Pagina 1 van 4  [ 189 berichten ]
  Bericht 
egeltjes
Master
Citaat:
Beweegbare paal doorboort Duitse auto

Gepubliceerd op 12 juli 11, 18:19

ALKMAAR - Een beweegbare paal heeft wederom een 'slachtoffer' gemaakt. Ditmaal betrof het een Duits gezin. Dinsdagmiddag rond vijf uur wilde de automobilist vanaf de Bagijnenstraat richting het centrum. De beweegbare paal en de waarschuwingsborden werden over het hoofd gezien.

Afbeelding
Foto: Maurice Amoureus

Het gezin, een man, vrouw en kind, raakten niet gewond. Hun auto liep wel zware schade op. Een bergingsbedrijf takelde de wagen weg.


Bron: http://www.noordhollandsdagblad.nl/nieuws/stadstreek/alkmaar/article10220661.ece/Beweegbare-paal-doorboort-Duitse-auto

Stomme klote paaltjes ook.

En volgens mij is dat hiero: KLIK.
  Bericht 
Guppenklup
Master
Ja hoor, even niet opletten als buitenlander en je wordt gestraft met duizenden euro's schade. Ze mogen nog van geluk spreken dat ze niet gewond geraakt zijn. Ik hoop dat ze de gemeente aansprakelijk stellen voor buitensporig geweld
  Bericht 
Archiebald
Master
En toch blijf ik dit je eigen schuld vinden...

Even niet opletten? Er staan borden (ook al kun je ze niet lezen, er staan plaatjes op), er staan verkeerslichten en die palen zijn ook duidelijk zichtbaar!


Volgende keer is het een overstekend kind op een VOP met verkeerslichten wat ze over het hoofd zien... :fp:
  Bericht 
A4
F1 kenner '22
egeltjes schreef:
Stomme klote paaltjes ook.

:schudnee:

egeltjes schreef:
De beweegbare paal en de waarschuwingsborden werden over het hoofd gezien.

Stomme klote bestuurder :kniktja:
Wat ziet ie de volgende keer over het hoofd; een voetganger, fietser, lantaarnpaal?
  Bericht 
Kiwi45
Master
A4 schreef:

Stomme klote bestuurder :kniktja:

:kniktja: Gemeentebestuurders, that is.
  Bericht 
944 guy
Master
Archiebald schreef:
En toch blijf ik dit je eigen schuld vinden...

Mwoah, die dingen moeten niet een auto compleet de vernieling inhelpen. Als jij naar italie gaat en je rijdt vlak achter een bus door, dan snap je die borden toch ook niet waarop staat: 'pas op deze paal vernielt je auto'.
  Bericht 
Aanhanger
Master
egeltjes schreef:
En volgens mij is dat hiero: KLIK.

Weer een mooi voorbeeld van hoe een verkeersbord onduidelijker wordt door niet het bord zelf te plaatsen maar het af te beelden op een ander bord.
Van het ronde witte bord met rode rand blijft alleen een dun rood circeltje over op miniformaat.
  Bericht 
The Driver
Master
 
Die paaltjes zijn een idee van de groenen en linkse partijen, dus die gaan echt niet verdwijnen. Ze staan er ten behoeve van fietsers en brom/snorfietsen.
Als immers besloten is een bepaalde weg af te sluiten voor motorvoertuigen en alleen het OV en hulpdiensten toe te laten, dus rest bijna niets anders dan hydr. paaltjes. Een slagboom houdt immers de fietsers ook tegen.
  Bericht 
Aanhanger
Master
The Driver schreef:
Ze staan er ten behoeve van fietsers en brom/snorfietsen.

Welnee, daarvoor kan ook een wat smallere doorgang gemaakt worden waar geen auto door past.

Edit: het is een zone die ook gesloten is voor fietsers en bromfietsers dus dat argument gaat sowieso niet op.
  Bericht 
Story
Master
 
Aanhanger schreef:

Weer een mooi voorbeeld van hoe een verkeersbord onduidelijker wordt door niet het bord zelf te plaatsen maar het af te beelden op een ander bord.


Eerste keer dat ik een C1 zone zie trouwens.
  Bericht 
Appeltje
Master
 
Als je achter iemand aanrijdt (die daar wel doorheen mag/kan) kan ik me voorstellen dat je het over het hoofd ziet. De vergelijking met fietsers/voetgangers en kinderen gaat dan nl. niet op omdat die in de meeste gevallen niet uit het wegdek omhoog komen ;).
  Bericht 
Story
Master
 
The Driver schreef:
Ze staan er ten behoeve van fietsers en brom/snorfietsen.

Mogen die wel in een C1 zone komen dan? :huh:
  Bericht 
Masterdam
Master
Appeltje schreef:
Als je achter iemand aanrijdt (die daar wel doorheen mag/kan) kan ik me voorstellen dat je het over het hoofd ziet. De vergelijking met fietsers/voetgangers en kinderen gaat dan nl. niet op omdat die in de meeste gevallen niet uit het wegdek omhoog komen

Dat zou inderdaad kunnen als je van hetzelfde type automobilist bent dat een verkeerslicht over het hoofd ziet omdat ie achter een vrachtwagen plakt. Verkeerslichten komen normaliter ook niet uit het wegdek omhoog.
  Bericht 
Raymond
Master
Asopalen. Een overtreding moeten bekopen met duizenden euro's schade en letsel. Je moet maar op het idee komen.
  Bericht 
TuxX
Master
Dit is nou werkelijk de eerste keer dat ik dat bord zie :o
  Bericht 
EddyHH
Master
Whaha, ik denk hij rijdt, a lá James Bond, zo weer verder na de overweg.
  Bericht 
Story
Master
 
Bijna:

Citaat:
De bestuurder heeft waarschijnlijk toen hij na het nemen van de bocht zag dat de spoorbomen dicht waren hard op de rem getrapt waardoor het achterwiel blokkeerde. Hij ging onderuit en schoof onder de bomen door de overweg over. Daar stond hij - ogenschijnlijk zonder kleerscheuren - op en liep naar zijn verderop liggende motor die volgens tramreizigers zwaarbeschadigd was. Wie de motorrijder was is niet bekend.
  Bericht 
Robin2
Master
 
Tram? Gekke tram dan.
  Bericht 
WimLex
F1 kenner '20
Robin_v_G schreef:
Tram? Gekke tram dan.

:kniktja: Tram (f)
  Bericht 
944 guy
Master
Zo! Stomme lul! :lol:
  Bericht 
The Driver
Master
 
@ Raymond

Als je door het rode licht rijdt bij een onbewaakte spoorwegovergang, dan wordt je autoo-tje ook zomaar ineens door een trein platgereden.
  Bericht 
Ducantoni
Master
egeltjes schreef:
En volgens mij is dat hiero: KLIK.

:kniktja:


egeltjes schreef:
rond vijf uur

Dat is het tijdstip dat die paal omlaag gaat, maar dat is voor het bezorgend verkeer.
geelhoed schreef:
The Driver schreef:
Ze staan er ten behoeve van fietsers en brom/snorfietsen.

Mogen die wel in een C1 zone komen dan?


In het geval van Alkmaar zijn fietsers wel uitgezonderd, brom/snorfietsers niet.
  Bericht 
Sjaaky
Master
 
Maar een ding is zeker. Deze auto had voldoende koelvloeistof aan boord :D
  Bericht 
egeltjes
Master
A4 schreef:
Stomme klote bestuurder :kniktja:
Wat ziet ie de volgende keer over het hoofd; een voetganger, fietser, lantaarnpaal?


Wat nou "de volgende keer" - Altijd dat doem-denken.
Een voetganger, c.q. fietsganger zie je van te voren bewegen. DAAR kan je op anticiperen.
Van een lantaarnpaal is niet de verwachting dat die plotseling zal oversteken.

Zo'n uit-de-grond-kom-paal weet je nix. Hij is omlaag. De toegang is vrij. De bebording is onduidelijk (wat is nou een rode cirkel op een vierkant bord (tm Aanhanger)). En er staat veel tekst bij. Nou, dan vind ik dit een onproportionele straf voor het alleen negeren van een verboden-in-te-rijden bordje, wat een gewoon Eu70 of Eu100 muldertje zou kosten (feit R550a/b).

Auto verpest, dagje-uit (of vakantie) verpest, reputatie alkmaar verpest.

Dus, nogmaals: Stomme klote paaltjes ook.
  Bericht 
Ducantoni
Master
egeltjes schreef:
er staat veel tekst bij.


Ik zou zelfs willen zeggen: er staat teveel tekst op, want op vrijdagen gedurende de periode dat er kaasmarkt is, wordt de toegang op vrijdagochtend ook nog eens met een uur verkort, maar blijft de paal wel tot het tijdstip van 11.00 in de grond. Maar ja, wie kan alle tekst lezen in het voorbijrijden? (retorische vraag)
  Bericht 
egeltjes
Master
Zelfs in Duitsland kon ik niet alles op een onderbord lezen terwijl ik er met 120km/hrPLUS voorbij ging.
Laat staan dat ik kon begrijpen wat er allemaal mee bedoeld werd.
  Bericht 
Vroeg op
Master
geelhoed schreef:
toen hij na het nemen van de bocht

Man dat is amper een bocht. :fp:
Volgende keer gewoon goed vooruit kijken.
egeltjes schreef:
Stomme klote paaltjes ook.

Die kutpaaltjes zorgen er voor dat ik na elven op een klus meestal een pokke eind moet lopen met mijn gereedschap. :boos:
  Bericht 
Ducantoni
Master
Wat dat je van Italië, met het fenomeen 'zona traffico limitato'?

Afbeelding
  Bericht 
Story
Master
 
944 guy schreef:
Zo! Stomme lul! :lol:


Alleen maar omdat Robin het verschil tussen een tram en een trein niet weet? En dan noemen ze mij bot! :o




:wink:
  Bericht 
Robin2
Master
 
:lol:
  Bericht 
bernardo A.
Master
 
Tja, ze willlen het tourisme graag bevorderen in Nederland. Doorgaan zo, zou ik zeggen. Een absolute aanrader voor tourisme!
  Bericht 
Robin2
Master
 
Ze mogen eerst wel eens wat aan het weer doen.
  Bericht 
Toolman30
Master
Hij heeft geluk dat hij plat ging, anders had hij het waarschijnlijk niet meer na kunnen vertellen.
Zo'n slagboom komt hard aan.
  Bericht 
Robin2
Master
 
Bij GTA rij je ze anders makkelijk stuk.
  Bericht 
kikker
Nieuwkomer
Een dag eerder, zelfde locatie. Jammer dat toen dat paaltje niet gewoon omhoog stond.

Zie link voor video
http://www.vandaag.nl/alkmaar/nieuws/ar ... uis-(video)
  Bericht 
Story
Master
 
Ducantoni schreef:


In het geval van Alkmaar zijn fietsers wel uitgezonderd, brom/snorfietsers niet.


Ik zie net het filmpje uit de link van kikker.
"fietsers toegestaan, snorfietsers niet"
Dat lijkt me geen uitzondering volgens het boekje.
  Bericht 
umpire
Master
The Driver schreef:
Als je door het rode licht rijdt bij een onbewaakte spoorwegovergang, dan wordt je autoo-tje ook zomaar ineens door een trein platgereden.


Wat klopt in het bovenstaande niet :roll:
  Bericht 
Koekman
Die hard
 
Ducantoni schreef:
'zona traffico limitato'


Verboden voor alle verkeer op werkdagen (logo met 2 hamers) tussen 7:30 en 19:30 - Behoudens uitzonderingen (Als je een uitzondering bént dan weet je dat (dat word je namelijk door je hotel bij reserveren verteld)) anders: Niet binnenrijden tussen die tijden.
  Bericht 
bruintje beer
Master
Koekman schreef:
logo met 2 hamers
"glück auf"
  Bericht 
HAW2006
Master
umpire schreef:
The Driver schreef:
Als je door het rode licht rijdt bij een onbewaakte spoorwegovergang, dan wordt je autoo-tje ook zomaar ineens door een trein platgereden.
Wat klopt in het bovenstaande niet

het rode licht rijdt bij een onbewaakte spoorwegovergang
  Bericht 
Raymond
Master
welk rode licht?

Afbeelding
  Bericht 
The Driver
Master
 
Nou goed dan : een bewaakte ( met rood licht ) zonder slagbomen uitgeruste spoorwegovergang
  Bericht 
flozzy
Die hard
 
Sjaaky schreef:
Maar een ding is zeker. Deze auto had voldoende koelvloeistof aan boord

Ik zie nergens koelvloeistof? Het enige wat ik zie is een ruiterwisservloeistofreservoir :biertje:
  Bericht 
Kiwi45
Master
The Driver schreef:

Als je door het rode licht rijdt bij een onbewaakte spoorwegovergang, dan wordt je autoo-tje ook zomaar ineens door een trein platgereden.

Met het verschil dat zo'n trein een doel heeft.
Zo'n paaltje staat daar doelloos, alleen maar om een regeltje te handhaven. Een camera met kentekenregistratie zou net zo goed werken, maar dan heb je de lol niet van af en toe een auto total-loss. Ambtenaren-humor :fp:
  Bericht 
Story
Master
 
flozzy schreef:

Ik zie nergens koelvloeistof?

En nu?
Afbeelding
  Bericht 
flozzy
Die hard
 
geelhoed schreef:
En nu?

Ik zie nog steeds een ruitenwisservloeistofreservoir :lol: Wat er op de grond ligt, weet ik niet. Dat kan van alles zijn.
  Bericht 
Ducantoni
Master
geelhoed schreef:
Ik zie net het filmpje uit de link van kikker.
"fietsers toegestaan, snorfietsers niet"
Dat lijkt me geen uitzondering volgens het boekje.


Dat klopt, Alkmaar heeft het op die manier opgelost, al heb ik het idee dat ze zelfs de fietsers op sommige tijden het liefst ook nog geweerd hadden, met name op de koopavond en de zaterdag.
  Bericht 
WimLex
F1 kenner '20
flozzy schreef:
Ik zie nog steeds een ruitenwisservloeistofreservoir :lol: Wat er op de grond ligt, weet ik niet. Dat kan van alles zijn.

gezien de plaats van de auto tov het paaltje, gok ik op olie (f)
  Bericht 
Story
Master
 
Ducantoni schreef:


Dat klopt, Alkmaar heeft het op die manier opgelost


Nou ik doelde meer op de bewoordingen. Er zou moeten staan: Uitgezonderd fietsers

Misschien verduidelijkt een zelfde onderbord elders in die zone wat ik bedoel:
Afbeelding
 Pagina 1 van 4  [ 189 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy