▼
[ 3140 berichten ]
Ik vind het zeker niet lelijk, maar als het jouw smaak niet is kun je er evt. overheen kwasten?
Nou ja dat is altijd een optie. Ik pakte gewoon goedkope latjes uit de bouwmarkt die ik dan met badkamer verf aflakte. Gewoon 7x55 ofzo.
Neh...wil ook spotjes hebben, kan mooi met die platen
Klopt, maar de gipsplaten blijven er ook prima aan hangen
Zit een houten plaat onder zie ik, kan ook gewoon lange schroeven pakken voor het houten frame, dan schroef ik 'm in die houten plaat er achter vast.
Bijlagen :
Nee heb balken gekocht daarvoor van 44mm
Dat wordt dus een dag werk
Nee joh, ik heb een badkamer van 11 m2. Daar zaten schroten in van kunststof, met "gouden" strips er tussen. Rotzooi van de bovenste plank (pun intended ). Half uurtje, toen was het er uit. Vervolgens kwam ik er achter dat de rachels waar die zooi aan hing 50cm uit elkaar zaten ipv de 60cm die ik nodig had - was dus nog wat tijd kwijt om dat weer te herstellen. Drie spotjes geplaatst, wat elektra rommel opgeruimd (het wemelde hier in huis van de kroonsteentjes, in de badkamer waren er 3 gebruikt, zwaar verroest natuurlijk, slecht contact en alles). Uiteindelijk twee dagen werk en klaar.
Nou ja, de afwerk-latjes nog, maar dat is echt zo gepiept. De mrs wil nog wat schilderen geloof ik, dus nu is het wachten tot die klaar is voordat ik de boel kan afmaken.
Brakke elektra kun je dan mooi herstellen.
Staat op vreemde plaats in een verbouwings topic.
Maar toch: Er zijn EV's waarbij je de laadstroom kunt beperken.
Ik kan bv de ac laadstroom op 60% zetten ipv 100% (of 90% trouwens) (Tesla S kon dit vrijwel compleet variabel regelen)
Dan gaat de wagen bij normale laadpalen inderdaad 50% van de anders door die paal afgegevn stroom consumeren. En new motion (shell recharge) is idd zo'n "normale" laadpaal (level 2 charging dus)
(Dit werkt niet bij mijn 3 fase mobiele lader voor aan een krachtstroom contact....echter die 3 fase lader heeft meerdere instelling voor stroom verbruik mogelijk (9, 10, 13, 16 A naar keuze...per fase uiteraard)
Zelfde als mijn mobiele 3 fase lader dus. Ik las ergens dat veel auto's onder de 6A niet accepteren en dan het laadproces afbreken. En dus ook niet meer automatisch herstarten.
(Dit itt de situatie dat het laden stopt als de batterij col genoeg zit (volgens auto instelling) en je 's ochtends de stand kachel aan laat schakelen. Dan gaat die weer wel laden.
Oftewel...minder laden kan , maar dan wel op 1 fase laders. (ook 8A als minimum)
Klopt, Meggie wil minimaal 6A begreep ik. Op 1 fase is niet ideaal omdat de omvormer op 3fase terugleverd.
Dat niet alle auto’s weer opnieuw opstarten doet eLaadNL in Arnhem leuk onderzoek naar. Met het oog op Smartgrid best belangrijk hoe allerlei EV’s zich gedragen wanneer ze 15 min stroom krijgen, dan even niet, en dan weer 15 min.
Maar goed, genoeg EV geklets hier.
Daar gaan we vanzelf achter komen. Genoeg laadpalen die nu al worden teruggeschakeld op bepaalde momenten
Klopt, Rotterdam (Alexander) schakelt echter terug naa 8 ampere (als minimum)...3 keer 8 dus.
Zo, uurtje werk
En zit ook mooi 20-25 cm ruimte voor de spotjes achter.
Huidige frame kan ik mooi gebruiken voor de agnes platen. (Advies is om de 60cm, dit is 45cm).
Bijlagen :
Neem hele spijkers
Doe nou maar wel om de 60cm. Je moet die platen in de groef schroeven.
Flex erop!
Je wil die platen op de tong schroeven. Dat gaat niet lukken als je ze op 45cm van elkaar legt heh.
Maar goed te zien dat je toch eerst die ouwe rommel er uitgehaald hebt
Dit zat er al in, niet zelf gemaakt
Dit was het frame van de schrootjes.
Hmm...moet toch in die platen zagen, want het plafomd is +- 221cm x 221cm
Moet even gaan uittekenen, want moet toch een patroon er in maken zoals iets van hetbplaatje
Bijlagen :
Euhm..die zit toch aan de zijkant?
Ik bedoel zagen in de lengte. De 60cm breedte laat ik met rust.
Je kunt dus niet 1 plaat in 2 stukken zagen en allebei de stukken gebruiken?
Euhm. Ja zou ook kunnen
▲
[ 3140 berichten ]
basjuh1981
Master
Dashcam Drenthe
Master
Welke inten van Agnes kunnen in de badkamer?
Kan alleen maar de 'droge' variant vinden.
Moeten er ook speciale Agnes schroeven bij voor de platen montage?
Kan alleen maar de 'droge' variant vinden.
Moeten er ook speciale Agnes schroeven bij voor de platen montage?
NoCashCow
Master
Waarom niet met gipsplaat en dan gaatjes en naden plamuren? Ik vind de afwerking van Agnes platen lelijk, maar los daarvan zijn ze ook nog stervensduur.
Dashcam Drenthe
Master
Dashcam Drenthe
Master
Nou, ik word maandag terug gebeld door de praxis hoe ik de randen van de vochtwerende platen kan afwerken. Want de plint is alleen voor droge ruimtes staat op de verpakking.
Ze gaan de leverancier bellen
Ze gaan de leverancier bellen
Mr.Cabdriver
Master
Dashcam Drenthe schreef:
prachtige schrootjes.
Ik vind het zeker niet lelijk, maar als het jouw smaak niet is kun je er evt. overheen kwasten?
Pen
Master
Dashcam Drenthe schreef:
aflakken
Nou ja dat is altijd een optie. Ik pakte gewoon goedkope latjes uit de bouwmarkt die ik dan met badkamer verf aflakte. Gewoon 7x55 ofzo.
Dashcam Drenthe
Master
Pen schreef:
die ik dan met badkamer verf aflakte. Gewoon 7x55 ofzo.
Mr.Cabdriver schreef:
Ik vind het zeker niet lelijk, maar als het jouw smaak niet is kun je er evt. overheen kwasten?
Neh...wil ook spotjes hebben, kan mooi met die platen
Dave
Webspecialist
spotjes is wel 1985. gewoon ledslang in ip67 ofzoiets rondom. RGB, kun je er altijd nog een hoerensetting ervan maken.. romantisch
Griffin
Master
Die schrootjes zijn vermoedelijk gespijkerd. Als je daar de agnes platen aan gaat hangen komen die dingen naar beneden zeilen. Ik heb ze overigens ook net geplaatst in mijn badkamer (afwerking moet nog). Die dingen zijn toch nog behoorlijk aan het gewicht; 7,8 kg/m² (een watervaste plaat is 60 x 120cm, 0,72m², dus dik 5,5kg/stuk).
Spotjes hoef je niet af te kitten, maar het verdient wel de aanbeveling om watervaste spots te nemen. Ik heb uiteindelijk IP65 spotjes gemonteerd (met wifi zodat ze ook automatisch aan/uit gaan als ik dat wil). Het armatuur daar van is voorzien van rubber afdichtingen.
Spotjes hoef je niet af te kitten, maar het verdient wel de aanbeveling om watervaste spots te nemen. Ik heb uiteindelijk IP65 spotjes gemonteerd (met wifi zodat ze ook automatisch aan/uit gaan als ik dat wil). Het armatuur daar van is voorzien van rubber afdichtingen.
Dashcam Drenthe
Master
Griffin schreef:
Die schrootjes zijn vermoedelijk gespijkerd
Klopt, maar de gipsplaten blijven er ook prima aan hangen
Zit een houten plaat onder zie ik, kan ook gewoon lange schroeven pakken voor het houten frame, dan schroef ik 'm in die houten plaat er achter vast.
Bijlagen :
Griffin
Master
Spijkers gaan op een gegeven moment roesten en voor je het weet komt de hele zooi naar beneden. Dus sowieso schroeven door de schrootjes heen in het er boven liggende materiaal (plaat? rachels?). Die agnes platen schroef je in principe vast in de groef van de plaat - dat moet daar netjes vlak liggen met het materiaal anders krijg je de tong van de volgende plaat er niet of heel moeilijk in.
Als je er spotjes in wil hebben zal je toch wat ruimte moeten hebben boven het plafond. Dat kan met rachels prima, maar als je de boel direct op die schrootjes gaat zetten is die ruimte er niet meer (denk ook even aan de brandveiligheid - die dingen worden op een gegeven moment toch op z'n minst warm, dan toch niet heet).
Ik zou die rommel er uit halen. Kost ook bijna geen werk heh, een uurtje en je hebt die zooi er uit.
Als je er spotjes in wil hebben zal je toch wat ruimte moeten hebben boven het plafond. Dat kan met rachels prima, maar als je de boel direct op die schrootjes gaat zetten is die ruimte er niet meer (denk ook even aan de brandveiligheid - die dingen worden op een gegeven moment toch op z'n minst warm, dan toch niet heet).
Ik zou die rommel er uit halen. Kost ook bijna geen werk heh, een uurtje en je hebt die zooi er uit.
Dashcam Drenthe
Master
Griffin schreef:
zetten is die ruimte er niet meer (denk ook even aan de brandveiligheid - die dingen worden op een gegeven moment toch op z'n minst warm, dan toch niet heet).
Nee heb balken gekocht daarvoor van 44mm
Griffin schreef:
Kost ook bijna geen werk heh, een uurtje en je hebt die zooi er uit.
Dat wordt dus een dag werk
Suggestief
Master
En een berg zooi waar je vanaf moet en geen idee wat je tegenkomt onder/boven die schrootjes, waarschijnlijk een paar hele grote gaten. Of er gaat veel meer kapot en kan je driekwart opnieuw rachelen (is dat een woord?).
Griffin
Master
Dashcam Drenthe schreef:
Dat wordt dus een dag werk
Nee joh, ik heb een badkamer van 11 m2. Daar zaten schroten in van kunststof, met "gouden" strips er tussen. Rotzooi van de bovenste plank (pun intended ). Half uurtje, toen was het er uit. Vervolgens kwam ik er achter dat de rachels waar die zooi aan hing 50cm uit elkaar zaten ipv de 60cm die ik nodig had - was dus nog wat tijd kwijt om dat weer te herstellen. Drie spotjes geplaatst, wat elektra rommel opgeruimd (het wemelde hier in huis van de kroonsteentjes, in de badkamer waren er 3 gebruikt, zwaar verroest natuurlijk, slecht contact en alles). Uiteindelijk twee dagen werk en klaar.
Nou ja, de afwerk-latjes nog, maar dat is echt zo gepiept. De mrs wil nog wat schilderen geloof ik, dus nu is het wachten tot die klaar is voordat ik de boel kan afmaken.
basjuh1981
Master
Suggestief schreef:
geen idee wat je tegenkomt onder/boven die schrootjes
Brakke elektra kun je dan mooi herstellen.
Rover
Master
Ik zou die schrootjes er gewoon uit halen. Meestal inderdaad niet meer dan een half uur tot een uurtje werk. Heb je een veel duidelijkere basis.
zadkine
Master
adinsx schreef:
Ik ga eerst hun backoffice maar eens bellen of ze de instelling 16A terug kunnen schroeven naar bijvoorbeeld 10A.
Staat op vreemde plaats in een verbouwings topic.
Maar toch: Er zijn EV's waarbij je de laadstroom kunt beperken.
Ik kan bv de ac laadstroom op 60% zetten ipv 100% (of 90% trouwens) (Tesla S kon dit vrijwel compleet variabel regelen)
Dan gaat de wagen bij normale laadpalen inderdaad 50% van de anders door die paal afgegevn stroom consumeren. En new motion (shell recharge) is idd zo'n "normale" laadpaal (level 2 charging dus)
(Dit werkt niet bij mijn 3 fase mobiele lader voor aan een krachtstroom contact....echter die 3 fase lader heeft meerdere instelling voor stroom verbruik mogelijk (9, 10, 13, 16 A naar keuze...per fase uiteraard)
adinsx
Master
Daar zit ik in / draai ik in mee . De paal wil inderdaad niet ...
Dit inderdaad. Ben benieuwd hoeveel druk wagenparkbeheer kan zetten. Ik ga maar eens testen wat er gebeurt als ik de LB eraf trek, of hij naar een veilige 3x6A gaat. Zo niet, dan maar eens een aanpassing bij de backoffice vragen via dit formulier:
https://cloud.e.shellrecharge.com/change-amperage?country=nl&language=nl
Verschillende keuzes, en ik neem aan dat het dan amperage per fase is. Met de laagste keuze kom ik op 5,5 kW laadsnelheid op drie fases. Zou prima zijn om de piek geheel te verbruiken, en daarna zoveel mogelijk + wat aanvulling vanuit het net.
Bijlagen :
zadkine schreef:
En new motion (shell recharge) is idd zo'n "normale" laadpaal (level 2 charging dus)
Dit inderdaad. Ben benieuwd hoeveel druk wagenparkbeheer kan zetten. Ik ga maar eens testen wat er gebeurt als ik de LB eraf trek, of hij naar een veilige 3x6A gaat. Zo niet, dan maar eens een aanpassing bij de backoffice vragen via dit formulier:
https://cloud.e.shellrecharge.com/change-amperage?country=nl&language=nl
Verschillende keuzes, en ik neem aan dat het dan amperage per fase is. Met de laagste keuze kom ik op 5,5 kW laadsnelheid op drie fases. Zou prima zijn om de piek geheel te verbruiken, en daarna zoveel mogelijk + wat aanvulling vanuit het net.
Bijlagen :
zadkine
Master
adinsx schreef:
Verschillende keuzes, en ik neem aan dat het dan amperage per fase is. Met de laagste keuze kom ik op 5,5 kW laadsnelheid op drie fases.
Zelfde als mijn mobiele 3 fase lader dus. Ik las ergens dat veel auto's onder de 6A niet accepteren en dan het laadproces afbreken. En dus ook niet meer automatisch herstarten.
(Dit itt de situatie dat het laden stopt als de batterij col genoeg zit (volgens auto instelling) en je 's ochtends de stand kachel aan laat schakelen. Dan gaat die weer wel laden.
Oftewel...minder laden kan , maar dan wel op 1 fase laders. (ook 8A als minimum)
Griffin
Master
Niet veel auto's meer hoor, alleen een paar Franse modelletjes
(zonder gekheid, de Zoe is zo'n beetje de enige)
(zonder gekheid, de Zoe is zo'n beetje de enige)
adinsx
Master
zadkine schreef:
las ergens dat veel auto's onder de 6A niet accepteren
Klopt, Meggie wil minimaal 6A begreep ik. Op 1 fase is niet ideaal omdat de omvormer op 3fase terugleverd.
Dat niet alle auto’s weer opnieuw opstarten doet eLaadNL in Arnhem leuk onderzoek naar. Met het oog op Smartgrid best belangrijk hoe allerlei EV’s zich gedragen wanneer ze 15 min stroom krijgen, dan even niet, en dan weer 15 min.
Maar goed, genoeg EV geklets hier.
Blaataap
Master
adinsx schreef:
Dat niet alle auto’s weer opnieuw opstarten doet eLaadNL in Arnhem leuk onderzoek naar. Met het oog op Smartgrid best belangrijk hoe allerlei EV’s zich gedragen wanneer ze 15 min stroom krijgen, dan even niet, en dan weer 15 min.
Daar gaan we vanzelf achter komen. Genoeg laadpalen die nu al worden teruggeschakeld op bepaalde momenten
zadkine
Master
Blaataap schreef:
Daar gaan we vanzelf achter komen. Genoeg laadpalen die nu al worden teruggeschakeld op bepaalde momenten
Klopt, Rotterdam (Alexander) schakelt echter terug naa 8 ampere (als minimum)...3 keer 8 dus.
Blaataap
Master
Hier hebben we al laadpalen gezien die periodes uitgezet worden. Kan me voorstellen dat dat niet ideaal is als je snel wilt laden
Dashcam Drenthe
Master
Griffin schreef:
Als je er spotjes in wil hebben zal je toch wat ruimte moeten hebben boven het plafond
Zo, uurtje werk
En zit ook mooi 20-25 cm ruimte voor de spotjes achter.
Huidige frame kan ik mooi gebruiken voor de agnes platen. (Advies is om de 60cm, dit is 45cm).
Bijlagen :
Pen
Master
Lekker gebeund
Hier vandaag een elektrische garagedeur laten plaatsen. Wat een genot, nu al.
Hier vandaag een elektrische garagedeur laten plaatsen. Wat een genot, nu al.
Dashcam Drenthe
Master
3 kwart van de spijkers wil er niet met de hamer uit, morgen maar met een tang doen
bruintje beer
Master
Dashcam Drenthe schreef:
Advies is om de 60cm, dit is 45cm
Niet luisteren heh, toch weer afwijken van het advies. Zelf weten.Pen schreef:
Hier vandaag een elektrische garagedeur laten plaatsen. Wat een genot, nu al.
Heb ik ook! Er zijn dagen dat ik niet buitenkom in m'n eigen woonplaats
basjuh1981
Master
Dashcam Drenthe schreef:
3 kwart van de spijkers wil er niet met de hamer uit, morgen maar met een tang doen
Neem hele spijkers
Pen
Master
Dashcam Drenthe schreef:
Advies is om de 60cm, dit is 45cm
Doe nou maar wel om de 60cm. Je moet die platen in de groef schroeven.
Dashcam Drenthe schreef:
morgen maar met een tang doen
Flex erop!
Griffin
Master
Dashcam Drenthe schreef:
Advies is om de 60cm, dit is 45cm)
Je wil die platen op de tong schroeven. Dat gaat niet lukken als je ze op 45cm van elkaar legt heh.
Maar goed te zien dat je toch eerst die ouwe rommel er uitgehaald hebt
JonnyJohnson
F1 kenner '21
Dashcam Drenthe
Master
bruintje beer schreef:
Niet luisteren heh, toch weer afwijken van het advies. Zelf weten.
Dit zat er al in, niet zelf gemaakt
Dit was het frame van de schrootjes.
Hmm...moet toch in die platen zagen, want het plafomd is +- 221cm x 221cm
Moet even gaan uittekenen, want moet toch een patroon er in maken zoals iets van hetbplaatje
Bijlagen :
Dashcam Drenthe
Master
Dit is 45, maar even kijken hoe dat te doen.
Anders losschroeven (heb niet gekeken hoe het vast zit) en op 60cm afstand maken
Bijlagen :
Anders losschroeven (heb niet gekeken hoe het vast zit) en op 60cm afstand maken
Bijlagen :
Dashcam Drenthe
Master
Nee, ik kom idd niet uit. Dat wordt de balken wat verplaatsen zodat ze op 60 cm afstand zitten
Dashcam Drenthe
Master
Gezien het 212cm is van boven tot onder, moet ik denk ik zo doen:
Muurbalk tot 1e balk: 46cm
1e balk tot 2e balk; 60cm
2e balk tot 3e balk: 60cm
3e balk tot muurbalk: 46cm.
Dan kom ik uit geloof ik.
Rij 1: 46 + 120 + 46
Rij 2: 106 + 106
Rij 3: 46 + 120 + 46
Rij 4: 106 + 106
Muurbalk tot 1e balk: 46cm
1e balk tot 2e balk; 60cm
2e balk tot 3e balk: 60cm
3e balk tot muurbalk: 46cm.
Dan kom ik uit geloof ik.
Rij 1: 46 + 120 + 46
Rij 2: 106 + 106
Rij 3: 46 + 120 + 46
Rij 4: 106 + 106
wellproc
Master
60 is een must in de ene richting, 120 kan in de andere richting. Dat is nl. de netto-maat van de platen waarmee je altijd in de tong schroeft. Anders kom je nooit uit. Als je gaat zagen ben je de tong (of groef) kwijt en schuift het niet meer in elkaar.
Niet eigenwijs zijn daaro, gewoon luisteren naar FI-experts
Niet eigenwijs zijn daaro, gewoon luisteren naar FI-experts
Griffin
Master
Waarom moeilijk doen? Ik zou ze gewoon op 2, 60 , 120 , 180 en 210 zetten (gemeten tot aan het midden van de rachel, uitgaande van 4 cm brede rachels). Tenzij dat heel slecht uit komt met verlichting of bestaande constructie.
Rij 1: 120 + 92
Rij 2: 60 + 120 + 32
Rij 3: 120 + 92
Rij 4: 60 + 120 + 32
Rij 1: 120 + 92
Rij 2: 60 + 120 + 32
Rij 3: 120 + 92
Rij 4: 60 + 120 + 32
Dashcam Drenthe
Master
wellproc schreef:
Als je gaat zagen ben je de tong (of groef) kwijt en schuift het niet meer in elkaar.
Euhm..die zit toch aan de zijkant?
Ik bedoel zagen in de lengte. De 60cm breedte laat ik met rust.
Je kunt dus niet 1 plaat in 2 stukken zagen en allebei de stukken gebruiken?
Griffin schreef:
Rij 1: 120 + 92
Rij 2: 60 + 120 + 32
Rij 3: 120 + 92
Rij 4: 60 + 120 + 32
Rij 2: 60 + 120 + 32
Rij 3: 120 + 92
Rij 4: 60 + 120 + 32
Euhm. Ja zou ook kunnen
Wie zijn er online
Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum