Postingstijd interval gedetecteerd van 450.1 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

 Pagina 11 van 11  [ 520 berichten ]
  Bericht 
JayJay
Master
 
Vandaag wordt de eis uitgesproken. https://twitter.com/SaskiaBelleman doet rechtstreeks verslag...
  Bericht 
edjejanssen
Die hard
Straf kan mij niet hoog genoeg zijn voor die kl**tzak met een strafdossier van hier tot Tokio
  Bericht 
edjejanssen
Die hard
OvJ eist celstraf 10 jaar, ontzegging rijbevoegdheid 10 jaar.
  Bericht 
944 guy
Master
Het moge duidelijk zijn dat die bestuurder schijt heeft aan het al dan niet hebben van een RBW. Die ontzegging zal hem niks doen.
  Bericht 
edjejanssen
Die hard
944 guy schreef:
Het moge duidelijk zijn dat die bestuurder schijt heeft aan het al dan niet hebben van een RBW. Die ontzegging zal hem niks doen.

Klopt helemaal...en die tien jaar (als hij dat al krijgt want heeft geen borstvoeding gehad) mag hij in de bajes geen autorijden....
  Bericht 
viffer
Master
edjejanssen schreef:
en die tien jaar (als hij dat al krijgt want heeft geen borstvoeding gehad) mag hij in de bajes geen autorijden....


:nono:

Citaat:
De termijn van de ontzegging wordt voorts verlengd met de tijd dat de veroordeelde gedurende de ontzegging rechtens zijn vrijheid is ontnomen.


http://wetten.overheid.nl/BWBR0006622/g ... Artikel180
  Bericht 
edjejanssen
Die hard
OK Viffer , niet dat het die idioot wat uitmaakt......rijdt toch wel gewoon onverzekerd door en geeft dan weer de ander de schuld.
  Bericht 
viffer
Master
Dat is weer iets anders, als je al 4 (bijna 5) veroordelingen op je naam hebt voor rijden zonder rijbewijs zal het hem niet veel meer interesseren. Hoewel hij aangeeft zijn leven te willen beteren

Citaat:
Saskia Belleman ‏@SaskiaBelleman

R. wil hulp bij oa zoeken naar baan. "Ik wil vooruit, niet in die visuele cirkel blijven hangen." #Filefuik


:roflol: :roflol: :roflol:
  Bericht 
Ton.
Master
944 guy schreef:
Het moge duidelijk zijn dat die bestuurder schijt heeft aan het al dan niet hebben van een RBW. Die ontzegging zal hem niks doen.


Vind ik geen reden om die straf niet te eisen. Wanneer hij werk zou vinden als koerier (God verhoede), dan moet hij mogelijk kopie rijbewijs meesturen. Dat gaat dan niet lukken, dus is de "straf" dat hij dat werk niet zou kunnen krijgen.
  Bericht 
yup
Die hard
 
Overigens heeft hij iemand doodgereden en auto is TL. Betekent dit nu dat hij alle schade, uitvaartkosten en inkomstenderving familie (weet niet of dat kan he) betalen?
  Bericht 
Tweebel
Master
Even aan originele topic gehangen.

Citaat:
Hogere straf voor dodelijke crash op filefuik

De 49-jarige Maikel R., die 22 oktober 2011 met fatale gevolgen op een filefuik inreed, is in hoger beroep veroordeeld tot een hogere straf dan de rechtbank eerder had opgelegd.

Het gerechtshof in Arnhem veroordeelde hem tot acht jaar cel en een rijverbod van tien jaar. Eerder legde de rechtbank zes jaar cel op naast het tienjarig rijverbod.

De politie had de fuik voor R. gecreëerd. Hij was op de vlucht nadat hij bij een tankstation had getankt zonder te betalen.

Bij de crash op de file op de A2 bij Maarssen kwam een 35-jarige automobilist uit Maastricht om het leven. Het gerechtshof wijt dat zuiver aan het roekeloze rijgedrag van de R. Het hof weegt in de hogere straf mee dat hij de politie de schuld in de schoenen probeert te schuiven.

'Schild'

Kort voor de botsing ramde R. de politieauto’s die hem sinds Nieuwegein achtervolgden. De politie vertraagde daarop het verkeer vóór hem. De politie gebruikte het verkeer als 'menselijk schild', zegt R.'s advocaat. Maar dat maakt R. niet minder verantwoordelijkheid voor zijn rijgedrag, vindt het hof.

http://www.nu.nl/binnenland/3657499/hog ... efuik.html
  Bericht 
FordFiasco
Die hard
 
Ik hoop dat die tien jaar ontzegging ingaan NA die "acht" jaar.
Die acht neem ik wel met een korreltje zout vanwege aftrek voorarrest, en "goed gedrag" (=met twee woorden spreken (ja joh, nee joh!) eten met mes en vork, niet Bubba boos maken) .

Of meneer zich daar dan vervolgens wat van aantrekt is vers 2 natuurlijk. :fp:
  Bericht 
R
Master
FordFiasco schreef:
vanwege aftrek voorarrest

Mooi he. |Want voorarrest is geen gevangenisstraf. :lol:

Die tien jaar rijontzegging gaan pas in na de andere straf.
  Bericht 
viffer
Master
FordFiasco schreef:
Ik hoop dat die tien jaar ontzegging ingaan NA die "acht" jaar.


Uiteraard.

Citaat:
De termijn van de ontzegging wordt voorts verlengd met de tijd dat de veroordeelde gedurende de ontzegging rechtens zijn vrijheid is ontnomen.


http://wetten.overheid.nl/BWBR0006622/H ... 18-12-2013
  Bericht 
WimLex
F1 kenner '20
Citaat:
Na het filefuikincident bepaalden korpschefs van politie dat er tot nader order geen filefuiken meer ingezet mochten worden, zolang beleidsregels ontbraken. Die regels zijn er intussen gekomen en gingen 19 november in.
RTL

Ok, vertel, ik luister ...
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
WimLex schreef:
Ok, vertel, ik luister ...

Even geen tijd om het op te zoeken, maar ik heb er, een paar weken geleden, iets over gelezen.
  Bericht 
WimLex
F1 kenner '20
Maserati Teun schreef:
Even geen tijd om het op te zoeken, maar ik heb er, een paar weken geleden, iets over gelezen.


Citaat:
Alleen nog filefuik in uiterste nood

De politie mag niet meer zo snel een filefuik of een roadblock inzetten als ze iemand die ze achtervolgt, wil stoppen. Vanaf 2014 zijn er strikte regels voor het inzetten van dit soort 'stoptechnieken'.

Ruim twee jaar geleden, in oktober 2011, ging het mis toen de politie een filefuik inzette om benzinedieven te stoppen. De dieven reden op volle snelheid de file in, ze botsten tegen stilstaande auto’s. Een bestuurder van een auto die in de file stond, overleed door het ongeluk.

Minister Opstelten van Veiligheid en Justitie geeft in een brief naar de Tweede Kamer aan dat het tijd wordt voor duidelijkere regels. Hiermee kunnen politiemedewerkers, zowel de agent op straat, de centralist in de meldkamer en de leidinggevende het risico en de belangen van een achtervolging afwegen tegen het belang van een aanhouding.
Linkje FS

Vanaf 2014 zijn er strikte regels voor het inzetten van dit soort 'stoptechnieken'.

Dat zegt dus nog niks
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
Thans Wim
  Bericht 
bert65
Master
En wat is het beleid als er nu toevallig al een file staat?
  Bericht 
Freak
Weet de weg
 
Dan mag het wel.... Dan heet het een ongeluk ipv doodslag. :lol:

Stumperds. Er is een dode gevallen voor nog geen 80 liter gejatte benzine... Ben je lekker klaar mee als betrokkene , familielid, agent, pomphouder.

Doe gewoon het Amerikaanse systeem, eerst je creditcard of ander onderpand afgeven. Dan kun je pas tanken.
 Pagina 11 van 11  [ 520 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy