Postingstijd interval gedetecteerd van 1405.4 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.
▼
[ 665 berichten ]
Wat een absolute onzin. Ik zie geen enkele reden, verontschuldiging voor die daling en loss of speed. Het staat nota bene recht voor je neus op het scherm.
Bron:NU.nl
Andere optie zou zijn geweest om een nieuw topic te openen voor iets wat absoluut bij dit topic hoort
Het hoort absoluut in het topic thuis, begrijp me niet verkeerd
Het ging alleen om de constatering van tijd tussen de twee laatste berichten
Laten we bij een komend WK voetbal avontuur het nemen van penalty's maar aan Teun over!
Het is niet waar, zo schrijft de staatssecretaris, dat de defecten niet zijn gerepareerd. 'In alle gevallen is actie ondernomen zoals het opnieuw opstarten van het systeem
"En als het systeem het daarna weer niet doet, gaan we de volgende stap proberen: Nogmaals opnieuw opstarten."
Volgende bericht:
"Technici Boeing eerder werkzaam bij Microsoft."
dan hadden ze eerst de raampjes moeten dichtdoen en weer open
▲
[ 665 berichten ]
TomTom74
Master
RTVN-H schreef:
Berging van vliegtuigwrak begonnen
SCHIPHOL Bergers zijn woensdag bij Schiphol begonnen met het weghalen van de gecrashte Boeing van Turkish Airlines.
De bergers beginnen eerst met het installeren van de kraan. Daarna gaan ze het voorste deel, de cockpit, millimeter voor millimeter een stukje optillen, zodat het onderzoeksteam eronder kan kijken. Daar zitten nog veel antennes die het team wil onderzoeken.
De bergers verwacht endat het de hele dag gaat duren voordat het cockpitgedeelte is afgesneden en op een dieplader geplaatst kan worden. Eerst moeten nog scans en foto's gemaakt worden. Ook wordt de bagage uit het laadruim geborgen.
Donderdag en vrijdag gaan de bergers verder met de romp en de staart. In het toestel zit nog 4,5 ton kerosine. Dat wordt
waarschijnlijk donderdag uit het toestel gepompt.
Zondag gaan in totaal vijf diepladers met daarop de wrakstukken naar een hangar op Schiphol-Oost. Daar worden de stukken de komende tijd bewaard. Overigens kan het weer nog roet in het eten gooien. Als het hard regent of waait, moeten de werkzaamheden stoppen en lopen ze vertraging op.
Aan de berging werken ongeveer dertig mensen mee. Het Openbaar Ministerie heeft de regie in handen.
SCHIPHOL Bergers zijn woensdag bij Schiphol begonnen met het weghalen van de gecrashte Boeing van Turkish Airlines.
De bergers beginnen eerst met het installeren van de kraan. Daarna gaan ze het voorste deel, de cockpit, millimeter voor millimeter een stukje optillen, zodat het onderzoeksteam eronder kan kijken. Daar zitten nog veel antennes die het team wil onderzoeken.
De bergers verwacht endat het de hele dag gaat duren voordat het cockpitgedeelte is afgesneden en op een dieplader geplaatst kan worden. Eerst moeten nog scans en foto's gemaakt worden. Ook wordt de bagage uit het laadruim geborgen.
Donderdag en vrijdag gaan de bergers verder met de romp en de staart. In het toestel zit nog 4,5 ton kerosine. Dat wordt
waarschijnlijk donderdag uit het toestel gepompt.
Zondag gaan in totaal vijf diepladers met daarop de wrakstukken naar een hangar op Schiphol-Oost. Daar worden de stukken de komende tijd bewaard. Overigens kan het weer nog roet in het eten gooien. Als het hard regent of waait, moeten de werkzaamheden stoppen en lopen ze vertraging op.
Aan de berging werken ongeveer dertig mensen mee. Het Openbaar Ministerie heeft de regie in handen.
Martijn
Master
Turkosariba schreef:
Dit feit zou een verklaring kunnen geven voor de verminderde alertheid van de piloot.
Wat een absolute onzin. Ik zie geen enkele reden, verontschuldiging voor die daling en loss of speed. Het staat nota bene recht voor je neus op het scherm.
LGE
Nieuwkomer
Weggehaald. Schijnen ze altijd te doen bij vliegtuigongevallen en ik gok dat dat is om publiciteitsredenen.
manfred33
Die hard
Als je de foto vergroot zie je ook iets van beige achtig spul over het toestel zitten. Lijkt erop dat ze het ingepakt hebben, wellicht dus ook over de naam heen.
burpman
Master
Citaat:
'KLM kampt al langer met problemen hoogtemeter'
HILVERSUM - De KLM heeft het afgelopen half jaar zeventien keer problemen gehad met hoogtemeters in Boeings. Dat meldde woensdag BNR Nieuwsradio op basis van 'vertrouwelijke documenten' die de radiozender in bezit heeft.
Een storing in een hoogtemeter was de oorzaak van de crash met een Boeing van Turkish Airlines twee weken geleden.
Medewerkers van KLM geven aan dat het verstandig is om van de 737-vloot elk vliegtuig te laten controleren, aldus BNR. In het document staat dat er mogelijk meer storingen zijn geweest die niet zijn waargenomen en dus niet zijn gerapporteerd.
Geen problemen
KLM heeft de nieuwszender laten weten dat er op dit moment geen problemen zijn. ''Of er problemen zijn geweest, daar doen we geen mededelingen over. Als er problemen zijn geweest, dan zijn die opgelost''.
HILVERSUM - De KLM heeft het afgelopen half jaar zeventien keer problemen gehad met hoogtemeters in Boeings. Dat meldde woensdag BNR Nieuwsradio op basis van 'vertrouwelijke documenten' die de radiozender in bezit heeft.
Een storing in een hoogtemeter was de oorzaak van de crash met een Boeing van Turkish Airlines twee weken geleden.
Medewerkers van KLM geven aan dat het verstandig is om van de 737-vloot elk vliegtuig te laten controleren, aldus BNR. In het document staat dat er mogelijk meer storingen zijn geweest die niet zijn waargenomen en dus niet zijn gerapporteerd.
Geen problemen
KLM heeft de nieuwszender laten weten dat er op dit moment geen problemen zijn. ''Of er problemen zijn geweest, daar doen we geen mededelingen over. Als er problemen zijn geweest, dan zijn die opgelost''.
Bron:NU.nl
Range Rover Teun
Medewerker
Hoogtemeter gecrasht toestel Turkish was 16 keer stuk
De hoogtemeter van de Boeing van Turkish Airlines die op 25 februari 2009 neerstortte bij Schiphol was in de periode januari 2008 tot en met februari 2009, 16 keer kapot. Dat antwoordde staatssecretaris Wilma Mansveld van Infrastructuur maandag op vragen van PvdA-Kamerlid Attje Kuiken.
Het is niet waar, zo schrijft de staatssecretaris, dat de defecten niet zijn gerepareerd. 'In alle gevallen is actie ondernomen zoals het opnieuw opstarten van het systeem en het vervangen van de antenne', schrijft ze aan de Tweede Kamer.
Weiland
De Boeing 737 van Turkish Airlines had 135 mensen aan boord. Het vliegtuig stortte 25 februari 2009 tijdens de landing neer in een weiland vlakbij Schiphol. Negen mensen kwamen om het leven en 120 anderen raakten gewond.
Het Openbaar Ministerie (OM) besloot in april vorig jaar geen strafrechtelijke vervolging in te stellen wegens het ongeluk. Het OM onderzocht of iemand iets strafbaars had gedaan bij de crash. Dat gold onder meer voor de piloten, vliegtuigbouwer Boeing en de luchtverkeersleiding.
Over de rol van de piloten ontbreekt belangrijke informatie in het onderzoek, omdat zij zijn overleden en dus niet meer konden worden gehoord, zei het OM toen. Het technische probleem met de hoogtemeter van de Boeing was bekend bij de piloten, die dat hadden moeten oplossen. Het ging niet om een veiligheidsprobleem.
Bron: http://www.parool.nl/parool/nl/224/BINN ... medium=RSS
De hoogtemeter van de Boeing van Turkish Airlines die op 25 februari 2009 neerstortte bij Schiphol was in de periode januari 2008 tot en met februari 2009, 16 keer kapot. Dat antwoordde staatssecretaris Wilma Mansveld van Infrastructuur maandag op vragen van PvdA-Kamerlid Attje Kuiken.
Het is niet waar, zo schrijft de staatssecretaris, dat de defecten niet zijn gerepareerd. 'In alle gevallen is actie ondernomen zoals het opnieuw opstarten van het systeem en het vervangen van de antenne', schrijft ze aan de Tweede Kamer.
Weiland
De Boeing 737 van Turkish Airlines had 135 mensen aan boord. Het vliegtuig stortte 25 februari 2009 tijdens de landing neer in een weiland vlakbij Schiphol. Negen mensen kwamen om het leven en 120 anderen raakten gewond.
Het Openbaar Ministerie (OM) besloot in april vorig jaar geen strafrechtelijke vervolging in te stellen wegens het ongeluk. Het OM onderzocht of iemand iets strafbaars had gedaan bij de crash. Dat gold onder meer voor de piloten, vliegtuigbouwer Boeing en de luchtverkeersleiding.
Over de rol van de piloten ontbreekt belangrijke informatie in het onderzoek, omdat zij zijn overleden en dus niet meer konden worden gehoord, zei het OM toen. Het technische probleem met de hoogtemeter van de Boeing was bekend bij de piloten, die dat hadden moeten oplossen. Het ging niet om een veiligheidsprobleem.
Bron: http://www.parool.nl/parool/nl/224/BINN ... medium=RSS
umpire
Master
pevo schreef:
Kolere wat een rotschop Teun
Andere optie zou zijn geweest om een nieuw topic te openen voor iets wat absoluut bij dit topic hoort
pevo
Master
umpire schreef:
Andere optie zou zijn geweest om een nieuw topic te openen voor iets wat absoluut bij dit topic hoort
Het hoort absoluut in het topic thuis, begrijp me niet verkeerd
Het ging alleen om de constatering van tijd tussen de twee laatste berichten
Marten320TD
Master
pevo schreef:
Kolere wat een rotschop Teun
Laten we bij een komend WK voetbal avontuur het nemen van penalty's maar aan Teun over!
Walker
Master
Maserati Teun schreef:
Het is niet waar, zo schrijft de staatssecretaris, dat de defecten niet zijn gerepareerd. 'In alle gevallen is actie ondernomen zoals het opnieuw opstarten van het systeem
"En als het systeem het daarna weer niet doet, gaan we de volgende stap proberen: Nogmaals opnieuw opstarten."
Volgende bericht:
"Technici Boeing eerder werkzaam bij Microsoft."
Guppenklup
Master
Walker schreef:
"Technici Boeing eerder werkzaam bij Microsoft."
dan hadden ze eerst de raampjes moeten dichtdoen en weer open
Wie zijn er online
Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum