Pagina 17 van 19  [ 950 berichten ]
  Bericht 
Ducantoni
Master
Misschien kunnen ze wel wat, maar de kosten ervan:


Bijlagen :


  Bericht 
JonnyJohnson
F1 kenner '21
Wat is klimaatadaptatie? en waarom kost het zoveel?
En vermindering van rijstroken :loco:
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Is dit dan weer voor Mein Kampf poster "maximumsnelheden terug te brengen" .
  Bericht 
basjuh1981
Master
JonnyJohnson schreef:
Wat is klimaatadaptatie?


Dat je je aanpast aan het weer ofzo...
  Bericht 
JonnyJohnson
F1 kenner '21
Dat doe ik al jaren, in de zomer minder kleren aan, in de winter meer, pas mij dus prima aan.
  Bericht 
Ducantoni
Master
JonnyJohnson schreef:
vermindering van rijstroken


Zijn ze al mee bezig geweest. Ontsluitingsweg die twee stroken per richting was en waar sommigen zich echt niet konden inhouden, teruggebracht naar een strook per richting en de andere nu een busbaan.
Die weg heeft in het verleden al eens wat drukte te verwerken gehad en nu is het afwachten waar dat nu toe zal leiden.
Als die Formule-één-helden-in-de-dop nu wat getemd worden, is het in elk geval een kleine vooruitgang, maar de echte aso's misbruiken nu een voorsorteerstrook om alsnog te kunnen inhalen.

Toch is die 8 miljoen een behoorlijk bedrag.
  Bericht 
Mr.Cabdriver
Master
https://nos.nl/artikel/2452842-milieuorganisatie-wil-renovatie-binnenhof-stilleggen-om-stikstof

Plaatje is beknopter dan het artikel, ik laat de quote even achterwege:

  Bericht 
bruintje beer
Master
"Mobilisation for the Environment"
Nou, nou.

"De actiegroep spreekt van een principekwestie". Joh. Zijn er ook acties die ze niet op basis van hun 'principes' doen dan?

Interessante casus trouwens, ik hoop eerlijk gezegd dat ze winnen.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Wat is dat met die massale terugkomst van Teletekst johhee
  Bericht 
djee
Tour de France kenner '23
Dave schreef:
terugkomst


:huh: nooit weggeweest joh.
  Bericht 
Abel1
Master
Wist niet eens dat teletekst nog bestond eigenlijks. dacht dat iets was, wat bij analoge tv hoorde.
  Bericht 
VTEC_Driver
Master
bruintje beer schreef:
"Mobilisation for the Environment"


Dat is Johan Vollebroek

bruintje beer schreef:
Interessante casus trouwens, ik hoop eerlijk gezegd dat ze winnen.


Dat doet Johan meestal wel
  Bericht 
wellproc
Master
bruintje beer schreef:
Interessante casus trouwens, ik hoop eerlijk gezegd dat ze winnen.


Johan Vollebroek die nog meer macht krijgt? :o
Of bedoel je het andersom?
  Bericht 
bruintje beer
Master
Dat ze op het Binnenhof eindelijk eens echt geconfronteerd worden met hun 'beleid'.
  Bericht 
wellproc
Master
Debielen kweken een uberdebiel met hun beleid :kniktja:
Uberdebiel z'n gang laten gaan... mwah :x
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
AD schreef:
Actiegroepen: Schiphol moet onderhoud belangrijkste banen per direct stilleggen

Schiphol moet het groot-onderhoud aan een van haar belangrijkste banen, onmiddellijk stilleggen. Volgens actiegroepen MOB en Schipholwatch voldoet het vervangen van alle asfalt van de 3200 meter lang baan niet aan de stikstofregels.

Schiphol wil in januari beginnen met de onderhoudsklus, waarvoor 3 maanden is uitgetrokken, de luchthaven pakt momentele al haar zes banen aan, omdat de asfaltlaag, ondergrond en apparatuur na jarenlang intensief gebruik versleten zijn. Zo werd dit jaar dezelfde klus uitgevoerd aan de Aalsmeerbaan.

Begin november oordeelde de Raad van State echter dat bij zulke werkzaamheden de stikstof die vrijkomt bij de werkzaamheden wordt berekend en daarvoor een vergunning wordt aangevraagd. Tot nu was stikstofuitstoot van bouwwerkzaamheden door het kabinet uitgezonderd.

Voor het groot onderhoud heeft Schiphol dat onderzoek nu niet gedaan, stelt MOB-voorman Johan Vollenbroek. Daarom is nu, samen met actiegroep Schipholwatch, een handhavingsverzoek naar het ministerie van Landbouw en Natuur gestuurd, dat over stikstofzaken gaat.

,,Met dit handhavingsverzoek hopen we een begin te maken aan het binnen de wettelijke grenzen brengen van Schiphol,” aldus Vollenbroek, ,,Nota bene een staatsbedrijf dat zich maar niet aan de regels wil houden.” Vorige week deed MOB al hetzelfde voor de bouwwerkzaamheden in Den Haag aan het Binnenhof, waarvoor eveneens een stikstofberekening nodig zou zijn.

Geen gevolgen
Een handhavingsverzoek — dat iedereen kan indienen — heeft op zich geen gevolgen. Het schort de werkzaamheden niet automatisch op. Schiphol hoeft zich er ook niets van aan te trekken, omdat het ministerie nu aan zet is. Of het handhavingsverzoek wordt toegewezen, is vooralsnog onzeker. Het ministerie moet het formeel binnen zes maanden gemotiveerd toewijzen of afwijzen.

Daarbij speelt een rol dat de vrijgekomen stikstof binnen een straal van 25 kilometer moet neerslaan in een van de Natura 2000-natuurgebieden. Dat kan bij Schiphol het geval zijn in het duingebied of de natuur— en poldergebieden gebieden ten noorden van Amsterdam als Het Twiske.

MOB en consorten zouden via een kort geding een bouwstop kunnen eisen zolang het ministerie geen uitspraak heeft gedaan. In het hypothetische geval dat het werk aan de Zwanenburgbaan inderdaad wordt opgeschort, betekent dat dat Schiphol en Luchtverkeersleiding Nederland de baan gewoon kunnen blijven gebruiken, tenzij de veiligheid door achterstallig onderhoud in gevaar komt.

Veiligheid
De luchthaven, die nog niet in staat was om te reageren, zal aanvoeren dat het hier niet om bouwwerkzaamheden gaat, maar om noodzakelijk onderhoud dat vanwege de veiligheid van het vliegverkeer onvermijdelijk is. Onder die voorwaarde verricht het ook regulier onderhoud aan haar landingsbanen, zoals nu aan de Schiphol-Oostbaan.

Op Schiphol speelt volgens Vollenbroek niet alleen de uitstoot door bouwverkeer, maar ook de stikstofuitstoot van het vliegverkeer. Door het sluiten van zo’n belangrijke baan moeten vliegtuigen over andere banen worden geleid — in dit geval meer over de Polderbaan en de Kaagbaan.

Dat zou er volgens MOB toe leiden dat de stikstofuitstoot van vliegtuigen in andere gebieden neerslaat dan gebruikelijk. Stikstofuitstoot door vliegtuigen is echter beperkt tot een vlieghoogte van 914 meter, omdat daarboven niet kan worden vastgesteld uit welke bron uitstoot komt.

Natuurvergunning
Los van de stikstofzaak hekelen de actiegroepen ook het nog altijd ontbreken van een Natuurvergunning voor Schiphol (en de andere Nederlandse luchthavens). ,,Schiphol is een van de grootste bronnen van stikstofuitstoot in ons land en heeft nimmer een natuurvergunning gekregen,” zegt Vollenbroek. “Dat creëert een rechtsongelijkheid met andere sectoren die niet is uit te leggen en al helemaal niet legaal is.”

Ook tegen de ontbrekende Natuurvergunning heeft MOB ooit een handhavingsverzoek ingediend, dat het kabinet volgens de actiegroep ‘weigert te honoreren’.

Volgens de luchtvaartsector is het vliegverkeer verantwoordelijk voor tussen de 2 en 3 procent van de broeikasgasuitstoot.


MOB wil alles kapot maken. :dood: :dood:
  Bericht 
Raaf
Master
Maserati Teun schreef:
MOB wil alles kapot maken. :dood:


Correct. Dat is het machtsmiddel van dat soort mannetjes.
Zag je ook met die pipo uit Nijmegen waardoor we nu in NL wel een stikstofcrisis hebben.

Capabele wetgevers en kloppende wetgeving had dit voorkomen.
  Bericht 
basjuh1981
Master
Raaf schreef:
Zag je ook met die pipo uit Nijmegen waardoor we nu in NL wel een stikstofcrisis hebben.


Dat is MOB ;)
  Bericht 
bruintje beer
Master
wellproc schreef:
Debielen kweken een uberdebiel met hun beleid :kniktja:
Nou nee, die Johan Vollenbroek is zeker geen debiel.

Het werkelijke probleem is inderdaad het gebrek aan
Raaf schreef:
Capabele wetgevers
Het is de afgeloppen decennia veel te goed gegaan in dit landje, waardoor mensen zich druk konden gaan maken over non-issues. Neem daarnaast een politieke elite (en dan met name de MP) die een klimaat hebben weten op te tuigen waarin andersdenkenden eenvoudig kunnen worden afgeserveerd en er louter jaknikkers en mooiweerkapiteins zijn overgebleven en het laat zich raden wat er gebeurt als we in (nota bene zelfgecreëerd) zwaar weer terechtkomen..
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Ik zie het probleem niet, Nederland wil Groen Links en allerlei andere groene fladderhobby's.. Dan krijg je dit. Prima toch.

We zien wel waar het schip strant. En hoe hard.
  Bericht 
bruintje beer
Master
Dave schreef:
We zien wel waar het schip strand.
*t
Maar zoals gezegd: mooiweerkapiteins. Of zijn het mooiweerkapiteinen?
  Bericht 
Dave
Webspecialist
bruintje beer schreef:
*t


okay

Afbeelding
  Bericht 
bruintje beer
Master
Is Elmo een Nordic walker? Dat wist ik niet.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Een ambtenaar met vernieuwende ideeën zo te zien
  Bericht 
dvdouden
Master
dvdouden schreef:
Stedin, man man man, kan ik al een boekje over volschrijven, maar er is nog een hoofdstuk bijgekomen hoor.

Vorig jaar december een aanvraag gedaan voor een elektriciteitsaansluiting voor de nieuwbouw, onderzoekje gehad, offerte gekregen, betaald, ingepland voor juni 2022, prima.
Juni gingen ze niet halen, was op zich niet heel erg want de bouw lag ook achter op schema, half september zouden ze komen, mooi.

Half september staan ze voor de deur, willen beginnen, oh, we missen een onderdeel van de zinker (ze moeten vanaf de straat onder een sloot door om op ons erf te komen), we bellen nog wel, doei.
Nieuwe afspraak, half oktober zouden ze komen.
Gisteren telefoontje, ja hoi met Stedin, we komen volgende week niet, want we zijn vergeten de omgevingsvergunning aan te vragen, sorry, wordt 4-6 weken later :loco: :fp: :loco: :fp:
Zelf de gemeente maar gebeld, nee hoor, ze hebben geen vergunning nodig, ze hoeven alleen maar een melding te doen :duh:

Wedden dat ze nu alsnog pas over anderhalve maand kunnen komen vanwege de planning? ;(
Ha, wat een bak. Ze hadden dus een vergunning van het hoogheemraadschap nodig voor de boogzinker, die is alsnog met spoed een maand geleden aangevraagd. Ze konden me niet vertellen hoe lang het nog gaat duren...
Schoonvader vorige week maar eens gebeld om te vragen hoe het ermee staat, krijgt hij te horen dat ze wachten op een vergunning van de gemeente, schoonvader ontplofte uiteraard want dat station waren we toch al gepasseerd. Ik werd een paar dagen later gebeld door iemand die gelukkig wel verstand van het dossier heeft, nee hoor, het ging om een vergunning van het hoogheemraadschap, maar ze konden niet vertellen hoe lang dat ging duren.

Schoonvader belde vandaag met hoogheemraadschap, de vergunning was half januari van dit jaar al verleend... :fp:
Krijgen we nog zwart op wit doorgemaild, vergunning is gelukkig een jaar geldig. Net Stedin maar weer even gebeld, ze bellen me volgende week terug met een planning...
  Bericht 
JonnyJohnson
F1 kenner '21
dvdouden schreef:
Net Stedin maar weer even gebeld, ze bellen me volgende week terug met een planning...


Als ze nog even wachten is de vergunning al verlopen :[
  Bericht 
dvdouden
Master
Gelukkig loopt er ook al een tweede vergunningaanvraag en die is straks ook weer een jaar geldig :[
  Bericht 
DidbeZ
Master
:lol:
  Bericht 
Ducantoni
Master
Citaat:
De Mandelabrug, de karakteristieke glazen brug over de A12, is niet veilig en gaat daarom per direct dicht. De brug is sinds vrijdagavond 20.00 uur niet meer te gebruiken. Station Zoetermeer is daardoor ook gesloten.


De plotselinge sluiting heeft alles te maken met de eerdere ontdekking van scheurtjes in betonnen liggers, ouderdomsverschijnselen van de dertig jaar oude brug. Toen zei eigenaar gemeente Zoetermeer dat er geen gevaar was maar dat er wel onderzoek zou volgen. De brug kreeg meetapparatuur om problemen te registeren. Enkele gespecialiseerde adviesbureaus keken ondertussen nog eens goed naar de scheurvorming én pakten de originele constructieberekeningen erbij van de bouw in 1989. Daarvoor zijn letterlijk dozen vol papieren uit het archief gehaald.
  Bericht 
Dikke Dakduif
Master
Als je een brug naar een communist noemt, kun je ook niet te veel verwachten
  Bericht 
Walker
Master
 
Dikke Dakduif schreef:
een brug naar een communist noemt


- Er werd inferieur materiaal gekocht en verwerkt
- Kwaliteitsafwijkingen verdwenen in de doofpot
- De bouw duurde 3x zo lang
- Het geld wat betaald is, verdween in de zakken van de hoogste partijbonzen

Zoiets?
  Bericht 
Dikke Dakduif
Master
Walker schreef:
Zoiets?
Plus dat de opsteller van het rapport naar de Gulag wordt gestuurd en het rapport in de onderste la verdwijnt.

Ergens moet ik ook wel lachen om de situatie. Het gedweep met Mandela is mij al 30 jaar een doorn in het oog. Echt geen idee waarom hier straten en bruggen naar een politicus van een afrikaans land worden genoemd. Het is puur uitgezaaide deugkanker. De millenials in Zoetermeer hebben waarschijnlijk maar een vaag idee van wie Mandela was maar ze hebben er wel dagelijks last van dat de Mandela brug op slot is. De associatie die zij met Mandela hebben is er straks een van ongemak en gezeik :lol:
  Bericht 
Mr.Cabdriver
Master
Dikke Dakduif schreef:
Het gedweep met Mandela is mij al 30 jaar een doorn in het oog.

De man afschilderen als communist doet hem echt wel wat te kort.
Dag Hammarskjöld, JFK en toen Mandela. Het hangt allemaal aan elkaar.
  Bericht 
basjuh1981
Master
Mr.Cabdriver schreef:
JFK


Maar JFK wilde wel weg uit Vietnam, terwijl zijn opvolger de campagne door liet gaan.
  Bericht 
bruintje beer
Master
Dat was dan ook de man die er persoonlijk voor heeft gezorgd dat JFK werd kaltgestellt.
  Bericht 
basjuh1981
Master
Die vermoedens zijn wel sterk. In 2029 gaan we het weten, want dan worden deze bestanden vrijgegeven uit het archief.
  Bericht 
basjuh1981
Master
Dikke Dakduif schreef:
Het gedweep met Mandela is mij al 30 jaar een doorn in het oog.


Bedoel je deze Mandela?

AgentLeon
@AgentLeonV3 Dec 2, 2022
South Africa was the testing ground for the #GreatReset and it started in 1994.

  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
AD schreef:
Mandelabrug over A12 wankelt omdat er 30 jaar geleden een 1’tje ontbrak in de berekening

Een knullige rekenfout en andere miscalculaties zijn de oorzaak van een wankele Mandelabrug. De loopbrug over de A12 bij Zoetermeer is al ruim dertig jaar lang onveilig mede omdat er ooit een 1'tje is vergeten in een simpele berekening.

Vrijdagavond werd de iconische brug én station Zoetermeer plotseling gesloten, vanwege instortingsgevaar. Ingenieurs ontdekten dit nadat het beton scheurde en ze alle rekenwerk opnieuw deden. Na dat onderzoek blijkt dat ergens in de berekening een 1 ontbreekt. Naast deze blunder waren er andere foutjes die nu fataal blijken te zijn.

Tel maar op: 330,7 plus 143,0. Nee, dat is niet 373,7, zoals een bouwkundige in 1989 opschreef in de berekeningen voor de te bouwen voetgangers- en fietsersbrug over de A12 en het spoor in Zoetermeer. Als dat nou het aantal gele ramen voor de Mandelabrug was geweest, zou die fout al lang zijn opgemerkt. Maar hier zijn kilonewtons (kN) opgeteld; de druk op de uiteinden van de betonnen vloerplaten die op de staanders liggen. De fout bleef dertig jaar lang onopgemerkt.



Een deel van de berekening van de belasting van het stuk ligger dat op de staander ligt. In plaats van
143 kilonewton (kN) telt men hier 43 kN bij het eigen gewicht van de ligger (330,7 kN) op.
Het gewicht van een ligger blijkt daarmee sowieso te licht ingeschat. © Gemeente Zoetermeer


Wat wél opviel waren scheuren in het beton. De Mandelabrug bestaat uit vier betonnen bogen: drie van 37 meter over de Zuidweg, het spoor Den Haag-Utrecht en de A12, en een van 28 meter over de Randstadrail. Juist bij de punten waar die meterslange betondelen op de staanders liggen, zitten de scheuren.

Doorploegen
Alarmerend, vond de gemeente, die in 2018 ingenieursbureau Westenberg vroeg de zaak te onderzoeken. Westenberg ontdekte dat de scheurtjes ernstiger zijn dan gedacht, soms wel 2 tot 3 millimeter breed. Wat was hier aan de hand?

Ingenieursbureau Wagemaker werd erbij betrokken om een steun boven de Zuidweg te ontwerpen en vroeg gegevens op. Hoe zwaar is de brug, wat zijn de maten? Wagemaker kreeg wat papieren uit 1989 en zag al snel dat er iets niet klopte. Dat leidde tot het doorploegen van het stadsarchief. Dozen vol oude tekeningen en berekeningen uit de tijd dat Zoetermeer zich nog vol verwachting opmaakte voor de Floriade van 1992 werden deze zomer afgestoft. De experts rekenden alles na en kwamen tot een schokkende conclusie: de brug is veel te zwaar.

Te laag
Wat de ingenieurs van Wagemaker ontdekken in die stapels met duizelingwekkende getallen is onder meer die rekenfout, staat in hun rapport dat ze eind november afleverden bij de gemeente Zoetermeer. Die staat op een cruciaal punt: de berekening van de belasting van die uiteinden van de betonnen liggers. Dus het kolossale gewicht van die meterslange delen én alles wat er op staat en aan vast is gemaakt. Het totaal is daarna wel weer juist, maar te laag voor het werkelijke gewicht.

Want de onderzoekers zien dat de holle betonnen liggers veel lichter zijn ingeboekt dan de 71.000 kilo die ze in werkelijkheid wegen. Dat zou een belasting van 348 kN opleveren in plaats van die 330 die de rekenaar in 1989 rekende. Aan de zijkant liggen simpeler randplaten met hetzelfde probleem. Daar staat de kap van de brug op en die weegt ook meer dan eerder berekend.

Onzeker
Het zijn niet de enige opmerkingen in het rapport. De wapening in de punten van de liggers is niet juist en ontwerpers berekenden de horizontale kracht door temperatuurverschillen en krimp niet. Krimpvoegen zitten vast doordat het staal van de kap aan beide zijden zit vastgeschroefd. Het brugdek boven het spoor wordt, doordat het station er deels op rust, te zwaar belast.

Al met al waren de conclusies van de deskundigen voldoende voor de gemeente Zoetermeer om de brug vrijdagavond met spoed te sluiten. Niemand mag er meer overheen en de brug wacht een onzekere toekomst. Wat wel zeker is, is dat voor de jaarwisseling de karakteristieke glazen kap er nog af gaat. Gevaar voor instorting lijkt er voorlopig niet. Experts die de zaak bekeken noemen de situatie ‘stabiel en beheersbaar genoeg’.



Kennelijk worden dit soort berekeningen niet door derden gecontroleerd. :o :o
  Bericht 
bruintje beer
Master
Lijkt me niet zo waarschijnlijk dat een officieel constructiedossier uit een handgeschreven kladje bestaat. Zelfs 30 jaar geleden niet.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Citaat:
Dat zou een belasting van 348 kN opleveren in plaats van die 330 die


Sohee, 5% verschil. Is die marge er al niet? Treurig.
  Bericht 
wellproc
Master
bruintje beer schreef:
Lijkt me niet zo waarschijnlijk dat een officieel constructiedossier uit een handgeschreven kladje bestaat. Zelfs 30 jaar geleden niet.

Jahoor, berekeningen werden gewoon met de hand geschreven. En nagekeken.

Je ziet hier dat het gaat om de berekening van de krachten op de plaats van de opleggingen. Het kan zijn dat ze dat per type ligger hebben gedaan (randligger, middenligger) en per veldlengte (28 meter en 37 meter), maar het kan ook zijn dat ze het in 1x doen voor de meest ongunstige situatie. Het gaat nl. om de maatgevende kracht voor het oplegmateriaal.
Je ziet ook dat verwezen wordt naar andere onderdelen van de berekening voor bepaalde krachten/gewichten, dus het is niet dit kleine stukje wat de hele berekening is. Dit is maar een klein deel uit een forse rekenrapportage.

Het is doodgewoon een hele stomme optelfout. En heel bijzonder dat die destijds niet is opgemerkt door de constructeur zelf (bij het nakijken/overschrijven naar vanaf kladberekening naar officiële berekening/rapportage) of door een collega/hoofdconstructeur (bij collegiale controle/als verantwoordelijke).
Ik heb 15 jaar geleden ook nog met de hand berekeningen uitgeschreven, gewoon omdat je dan niet uitgaat van wat de computer of rekenmachine zegt, maar er zelf veel meer over nadenkt. En met de hand rekenen geeft vaak meer gevoel.
Later typ je het dan uit, of gebruik je de uitdraai van een rekenprogramma. Maar dat was tijdens mijn opleiding relatief nieuw, tot die tijd werd veelal alles in met de hand uitgeschreven. Niets voor mij met mijn hiëroglyfenschrift :[, dus ik was heel blij met de rekensoftware.

Dave schreef:
Sohee, 5% verschil. Is die marge er al niet? Treurig.

Hoernalistiek. Die marge is er wel. Zowel aan de belastingenkant, als aan de materialenkant wordt met een marge gerekend. Eenvoudig gezegd wordt de belasting overschat (factor 1,2 of 1,5 afhankelijk van het type) en de materiaalkwaliteit wordt onderschat.

Dan nog: als je dergelijke fouten maakt in een berekening, dan helpen marges echt niet.
  Bericht 
DidbeZ
Master
Die marge is toch aardig riant als je bedenkt dat het toch 30 jaar overeind is gebleven.

Maar goed, ik had een 6 (na 7 herkansingen) voor mechanica dus ik denk niet dat ik de aangewezen persoon ben om hier bijdehand te gaan zitten doen.... :lol:
  Bericht 
Bussloo
Master
Ik kijk de serie "Massive Engineering Mistakes". En helaas blijkt dat dit soort rekenfouten regelmatig gemaakt wordt. Of dat er bij de uitvoering grove fouten gemaakt worden.
Om in die serie te komen zal de brug eerst nog moeten instorten.
  Bericht 
Raymond
Master
Conversiefouten met imperial en metric zijn ook legendarisch.
  Bericht 
Dikke Dakduif
Master
Beuningse vergismoord - Tot 20 jaar veroordeelde August D. knipt enkelband door en verdwijnt

Crimineel dinsdag veroordeeld, zat in afwachting van uitspraak thuis

Een van de daders van de vergismoord in Beuningen blijkt spoorloos. De 33-jarige August D., die dinsdag tot 20 jaar cel is veroordeeld, heeft zijn enkelband doorgeknipt. Dat meldt De Telegraaf en wordt bevestigd door het Openbaar Ministerie Oost-Nederland. In afwachting van die uitspraak kwam D. vrij, omdat zijn voorlopige hechtenis eerder was opgeheven door de rechtbank. Hij mocht met een enkelband de uitspraak afwachten.

De rechtbank in Gelderland veroordeelde dinsdag zes verdachten tot celstraffen van vijf tot dertig jaar voor de moord op de 49-jarige Mehmet Kiliçsoy. Op 6 juli 2020 werd Kiliçsoy in het centrum van Beuningen 's ochtends rond 08.30 uur vanuit een gestolen auto onder vuur genomen door twee gemaskerde mannen. Na uitgebreid onderzoek liet de politie in februari 2021 weten geen enkel motief voor de moord te kunnen vinden.

D. bewaarde volgens justitie de wapens voor zijn broer Jomairo, stelde zijn woning beschikbaar als uitvalsbasis voor de medeverdachten en zou ontmoetingen hebben gehad met de voorverkenners.


Welke volkomen debiele d666 rechter stuurt zo'n antiliaan met een enkelband naar huis :boos:
  Bericht 
JonnyJohnson
F1 kenner '21
Dikke Dakduif schreef:
met een enkelband naar huis


Dat gebeurt nog te vaak vind ik. Rechters zijn met het beleid veel te soft.
  Bericht 
basjuh1981
Master
AD schreef:
Mandelabrug over A12 wankelt omdat er 30 jaar geleden een 1’tje ontbrak in de berekening


Ze zijn in ieder geval bezig bij de brug:


Youtube video
  Bericht 
dvdouden
Master
Maar 1 rijstrook gesloten? Ik reed er gisteravond rond 22:00 langs en toen waren er twee dicht.
  Bericht 
Dikke Dakduif
Master
Volgende week hele A12 afgesloten :x
  Bericht 
basjuh1981
Master
dvdouden schreef:
Maar 1 rijstrook gesloten? Ik reed er gisteravond rond 22:00 langs en toen waren er twee dicht.


Dat er een rijstrook gesloten was, was gister aan het begin van de middag ook.
 Pagina 17 van 19  [ 950 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy