Postingstijd interval gedetecteerd van 695.2 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

 Pagina 4 van 4  [ 189 berichten ]
  Bericht 
basgitaar
Master
WimLex schreef:
bestemmingsverkeer mag er wel in voor zover ik weet (mits aangevraagd

Da's dan aardig als je de betreffende paal tegenkomt en je moet gaan uitzoeken waar je een pasje moet gaan aanvragen. Dat kost dan waarschijnlijk de hele middag en dan mag de gemeente ook opdraaien voor de kosten van de afgelaste voorstelling?
  Bericht 
WimLex
F1 kenner '20
basgitaar schreef:
Dat kost dan waarschijnlijk de hele middag en dan mag de gemeente ook opdraaien voor de kosten van de afgelaste voorstelling?

retorische vragen behoeven geen antwoord (f)

Om toch een beetje antwoord te geven, rijdt eens met je (vracht)wagen naar bv Ameland zonder bootreservering om de spullen voor een evenement ala Oerol te brengen.
Wie draait er dan op voor wachturen ? jij ? de bootmij of de organisator van het evenement die jou inhuurt als vrachtvervoerder?
  Bericht 
basgitaar
Master
Je hebt wel een beetje gelijk. Maar iedereen weet dat je naar het eiland een boot moet boeken, en dat is altijd al zo geweest. Dit gaat over pollers die als paddestoelen uit de grond schieten en een deel van de stad onbereikbaar maken, op straffe van serieus tijdverlies, lichamelijk letsel en je vervoer total loss.

En ik ben geen vrachtvervoerder, ik ben theatertechnicus: mij werk begint na aankomst in de schouwburg in de onbekende stad. Dat ik er ook heen moet rijden... iedereen moet naar zijn werk rijden.
  Bericht 
zadkine
Master
WimLex schreef:
retorische vragen behoeven geen antwoord


Is niet zo rethorisch...
Een leverancier hoeft er nu eenmaal GEEN rekening mee te houden dat zijn aflever adres 100% onbereikbaar is op normale manier. Ameland is geen vergelijking, meer kan je die pont beschouwen als oponthoud zoals ook bij files. Daar hou je dus als je ergens op tijd moet zijn rekening mee.

Er zou dus minmaal 7*24 bewaking ergens moeten zitten en een aanbel knop (zoals bij bedrijven standaard aanwezig voor gasten die het parkeer terrein op willen) om binnen korte tijd de poller te kunnen laten zakken. Uitrijden zou zelfs automatisch altijd moeten kunnen.
Een beetje zoals in het verkeers regelement...je mag een doorgetrokken streep niet over naar links, echter als je eenmaal links ervan zit mag je el terug naar rechts.
  Bericht 
Story
Master
 
zadkine schreef:
Een beetje zoals in het verkeers regelement...je mag een doorgetrokken streep niet over naar links, echter als je eenmaal links ervan zit mag je el terug naar rechts.


Da's niet helemaal juist he?
  Bericht 
zadkine
Master
geelhoed schreef:
Da's niet helemaal juist he?


stond ook een beetje O:)
  Bericht 
fb
Master
zadkine schreef:
Een leverancier hoeft er nu eenmaal GEEN rekening mee te houden dat zijn aflever adres 100% onbereikbaar is op normale manier.
De nieuwe mentaliteit. Als iets niet "normaal" (= op de meest eenvoudige manier) meer kan raken we in de stress, weten we niet meer wat te doen en is het altijd een ander zijn schuld.

Een leverancier hoeft echt niet overal rekening mee te houden, maar als elke leverancier die in een binnenstad moet laden/lossen maar overrichterzake rechtsomkeert maakt zodra hij een poller of paaltje tegenkomt waren binnen no-time alle winkels leeg en alle vervoerders failliet. Een beetje zelfredzaamheid (zoals bijv. even het theater bellen hoe je er het beste kan komen) is toch wel het minste wat je (basgitaar) zelf even had kunnen doen? Nee in plaats daarvan komt er meteen zo'n onzinnige vingerwijzing naar de gemeente dat ze (als het zover was gekomen) de afgelasting hadden moeten betalen. En in geval van een lekke band ook meteen maar even de bandenfabrikant aanklagen? Of als de brug openstaat de brugwachter in elkaar slaan?
  Bericht 
renew40
Master
Heel veel 'paaltjes' hebben ook een intercomsyteem/kaartlezer zodat je als regelmatige bezoeker/leverancier toegang kan verkrijgen zonder tussenkomst van klant.
De klant kan ook je kenteken/bedrijfsnaam doorgeven zodat je via intercom contact kan opnemen met de toezichthouders welke je dan toegang geeft maar ook hebben veel bevoorradingsbedrijven gewoon geregeld dat hun chauffeur die die dag gaat leveren aldaar pasje hebben om de paaltjes te bedienen.

Tevens staan sommige paaltjes tijdens bepaalde uren omlaag zodat je kan bevoorraden zonder tussenkomst van toezichthouders meestal van 630 tot 1100 uur.
  Bericht 
zadkine
Master
renew40 schreef:
Heel veel 'paaltjes' hebben ook een intercomsyteem


Zo hoort het ook...mits dat systeem inderdaad 7*24 is bemand...alleen evt minder als het paaltje gedurende die tijd down is.
Gaat mij ook niet zozeer om vaste toegangstijden ed...maar om spoed toegang in geval van nood.
  Bericht 
basgitaar
Master
fb schreef:
Een beetje zelfredzaamheid (zoals bijv. even het theater bellen hoe je er het beste kan komen) is toch wel het minste wat je (basgitaar) zelf even had kunnen doen? Nee in plaats daarvan komt er meteen zo'n onzinnige vingerwijzing naar de gemeente dat ze (als het zover was gekomen) de afgelasting hadden moeten betalen.

Je hebt gelijk, ik chargeer een beetje. Waar het om gaat, het volledig hermetisch afsluiten van een gebied voor auto's zorgt voor problemen voor mensen die ter plekke niet bekend zijn en voor wie onverwacht de paal omhoog komt. Je blijft houden dat mensen ergens moeten zijn en op weg erheen een geslotenverklaring tegenkomen. Zelden zal er dan een alternatieve route aangegeven staan. Nadat uit verschillende richtingen is geprobeerd kan het best zijn dat iemand nog maar één optie ziet: het bord negeren. Op zich begrijpelijk. De vernieling die wordt aangericht door dan maar van onderaf een paal de motor in te steken staat niet in verhouding.
  Bericht 
fb
Master
renew40 schreef:
Heel veel 'paaltjes'
Maar deze semi-statische paaltjes zijn niet te vergelijken met de bussluis pollers waar al die pieremegoggels hun autos steeds bovenop parkeren. Het zou me zelfs niets verbazen als die semi-statische paaltjes wel beveiligd zijn met een auto-boven-paal-detector.
Deze paaltjes zijn misschien voor sommigen (zoals basgitaar) wel hinderlijk, terwijl anderen (zoals al het winkelend publiek) ze juist heel erg prettig vinden, maar gevaarlijk ? .... Vast niet veel gevaarlijker als amsterdammertjes die trottoirs van rijbanen scheiden. En die amsterdammertjes hebben toch ook niet complete borden en verkeerslichten om zich heen hangen?

Ik blijf er bij: als je borden die een bussluis of een geslotenverklaring aangeven niet snapt moet je niet gek opkijken als je een keer niet verder kunt ...
  Bericht 
fb
Master
basgitaar schreef:
Je blijft houden dat mensen ergens moeten zijn en op weg erheen een geslotenverklaring tegenkomen.
En dat is dus wel weer verantwoordelijkheid van de leverancier! Elk stratenboek en zo'n beetje elk tomtom-achtig systeem geeft eenrichtingsverkeer en voetgangersgebieden aan. Ik weet het: tegenwoordig geef je al snel tomtom de schuld als de route niet te berekenen is, maar vroegah (toen tomtom er nog niet was) had niemand er moeite mee om de route van tevoren even te bekijken of (bijna) ter plaatse even de weg te vragen of (in geval er problemen te verwachten waren) de bestemming even te bellen hoe te rijden.
  Bericht 
The Driver
Master
 
Zelfs 20 jaar geleden gaf het Shell stratenboek al voetgangersgebieden aan.
Als je niet de moeite wilt nemen even van te voren je route te bekijken, dan ga je het nog moeilijk krijgen in het Nederlandse verkeer. Tegenwoordig heeft bijna elk winkelcentrum een venstertijd ( 07.00 uur t/m 11.00 uur ) waarin er geladen en gelost kan worden. Als je je daar niet aan wilt houden, tsja pech dan, kom morgen maar terug.
  Bericht 
Dave-R
Die hard
Men heeft het over gesloten verklaring. Die is niet altijd van toepassing.
bv deze http://maps.google.nl/maps?q=amsterdam+centrum&hl=nl&ll=52.373723,4.895675&spn=0.00187,0.005284&t=h&z=18&layer=c&cbll=52.373695,4.895689&panoid=IHuroyga5AJiniUwlyAglg&cbp=12,66.34,,0,8

hier staat geen gestoten verklaring, zelfs geen tijden. nu weet ik dat die tot 11:00 open is. Maar waar staat dat. Dus als je daar komt aanrijden om10:59.58 kan je de lul zijn zonder het te weten.
Tuurlijk stopt die als er een voertuig boven staat maar ondertussen is die wel al zo een 20 cm omhoog gekomen waarna die die dus je gehele onderkant opentrekt. Rechtvaardig zegt de gemeent. :fp:

Behalfe als je burgermeester bent dan mag je foutjes maken en word het gewoon vergoed. :thumb_d:
Trek dan ook een lijn, alleen weten ze zelf blijkbaar dat het ook van geen kant klopt.
  Bericht 
basgitaar
Master
Dave-R schreef:
hier staat geen gestoten verklaring

Wel een G11Afbeeldingen een C18Afbeeldingmaar dan met 2,0m.

Dus, alleen toegestaan voor fietsen smaller dan 2 meter.
  Bericht 
Red-Bull
Die hard
 
zadkine schreef:
Er zou dus minmaal 7*24 bewaking ergens moeten zitten en een aanbel knop (zoals bij bedrijven standaard aanwezig voor gasten die het parkeer terrein op willen) om binnen korte tijd de poller te kunnen laten zakken. Uitrijden zou zelfs automatisch altijd moeten kunnen.

Is al zo in Delft.

En ik ben het met Driver eens in deze topic.
Heb er zelf dagelijks mee te maken i.v.m m'n werk. Soms werk ik voor een gemeente als inlener.
  Bericht 
egeltjes
Master
Broadie schreef:
Ik begrijp best, dat men in stadscentra het reguliere verkeer wil weren. Maar waarom is een normaal C2-bord (geslotenverklaring), met uitzondering van lijnbussen, tegenwoordig niet meer toereikend? Controleer voor mijn part wat vaker en beboet.


Er achter ligt een woonwijk. Ik kan me voorstellen dat er ook vergunningen zijn voor die bewoners. En die willen natuurlijk ook dat zo'n paaltje geen belemmering voor hen is.
  Bericht 
The Driver
Master
 
Sommige mensen kunnen het gewoon niet hebben, dat de overheid een manier heeft gevonden om daadwerkelijk mensen te dwingen om een bepaalde
verkeersmaatregel op te volgen. Er zullen altijd mensen zijn die vinden dat bepaalde verkeersregels niet voor hen gelden ( ik moet daar gewoon even zijn en jij houdt mij niet tegen )
  Bericht 
egeltjes
Master
The Driver schreef:
Sommige mensen kunnen het gewoon niet hebben, dat de overheid een manier heeft gevonden om daadwerkelijk mensen te dwingen om een bepaalde verkeersmaatregel op te volgen.


Dit vind ik wel heel erg links slap gelul. :duh: :duh:

Wanneer de overheid heeft dat er geen verkeer mag komen, zijn er andere methodes. Bussluizen. Muur planten. Dood-lopende weg maken. Punten in het wegdek steken. Autowrakken neerleggen (maar nooit weghalen). Methodes zat om een weg te blokkeren.

En wil de overheid ECHT van alle auto's af: Deurwaarders langs autobezitters sturen om beslag op auto's te leggen (zodat er niet in gereden kan worden).
  Bericht 
The Driver
Master
 
@ egeltjes : Hoeveel heb jij er al op ?

Het is net niet de bedoeling om de weg te blokkeren. Bussen, hulpdiensten, taxi's en fietsen moeten er gewoon langs kunnen.
  Bericht 
WimLex
F1 kenner '20
The Driver schreef:
Het is net niet de bedoeling om de weg te blokkeren

Ow? waar dienen die paaltjes dan voor ? :huh:


The Driver schreef:
Bussen, hulpdiensten, taxi's en fietsen moeten er gewoon langs kunnen.

Sorry ? het is toch een verboden in te rijden zone ?
  Bericht 
The Driver
Master
 
@ WimLex

Ja, verboden voor motorvoertuigen, behalve genoemde categorieën.
  Bericht 
Broadie
Master
The Driver schreef:
Er zullen altijd mensen zijn die vinden dat bepaalde verkeersregels niet voor hen gelden ( ik moet daar gewoon even zijn en jij houdt mij niet tegen )
Dergelijke redenaties kun je analoog ook over snelheidsbeperkingen opstellen: ik moet nu gewoon even sneller rijden dan eigenlijk toegestaan, en jij houdt mij daarbij niet tegen. Er kunnen 1000 redenen zijn, waarom iemand te snel rijdt, of een C2-bord negeert. Het gaat echter niet om de redenen, die jij en ik kunnen verzinnen, maar om de redenen, die je juist niet van te voren kent. Een dringend medische zou bijvoorbeeld zo een reden kunnen zijn, zoals Zadkine al schreef.
De argumentatie is gewoon verkeerd om (en dus letterlijk "pervers"), wanneer je stelt, dat men toch kan zien en weten, dat je daar niet in mag. Een waarheid als een koe. Je mag ook niet te snel rijden. Je mag ook niet nalaten te clignoteren (knipperen) voor het afslaan (wat vaak bij rotondes wordt vergeten). Je mag zo veel niet. En toch worden we daarbij meestal niet fysiek direct gehinderd het toch te doen. Wel lopen we het risico daarbij iets te veroorzaken, wat ons duur te staan kan komen. En natuurlijk het directe risico van staande gehouden te worden, of gefotografeerd. In ieder geval zijn dat risico´s, die men als bestuurder naar eigen inzicht kan nemen en de gevolgen daarbij dient in te schatten. Zo iets heet volwassen gedrag. En volwassenen mag je vervolgens op een volwassen wijze op hun (wan)gedrag aanspreken en desnoods beboeten.

Een poller is als een snelheidsbegrenzer in je auto, die zich dynamisch aanpast aan de omstandigheden. Ben je in de BBK, dan laat de elektronica 50 km/h toe. Bereik je de snelweg, wordt het vanzelf 100 of 120 km/h. Probeer je een potentieel gevaarlijke situatie met vrachtwagens en andere personenauto´s te ontscherpen door even gas te geven, dan heb je in dat geval pech. Deze denkbeeldige regelgeving geeft je immers niet de kans af te wijken van de strenge limieten.

Daarbij gaat die vergelijking eigenlijk al mank, omdat een snelheidsbeperking meestal slechts wat meer reistijd veroorzaakt. Een poller daarentegen kan in noodgevallen veel erger situaties veroorzaken. Zoals gezegd, het gaat niet om wat jij denkt dat er zal gebeuren, het gaat om de gevallen, die je je niet kunt voorstellen, maar ooit wel zullen gebeuren. Of al gebeurd zijn, maar waaruit (nog) geen conclusies zijn getrokken.

We moeten ons toch echt afvragen, hoe ver we moeten gaan met het continu verder afbouwen van de persoonlijke verantwoordelijkheid van bestuurders in het verkeer. Controleren en corrigerend optreden door de wetsdienaars is geoorloofd en zelfs wenselijk, maar corrigeren kun je pas nadat iemand iets ongeoorloofds heeft gedaan. Vooraf corrigeren impliceert een glazen-bol-blik, waarover in het beste geval slechts zeer weinigen beschikken.
  Bericht 
Story
Master
 
Broadie schreef:
Een dringend medische zou bijvoorbeeld zo een reden kunnen zijn, zoals Zadkine al schreef.


ALs je met je auto voor zo'n paal staat met een doodbloedende man op de passagiersstoel,en je kan er niet uit. Leg mij dan eens uit hoe die auto daar binnen is gekomen?
Broadie schreef:
Je mag ook niet te snel rijden.

En ook daartegen heeft men fysieke maatregelen getroffen.
Broadie schreef:
maar corrigeren kun je pas nadat iemand iets ongeoorloofds heeft gedaan. Vooraf corrigeren impliceert een glazen-bol-blik, waarover in het beste geval slechts zeer weinigen beschikken.


Vertel eens, doe jij je auto en je voordeur op slot?
  Bericht 
fb
Master
Broadie schreef:
Zo iets heet volwassen gedrag.
Waarom bestaat Flitsservice.nl dan?
  Bericht 
zadkine
Master
geelhoed schreef:
ALs je met je auto voor zo'n paal staat met een doodbloedende man op de passagiersstoel,en je kan er niet uit. Leg mij dan eens uit hoe die auto daar binnen is gekomen?


Wat denk je van de arts die van buiten naar binnen wil om levensreddende hulp te verlenen aan iemand die op straat in elkaar is gezakt in dat voetgangers gebied?

Of de agent in zijn prive auto die bij een overval op een juwilier (door bv brommerhelden) er snel wil komen?

Daarbij maakt een poller GEEN verschil tussen ziekenauto en/of een arts die nog met eigen auto rijdt (en er veel sneller is dan de 15 minuten aanrij tijd van de spoed hulp)

(Zie de eerder geplaatste foto's van brandweer wagen en politie auto...zelfs als ze er officieel snel door behoren te kunnen is dat dus niet gegarandeerd....met als mogelijk gevolg onnodige doden...vooral als die brandweer niet aankomt.)
fb schreef:
Waarom bestaat Flitsservice.nl dan?

Zo lang er ook nog onterechte bonnen worden uitgeschreven , controleren en schrijven voor harder dan 60 (67+) op 80 wegen bv....
  Bericht 
Story
Master
 
Ja ook allemaal heel vervelend bij vaste paaltjes.

Brandweerwagen lijkt me een foutje in de transponder.
  Bericht 
zadkine
Master
geelhoed schreef:
Ja ook allemaal heel vervelend bij vaste paaltjes.

Brandweerwagen lijkt me een foutje in de transponder.


Bij vaste paaltjes is er altijd een route open...juist die beweegbare dingen sluiten vaak de (laatste die er nog was) route af.
Doe dan maar zo'n roodwit gestreept ding dat je met een tang zelf nog kan omleggen. Staan nogal eens in fietspaden.

Wat betreft die transponder...toch jammer dat levens van nog meer electronica afhankelijk worden....
  Bericht 
Story
Master
 
Ja die fietspalen ja. Krijg maar eens een hartaanval op een fietspad. En dan staat daar die huisarts met zijn auto voor de paaltjes waar hij niet tussendoor kan. Dan moet er iemand opgetrommeld worden met een sleutel, of het paaltje moet worden uitgegraven en dan is het te laat en dus dood.
Vaste paaltjes ook afschaffen? of zou de huisarts gewoon uitstappen?
Vervelende van die vaste paaltjes is ook dat de transponder van de hulpdiensten die werkt.

zadkine schreef:

Wat betreft die transponder...toch jammer dat levens van nog meer electronica afhankelijk worden....

Je kan ook in een grot gaan leven ja.
  Bericht 
A4
F1 kenner '22
Hulpdiensten en huisartsen hebben allemaal een sleutel van neerklapbare fietspalen, dus geen probleem. Gemeenten (tenminste wel waar ik heb gewerkt) leggen ook de verantwoordelijkheid voor die sleutels (het beheer ervan, evenals het kwijtraken) bij de hulpdiensten / huisartsen.
  Bericht 
zadkine
Master
geelhoed schreef:
Je kan ook in een grot gaan leven ja.


Er is verschil tussen nuttige electronica, voordeel biedend dus, en overbodige obstakels waarbij de electronica moet werken of anders ernstig nadeel voor evt. slachtoffers.
  Bericht 
basgitaar
Master
Elektronica in de ambulance kan ook falen, ben je ook dood. Verder ben ik het wel met je eens.
  Bericht 
fb
Master
A4 schreef:
Hulpdiensten en huisartsen hebben ...
:roflol: Wel sleutels van alle mogelijke fietspaaltjes en andere obstakels hebben, maar een kaartje (of transponder) om het voetgangersgebied in te kunnen komen (zoals elke koerier/leverancier die 1 keer per week in het centrum moet zijn wel heeft) is dan weer teveel gevraagd?
  Bericht 
A4
F1 kenner '22
fb schreef:
maar een kaartje (of transponder) om het voetgangersgebied in te kunnen komen (zoals elke koerier/leverancier die 1 keer per week in het centrum moet zijn wel heeft) is dan weer teveel gevraagd?

Nee hoor. Ik weet niet in welke achtergebleven gebied van het land jij woont, maar in de meeste (moderne) gevallen is het zo dat de pollers (of bollards) met een camerasysteem werken. Kentekens van hulpdiensten, huisartsen zitten hier allemaal standaard ingevoerd. geen probleem dus. Mensen 'van buiten' die het centrum of dergelijk gebied in moeten kunnen de gemeente bellen met een motivatie en dan achteraf nog met kenteken in het systeem komen. Niks aan de hand dus.
  Bericht 
fb
Master
A4 schreef:
geen probleem dus
Dus zadkine en broadie kletsen een beetje uit hun nek? Hulpdiensten kunnen dus blijkbaar prima met pollers omgaan. En net als bij bijv. met verkeerslichten beveiligde kruispunten kan het ook bij pollers wel eens een keertje misgaan (zoals in de filmpjes van WimLex).
  Bericht 
egeltjes
Master
The Driver schreef:
@ egeltjes : Hoeveel heb jij er al op ?

Het is net niet de bedoeling om de weg te blokkeren. Bussen, hulpdiensten, taxi's en fietsen moeten er gewoon langs kunnen.


:o :o
Te harde mening ???
  Bericht 
Story
Master
 
SKUP

De auto van een lokaal tv station en dit is de enige foto die we krijgen!? :honger:


PAPENDRECHT – Vrijdagmorgen 14 juni is er een auto van een fotograaf van RTV Papendrecht op een poller terecht gekomen bij het winkelcentrum de Meent. Een takelwagen moest ter plaatse komen om de auto weg te halen. De fotograaf heeft voor zover bekend geen verwondingen opgelopen aan dit voorval. De auto lekte een vloeistof wat inmiddels is opgeruimd. Hoe deze man op de paal terecht is gekomen is onbekend. Foto: Xander Verschuren


Afbeelding

  Bericht 
WJM
Master
 
Als offroad-aficionado roep ik slechts: Skidplates!....:))

Obligatoir equipment for the urban warrior!
No SUV shall be delivered without....:))


Willem
(pedal on the metal and go! (nothing beats the joy of an airborn operation....just be careful in aiming straight....:))
Jan
 Pagina 4 van 4  [ 189 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy