Postingstijd interval gedetecteerd van 46.3 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

 Pagina 4 van 5  [ 220 berichten ]
  Bericht 
foetsi
Master
 
Guppenklup schreef:
Niet te geloven! De FAS wordt gewoon naar beneden gebracht terwijl uit die enquete nou juist naar voren kwam dat wat harder rijden dan de FAS helemaal niet als gevaarlijk of storend wordt ervaren. Juist tussen Heerenveen en Drachten is 140 nog een sukkelgangetje. (Ik kom er uitsluitend in het weekend)

De FAS is alleen verlaagd thv de knooppunten (ivm de korte in/uitvoegstroken bij de klaverbladen (die terecht als onveilig ervaren worden, alleen de oplossing (lagere vmax) slaat als een tang op een varken))....
Drachten-Tijnje is 120 tussen 6-19 gebleven, rest is de FAS 130.
  Bericht 
Gaiajohan
Master
 
Ik heb wel het idee dat er sinds 1 sept minder eenzijdige ongevallen gebeuren tussen Frieschepalen en Leek.
  Bericht 
JH
Master
Een wat uitgebreider resultaat van de enquete:

Citaat:
Weggebruikersonderzoek: Veiligheidsgevoel op A7 neemt licht toe

Weggebruikers op de A7 zijn zich het afgelopen half jaar iets veiliger gaan voelen op de weg. Dat blijkt uit de eerste effectmeting die Rijkswaterstaat vlak voor de zomer heeft gehouden in het project A7 Veilig. Zij oordelen daarnaast iets milder over de gevaarlijke punten op de A7 en hebben een positiever beeld over de ongevallen op de A7 dan bij het begin van het project. Hun mening over onveilige medeweggebruikers en gevaarlijk verkeersgedrag is niet wezenlijk veranderd. Het onderzoek is uitgevoerd nadat de politie een aantal maanden zichtbaar en onzichtbaar heeft gecontroleerd op de A7. Binnenkort vindt analyse van de ongevallen en snelheden op de A7 plaats.

De projectorganisatie van A7 Veilig heeft in juni 2012 gedurende een maand een effectmeting gedaan naar de veiligheidsgevoelens van weggebruikers. Daarbij zijn ook de resultaten van de tussenliggende periode (15 januari tot 15 juni) geanalyseerd. Promotie van de enquête leidde ertoe dat 1577 mensen de vragenlijst invulden. Ruim 75% gaf voor het eerst zijn mening, anderen deden dat al vaker. De mensen die al eerder meededen aan het onderzoek, blijken zich iets minder veilig te voelen dan de respons op de nulmeting. Zij maken daarnaast iets meer gebruik van de A7, ergeren zich meer aan bestelwagenchauffeurs en storen zich meer aan te hard rijden en minder aan bumperkleven en agressief rijgedrag. Vanwege de anonimiteit is niet na te gaan hoe veilig deze mensen zich bij de nulmeting voelden.


Minder vaak, minder woon-werkverkeer

De gemiddelde invuller van de enquête is een man (78%) in de leeftijd van 26 tot 55 jaar. Hij is in zijn personenauto vooral als woon-werkverkeer op de A7 aanwezig tussen 6.30 en 9.00 en 16.00-19.00 uur. Hij rijdt 4 à 6 keer per week op de A7, vooral tussen Heerenveen en Groningen. Maar na de nulmeting is hij minder over de A7 gaan rijden. De respondenten uit de effectmeting rijden er gemiddeld iets minder dagen per week en gebruiken de weg minder voor woon-werkverkeer. Het gebruik van het oostelijke deel tussen Groningen en Duitsland neemt echter toe. Ook de leeftijd van de invullers stijgt: minder jonge respondenten en meer oudere.


Gevaarlijke medeweggebruikers

De meeste weggebruikers storen zich op de A7 aan (bestuurders van) personenauto’s en bestelwagens. Mensen die de enquête vaker hebben ingevuld, storen zich nog meer aan bestelwagens. Men ervaren vrachtauto’s en lijnbussen vaker als veilig. Maar ze storen zich aan inhalende vrachtwagens.

Mensen storen zich het meest aan langdurige inhaalmanoeuvres, onnodig links rijden, geen richtaanwijzer gebruiken en bumperkleven. Dat beeld is in de loop van het project niet gewijzigd. Over hun eigen rijgedrag veranderen de respondenten ook niet echt van mening. In de effectmeting vinden ze nog steeds van zichzelf dat ze veel minder storend rijden dan anderen.


Eind 2012 volgende meting

De respondenten gaven opnieuw massaal tips en opmerkingen aan de projectorganisatie. De enquêteresultaten en reacties worden door de projectpartners gebruikt bij het bepalen van de politie-inzet, de voorlichting en in keuzes bij het wegbeheer en -onderhoud.

Weggebruikers mogen meerdere keren hun mening geven over het verkeer op de A7. Wie de enquête nog niet heeft ingevuld of dat op enig moment nog eens wil doen, kan dat op deze website doen: naar de enquête. Wie de uitkomsten van de nulmeting en de effectmeting wil bekijken, kan terecht op de pagina 'Geef uw mening'.

Gepubliceerd: maandag 8 oktober 2012


Bron
  Bericht 
foetsi
Master
 
Er zijn dus 2 opvallende Passat's aangeschaft specifiek voor dit project. Dat u het weet
http://www.a7veilig.nl/nieuws/politie-schaft-speciale-voertuigen-aan-voor-verkeerscontroles-a7/
  Bericht 
shootme
Master
Citaat:
Bijna 2700 bekeuringen voor 'veilige A7'
LEEUWARDEN/GRONINGEN - Bijna 2700 automobilisten hebben de afgelopen maanden een bekeuring gekregen wegens gevaarlijk rijgedrag op de A7 in Groningen en Friesland. Vanwege de vele ernstige ongelukken wordt op de snelweg onder het motto A7 Veilig extra gecontroleerd en gesurveilleerd, aldus de politie woensdag.


Automobilisten worden bij overtredingen direct aan de kant van de weg gezet en beboet. Het gaat niet om 'normale' overtredingen, die zijn niet meegeteld, maar om „excessief rijgedrag”. De meeste boetes werden uitgereikt vanwege forse snelheidsovertredingen, bumperkleven en mobiel bellen achter het stuur. Honderdtien automobilisten konden direct hun rijbewijs inleveren omdat zij een gevaar op de weg waren, aldus de politie.
  Bericht 
Speedy J
Master
djidee schreef:
Er zijn dus 2 opvallende Passat's aangeschaft specifiek voor dit project. Dat u het weet
http://www.a7veilig.nl/nieuws/politie-s ... ]
Zag er laatst één van rijden. Overdag bij goed zicht de mistlampjes voor aan. Echt... :lol: Blijkbaar helemaal happy met de gadget :kwijl:
  Bericht 
A4
F1 kenner '22
Alleen op de A7 al 110 rijbewijzen ingevorderd in 9 maanden. Pittig.
  Bericht 
foetsi
Master
 
Speedy J schreef:
Zag er laatst één van rijden. Overdag bij goed zicht de mistlampjes voor aan. Echt...

Bij VW gelijk aan dagrijverlichting denk ik... Gebruiken die lampen ook als bochtverlichting... Merkwaardig gezicht altijd ipv echt meedraaiende koplampen
  Bericht 
JH
Master
  Bericht 
shootme
Master
Die bakken zijn half bepantserd? :o
  Bericht 
foetsi
Master
 
Oh, een 2litr 140 pk diesel :[
  Bericht 
foetsi
Master
 
Resultaten nieuwe enquete ronde:
http://www.a7veilig.nl/upload/files/Rapportage_meting_dec-jan_2013_A7Veilig.pdf

En een rapport, welke omdat de ongevalsstatistieken niet betrouwbaar zijn, maar de stijging/daling van de snelheid als variabele gaat gebruiken om te zeggen of het nou veiliger geworden is sinds de start van het project, of niet....
http://www.a7veilig.nl/upload/files/Evaluatie_Handhaving_A7_Deelrapportage_1_Eindconcept.pdf

I rest my case
  Bericht 
Vroeg op
Master
Als je je netjes gedraagd op de snelweg kan je best flink doorrijden zonder dat je wordt aangehouden. Kom vaak zat vrossers tegen en een strepenbak kan je ook best voorbij met +10/20
  Bericht 
foetsi
Master
 
  Bericht 
egeltjes
Master
Daan.
  Bericht 
shootme
Master
Check
  Bericht 
red devil1
Master
djidee schreef:
En we mogen weer:

is het raar dat ik er een beetje moe van wordt??
mijn grote ergernis wordt niks aan gedaan, en heeft afgelopen weekend weer tot een ongeval geleidt. Het direct bij de blokken van de invoegstrook de auto naar links donderen, en zelfs direct naar de linker baan om een ander direct maar in te halen. Snelheid ligt vaak rond de 60/80 km........
Voor de rest is er weinig spannends, mensen hangen wel eens te lang links(kun je er rechts voorbij evt), als het rustig is wordt er wel eens harder dan 130 gereden( :zzz: )
  Bericht 
foetsi
Master
 
Volgens mij moet je die feedback in het formulier zetten, incl verwijzing naar die invoegkloteka bij hoogezand en meer van dat soort zaken. Blijven in elk geval de statistieken conform werkelijkheid, ipv verkloot voor wat 90km is prettig figuren
  Bericht 
shootme
Master
Ik erger me aan lijnbuschauffeurs... die gooien hun bus zo in een treintje dat ze door een eerdere inhaalactie gecreerd hebben.
Gister nog: ik rijd lekker 170-180 en die $/@@!# gooide hem naar links met een snelheid van 95 km per uur...


Zucht.
  Bericht 
foetsi
Master
 
Tsja, in de enquete komt die behoorlijk naar voren als linke plek, en nu gaat het een keertje mis...

Knp Drachten:
http://www.112marum.nl/drachten-aanrijding-op-a7/
  Bericht 
shootme
Master
Die Honda heeft flink geremd!
  Bericht 
foetsi
Master
 
De betere tweets vanuit het project (rijbaan vs rijstrook al op gewezen)

  Bericht 
Gaiajohan
Master
 
Ik rijd sinds een tijdje dagelijks tussen Groningen en Boerakker, en heb dus verder geen zicht meer op het stuk Marum - Sneek (helaas)... Maar wat me vooral opvalt aan het stuk Groningen Boerakker is dat mensen er rustiger zijn dan met name rondom knp Heerenveen. En zulke vreemde filevorming als altijd vlak voor H'veen gebeurde vanaf Drachten zie ik hier nooit..
Desondanks onveilige situaties tussen Boerakker en Groningen?
Zorg eens dat de op- en afritten bij Leek weer opgewaardeerd worden zoals ze vroeger waren. Dus 2 rijbanen met 2 rijstroken op de N372. Ipv 1 rijbaan met een rotonde waar het vastloopt en er file ontstaat op de afrit. Die afwaardering levert alleen maar problemen op. Het viaduct biedt ook gewoon ruimte voor een 2x2 op de N372.. Meer ruimte op die weg zal het aantal files naar de A7 doen slinken en het aantal files op de afritten ook.

Verder mag van mij de snelheid tussen Hoogkerk en de N7 wel weer naar 120.. 100 is echt absurd.. :[ ALs laatste valt mij gevaarlijk rijgedrag van 14%'ers wel op.. Met name die in Fabia GreenLines.. Ook lijnbussen slingeren van links naar rechts, vnmlk die Qliners..
  Bericht 
PeuHD
Respect
Mooi dat er wat gedaan wordt met de enquetes (althans zo lijkt het) Heb hem 2x ingevuld en beide keren genoemd dat het linksplakken een van de grote ergernissen is...
Nou nog een rijstrook aan beide kanten erbij en dan begint het ergens op te lijken 8)
  Bericht 
foetsi
Master
 
Gaiajohan schreef:
Verder mag van mij de snelheid tussen Hoogkerk en de N7 wel weer naar 120.. 100 is echt absurd..

Voorbereid op de toekomst, daar tussenin komt nog een op/afrit voor bussen (vanaf transferium ri Groningen), en er komt 1 grote in/uitvoegstrook van hoogkerk t/m groningen west. Dus eigenlijk een rijstrook erbij als je het heel zwart/wit bekijkt.
  Bericht 
Gaiajohan
Master
 
Zolang dat nu nog niet het geval is hoeft het echt niet nu al op de 100.
Verder is het invoegen van bussen bij oprit Meerssen bij de A2 ri Eindhoven veel gevaarlijker, daar ze daar niet verder komen dan 60 bij de invoegstrook ivm stijgingspercentage, maar 120 of 130 daar toegestaan is.
  Bericht 
foetsi
Master
 
Gaiajohan schreef:
Zolang dat nu nog niet het geval is hoeft het echt niet nu al op de 100.

Dat heb ik ook al aangegeven, maar gaat niet gebeuren (en men begint dan ook te blaten met geluid enzo (die nieuwbouwwijk achter de kantoren)).
  Bericht 
foetsi
Master
 
Jammer van die laatste zin....
Citaat:
Verkeerscontrole A7

Laatste update: 28-08-2013 | 13:00
Zuidbroek - De politie heeft op dinsdag een verkeerscontrole gehouden op de A7. De politie constateerde verschillende overtredingen en schreef verschillende bekeuringen uit.

Twee automobilisten kregen een bekeuring omdat zij onvoldoende afstand hielden. Een automobilist kreeg een bekeuring voor het onvoldoende rechts houden. Twee automobilisten kregen een bekeuring voor het onjuist uit- en invoegen. Een automobilist had de verlichting van de aanhangwagen niet op orde en kreeg een bekeuring. Een automobilist negeerde het rode licht en kreeg daarvoor een proces-verbaal. Drie personen kregen een bekeuring omdat zij niet de verplichte autogordel droegen en drie andere personen kregen een bekeuring voor niet handsfree bellen. De politie bekeurde ook zeven automobilisten vanwege een snelheidsovertreding.

Bron: http://www.politie.nl/nieuws/2013/augustus/28/01-verkeerscontrole-a7.html
  Bericht 
salush
Master
Citaat:
Houdt u (vanaf) vandaag na het inhalen ook weer gewoon rechts aan?

Meestal rijd je tijdens het inhalen al op de rechterrijstrook!

Betwijfel echter of de mensen die linksplakken wel zulke moderne media volgen.

djidee schreef:
Een automobilist kreeg een bekeuring voor het onvoldoende rechts houden

Eerste dit jaar?
  Bericht 
foetsi
Master
 
Nee, zag al wat vaker in persberichten/tweets voorbij komen dat ze wat linkshangers en niet knipperaars hadden bekeurd
  Bericht 
Guppenklup
Master
djidee schreef:
Nee, zag al wat vaker in persberichten/tweets voorbij komen dat ze wat linkshangers en niet knipperaars hadden bekeurd

:o :o :o
Vandaar al die vliegende roze olifanten in het noorden van het land
  Bericht 
JH
Master
Citaat:
Beelden op YouTube van 'A7 Veilig'


Groningen, Friesland - De afgelopen twee maanden hebben ruim 100 bestuurders op de A7 in Friesland en Groningen filmbeelden van hun gevaarlijke of asociale rijgedrag terug ‘mogen’ kijken. Sinds begin juli zet de politie daar in het kader van het project 'A7 Veilig' namelijk dashboardcamera’s (‘dashcams’) in om bestuurders te confronteren met hun gedrag op de weg.

De bestuurders worden op een veilige plek langs de weg staande gehouden en kunnen de beelden in hun eigen auto via een iPad bekijken. De confrontatie is bedoeld als voorlichting aan de bestuurder die zich soms niet eens bewust is van zijn eigen gedrag. Maar - afhankelijk van de ernst van de verkeersovertredingen - geeft de politie daarbij ook boetes. De meest voorkomende overtredingen die de politie de afgelopen maanden heeft gezien, zijn: onnodig links blijven rijden, geen richting aangeven bij het wisselen van rijstrook, geen afstand houden en het fors overschrijden van de maximumsnelheid.

YouTube
De weggebruikers reageren overwegend positief op de nieuwe werkwijze van de politie in Friesland en Groningen. Veel mensen blijken verrast over hun eigen verkeersgedrag.
Een selectie van de filmbeelden wordt gepubliceerd op het YouTube-kanaal van 'A7 Veilig'. Dit betreft vooral beelden van verkeersgedragingen die door weggebruikers zelf als ergerlijk worden genoemd in de enquête van het project.
De aanschaf van de apparatuur is mogelijk gemaakt door de projectpartners van A7 Veilig.

filmpjes: http://www.youtube.com/a7veilig

politie.nl
  Bericht 
foetsi
Master
 
Zie dat een flink aantal FS'ers de filmpjes al gevonden hadden (f)
  Bericht 
Signum
Master
JH schreef:
Veel mensen blijken verrast over hun eigen verkeersgedrag.


Tuurlijk. Net alsof doen dat je dit nooooooit zo doet in het dagelijkse verkeer :zzz:
  Bericht 
WimLex
F1 kenner '20
Politie kopieert dus het succes van flitsservice :fp:
  Bericht 
gabo
Respect
 
en buigt het om naar eigen propaganda....zie de audi prius filmpje
  Bericht 
foetsi
Master
 
Berichtgeving wordt wel enorm opgepakt (werd ook uitgezet via politiepersbericht, rijkswaterstaat (partner in het project). Telegraaf/Autoweek en Autoblog en dan komt GeenStijl ook heel snel...

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/09/politie_zet_a7klevers_op_youtu.html
Denk dat de comments onder de filmpjes over niet al te lange tijd van censuur voorzien gaan worden, of dat reageren niet meer mogelijk is :roflol:
  Bericht 
Jack.Ryan
Master
Maar wat ook een onbenullige reacties van echte nono's zitten er weer tussen. "Ik hoef voor jou niet aan de kant" en "wat een tijdwinst". Deze mensen snappen niet wwar het om gaat bij autorijden en zijn daarmee een gevaar op de weg.
  Bericht 
red devil1
Master
jammer dat ik vandaag geen dashcam had. Had ik de blauwe vrienden ook wat kunnen laten zien. En niet alleen nederlanders maken zich schuldig aan schoolmeestergedrag. Had een duitser die eerst te vroeg naar links gaat met zn dikke zwarte audi en dan gaat remmen tijdens inhalen van een truck.... 140 naar nog geen 100. En dan erg langzaam naar rechts gaan......
Maar ook een nederlander die ingehaald had ging express langzaam naar rechts.. :thumb_d:
  Bericht 
A4
F1 kenner '22
Zie werkelijk waar het probleem niet in dat Audi-Prius filmpje. Vervelende draak in die accubak die met 90-100 aan het inhalen is. Gek he dat je dan opgejaagd wordt?
  Bericht 
Sietse
Die hard
A4 schreef:
Zie werkelijk waar het probleem niet in dat Audi-Prius filmpje. Vervelende draak in die accubak die met 90-100 aan het inhalen is. Gek he dat je dan opgejaagd wordt?

Overduidelijk dat die priusrijder het probleem is. Dit is gewoon hinderen en bovendien erg slecht voor het milieu, want ik moet door zulke figuren eerst hard remmen en ga daarna terugschakelen om weer zo snel mogelijk te versnellen naar de FAS (+ een kleine opslag...)
  Bericht 
foetsi
Master
 
Hehe, dat wordt nu ook in de papierenmedia opgepakt
https://twitter.com/driekusvierkant/status/381317385644306433/photo/1
  Bericht 
Jack.Ryan
Master
djidee schreef:
Hehe, dat wordt nu ook in de papierenmedia opgepakt
Vind het alleen zo jammer dat wij die wat vlotter doorrijden altijd de zwarte piet krijgen toegespeeld door die sukkelaars in het politieautootje. En als je ze dat voor de voetjes gooit krijg je het standaard (kul)antwoord dat hij zijn bekeuring op kenteken thuis krijgt. Niet dus he..... :boos: :boos:
  Bericht 
foetsi
Master
 
Resultaten van nieuwe enquete en bijbehorende communicatie staat online op de projectsite ( http://www.a7veilig.nl/ ).

Respons zakt behoorlijk in, 0 meting was nog 1700 man, nu een ruime 700. Als ik vluchtig kijk is met name de groep respondendenten onder de 40 en die vooral zakelijk en woon/werk rijden fors afgenomen. En dat zie je terug in andere resultaten (er ergeren zich bv meer aan 'te hard rijden')... Al blijft de tendens wel dat de grootste irritaties nog altijd linksplakken en langzaam inhalen zijn tezamen met bumperkleven (gevolg daarvan imho).
  Bericht 
foetsi
Master
 
Goed, er is weer een rondje respons opgestart. Wellicht goed om weer wat actiever deel te nemen (mochten mensen van hier op de A7 rijden) want de respons is de vorige keer met name onder de wat jongere zakelijke rijders fors ingezakt waardoor de resultaten behoorlijk uit hun verband konden worden getrokken.

http://www.a7veilig.nl/nieuws/twee-jaar-a7-veilig-voelen-mensen-zich-veiliger-vul-enqua-te-in/
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
Politie houdt langer extra toezicht op A7

Hoewel het project A7 Veilig officieel op 1 januari volgend jaar zou stoppen, heeft de politie besloten nog enkele maanden door te gaan met extra controles op dit tracé. Dat zegt Rijkswaterstaat. Ook gaat de Rijksuniversiteit Groningen de komende tijd een onderzoek houden onder weggebruikers.

In 2011 sloeg een aantal organisaties, waaronder Rijkswaterstaat, de politie en de provincies Groningen en Friesland, de handen in elkaar om te zorgen dat de snelweg veiliger wordt voor weggebruikers.

Bron: http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/art ... icht-op-A7
  Bericht 
Sander
Medewerker
Maar weer eens ingevuld. Tips van mijn kant:
- Minimaal op het traject Joure-Drachten naar 2x3 stroken.
- Weefvakken bij knooppunten Heerenveen en Drachten vergroten. Als het druk is, is er echt te weinig ruimte.
- Snelheidsbeperkingen overdag op de knooppunten weghalen. Als het druk is rijdt het vanzelf al langzamer, als het rustig is, is die 100 tergend langzaam.
  Bericht 
foetsi
Master
 
Met name Joure - Heerenveen en Leek - Groningen kruipen nu erg snel richting intensiteiten die een 2x3 haast noodzaak maken. Dat het nog geen structurele knelpunten zijn is nog te danken aan de dempende werking van de rotonde (Joure) en verkeerslichten (Julianaplein)
  Bericht 
WimLex
F1 kenner '20
Even veiligstellen voor het nageslacht, STUURFOUTEN, dus geen SNELHEID of gladheid...


'Rampenweg' A7: twaalf ongelukken binnen drie uur tijd

Het is glijden op de weg in het noorden van het land. Op de A7 tussen Drachten en Marum ging het goed mis: over een lengte van 15 kilometer gebeurden binnen drie uur tijd twaalf ongelukken.

De ongelukken gebeurden tussen 10:22 en 13:28 uur, zegt Frank Boer van de Verkeersinformatiedienst (VID). "Het waren allemaal eenzijdige ongevallen en glijpartijen. Auto's die door stuurfouten van de weg raakten."

Op 10 kilometer van de A28, tussen Groningen en Assen, ging het binnen een kwartier vier keer verkeerd. En in Drenthe, op de A37, gebeurden vanochtend zes ongelukken over hetzelfde aantal kilometers. Daar raakte ’s ochtends vroeg al een vrachtwagen van de weg.
RTL Nieuws
  Bericht 
Jack.Ryan
Master
Auto's die door stuurfouten van de weg raakten.
Ja nu zijn het in ene stuurfouten. RWS zal eens toegeven dat ze in dit geval veel te laat de weg op gingen.
 Pagina 4 van 5  [ 220 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum