Pagina 2 van 5  [ 220 berichten ]
  Bericht 
foetsi
Master
 
vw-driver schreef:
Ben benieuwd naar de repo's

Liggen in het verschiet, even geduld (vakanties enzo)
  Bericht 
JH
Master
Citaat:
Project A7 Veilig

GRONINGEN – De politie controleerde in het kader van het project ‘A7-Veilig’ met de lasergun op de A7 (Weg der Verenigde Naties). 3 bestuurders gingen op de bon: 2 voor het rijden met een snelheid van 152 km/uur en 1 bestuurder reed 156 km/uur.


In dit project werken Rijkswaterstaat Noord-Nederland, Politie Fryslân, Regiopolitie Groningen, het KLPD, Openbaar Ministerie, Landelijk Parket Team Verkeer en de provincies Fryslân en Groningen samen aan de verbetering van de verkeersveiligheid op de rijksweg A7, van de Afsluitdijk tot Bad Nieuweschans. Het is unieke samenwerking die op deze schaal nog niet eerder in ons land heeft plaatsgevonden. Weggebruikers kunnen bovendien hun mening geven over de gehele route via www.A7Veilig.nl.



Het project A7 Veilig is bedoeld om de verkeersveiligheid en doorstroming op de rijksweg A7 te bevorderen. De partijen willen het verkeersveiligheidsgevoel van weggebruikers vergroten en het aantal letselongevallen verminderen. Uit onderzoek is gebleken dat het gedrag van de weggebruikers in de meeste gevallen de oorzaak is van de ongevallen op de A7.

Door zich in het project vooral te richten op de inzet van zichtbare handhaving en educatie hopen de partijen het verkeersgedrag op de snelweg te verbeteren. Het KLPD, Regiopolitie Groningen en Politie Fryslân houden de komende twee jaar extra verkeerscontroles op de A7 waarbij de weggebruikers direct worden staande gehouden en aangesproken worden op hun gedrag. De politie let extra op te hard rijden, alcoholgebruik en op asociaal rijgedrag, zoals onvoldoende afstand houden, onnodig links rijden en afleiding achter het stuur.

Rijkswaterstaat neemt als wegbeheerder verschillende maatregelen aan de A7 die de doorstroming en verkeersveiligheid verbeteren. Zij neemt de weg op dit moment en de komende tijd op verschillende plekken onder handen. Zo zijn (grote) projecten op handen bij het Knooppunt Joure, de Zuidelijke Ringweg Groningen en op de aansluiting A7-N33 bij Zuidbroek.

http://www.politie.nl/groningen/nieuws/ ... ri2012.asp
  Bericht 
Speedy J
Master
JH schreef:
Uit onderzoek is gebleken dat het gedrag van de weggebruikers in de meeste gevallen de oorzaak is van de ongevallen op de A7.

Bij deze al een nominatie voor de domste opmerking van 2012....
  Bericht 
Groningen
Master
 
En ik altijd maar denken dat de A7 ook in Noord Holland ligt; gelukvogels daar.
  Bericht 
pr0mo
Master
Ik heb de enquete ingevuld op de site. Vraag me af wat ze met de antwoorden gaan doen.
  Bericht 
foetsi
Master
 
pr0mo schreef:
Ik heb de enquete ingevuld op de site. Vraag me af wat ze met de antwoorden gaan doen.

Zullen wel wat statistiekjes uit geproduceerd worden en aansluitend geanalyseerd en geinterpreteerd worden. Benieuwd naar de uitkomsten, ze hadden al ruim over de 1000 respondenten.
  Bericht 
pr0mo
Master
Ondanks dat ik niet in het noorden woon kom ik met enige regelmaat op de A7 en vind het altijd prima rijden daar. Prima doortuffen en 's avonds weinig lantaarns! Mijn intuïtie zegt dat door de aanpassing van de ring Sneek deze ook veiliger is geworden.

Bij Joure is de rotonde natuurlijk achterhaald. In mijn woonplaats in de bebouwde kom zijn de rotondes nog uitgebreider gemaakt. Bij knooppunt Joure heb ik ook meerdere malen kamikaze acties meegemaakt van mensen die met oogkleppen op de rotonde op rijden.

Knooppunt Heerenveen op de A7 is van het type klaverblad maar lijkt me prima te functioneren. In Duitsland zijn veel knooppunten ook zo uitgevoerd, kwestie van goed spiegelen en gas erop tijdens het invoegen.

Ring Groningen is achterhaalt en blijft een flessenhals voor het doorgaande verkeer. Ik heb een tijdje in de wijk Helpman gewoond en in de regio eigenlijk nooit gekke dingen gezien qua verkeer. Over het stuk Groningen richting Nieuweschans kan ik eigenlijk niet oordelen want daar heb ik maar een paar keer gereden.
  Bericht 
Wim
Master
Kleine update;
Mijn broer vertelde me vorige week gepakt te zijn door een simpele Audi A4, geen VROS. Hij had geen foto gemaakt oid.

was tussen groningen en winschoten!

160 >vmax 120 gecorrigeerd 28 km te hard O:)
  Bericht 
Pen
Master
  Bericht 
Guppenklup
Master
Ik ben al zo geconditioneerd dat als ik een persbericht van de politie lees over verkeersveiligheid dat ik dan meteen denk, "dat wordt weer graaien, graaien en nog eens graaien". Zullen er minder slachtoffers door vallen? Nee, zeker niet. Door het verleggen van de aandacht van de gevaarlijke provinciale wegen naar de superveilige, maar veel lucratievere snelwegen zullen er in 2012 helaas meer doden in het verkeer vallen in de noordelijke provincies. Maar goed, voor die paar rotcenten is de politie niet te beroerd om de restanten van het wegdek te schrapen en de familie in te lichten dat hun dierbaren nooit meer thuis zullen komen. De schatkist roeleert!
  Bericht 
egeltjes
Master
Groningen schreef:
En ik altijd maar denken dat de A7 ook in Noord Holland ligt; gelukvogels daar.


A7 in N-H heeft al de projekt-status gehad.
  Bericht 
JH
Master
Citaat:
Forse snelheidsovertredingen A7

Project A7 veilig
Provincie Groningen, 09-01-2012 • De politie heeft zondag op de A7 gecontroleerd op snelheid en weggedrag van automobilisten. De controle vond plaats in het kader van het project ‘A7-Veilig’.

In de omgeving van Marum en Foxhol werden negen forse snelheidsovertredingen geconstateerd, variërend van 156 km/u tot 176 km/u. Van twee automobilisten werd het rijbewijs in beslag genomen. Daarnaast werden twee automobilisten bekeurd voor het niet dragen van een veiligheidsgordel en bellen zonder gebruik te maken van een carkit.

Het project A7 Veilig is bedoeld om de verkeersveiligheid en doorstroming op de rijksweg A7 te bevorderen. De partijen willen het verkeersveiligheidsgevoel van weggebruikers vergroten en het aantal letselongevallen verminderen. Uit onderzoek is gebleken dat het gedrag van de weggebruikers in de meeste gevallen de oorzaak is van de ongevallen op de A7. Meer informatie over het project is te vinden opwww.a7veilig.nl.

http://www.politie.nl/groningen/nieuws/ ... ngena7.asp
  Bericht 
Speedy J
Master
Oef... Gisteren erg hard gegaan daar :oops:
Pen schreef:
@Wim: Zal deze wel geweest zijn: http://www.flitsservice.nl/cm_php/kente ... php?id=899

Puike foto O:) Gelukkig ken ik deze, maar zal me toch maar even inhouden op de A7 de komende tijd.
  Bericht 
Guppenklup
Master
Willen ze nou doorstroming of niet? :[
  Bericht 
foetsi
Master
 
Echt geluk dat ik niet de weg op hoefde gisteren dus... Al was er wel gemeld gisteren...

Misschien gaat dat gecontroleer toch effect hebben, en dat ik van die 160 afstap... Ruim 300 euro is veel geld :x

Collega van mij was ook al de klos, begin van de middag, bij Frieschepalen gelaserd, afgehandeld op de parking na Marum... Afgerekend bij de Rabobank automaat in Tolbert (want hij woont in Duitsland)... Weet nu wel dat die blauwe VROS brommer nog altijd in Groningen eo. actief is
  Bericht 
JH
Master
Citaat:
Controles op A7

Drachten, 12-01-2012 • De politie heeft woensdag in het kader van het project A7 veilig toezicht gehouden op de A7 tussen Groningen en de Afsluitdijk bij Harlingen.

De extra controles werden uitgevoerd door twee opvallende politiemotoren en een opvallende politieauto. Er werden in totaal tien bekeuringen bekeuringen uitgeschreven voor overschrijding van de maximum snelheid. Al deze bestuurders reden meer dan 30 kilometer te snel. Van een 22-jarige automobilist uit Sneek werd het rijbewijs ingevorderd. Deze beginnende bestuurder reed 188 kilometer per uur, terwijl 120 kilometer per uur is toegestaan. Tevens werd tegen de man proces-verbaal opgemaakt.

http://www.politie.nl/friesland/nieuws/ ... esopa7.asp
  Bericht 
JH
Master
Citaat:
Bekeuringen bij toezicht op A7

DRACHTEN – De politie heeft vrijdag van 14.00 uur tot 22.00 uur toezicht gehouden op de A7 van Marum naar Heerenveen, dit alles in het kader van het project A7 veilig. Tijdens het toezicht schreven de agenten acht bekeuringen uit. Vier voor het niet dragen van de autogordel, drie voor het niet handsfree bellen en één voor het niet richting aangeven tijdens het inhalen.


Citaat:
Rijbewijs ingevorderd op de A7

Sneek, 11-01-2012 • Het Verkeershandhavingsteam van de politie Fryslân heeft dinsdagmiddag op de A7 het rijbewijs ingevorderd van een 34-jarige automobilist uit Lemmer. De bestuurder passeerde een controle met de lasergun met 185 kilometer per uur waar 120 kilometer per uur is toegestaan. Naast de invordering van het rijbewijs werd proces-verbaal opgemaakt.

De controle werd uitgevoerd in het kader van het project ‘A7 Veilig’.

politie.nl
  Bericht 
egeltjes
Master
Ze zijn lekker bezig vandaag:

- laser gr a7 leek ri groningen thv hmp 190.8 bij afslag industieterrein westpoort op het viaduct door een motoragent 14:16:55
- laser gr a7 drachten ri groningen thv hmp 183.0 bij afslag leek 13:55:42
- flitser gr a7 hoogezand ri winschoten thv hmp 227.9 achter het viaduct bij scheemda 12:53:15

En nog alle 3 dezelfde kant op ook. :roll: :roll:
  Bericht 
Harold
Master
Lasercontroles zijn meestal motormuizen die steeds rondjes rijden van afslag naar afslag.
  Bericht 
357kurt
Master
l.f.
  Bericht 
Gaiajohan
Master
 
Jammer dat ze gister niet bij knp Drachten stonden, Ik reed vanaf de N31 erop ri Groningen. 70 door de lus, en ongeveer 90kmh wilde ik erop duiken. Maar een &^%$# bus van het merk Fiat groen van kleur ging NIET aan de kant, gaf ook geen gas. Dus ik maar over de vluchtstrook, erachter, erlangs en zag dat hij aan het bellen was. :boos:


pr0mo schreef:
nooppunt Heerenveen op de A7 is van het type klaverblad maar lijkt me prima te functioneren. In Duitsland zijn veel knooppunten ook zo uitgevoerd, kwestie van goed spiegelen en gas erop tijdens het invoegen.

Geheel oneens. Ik kom er dagelijks langs en met name 's ochtends is het een ramp. Rij je om ongeveer kw v 8 erlangs (ri Joure vanaf Groningen) dan krijg je te maken met een file bij Tijnje op de linkerbaan. Want niemand wil daar op de rechterbaan zitten blijkbaar. Soms kilometers geen auto op de rechterbaan... Oorzaak? Knooppunt Heerenveen, waardoor iedereen 90 gaat rijden op de linkerstrook, en ik er maar rechts voorbij :boos:

Van Joure ri Groningen werkt het knooppunt beter.
Knp Drachten is een ramp. Veel te korte weefstroken en zoals die bus van gisteren: Idioten letten er niet op.

Knp Joure is achterhaald, maar functioneert buiten de spits prima.

Snelheidcontroles op de A7 vind ik grotendeels onzin. Ze moeten kijken naar linksplakkers en andere idioten.
  Bericht 
dabeetle
Master
Gaiajohan schreef:
Jammer dat ze gister niet bij knp Drachten stonden, Ik reed vanaf de N31 erop ri Groningen. 70 door de lus, en ongeveer 90kmh wilde ik erop duiken. Maar een &^%$# bus van het merk Fiat groen van kleur ging NIET aan de kant, gaf ook geen gas. Dus ik maar over de vluchtstrook, erachter, erlangs en zag dat hij aan het bellen was.


Als invoeger heb jij je aan te passen aan het overige verkeer. (Los van het feit dat de bestuurder van de bus zat te bellen). Je had de bus al kunnen zien terwijl je in de bocht zat en er voor kunnen kiezen normaal achter de bus in te voegen met de snelheid aangepast aan die van de bus. Dat jij per se met 90 wilt invoegen maakt het andere verkeer niet uit...

Knooppunt Drachten is verder gewoon een gedrocht. Deze had nooit zo aangelegd mogen worden. Wat betreft knooppunt Joure. Deze gaat vanaf 2013 aangepast worden. Doorgaande weg A7-Groningen naar A6, aansluiting A7-Sneek ten zuiden van Joure. Zie de plaatjes hier. ook de plannen voor de Ring Zuid in Groningen zien er niet onaardig uit.

Voor de rest is er volgens mij niks mis met de A7. Weinig rare bochten, invoegstroken overal lang genoeg, dus snel de snelheid naar 130 op die weg. Eventueel bij de knooppunten Heerenveen en Drachten een stukje 100 ivm de korte invoegstroken.
  Bericht 
Gaiajohan
Master
 
Dat weet ik dat je dat als invoeger hebt te doen. Maar op knp Drachten wil dit soms niet zonder dat een ander zich aanpast. En als je er vaak komt moet je dit ook wel weten. Ik kwam naast die bus terecht, gewoonlijk zou ik even de rem aantikken en erachter duiken, echter was dit onmogelijk doordat mensen vanaf de snelweg de afrit ook opgingen. Op het knooppunt in Heerenveen als je ri Joure rijdt zie je dit ook vaak gebeuren.
Ik wilde niet per se met 90 erop gaan, maar ik probeer er wel een zo hoog mogelijke snelheid te halen. Op normale op/afritten voeg ik gewoon met 120/130 in. Maar ik vind gewoon dat hier wat meer rekenschap met elkaar moet worden gehouden. Opzich zat ik fout, maar ik vind eigenlijk dat je als je de snelweg blijft volgen moet proberen dat complex vrij te houden, simpelweg omdat het zo´n gedrocht is.. Bij dat complex probeer ik altijd gewoon links te blijven omdat ik dan veel sneller rijd dan dat de invoegers en uitvoegers doen.

Ja, vele Duitse op en afritten zijn ook kort, maar meestal is dit geen weefstrook.. En Duitsers anticiperen op invoegers.
  Bericht 
WimLex
F1 kenner '20
Gaiajohan schreef:
Ik kwam naast die bus terecht, gewoonlijk zou ik even de rem aantikken en erachter duiken, echter was dit onmogelijk doordat mensen vanaf de snelweg de afrit ook opgingen.

En wat had je gedaan als dat busje er af had gemoeten ?
  Bericht 
Gaiajohan
Master
 
WimLex schreef:
En wat had je gedaan als dat busje er af had gemoeten ?

Dan zou me dat hebben opgevallen als aan kwam rijden. En dan was ik waarschijnlijk iets langzamer gegaan, zodat ik er 100% zeker achter kwam. Maar ik had ook verwacht dat de snelheid van dat busje hoger zou liggen omdat die gewoon rechtdoor ging.
  Bericht 
WimLex
F1 kenner '20
Gaiajohan schreef:
Dan zou me dat hebben zijn opgevallen als aan kwam rijden.

waaraan dan ? :huh:
90% gebruikt de RAW niet


Gaiajohan schreef:
dan was ik waarschijnlijk iets langzamer gegaan, zodat ik er 100% zeker achter kwam.

Als je dat nu gewoon standaard eens doet, gewoon voor je eigen veiligheid (f)
  Bericht 
Gaiajohan
Master
 
WimLex schreef:

waaraan dan ? :huh:
90% gebruikt de RAW niet

Ik heb daar eigenlijk nooit last van. Ik denk eerder dat op de snelweg 95% hem wel gebruikt, en zéker bij die afrit.. Ik zie het eigenlijk alleen veel bij rotondes dat er geen richting wordt aangegeven.


WimLex schreef:

Als je dat nu gewoon standaard eens doet, gewoon voor je eigen veiligheid (f)

Ik blijf proberen met 90 in te voegen. Dat vind ik veiliger dan met 60 oid zoals de meesten daar doen. Dat ik naast die bus terecht kwam, tsja. Dat kan zo nu en dan daar per ongeluk gebeuren. Ik voel me er een stuk onveiliger als ik achter een vrachtwagen moet invoegen. Dat ik met 40 op de snelweg terecht kom.
  Bericht 
foetsi
Master
 
WimLex schreef:
waaraan dan ?
90% gebruikt de RAW niet

Gek, maar bij Drachten dus wel... De mensen die eraf moeten, hebben van tevoren het knipperlicht al aan... Valt me daar op.. Prima zaak...

Daarnaast is te langzaam invoegen ook een probleem... Meestal zit je aan het eind van de lus rond de 60 (althans, het meeste volk), als het naast je 110-120 rijdt heb je een uitdaging... Zeker gezien het korte strookje...

Mijn Ford wil wel aardig door de bocht, en heeft wel een redelijk koppel voor zo'n klein wagentje.. Indien droog lukt het net om rond de 110 te komen einde in/uitvoeg strook.. Maar dan nog hou je vaak een afhankelijkheid van het overige verkeer...

Zelf onlangs nog meegemaakt, komt er 1 weer naar rechts thv de invoegstrook, ja, daar hang je dan

Youtube video



Overigens, als ik zelf kom aanstuiven over de A7 (cc meestal op 160) dan ben ik bij deze knooppunten altijd extra alert. Verkeer op rechterstrook, en mensen in de lus, is snelheid er preventief er al uit halen. Auto's dicht op voorliggers in de lus (bv vrachtwagen of bus) is wel naar de linkerstrook, en poot boven de rem door de direct naar links door trappers...

Maar wat ik niet snap, is dat RWS op de lange invoegstroken (de niet lussen) een verbod heeft om van de linkerstrook naar de rechterstrook te gaan, maar dus niet bij de lussen... Raar..
  Bericht 
Gaiajohan
Master
 
djidee schreef:
Maar wat ik niet snap, is dat RWS op de lange invoegstroken (de niet lussen) een verbod heeft om van de linkerstrook naar de rechterstrook te gaan, maar dus niet bij de lussen... Raar..

Eens. Bij H´veen net zo.. Overigens kan ik misschien net aan de 100 halen aan het eind van het weefvak.. Focus haalt in de lus zelf wel 70/75, en dan einde invoegstrook 100. (Ouderwetse TD, dus niet zo heel snel)..
  Bericht 
JH
Master
Citaat:
Politie controleert op A7

PROVINCIE GRONINGEN – De politie heeft zaterdag in het kader van het project ‘A7 veilig’ gecontroleerd op de A7. Een 22-jarige automobilist uit de gemeente Weststellingwerf gedroeg zich zondagmiddag asociaal op het Julianaplein in Groningen. Hij reed met een snelheid van 110 km/uur over het Julianaplein, verhoogde zijn snelheid naar 160 km/uur en bleef meerdere keren ‘kleven’ achter een voorligger. Ook gaf hij geen richting aan bij het wisselen van een rijstrook. Nadat de automobilist een stopteken had gekregen bleek hij een beginnende bestuurder te zijn.Behalve dat de wegpiraat zijn rijbewijs kwijt is moet hij ook de cursus ‘Educatieve Maatregel Gedrag’ volgen.

Op de A7 ter hoogte van Leek bleek een 38-jarige automobilist uit Wolvega te diep in het glaasje te hebben gekeken. Hij had een alcoholpromillage van 1,5 promille (670 ug/l) in zijn bloed. Het rijbewijs van de Fries werd ingevorderd.

Ter hoogte van Marum kregen vier automobilisten een bon. Twee bestuurders reden te hard en raakten hun rijbewijs kwijt. Ook een bestuurder die ‘kleefde’ moest zijn rijbewijs inleveren. Een automobilist die op de rotonde tegen het verkeer in reed werd ook beboet. Een man die amper 90 km per uur reed op de snelweg en zichtbaar aan het lezen was kreeg was ook het haasje.

Tussen Groningen en Heerenveen werden onder andere boetes uitgeschreven voor: 1x niet handsfree bellen, 2x geen richting aangeven en 1x te hard rijden.

Tussen Hoogezand en Groningen reed een automobilist 168 km/uur terwijl 120 km/uur de maximum toegestane snelheid is.

politie.nl/groningen
  Bericht 
foetsi
Master
 
JH schreef:
Tussen Hoogezand en Groningen reed een automobilist 168 km/uur terwijl 120 km/uur de maximum toegestane snelheid is.

168, men had ochtends denk ik hoger kunnen scoren (was passagier in een 4deurs Fiat onderweg met een 4.7ltr V8 :x )
  Bericht 
JH
Master
Citaat:
Forse snelheidsovertreding A7

Project A7 Veilig
provincie Groningen , 18-01-2012 • De politie heeft dinsdagmiddag met de videosurveillance op de A7 gecontroleerd op snelheid en weggedrag van automobilisten. De controle vond plaats in het kader van het project ‘A7-Veilig’.

Een 20-jarige automobilist uit Lucaswolde reed tussen het Julianaplein en Hoogkerk, waar maximaal 70 km/u toegestaan is, met een snelheid van 122 km/u. Door het plegen van deze forse snelheidsovertreding met maar liefst 52 km/u, werd het rijbewijs van deze autobestuurder ingenomen en moet hij de cursus ‘Educatieve Maatregel Gedrag’ volgen.

http://www.politie.nl/groningen/nieuws/ ... dinga7.asp
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
Citaat:
Door het plegen van deze forse snelheidsovertreding met maar liefst 52 km/u, werd het rijbewijs van deze autobestuurder ingenomen en moet hij de cursus ‘Educatieve Maatregel Gedrag’ volgen.


Op een autosnelweg een Vmax van 70 km/u instellen in absurd.

Volgens mij is een EMG niet mogelijk voor slechts 1 overtreding.
  Bericht 
Sander
Medewerker
Het zal wel bibeko zijn gezien de emg bij +52
  Bericht 
foetsi
Master
 
Maserati Teun schreef:
Op een autosnelweg een Vmax van 70 km/u instellen in absurd.

Volgens mij is een EMG niet mogelijk voor slechts 1 overtreding


Sandeman schreef:
Het zal wel bibeko zijn gezien de emg bij +52

Dat is het stukje van het Julianaplein tot het einde 70 bij de afrit Groningen West.... Er om denken met optrekken dus, want daar kun je al royaal boven de 120 zitten dus... Goede reminder voor mezelf :nah:

[sv]http://maps.google.com/?ll=53.199915,6.550534&spn=0.000026,0.019205&t=m&z=16&vpsrc=6&layer=c&cbll=53.199823,6.550268&panoid=ChBPOdlz3h-lw4Rzx8Uhcg&cbp=12,234.26,,0,-0.6[/sv]
  Bericht 
JH
Master
Citaat:
Extra toezicht op snelheidsovertredingen op A7

Joure, 19-01-2012 • Het Verkeershandhavingsteam van politie Fryslân heeft woensdagmiddag en –avond extra toezicht gehouden op snelheidsovertredingen op de A7. Bij de controle werden surveillancevoertuigen en –motoren ingezet en werd gebruik gemaakt van de lasergun. In totaal reden 39 bestuurders sneller dan de toegestane snelheid van 120 kilometer per uur, ondanks het soms zeer slechte weer. De snelste automobilist reed 169 kilometer per uur.

http://www.politie.nl/friesland/nieuws/ ... enopa7.asp
  Bericht 
JH
Master
Citaat:
A-7 veilig

FRYSLAN – De politie heeft woensdag 25 januari in het kader van het ‘project A-7 veilig’ op de A-7 bij Joure en Sneek controles gehouden. Er werden 14 boetes uitgeschreven voor onder andere het niet dragen van autogordels, telefoneren tijdens het rijden en overschrijden maximum snelheid. Van twee bestuurders werd het rijbewijs ingevorderd.

Een beginnend bestuurder reed bij Joure 180 kilometer per uur waar 120 kilometer toe is gestaan. Deze bestuurder had nog maar twee maanden zijn rijbewijs!. Een Duitse bestuurder reed bij Sneek 145 kilometer per uur waar 80 toe is gestaan. Tegen hen is proces-verbaal opgemaakt.

politie.nl/friesland
  Bericht 
JH
Master
Citaat:
Fries moet rijbewijs inleveren

MARUM – De politie heeft zondagmiddag het rijbewijs in beslag genomen van een 42-jarige automobilist uit Leeuwarden. De man reed met hoge snelheid over de A7. Bij Marum haalde hij snelheden tot 160 km/u. Op de A7 bij Drachten sloeg de bestuurder af richting de N31. Op die rijksweg reed hij met een snelheid van 150 km/u, terwijl daar 100 km/u is toegestaan. De Fries reed daarbij erg dicht op een voor hem rijdende bestuurder. De automobilist is langs de kant van de weg gezet en moest direct zijn rijbewijs inleveren. De politie maakt proces-verbaal op.

De man werd gecontroleerd vanwege de verkeersactie ‘A7 Veilig’. Gedurende de controle werden op de gehele A7 toezicht gehouden op het verkeer. Behalve de bestuurder uit Leeuwarden werden nog twee automobilisten bekeurd voor een te hoge snelheid. Andere bekeuringen werden uitgedeeld voor te donkere ruiten (1x) en rijden door rood verkeerslicht (1x).

http://www.politie.nl/groningen/nieuws/ ... ri2012.asp
  Bericht 
Gaiajohan
Master
 
Dus.. Bij Marum noteren ze 160kmh @120.. Minstens 10km verderop noteren ze 150 @ 100.

Waarom hadden ze zo'n lange tijd nodig om hem aan te houden?
  Bericht 
foetsi
Master
 
Om te kijken of hij 50+ doet natuurlijk... Dat deed hij dus pas op de Waldwei...

Maandag ook nog 1 de klos bij Marum...
Citaat:
Snelheidsovertreder op de bon
A7 MARUM – De politie heeft maandagochtend op de A7 ter hoogte van Marum een 52-jarige automobilist uit Tiel aangehouden. De bestuurder reed met een snelheid van 174 km/u waar de toegestane snelheid 120 km/u is. De man moest zijn rijbewijs inleveren en krijgt een proces-verbaal.


En vandaag stonden er naast de radar van het KLPD nog wat lasergamers....
Citaat:
laser gr a7 drachten ri groningen thv hmp 188.0 na afslag leek 14:13:17
laser fr a7 heerenveen ri drachten thv hmp 152.4 bij afslag tijnje 11:59:39


Uiteraard helpen de controles weinig, het blijft raak op dit stuk...

Een busje heeft vanmiddag slootje gesprongen: http://www.112marum.nl/bericht.php?id=7217
En woensdag ging er nog een Toyota over de kop: http://www.112marum.nl/bericht.php?id=7198

Opvallend afgelopen dagen vond ik de structurele aanwezigheid van het KLPD incl statief bij Beetsterzwaag op de vaste plek:

Citaat:
radar fr a7 heerenveen ri drachten thv hmp 159.6 na afslag beetsterzwaag 14/02/12 07:52:53
radar fr a7 heerenveen ri drachten thv hmp 159.6 na afslag beetsterzwaag 12/02/12 09:18:26
radar fr a7 heerenveen ri drachten thv hmp 159.6 na afslag beetsterzwaag (mdw) 10/02/12 15:34:04
radar fr a7 heerenveen ri drachten thv hmp 159.6 na afslag beetsterzwaag 09/02/12 15:31:10


En dat lijkt me behoorlijk in strijd met 1 van de uitgangspunten van het project:
Citaat:
Daarbij worden de weggebruikers direct staande gehouden en aangesproken op hun gedrag. De politie let extra op te hard rijden, alcoholgebruik en op asociaal rijgedrag, zoals onvoldoende afstand houden, onnodig links rijden en afleiding achter het stuur.
  Bericht 
Gaiajohan
Master
 
Ik ben blij dat ik de komende tijd er nooit meer langs ga (A7 dus). Maar vandaag moest ik wel over de Folgersterloane na een heel stuk Wâldwei.. Wat is die Folgersterloane verneukt zeg. Niet normaal..
Sowieso 60 met een los fietspad. Flikker een end op.
  Bericht 
Sander
Medewerker
djidee schreef:
En dat lijkt me behoorlijk in strijd met 1 van de uitgangspunten van het project:

Proest :roflol:
  Bericht 
Gaiajohan
Master
 
En het is weer raak: Weer iemand vanwege onbekende reden in de berm..
http://112marum.nl/bericht.php?id=7219

Dat gaan ze met al die controles echt niet oplossen..
  Bericht 
umpire
Master
Gaiajohan schreef:
En het is weer raak: Weer iemand vanwege onbekende reden in de berm.


Daarom ook heden in de lijst:

Code:
   laser fr a7 drachten ri groningen thv hmp 169.7 bij afslag frieschepalen   11:57:57
  Bericht 
JH
Master
Citaat:
Automobilisten op de bon

PROVINCIE GRONINGEN - De politie controleerde vrijdag in het kader van hetproject A7 veiligop de A7 nabij Scheemda. Vanwege de dichte mist richtte de politie zich vrijdagochtend voornamelijk op het voeren van verlichting. Vijf bestuurders werden op de bon geslingerd voor het niet voeren van verlichting. Daarnaast werden bekeuringen uitgeschreven voor het niet dragen van een autogordel en het bellen zonder handheld. Het A7 veilig project is bedoeld om de verkeersveiligheid en doorstroming op de rijksweg A7 te bevorderen.

http://www.politie.nl/groningen/nieuws/ ... rt2012.asp
  Bericht 
petertjuh
Master
Huh, was zeker balen dat ze niet op snelheid konden controleren omdat iedereen rustig rijdt tijdens de mist. Dan maar een alternatieve bron van inkomsten, een waar m.i. wel vaker op gecontroleerd mag worden. Gisterochtend, beetje nevelig maar zicht nog perfect en er reden al mistachterlichten rond, grrrrrrrrrrrr.
  Bericht 
JH
Master
Het is de laatste tijd nogal stil rondom het project. Ik ben dan ook benieuwd naar de huidige stand van zaken.

Loopt alles naar wens voor het KLPD of juist niet? Aangezien de laatste maanden nogal wat ongevallen zich hebben voorgedaan op de A7, neig ik naar het laatste.

Zie ook vandaag weer:
Citaat:
Ravage op de A7 bij Zuidbroek, twee gewonden (Video)

Zuidbroek - Bij een ongeval op de A7 bij Zuidbroek zijn maandagochtend twee personen gewond geraakt. Door een nog onbekende oorzaak botste vijf voertuigen op elkaar, een vrouw raakte dusdanig gewond dat ze door de brandweer uit haar voertuig moest worden geknipt. Beide slachtoffers zijn met een ambulance overgebracht naar het ziekenhuis in Groningen. Het verkeer werd bij de afrit er afgeleid en konden vervolgens via de oprit de snelweg weer op. De verkeers ongevallen analyse heeft uitgebreid onderzoek gedaan naar de toedracht van het ongeval.


foto's en video:
http://www.112nederland.nl/Groningen/ni ... video.html
  Bericht 
JH
Master
Als je het over de duivel hebt...

Citaat:
Verkeerscontrole Project A7 Veilig

MARUM – De politie controleerde vrijdagavond het verkeer op de A7 ter hoogte van Marum in verband met het project A7 Veilig. 7 bestuurders gingen op de bon voor het overschrijden van de maximum snelheid. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 170 km/u. 1 autobestuurder reed zonder geldige APK en een autobestuurder werd bekeurd omdat hij geen voorrang verleende bij het wisselen van rijstrook. Tevens werden de bestuurders gecontroleerd op het gebruik van alcohol. Er werden geen overtredingen geconstateerd.


Citaat:
Project A7 Veilig

Op vrijdag 9 december 2011 vond de start plaats van het project ‘A7 Veilig’. In dit project werken Rijkswaterstaat Noord-Nederland, Politie Fryslân, Regiopolitie Groningen, het KLPD, Openbaar Ministerie, Landelijk Parket Team Verkeer en de provincies Fryslân en Groningen samen aan de verbetering van de verkeersveiligheid op de rijksweg A7, van de Afsluitdijk tot Bad Nieuweschans. Het is unieke samenwerking die op deze schaal nog niet eerder in ons land heeft plaatsgevonden. Weggebruikers kunnen bovendien hun mening geven over de gehele route via www.A7Veilig.nl.

Het project A7 Veilig is bedoeld om de verkeersveiligheid en doorstroming op de rijksweg A7 te bevorderen. De partijen willen het verkeersveiligheidsgevoel van weggebruikers vergroten en het aantal letselongevallen verminderen. Uit onderzoek is gebleken dat het gedrag van de weggebruikers in de meeste gevallen de oorzaak is van de ongevallen op de A7.

Door zich in het project vooral te richten op de inzet van zichtbare handhaving en educatie hopen de partijen het verkeersgedrag op de snelweg te verbeteren. Het KLPD, Regiopolitie Groningen en Politie Fryslân houden de komende twee jaar extra verkeerscontroles op de A7 waarbij de weggebruikers direct worden staande gehouden en aangesproken worden op hun gedrag. De politie let extra op te hard rijden, alcoholgebruik en op asociaal rijgedrag, zoals onvoldoende afstand houden, onnodig links rijden en afleiding achter het stuur.

Rijkswaterstaat neemt als wegbeheerder verschillende maatregelen aan de A7 die de doorstroming en verkeersveiligheid verbeteren. Zij neemt de weg op dit moment en de komende tijd op verschillende plekken onder handen. Zo zijn (grote) projecten op handen bij het Knooppunt Joure, de Zuidelijke Ringweg Groningen en op de aansluiting A7-N33 bij Zuidbroek.

Weggebruikers worden bij het project betrokken via voorlichtingsacties en een online enquête over hun verkeersveiligheidsgevoelens. De resultaten van de enquête vormen input voor (bijstelling van) de aanpak van de projectorganisatie. De enquête is te vinden op www.A7veilig.nl. Op datzelfde adres kunnen weggebruikers informatie vinden over het project.

http://www.politie.nl/groningen/nieuws/ ... rt2012.asp


Maar goed, dit is dus een algemeen verhaal.
Veel wijzer word je er niet van. :roll:
  Bericht 
WimLex
F1 kenner '20
JH schreef:
Als je het over de duivel hebt...

ze lezen hier niet mee, nee, echt niet ..... :[ :[ :[
  Bericht 
foetsi
Master
 
Erg veel mazzel gehad... Kwam die avond uit Duitsland (Cebit), bij Leek zag ik bij de afrit een staandehouding van een V70 door een motormuis, en kwam ik nog 2 motormuizen tegen tussen de snelweg en het dorp... Er om denken als ik straks verder naar Marum ga dus, en dat ben ik straal vergeten en gewoon die kant op getuft met de voor mij normale snelheid... En dan een berichtje krijgen van een verwerker of er bij Marum iets staat? Euh, niets gezien, maar vermoed op de kant vanaf Frieschepalen dan... :x Leek-Marum was schoon
 Pagina 2 van 5  [ 220 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy