Postingstijd interval gedetecteerd van 826.8 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

 Pagina 3 van 4  [ 158 berichten ]
  Bericht 
viffer
Master
Locutus schreef:
De meeste agenten komen echter niet zo ver met een IQ dat bij hun salaris past


:nocheer: zo jammer weer....
  Bericht 
Story
Master
 
Raymond schreef:
en buiten een hoekje zoeken om te kotsen.

Verstandig, binnen mag je niet onder invloed verschijnen.

roxio86 schreef:

Zo had ik er 6 in mijn groepje die hem dus hadden voor telefoon vasthouden en tegelijkertijd door oranje/rood rijden.

Zouden ze die speciaal bij elkaar gezet hebben? Lijkt me geen representatieve steekproef!
roxio86 schreef:
Momentje van in ene paniek en dus niet de gedachte gehad om de auto aan de kant te zetten. Iets wat ons ook in semi-schok(schrik) toestand kan overkomen. Althans ik kan me dat wel indenken dat je dan dus gewoon doorrijd.


Ik kan me dan ook voorstellen dat je juist dan een gevaar op de weg bent.
  Bericht 
Aanhanger
Master
geelhoed schreef:
Zouden ze die speciaal bij elkaar gezet hebben? Lijkt me geen representatieve steekproef!

Ik vermoed een specifieke actie van 1 of misschien meer agenten.
Was een tijdje terug in Groningen ook zo, daar werd de een na de ander aangemeld vanwege een BBK bord dat op een als autosnelweg ingericht stuk autoweg van de ringweg daar stond.
Die mensen kwamen veelal ook in hetzelfde klasje terecht.
  Bericht 
Story
Master
 
Aanhanger schreef:

Was een tijdje terug in Groningen ook zo, daar werd de een na de ander aangemeld vanwege een BBK bord dat op een als autosnelweg ingericht stuk autoweg van de ringweg daar stond.

Heeft de agent daar nog wat over te zeggen? 50+ bibeko is sowieso invorderen opsturen naar de OvJ.
*Moet* hij dan niet ook een melding aan het CBR doen?
  Bericht 
Aanhanger
Master
Dat zou me verbazen, maar misschien ja.

In dit geval waarbij een hele trits is aangemeld vanwege bellen+iets anders, zal het ongetwijfeld een zeer lokale actie geweest zijn van de hermandad.

Hiervoor een EMG geven is toch vrij ongebruikelijk afgaande op wat er hier op het forum aan verhalen langskomt.
  Bericht 
Story
Master
 
Aanhanger schreef:

Hiervoor een EMG geven is toch vrij ongebruikelijk afgaande op wat er hiet op het forum aan verhalen langskomt.

:kniktja:
Als je de lijst van overtredingen ziet waar je bij een combinatie in 1 rit al voor een EMG aangemeld kunt worden mag je Koos Spee op je blote knieeen danken dat verbalisanten zijn regelkennis overgenomenen hebben.
http://forumindex.nl/post1950531.html#p1950531

Stel dat je [url=forumindex.nl/verkeersbeleid/linksrijders-aan-de-kant-seinen-of-toeteren-t73730.html]artikel 28 van het verdag van Wenen[/url] toepast, en je parkeert je auto dubbel dan ben je al de sigaar!
  Bericht 
roxio86
Pro
 
De 6 voor bellen plus iets anders kwamen allemaal uit andere delen van de stad , dus geen actie van 1 agent of bureau.
  Bericht 
Tweebel
Master
Hoezo, ze kunnen toch besloten hebben in een bepaalde periode specifiek ergens op te gaan letten?

Waarschijnlijk wilde 1 of andere manager targets gaan halen.
  Bericht 
roxio86
Pro
 
Dan alsnog is het toch vreemd dat de ene hem kreeg bij de spaklerweg , een andere in Amstelveen , de derde in Uithoorn.

De andere drie weet ik ff niet meer maar dacht 1 achter in West nog.

Maakt verder ook niet zoveel uit , we hadden een leuke groep :roll:
  Bericht 
Plague
Master
Mijn huisgenoot heeft net het eerste kennismakingsgesprek gehad met de cursusleider (zeggggggg maaaaarrrrrrrrr dag 0 van de cursus). Zij wist hem te melden dat ze nog nooit iemand naar huis had gestuurd. Dus lekker je mening spuien levert je geen uitsluiting op. Ook zei ze dat het CBR totaal geen interesse heeft in wat er tijdens de cursus verteld wordt. Het enige dat van belang is, is dat zij de getekende presentielijsten inlevert bij het CBR...

Maar nee, het gaat ze écht écht écht niet om het geld! :thumb_d:
  Bericht 
basjuh1981
Master
Plague schreef:
CBR totaal geen interesse heeft in wat er tijdens de cursus verteld wordt.

Wat een mooi instituut is het toch ook dat CBR. :fp:
  Bericht 
lacheisleuk
Master
 
Locutus schreef:
Daarnaast is een broodje eten of de krant lezen ook net zo gevaarlijk en daar krijg je ook geen boete voor.

Als zendamateur mag je ook gewoon met een portofoon in je handen zitten tijdens het rijden...
  Bericht 
viffer
Master
Als niet-zendamateur ook.
  Bericht 
The Driver
Master
 
Als niet-zendamateur mag je helemaal geen portofoon hebben !
  Bericht 
Tita_NL
Pro
 
tegenwoordig wel, alleen niet gebruiksklaar.

of je moet een PMR, LPd of 27 Mhz portofoon hebben..

Nog leuker als zendamateur kan je ook zo'n mobilofoon in de auto hebben.
  Bericht 
snovvdog
Master
Na weer een keer het verslag te hebben gelezen en meerdere EMG topics, moet ik toch echt tot de conclusie komen, dat als je vermoed dat je in aanmerking komt voor een EMG (bv. ''stop politie'' met 50+ te hard bibeko, of als je op de snelweg iemand rechts inhaalt, zonder richting aan te geven, en hem toeterend voorbij rijdt ?), maar beter de politie kan gaan kwijtraken, auto ergens op een vreemde onopvallende plek neerzetten, en een tijdje weg blijven van huis ?

Hoewel je nog steeds waarschijnlijk voor de rechter moet verschijnen, kunnen ze je dan geen EMG opleggen ivm. geen staande houding ?

Uiteraard liggend er aan wat voor wagen de vriendelijke agenten hebben, maar zo'n standaard TDI golfje of Transportertje raak zo je kwijt, helemaal als je in ''jouw wijk'' rijdt, een Vros wagen is meestal wat vlotter :(. Maar bekend gebied + snellere auto zou me toch echt lijken dat het slimmer is om de dienstkloppers proberen kwijt te raken ?
  Bericht 
A4
F1 kenner '22
snovvdog schreef:
Maar bekend gebied + snellere auto zou me toch echt lijken dat het slimmer is om de dienstkloppers proberen kwijt te raken ?

Het zal je nog verbazen wat je met een dosis stuurmanskunsten kunt bereiken. Ook een simpele VW TDI rij je niet 'zomaar even' zoek. Alles heeft te maken met wie er achter het stuur zit. Een hoop mensen kunnen/durven geen bochten te rijden. Ik durf zonder meer te stellen dat ik met een VW Golf bijvoorbeeld driekwart van de Mercedes/BMW/Audi rijders het snot voor de ogen rij. En niet omdat ik nou zo'n topcoureur ben, maar ik weet wel alles uit een auto te halen én durf een bocht aan te vallen.
  Bericht 
Story
Master
 
A4 schreef:
Ik durf zonder meer te stellen dat ik met een VW Golf bijvoorbeeld driekwart van de Mercedes/BMW/Audi rijders het snot voor de ogen rij.

8)

Youtube video

Die Vmax +70 trok de Ka niet. :lol:
  Bericht 
A4
F1 kenner '22
:wink: :thumb:
  Bericht 
Raymond
Master
geelhoed schreef:

8)

Hehehe
A4 schreef:
maar ik weet wel alles uit een auto te halen én durf een bocht aan te vallen.

Ik heb net met de Micra in de sneeuw zeker 5 man ingehaald. :woop:
Met die smalle bandjes wil dat ook makkelijk. Maar 1x gehad dat het iets begon te glijden maar dat was zo op te vangen.
  Bericht 
A4
F1 kenner '22
Raymond schreef:
Ik heb net met de Micra in de sneeuw zeker 5 man ingehaald.

Dat moet een mooi gezicht zijn geweest :lol: 8)
  Bericht 
Aanhanger
Master
Snellere auto heb je alleen iets aan op het moment dat je vol gas geeft, en 95% van de tijd zal dat niet zo zijn.
Misschien dat je nog iets voordeel kunt halen uit de bochten, maar dan wordt het ook al vrij extreem.

Wat veel mensen vergeten is dat volgen veel makkelijker is dan al improviserend te leiden. Als je volgt heeft je voorganger al gekozen waarheen en hoe snel, je hoeft er alleen maar achteraan te rijden en op te letten of er niets van links of rechts komt.
Inschattingsfouten zullen 9 van de 10 keer door de leidende bestuurder worden gemaakt en niet door de volger die zich nog kan aanpassen.
  Bericht 
Sherlock
Master
 
Aanhanger schreef:
Snellere auto heb je alleen iets aan op het moment dat je vol gas geeft, en 95% van de tijd zal dat niet zo zijn.


En zelfs dan moet je wel écht écht heel veel gas kunnen geven. Althans, als je weg wilt rijden van VROS of V70 van de KLPD. Die rij je op een lege snelweg echt niet zoek. En als de snelweg niet leeg is zijn zij in het voordeel.
  Bericht 
snovvdog
Master
A4 schreef:
durf een bocht aan te vallen.

Daarom bekend gebied, zo'n beetje alle bochten in mijn omgeving heb ik tot op het limiet getest :P, soms er overheen getuige jankende bandjes :). Vros is een probleem, maar een Golfje 5 zou ik er met mijn Galant die ik had zo uitrijden, met de Toyota niet denk ik ( onderstuurt nogal snel), en bv. zelfs met een 106 rally van 1 van mijn maten waar ik vaak mee rijd zou het makkelijk moeten lukken, 900kg met sportveertjes vs een zware lompe diesel, dat win ik gemakkelijk in de bochtjes, bovendien heeft dat ding zulke veren dat je drempels kan negeren en even vliegen geen probleem.
  Bericht 
NooitTeSnel
Master
Het gaat echt totaal niet om de auto hoor. Het is geen circuit he, waar je 0.2 sec gaat winnen met exact de juiste bochtentechniek. Het is openbare weg met ander verkeer. Het gaat dus om hoeveel risico jij durft te nemen met anderen in de buurt en hoe makkelijk ze voor je aan de kant gaan. En bij dat aan de kant gaan heeft de politie een groot voordeel: Blauwe lampen en een hoop herrie.

Het maakt dus weinig uit of je een Nissan Micra of een M3 rijdt. Als er anderen voor je staan bij het stoplicht heb je met beiden een probleem. Alleen op de snelweg is het nuttig om harder te kunnen, maar proberen weg te rijden op de snelweg is vrij dom, want je kunt heel weinig kanten op. De kans dat ze je verderop onderscheppen is dus erg groot. En als je een afrit pakt heb je weer erg weinig aan je snelle auto, want dan zit je weer met krappe wegen en een hoop ander verkeer.

Ik zou het dus vooral niet proberen en al helemaal niet met de instelling "ik ben zo'n goede coureur, mij pakken ze niet" want dan weet ik vrij zeker dat ze je inderdaad niet inhalen, maar helaas wel ergens uit een wrak moeten zagen.
  Bericht 
snovvdog
Master
Ik heb over het algemeen weinig last van ander verkeer, alles situaties wanneer ik EMG waardig rijdt zijn midden in de nacht. Overdag, mja, School, Werk, etc... Rijd over het algemeen met het verkeer mee, misschien vmax +20 km/h als ik wat minder tijd heb... "s nachts is het grootste risico voor mij, dan wil ik weleens op een lege weg maling hebben aan Vmax... Dat verkeer wat voorkomt mij te ontkomen voorkomt mij om uberhaupt zin te hebben om sportief te rijden :), ik heb tijden gehad dat ik ook in druk verkeer als een gek tussen zat te rijden, tegenwoordig heb ik door dat dat weinig zin heeft voor die paar minuten. Het is het vrijdag of zaterdagnacht rondje rijden waar ik weleens wat stoute dingen doe :P, of gewoon midden in de nacht even reistijd halveren :[ . Bedoel vooral tussen 1.00 en 4.00 uur 's nachts, dat zijn ook de tijden waarop ik het meeste staande word gehouden :lol: .
  Bericht 
Paulus0013
Nieuwkomer
Citaat:
En bij dat aan de kant gaan heeft de politie een groot voordeel: Blauwe lampen en een hoop herrie.

En een nadeel: hun protocollen. Zij gaan niet blind met 50+ overschrijding over een kruising, waar jij dat wel kan doen als je daar zin in hebt.
  Bericht 
okkiwokki
Master
Aanhanger schreef:
Wat veel mensen vergeten is dat volgen veel makkelijker is dan al improviserend te leiden.

Klopt, ik heb recent nog een poging gedaan op de fiets. Viel zwaar tegen, uiteindelijk maar gewoon gestopt omdat het niet uithaalde.
  Bericht 
hneel
Master
snovvdog schreef:
Golfje 5

Citaat:
zware lompe diesel


:nono:
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Wel een geinig artikeltje in de papieren Gelderlander deze week:

Gelderlander schreef:
Verkeerscursus: eens maar nooit weer

ARNHEM – De sfeer zit er goed in tijdens de tweede dag dat we verplicht hebben plaatsgenomen in het onderwijslokaal van IrisZorg aan de Kronenburgsingel in Arnhem-Zuid. Zo goed zelfs dat cursusleider Louis op een gegeven moment boos de klas verlaat. Een van de deelnemers aan de Educatieve Maatregel Gedrag en verkeer (EMG) is net even te ver gegaan op het pad van jolijt.
Het overschrijden van grenzen is iets dat we in twee dagen tijd af moeten leren op deze aan Iris-Zorg uitbestede cursus van het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR). Niet op andermans bumper kleven, niet rechts inhalen, niet snijden, niet een doorgetrokken streep negeren én vooral: niet te hard rijden. Dat laatste heb ik gedaan. Op de A325 ter hoogte van Lent. Je waant je daar op een snelweg in plaats van binnen een bebouwde kom, maar ik weet dat dat geen excuus is voor de 101 kilometer per uur die de motoragent destijds peilde toen ik voorbij scheerde. Ik zit dus terecht op de blaren.

De cursus begint op dag 1 met een interviewrondje. Maar voor het zover is, wil Brian (19) nog wat kwijt. „Ik ben opnieuw gepakt”, laat hij Louis weten. Louis valt nog net niet van zijn stoel als Brian vertelt dat hij 114 kilometer per uur heeft gereden op een weg waar 60 is toegestaan. Meer dan 50 te hard, dat is normaal gesproken goed voor weer een EMG. En dat terwijl de eerste EMG voor Brian nog niet eens echt op gang is gekomen. „Ik hoop voor jou dat het meevalt, maar je zou je rijbewijs zomaar voor twee jaar kwijt kunnen zijn”, zegt Louis. Brian is, zo laat hij Louis en zijn zeven mede-cursisten weten, ‘enorm genaaid’. „Die agent had me twee keer gelaserd: een keer met 110 en een keer met 114. En dan neemt hij die van 114!” Autoverkoper Brian kan er niet veel aan doen, zo wil hij doen geloven. Hard rijden zit in zijn genen. „Ik heb een racelicentie. Hoe harder het gaat, hoe beter ik doorgaans stuur. Als ik een hele tijd vijftig rijd, wordt het pas gevaarlijk. Dan verlies ik mijn concentratie en ga ik fouten maken.”

We zijn met acht man sterk. De stoelen achter twee naambordjes blijven onbezet. Dat is slecht nieuws voor die wegblijvers. Aan lessen inhalen, doet het CBR niet. De twee kunnen een oproep voor een nieuwe EMG, en een bijbehorende acceptgiro, verwachten.
Hoewel de cursus per 1 januari 2013 met een dag is ingekort, kost die geen 810 euro meer zoals in 2012, maar 954 euro. De hoogte van het cursusgeld, de vrije dagen die eenieder moet opnemen en niet te vergeten de vijandige toon die het CBR aanslaat in het briefverkeer maken dat alle verkeersovertreders zich met frisse tegenzin in het Arnhemse centrum voor verslavingszorg hebben gemeld. „Het CBR geeft mij het gevoel dat ik een zware crimineel én een enorme randdebiel ben. Alsof ik in een vlaag van verstandsverbijstering mijn halve dorp heb uitgemoord”, klinkt het uit de mond van een van ons. Louis heeft begrip voor de kritiek, ook al is die wat zwaar aangezet. Hij zegt ook dat hij het CBR vaak genoeg duidelijk heeft proberen te maken dat de toonzetting anders moet. „Maar blijf hier niet in hangen, jongens. Anders leren we niets tijdens deze cursus.”

Daar gaat mijn voornemen me zo horkerig mogelijk te gedragen. Al gebiedt de eerlijkheid me te zeggen dat ik bij het eerste onderdeel al de mist in ga. Ik interview, op gezag van Louis, mijn buurman Danny en raak geboeid door zijn verhaal. Met zes politiewagens rijden ze Danny’s Fordje Ka klem, maar nóg weet hij te ontsnappen. „Ik ben daarna naar de kapper gegaan en heb me vervolgens op het politiebureau gemeld met de mededeling dat mijn auto was gestolen. Helaas hadden ze te veel getuigen van de achtervolging.” Danny (25) vertelt nog veel meer en ik vind hem meteen een sympathiek boefje. Zijn stadgenoot Joey, met bovenarmen als heipalen, is ook leuk. Joey (21) wordt ‘echt gek’ als iemand voor hem 40 rijdt waar je 50 mag. ,,Dan kan ik daar niet kilometers lang achter blijven hangen, ook al is het verboden om in te halen.” Joey rijdt vaak te hard, dat geeft hij grif toe. „En ik doe op de weg ook andere dingen die niet mogen. Voor mij is deze cursus niet zo gek. Het wordt tijd dat ik inzie dat ik mijn rijgedrag moet aanpassen. Ben ik al mee bezig trouwens.”

Iets leren. Dat is de bedoeling van de EMG. Louis doet zijn best, maar wordt niet op elk moment geholpen door de cursisten. Als hij ons duidelijk probeert te maken dat het niet verstandig is om onder het rijden ook nog andere activiteiten te ontplooien, laat Danny spontaan weten dat hij tegelijk kan sturen (‘met mijn knie’), pingen en een sjekkie draaien. „En dan ligt de hond ook nog in mijn nek.” Jongens zijn stoer. En dat houdt niet op bij twintig. Toch maken bepaalde zaken wel indruk. Zoals de val- en crashtests, de filmpjes van Blik op de weg en het verhaal over de remweg. Tien kilometer te hard rijden in de bebouwde kom kan het verschil maken tussen iemand aan- en doodrijden.Aan de hand van een kennisquiz komen we van alles aan de weet over op welk type wegen in Nederland de meeste dodelijke ongevallen voorkomen, hoeveel verkeersslachtoffers bellen in de auto jaarlijks veroorzaakt (600), hoe belangrijk het is een gordel te dragen en wat de bedoeling is van de vorderingsprocedure. Wat dat laatste betreft: antwoord b (mensen straffen) was fout.

Veel open deuren (‘ga op tijd van huis, hard rijden levert amper tijdwinst op’), veel herhaling. Met gemak had de cursus in één dag kunnen worden afgewerkt. Dan was ik misschien ook geen 810 euro lichter geweest. Toch denk ik wel te snappen waarom de EMG én vier dagdelen in beslag neemt én zo belachelijk duur is. Hoewel het gezellig was en ik er in de persoon van Hakim een leuke Facebookvriend bij heb gekregen, wil ik nooit meer, maar dan ook echt helemaal nooit meer, zo dom zijn mezelf hieraan te moeten blootstellen.
  Bericht 
Raymond
Master
Piet_Piraat schreef:
wil ik nooit meer, maar dan ook echt helemaal nooit meer, zo dom zijn mezelf hieraan te moeten blootstellen.

Nou, dan weet je wat je moet doen.
  Bericht 
Aanhanger
Master
Gelderlandert schreef:
Toch denk ik wel te snappen waarom de EMG én vier dagdelen in beslag neemt én zo belachelijk duur is.

Oh ja, waarom dan?
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Als het korter zou duren en maar 100 euro kost, is er geen leereffect. Het leereffect bestaat nu niet uit de inhoud, maar uit de procesmatige en financiële martelgang, kennelijk.
  Bericht 
Aanhanger
Master
Dat strookt niet hiermee:
Gelderlander schreef:
Wat dat laatste betreft: antwoord b (mensen straffen) was fout.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Volgens heb CBR ja. Maar zoals zo vaak, zit er wel een verschil tussen de visie van het CBR, en die van de burger ;)
  Bericht 
bx gek
Master
Piet_Piraat schreef:
Hoewel de cursus per 1 januari 2013 met een dag is ingekort, kost die geen 810 euro meer zoals in 2012, maar 954 euro.

Dat is een beste verhoging van het cursusgeld.
144 Euro en 1 dag minder.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Jep. Daar zal het CBR genoeg van in z'n zak steken.
  Bericht 
viffer
Master
Het CBR bepaalt de prijs niet, die staat in het RMRG.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Dat zeg ik ook niet. Maar het CBR zal er genoeg aan over houden.
  Bericht 
bx gek
Master
Piet_Piraat schreef:
Dat zeg ik ook niet. Maar het CBR zal er genoeg aan over houden.

Dat denk ik ook.
  Bericht 
viffer
Master
De opleggingskosten zijn € 306,-. Die gaat naar het CBR, hoeveel van de uitvoeringskosten (€ 648,–) naar het CBR gaan weet ik niet.
  Bericht 
Plague
Master
Goh. Geldmijntje voor het CBR! Dus het belangrijkste argument om nooit meer een EMG te willen volgen is: geld.

En stug blijven volhouden dat het een maatregel is en geen boete en / of straf.

2 vrije dagen inleveren en 900 euri aftikken. Lijkt verdomd veel op een straf!
  Bericht 
jitzzzze
Master
Plague schreef:
Lijkt verdomd veel op een straf!

Maar dat is het mooi niet O:)
  Bericht 
NooitTeSnel
Master
Piet_Piraat schreef:
Niet op andermans bumper kleven, niet rechts inhalen, niet snijden, niet een doorgetrokken streep negeren én vooral: niet te hard rijden.

Ehm... dat "vooral niet te hard rijden" is dus echt de domste opmerking uit het hele artikel. Dat je toevallig genaaid bent met 101 op een snelweg betekent niet dat hard rijden gevaarlijk is, maar dat die motoragent een enorme hufter is die niet bij de politie thuis hoort.

Overige deelnemers hebben het volgens mij in 9 van de 10 gevallen gewoon verdiend door rare dingen te doen. Het is mij alleen een doorn in het oog dat het CBR hier zelf rechter speelt en daar nog geld aan verdient ook. Dit soort maatregelen hoort in een gezonde democratie gewoon door een strafrechter opgelegd te worden.
  Bericht 
hneel
Master
In China kan je ook zonder tussenkomst van de rechter naar een heropvoedingscursus gestuurd worden.
Eigenlijk is het hier niet veel anders.
  Bericht 
Disq
Master
Het meest irritante aan deze topic vind ik toch wel de titel eigenlijk, er moet toch echt staan cursus :boos:
  Bericht 
vergeethetnietje
Nieuwkomer
 
Oppassen om appels met peren te vergelijken. Een EMG 'cursus' geleid door verslavingszorg. Het aspirientje voor allerlei kwalen en kwaaltjes. Wat een overheidsgraaierij. Een fles Haarlemmerolie is goedkoper. Zat zeker geen agent tussen. Jammer dat je geen agent bent, was je daar ook nooit terechtgekomen. Nog een filmpje van ome Koos voorbij zien komen die met 80 over een 50 kruising scheurt ?
  Bericht 
WimLex
F1 kenner '20
2,5 jaar oude schop :fp:
  Bericht 
Maze
Nieuwkomer
 
Thanks for sharing! Lijkt idd wel heel erg op de EMA cursus de manier waarop de cursus wordt gegeven en ingedeeld en de nadruk op het feit dat het geen straf is en ook geen onderdeel van het CBR. Moeilijk te geloven trouwens wanneer de cursus kosten €940,- zijn waarvan €380,- administratiekosten. Nu begrijp ik wel dat alcohol in de meeste ogen meer als asociaal rijgedrag wordt aangemerkt dan overig rijgedrag. Ongeacht de statistieken of het feit dat deze cursus was opgelegd bij mij met 0.235 ugl (in hoeverre je dit überhaupt als onder invloed kunt aanmerken), heb ik ook gezien tijdens de cursus dat sommige in complete ontkenning zitten (deels ervaarde ik dit zelf ook) en andere wel begrijpen dat ze echt wel fout zitten.

Hoe dan ook ben je hier 4 dagen bewust mee bezig en leidt dit soms toch tot interessante dialogen. Uiteindelijk steek je hier wel wat van op maar dit staat toch wel in schril contrast met de 4 snipperdagen en de enorme cursuskosten. Dit leidt er dan soms wel weer toe dat je bewuster achter het stuur zit en ik besef nu ook dat ik in meerdere gevallen ook een EMA cursus riskeerde waarvan ik nu wel zeker weet dat ik hier echt niet meer op zit te wachten.
  Bericht 
Story
Master
 
Maze schreef:
Moeilijk te geloven trouwens wanneer de cursus kosten €940,- zijn

Dat komt omdat dat ook niet waar is: 1134€ tegenwoordig.
Heb je door dat je in een topic uit 2011 reageert?
 Pagina 3 van 4  [ 158 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy