Pagina 6 van 8  [ 371 berichten ]
  Bericht 
MoneyPenny*
Master
Peugie, ook al heb je er geen weet van, mag je hier in NL gewoon een mening hebben. :kniktja:

Afbeelding
  Bericht 
Kenji
Master
Peugie schreef:
Vraagjes!

Komt ie:

Beste forumleden die kritiek hebben op de EOD-er:
Wat weten jullie van het werk van een EOD-er?
Wat weten jullie van de procedures van het EOD werk?
Wat weten jullie van explosieven?
Wat weten jullie van het onschadelijk maken van explosieven?

Ik ben benieuwd...

Peugie, als je de reacties van sommigen hier leest, lijkt het me duidelijk. Die mensen werken bij het EOD. (soms ook een dubbelfunctie bij de VOA, want ze zien op 1 foto gelijk precies wat er gebeurd is) :wink:
  Bericht 
Peugie
Master
MoneyPenny* schreef:
Peugie, ook al heb je er geen weet van, mag je hier in NL gewoon een mening hebben.

:lol: :lol: (f)
Kenji schreef:
Peugie, als je de reacties van sommigen hier leest, lijkt het me duidelijk. Die mensen werken bij het EOD. (soms ook een dubbelfunctie bij de VOA, want ze zien op 1 foto gelijk precies wat er gebeurd is)

Ah, dan heb ik niets gezegd. :lol: :biertje:
  Bericht 
egeltjes
Master
Robin_v_G schreef:
Lucas28 schreef: Het is een schandaal dat het flitsbeleid zo rigide is dat de hierdoor uitgelokte agressie zelfs een slachtoffer eist. Het roer moet om!

Dit krijg jij echt zonder blikken of blozen je bek uit? :dood:


Ik vind hem wel goed gevonden. :kniktja: :kniktja:
  Bericht 
laagvlieger
Master
Het is allemaal geen 'rocket science' hoor!

Citaat:
Wat weten jullie van het werk van een EOD-er?
Wat weten jullie van de procedures van het EOD werk?


EOD ruimt explosieven op.
Procedures: zorgen dat er geen gewonden vallen

Citaat:
Vraagjes!
Wat weten jullie van explosieven?

Kruit, dynamiet, semtex.... you name it! Als het heet wordt of als er vuiur bij komt dan knalt het! :lol:

Citaat:
Wat weten jullie van het onschadelijk maken van explosieven?


Twee manieren: laten ontploffen (niet in je eigen snufferd :wink: ) of uit elkaar halen (voorzichtig, bijvoorbeeld onder water of zo).

Done :D :thumb:
  Bericht 
egeltjes
Master
Ik weet niet zoveel over EOD's, brhalve dan dat zij opgericht zijn om explosieven zo onschadelijk mogelijk onschadelijk te maken.

Waarom mag ik dan geen mening vormen over het opblazen van flitspalen ???
  Bericht 
Peugie
Master
@laagvlieger: LOL
@egeltjes: gaat erom dat er een waardeoordeel geveld wordt over de EODer, terwijl mensen er de ballen verstand van hebben.
  Bericht 
laagvlieger
Master
@ Peugie (f)

is nou eigenlijk bekend of die figuur die bom van een afstand expres heeft laten ontploffen? Dat zou namelijk wel heeel erg zijn :cry:
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
Peugie schreef:
Vraagjes!

Komt ie:

Beste forumleden die kritiek hebben op de EOD-er:
Wat weten jullie van het werk van een EOD-er?
Wat weten jullie van de procedures van het EOD werk?
Wat weten jullie van explosieven?
Wat weten jullie van het onschadelijk maken van explosieven?

Ik ben benieuwd...


Niets, maar dat ook niet belangrijk omdat ik geen explosieven onklaar maak. Een EOD-er zou dat wel moeten weten en kunnen.
  Bericht 
R
Master
laagvlieger schreef:
@ Peugie (f)

is nou eigenlijk bekend of die figuur die bom van een afstand expres heeft laten ontploffen? Dat zou namelijk wel heeel erg zijn :cry:

Technisch welzeker mogelijk. Je hoeft alleen de ontsteking (elektrisch?) aan te sturen.

Laten we hopen dat het niet zo is.
  Bericht 
Peugie
Master
Maserati Teun schreef:
Peugie schreef:
Vraagjes!

Komt ie:

Beste forumleden die kritiek hebben op de EOD-er:
Wat weten jullie van het werk van een EOD-er?
Wat weten jullie van de procedures van het EOD werk?
Wat weten jullie van explosieven?
Wat weten jullie van het onschadelijk maken van explosieven?

Ik ben benieuwd...


Niets, maar dat ook niet belangrijk omdat ik geen explosieven onklaar maak. Een EOD-er zou dat wel moeten weten en kunnen.

Een chirurg moet ook kunnen opreren. Toch gaat het 40.000 keer fout per jaar.
  Bericht 
R
Master
Peugie schreef:
Een chirurg moet ook kunnen opreren. Toch gaat het 40.000 keer fout per jaar.

Zelfreflectie onder de chirurgengroep/ lol

Daar valt nou zeker winst te behalen. Maar het blijft mensenwerk.
  Bericht 
Tweebel
Master
Citaat:
Arrestaties na ontplofte flitspaal

De politie heeft vanochtend drie mannen aangehouden in verband met de ontploffing van een explosief aan een flitspaal in Voorschoten.

De mannen (32, 32 en 25) zijn aangehouden na huiszoekingen. Bij de explosie eerder deze week raakten drie mensen gewond.


http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/ ... flits.html
  Bericht 
Toolman30
Master
Citaat:
Drie arrestaties flitspaal-aanslag Voorschoten

De politie heeft vrijdagochtend drie mannen aangehouden in verband met de ontploffing van een explosief aan een flitspaal in Voorschoten. De mannen (32, 32 en 25) allen uit Voorschoten worden nu verhoord.

In Voorschoten vindt groot onderzoek plaats, waaronder huiszoekingen in meerdere woningen door de EOD.

In verband met het onderzoek zijn twintig woningen ontruimd.

Volgens RTV West zijn 120 politiemensen in en om de Northeystraat in Voorschoten bezig met invallen.

De Telegraaf
  Bericht 
gabberhead
Master
Net op Twitter:
Citaat:
BREKEND: Politie pakt 3 mensen op in Voorschoten n.a.v. de bom die vastzat aan een flitspaal. Ook: twintig woningen zijn ontruimd. #NOS


Het ontruimen van 20 woningen suggereert dat er nog meer explosieven zijn gevonden of worden verwacht gevonden te worden.
  Bericht 
gabberhead
Master
Het wordt nog spectaculairder:

Citaat:
Bij de ontruiming in Voorschoten zijn 120 ME'ers en de EOD ingezet. Politie vermoedt dat er explosieven liggen in één van de woningen. #NOS
  Bericht 
Grande
Master
MoneyPenny* schreef:
Peugie, ook al heb je er geen weet van, mag je hier in NL gewoon een mening hebben.


Achmed en Fatima spreken geen Nederlands, en hebben nog minder idee dan Henk & Ingrid. Maar omdat de PvdA het zegt zijn ze ook tegen.
  Bericht 
Tweebel
Master
Meer info:
http://www.nu.nl/binnenland/2653171/aan ... hoten.html

Citaat:
Aanhoudingen om explosie flitspaal Voorschoten
Laatste update: 28 oktober 2011 10:17
VOORSCHOTEN - De politie heeft vrijdagochtend drie mannen aangehouden in verband met de ontploffing van een explosief aan een flitspaal in Voorschoten.

In Voorschoten vindt groot onderzoek plaats met ongeveer 120 man, meldt de politie.

Meerdere woningen in Voorschoten worden nu doorzocht. Dat doet de Explosieven Opruimingsdienst Defensie (EOD) vanwege de mogelijkheid dat er explosieven in de woningen liggen.


De aangehouden mannen (32, 32 en 25), die in Voorschoten wonen, worden nu verhoord. De politie kon geen verdere details geven.

De flitspaal in Voorschoten waaraan zondag een explosief werd ontdekt, is donderdag ontmanteld en meegenomen voor nader onderzoek.

Bij het onschadelijk maken van het explosief raakte een 44-jarige sergeant-majoor van de landmacht ernstig gewond.
  Bericht 
Dikke Dakduif
Master
120 wouten :o
Het is wel duidelijk dat een aanval op de portemenee van de roverheid hoe dan ook vergolden moet worden.
  Bericht 
Sander
Medewerker
Dikke Dakduif schreef:
Het is wel duidelijk dat een aanval op de portemenee van de roverheid hoe dan ook vergolden moet worden.

Ik vermoed dat het meer gaat om het gewond raken van de eod-er..
En het in gevaar brengen van anderen..
  Bericht 
Digital
Die hard
Dikke Dakduif schreef:
120 wouten
Het is wel duidelijk dat een aanval op de portemenee van de roverheid hoe dan ook vergolden moet worden.

Beetje kortzichtige reactie joh! :fp:

Die gozers zijn aan de beurt! Wordt poging tot doodslag. En terecht!
Keihard aanpakken deze lui, en gelijk een voorbeeld stellen! :thumb:
  Bericht 
-Joske-
Tour de Fr kenner '19 '20
Digital schreef:
Die gozers zijn aan de beurt! Wordt poging tot doodslag. En terecht!
Keihard aanpakken deze lui, en gelijk een voorbeeld stellen! :thumb:

Als een paar jongens jou volgende week te grazen nemen, een strijker in je hand palm leggen en die dicht tapen.... Dan is het aansteken en hand kwijt. Denk je dan werkelijk dat er voor jou ook dik 100 agenten klaar staan? :lol: Daarbij komt nog dat ik vind gezien het filmpje dat het toch eigen schuld is voor die EODer. Als je zo,n zelf gemaakt bom gaat ontmantelen met 1 lampje al zittend zonder pak in het natte gras midden in de nacht om de nabij het vriespunt.. Dat is vragen om problemen. Maar goed, men komt aan iets van de roverheid, en dan moet het allemaal maar snel snel om de daders te pakken. Meneer de EODer is gewoon op genaaid om die bom zo snel mogelijk uit mekaar te halen. Bij die zelf gemaakte bommen zou ik sowieso niet de gok nemen.

Ik snap wel dat ze die lui willen pakken, maar het lijkt er op dat er normaal geen tijd is voor dingen op te lossen, en nu zijn erop eens meer dan 100 agenten die tijd hebben.. Dat vind ik toch knap. Anyway, als alles telt dan zie je wel dat ze resultaat boeken, dat is nog nog enigszins positief.
  Bericht 
Kiwi45
Master
Vraag me af welke forummers de komende tijd minder actief zijn :)
  Bericht 
Digital
Die hard
-Joske- schreef:
Als een paar jongens jou volgende week te grazen nemen, een strijker in je hand palm leggen en die dicht tapen.... Dan is het aansteken en hand kwijt.

Ze mogen proberen, laat maar komen :honger:

Elk vak brengt bepaalde risico's met zich mee. En willicht is dit ook deels eigen schuld van de EOD-er, geen idee, ik was er niet bij, en weet niks van bommen (behalve dat je altijd de rode draad moet doorknippen).

Aantal rechercheurs is wellicht iets overdreven, maar er diende een voorbeeld gesteld te worden. Niet vanwege de flitspaal, maar vanwege de EOD-er.

Sommige figuren denken dat ze alles straffeloos kunnen flikken, hopelijk gaan deze lui lang achter slot & grendel!
  Bericht 
-Joske-
Tour de Fr kenner '19 '20
Digital schreef:
Niet vanwege de flitspaal, maar vanwege de EOD-er.

Die bom was bedoeld voor de flitspaal, en niet voor de EODer. Dat die EODer zo gek is om die bom eraf te halen, en er dan mee in het gras te gaan spelen valt bij mij toch niet zo dat die gene van die bom verweten kan worden dat die het schuld is dat die EODer zijn hand kwijt is.
Digital schreef:
Sommige figuren denken dat ze alles straffeloos kunnen flikken, hopelijk gaan deze lui lang achter slot & grendel!

Nou stel dat die bom was af gegaan, dan hadden we met zijn alle geroepen Oleeee weer een flitspaal naar de klote.
  Bericht 
Digital
Die hard
-Joske- schreef:
Die bom was bedoeld voor de flitspaal, en niet voor de EODer. Dat die EODer zo gek is om die bom eraf te halen, en er dan mee in het gras te gaan spelen valt bij mij toch niet zo dat die gene van die bom verweten kan worden dat die het schuld is dat die EODer zijn hand kwijt is.

:fp:
  Bericht 
VFred
Master
 
Er staat toch op het opzettelijk veroorzaken van explosies alleen al een behoorlijke gevangenisstraf?
  Bericht 
Tweebel
Master
-Joske- schreef:
Die bom was bedoeld voor de flitspaal, en niet voor de EODer. Dat die EODer zo gek is om die bom eraf te halen, en er dan mee in het gras te gaan spelen valt bij mij toch niet zo dat die gene van die bom verweten kan worden dat die het schuld is dat die EODer zijn hand kwijt is.


Bij een landmijn in oorlogsgebied of een bom uit WO2 ligt dat toch wat anders dan bij een explosief dat op deze wijze de maatschappij in wordt gebracht.
  Bericht 
Dikke Dakduif
Master
Sandeman schreef:
Ik vermoed dat het meer gaat om het gewond raken van de eod-er..
En die is in dienst van....
...jawel, de roverheid.


-Joske- schreef:
Ik snap wel dat ze die lui willen pakken, maar het lijkt er op dat er normaal geen tijd is voor dingen op te lossen, en nu zijn erop eens meer dan 100 agenten die tijd hebben.. Dat vind ik toch knap.
Dat bedoel ik dus. Denk ook aan het gooien van een waxinelichtjehouder. Dan is er heel veel mogelijk om de dader aan te pakken. De overheid zorgt gewoon goed voor zichzelf. Ik ben zelfs geneigd om te zeggen, uitsluitend voor zichzelf.
  Bericht 
R
Master
Heren, die 120 zijn nodig voor de ontruimingen van woningen en afzettingen ed. En het is maar voor een paar uurtjes.

Het zijn geen 120 rechercheurs geweest, zoals ik lees.
  Bericht 
Lowry
Pro
 
gabberhead schreef:
Het ontruimen van 20 woningen suggereert dat er nog meer explosieven zijn gevonden of worden verwacht gevonden te worden.


Dat wilt toch niet zeggen dat zij het gedaan hebben. Maar wel een beetje dom om nog explosieven thuis te bewaren.
  Bericht 
Dennis_on_the_road
Master
Toch apart dat ze verdachte bommenmakers tegenwoordig snel weten op te sporen (ala Zeeland)
  Bericht 
Dikke Dakduif
Master
Lowry schreef:
Maar wel een beetje dom om nog explosieven thuis te bewaren.
Ik schat de daders in deze zaak dan ook niet echt in als hoogbegaafd.

Toch apart dat ze verdachte bommenmakers tegenwoordig snel weten op te sporen (ala Zeeland)
Kwestie van het archief even doorspitten op mensen die al eerder iets stouts met explosieven gedaan hebben. De politie laat natuurlijk ook niet het achterste van haar tong zien mbt de opsporing, wie weet heeft de buurman ze er gewoon bijgelapt. Millieunazi's zijn nou eenmaak niet erg geliefd. Als ik zo'n stelletje kladlopers naast me had wonen, zou ik ze ook graag aangeven.
  Bericht 
rve123
Master
Zat zojuist ergens te lezen dat het verhaal al enkele dagen rond ging in Voorschoten dat de vandaag opgepakte verdachten degene zijn die verantwoordelijk zijn voor het explosief.

Dus blijkbaar hebben ze zelf hun mond niet kunnen houden over het explosief..
  Bericht 
Digital
Die hard
Blijkt het niveau al wel weer uit. Van die tokkies, hangjeugd, nooit een dag gewerkt, grote bek, type New Kids :fp:


Einde vooroordelen :lol:
  Bericht 
djroadstar
Master
Citaat:
Wat weten jullie van het werk van een EOD-er?
Wat weten jullie van de procedures van het EOD werk?
Wat weten jullie van explosieven?
Wat weten jullie van het onschadelijk maken van explosieven?


redelijk wat, zo doen ze niet alleen explosieven veilig stellen maar zorgen ze ook voor vrije wegen in missie gebieden
ze hebben strikte procedure's, bij de genie gaat het wat makkelijker bij een bermboem bijvoorbeeld
wat voor? bermbom, DM51 5c4, bangelord, kraterlading?
dat meestal de EOD er niet bij was en dat de genie zelf de boel mocht opblazen om zo weer verder te kunnen
  Bericht 
rve123
Master
Citaat:
'Welke flitspaal ga ik vandaag eens opblazen'

VOORSCHOTEN - ‘Welke flitspaal zal ik vandaag of morgen weer eens opblazen, vroeg hij aan een kennis van mij.’ Inwoners van Voorschoten kennen de verdachten wel van de explosie van afgelopen weekend.

Vrijdagochtend zijn in Voorschoten bij een grootscheepse politieinval drie verdachten opgepakt. Ze worden verdacht van het plaatsen van een explosief aan een flitspaal afgelopen weekend. Bij de ontmanteling kwam het geïmproviseerde explosief onverwacht tot ontploffing. Een militair van de Explosieven Opruimingsdienst Defensie (EOD) raakte zijn hand kwijt.

‘De verhaaltjes gaan heel erg snel in Voorschoten’, zegt een inwoner. ‘Het ging al de rond, dus als een dag of twee later een bom ontploft, weet je genoeg.’ De grootschalige politieactie vanochtend kwam dan ook niet als een verrassing. ‘Ik wist waar de bommenplakker woonde, dus ik begreep meteen wat er aan de hand was.’

Berucht

De man zou al langer bezig zijn bommen te plaatsen in Voorschoten. Bewoners zijn verbaasd dat er nu pas actie wordt ondernomen. Maar aan de andere kant toch ook weer niet. ‘Als iemand zijn mond opendoet worden er represailles genomen, dat gerucht gaat tenminste. Het criminele wereldje van Voorschoten is bij de jeugd heel bekend.’

De man is niet bang dat hemzelf iets overkomt. ‘Ik ben niet in beeld.’

Asociaal

Buurtbewoners schetsen een beeld van een man die ze liever kwijt dan rijk zijn. ‘Hij hoort hier niet thuis’, zegt een buurvrouw. ‘Er wordt geslagen en hij maakt herrie met zijn vrienden.’ Een andere getuige: ‘Hij stond een keer bij mij in de straat een band te verwisselen. In de winter, in zijn t-shirtje. De hele straat werd geblokkeerd.’

Volgens de buurvrouw gebruikt de man medicijnen. ‘Ik weet niet of hij gehandicapt is’, zegt een ander. ‘Maar helemaal honderd procent is hij in ieder geval niet.’

Bron: Westonline.nl

Tevens het volgende artikel staat er: Politie kende verdachten flitspaalbom; Westonline.nl

Even terugkomend op hetgeen wat ik eerder vanmiddag postte..
  Bericht 
Aanhanger
Master
Toch gewoon een of andere lokale tokkie dan die met zwaar vuurwerk aan het klooien is.
Doet me wel afvragen waarom dat ding alsnog de lucht ingegaan is.
  Bericht 
Guppenklup
Master
Ik vraag me in dit soort gevallen altijd af dat als dit soort lowlifes zo bij de politie in het vizier zijn ze pas ingrijpen als er overheidsbelangen op het spel staan. De enorme overlast die ze in de buurt veroorzaken is alleen maar storend voor de omwonenden, dus dat gaat bij de politie helemaal onder op de stapel.
  Bericht 
Martijn
Master
Baldadigheid, dus. Alleen niet door jeugd.
  Bericht 
Appeltje
Master
 
-Joske- schreef:
Die bom was bedoeld voor de flitspaal, en niet voor de EODer. Dat die EODer zo gek is om die bom eraf te halen, en er dan mee in het gras te gaan spelen valt bij mij toch niet zo dat die gene van die bom verweten kan worden dat die het schuld is dat die EODer zijn hand kwijt is.

Ik vind het nogal een domme opmerking. Als ie voor de flitspaal bedoelt was... laat hem dan ook afgaan nadat je hem bevestigd hebt. Wacht niet tot iemand de politie belt!
Maar ik begrijp dat jij vind dat ie had moeten blijven zitten tot ie vanzelf een keertje was afgegaan, misschien terwijl jij/jouw vrouw/vriendin, kinderen er net voorbij lopen en daarna bv een oog missen? In DAT geval was het natuurlijk WEL de schuld van de dader neem ik aan? Misschien moeten we er dan voor kiezen in zulke gevallen geen EOD meer in te schakelen maar gewoon af te wachten wat er gebeurt?

Er zijn zeker fouten gemaakt lijkt me door de EOD maar de persoon die de bom gemaakt en bevestigd heeft hiervoor niet verantwoordelijk houden is echt van de gekke.
  Bericht 
bruintje beer
Master
Appeltje schreef:
Ik vind het nogal een domme opmerking.
:roll: nogal ja.
  Bericht 
-Joske-
Tour de Fr kenner '19 '20
Appeltje schreef:
Als ie voor de flitspaal bedoelt was... laat hem dan ook afgaan nadat je hem bevestigd hebt. Wacht niet tot iemand de politie belt!

Zou het misschien niet zo kunnen zijn dat die bom niet af gegaan is door een foutje in de bom?? Dan moet je als EODer vooral der met je handen aan gaan rotzooien. Ik heb al eerder gezegd, eraf halen en meteen in een beveiligde box doen, of van die speciale netten eroverheen en dan daar laten ontploffen. Die EODer kiest er zelf voor om die bom te gaan ontmantelen, en dat dat dan fout gaat is gewoon zijn eigen schuld. Hij kent of zijn vak niet goed, of hij heeft een foutje gemaakt. Ik geloof niet dat er nog iemand in de bosjes heeft gelegen die op het knopje drukte toen die EODer ermee bezig was. Mocht dat wel zo zijn, dan mogen ze die bommenmaker meteen de kelder in gooien. Mocht daar net een auto of wat dan ook voorbij komen als die bom af gaat, dan is dat de schuld van die bommenmaker ja. Maar als je zo gek bent om met een zelf gemaakte bom te gaan zitten knoeien... En dan ook nog zonder pak al zittend in het gras midden in de nacht... Dat is vragen om problemen.
Appeltje schreef:
Er zijn zeker fouten gemaakt lijkt me door de EOD maar de persoon die de bom gemaakt en bevestigd heeft hiervoor niet verantwoordelijk houden is echt van de gekke.

Die gasten kun je verantwoordelijk houden voor heel veel dingen. Maar die kun je niet verantwoordelijk houden voor het kwijt raken van die hand. Het is immers die EODer zijn eigen keuze om daar mee te gaan knoeien. Was die bom meteen af gegaan op die flitspaal, dan hadden we der met zijn alle om gelachen.

Nou stel dat de politie achter een auto dief aan zit, maar die politie agent stuurt zich tegen een boom op, is het dan ook de schuld van die dief?
  Bericht 
egeltjes
Master
Appeltje schreef:
-Joske- schreef: Die bom was bedoeld voor de flitspaal, en niet voor de EODer. Dat die EODer zo gek is om die bom eraf te halen, en er dan mee in het gras te gaan spelen valt bij mij toch niet zo dat die gene van die bom verweten kan worden dat die het schuld is dat die EODer zijn hand kwijt is.


Ik kan mij in deze mening wel geheel vinden. :kniktja: :kniktja:
Ik wist alleen niet hoe ik het omschrijven moest.

Appeltje schreef:
Als ie voor de flitspaal bedoelt was... laat hem dan ook afgaan nadat je hem bevestigd hebt.


Als een professononeel dat explosief geregeld had en om de flitspaal had gelegd, dan was dat vast nog gebeurd ook. Nu is het een amateur geweest ... en ja ... dan gaat er wel eens een keertje niet alles helemaal perfect zonder vlekjes (als in: vlekkeloos). :( :(
  Bericht 
Digital
Die hard
-Joske- schreef:
Die gasten kun je verantwoordelijk houden voor heel veel dingen. Maar die kun je niet verantwoordelijk houden voor het kwijt raken van die hand. Het is immers die EODer zijn eigen keuze om daar mee te gaan knoeien. Was die bom meteen af gegaan op die flitspaal, dan hadden we der met zijn alle om gelachen.


Ze hadden, met een beetje logisch nadenken, ervanuit kunnen gaan dat er mensen gewond konden raken. Dus ja, ze zijn zeker wel verantwoordelijk voor wat er is gebeurd met die EOD-er. Ik hoop dan ook dat de daders ongelooflijk zwaar worden gestraft!
  Bericht 
R
Master
Grande schreef:
MoneyPenny* schreef:
Peugie, ook al heb je er geen weet van, mag je hier in NL gewoon een mening hebben.


Achmed en Fatima spreken geen Nederlands, en hebben nog minder idee dan Henk & Ingrid. Maar omdat de PvdA het zegt zijn ze ook tegen.

Goede eigenschap van jullie.
  Bericht 
rve123
Master
Citaat:
Verdachten flitspaalbom Voorschoten langer vast

VOORSCHOTEN - Het voorarrest van de mannen die vastzitten op verdenking van betrokkenheid bij de flitspaalbom in Voorschoten, is woensdag met nog negentig dagen verlengd.

Dit meldt John Nieumeijer, teamchef bij de politie Hollands Midden op zijn eigen Twitter-account. 'Goed opsporings- en politiewerk', aldus de teamchef in Alphen aan den Rijn en Rijnwoude. Het OM heeft het nieuws donderdagochtend bevestigd.

Door de ontploffing van het explosief dat was vastgemaakt aan een flitspaal, raakten zondag 24 oktober drie mensen gewond. Een medewerker van de Explosieven Opruimingsdienst Defensie (EOD) verloor zijn hand.

Na een uitgebreid onderzoek werden er vrijdag 28 oktober drie mannen aangehouden. Bij de doorzoeking van de woningen van de verdachten werden grote hoeveelheden zwaar vuurwerk aangetroffen.


Bron: Westonline.nl
  Bericht 
Appeltje
Master
 
Gelukkig maar... dat scheelt een hoop reacties in de trant van "ze zijn toch zo weer vrij"... :)
  Bericht 
snafoe
Nieuwkomer
beetje toevallig op deze thread gekomen...een paar weken later; maar is het niemand opgevallen dat er bericht is:
de bombdisposal sqd heeft het pakketje (in veiligheidspak) eraf gehaald, op de grond gelegd, en (naar eigen zeggen) veiliggesteld, daarna hebben de mannen hun pakken uitgedaan en beetje lopen keuvelen (?), waarna plotseling toch het pakje explodeerde.

zomaar ? Terwijl de professioneel het veilig heeft gesteld en er zogenaamd niet meer aan heeft gezeten ?

m.a.w. kennelijk is er een grote mate van eigen schuld debet aan dàt deze professional zijn vingers kwijtraakte.

Tenzij de explosieven makers zeer slinks (opdat een professional die in Afghanistan heeft gediend het niet door heeft ??) een verborgen dubbele onsteker heeft geplaatst.
Maar dat kan wel worden uitgesloten.

Dus de daders kan wel levensgevaarlijk explosieven plaatsen in openbare ruimte met gevaar voor "indiscriminate" verwonding (van elke toevallige passant) verweten worden, maar niet puur terrorisme of aanslag op specifiek het bombdisposal sqd.

Krant, politie, OM moeten er niet meer van maken dan dat het is.
:\

Enfin ze zijn opgepakt en details volgen ..ooit.
  Bericht 
bruintje beer
Master
:slotje: die discussie hebben we al gehad.
 Pagina 6 van 8  [ 371 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy