Pagina 4 van 5  [ 205 berichten ]
  Bericht 
Toorn
Nieuwkomer
 
Leuk om te zien dat de meningen over 'veiligheid' toch verschillen, natuurlijk is het een uitvalsweg en heb je 'last' van verkeer..
Hoe de automobilisten hier mee omgaan en naar handelen is een heel ander verhaal...

Verder sluit ik me bij het verhaal aan dat er meer urgente zaken zijn in onze stad, maar daar ging dit topic niet over geloof ik :lol:
  Bericht 
Flierefluiter
Master
 
Wat een onrust. Volgens mij heb je de berichten verkeerd opgevat. (Wat ook niet de bedoeling was) Ik reageer vanavond laat. Zit nu in de bios in Smits :[
  Bericht 
Toorn
Nieuwkomer
 
Blijkbaar, de toon is in ieder geval niet in goede aarde gevallen.....

Maar ben benieuwd! :thumb:
  Bericht 
Raymond
Master
Toorn schreef:
Hoe de automobilisten hier mee omgaan en naar handelen is een heel ander verhaal...

Vroeger kwam de VVN met slogans als 'Geef je verstand voorrang'. Hulde, daar kon je wat mee. Ga lekker je gang, maar kijk uit. En pas je aan waar nodig. Tegenwoordig heb je de 'snelheidsweter'. Dat geeft mijns inziens precies aan waar de kneep ziet. Automobilisten mogen niet zelf nadenken, dat doet de overheid wel voor u. Automobilisten worden als mongolen neergezet die je aan alle kanten moet bestoken met regeltjes, nog meer regeltjes en zware sancties op de lulligste overtredingen. Gooi een paar programma's op TV als Wegmisbruikers die het accent alleen maar op snelheid leggen en mensen gaan geloven dat dat toch echt een groot maatschappelijk probleem is. Zo nu en dan valt er bij hunzelf een boete op de mat van 80 euro en dat staaft de mening dat handhaving blijkbaar nodig is; zelf houden ze zich over het algemeen keurig aan de regels, kan je nagaan wat iemand wel niet gedaan moet hebben om een boete van 300 euro te krijgen. Wat te denken van iemand die 4 boetes per jaar krijgt, de aso! Aanpakken die handel!
Wat mij persoonlijk veel meer zorgen baart is dat 3% van de automobilisten de regels dusdanig kent dat hij slaagt voor een theorie examen. 97%(!) zakt dus als je ze nu het examen voorlegt...Ik heb ook wel eens cijfers gehoord dat 20% onvoldoende zichtvermogen had. Dat kan wat gekleurd zijn want volgens mij was het een onderzoek van een optiekketen, maar zeker is dat mensen heel, maar dan ook echt heel erg slecht kijken en opletten. Wat te denken van mensen die gaan rijden met medicijnen met het beroemde gele stickertje; ik wil ze de kost niet geven. Waarschijnlijk vind je die vooral in een van de vele brommobielen die in Steenwijk rondrijden. Te brak voor een autorijbewijs, laat ik de weg dan maar onveilig maken met een brommobiel. Hele generaties geloven nog dat je ook best kunt autorijden met 4 bier op. Of meer. En dat zijn niet de jongeren. Dan hebben we nog de knieperts die de weg onveilig maken met oude auto's voorzien van prutonderdelen. Waar een moderne auto als een V70 op Michelin Premacy's vanaf 50km/u in 10 meter stil kan staan, rijden zij in een Hyundai Excel zonder ABS op Chinese Linglong banden en hebben zij diezelfde remweg nodig voor 30km/u. Het is toch van de zotte dat je bij de Kwikfit banden kan laten monteren die 40% (!) meer remweg nodig hebben dan een Michelin?? En dan ook nog zeggen 'Nee, mevrouwtje, prima banden! Wel 100 euro per stuk goedkoper dan die Michelin! Je betaalt voor het merk he...' Ga toch heen.
Een betere wereld begint nog steeds bij jezelf, ook op de weg. Zorg eerst dat je zelf alles voor elkaar hebt voordat je naar een ander gaat wijzen.
  Bericht 
Vroeg op
Master
Toorn schreef:
@Snovvdog varierend van 40 tot 50 met enkele uitschieters ertussen. Uiteraard niet wanneer de metingen gedaan worden, dan kan iedereen zich ineens keurig aan de snelheid houden

Jaja klopt niet he.
Er wordt 30 gemeten maar als er niet gemeten wordt dan rijden ze 40 a 50.
Hoe weet jij dan dat het dan 40 a 50 is? Het is immers niet gemeten.
8)
  Bericht 
Vroeg op
Master
In Deventer heb je ook van die 30 zones (duurzaam debiel)
En dan met 40+ door een kliko geflitst worden op de fiets. :lol:
  Bericht 
Hunswijk
Die hard
Maar is de uiteindelijke wens niet gewoon dat we allemaal in een gezellige relaxte wijk willen wonen en hier met een veilig gevoel over willen kunnen steken en onze kinderen op het gemak buiten kunnen spelen ?
  Bericht 
Raymond
Master
Hunswijk schreef:
Maar is de uiteindelijke wens niet gewoon dat we allemaal in een gezellige relaxte wijk willen wonen en hier met een veilig gevoel over willen kunnen steken en onze kinderen op het gemak buiten kunnen spelen ?

Dus wat ga je dan doen? Je niet meer storen, simpel. Aangeprate onveiligheid, dat is het probleem.
  Bericht 
Vroeg op
Master
Ja maar zonder flitsende kliko's en laserende agenten achter je schutting. :duh:
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
Vroeg op schreef:
In Deventer heb je ook van die 30 zones (duurzaam debiel)

Jammer genoeg niet alleen in Deventer. Half Nederland is verkracht met 30 Km/u zones. Die zones zijn pure schijnveiligheid. Kinderen (en ouders) kijken nergens naar, spelen op de weg omdat het moet kunnen in een 30 Km/u zone.

Kinderen horen niet op de weg; ook niet in een 30 Km/u zone.
  Bericht 
Toorn
Nieuwkomer
 
Vroeg op schreef:


Een stukje terug heb ik aangegeven dat er meetpalen gestaan hebben.. Hier hebben de buurtbewoners zelf de snelheid op kunnen zien.. Vandaar :wink:
  Bericht 
keokiracer
Master
Toorn schreef:
Hier hebben de buurtbewoners zelf de snelheid op kunnen zien.. Vandaar

Met de kanttekening dat die dingen vaak de daadwerkelijke snelheid +5 aangeven (f)
(dat kan ik weten want er staan er hier vlakbij een paar)
  Bericht 
Brave Hendrik
Master
Komt uiteindelijk allemaal wel goed hoor.
Op FS weet iedereen heel goed wat wel en niet kan.
Te hard op verlaten snelwegen en zachter dan een snelheidslimiet als het nodig of wenselijk is. :[
Althans, Tuf-Tuf en FS zijn ooit begonnen als felle tegenstanders van onzinboetes. :honger:
  Bericht 
Raymond
Master
Brave Hendrik schreef:
Op FS weet iedereen heel goed wat wel en niet kan.
Te hard op verlaten snelwegen en zachter dan een snelheidslimiet als het nodig of wenselijk is. :[

:roflol:
  Bericht 
Flierefluiter
Master
 
Goed u vraagt, wij draaien;


Toorn schreef:
Goedemiddag Buurman


Ik ben niemands buurman.


Toorn schreef:
fijn dat het wonen in ons mooie Steenwijk-West je zo goed bevalt!


Duurde wel even voor ik door had dat dit Steenwijk West was :[
Maar nee. Bevalt niet, mag je best weten. Is geen geheim :[ En dan heb ik het niet over de inwoners maar over Steenwijk zelf.




Toorn schreef:
Toch vind ik het erg jammer dat er niet een klein beetje meer respect richting de medemens getoond kan worden.. Iemand zo te kijk zetten is wel het laagste soort vermaak wat er op het internet te vinden is..


Heh wat? Omdat ik het woord tokkie gebruik?
Moet wel toegeven dat ik te snel voor mijn beurt heb gepraat. Oordelen over iemand is natuurlijk niet netjes als je diegene niet kent. Excuses daarvoor.
Was alleen een beetje geërgerd door de actie.


Toorn schreef:
Als je over een paar ballen beschikt, kom dan je ongenoegen persoonlijk melden. Voor eventuele op of aanmerkingen is er altijd wel een luisterend oor..


Naaaah. Zo erg gaat het me ook weer niet aan het hart.


Toorn schreef:
Maar op een afstandje stiekem foto's maken getuigd niet van erg veel sociale vaardigheid, is het wel? Iets wat je misschien nog wel van deze mensen leren kunt.. Deze staan namelijk wel voor hun medemens klaar wanneer dat nodig is..


Oude gewoonte, moest ik in Lelystad altijd doen. Maar kreeg er wel betaald voor :[
Overigens was het veel te warm om te lopen naar iets waar niks te doen was.


slablaadje schreef:
Ik zou maar geen ruzie maken met Flierefluiter. Heb hem vandaag zien rijden in zijn Skoda, daar wil je geen ruzie mee hebben


Jouw stalk gedrag begint steeds vreemdere vormen te vertonen.


slablaadje schreef:

Of er dan een oplossing komt weet ik niet. Vaak wordt er eenmalig gecontroleerd, of er worden drempels gelegd. Hier gaat iedereen dan weer lekker voor remmen en daarna weer vol gas naar de volgende. Werkt niet


Ja, dat is jammer. Drempels zijn absoluut niet de oplossing, helaas denken de meeste ambtenaren van wel.
En inderdaad dan krijg je het probleem: Gas, rem gas rem.

Al gedacht aan grote betonblokken of zware bloembakken? Effectief en niemand die er tegen aan gaat rijden hoor. Bovendien veel fijner dan drempels.




Toorn schreef:
In twijfel trekken van een krantenartikel of actie van buurtbewoners, geen probleem. Maar hou het bij de feiten en ga geen mensen persoonlijk te kijk.


Ja ging mij eigenlijk meer om het eerste. Nogmaals excuses. Niet oordelen over mensen die je nooit gesproken hebt.
Wel opvallend dat anderen zich ineens gedeisd houden.


Toorn schreef:
Vandaar het krantenartikel etc.


Waarom de Steenwijkercourant? ;(


Raymond schreef:
Ruxveenweg.


Had begrepen dat er op de kruising Ruxveenseweg/ Hooidijk een rotonde komt.
Ene kant is het veiliger aangezien verkeer al ver voor de afrit flink gaat remmen. Andere kant verdwijnt de vlotte doorstroming daar denk ik.


Paardenmarkt mag wat mij betreft volgegooid worden met stoplichten. Op bepaalde tijdstippen ben je daar liever niet ;(


keokiracer schreef:
Met de kanttekening dat die dingen vaak de daadwerkelijke snelheid +5 aangeven
(dat kan ik weten want er staan er hier vlakbij een paar)


Dat viel mij dus ook al op vanmiddag.

Maar wat was nou het doel van de actie vanmiddag? Er werd niemand aangesproken op zijn snelheid.
Als je het eerlijk vraagt vond ik het ook niet echt een effectief is.. Misschien kan die buurt zelf een ludieke actie houden? (Uiteraard met samenwerking van de instanties) Dan kan je ook beter aandacht vragen voor het probleem die ik nog steeds niet echt zie. Maar nou woon ik er ook niet dus ik zie het nou ook niet dag en nacht.

En wanneer gebeurt er eens wat aan het parkeerprobleem hier? :[ Sta nu weer 50 meter verderop.
  Bericht 
Toorn
Nieuwkomer
 
Nou kom eens met een oplossing! :lol:

Ik zal goed op je auto passen btw :roflol:
  Bericht 
Flierefluiter
Master
 
Voor het parkeerprobleem? Ondergrondse garage 8) Nee, ja ik heb wel wat oplossingen maar dat past hier helaas niet. :[

Gaat die bestrating nou nog door trouwens of niet?
  Bericht 
Toorn
Nieuwkomer
 
Geen idee, tis hier altijd een verassing.. Wel zo leuk :respect:
  Bericht 
Flierefluiter
Master
 
Hm, ik zie het wel.
  Bericht 
keokiracer
Master
Toorn schreef:
tis hier altijd een verassing

Woon je bij een crematorium? :nah:
  Bericht 
Toorn
Nieuwkomer
 
Verrassing uiteraard, mijn oprechte excuses voor deze grove fout! :nono:
  Bericht 
Martijn
Master
De ene 30 zone: http://goo.gl/maps/OJMfW is de andere niet.... Soms is 30 nog te hard. Tijdswinst is echt nihil
  Bericht 
just me
Master
Raymond schreef:
Vroeger kwam de VVN met slogans als 'Geef je verstand voorrang'. Hulde, daar kon je wat mee. Ga lekker je gang, maar kijk uit. En pas je aan waar nodig. Tegenwoordig heb je de 'snelheidsweter'. Dat geeft mijns inziens precies aan waar de kneep ziet. Automobilisten mogen niet zelf nadenken, dat doet de overheid wel voor u.
+ zolang je je maar aan de snelheid houdt, gaat het altijd goed en ben je nooit 'schuldig'.
Raymond schreef:
maar zeker is dat mensen heel, maar dan ook echt heel erg slecht kijken en opletten.

Mooi verwoord en helemaal mee eens.
  Bericht 
Flierefluiter
Master
 
Dit is dus NIET de oplossing tegen hard rijders.. Welke autohatende ambtenaar bedenkt zoiets. :loco: Agressieve kleredrempels.


Youtube video
  Bericht 
Martijn
Master
Flierefluiter schreef:
Welke autohatende ambtenaar bedenkt zoiets



Ik heb toch wel eens gezegd dat debiel gedrag, debiele regels veroorzaakt? Dat je als weldenkend persoon denkt: Wie verzint er zo'n regel? Bijvoorbeeld het je zonder noodzaak ophouden in een bushokje kan beboet worden.

Die drempels idem: Omdat er dus idioten zijn die niet snappen dat je het daar even wat rustiger aan moet doen, ook al mag je 50, krijg je 30 zones en drempels.
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
Flierefluiter schreef:
Welke autohatende ambtenaar bedenkt zoiets.

Ambtenaren met relaties met schokdemperfabrikanten. :lol: :lol:
  Bericht 
Raymond
Master
Martijn schreef:

Die drempels idem: Omdat er dus idioten zijn die niet snappen dat je het daar even wat rustiger aan moet doen, ook al mag je 50, krijg je 30 zones en drempels.

Tuurlijk niet. De echte idioterij zit bij de bedenkers van die shit. Die hebben voor elkaar gekregen dat als je de wegen naar hun maatstaven inrichtte, je er subsidie op kreeg. Nu nog is Duurzaam Veilig goedkoper om aan te leggen dan fatsoenlijke wegen, dus daar ga je.
  Bericht 
Fpsdoug
Master
Flierefluiter schreef:
Dit is dus NIET de oplossing tegen hard rijders..

Wel toch? Je staat nagenoeg stil :[
  Bericht 
Flierefluiter
Master
 
[Groenlinks] Maar het is slecht voor het milieu aangezien je steeds weer gas moet geven. [/groenlinks]
  Bericht 
Raymond
Master
Flierefluiter schreef:
[Groenlinks] Maar het is slecht voor het milieu aangezien je steeds weer gas moet geven. [/groenlinks]

[Raymond]Fietsend over de stoep was je sneller geweest. Lui deer.[/Raymond]
  Bericht 
Flierefluiter
Master
 
Ik kan m'n ma toch niet achter op de fiets nemen :[ Moest r afhalen van het station
En je mag daar niet fietsen op de stoep. Ligt een fiets strook. :nono:
  Bericht 
slablaadje
Nieuwkomer
 
Citaat:
Jouw stalk gedrag begint steeds vreemdere vormen te vertonen.


Denk je dat je nooit gespot wordt als FS'er met een dashcam in een kleine stad als Steenwijk door een mede-FS'er uit Steenwijk met een dashcam?

Je bent wel een communicatief wonder, niet? Ben er nog niet helemaal uit of je het als grap bedoelde. Hoe dan ook, je komt vreemd over :wink:
  Bericht 
Flierefluiter
Master
 
slablaadje schreef:
Denk je dat je nooit gespot wordt als FS'er met een dashcam in een kleine stad als Steenwijk door een mede-FS'er uit Steenwijk met een dashcam?


Euhh.. Jij rijd er bewust langs? :fp:
En blijkbaar kijk je dus graag als ik langs rijd. :roflol:
  Bericht 
slablaadje
Nieuwkomer
 
Waar heb je het over?
  Bericht 
Flierefluiter
Master
 
Lees je eigen posts maar terug. Mij te warm om dat te gaan doen nu :[
  Bericht 
keokiracer
Master
slablaadje schreef:
Waar heb je het over?

Hij herinnert zich de berichtenwisseling in zijn eigen dashcamtopic niet meer denk ik...
  Bericht 
slablaadje
Nieuwkomer
 
Ik heb geen eigen dashcamtopic :lol:
  Bericht 
Christafari
Master
FF wel.
  Bericht 
keokiracer
Master
slablaadje schreef:
Ik heb geen eigen dashcamtopic

"Zijn" eigen topic, niet "Jouw" eigen topic (f)
  Bericht 
Flierefluiter
Master
 
Jij rijd bewust langs mn auto (Om vervolgens terug te zien via Youtube), je zegt omdat je een goeie kennis hebt wonen in de Tulpstraat. De meest logische route is dat je via de Tulpstraat weer op de hoofdweg uit komt. Dus je zoekt het bewust op.
Verder;

Flierefluiter schreef:
Heb hem vandaag zien rijden in zijn Skoda,

Je kijkt dus graag? :[
  Bericht 
slablaadje
Nieuwkomer
 
Ik snap het nu, excuses keokiracer 8)

En ik weet best wat ik geschreven heb, ik stalk niemand. Vraag mij gewoon af waar Flierefluiter dit vandaan heeft. Voel je je opgejaagd o.i.d. flierefluiter?
  Bericht 
Flierefluiter
Master
 
Neuh waarom zou ik? Alleen een beetje apart. Ik ga toch ook niet langs alle FSers hun huis rijden?
  Bericht 
slablaadje
Nieuwkomer
 
Heb een maat wonen aan het begin van de Jan van Riebeeckstraat. Dus ja, ik kom door de Tulpstraat.

Dag erop zag ik je in levende lijve rijden, aangezien je mij geen voorrang verleende. Was vrij duidelijk dat jij het was, inderdaad.

Nog meer? :D
  Bericht 
Flierefluiter
Master
 
slablaadje schreef:
Heb een maat wonen aan het begin van de Jan van Riebeeckstraat.


Ah dat zei je er niet bij.


slablaadje schreef:
aangezien je mij geen voorrang verleende.


Vertel.
  Bericht 
slablaadje
Nieuwkomer
 
Je geeft zelf aan mijn eigen posts terug te lezen. Het staat letterlijk in je eigen topic.
Denk de volgende keer even na voordat je iets roept (f)
  Bericht 
Flierefluiter
Master
 
Citaat:
Zag in je post over de Tulpstraat dat je in de buurt woonde. Ik kom daar elke week meerdere malen langs omdat een maat daar woont, nooit opgevallen dat je Fabia daar staat. Ik lurk veel mee :lol:


Hoe moet ik hier uit op maken dat je naar die hele andere straat moest? :fp:
Zal volgende als ik langs jouw huis rijd ook je auto vol in beeld + je huis posten. :thumb: (Nee ik weet niet waar je woont, maar zo groot is het hier niet. Komt vanzelf ooit :lol: )

Waar gaf ik je nou geen voorrang?
  Bericht 
slablaadje
Nieuwkomer
 
Citaat:
Alleen een beetje apart. Ik ga toch ook niet langs alle FSers hun huis rijden?


Dit roep jij zonet, daar geef ik reactie op. Mijn reactie van gister is dan toch gewoon in lijn, ik meld dat ik er langs kom.

Gaat het wel goed met je, Flierefluiter?
  Bericht 
slablaadje
Nieuwkomer
 
Citaat:
Zal volgende als ik langs jouw huis rijd ook je auto vol in beeld + je huis posten.


Ga toch weg, je geeft zelf in je eigen topic aan waar je woont. Ik vraag me nu echt serieus af wat jouw probleem is
  Bericht 
Story
Master
 
keokiracer schreef:

Hij herinnert zich de berichtenwisseling in zijn eigen dashcamtopic niet meer denk ik...

:lol:
  Bericht 
Flierefluiter
Master
 
Jij zei niet dat je daar heen moest, ik ging er vanuit dat het om de Tulpstraat zou gaan. :fp: Waarom zit ik dit eigenlijk uit te leggen. :fp:

Maar waar gaf ik je nou geen voorrang?
 Pagina 4 van 5  [ 205 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy