Pagina 3 van 5  [ 205 berichten ]
  Bericht 
Raymond
Master
Feitelijk schreef:
Nou toch wel, bovenstaande wordt altijd geroepen in dit soort topics. Van zo'n gebiaste "meting" krullen mijn statistische aarsharen een slag in de rondte!

Wat is er gebiast aan? Kijk eens naar de absolute aantallen uitgeschreven boetes. Gemiddeld krijgt elke automobilist er iets van 3 per jaar. Daar zitten dus geheid mensen tussen die klagen over hardrijders in hun straat, dat kan niet anders. Of zouden alle klagers geen rijbewijs hebben?

En wat betreft die aarsharen, die kun je waxen. Of in brand steken, wat je het liefste hebt.
  Bericht 
Story
Master
 
Pietert schreef:
Ook toen kreeg ik een grote muil dat ik niet zo als een mongool moet rijden.

Ging het specifiek over dat moment of kent ze je beter?
  Bericht 
Joël D.
Master
Pietert schreef:

:lol:


Shit. :oops:
  Bericht 
snovvdog
Master
sherlock schreef:
zonder dat die lui iets verkeerds hebben gedaan ze tokkies noemen vind ik zelf nou ook niet echt getuigen van enige beschaving.

Ze stellen de automobilist weer in negatief daglicht.

Iedereen die auto's haat is voor mij een tokkie.
  Bericht 
Story
Master
 
snovvdog schreef:
Iedereen die auto's haat is voor mij een tokkie.

Hoe denk je dat jijzelf hier op het forum overkomt?
  Bericht 
snovvdog
Master
I don't care quite frankly O:) .

Ik ben gewoon het terroriseren van auto's, of welke vorm van mobiliteit, gewoon zat, en dat zal niet veranderen.
  Bericht 
Story
Master
 
snovvdog schreef:
I don't care quite frankly .

Typical! :lol:
  Bericht 
Flierefluiter
Master
 
Over drie kwartier gaat het hier los 8)
Handhaving reed net wel de hele tijd rondjes met hun bussie en zwaailampje erop.
  Bericht 
Pietert
Master
Feitelijk schreef:
Ging het specifiek over dat moment of kent ze je beter?


Specifiek dat moment. Anders had ik haar, uiteraard, volkomen gelijk gegeven.
  Bericht 
Raymond
Master
Flierefluiter schreef:
Over drie kwartier gaat het hier los 8)
Handhaving reed net wel de hele tijd rondjes met hun bussie en zwaailampje erop.

Afbeelding
  Bericht 
Flierefluiter
Master
 
Ze kunnen daar geen klok kijken :fp: Gebeurt geen hol. Iedereen zit nog in de tuin, mannetje van de VVN loopt wat rond en is nog aan het opbouwen.
Kwam later wel een agent bij dus ze gaan wss wel beboeten. Begint weer lekker op tijd in ieder geval :fp: Had het na een minuut wel gezien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
  Bericht 
Martijn
Master
Pietert schreef:
Ook toen kreeg ik een grote muil dat ik niet zo als een mongool moet rijden. "Mevrouw, ALS ik als een mongool had gereden had ik die wagen nooit op tijd stil kunnen krijgen." maar ze wilde er niets van weten en bleef maar schelden.


Zoiets zag je gisteren op Geenstijl, alsof een hond in een auto met de ramen ruim op een kier in bewolkt weer met neerslag meteen naar adem snakt en dat je de ramen meteen moet inbeuken.. Voortaan ben je dus een complete L@L als je een keer op normale wijze je hond in de auto achter laat.. Zelfde met snelheid.
  Bericht 
Raymond
Master
Daar rijdt toch geen hond te hard man. Ik zie wel een levensgevaarlijk brommobiel.
  Bericht 
Flierefluiter
Master
 
Daar rijden er helaas te veel van hier.
  Bericht 
Flierefluiter
Master
 
Zullen nu wel bezig zijn denk ik, even 2x langs rijden met dashcam aan. Hebben jullie gelijk een beeld hoe die weg loopt. :[
  Bericht 
Cweepz
Master
Let je wel op je snelheid! :[
  Bericht 
Raymond
Master
Cweepz schreef:
Let je wel op je snelheid! :[

Dat heb ik dus serieus een keer gehad met detectors testen. 2 vol gillende detectors in de auto en dan zo druk bezig zijn met filmen dat ik niet doorhad dat de cruisecontrol op 90 stond ipv 80. :x
  Bericht 
Aanhanger
Master
Cweepz schreef:
Let je wel op je snelheid!

30 in z'n 1.
Moet je eens zien hoe snel je iedereen over de zeik krijgt.
  Bericht 
Raymond
Master
Aanhanger schreef:
30 in z'n 1.

Met een stilstaande burnout ook.
  Bericht 
Aanhanger
Master
Liefst over die meetlussen. :devil:
  Bericht 
Flierefluiter
Master
 
Jezus er staat dus alleen een digitaal snelheidsbord. Vvn mannetje en wijkagent staat mooi weer te spelen.

Reed er trouwens met 35 voorbij zag ik in mn spiegel terwijl mn GPS snelheid braaf 30 was. :fp:

Geslaagde actie hoor!
  Bericht 
Raymond
Master
Maar zeg 's Flier, welke snelheid denk jij dat de mensen er normaal rijden? Wat rij je er zelf?
  Bericht 
Flierefluiter
Master
 
Mwoaaah ik let er nooit op, als ik dag en nacht op die teller moet gaan zitten koekeloeren geeft me dat een hoge bloeddruk. :[ Denk dat het hooguit 20-30 is, afhankelijk van de drukte en omstandigheden. :[

Heen: Wijkagent en VVN spelen mooi weer (Rechts tegen de muur). Word niet echt wat gedaan, snelheid op bord klopt ook niet echt

Youtube video


Terug: Agent weg, VVN mannetje zit braaf op vissersstoeltje en noteert snelheid, links het bord en helemaal links vaag het meetapparatuur
Afbeelding

Youtube video
  Bericht 
Pietert
Master
Die straat is wel lekker breed en overzichtelijk. Ik kan me wel voorstellen dat je er harder gaat rijden dan 30.
  Bericht 
Flierefluiter
Master
 
En hij ies weer weg. Dat was een korte actie.
  Bericht 
bruintje beer
Master
Zo gaat dat dus. Een 'significante' steekproef van 17 auto's, waaraan conclusies worden ontleend :[
  Bericht 
Bambi killer
Master
Misschien rijden er mensen te vaak in een lage versnelling waardoor ze denken die rijdt te snel, of het zijn van die mensen die de snelheid verkeerd inschatten zoals op een snelweg naar links te gaan zonder te kijken van ooh kan ik wel :fp: :fp: :fp: dat zijn de snelweg tokkies
  Bericht 
-Joske-
Tour de Fr kenner '19 '20
bruintje beer schreef:
Zo gaat dat dus. Een 'significante' steekproef van 17 auto's, waaraan conclusies worden ontleend :[

En beneden de 30 niet opschrijven, want die tellen niet mee. :lol:
  Bericht 
Hunswijk
Die hard
Bambi ...Hoe hard rijdt men hoogtoerig in zijn 2 ...juist , 45 tot 65 ...dat is 50% tot 120% te snel.
  Bericht 
Martijn
Master
Raymond schreef:
Maar zeg 's Flier, welke snelheid denk jij dat de mensen er normaal rijden? Wat rij je er zelf?


Het gaat waarschijnlijk om een paar malloten die wel jakkerend door deze straat gaan. Het is ook een soort ontsluitingsweg voor deze wijk, dus veel verkeer. Eigenlijk zou je deze straat in het midden moeten blokkeren, zodat je geen doorgaand verkeer meer hebt. Een andere mogelijkheid is het versmallen van de weg door de auto's er te parkeren, zoals ze laatst in Belgie deden.
  Bericht 
Flierefluiter
Master
 
Al zetten ze er mega betonblokken neer, vind het prima. Zo lang er maar geen nieuwe drempels komen :[
  Bericht 
Toorn
Nieuwkomer
 
@Flierefluiter...

Goedemiddag Buurman :wink: , fijn dat het wonen in ons mooie Steenwijk-West je zo goed bevalt! :wink:

Toch vind ik het erg jammer dat er niet een klein beetje meer respect richting de medemens getoond kan worden.. Iemand zo te kijk zetten is wel het laagste soort vermaak wat er op het internet te vinden is..

Als je over een paar ballen beschikt, kom dan je ongenoegen persoonlijk melden. Voor eventuele op of aanmerkingen is er altijd wel een luisterend oor.. :thumb:

Maar op een afstandje stiekem foto's maken getuigd niet van erg veel sociale vaardigheid, is het wel? Iets wat je misschien nog wel van deze mensen leren kunt.. Deze staan namelijk wel voor hun medemens klaar wanneer dat nodig is..
  Bericht 
slablaadje
Nieuwkomer
 
Kijk, daar is een mede-Steenwijker gearriveerd!

Ik zou maar geen ruzie maken met Flierefluiter. Heb hem vandaag zien rijden in zijn Skoda, daar wil je geen ruzie mee hebben 8)
  Bericht 
Ton.
Master
Toorn schreef:
Goedemiddag Buurman , fijn dat het wonen in ons mooie Steenwijk-West je zo goed bevalt!

Toch vind ik het erg jammer dat er niet een klein beetje meer respect richting de medemens getoond kan worden.. Iemand zo te kijk zetten is wel het laagste soort vermaak wat er op het internet te vinden is..

Als je over een paar ballen beschikt, kom dan je ongenoegen persoonlijk melden. Voor eventuele op of aanmerkingen is er altijd wel een luisterend oor..

Maar op een afstandje stiekem foto's maken getuigd niet van erg veel sociale vaardigheid, is het wel? Iets wat je misschien nog wel van deze mensen leren kunt.. Deze staan namelijk wel voor hun medemens klaar wanneer dat nodig is..


:thumb:



Flier heeft de verhuisdozen nog niet uitgepakt of hij is al beroemd in Steenwijk; lekker aan het integreren kerel! :lol:
  Bericht 
Toorn
Nieuwkomer
 
Niet alleen een mede-Steenwijker, ook nog een straatgenoot van ons aller Flierefluiter :respect:

Voor ruzie ben ik persoonlijk niet zo bang en ook niet op uit.. Vind het alleen jammer dat er weer met een vingertje gewezen word naar een bepaalde groep..
  Bericht 
no justice
Master
Toorn schreef:
Vind het alleen jammer dat er weer met een vingertje gewezen word naar een bepaalde groep..



ahhh u bent dus een tokkie zoals ze hier zeggen? :roll:
  Bericht 
Toorn
Nieuwkomer
 
no justice schreef:


Ik zal waarschijnlijk wel als zodanig bestempeld worden, aangezien ik met deze "tokkies" omga en er over de vloer kom.. :loco:
  Bericht 
Ton.
Master
Toorn schreef:
Ik zal waarschijnlijk wel als zodanig bestempeld worden


Niet te veel van aantrekken, zodra er iets op dit forum wordt geschreven over snelheidsbeperking/controle wordt er 9 vd 10 keer hel en verdoemenis/moord en brand geschreeuwd.
  Bericht 
slablaadje
Nieuwkomer
 
Op zich goed dat er het één en ander gedaan wordt als er te hard gereden wordt.
Punt is dat waarschijnlijk een klein aantal bewoners zich ergeren aan de snelheid van sommige bestuurders. Deze gaan dan net zo hard klagen totdat de standaardprocedure ingezet wordt (zie hierboven, VVN erbij, etc.)

Of er dan een oplossing komt weet ik niet. Vaak wordt er eenmalig gecontroleerd, of er worden drempels gelegd. Hier gaat iedereen dan weer lekker voor remmen en daarna weer vol gas naar de volgende. Werkt niet :schudnee:
  Bericht 
Toorn
Nieuwkomer
 
Trek mij er persoonlijk ook niet veel van aan.. Maar wilde mijn zegje wel even doen en dat heb ik bij deze ook gedaan..

In twijfel trekken van een krantenartikel of actie van buurtbewoners, geen probleem. Maar hou het bij de feiten en ga geen mensen persoonlijk te kijk.


Probleem qua de snelheid hier is al langere tijd bekend. Meerdere malen al een soortgelijke actie gehad alsmede een snelheidspaal. Dit alles zonder succes.

De bedoeling is nu dan ook dat er nu eens serieus actie ondernomen word. Vandaar het krantenartikel etc.

Mocht onze fijne vriend Flierefluiter hier nog op of aanmerkingen over hebben horen wij dit uiteraard ook graag.
Mocht het mogelijk zijn iets respectvoller als je vorige reacties. Zou gewaardeerd worden. :thumb: :wink:
  Bericht 
Peter.B
Master
Ben ik blij dat ik aan de andere kant van steenwijk woon (f)
  Bericht 
snovvdog
Master
Martijn schreef:
Eigenlijk zou je deze straat in het midden moeten blokkeren, zodat je geen doorgaand verkeer meer hebt. Een andere mogelijkheid is het versmallen van de weg door de auto's er te parkeren, zoals ze laatst in Belgie deden.

Dat zou je dus niet vind ik :) , dat soort constructies zijn juist wat voor de onenigheid tussen automobilisten en autohaters zorgt...
Citaat:
Probleem qua de snelheid hier is al langere tijd bekend.
Nou vertel eens wat de gemeten snelheden zijn die zo problematisch zijn ?
  Bericht 
Kenji
Master
Netjes dat u (Toorn en Slablaadje) zich aanmelden en met goede, steekhoudende berichten komen.
Helaas heeft uw buurtgenoot Bello401 dat niet gesnapt en komt met half onleesbare berichten, getypt vanaf een toetsenbord waar de punt, komma en hoofdletters het al jaren niet meer doen..
Desalniettemin, welkom.

Hamvraag is wel: Vindt u dat er te hard word gereden, of is het bewezen dat er te hard wordt gereden?
Dat een auto langsrijdt in z'n 1 (hoge toeren) maar 30 rijdt, of een die in z'n 3 (lage toeren) langsrijdt met 45 km/u is heel bedrieglijk.
Zo'n actie als vandaag is leuk, maar zet geen zoden aan de dijk. Iedereen weet ervan en zal dus niet te hard rijden.
Maar goed, "bewust zijn van" is ook belangrijk, ik hoop voor u dat de komende tijd zal uitwijzen dat het een geslaagde actie is.
  Bericht 
Toorn
Nieuwkomer
 
Is het daar wel rozegeur en maneschijn Peter B.? :lol:

Kan me herinneren dat er een poos geleden een soortgelijke actie op de middenweg gehouden is.. Zonder resultaat, dat dan weer wel......

@Snovvdog varierend van 40 tot 50 met enkele uitschieters ertussen. Uiteraard niet wanneer de metingen gedaan worden, dan kan iedereen zich ineens keurig aan de snelheid houden :roflol:
Mijns inziens geen snelheden voor een wijk met kinderen, een beetje aanpassen naar de situatie lijkt me niet meer dan normaal. En dat is juist waar het hier aan schort.....

Zal nu wel weer een hele lading over me heen krijgen.. So be it :lol:
  Bericht 
-Joske-
Tour de Fr kenner '19 '20
Toorn schreef:
Zal nu wel weer een hele lading over me heen krijgen.. So be it :lol:

Zal wel meevallen. Maar 40 is ook niet echt snel. Daar boven kan ik inkomen. Wat doe je eraan.... Ja niet veel, want zolang het niet druk is rij je daar gemakkelijk 40. Wellicht een zebrapad kalken of borden met spelende kinderen erop etc. Paar keer per jaar lasergun zodat zich dat rond spreekt.

Weg is nu eenmaal overzichtelijk en breed, dus daar ga je geen 30 rijden. Kinderen dus elders laten spelen.
  Bericht 
Toorn
Nieuwkomer
 
Kenji schreef:


Dit is inderdaad ook de opzet van de hele actie. Er heeft voorheen een snelheidsbord gestaan, 24/7 waardoor inderdaad geconstateerd is dat er veelal te hard gereden word.
Hier is door de gemeente verder niet op ingesprongen..

De buurtbewoners proberen op deze manier aandacht te vragen voor het probleem en samen aan een oplossing te werken.. Niets mis mee dacht ik toch?
Er word nu gehoopt dat er een passende oplossing gevonden word, welke zowel de automobilisten als de buurtbewoners past....
  Bericht 
Peter.B
Master
De middenweg doorkruist mijn wijk. En voor 8 jaar? Geleden mocht je daar nog 50 rijden, dat was heel normaal. Nu is het 30 en zelfs ik vindt dan 50 te hard (f)

Maar een groot verschil met de middenweg en de gehele wijk west, is dat je in west toch je best moet doen om echt te hard te rijden.
De middenweg is qua dat overzichtelijker en ook stukken minder drempels

Edit, laat ik het anders zeggen, de middenweg nodigt meer uit om te hart te rijden dan west
  Bericht 
snovvdog
Master
Fair enough, het is misschien niet zo fijn als er in een straat waar je kind in speelt op die manier wordt gereden, maar dat hoort toch een beetje bij aan een weg wonen ? Mensen moeten ten slotte fatsoenlijk van A naar B kunnen komen. Vroeger bestond het hele principe van een 30 zone niet eens... Daar zijn autovrije straten en een woonerf voor!

Ik zat elk jaar als kind weken lang ( 4-6 weken elk jaar) in Polen bij familie, die langs een weg woont waar vaak 70+ wordt gereden ( was altijd een rustig zandweggetje, maar toen op een gegeven moment werd het geasfalteerd, en toen gingen de auto's ''hard'' rijden, ook al heerst er een vmax van 40 of 50 liggend aan waar aan die weg), moest dan van mijn ouders ook nooit op de weg komen zonder toezicht. Vandaar dat ik 40 wel mee vind vallen. http://goo.gl/maps/JpABO
  Bericht 
Toorn
Nieuwkomer
 
Klopt helemaal, neemt niet weg dat er vaak onveilige situaties ontstaan wanneer er op de tulpstraat hard gereden word. Dit is eigenlijk momenteel nog de enige straat waar men "redelijk" door kan rijden door het gebrek aan drempels, deze zijn visueel wel aanwezig maar daarmee houd het wel op...

Argumenten dat de kinderen beter ergens anders kunnen spelen staat haaks op wat de gemeente als insteek heeft/had met deze straat/buurt.. Vandaar ook deze actie, mocht dat nog niet duidelijk zijn.. :wink: O:)
  Bericht 
Raymond
Master
Toorn schreef:
Argumenten dat de kinderen beter ergens anders kunnen spelen staat haaks op wat de gemeente als insteek heeft/had met deze straat/buurt.. Vandaar ook deze actie, mocht dat nog niet duidelijk zijn.. :wink: O:)

En dat zie ik dan anders. Wegen zijn er voor de afwikkeling van verkeer. Wil je dat je kinderen op 'straat' kunnen spelen moet je in een woonerf, hofje of doodlopende weg gaan wonen. Als ik de kaart bekijk is de Tulpstraat/Vondelstraat een mooie verzamelleiding voor het verkeer uit de schilders- en bloemenstraten. Daar een huis kopen betekent 'last' hebben van verkeer. En dat last is relatief. Ik heb zelf 12 jaar aan een invalsweg gewoond, daar reden ze nog wel iets sneller dan 50. Ook nu woon ik met 3 kleine kinderen in een straat waar 30 een belachelijke limiet is en waar geen hond zich aan houdt; het is een doorgaande weg waar erg veel verkeer doorheen komt. En raad eens? Dat gaat allemaal prima, ondanks de vele hardrijders. We moeten eens niet zo zeuren met z'n allen.

Details over de Tulpstraat:
In 2007 een aanrijding tussen een personenauto en een bestelbus doordat een bocht verkeerd werd genomen;
In 2009 een aanrijding tussen een fietser en een personenauto door een voorrangsfout.

Als je de verkeersveiligheid in Steenwijk wil verbeteren, kijk dan eens naar de Schansweg/Meppelerweg en de Ruxveenweg. Hoewel ik betwijfel of die tractor met 2 dooien te hard heeft gereden.
 Pagina 3 van 5  [ 205 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy