Pagina 2 van 3  [ 145 berichten ]
  Bericht 
Suggestief
Master
adinsx schreef:
de baas

Die wil stoelverwarming en koeling. Voor de rest moet het een beetje opschieten van haar.
  Bericht 
18vti
Master
Christafari schreef:
De meeste EV’s die de afgelopen jaren zijn gaan rijden, zijn verplicht


Is toch werkeljk van de zotte dit.
De roverheid en NGO's die de EV maar blijven pushen.....alsof het beter is voor het milieu, Elders Vervuiling = EV en dat blijft het voor altijd tenzij de accu techniek/materialen wezenlijk wijzigen.
Straks iedereen aan de schulden/private lease etc, je zou er bijna iets van gaan denken.

Dikke Dakduif schreef:
Ik loop ook graag op een regenachtige dag door de buurt en denk bij iedere laadpaal aan al die EV krenten die eerst een modderige kabel moeten oprollen voordat ze op pad kunnen :lol:


Dat kan ik hier vanuit de keuken ramen :roflol:
Als het vriest loopt het "rangeer" gedrag de spuigaten uit hier bij de geforceerd geplaatste laadpalen.
  Bericht 
Lotus Omega
Master
Citaat:
Straks iedereen aan de schulden/private lease etc, je zou er bijna iets van gaan denken.

Irritant ja. You will own nothing. Overal reclame voor abonnementen op wasmachines, maandelijkse voedselpakketten, scheerspullen, private lease. Ok, je hoeft het niet te doen, tot er niets anders meer wordt aangeboden.
  Bericht 
Black98
Master
Dikke Dakduif schreef:
aan al die EV krenten die eerst een modderige kabel moeten oprollen voordat ze op pad kunnen


Geen last van, heb een EV cable hook dus de kabel hangt netjes opgerold zonder de grond te raken
  Bericht 
RAH
Master
Netjes opgerold of niet, als het regent of net heeft geregend is die kabel wel zeiknat. En het deel wat niet is opgerold zie ik regelmatig een beetje heen en weer zwiepen door de wind, lekker tegen de lak van de auto.
  Bericht 
Bambi killer
Master
JonnyJohnson schreef:
Peter dacht zijn auto gratis op te laden bij de Lidl, maar kreeg rekening van 500 euro


Lekker voor hem. Met zijn klote elektrische auto🖕
  Bericht 
maarten28
Master
Er zit een rubber dop als bescherming, ik snap niet helemaal waarom (tenminste, bij een losse kabel), die leg ik altijd over de kabel heen, dan zwiept die ook niet.
Een modderige kabel heb ik nog nooit gehad. Ook nog nooit in de modder moeten parkeren voor het opladen, altijd op bestrating. En daar is het niet modderig. Een natte kabel wel, maar goed, de keren dat ik in de regen bij het tankpistool stond en hem moest vasthouden omdat er anders geen benzine in de tank komt kan ik ook niet meer op twee handen tellen.
In plaats daarvan ga ik nu lekker in mijn warme auto zitten. Of in mijn warme huis.
En zo nat is die kabel nu ook weer niet. Het is niet alsof je een natte handdoek moet gebruiken, het is rubber. Dat is nauwelijks nat. Dat is net zo nat als dat tankpistool.

Serieus, je hebt aan het zoeken naar redenen. Kan ik me best indenken, mensen zijn gewoontedieren en willen niet veranderen. Maar steekhoudende argumenten heb je niet.
  Bericht 
zerty
Master
Dikke Dakduif schreef:
Ik loop ook graag op een regenachtige dag door de buurt en denk bij iedere laadpaal aan al die EV krenten die eerst een modderige kabel moeten oprollen voordat ze op pad kunnen


Geen last van, 1 stap lopen en de stekker in de houder duwen.
Gaat met 1 hand.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
maarten28 schreef:
aan het zoeken naar redenen


:huh: waar lees jij zoeken, ik zie een beschreven observatie. En die kabel wordt wel degelijk vuil/nat op straat waar ook honden pissen en schijten. Vervolgens lees je allerlei aangeschoten reacties van elektrohokkers die het thuis oh zo fantasties geregeld hebben maar daar ging het niet om heh schatjes.
  Bericht 
RAH
Master
maarten28 schreef:
Er zit een rubber dop als bescherming, ik snap niet helemaal waarom (tenminste, bij een losse kabel), die leg ik altijd over de kabel heen, dan zwiept die ook niet.


Ik snap niet wat je bedoeld. Kan me er niets bij voorstellen (waarschijnlijk omdat ik er geen ervaring mee heb). Enige ervaring die ik heb is het uitzicht uit het raam, zie daar vaak auto's staat die, te ver naar voren staan (want anders haalt de kabel het niet), met de kabel over het dak (want anders...) en waarvan de kabel over de grond hangt (soms in de buurt van een wiel, waar menig hond meent zijn urine tegen te moeten lozen, de kabel is dan "collateral damage"). En dat tankpistool is vaak niet zo na, die pompen staan vaak onder een afdak. Met harde wind heeft dat niet veel effect, maar je staat er maar 5 minuten, kan me voorstellen dat als je er een half uur moet wachten tot je "tank" vol is, je dat liever in de auto doet.

Wat me laatst opviel, een auto aan de laadpaal waarvan de spiegels netjes ingeklapt waren (vast en zeker automatisch bij het afsluiten van de auto) zodat ze er niet afgereden worden maar het "tank" klepje is zo groot als een A4-tje en steekt dus bijna 30 cm uit. Heel erg intelligent vind ik dat niet van de ontwerpers van de auto (volgens mij was het een Mercedes SUV achtig ding).
  Bericht 
zerty
Master
Dave schreef:
reacties van elektrohokkers die het thuis oh zo fantasties geregeld hebben maar daar ging het niet om heh schatjes.


Jawel hoor, staat nergens of het een openbare of privé laadpaal is.

Dikke Dakduif schreef:
denk bij iedere laadpaal

Dus dan reageren wij dat het niet zo is.....
  Bericht 
Dave
Webspecialist
copium in een notedop
  Bericht 
maarten28
Master
RAH schreef:
Ik snap niet wat je bedoeld. Kan me er niets bij voorstellen (waarschijnlijk omdat ik er geen ervaring mee heb). Enige ervaring die ik heb is het uitzicht uit het raam, zie daar vaak auto's staat die, te ver naar voren staan (want anders haalt de kabel het niet), met de kabel over het dak (want anders...) en waarvan de kabel over de grond hangt (soms in de buurt van een wiel, waar menig hond meent zijn urine tegen te moeten lozen, de kabel is dan "collateral damage"). En dat tankpistool is vaak niet zo na, die pompen staan vaak onder een afdak. Met harde wind heeft dat niet veel effect, maar je staat er maar 5 minuten, kan me voorstellen dat als je er een half uur moet wachten tot je "tank" vol is, je dat liever in de auto doet.


Dat is precies wat ik bedoel. Bij het laden is het "altijd' mis, bij het tanken is het "vaak helemaal niet zo erg".
Dat je het wil bagatelliseren moet je zelf weten, maar ik herken die problemen allemaal niet.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
praktijk


Bijlagen :


  Bericht 
IsIkke
Master
ach, dan worden je handen vies.. en?

Ik heb zelfs meegemaakt dat iemand poep aan mijn kabel had gesmeerd (en niet eens wat op de grond lag, gewoon bij de stekker)...


met tanken kan je ook een foutje maken dat je naar benzine ruikt.. (sure minder vaak)
  Bericht 
Raymond
Master
Ik heb best wat te zeiken op mijn EV, maar problemen met natte kabels en kabels waar honden overheen zeiken, nee, dat ken ik niet. :lol:
  Bericht 
basjuh1981
Master
Nee, je zeikt op je EV :lol:
  Bericht 
Dave
Webspecialist
onderwerp gaat ook niet over EV's

IsIkke schreef:
dan worden je handen vies.. en?


wilde een keer een broodje eten die ik mee had genomen tijdens het wachten, dat en. Daarnaast smeer je je hele stuur onder met zooi wat er niet op hoort te zitten.


---
kabel is ook achterlijk dik eigenlijk voor de stroom wat er doorheen zou moeten. De stofzuiger pompt er meer doorheen. :-?
  Bericht 
RAH
Master
maarten28 schreef:
Dat is precies wat ik bedoel.

Maar dat bedoel ik niet :lol: . Ik snap niet wat je bedoeld met de "rubber dop" en hoe je die over de kabel heen legt en hoe dat het zwiepen van de kabel voorkomt.

maarten28 schreef:
Bij het laden is het "altijd' mis, bij het tanken is het "vaak helemaal niet zo erg".

Nee, dat niet, maar het is wel een verschil in "iets wat ik niet gewend ben" en "iets wat ik al tientallen jaren doe". Als het bijvoorbeeld "gewoon" regent, dan kan ik tanken zonder nat te worden. Als je kan laden bij een paal die onder een afdak staat, kan je ook je kabel aankoppelen en afkoppelen zonder nat te worden. Maar die palen staan meestal niet onder een afdak.

Voordeel met laden is natuurlijk dat je auto na elke rit aan de lader staat en zodra je weer weg gaat, de "tank" vol is. Nadeel is dat als je dat doet, je elke keer dat je ergens stil weer alle "tankhandelingen" moet doen. Dat hoef ik met mijn diesel niet. Zelfs al zou een EV dezelfde actieradius hebben als mijn diesel, dan nog kun je er niet voor kiezen om pas te gaan "tanken" als de tank na 600 km leeg is (want dan sta je weet ik veel hoe lang) te wachten voor hij vol is. Dat kan ik met een lege tank dus wel, ik ben dan met 10 minuten weer onderweg.

IsIkke schreef:
ach, dan worden je handen vies.. ...met tanken kan je ook een foutje maken dat je naar benzine ruikt..

Daar zijn plastic handschoentjes voor. Als het tankstation die niet heeft, heb ik ze zelf in de auto liggen. Ik ga dus niet met vieze handen aan het stuur en overige interieurdelen zitten waardoor de viezigheid zich op dat stuur en interieurdelen verspreid (en je de volgende keer dat je de boel met schone handen beetpakt je meteen weer vieze handen hebt. Natuurlijk kun je dezelfde handschoentjes gebruiken voor je kabel, maar bij een EV zal je veel meer moeten "tanken" dan bij auto met brandstofmotor. Ik irriteer me nu al enigszins er aan dat mijn huidig auto 1 op 13 doet met een 60 liter tank terwijl mijn vorig 1 op bijna 16 deed met een 70 liter tank. Dat scheelt met gemak 300 kilometer actieradius.
  Bericht 
bruintje beer
Master
Oeh, plastic handschoentjes, lekker Umweltfreundlich.
  Bericht 
Dikke Dakduif
Master
zerty schreef:
Geen last van, 1 stap lopen en de stekker in de houder duwen.
Jij woont dan ook niet bij mij in de buurt.

IsIkke schreef:
met tanken kan je ook een foutje maken dat je naar benzine ruikt.. (sure minder vaak)
Vroeger met diesel heel soms. Met benzine nooit last van.
  Bericht 
RAH
Master
bruintje beer schreef:
lekker Umweltfreundlich.


Er zit bij mij een 3 liter, 6 cilinder diesel motor in, die gemiddeld de 1 op 13 (net niet) haalt. Ik ben niet zo van het Umwelt geneuzel. Anderszins zal ik die plastic handschoentjes ook niet zo het bos in flikkeren. Gewoon netjes in de prullenbak.
  Bericht 
Walker
Master
 
RAH schreef:
dat mijn huidig auto 1 op 13 doet met een 60 liter tank terwijl mijn vorig 1 op bijna 16 deed met een 70 liter tank. Dat scheelt met gemak 300 kilometer actieradius.


Wat dat betreft mis ik nog steeds de Peus 508 SW: 70 liter tank, 1 op 20... 1400 km actieradius was heerlijk!
  Bericht 
Raymond
Master
Zo'n Audi heb ik ook gehad. 2.5 TDI 5-cilinder, 1 op 20. 70 liter tank. In 1 ruk naar Oostenrijk....mijmer.
RAH schreef:
Zelfs al zou een EV dezelfde actieradius hebben als mijn diesel, dan nog kun je er niet voor kiezen om pas te gaan "tanken" als de tank na 600 km leeg is (want dan sta je weet ik veel hoe lang) te wachten voor hij vol is. Dat kan ik met een lege tank dus wel, ik ben dan met 10 minuten weer onderweg.

Als ik mijn EV 10 minuten aan de stekker hang kan ik ook weer een heel eind rijden. En ik hoef niet in de rij aan te sluiten bij een tankstation waar ze behalve benzine ook broodjes verkopen en iedereen voor me een moeilijke bestelling voor broodjes zit te doen. 'Kan dat ook met mosterd-dille saus? Nee? Alleen honing-mosterd? Even vragen aan mijn vrouw hoor of ze dat wel wil...'
Zo kun je overal wel een belachelijk verhaal van maken.
  Bericht 
basjuh1981
Master
Raymond schreef:
In 1 ruk naar Oostenrijk....mijmer.


Dat is pas duurzaam!
  Bericht 
RAH
Master
Raymond schreef:
Als ik mijn EV 10 minuten aan de stekker hang kan ik ook weer een heel eind rijden... ...Zo kun je overal wel een belachelijk verhaal van maken.

Is geen belachelijk verhaal. Met 10 minuten kan ik weer 600 km rijden (met 170km/h). Jij met 10 minuten laden mag blij zijn als je 200 km kan rijden (met 130 km/h). Waar het me meer om gaat is dat je bij een EV er eigenlijk voor moet zorgen dat hij altijd vol is. Als ik vrijdag naar Oostenrijk ga maakt het niet veel uit of mijn tank vol is of dat ik nog maar 150 km kan rijden. Na die 150 km sta ik 10 minuten aan de pomp en ben daarna weer voor 600 km onderweg. Doe ik dat met een EV (weg rijden met 150 km actieradius) dan sta ik in de buurt van de Duitse grens relatief lang te wachten tot de accu weer grotendeels vol is. En als je weet dat je naar Oostenrijk gaat, kun je daar rekening mee houden, maar als je ergens heen moet waar je geen rekening mee (kon) houden is het wel fijn dat je meteen het maximale rijbereik hebt.
  Bericht 
IsIkke
Master
RAH schreef:
maar bij een EV zal je veel meer moeten "tanken" dan bij auto met brandstofmotor


Mwoh valt mee, ja meer, eens, maar veel meer? Mijn auto is al aardig op datum en hij redt al 380km.

En als vieze handen een probleem is, inderdaad handschoentjes. Ik zat laatst te brainstormen of er niet een 3d print is die de kabel oprolt is ofzo. Moet ook te doen zijn toch?
  Bericht 
IsIkke
Master
RAH schreef:
Met 10 minuten kan ik weer 600 km rijden (met 170km/h). Jij met 10 minuten laden mag blij zijn als je 200 km kan rijden (met 130 km/h). Waar het me meer om gaat is dat je bij een EV er eigenlijk voor moet zorgen dat hij altijd vol is


Het enige waar ik deels mee eens ben. Alleen gebeurt het mij niet vaak dat ik echt moet plannen met mijn bereik.

Spanje en Italië ging vrijwel probleemloos op en neer. Klein issue wat ik had was van Spanje naar Nederland, maar dat lag aan mijn laadpas en niet aan de auto. (pas vd zaak was blijkbaar niet compatible met palen op de terugweg, maar is nu alweer beter)
  Bericht 
RAH
Master
IsIkke schreef:
hij redt al 380km


Is dat het maximale bereik (van 100% tot 5% of minder)? En hoe lang moet je laden voor je dan weer die 380 km kan (uitgaande dat je auto de beperkende factor is in de laadsnelheid, niet de laadpaal)?
  Bericht 
IsIkke
Master
RAH schreef:
Is dat het maximale bereik (van 100% tot 5% of minder)?


Wat ik gemiddeld doe.. Op papier staat hij 450 ofzo. En ik kan er zeker meer uit halen, mijn instelling staat op "standaard" en niet eco.

Vol is wel met deze lang, 45 minuten tot 80% met een snellader. Maarja wederom hij is op leeftijd.
  Bericht 
RAH
Master
Ik denk dat die van mij meer op leeftijd is, maar die zit in minder dan 5 minuten vol. Reken eens snel uit, van huis uit naar Oostenrijk, totaal 900 km. Vertrek op vrijdag om 18.30 uur, hoe laat ben jij in Oostenrijk? Ik om 2.00 in de nacht. Ik kan dan nog 5 uur slapen voor ik moet opstaan om op zaterdag om 8.30 bij de skilift te staan. Op zondag rij ik dan na 16.00 uur naar huis en ben dan tussen 0.00 en 1.00 uur weer thuis.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Als je een beetje met ballen rijdt zoals Raymond dan kom je nauwelijks 250 kilometer ver, dat zijn gewoon kneuzigere afstanden kan je lang of kort over lullen. Gaan er mensen zeggen 'ja maar we moeten toch om' .. Hou toch op, laat jezelf nakijken.

Maar dit onderwerp ging over pefjes, pefjes moeten al aan de lader bij een kilometertje of 50 tot 100 om "efficient" te zijn. Niet zeggende dat volledig efje beter zou zijn, je mag God op je blote knieën danken dat er nog fossiel beschikbaar is.
  Bericht 
regiorunner
Master
Raymond schreef:
Zo'n Audi heb ik ook gehad. 2.5 TDI 5-cilinder, 1 op 20. 70 liter tank.


D5 ovloV haalde dat ook :woop: * mijmert mee *
  Bericht 
Griffin
Master
Dave schreef:
De stofzuiger pompt er meer doorheen.

Een stofzuiger van 22 kW? Je zit een factortje 10 verkeerd...
Zelfs als je zo'n "oud" barrel hebt als ik gaat er nog 3,6 kW door die kabel. Een oude stofzuiger doet 2 kW.
  Bericht 
zadkine
Master
Griffin schreef:
Zelfs als je zo'n "oud" barrel hebt als ik gaat er nog 3,6 kW door die kabel. Een oude stofzuiger doet 2 kW.


Die 2KW zuiger kan meer verbruiken:
druppellader van 8 tot 12 ampere (instelbaar) ...voor gewoon stopcontact.
Of de instelbare 1 of 3 fase "druppel" lader met instelstroom van 8,10,13 of 16A ...met 3 fase 16A aansluiting of 1 fase via een verloop. Dus tussen 1,8KW en 11KW instelbaar in stappen.....op laagste stand ingesteld.

ps Moeten ze ook oproepen geen witgoed spul (was machine droger ed ) gedurende die tijden aan te zetten lijkt me.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Griffin schreef:
Een stofzuiger van 22 kW? Je zit een factortje 10 verkeerd


Nee jij zit verkeerd

Griffin schreef:
"oud" barrel hebt als ik gaat er nog 3,6 kW


precies, 3,6 kW dus. Meer kan mn oude barrel niet aan, hoeft ook niet. Daarom dus, dunnere kabel kan prima. Ik zit goed.
  Bericht 
Griffin
Master
zadkine schreef:
Die 2KW zuiger kan meer verbruiken:

Stofzuiger. Zo'n ding (dus geen druppel lader of wasmachine):

Indien gemaakt na 2016 mogen die niet meer dan 900W trekken.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
ga een beetje zitten strijden over 1,5 kW pppff, discussies worden wel uitgehold zo. Vermoeiend. Zwaar vermoeiend.

Waar hebben we het dan over +1mm2 ofzo. Hele stofzuigerplaatjes, wasmachines worden erbij gehaald. Treurig.

Kabel is 10x te dik en te zwaar voor het vermogen wat ik nodig heb, klaar. Minder minder.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
hier dit is wat bedoel ik. (wat een werk joo)

.. Xie bij de ali sowieso spiraalvormige kabels ("telefoonsnoer") sowieso wel een beter idee, dweilt het ook niet over de grond.


Bijlagen :


  Bericht 
Raymond
Master
RAH schreef:
Ik denk dat die van mij meer op leeftijd is, maar die zit in minder dan 5 minuten vol. Reken eens snel uit, van huis uit naar Oostenrijk, totaal 900 km. Vertrek op vrijdag om 18.30 uur, hoe laat ben jij in Oostenrijk? Ik om 2.00 in de nacht. Ik kan dan nog 5 uur slapen voor ik moet opstaan om op zaterdag om 8.30 bij de skilift te staan. Op zondag rij ik dan na 16.00 uur naar huis en ben dan tussen 0.00 en 1.00 uur weer thuis.

Ik heb geen auto voor Oostenrijk. Ik heb een auto voor een beetje woon-werk en daarvoor hang ik 'm thuis aan de stekker en mijn 35 paneeltjes zorgen ervoor dat hij zo weer vol zit. Vorige vakantie heb ik lekker niet duurzaam gevlogen naar Toscane en dit jaar huur ik een joekel van een dieselcamper voor Noorwegen. Ik heb in Nederland nog nooit laadstress gehad, wel in Duitsland. Die zijn nog niet zover en ik ga dan ook niet met m'n EV op vakantie. Er is maar een echte shit aan EV's en dat is de elektronica die jou het stuur uit de handen trekt en zelf op de rem pompt als-ie dat nodig vindt. Het laden en rijden ermee is geen enkel probleem.
  Bericht 
RAH
Master
Raymond schreef:
Ik heb geen auto voor Oostenrijk


Ik ook niet, ik heb er een om te rijden. En als ik aan het rijden ben gebeurd het met enige regelmaat dat ik de tank leeg heb en nog niet op de bestemming ben. Dan is het wel fijn dat ik met een minuut of 10 weer verder kan. Ik heb ook niet de mogelijkheid om "thuis" te laden. Er staat wel een laadpaal voor de deur, maar gebruikelijk zet ik de auto op zondag avond neer en staat hij daar vaak een week. Dan krijg je dus weer dat gezeur dat je de auto weer weg moet halen als hij vol is.
  Bericht 
IsIkke
Master
RAH schreef:
k denk dat die van mij meer op leeftijd is, maar die zit in minder dan 5 minuten vol. Reken eens snel uit, van huis uit naar Oostenrijk, totaal 900 km. Vertrek op vrijdag om 18.30 uur, hoe laat ben jij in Oostenrijk? Ik om 2.00 in de nacht. Ik kan dan nog 5 uur slapen voor ik moet opstaan om op zaterdag om 8.30 bij de skilift te staan. Op zondag rij ik dan na 16.00 uur naar huis en ben dan tussen 0.00 en 1.00 uur weer thuis.


Mijn pa was internationaal vrachtwagenchauffeur, door hem was ik al gewend aan regelmatig pauze nemen tijdens een lange rit. Dus voor mij verandert er echt weinig.

Maar naast dat ik al zei dat ik het eens was dat je sneller was maar daaraan toevoegde dat "veel" sneller wat overdreven was. Jouw auto is inderdaad ouder maar uit een langere ontwikkeltraject, je praat over vele jaren aan fine-tuning van verbruik van benzine/dieselautos. EVs staan nog redelijk in de kinderschoenen, die tuning moet nog komen.

Maar dan nog in reeele omstandigheden: 18:30 vertrek, kom ik denk ik 5/6 uur aan ofzo.

Dave schreef:
Als je een beetje met ballen rijdt zoals Raymond dan kom je nauwelijks 250 kilometer ver, dat zijn gewoon kneuzigere afstanden kan je lang of kort over lullen. Gaan er mensen zeggen 'ja maar we moeten toch om' .. Hou toch op, laat jezelf nakijken.


Ik zeg niet dat iedereen over moet, absoluut niet... Maar huidige EVs zijn toch alweer aardig ontwikkeld en voor de gemiddelde persoon meer als voldoende. Er zijn uitzonderingen, maar wederom: ik ben niet van "iedereen moet over", dus laat die mensen inderdaad maar gewoon in hun benzine/dieselbak rijden.
  Bericht 
VTEC_Driver
Master
IsIkke schreef:
dus laat die mensen inderdaad maar gewoon in hun benzine/dieselbak rijden.


Maar de overheid wil dat juist stoppen. De overheid vindt dat iedereen EV moet, geen keus, je moet. Het lijkt wel een dictatuur.

IsIkke schreef:
Maar dan nog in reeele omstandigheden: 18:30 vertrek, kom ik denk ik 5/6 uur aan ofzo.


Is dat ook bij -10 graden en windkracht 7 op de neus?
  Bericht 
Blaataap
Master
VTEC_Driver schreef:
De overheid vindt dat iedereen EV moet


Kleine nuance: het gaat niet om EV. Het gaat om lokaal emissieloos.
  Bericht 
IsIkke
Master
VTEC_Driver schreef:
Is dat ook bij -10 graden en windkracht 7 op de neus?

Met de kou redt hij 350 gemiddeld.. gaat inderdaad iets vanaf.. maar niet heel veel. Ik heb nog niet gemerkt dat wind tegen heel veel invloed heeft, in ieder geval niet meer dan een gemiddelde benzine/dieselbak.

VTEC_Driver schreef:
Maar de overheid wil dat juist stoppen.


Daar ben ik dus ook tegen, maar sja mijn volgende auto vd zaak wordt denk ik wel weer een EV. Voor mij werkt het goed genoeg. Hoewel dat lang bij de paal staan, waar het originele bericht over gaat, mij toch wel iets doet twijfelen, helemaal gezien ik geen paal van mijzelf heb en ook geen idee heb hoe ik voor mijn deur die parkeerplek kan claimen (publieke plek helaas)



Het enige echte gezeur dat ik heb met mijn EV. Maar ook dat is puur aan mijzelf/de garage met wie ik werk: mijn dashcam trekt steeds de 12V accu leeg lijkt het (dus niet de accu waarmee je rijdt, gewoon de 12v die iedereen heeft)... en ik krijg het maar niet opgelost.
  Bericht 
RAH
Master
IsIkke schreef:
door hem was ik al gewend aan regelmatig pauze nemen tijdens een lange rit.

Enerzijds snap ik dat die regeling er voor vrachtwagenchauffeurs is. Anderzijds ben ik van mening dat je rust moet nemen als je moe bent, niet als een klok zegt dat je al twee of drie uur aan het rijden bent. Als ik die "verplichte" pauze daadwerkelijk ga houden kom ik later aan en waarschijnlijk helemaal niet omdat ik ergens in de berm lig doordat de rit langer dan noodzakelijk is.

IsIkke schreef:
Jouw auto is inderdaad ouder maar uit een langere ontwikkeltraject

Alleen heb/had ik wel de keuze of ik op benzine, LPG of diesel ga rijden. De overheid probeert ons nu te dwingen om dus voor een niet doorontwikkelde optie te kiezen die nog ver van optimaal is. Ik snap dat jij die keuze niet wilt opdringen, dus ik zal jou er niet voor neerschieten. (f)

IsIkke schreef:
18:30 vertrek, kom ik denk ik 5/6 uur aan ofzo.

Dat is ongeveer 11 uur. Datzelfde rekenen voor de terugweg zou betekenen dat een weekend skiën er niet inzit met een EV. Teveel tijd kwijt aan reizen, te weinig tijd over om te slapen.

Wat me vooral tegenstaat van een EV is dat je rekening moet houden met tijdig laden en de tijd die je daarvoor nodig hebt. Leuk als je een oprit hebt met een stopcontact, maar het overgrote deel van de mensen hebben dat niet (en ik ook niet). Ik moet dus van een publieke laadpaal gebruik maken en die moet maar net tijdig vrij zijn. Mijn woon / werk verkeer doe ik overigens een stuk mijeuvliendelijkel dan iemand met een EV, ik ga op de fiets (een oude, waar je zelf moet trappen, geen E-bike).
  Bericht 
IsIkke
Master
RAH schreef:
Teveel tijd kwijt aan reizen, te weinig tijd over om te slapen.


Sja afhankelijk van persoon. Ik kan ook niet in de auto slapen hoor, idem met onderweg een hotel pakken. Maar genoeg die het doen en die redden het wel in die 45 minuten laden.

RAH schreef:
Wat me vooral tegenstaat van een EV is dat je rekening moet houden met tijdig laden en de tijd die je daarvoor nodig hebt.


Wederom niet oneens, maar het is minder storend dan dat men zich voorstelt.

Met gemiddeld gebruik plan ik echt niets.. Ik kom aan het einde vd week meestal met een "oh ja ik moet laden", niet anders dan dat ik met een andere auto heb. Laadpaal vinden is zelden een probleem bij mij in de buurt. Waar ik mij wel aan irriteer is de hoeveelheid taxi's die laadpalen claimen. Natuurlijk moeten die ook laden, maarja het lijkt er op dat die echt altijd een groot aantal palen claimen bij ons in de buurt.

Ik zie inderdaad ook dat dit veel erger wordt naar mate er meer EVs komen. Daar is Nederland echt nog lang niet klaar voor. Helemaal als dat domme 4 uur laden gezeik komt.

Nu zou je op ~4 auto's per aansluiting zitten? (zo voelt het als ik zo de drukte waarneem bij waar ik altijd laad, thuis/werk/maten) en je hebt er beperkt last van.. Als dat nummer veel hoger wordt, gaat het echt een drama worden.
  Bericht 
Dikke Dakduif
Master
Laatste een gesprekje met een van mijn buren. Wij hebben een parkeergarage onder het gebouw wat natuurlijk erg prettig is maar daar komen geen laders. Ondertussen zijn er wel bewoners met een EV en die laden op straat. Nou heeft onze buurt ook betaald parkeren vanaf 13.00 uur en mijn buurman vertelde mij dat als je dan laadt er ook voor het parkeren betaald moet worden :roflol:

Dan zou je zeggen, vraag een parkeervergunning aan maar dat wordt in Den Haag gezien als een tweede vergunning omdat je binnen al een plek hebt en vergunning voor de tweede auto kost honderden euro's per jaar :loco:

Ik ben zo blij met mijn benzine bak 8)
  Bericht 
IsIkke
Master
Dikke Dakduif schreef:
Nou heeft onze buurt ook betaald parkeren vanaf 13.00 uur en mijn buurman vertelde mij dat als je dan laadt er ook voor het parkeren betaald moet worden :roflol:


Niet ongewoon en vind ik ook vreemd.. Maar ik zie ook niet hoe anders, je neemt nog steeds een product af bij 2 leveranciers. Stroom van energiebedrijf en parkeerplek van de gemeente, dus sja op papier begrijp ik het.
  Bericht 
RAH
Master
IsIkke schreef:
Sja afhankelijk van persoon

Vrijdag gewoon werken, om 18.00 uur in de auto en dan om 5.00 uur in Oostenrijk zijn, twee uur om te slapen, zaterdag de hele dag skiën, in de avond mogelijk nog een kleine skitour maken, zaterdagavond op zondagochtend wel een goede nachtrust en dan zondag weer de hele dag skiën, om 16.00 uur naar huis en daar om 3.00 uur aankomen en de volgende dag weer om 7.00 uur op om te gaan werken. Ik denk dat ik dat zelfs in mijn jongere jaren niet had getrokken. En ik kan overigens prima in de auto slapen, daar heb ik totaal geen problemen mee. Als ik moe wordt, dan sta ik op de eerst volgende parkeerplaats stil en lig ik te pitten. Zodra ik wakker word gaat de reis weer verder. Met te weinig tijd om te slapen bedoel ik de twee uur voor je je klaar maakt om te gaan skiën en de vier uur die ik dan nog heb voor ik weer op moet om naar mijn werk te gaan.

IsIkke schreef:
Helemaal als dat domme 4 uur laden gezeik komt.

Dat is ook nog zoiets, ook het blokkeertarief, waar het topic eigenlijk over gaat, dat zou betekenen dat ik overdag eigenlijk de auto niet aan de laadpaal kan zetten (want ik ben niet thuis, dus kan ik de auto niet weghalen als hij vol is). En als ik thuis kom kan ik hem ook niet aan de lader zetten of heeft het in ieder geval geen zin want dan wordt wegens overbelasting van het net de laadpaal uitgeschakeld.

IsIkke schreef:
Ik kom aan het einde vd week meestal met een "oh ja ik moet laden", niet anders dan dat ik met een andere auto heb.

Nou, dat is mijns inziens wel anders dan je met een andere auto hebt. Als je aan het einde van de week denkt, oh ja, ik moet laden (want nog een bereik van 100 km) en je moet die avond naar familie die verder weg woont dan die 100 km ga je met een brandstof auto gewoon op pad, tanken doe je onderweg wel ergens. Met een EV krijg je dan toch even een "kut" momentje en moet je gaan kijken hoe je het gaat regelen dat je er komt (half uurtje laden zodat je de heenweg haalt?) en hoe kom je terug? Kun je daar ergens laden (met enigszins garantie dat je daadwerkelijk daar ook kunt laden, niet dat je daar aankomt en de laadpalen zijn allemaal al bezet)? Volgens mij vergt dit een dusdanige gewenning dat ik heel wat "kut" momentjes zou hebben.
 Pagina 2 van 3  [ 145 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy