Postingstijd interval gedetecteerd van 315.7 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

 Pagina 2 van 4  [ 158 berichten ]
  Bericht 
Story
Master
 
Doe ik dat? Ik heb geen limiet genoemd.
  Bericht 
bx gek
Master
geelhoed schreef:
Is streetview achterhaald?

Daar ben je Maastricht al uit. 8)
  Bericht 
Martijn
Master
Wat is dan een hardrijder volgens jouw definitie?
  Bericht 
Story
Master
 
bx gek schreef:

Daar ben je Maastricht al uit. 8)


700 meter verderop: http://g.co/maps/ujrmc



Martijn schreef:
Wat is dan een hardrijder volgens jouw definitie?


Wanneer je harder dan het gemiddelde (mediaan/modus) rijdt stijgt de ongevalskans snel. Daar moet je dat dus aan afmeten en dat is precies wat de grafiek doet, relatief risico.
  Bericht 
PTPT
Die hard
Leuk stuk

Foutje in de tekst: eerste alinea, op het eind: "FS goed EMG!"
  Bericht 
Karbargenbok
Master
Bedankt voor je relaas, Mr Edge. Ik kan me best voorstellen dat het 'werkt', zo'n AA-achtig groepsgesprek...

... maar het laat wat mij betreft onverlet dat iets als een EMG door een rechter moet worden opgelegd.
  Bericht 
Martijn
Master
Zou je die theorie eens los kunnen laten op de berichten rechtsboven op de voorpagina. Ja, ik weet dat dat losse pols werk is, maar toch
  Bericht 
MRE
Master
Bedankt voor je verhaal Mr Edge. Het erge vind ik nog dat, en dat geldt denk ik voor het grootste gedeelte, rijden met gezond verstand, keihard wordt afgestraft. Vervolgens zit jij bij een EMG cursus en wordt je daar ook nog eens behandeld alsof je de grootste crimineel bent. Je moet praten over je rijstijl etc etc en vertellen wat je anders gaat doen en hoe je dat wilt bereiken. Dat allemaal omdat je je gezonde verstand hebt gebruikt.

Dat voorbeeld van Martijn hierboven. Iemand inhalen die 50@80 rijdt over dubbel doorgetrokken strepen. Zoiets zou iedereen doen met een beetje gezond verstand. Alleen de n00bs blijven er lekker achterhangen. Ik kom het dagelijks tegen op de N348 tussen Deventer en Wesepe. Daar ligt geen paralelweg en landbouwverkeer moet daar dus over de provinciale weg. Uiteraard dubbel doorgetrokken strepen en geen bord dat aangeeft dat inhalen van landbouwvoertuigen is toegestaan. Hele rijen auto's erachter omdat er een dubbel doorgetrokken streep ligt. Vervolgens loopt het verkeer vast op de 2 rotondes die op dat stuk liggen omdat het een grote lange file is.
  Bericht 
viffer
Master
geelhoed schreef:
NooitTeSnel schreef:
één keer gezien met 121 bij een 90+werkzaamheden bordje op een stuk snelweg bibeko is genoeg he (f)


Ik ken twee stukken snelweg bibeko, maar geen ervan is 90. (A2@70 in Maastricht en A44@50 in Wassenaar) dus dat gaat hem niet worden.


Da's nieuw, hogere snelheid bij wegwerkzaamheden :lol:


Raaf schreef:
Doe daar ook maar 50... O:)
Of schaar je het 50 stuk onder de formele benaming N2?


Doe dat ook maar zonder het stukje N2, als je bij het Europaplein de A2 op rijdt heb je geen bordje 70 en mag je dus maar 50
http://g.co/maps/umzds
  Bericht 
A4
F1 kenner '22
MRE schreef:
Ik kom het dagelijks tegen op de N348 tussen Deventer en Wesepe.

En wat te denken van de N337 Deventer Zwolle en vice versa. Doorgetrokken streep... Je zult iemand voor je hebben met 60. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om daarachter te blijven.
  Bericht 
Tweebel
Master
Op tweebaans wegen onder Vmax rijden zou gewoon een overtreding moeten worden (muv voertuigen die niet hard genoeg kunnen/mogen).

Ik vind die types die ruim onder de vmax rijden intens asociaal. Zij hebben geen haast, alle mensen daarachter die wel iets te doen hebben, hebben maar pech. BAH
  Bericht 
viffer
Master
Tweebel schreef:
Op tweebaans wegen onder Vmax rijden zou gewoon een overtreding moeten worden (muv voertuigen die niet hard genoeg kunnen/mogen).


Wel eens gedacht aan tellerafwijkingen? En met het boeteregime van tegenwoordig bedenk ik mij ook nog wel een keer om boven de Vmax te gaan rijden.
  Bericht 
Warmaster
Master
Tweebel schreef:
Ik vind die types die ruim onder de vmax rijden intens asociaal.


Juist! DAT zijn de verkeershufters en de wegmisbruikers!! En die zouden ze op cursus moeten sturen om hun asociale ikke, ikke, ikke gedrag onder ogen te zien.
  Bericht 
DaPeet
Master
Goed verhaal! Dan hoor je eens wat de cursus echt inhoudt.

A4 schreef:
En wat te denken van de N337 Deventer Zwolle en vice versa. Doorgetrokken streep... Je zult iemand voor je hebben met 60. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om daarachter te blijven.

Maar zou dat al een EMG op kunnen leveren dan?

En wat ik wel eens doen: te hard over de spitsstrook een middenbaanplakker passeren (inhalen wil ik het niet noemen, ik blijf op mijn strook). Kun je daar eigenlijk een EMG voor krijgen? (rechts inhalen + snelheid)?
  Bericht 
M4rk
Master
DaPeet schreef:
Kun je daar eigenlijk een EMG voor krijgen?


:kniktja: :x
  Bericht 
DaPeet
Master
M4rk schreef:
DaPeet schreef:
Kun je daar eigenlijk een EMG voor krijgen?


:kniktja: :x

Hmz, misschien toch maar eens rustiger aan doen... Al blijft het verrot, heb niet de indruk dat die koekwausjes die weigeren rechts te houden ook maar een klein beetje aangepakt worden. En het allerergste nog: ze denken zelf helemaal niks fout te doen volgens mij.
  Bericht 
Story
Master
 
M4rk schreef:

DaPeet schreef:

Maar zou dat al een EMG op kunnen leveren dan?

:kniktja: :x


:schudnee:
  Bericht 
MRE
Master
A4 schreef:
En wat te denken van de N337 Deventer Zwolle en vice versa. Doorgetrokken streep... Je zult iemand voor je hebben met 60. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om daarachter te blijven.


:fp: Ik kom gelukkig pas na Den Nul die weg op draaien richting Zwolle, dus hoef maar een kilometer of 12 over die weg. Het is idd een ramp. Per dag meerdere keren inhalen over de doorgetrokken streep daar. Vraag me af dat trouwens EMG waardig is. 1x misschien niet, maar als ze je 2x of meer betrappen in dezelfde autorit.....
  Bericht 
Gifpen
Master
 
Leuk om zo een keer een EMG cursus 'mee te maken'. Liever zo, lezend op mijn iPad, dan in real life :wink: Je hebt een leuke manier van schrijven en je realistische kijk op de zaken maakt het een oprecht verhaal. Ik heb ernstig mijn bedenkingen bij de hele EMG maar dat terzijde.
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
MRE schreef:
Het erge vind ik nog dat, en dat geldt denk ik voor het grootste gedeelte, rijden met gezond verstand, keihard wordt afgestraft. Vervolgens zit jij bij een EMG cursus en wordt je daar ook nog eens behandeld alsof je de grootste crimineel bent. Je moet praten over je rijstijl etc etc en vertellen wat je anders gaat doen en hoe je dat wilt bereiken. Dat allemaal omdat je je gezonde verstand hebt gebruikt.

Mee eens. Als ik volgens de bordjes te snel rijd, doe ik dat met mijn volle verstand. Tijdens het hard rijden veel alerter op wat de andere weggebruikers doen.
  Bericht 
MrEdge_
Nieuwkomer
Thnx allemaal voor de positieve ontvangst!
MRE schreef:
Het erge vind ik nog dat, en dat geldt denk ik voor het grootste gedeelte, rijden met gezond verstand, keihard wordt afgestraft.

Mja, laten we niet alles over 1 kam scheren. Ik zat daar natuurlijk niet voor niets. Ik reed met 110 over een 80 weg die overging in een 50 weg, zonder snelheid te minderen. Ik ken de situatie ter plaatse goed en ik heb niet het idee dat dit nou echt zo rampzalig was, maar de suggestie is gewekt dat je het niet zo nauw neemt met de Vmax. Gezond verstand was in ieder geval geen onderdeel van mijn rijstijl op dat moment. En dat gold voor alle andere mensen die aanwezig waren, behalve misschien de fietspad-papa.
De deelnemers van "mijn" cursus waren duidelijk van uiteenlopend caliber. De motorrijder, met hetzelfde vergrijp als ik. Een keurige vader die over het fietspad rijdt omdat iedereen linksaf moet en hij rechtdoor en zich opgejaagd voelt door een A6. Een nette jongeman die met zijn motor een keertje goed gas geeft op een 80 weg en een zzp-er die bellend door rood rijdt. Dat waren niet echt wereldschokkende dingen. En ook juist díe mensen weten dat ze iets verkeerd deden en staan open voor de input van de cursus. Maar de malloot die frontaal op een tegenligger botst en net doet alsof het niet zijn fout is, of de jongen die zijn rijbewijs al 2 keer kwijt is geraakt en toch met de auto naar de cursus komt en met z'n dronken kop rechtdoor over rotondes rijdt of die macho marokkaan die op de vlucht sloeg voor de politie en daarbij zijn auto tegen een lantaarnpaal parkeert en vervolgens de schuld bij de politie legt. Dat zijn mensen met een totaal andere mentaliteit. Staan niet open voor de cursus, weten net de randjes van het geduld van de cursusleidster op te zoeken.
En toch, ook die mensen hebben na 3 dagen cursus een vrij inzichtelijke brief aan zichzelf geschreven. Dus ergens heeft het een klein beetje nut...

Wat betreft het feit dat een politieman je een EMG in je schoenen kan schuiven, dat is in praktijk waar maar in theorie kan hij alleen een melding doen. Die melding moet officieel worden beoordeeld door het CBR, maar in praktijk betekent dat altijd dat je opgeroepen wordt.
Een ander vrij bijzonder punt is dat de hele bezwaar procedure zoveel tijd in beslag kan gaan nemen dat je cursus al ingepland is nog voordat er een uitspraak is. Theoretisch is het mogelijk dat je je cursus al hebt gedaan en dat achteraf wordt bepaald dat het onterecht was. Je geld krijg je dan terug maar naar je dagen kun je meestal fluiten. Je kunt ze wel voor schadeloosstelling opgeven als ik me niet vergis.
  Bericht 
Warmaster
Master
MrEdge_ schreef:
Wat betreft het feit dat een politieman je een EMG in je schoenen kan schuiven, dat is in praktijk waar maar in theorie kan hij alleen een melding doen. Die melding moet officieel worden beoordeeld door het CBR, maar in praktijk betekent dat altijd dat je opgeroepen wordt.


Dus is het toch de politieagent die met zijn onderbuik bepaald of hij je op cursus stuurt.
  Bericht 
Robin2
Master
 
MrEdge_ schreef:
bellend door rood rijdt


Dat was het? :o
  Bericht 
Lucky1
Master
MrEdge_ schreef:
Mja, laten we niet alles over 1 kam scheren.

ik denk dat je de spijker op zijn kop slaat; nuance. Zoals je zegt zitten er een paar hopeloze gevallen tussen. De vraag is natuurlijk in hoeverre de cursus effect op hen & op de overige deelnemers heeft gehad. Wat dat betreft zou het goed zijn om een soort 'terugkomdag' of zo te organiseren; in ieder geval iets dat je - naast je brief - herinnert aan datgeen waarvoor je naar de bankjes moest in ieder geval.

Nogmaals dank voor je open & eerlijke bijdrage.
  Bericht 
Aanhanger
Master
Lucky1 schreef:
Wat dat betreft zou het goed zijn om een soort 'terugkomdag' of zo te organiseren

Ja ook nog.
Ieder jaar 10 jaar lang ofzo.
Of doe dan gelijk voor iedereen tot sterfdatum.
  Bericht 
tutuur
Pro
Wat een interresant stuk om te lezen!

Ik sluit me er ook volledig bij aan dat een rechter het zou moeten bepalen!
Het mooiste geval vind ik nog dat je strafrechtelijk vrij gesproken word maar toch de cursus hebt moeten volgen. Mrja, verkeer is en blijft een melkkoe! Het is toch ook niet zo dat iemand bij een zieke moord tbs moet volgen en daarna alsnog vrij gesproken word....

In Januari mag ik een EMA gaan volgen voor het rijden onder invloed op een spartamet. Zal mijn best doen om hier ook zo'n mooi verslag van te maken :thumb:
  Bericht 
Robin2
Master
 
Foutje in de titel; 'curus'.
  Bericht 
NooitTeSnel
Master
geelhoed schreef:
Ik ken twee stukken snelweg bibeko, maar geen ervan is 90. (A2@70 in Maastricht en A44@50 in Wassenaar) dus dat gaat hem niet worden.

Je mag ook je bijdrage leveren door hier 81 te rijden. Het CBR zal je heel dankbaar zijn als je daar keurig rechts in je eentje met 81 voorbij komt op een autoweg met 2x2 stroken. Katsjing! 3 dagen en meer dan 800 euro...
  Bericht 
Story
Master
 
Zag ik daar niet onlangs een filmpje van Archiebald van? Is 50 maar ik meende geen werkzaamheden meer te zien.

Edit: En ik meende gelijk te hebben: http://youtube.com/watch?v=aqDX3doc0m8&fmt=35
  Bericht 
NooitTeSnel
Master
Ja, daar! Zelfs de stadsbussen rijden er ongeveer 70, volgens mij hebben vrij weinig mensen die 50 bordjes door. Een collega van me heeft daar een EMG gescoord toen die bordjes er net stonden, want toen was Amsterdam Amstelland heel enthousiast met controleren...
  Bericht 
Story
Master
 
Voor een EMG zal je er toch echt 100+ moeten doen.
  Bericht 
Aanhanger
Master
Nee, wegwerkzaamhedenbordjes uiteraard.
Naailokatie noemen we dat.
  Bericht 
Story
Master
 
Aanhanger schreef:
Nee, wegwerkzaamhedenbordjes uiteraard.

Niet te zien op de video.
  Bericht 
NooitTeSnel
Master
geelhoed schreef:
Voor een EMG zal je er toch echt 100+ moeten doen.

Nee hoor:
Citaat:
Wanneer komt iemand in aanmerking voor een EMG? [..] 31 km te hard bij wegwerkzaamheden binnen de bebouwde kom
  Bericht 
NooitTeSnel
Master
geelhoed schreef:
Niet te zien op de video.

Die staan bij de tunnel en aan het begin van de oprit die Archiebald daar op rijdt.
  Bericht 
Brave Hendrik
Master
geelhoed schreef:
Voor de kandidaten die dat wel moeten uitprinten

Oplossing: 50 en 80 km wegen opdoeken.
  Bericht 
Story
Master
 
Vanaf het begin van de video geen bord.
En zelfs na die afrit die in streetview nog met een geel "uit"bord wordt aangegeven maar in archiebalds video al in blauw staat en waar geen wegwerkzaamhedenbord staat, moet ik nog ruiken dat er werkzaamheden zijn?
  Bericht 
Story
Master
 
NooitTeSnel schreef:

Die staan bij de tunnel en aan het begin van de oprit die Archiebald daar op rijdt.


Dat wist ik dus niet.
Maar na de afrit niet meer, en daar was jouw Streetview. :wink:
  Bericht 
NooitTeSnel
Master
Die streetview van het stukje uit de video is nog oud, dus dat ziet er raar uit. Maar na die afrit in de video komt gewoon weer een oprit met nieuwe borden hoor (f)
  Bericht 
roxio86
Pro
 
Bij mij ongeveer dezelfde ervaring met de EMG (December en Januari jongstleden gedaan.)

Alles ging gemoedelijk en kalmpjes aan met geen enkele dag volledig.
Wat me wel opviel waren de zeer oude spreadsheets en tabellen en grafieken.

Daar ook nog even flink over gediscussierd evenals de indoctrinatie die op sommige vellen stond maar totaal niet klopte.

Flinke verkeersdiscussies en flink gelachen eigenlijk.

Ik zat er voor een verkeersovertreding puur snelheid met de motor , en de cursusleider vond het best amusant dat ik aangaf absoluut niet rustiger te rijden , eigenlijk in tegendeel pas na het terugkrijgen rijbewijs veel meer heb geleerd wat er mogelijk was met mijn motorfiets.

Ook de discussie de openbare weg is geen circuit was een leuke , want heb hem een aantal wegen laten zien die wij veel reden toendertijd en die waren totaal verlaten en leeg op de tijden dat wij (ik) er reden.

En toen snapte hij ook wel dat je dan toch net iets verder gaat en dat toch best wel verantwoord doet. :lol:

Duur? Ja
Leuk? Ja eigenlijk wel

Prijs-waarde verhouding? Te duur om echt leuk te zijn :kniktja:
  Bericht 
Raymond
Master
Ik vind het nogal link om er tegenin te gaan. Ik zou eerder braaf ja en amen knikken en buiten een hoekje zoeken om te kotsen.
  Bericht 
roxio86
Pro
 
Kan er rustig wat van zeggen. Wel even je cursusleider peilen.

Als je de bedenker van de cursus hebt sta je gelijk buiten zonder rijbewijs.

Ik had een zeer schappelijke een aardige man :kniktja:

Mochten gewoon onze mening geven maar dit was ook al duidelijk bij de intake , hij vond de cursus zelf ook enigzins onzinnig :lol:
  Bericht 
Tukker_Pat
Juridisch specialist
Raymond schreef:
Ik vind het nogal link om er tegenin te gaan. Ik zou eerder braaf ja en amen knikken en buiten een hoekje zoeken om te kotsen.


Mhoah, een andere mening hebben dan de cursusleider en er gemotiveerd tegenin gaan in een temperamentvolle discussie is iets anders dan niet meewerken. Dat laatste is met de handen over elkaar in de stoel hangen met een "het interesseert me geen reet wat jij te vertellen hebt" houding en op elke vraag het antwoord "boejûh!" roepen.
  Bericht 
roxio86
Pro
 
Precies Tukker , en dat deed ik dus niet. Ik nam juist deel aan het gesprek en de discussie met goede argumenten.

Daarom werd mijn (grote bek) inbreng ook geaccepteerd denk ik.

Als ik ronduit had zitten schreeuwen dit klopt en dit is Bullshite had ik wel naar huis kunnen gaan.

Maar die mensen krijgen ook maar de opdracht dit af te nemen en er het beste van te maken.

Ze doen hun werk en hun opdracht is overtreders hun fouten in te laten zien en "af te laten kicken" van hun gedrag.

Het probleem is alleen dat je voor teveel dingen die niet bij een kick horen een emg kan krijgen.

Zo had ik er 6 in mijn groepje die hem dus hadden voor telefoon vasthouden en tegelijkertijd door oranje/rood rijden.
Oranje/rood discussie kennen we allemaal en dan de factor telefoon in de hand hebben is al genoeg.
Die deden het niet voor de snelheid , maar zaten er wel.
Waar moeten die mensen vanaf "kicken" dan?

Dat is dus precies het probleem van de cursus.
Voor de rest kwam iedereen uit de regio dus we konden ook allemaal de wegen waar we gepakt zijn wat dan in sommige gevallen natuurlijk weer de mooiste gesprekken oplevert.

1 jongen koerierde pizza's met de auto en deed dit vanuit Amstelveen die is dus gepakt op de meest bekende weg waar ze controleren , dan kan je je alleen maar afvragen hoe kan je er nog intrappen als je er bijna dagelijks rijd. :huh:
  Bericht 
Tweebel
Master
roxio86 schreef:
1 jongen koerierde pizza's met de auto en deed dit vanuit Amstelveen die is dus gepakt op de meest bekende weg waar ze controleren , dan kan je je alleen maar afvragen hoe kan je er nog intrappen als je er bijna dagelijks rijd.


jong & dom?
roxio86 schreef:
Zo had ik er 6 in mijn groepje die hem dus hadden voor telefoon vasthouden en tegelijkertijd door oranje/rood rijden.


Dat vind ik zo gek nog niet. Dan heb je precies een groep mensen te pakken die altijd denkt "ik kan wel veilig rijden, bellen en koffie drinken" en die vervolgens zonder dat ze het ook maar door hebben van links naar rechts over de weg gaan, mensen afsnijden en dankzij andere weggebruikers die wel opletten geen brokken maken.

Maar ik zou veel liever zien dat die mensen in een simulator worden gezet, dan ondertussen moeten bellen, en dan wat gekke situaties creeeren.
  Bericht 
roxio86
Pro
 
een ervan was een dame van rond de 30, Haar vriend woont en werkt in Spanje maar was de taal nog niet machtig , zij wel.

Hij was daar ziek geworden , maar niet in de bewoonde wereld zeggggggg maaaaarrrrrrrrr. Ze kreeg dus het telefoontje en moest van alles regelen via de telefoon. Momentje van in ene paniek en dus niet de gedachte gehad om de auto aan de kant te zetten. Iets wat ons ook in semi-schok(schrik) toestand kan overkomen. Althans ik kan me dat wel indenken dat je dan dus gewoon doorrijd.

Verder nooit een boete of iets gehad , maar zelfs hierbij een ontzegging van de rijbevoegdheid zonder inname rijbewijs dat had ze nog op zak.

:fp:
  Bericht 
Tweebel
Master
Niet opnemen is ook een optie...
  Bericht 
basjuh1981
Master
Tweebel schreef:
Niet opnemen is ook een optie...

Of handsfree
  Bericht 
Tweebel
Master
en zelfs handsfree houd ik soms op met praten of kies ik voor later bellen als het wegbeeld bellen niet toelaat

En in de stad/situaties met kruisingen etc, bel ik echt zo min mogelijk -> bijna nooit. Je zal maar een fietser op de bumper nemen omdat je een seconde trager bent met alles.
  Bericht 
Locutus
Die hard
Onderzoeken hebben allang uitgewezen dat hansfree bellen in de auto net zo gevaarlijk is als niet-handsfree bellen. Toch krijg je voor het één wel een boete en voor het ander niet. Daarnaast is een broodje eten of de krant lezen ook net zo gevaarlijk en daar krijg je ook geen boete voor. Je kunt alles wel gaan verbieden, maar het slaat nergens op. Het probleem ligt bij de uitvoering (=agenten) die moeten beoordelen of iemand die belt (of de krant leest of iets anders) ook gevaarlijk rijdt. Voor die combinatie moet je beboeten, maar niet alleen omdat het in de regels staat. Het gaat om het doel van de regels en niet om de regels zelf. De meeste agenten komen echter niet zo ver met een IQ dat bij hun salaris past.
 Pagina 2 van 4  [ 158 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy