Pagina 2 van 5  [ 205 berichten ]
  Bericht 
Peter.B
Master
Naja zeg, steenwijk weer in het nieuws....

Zover ik weet is het geen tokkie wijk, ok het heeft niet bepaald de beste naam, maar er zijn wel ergere wijken te vinden in nederland.
En idd van vroeger uit al een arbeiders wijkje, zelfs mijn vader heeft er gewoond.

Maar ik zou niet weten waar je nou daadwerkelijk te hard kan rijden, voordat je het gas volopen hebt, kan je de rem al weer in trappen.
  Bericht 
Peter.B
Master
bello401 schreef:


Die mensen komen me akelig bekend voor :fp:

EDIT: ging verkeerd, ik doelde op de post van Joel D
  Bericht 
bello401
Nieuwkomer
 
altijd blijven lachen
  Bericht 
Peter.B
Master
:lief:


Youtube video
  Bericht 
Flierefluiter
Master
 
Maarre buurvrouw, hebben we ook nog eens wat zinnigs en inhoudelijks te melden?
  Bericht 
keokiracer
Master
Nou, dit gaat dus ook nergens meer over :slotje: :slotje: :slotje:
  Bericht 
Aanhanger
Master
Zeg bello, komt er nog een nuttige bijdrage?
Ik dacht dat je ging proberen de buurt en haar bewoners in een wat positiever daglicht te stellen, maar op deze manier komt daar natuurlijk helemaal niets van.
  Bericht 
Martijn
Master
Peter.B schreef:
Maar ik zou niet weten waar je nou daadwerkelijk te hard kan rijden, voordat je het gas volopen hebt, kan je de rem al weer in trappen.


Ligt eraan hoe en waar. Bij ons voor mag je ook maar 30 en daar jakkeren er genoeg vlot doorheen. Als ik dat dan meet, dan is het hoogstens 35 km/u gemeten, dus nog onder de flitsmarge. Ondertussen is het veel en veel te hard als er opeens een kind tussen de auto's doorkomt. En nee, dit is geen doorgaande wijkontsluitende weg. Het domme ervan is dat als je er dan optrekt vanuit je huis, achter zo'n malloot aan dat ze dan op de 80 wegen keeeeurig 80 rijden. Dan denk ik, rij dan hier lekker 90, 95 en in de bebouwde wat rustiger...

@Snovy, om rustig te rijden hoef je niet per se kinderen te zien. De vraag moet zijn: Kunnen hier kinderen zijn en wat als ze opeens tevoorschijn komen? Sta ik dan op tijd stil.
  Bericht 
bello401
Nieuwkomer
 
Aanhanger schreef:

daar heb je helemaal gelijk in ik zeggggggg maaaaarrrrrrrrr zo gaat om de kinderen en hoop dat het alemaal niet zo negatief wordt gezien
  Bericht 
bello401
Nieuwkomer
 
:wink:
  Bericht 
Peter.B
Master
@ bello, smiley`s zijn ok, maar post graag alles in 1 bericht....
  Bericht 
Christafari
Master
:fp:
  Bericht 
Flierefluiter
Master
 
:lol:
  Bericht 
Martijn
Master
Een ban kan ook hoor, kom je er gewoon niet meer bij. Je kan ook gewoon normaal je standpunt verwoorden en even de niet zo leuke opmerkingen negeren. Doe ik ook..
  Bericht 
bello401
Nieuwkomer
 
wij doen het voor de kinderen dat is ons standpunt en veiligheid voor alle kinderen snap dus niet waarom sommige mensen van die rare dingen er op zetten daar gaa ik dan verder ook maar niet op in
  Bericht 
Aanhanger
Master
bello401 schreef:
snap dus niet waarom sommige mensen van die rare dingen er op zetten
Zo is het internet, wen er maar aan.

bello401 schreef:
wij doen het voor de kinderen dat is ons standpunt en veiligheid voor alle kinderen
Stel jezelf anders even voor; wie ben je, wat wil je, en wat gaat er morgen gebeuren?
  Bericht 
Peter.B
Master
:nah: er is een post van mij verdwenen :loco:
  Bericht 
keokiracer
Master
Peter.B schreef:
er is een post van mij verdwenen

De mods hebben een kleine schoonmaak gehouden onder de alleen-smiley berichten :wink:
  Bericht 
Peter.B
Master
keokiracer schreef:


bij mij stond alleen tekst :duh:
  Bericht 
Tweebel
Master
Peter.B schreef:
bij mij stond alleen tekst :duh:


Geschrapt wegens onvoldoende emotionele betrokkenheid.
  Bericht 
Vroeg op
Master
bello401 schreef:
wij doen het voor de kinderen dat is ons standpunt en veiligheid voor alle kinderen snap dus niet waarom sommige mensen van die rare dingen er op zetten daar gaa ik dan verder ook maar niet op in

Zeg mop. ik ben eigenlijk wel beneiuwd hoe hard er dan wel niet gereden wordt.

Ohja en doe dan ook effe hoofdletters en punten gebruiken in je text. Dat leest eens stuk fijner.
  Bericht 
Martijn
Master
Weet je wat nou het lullige is, ze hebben daar ook een Verkeershandhavingsteam, maar doet staan hier niet. Dat doet de wijkagent tegenwoordig......
  Bericht 
Raymond
Master
bello401 schreef:
wij doen het voor de kinderen dat is ons standpunt en veiligheid voor alle kinderen snap dus niet waarom sommige mensen van die rare dingen er op zetten daar gaa ik dan verder ook maar niet op in

Ik leer mijn kinderen dat de straat voor auto's is en de stoep voor hen.
  Bericht 
Story
Master
 
Raymond schreef:

Ik leer mijn kinderen dat de straat voor auto's is en de stoep voor hen.

Mijn kinderen weten het verschil tussen rijbaan en weg. :lol:
  Bericht 
snovvdog
Master
bello401 schreef:
wij doen het voor de kinderen dat is ons standpunt en veiligheid voor alle kinderen snap dus niet waarom sommige mensen van die rare dingen er op zetten daar gaa ik dan verder ook maar niet op in

Kinderen horen niet op de rijbaan... Als je wil dat je kinderen op ''straat'' gaan spelen moet je maar in een erf gaan wonen of aan een voetpad, niet aan een weg.
En hoe weet je dat er te snel word gereden ? Wat maakt jou bevoegd om snelheid te schatten ? Er staan al bergen in je straat waar iedereen overheen moet rijden, ik geloof simpelweg geen zak dat mensen daar ''hard'' rijden, dan slopen ze hun auto.

Ten slotte, je hebt het waanidee dat hogere snelheid = onveilig. Snelheid is zelden/vrijwel nooit de oorzaak van een ongeval, kijk maar de statistieken na op SWOV.

Maar goed, alleen je spelling spreekt al boekdelen ( schrijf je ook zo op je sollicitatiebrief?).

Je doet het voor de kinderen maar benadeelt tegelijkertijd een veel grotere groep, de gebruikers van de weg... Binnen de kortste keren komt er nog meer autoslopende troep als drempels, paaltjes, chicanes, en andere zooi in de straat.

Martijn schreef:
om rustig te rijden hoef je niet per se kinderen te zien. De vraag moet zijn: Kunnen hier kinderen zijn en wat als ze opeens tevoorschijn komen? Sta ik dan op tijd stil.

Dat is meestal toch wel prima in te schatten. vb. Mossenbuurt in Nieuwerkerk ad IJssel, daar deed ik het altijd rustig aan toen ik nog voor de post reed, vooral straatjes als Takmos of Goudmos, die zijn 30 maar reed er over het algemeen stapvoets. Maar de Steenvaartlaan die er langs loopt, die ook naar 30 is gedebiliseerd, ga ik echt geen 30 rijden, en daar denkt elke automobilist die er rijdt zo over. Als je je voorganger volgt zit je gewoon boven de 50...
  Bericht 
Brave Hendrik
Master
Feitelijk schreef:
Mijn kinderen weten het verschil tussen rijbaan en weg. :lol:

Als ouder en automobilist weet je ook wat kinderen soms impulsief doen als bijv. een bal de rijbaan oprolt?
Of niet kan remmen als een ketting van een kinderfietsje met een terugtraprem los raakt?
  Bericht 
WJM
Master
 
snovvdog schreef:
Het punt is dat dit soort types al helemaal geen inschattingsvermogen hebben meestal, als voorbeeld: ik mag in mijn wijk 50 rijden tot een bepaald punt, de 30 km zone onzin is nog niet overal toegeslagen zeggggggg maaaaarrrrrrrrr. Maar het is een heerlijk slingerend weggetje waar je lekker hard door de bocht kan. Doe ik dat in de 106 rally met riooluitlaat van mijn maat met 50 km/h in een lage versnelling, zwaaien mensen dat ik gestoord ben of dat ik trager moet rijden. Deed ik het in mijn eigen auto met zelfs veel hogere snelheid, valt niemand wat op.


WJ's tip: neem iets dat heel stilletjes op vonkjes rijdt of hiebriet!....:))

(nee, niet de vonkjes van die riooluitlaat....;))
  Bericht 
WJM
Master
 
Flierefluiter schreef:
bello401 schreef:
wat ben jij zelf toch zielig gezicht dus zelf een niets nut dat bewijst maar weer van je uispraken


Woont dit vlakbij? ;(


Je kunt nog kiezen.

Stormvlag of witte vlag hijsen.
  Bericht 
Martijn
Master
snovvdog schreef:
Dat is meestal toch wel prima in te schatten. vb. Mossenbuurt in Nieuwerkerk ad IJssel, daar deed ik het altijd rustig aan toen ik nog voor de post reed, vooral straatjes als Takmos of Goudmos, die zijn 30 maar reed er over het algemeen stapvoets. Maar de Steenvaartlaan die er langs loopt, die ook naar 30 is gedebiliseerd, ga ik echt geen 30 rijden, en daar denkt elke automobilist die er rijdt zo over. Als je je voorganger volgt zit je gewoon boven de 50...


Dat bedoel ik



snovvdog schreef:
Kinderen horen niet op de rijbaan..


Klopt ook, maar ze kunnen er wel spontaan op komen. Blik op de Weg had zoiets dat er een stel kinderen langs een weg loopt, er geeft er eentje een duw en die belandt zo op straat. Mijn zoon is helaas ook van dat onnadenkende impulsieve.
Dus nogmaals, als ik de foto zo zie, heb het ook even opgezocht op Streetview: Dit is een woonwijk en daar rij je gewoon rustig. Het gaat om de niet te hard rijdende jakkeraars die de boel verkloten
  Bericht 
Kiwi45
Master
Martijn schreef:
Het domme ervan is dat als je er dan optrekt vanuit je huis, achter zo'n malloot aan dat ze dan op de 80 wegen keeeeurig 80 rijden. Dan denk ik, rij dan hier lekker 90, 95 en in de bebouwde wat rustiger...

En dat is nu precies de reden dat er in Duitsland minder ongevallen zijn. Daar kun je rustig doen in de woonwijk, want die verloren tijd haal je straks op de snelweg wel weer even in als je haast hebt.
  Bericht 
Joël D.
Master
bello401 schreef:
wat erg toch altijd dat komentaar of disse straat of dal omdat jullie verder niks nuttigs kunnen zeggen ja dan krijg je al snel dit


Dan krijg je de kans om jezelf te bewijzen, dan doe je dit. En dat helpt niet, kan ik je zeggen. :x
  Bericht 
Hunswijk
Die hard
Volgens mij slaan enkele comments noch kant noch wal.
Wij wonen in een 30 km zone en we hebben hier nogal wat last van mensen die menen dat ze hier met enorme snelheden door de straat kunnen blazen , hoe meet je dat ? Niet !

Als je het voor elkaar krijgt om met welke auto dan ook hoogtoerig in zijn 2 of zelfs met hoge toeren in zijn 3 door de straat te blèren dan gaat het gewoon te snel , als je het verstand hebt dat velen van jullie hebben en dat in combinatie met logica dan is hier geen ontkennen aan.

Je kunt het op tokkiementaliteit gooien en eroverheen een jusje van Best en Pitt bier gooien maar het is niet voor niets een 30 km zone , dit is namelijk een woonwijk.
Discussies over de Vmax op de snelweg , je kunt daar makkelijk 150 tot 180 als het lekker rustig is kun je spiegelen aan deze situatie , het is hier vrijwel nooit rustig en altijd lopen er wel mensen in de straat. Wij benaderen inmiddels als groep (4 tot 8 man) hardrijders in de straat.
  Bericht 
Story
Master
 
Hunswijk schreef:
hoe meet je dat ? Niet !

Lasergun? :huh:
  Bericht 
Hunswijk
Die hard
Wij wonen in een volksbuurt waar we de afgelopen 7 jaar een heerlijke buurt van hebben gecreëerd , alle buren (NL , SURI , ANTI ,PL , HON etc. ) komen hier bij elkaar en wekelijks wel een bbq in de straat.
Woonplezier is enorm , vrijwel 0 criminaliteit , weinig zwerfvuil.
We hebben geen lasergun maar wel gezond verstand.
Inmiddels heeft de buurtagent actie toegezegd.
  Bericht 
bruintje beer
Master
Hunswijk schreef:
Inmiddels heeft de buurtagent actie toegezegd.
Tegen
Hunswijk schreef:
Woonplezier is enorm , vrijwel 0 criminaliteit , weinig zwerfvuil.
We hebben geen lasergun maar wel gezond verstand.
?
  Bericht 
Hunswijk
Die hard
Actie toegezegd m.b.t. laseren , we hebben een zeer goede band met de wijkagenten alsmede met stadstoezicht , als we alles opruimen kan vrijwel alles , ook een biertje voor de deur.
We kunnen zelf de snelheid niet meten maar als je bovenstaand (2e , 3e versnelling) begrijpt dan is dat gebruik maken van gezond verstand.
  Bericht 
Sherlock
Master
 
Ik snap eigenlijk niet zo goed waar al die negatieve reacties in dit topic op slaan. Die lui maken zich, al dan niet terecht, zorgen over de veiligheid van hun kinderen omdat mensen te hard door hun straat zouden rijden. Dat kan toch? En als er dan zo'n ludieke actie op poten wordt gezet vind ik dat nog best prijzenswaardig. Er zijn ook buurten waar ze je bij het minste of geringste het licht uit de ogen slaan.

En zonder dat die lui iets verkeerds hebben gedaan ze tokkies noemen vind ik zelf nou ook niet echt getuigen van enige beschaving.
  Bericht 
Story
Master
 
Sherlock schreef:
En als er dan zo'n ludieke actie op poten wordt gezet

Het is vandaag nationale straatspeeldag. Dat zoiets misbruikt wordt om vermeende hardrijders te ... is mijns inziens niet kies.

Dat de lokalios die het in mijn dorp organiseren dat aankondigen door hun reclameborden aan verkeersborden te hangen ook niet trouwens!
  Bericht 
Ton.
Master
Sherlock schreef:
Ik snap eigenlijk niet zo goed waar al die negatieve reacties in dit topic op slaan. Die lui maken zich, al dan niet terecht, zorgen over de veiligheid van hun kinderen omdat mensen te hard door hun straat zouden rijden. Dat kan toch? En als er dan zo'n ludieke actie op poten wordt gezet vind ik dat nog best prijzenswaardig. Er zijn ook buurten waar ze je bij het minste of geringste het licht uit de ogen slaan.

En zonder dat die lui iets verkeerds hebben gedaan ze tokkies noemen vind ik zelf nou ook niet echt getuigen van enige beschaving.


+1!
  Bericht 
MoneyPenny*
Master
Ik vind het ook helemaal niet slecht als mensen serieus kijken naar wat er beter/veiliger kan in de straat. Echter: stellen dat dat geheel aan de snelheid van auto's ligt vind ik krom - en om dan een actie te houden op Nationale Straatspeeldag en te zeggen dat het "voor de kinderen" is, dan kan het geheel mijn goedkeuring gewoon niet wegdragen. Een veilige buurt is veel meer dan een snelheidsbeperking en kinderen doen domme dingen, maar kunnen geïnstrueerd en geholpen worden op vele manieren. Actie slaat daarom in mijn ogen de plank mis.
  Bericht 
Raymond
Master
Sherlock schreef:
En zonder dat die lui iets verkeerds hebben gedaan ze tokkies noemen vind ik zelf nou ook niet echt getuigen van enige beschaving.

+1
  Bericht 
Aanhanger
Master
Een dergelijke actie beginnen, jezelf hier aanmelden en er vervolgens echt geen zinnig woord over willen of kunnen zeggen is dat evenmin.
  Bericht 
Flierefluiter
Master
 
Sherlock schreef:
Die lui maken zich, al dan niet terecht, zorgen over de veiligheid van hun kinderen omdat mensen te hard door hun straat zouden rijden. Dat kan toch?


Nee want dat kan daar niet. (f)

Hunswijk schreef:
hoe meet je dat ? Niet !


Er liggen 2 van die zwarte koordjes op de weg die de snelheid volgens mij meet. Kan dus wel.
  Bericht 
Joël D.
Master
Sherlock schreef:
En zonder dat die lui iets verkeerds hebben gedaan ze tokkies noemen vind ik zelf nou ook niet echt getuigen van enige beschaving.


Mijn excuses. Ging misschien een beetje ver.

Ik wordt alleen een beetje moe van dit soort acties. 9/10x zijn het de buurtbewoners zelf die te hard rijden.

En wat ik laatst meemaakte zat ook nog in mijn hoofd; ik reed door een woonwijk, niet eens 30, terwijl er plots een bal tussen de auto's over de weg rolt, en 1/2 seconden later een kind. Ik ging vol op mijn rem, maar omdat ik geen ABS heb, piepte mijn banden. Meteen gescheld van die ouders (die erbij op de stoep stonden) dat ik een aso was en te hard reed. :fp:
  Bericht 
Story
Master
 
Joël D. schreef:
9/10x zijn het de buurtbewoners zelf die te hard rijden.

Ja, want wie wil er anders in een woonwijk rijden...

De meeste overtredingen in Frankrijk worden ook door Fransen begaan...
  Bericht 
Raymond
Master
Feitelijk schreef:
Ja, want wie wil er anders in een woonwijk rijden...

De meeste overtredingen in Frankrijk worden ook door Fransen begaan...

Geen argument natuurlijk, jij weet ook wel wat er bedoelt wordt.
  Bericht 
Joël D.
Master
Feitelijk schreef:
Ja, want wie wil er anders in een woonwijk rijden...


Maar het zijn wel de buurtbewoners die zitten te zeiken. En degene die het hardste zeiken krijgen de hoogste bekeuring.
  Bericht 
Story
Master
 
Joël D. schreef:

Maar het zijn wel de buurtbewoners die zitten te zeiken.

Hoeveel Nederlanders zeiken over Geert Wilders? En toch zijn het Nederlanders die op hem stemmen.

Joël D. schreef:
En degene die het hardste zeiken krijgen de hoogste bekeuring.

Onderbouw dat maar eens.
  Bericht 
Story
Master
 
Raymond schreef:

Geen argument natuurlijk, jij weet ook wel wat er bedoelt wordt.

Nou toch wel, bovenstaande wordt altijd geroepen in dit soort topics. Van zo'n gebiaste "meting" krullen mijn statistische aarsharen een slag in de rondte!
  Bericht 
Pietert
Master
Joël D. schreef:
Ik wordt

:lol:
Sherlock schreef:
zonder dat die lui iets verkeerds hebben gedaan ze tokkies noemen vind ik zelf nou ook niet echt getuigen van enige beschaving.

:kniktja:

Ik sta er een beetje dubbel in. Aan de ene kant goed als er echt te hard wordt gereden. Maar vaak is het ook gewoon overdreven gedoe van mensen die totaal niet kunnen schatten.

De ingang van ons dorp is ook 30 vanaf 60 + een wegversmalling met daar midden op een fietsoversteekplaats. Laatst liet ik m'n gas los ver voor het inrijden van de 30 km zone.. Ik zal nog zo'n 45 a 40 gereden hebben bij de fietsoversteekplaats. Ik zie een moeder met kind aan komen fietsen welke netjes stoppen. Alleen het meisje (~6 jaar) zie ik onbedoeld een beetje door rollen. Ik wil het risico niet nemen en breng de auto tot stilstand voor de oversteekplaats.. Niet in de ABS, maar wel stevig remmend.

Ook toen kreeg ik een grote muil dat ik niet zo als een mongool moet rijden. "Mevrouw, ALS ik als een mongool had gereden had ik die wagen nooit op tijd stil kunnen krijgen." maar ze wilde er niets van weten en bleef maar schelden.. :schudnee: :duh:
 Pagina 2 van 5  [ 205 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy