Pagina 3 van 3  [ 105 berichten ]
  Bericht 
Tweebel
Master
zadkine schreef:
Bij verdenking hartaanval dat gelijk aan de huisarts doorgeven....belt de assistente vast een ambulance terwijl de arts onderweg is.


En dan nog komt het niet heel veel voor. De meeste huisartsen doen niet vaak een reanimatie.

zadkine schreef:
Ambulance mogen pas komen bij iemand thuis (normale regelgeving helaas) als ze door een arts worden opgeroepen.


Als de pliesie zegt dat ze moeten komen, werkt dat ook wel.

Overigens rijden die huisartsenposten in diverse regio's ook met een soort halve ambulances tegenwoordig.
  Bericht 
Johnt64
Die hard
vw-driver schreef:
Toen de brandweer vroeg of ze mijn auto mochten openknippen, zei ik ?ja?


En daarmee kan ze iedere vorm van verhaal op schade gedag zwaaien 8)
Ben dan benieuwd wat de brandweer gedaan zou hebben als ze NEE gezegd had?
  Bericht 
zadkine
Master
Tweebel schreef:
En dan nog komt het niet heel veel voor. De meeste huisartsen doen niet vaak een reanimatie.


Een hartaanval is iets anders dan een hart stilstand. De eerste soort aandoening is mijn eega meerdere malen tegen gekomen, ook bij mensen die dat zelf niet beseften.
Daarnaast: Met een reanimatie moeten wachten totdat de arts er is betekent gewoonlijk dat het al te laat is. Reanimeren door een arts komt dus voornamelijk voor als iemand onwel geworden is, dokter gebeld en het hart er pas helemaal mee stopt nadat de dokter al is gearriveerd.
Of op het sportveld als de dokter zelf aan het sporten is en een teamgenoot of tegenstander in elkaar zakt.

Daarnaast krijgt mijn eega , huisarts, sowieso jaarlijks een reanimatie training met aed etc. bij de post.
En de aanrij tijd van een ambulance is 15 minuten....de arts is er meestal sneller.

Die halve ambulances waar je over praat zijn alleen aktief buiten kantoor/praktijk tijden voor dienstverlening vanuit de huisartsenpost. Oftewel in het weekend en 's avonds. De post heeft 1 ambulance aktief, dus bij 2 spoedgevallen tegelijk zal een andere dienstdoende arts wel met eigen auto gaan rijden.
  Bericht 
HAW2006
Master
viffer schreef:
Nog geen 3 jaar

vr 20 maart 2009, 22:33
wo 23 jan 2013, 23:26

Volgens mij bijna 4 jaar.
  Bericht 
viffer
Master
:o Is het alweer 2013?
 Pagina 3 van 3  [ 105 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy