Postingstijd interval gedetecteerd van 363.3 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

 Pagina 5 van 5  [ 233 berichten ]
  Bericht 
Bussloo
Master
Tweebel schreef:
Als iemand een enorme adrenalinerush heeft (zoals de dief) en hij wordt vervolgens op zijn buik in bedwang gehouden, dan neemt de longcapaciteit enorm af en kan ook een infarct ontstaan (door de combinatie van enorm gestegen zuurstofbehoefte en enorm afgenomen opnamecapaciteit).


Dan had hij al last moeten hebben toen de politie kwam. Het kan natuurlijk zijn dat ze eerst dachten dat de pijn kwam van de vechtpartij.
  Bericht 
egeltjes
Master
esgigt schreef:
Op basis van deze informatie kun je nog wel een paar andere scenario's bedenken, ook waarbij de maximale te laste legging mishandeling is.


Bedoel je dat er iets "onderweg naar de cel" kan zijn gebeurt met de coma-inbreker, waardoor de vier anderen mooi als voorbeeld kunnen dienen ???

Ik vraag maar wat ...
  Bericht 
bruintje beer
Master
:roll: bedoel je als in: hij moest onderweg plassen en toen wilde hij ontsnappen?
:schudnee: dan was 'ie wel lek geweest in z'n rug.
  Bericht 
egeltjes
Master
Ik bedoel als in: ... laat maar, dan krijg ik de cops over me heen, als ik zeg dat er (heel erg misschien) iets is uitgehaald ... al was het maar om de vier "aanhouders" als voorbeeld te kunnen gebruiken ... maar het hier gesuggereerde gebeurt natuurlijk nooit. Stomme gedachten ook van mij. :oops: :oops:
  Bericht 
Bussloo
Master
@egeltjes:
Je bedoelt dat misschien één van de agenten bij dezelfde sportclub zit en dat zijn iPhoney uit de kleedkamer gejat was?
  Bericht 
esgigt
Master
egeltjes schreef:
Ik vraag maar wat ...

Ik schrijf daar wat ik schrijf (f) Echter wat jij als mogelijkheid suggereert, kan natuurlijk ook "plotseling" tot de scope van mijn statement behoren, net zoals de suggestie die "Bussloo" doet.

Ik wacht rustig af tot Peter R. de Vries er een aantal weken zendtijd aan besteedt. :honger:
  Bericht 
egeltjes
Master
Bussloo schreef:
Je bedoelt dat misschien één van de agenten bij dezelfde sportclub zit en dat zijn iPhoney uit de kleedkamer gejat was?


Ik heb hier nog niet eens aan gedacht ... maar dan naaien zijn collega's deze collega.

esgigt schreef:
Ik wacht rustig af tot ... ...


We zien het wel. :colaatje: :colaatje:
  Bericht 
esgigt
Master
Chippies erbij? (f)
  Bericht 
bruintje beer
Master
Stekker nog niet eruit?
  Bericht 
Tweebel
Master
Citaat:
Verdachte mishandeling inbreker vrij

AMSTERDAM - Een man die vastzat omdat hij in november een inbreker zou hebben mishandeld in het Frans Otten Stadion in Amsterdam, komt voorlopig op vrije voeten.


De rechtbank heeft de verdachte voor twee maanden geschorst uit zijn voorlopige hechtenis vanwege persoonlijke omstandigheden. Een woordvoerster bevestigde donderdag berichtgeving op AT5.

De inbreker werd betrapt door vier mannen. Daarna zou een worsteling zijn ontstaan en raakte de inbreker in coma.

De man uit Oostzaan geldt nog steeds als verdachte. De rechtbank verlengde zijn voorarrest met een maand, maar schorste de man vervolgens.

De woordvoerster van de rechtbank kon niet zeggen welke persoonlijk omstandigheden een rol speelden. ''Maar deze wegen op dit moment zwaarder dan het maatschappelijk belang'', zei ze.

Drie andere mannen werden eerder al vrijgelaten.


http://www.nu.nl/binnenland/2719514/ver ... -vrij.html
  Bericht 
bernardo A.
Master
 
Deze zaak is gewoon een brevet van onvermogen voor de politie. Ze zijn zelf te beroerd om te controleren en dan krijg je de situatie dat burgers het recht in eigen hand nemen. Wat moeten ze anders? Lijdzaam blijven toezien hoe er keer op keer wordt ingebroken?
  Bericht 
bruintje beer
Master
Waarom is die man nu pas vrij? Zo'n grote kans op recidive?

Hoe is 't nou met de kasplant?

Vragen, vragen, vragen...
  Bericht 
Peugie
Master
bernardo A. schreef:
Deze zaak is gewoon een brevet van onvermogen voor de politie. Ze zijn zelf te beroerd om te controleren en dan krijg je de situatie dat burgers het recht in eigen hand nemen. Wat moeten ze anders? Lijdzaam blijven toezien hoe er keer op keer wordt ingebroken?

Nee, je hoeft niet lijdzaam toe te zien. Je mag jezelf en je spullen verdedigen, zolang het maar enigzins proportioneel gebeurd. Kennelijk is het in deze zaak niet geheel proportioneel gegaan en is de man dus vastgezet.
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
Dief door buitensporig geweld overleden

De man Ton D. die in november 2011 na een inbraak op gewelddadige wijze werd aangehouden en in coma raakte, is zondag overleden. Dat maakte de advocaat Richard Korver van de familie van D. maandag bekend..

De man zou een koolzuurstofcilinderfles uit het Frans Otten Stadion in Amsterdam hebben ontvreemd. Toen hij werd betrapt, werd hij zo toegetakeld dat hij in coma raakte en daar niet meer uit is ontwaakt.

Bron http://www.parool.nl/parool/nl/7/MISDAA ... eden.dhtml
  Bericht 
bruintje beer
Master
Lang volgehouden nog...
  Bericht 
Flierefluiter
Master
 
Ook beroepsrisico?
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
SP'er Van Bommel valt Teeven aan om dood inbreker

SP-Kamerlid Harry van Bommel heeft cynisch gereageerd op het overlijden van de man die zwaar werd mishandeld na een inbraak in Amsterdam. "Teeven bedankt", twitterde hij.

"Weer een mensenleven. Teeven bedankt. Teeven, Teeven, Teeven bedankt!" twitterde Van Bommel. De tweet zorgde voor een storm van kritiek.

"Teeven noemt dit 'inbrekersrisico'. Dat is pas schandalig", reageerde Van Bommel op de negatieve reacties. En: "Teeven zet daarmee aan tot eigen rechter spelen". Een staatssecretaris die dat doet is 'onverantwoord bezig."

"Inbrekers zijn bij u thuis blijkbaar wel welkom", schreef een Twitteraar aan Van Bommel. "Ik had ook inbrekers. Dan doe je aangifte en bel je de verzekering. Doodslaan gaat wat ver, vindt u niet?" antwoordde het Kamerlid.

Van Bommel reageerde met zijn tweets op het overlijden van de man die in november 2011 in coma raakte nadat hij tijdens een inbraak op gewelddadige wijze werd aangehouden.

De destijds 50-jarige Ton D. zou een zuurstofcilinderfles uit het Frans Otten Stadion in Amsterdam-Zuid hebben ontvreemd. Toen hij door vier medewerkers van het sportcentrum werd betrapt, werd er zo veel geweld gebruikt dat hij in coma raakte. Daar is hij niet meer uit ontwaakt.

Inbrekersrisico

In een andere zaak waarbij een inbreker overleed zei staatsecretaris Teeven in 2012 dat hij zelf het risico heeft opgezocht. "Het is treurig dat er iemand dood is gegaan, maar dat is wel een inbrekersrisico", zei hij destijds in De Telegraaf. "De inbreker heeft niets te zoeken in die woning, dus het risico ligt bij hem", aldus Teeven.

De gewelddadige aanhouding van Ton D. leidde in 2011 tot veel discussie binnen de Nederlandse politiek. Zo zei premier Rutte - zonder specifiek op dit incident in te gaan - dat mensen het recht hebben hun lijf en goederen te verdedigen als ze met een inbreker te maken krijgen. Het geweld moest volgens hem wel proportioneel zijn.

Bron http://www.rtl.nl/components/actueel/rt ... breker.xml
  Bericht 
Superkoe
Master
Maserati Teun schreef:
De tweet zorgde voor een storm van kritiek.


En terecht. Pure lijkenpikkerij.
  Bericht 
viffer
Master
Maserati Teun schreef:
Dan doe je aangifte en bel je de verzekering.


Als je toevallig thuis komt terwijl er een inbreker bij je thuis is loop je ook de kans een mes tussen je ribben te krijgen, moet je dan ook "gewoon aangifte doen en de verzekering bellen"?
  Bericht 
vw-driver
Master
viffer schreef:
moet je dan ook "gewoon aangifte doen en de verzekering bellen"?


Eerst koffie zetten voor die inbreker , wel zo netjes. :x
  Bericht 
Raymond
Master
Deze week al 2x ingebroken hier in de straat. Als hij hier binnen komt haal ik de krant ook.
  Bericht 
vw-driver
Master
Raymond schreef:
Deze week al 2x ingebroken hier in de straat


Morgen is het weer veilig voor een aantal uurtjes in de straat , behalve de hardrijder. :x
  Bericht 
Tweebel
Master
Harry van Bommel, is dat niet die gek die opriep tot een intifada?

Oja, klikkerdeklik: http://nl.wikipedia.org/wiki/Harry_van_ ... monstratie

Pot, ketel, zwart.

Alleen vind ik het benoemen van het beroepsrisico van inbrekers iets anders dan oproepen tot opblazen van vrouwen en kinderen in de bus.
  Bericht 
Warmaster
Master
Harry van Bommel kun je het beste gewoon doodzwijgen. Allemaal verbale diarree wat dat figuur uitkotst.
  Bericht 
ibizaking
Master
 
vw-driver schreef:
Eerst koffie zetten voor die inbreker , wel zo netjes.


:schudnee: rooibosthee :kniktja:
  Bericht 
Mondeofan
Die hard
 
bernardo A. schreef:
Deze zaak is gewoon een brevet van onvermogen voor de politie. Ze zijn zelf te beroerd om te controleren en dan krijg je de situatie dat burgers het recht in eigen hand nemen. Wat moeten ze anders? Lijdzaam blijven toezien hoe er keer op keer wordt ingebroken?


Op z'n zachtst gezegd een zeer kromme conclusie. Je kan de politie niet verantwoordelijk houden voor elke hersenscheet van een willekeurig persoon.

Er is nog een verschil tussen jezelf verdedigen en/of uit schrik c.q. angst een inbreker in jouw huis buiten gevecht stellen of met een paar man net zo lang op een op dat moment reeds overmeesterde inbreker in blijven slaan tot ie in coma ligt. Dat is eigenrichting en dat mag gewoon niet.
  Bericht 
bruintje beer
Master
Zolang de 'burgerman' niet het vertrouwen heeft dat criminaliteit adequaat wordt aangepakt, en zolang het verschijnsel 'draaideurcrimineel' kan blijven bestaan, zal het risico op dit soort eigenrichting aanwezig blijven.
  Bericht 
Sjaaky
Master
 
Ironische dat er naar bepaalde culturen met barbaar wordt verwezen als het over eigen recht gaat, maar onze eigen maatschappij ondertussen zo ver is dat wij eigen recht schijnen te accepteren.
  Bericht 
Superkoe
Master
Dat heb je mis. De opmerking van Teeven sloeg niet op deze zaak, maar op een andere zaak waarbij een inbreker gewond raakte of overleed. En dat ging niet om eigen rechtertje spelen, maar om gepast geweld. En het lijkt er op dat hier ongepast geweld was toegepast, al is dat niet door de rechter als zodanig bevestigd.
  Bericht 
Tweebel
Master
Citaat:
Geen vervolging wegens dood inbreker

De vervolging van vier mannen die in november 2011 een inbreker in het Amsterdamse Frans Otten Stadion op heterdaad betrapten en hardhandig aanhielden, is van de baan.

De 50-jarige inbreker liep ernstig letsel op, raakte in coma en overleed een jaar geleden.

Het Openbaar Ministerie ging over tot strafvervolging van een vijfde verdachte en seponeerde de zaken tegen de andere vier, onder wie de directeur van het stadion en zijn twee zonen.

Terecht, zo heeft het gerechtshof geoordeeld in een beklagprocedure die de nabestaanden van de inbreker hadden aangespannen. Zij hoopten dat het hof alsnog de vervolging van het viertal zou bevelen.


http://www.nu.nl/binnenland/3763724/gee ... reker.html
  Bericht 
HUMPIE
Die hard
Goed zo! Dat noemen ze "inbrekersrisico" (mooi woord Fred!) en ja, dat kan je dus overkomen.

Ik schrok trouwens dat het allemaal al zo lang geleden is, en iedere keer een nieuwe update. Ik ben benieuwd naar de volgende:

mammie schreef:
Bedroefd
Een van de nabestaanden die de beklagprocedure aanhangig maakte, was de hoogbejaarde moeder van de inbreker. Zij is ''bedroefd'' over het oordeel van het hof, zei advocaat Richard Korver, en beraadt zich op nadere stappen, zoals een gang naar de civiele rechter.
  Bericht 
bernardo A.
Master
 
Mondeofan schreef:
Op z'n zachtst gezegd een zeer kromme conclusie. Je kan de politie niet verantwoordelijk houden voor elke hersenscheet van een willekeurig persoon.


Zodra het om een structureel verkeerd beleid gaat kan je dat degelijk wel.


Mondeofan schreef:
Er is nog een verschil tussen jezelf verdedigen en/of uit schrik c.q. angst een inbreker in jouw huis buiten gevecht stellen of met een paar man net zo lang op een op dat moment reeds overmeesterde inbreker in blijven slaan tot ie in coma ligt. Dat is eigenrichting en dat mag gewoon niet.


Onder normale omstandigheden heb je volkomen gelijk. Maar nu is er de situatie dat, als de politie al de moeite neemt om de inbreker op te pakken, deze vervolgens door onze zwakzinnige rechtsspraak hoegenaamd niet gestraft zal worden .

Dan moet je natuurlijk niet gaan jammeren als burgers zelf het heft in handen nemen. De overheid heeft haar beurt voorbij laten gaan.
  Bericht 
Aanhanger
Master
Maar er wordt dus wel degelijk "een vijfde persoon" vervolgd.
 Pagina 5 van 5  [ 233 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy