▼
[ 3003 berichten ]
Zie ook de commentaren op dit artikel bij de bron.
Ik moet er niet aan denken om zo'n app geïnstalleerd te hebben.
Nou dat in elk geval niet.. Misschien iets van een medicijn dan.. Tot nog toe weinig nieuws over.. We zullen zien..
Ik ben sowieso niet happig op snel in elkaar gezette vaccins en ik neem aan dat dat ineens een verplichting zou zijn als je je nog vrij rond zou willen bewegen. Kan me de narcolepsie verhalen nog herinneren van de vorige hype.. Mexicaanse griep. Toen ging ook iedereen dood.
Actuele cijfers COVID-19: 14 mei 2020
Positief geteste personen 43.481 (+270)
Ziekenhuisopnames 11.457 (+27)
Overleden personen 5.590 (+28)
Zijn de terrassen al open?
---
Even voor de duidelijkheid, Schiphol = economie. En dan gaat het niet eens zozeer om vakantietripjes maar om bijvoorbeeld zakenreizen, familiebezoeken etc.
Dat hier nog altijd nul aandacht voor is, vind ik stuitend en een totaal gebtrek aan leiderschap.
En hoe makkelijk er overheen geluld wordt, tja het is allemaal niet zo erg, ja een paar bedrijven/sectoren zullen wat last krijgen
Verwijder de stoelen en ga pakjes vliegen, zit al 3wkn te wachten op mijn Ali laadkabel.
Schadebeperking heet dat. Maar ja, nu de overheid met het chequeboekje wappert is dat kennelijk niet nodig.
Zo, even lekker ongefundeeerd klagen.
99 cent betaald voor verzending zeker.. ja.. wat denk je dan
Baseus kabeltje, daar 2,65 en hier bij gsmpoint 12,75.
Wat is dan achterlijk?
@dave, gratis verzending natuurlijk 🙄
Ik zal de vraag doorzetten naar gsmpoint.
Waarom moeten? Ik koop mijn goederen liever zo direct mogelijk bij de fabrikant/distributeur, zonder tig tussenpersonen...
Die huurprijzen van Nederlandse opslag mag je lekker houden. En waarom troep? Ik koop dezelfde producten liever direct uit China dan hier van een retailer, voor de overige maken ze vaak beter spul voor een lagere prijs dan de vastgeroeste bedrijven.
Hoe bedoel je nul aandacht?
Wat wil je er aan doen dan?
Dat vliegen is blijkbaar lang niet zo belangrijk als altijd gedacht....
Dat we die zichzelf verrijkende maatschappijtjes miljarden moeten toesteken?
Dat is toch al gebeurd? Ohh...dat bedoel je niet....Als het niet rendabel is dan moet het FAILLIET, zo werkte het kapitalistische stelsel vroegah.
Serieus:
Als 1 stoeltje voor de corona crisis voor 150 euro verkocht werd kan moet die prijs x6 = 900 euro zodat we de 1.5 meter limiet kunnen hanteren.
Kunnen we gewoon weer vliegen, soort van corona "clean" paspoort erbij misschien?
Ja weet je, dat is echt troep. Alu cores, slechte trek/knik beveiliging bij de stekkers. Zo kapot (bij mij).
Met een beetje pech door kortsluiting rook uit je lader of telefoon. Stekkers zelf zijn ook ruk, slopen je connector.
Baseus levert goede kabels die tegen een stootje kunnen.
Baseus is ook hofleverancier van Amazon. Waarom Jeff Bezos spekken voor doorschuifhandel?
Het gaat mij niet om de goedkoopste maar het is niet meer van deze wereld om een paar retailers te voeden voor nul toegevoegde waarde behalve dat het wat sneller is.
En ook dat is de vraag want "voor 22 uur besteld, morgen in huis" kreten kloppen vaker niet dan wel.
Niet zo op de hoogte? Voordat het virus toesloeg was het druk op de luchthaven en niet iedere passagier heeft Nederland als bestemming. Ruim 75% ID transitpassenger.
Veel landen zitten/zaten op slot dus passagiers transporteren was/is niet aan de orde. Vluchten werden geannuleerd en dat leverde weer een overschot aan vracht op (ging met lijnvluchten mee).
Maakt het verschil?
Het gaat om het principe. Iemand koopt een container van die kabeltjes op, Slaat het ergens op en verstuurd het dan met 1, 2, 3, 4 of 5 Euro bovenop de prijs. Dat komt omdat opslag geld kost, een website geld kost, medewerkers geld kosten .. Hell, het lijkt wel een economie!
En jij denkt dat ze wel effe gratis vliegtuigen in kunnen zetten voor je kabeltje want drie weken is belachelijk. Dan vraag ik me af wat voor werk je zelf doet, zeker ook voor niets.
Ik kan er met mn pet niet bij hoe mensen tegenwoordig denken.. Wat dat betreft mag er wel iets gebeuren zodat mensen weer een beetje hersencellen gaan activeren. Maar wat zou globaal nou zo heftig kunnen zijn om dat te activeren .. Hmm
Pardon? Het is één van de grote vrijheden. Het is één van de belangrijkste dingen die er zijn mobiliteit in het algemeen.
Het doel waarvoor ik in dit geval (maar ook vele anderen) wil vliegen wordt alleen wereldwijd verboden. Als het gewoon kon zou ik zo op het vliegtuig zitten naar een warm land om daar even vakantie te vieren, maar de boel is aan banden gelegd door paranoia om COVID19.
Ken veel mensen die er ook zo ver denken, dat zodra het weer mogelijk is, ze op het vliegtuig zitten om ergens ver hier vandaan vakantie te vieren.
Waar staat dat ik denk dat ze gratis vliegtuigen moeten inzetten?
Mijn kabeltje komt al via airmail. Als stilstaande vliegtuigen nu tegen "pakjestarief" ook pakjes gaan vliegen dan levert het nog iets op. Oké, het saldo zal verlies zijn maar beter iets aan inkomsten dan niets.
Daarnaast houd je ook deels een veelvoud aan bedrijven die bestaan van de luchthaven – grondpersoneel, beveiligers, afhandelaars, technici, vrachtverwerkers, etc. aan het werk.
Bijlagen :
Grapperhaus weet ook niet waar hij over zwamt. Volgens mij waren er geen regionale verschillen. Het was overal hetzelfde.
ik weet niet waar je uithangt maar hier meer info; https://smartexit.nu/besmettingsgraad-in-uw-gemeente/
I'm going deeper underground.. There is too much panic in this town ♪ ♫ ♬
Vooral meer besmettingen. een factor 100 verschil met het RIVM. Geleuf ge't zelluf?
Bijlagen :
Waarom zou ik dat moeten bepalen? Ik ben geen expert op dit gebied. Het lijkt mij echter wel een opportuun moment om eens kritisch te kijken of en zo ja hoe dit anders kan.
▲
[ 3003 berichten ]
Range Rover Teun
Medewerker
Security.nl schreef:
Europese Commissie wil dat corona-apps binnen alle EU-landen werken
Corona-traceringsapps die Europese landen ontwikkelen moeten binnen alle EU-landen werken, zodat Nederlanders die bijvoorbeeld in Spanje op vakantie gaan gewaarschuwd kunnen worden als ze daar met een besmet persoon in contact zijn gekomen, zo heeft de Europese Commissie gesteld bij de aankondiging van richtsnoeren om de Europese toeristische sector opnieuw op gang te brengen en veilig reizen mogelijk te maken.
"De burgers van de EU moeten op een veilige en beschermde manier kunnen worden gewaarschuwd voor een mogelijke besmetting, ongeacht waar zij zich in de EU bevinden en welke app zij gebruiken", aldus de Europese Commissie. Die liet een maand geleden in april al weten dat het gebruik van traceringsapps vrijwillig moet zijn. Het weigeren van de app mag daarnaast geen negatieve gevolgen hebben.
Om ervoor te zorgen dat de verschillende corona-apps over de grenzen heen kunnen werken werkt de Commissie met de EU-lidstaten aan een "privacyvriendelijk interoperabiliteitsprotocol". Dit protocol moet ervoor zorgen dat landen straks versleutelde data die via de apps is verzameld onderling kunnen uitwisselen. Daarbij benadrukt de Commissie dat de apps aan de AVG moeten voldoen.
De Commissie herhaalde ook dat corona-apps transparant, tijdelijk en veilig moeten zijn en geanonimiseerde gegevens moeten gebruiken. Het gebruik van locatiegegevens is niet toegestaan. "Zij moeten gebruikmaken van bluetooth en moeten zowel over de grenzen heen als met verschillende besturingssystemen kunnen worden gebruikt. Interoperabiliteit is van cruciaal belang", werd er verder in de aankondiging gesteld. Als het aan de Europese Commissie ligt worden alle corona-apps na de pandemie ontmanteld.
Corona-traceringsapps die Europese landen ontwikkelen moeten binnen alle EU-landen werken, zodat Nederlanders die bijvoorbeeld in Spanje op vakantie gaan gewaarschuwd kunnen worden als ze daar met een besmet persoon in contact zijn gekomen, zo heeft de Europese Commissie gesteld bij de aankondiging van richtsnoeren om de Europese toeristische sector opnieuw op gang te brengen en veilig reizen mogelijk te maken.
"De burgers van de EU moeten op een veilige en beschermde manier kunnen worden gewaarschuwd voor een mogelijke besmetting, ongeacht waar zij zich in de EU bevinden en welke app zij gebruiken", aldus de Europese Commissie. Die liet een maand geleden in april al weten dat het gebruik van traceringsapps vrijwillig moet zijn. Het weigeren van de app mag daarnaast geen negatieve gevolgen hebben.
Om ervoor te zorgen dat de verschillende corona-apps over de grenzen heen kunnen werken werkt de Commissie met de EU-lidstaten aan een "privacyvriendelijk interoperabiliteitsprotocol". Dit protocol moet ervoor zorgen dat landen straks versleutelde data die via de apps is verzameld onderling kunnen uitwisselen. Daarbij benadrukt de Commissie dat de apps aan de AVG moeten voldoen.
De Commissie herhaalde ook dat corona-apps transparant, tijdelijk en veilig moeten zijn en geanonimiseerde gegevens moeten gebruiken. Het gebruik van locatiegegevens is niet toegestaan. "Zij moeten gebruikmaken van bluetooth en moeten zowel over de grenzen heen als met verschillende besturingssystemen kunnen worden gebruikt. Interoperabiliteit is van cruciaal belang", werd er verder in de aankondiging gesteld. Als het aan de Europese Commissie ligt worden alle corona-apps na de pandemie ontmanteld.
Zie ook de commentaren op dit artikel bij de bron.
Ik moet er niet aan denken om zo'n app geïnstalleerd te hebben.
Dave
Webspecialist
Dave
Webspecialist
Nu.nl schreef:
EU-medicijnagentschap: Ontwikkeling COVID-19-vaccin kost zeker een jaar
Het Europees medicijnagentschap EMA heeft donderdag gezegd dat een vaccin tegen COVID-19 in een "optimistisch" scenario over ongeveer een jaar kan worden goedgekeurd.
Het agentschap staat in contact met 33 vaccinontwikkelaars en doet wat het kan om het goedkeuringsproces voor een vaccin tegen de ziekte die door het coronavirus veroorzaakt wordt te versnellen, zei EMA-directeur voor vaccins Marco Cavaleri.
Wetenschappers van de universiteit van Oxford lieten eind vorige maand weten dat een experiment met zes resusapen in de Verenigde Staten zo succesvol was verlopen, dat de productie van het betreffende COVID-19-vaccin kan worden gestart en het mogelijk al in september beschikbaar is.
Cavaleri toonde zich sceptisch over die bewering: "Bij vaccins moeten we, gezien het feit dat de ontwikkeling ervan vanaf nul moet beginnen, bij een optimistisch perspectief denken aan ongeveer een jaar vanaf nu. Dus begin 2021."
Het is volgens de EMA-directeur niet mogelijk om de derde fase van een vaccintraject over te slaan. Tijdens die fase wordt onderzocht welke effecten het vaccin heeft op duizenden menselijke proefpersonen buiten laboratoria. Zo kan breder worden gekeken of het vaccin bijwerkingen heeft of mensen bijvoorbeeld juist vatbaarder maakt voor besmetting. Dat probleem trad in het verleden op bij onder meer proeven met aidsvaccins.
Cavaleri zei dat sommige van die middelen mogelijk komende zomer goedgekeurd zullen worden voor gebruik in Europa. Hij gaf geen verdere details over de kanshebbers.
'EU moet patent kunnen omzeilen bij vaccin van buiten Europa'
Europarlementariër Peter Liese, een prominent lid van de Duitse regeringspartij CDU waartoe ook bondskanselier Angela Merkel behoort, zei donderdag dat de EU de patenten van farmaceutische bedrijven moet omzeilen als dat noodzakelijk is.
"Als het eerste vaccin buiten Europa wordt ontwikkeld, moeten we al het mogelijke doen om ervoor te zorgen dat het daadwerkelijk beschikbaar komt voor alle landen", zei hij. "We rekenen op dialoog en samenwerking, maar we moeten ook verwachten dat anderen dialoog en samenwerking afwijzen. Daarom hebben we een plan B nodig."
De Verenigde Staten en China hielden zich buiten een wereldwijde fondsenwervingscampagne die door de EU werd gepromoot. Die bracht zo'n 7,4 miljard euro op voor de ontwikkeling van een coronavaccin en behandelmethodes.
Liese roept de regeringen van EU-lidstaten en de Europese Commissie op te overwegen een regel van wereldhandelsorganisatie WTO te benutten. Die geeft landen toestemming om geneesmiddelen te produceren zonder goedkeuring van de farmaceutische bedrijven die daar het patent op hebben.
Het Europees medicijnagentschap EMA heeft donderdag gezegd dat een vaccin tegen COVID-19 in een "optimistisch" scenario over ongeveer een jaar kan worden goedgekeurd.
Het agentschap staat in contact met 33 vaccinontwikkelaars en doet wat het kan om het goedkeuringsproces voor een vaccin tegen de ziekte die door het coronavirus veroorzaakt wordt te versnellen, zei EMA-directeur voor vaccins Marco Cavaleri.
Wetenschappers van de universiteit van Oxford lieten eind vorige maand weten dat een experiment met zes resusapen in de Verenigde Staten zo succesvol was verlopen, dat de productie van het betreffende COVID-19-vaccin kan worden gestart en het mogelijk al in september beschikbaar is.
Cavaleri toonde zich sceptisch over die bewering: "Bij vaccins moeten we, gezien het feit dat de ontwikkeling ervan vanaf nul moet beginnen, bij een optimistisch perspectief denken aan ongeveer een jaar vanaf nu. Dus begin 2021."
Het is volgens de EMA-directeur niet mogelijk om de derde fase van een vaccintraject over te slaan. Tijdens die fase wordt onderzocht welke effecten het vaccin heeft op duizenden menselijke proefpersonen buiten laboratoria. Zo kan breder worden gekeken of het vaccin bijwerkingen heeft of mensen bijvoorbeeld juist vatbaarder maakt voor besmetting. Dat probleem trad in het verleden op bij onder meer proeven met aidsvaccins.
Cavaleri zei dat sommige van die middelen mogelijk komende zomer goedgekeurd zullen worden voor gebruik in Europa. Hij gaf geen verdere details over de kanshebbers.
'EU moet patent kunnen omzeilen bij vaccin van buiten Europa'
Europarlementariër Peter Liese, een prominent lid van de Duitse regeringspartij CDU waartoe ook bondskanselier Angela Merkel behoort, zei donderdag dat de EU de patenten van farmaceutische bedrijven moet omzeilen als dat noodzakelijk is.
"Als het eerste vaccin buiten Europa wordt ontwikkeld, moeten we al het mogelijke doen om ervoor te zorgen dat het daadwerkelijk beschikbaar komt voor alle landen", zei hij. "We rekenen op dialoog en samenwerking, maar we moeten ook verwachten dat anderen dialoog en samenwerking afwijzen. Daarom hebben we een plan B nodig."
De Verenigde Staten en China hielden zich buiten een wereldwijde fondsenwervingscampagne die door de EU werd gepromoot. Die bracht zo'n 7,4 miljard euro op voor de ontwikkeling van een coronavaccin en behandelmethodes.
Liese roept de regeringen van EU-lidstaten en de Europese Commissie op te overwegen een regel van wereldhandelsorganisatie WTO te benutten. Die geeft landen toestemming om geneesmiddelen te produceren zonder goedkeuring van de farmaceutische bedrijven die daar het patent op hebben.
Sander schreef:
Ik verwacht stiekem dat er eind dit jaar wel een vaccin is (of anderszins -iets- waardoor de gevolgen flink minder zijn).
Nou dat in elk geval niet.. Misschien iets van een medicijn dan.. Tot nog toe weinig nieuws over.. We zullen zien..
Ik ben sowieso niet happig op snel in elkaar gezette vaccins en ik neem aan dat dat ineens een verplichting zou zijn als je je nog vrij rond zou willen bewegen. Kan me de narcolepsie verhalen nog herinneren van de vorige hype.. Mexicaanse griep. Toen ging ook iedereen dood.
Range Rover Teun
Medewerker
Actuele cijfers COVID-19: 14 mei 2020
Positief geteste personen 43.481 (+270)
Ziekenhuisopnames 11.457 (+27)
Overleden personen 5.590 (+28)
Dave
Webspecialist
Nu.nl schreef:
Aantal reizigers op Schiphol met 6 miljoen gedaald tot 127.000
Het aantal passagiers dat in april via luchthaven Schiphol reisde, is uitgekomen op iets minder dan 127.000. In april vorig jaar waren dat er nog ruim 6,1 miljoen. Dat blijkt uit cijfers die de luchthaven donderdag heeft bekendgemaakt.
Het gaat om een nooit eerder vertoonde daling van 97,9 procent. Als gevolg van de coronacrisis gelden wereldwijd reisbeperkingen en als gevolg daarvan is het vliegverkeer vrijwel tot stilstand gekomen.
Een landingsbaan op Schiphol doet nu dienst als parkeerplaats voor vliegtuigen. Op het luchthaventerrein staan inmiddels meer geparkeerde vliegtuigen dan auto's van reizigers.
Het aantal vliegbewegingen daalde in april met bijna 90 procent tot iets meer dan 4.000, dat waren er in dezelfde maand vorig jaar bijna 42.000. Schiphol komt dit jaar bij lange na niet aan het maximaal aantal toegestane vliegbeweging van 500.000.
Het duurt waarschijnlijk nog jaren voordat het vliegverkeer weer terug is op het niveau van voor de coronacrisis.
Het aantal passagiers dat in april via luchthaven Schiphol reisde, is uitgekomen op iets minder dan 127.000. In april vorig jaar waren dat er nog ruim 6,1 miljoen. Dat blijkt uit cijfers die de luchthaven donderdag heeft bekendgemaakt.
Het gaat om een nooit eerder vertoonde daling van 97,9 procent. Als gevolg van de coronacrisis gelden wereldwijd reisbeperkingen en als gevolg daarvan is het vliegverkeer vrijwel tot stilstand gekomen.
Een landingsbaan op Schiphol doet nu dienst als parkeerplaats voor vliegtuigen. Op het luchthaventerrein staan inmiddels meer geparkeerde vliegtuigen dan auto's van reizigers.
Het aantal vliegbewegingen daalde in april met bijna 90 procent tot iets meer dan 4.000, dat waren er in dezelfde maand vorig jaar bijna 42.000. Schiphol komt dit jaar bij lange na niet aan het maximaal aantal toegestane vliegbeweging van 500.000.
Het duurt waarschijnlijk nog jaren voordat het vliegverkeer weer terug is op het niveau van voor de coronacrisis.
Zijn de terrassen al open?
---
Even voor de duidelijkheid, Schiphol = economie. En dan gaat het niet eens zozeer om vakantietripjes maar om bijvoorbeeld zakenreizen, familiebezoeken etc.
Dat hier nog altijd nul aandacht voor is, vind ik stuitend en een totaal gebtrek aan leiderschap.
djee
Tour de France kenner '23
Dave schreef:
Dat hier nog altijd nul aandacht voor is, vind ik stuitend en een totaal gebtrek aan leiderschap.
En hoe makkelijk er overheen geluld wordt, tja het is allemaal niet zo erg, ja een paar bedrijven/sectoren zullen wat last krijgen
Joël D.
Master
Suggestief
Master
Dave schreef:
Een landingsbaan op Schiphol doet nu dienst als parkeerplaats voor vliegtuigen.
Verwijder de stoelen en ga pakjes vliegen, zit al 3wkn te wachten op mijn Ali laadkabel.
Schadebeperking heet dat. Maar ja, nu de overheid met het chequeboekje wappert is dat kennelijk niet nodig.
Zo, even lekker ongefundeeerd klagen.
Dave
Webspecialist
Suggestief schreef:
zit al 3wkn te wachten op mijn Ali laadkabel.
99 cent betaald voor verzending zeker.. ja.. wat denk je dan
Dashcam Drenthe
Master
Suggestief
Master
Joël D. schreef:
Die achterlijke Ali troep.
Baseus kabeltje, daar 2,65 en hier bij gsmpoint 12,75.
Wat is dan achterlijk?
@dave, gratis verzending natuurlijk 🙄
Dave
Webspecialist
2,65. Moet daar dan nog een gouden cadeauverpakking omheen of denk je dat het zo gaat?
Suggestief
Master
Dave schreef:
Moet daar dan nog een gouden cadeauverpakking omheen of denk je dat het zo gaat
Ik zal de vraag doorzetten naar gsmpoint.
Dave
Webspecialist
Nah.. gsmpoint is het andere uiterste maar Amazon bijv.; https://www.amazon.de/Baseus-Ladekabel- ... 07KGHPP6K/ goud ook nog.. blingbling.. lampje erbij.. helemaal blits. Normaal gesproken 24 uurs levering, nu twee dagen want virusje.
Maarja 5.69.. Waarom is het 5.69 zou je denken.
Heb je economie gehad op school of doe je alsof je millennial bent?
Maarja 5.69.. Waarom is het 5.69 zou je denken.
Heb je economie gehad op school of doe je alsof je millennial bent?
Speedy J
Master
Waarom zijn de exportheffingen voor China nog niet verhoogd?
Begin in ieder geval met iets van die 3000 miljard terug te halen.
Zo ik dacht ik klaag even mee
Begin in ieder geval met iets van die 3000 miljard terug te halen.
Zo ik dacht ik klaag even mee
Suggestief
Master
Geen van beide.
Helemaal geen levering dus.
Citaat:
Normaal gesproken 24 uurs levering, nu twee dagen want virusje.
Helemaal geen levering dus.
Story
Master
Geen action in de buurt? €1,29
https://www.action.com/nl-nl/p/sologic- ... l-usb-c-3/
Of €1,49 voor 2,5 m en nog laden ook.
https://www.action.com/nl-nl/p/sologic- ... bel-usb-c/
https://www.action.com/nl-nl/p/sologic- ... l-usb-c-3/
Of €1,49 voor 2,5 m en nog laden ook.
https://www.action.com/nl-nl/p/sologic- ... bel-usb-c/
snovvdog
Master
Joël D. schreef:
Daar moeten mensen eens mee stoppen. Die achterlijke Ali troep.
Waarom moeten? Ik koop mijn goederen liever zo direct mogelijk bij de fabrikant/distributeur, zonder tig tussenpersonen...
Die huurprijzen van Nederlandse opslag mag je lekker houden. En waarom troep? Ik koop dezelfde producten liever direct uit China dan hier van een retailer, voor de overige maken ze vaak beter spul voor een lagere prijs dan de vastgeroeste bedrijven.
18vti
Master
Dave schreef:
Even voor de duidelijkheid, Schiphol = economie. En dan gaat het niet eens zozeer om vakantietripjes maar om bijvoorbeeld zakenreizen, familiebezoeken etc.
Dat hier nog altijd nul aandacht voor is, vind ik stuitend en een totaal gebtrek aan leiderschap.
Dat hier nog altijd nul aandacht voor is, vind ik stuitend en een totaal gebtrek aan leiderschap.
Hoe bedoel je nul aandacht?
Wat wil je er aan doen dan?
Dat vliegen is blijkbaar lang niet zo belangrijk als altijd gedacht....
Dat we die zichzelf verrijkende maatschappijtjes miljarden moeten toesteken?
Dat is toch al gebeurd? Ohh...dat bedoel je niet....Als het niet rendabel is dan moet het FAILLIET, zo werkte het kapitalistische stelsel vroegah.
Serieus:
Als 1 stoeltje voor de corona crisis voor 150 euro verkocht werd kan moet die prijs x6 = 900 euro zodat we de 1.5 meter limiet kunnen hanteren.
Kunnen we gewoon weer vliegen, soort van corona "clean" paspoort erbij misschien?
Suggestief
Master
Feitelijk schreef:
Of €1,49 voor 2,5 m en nog laden ook.
Ja weet je, dat is echt troep. Alu cores, slechte trek/knik beveiliging bij de stekkers. Zo kapot (bij mij).
Met een beetje pech door kortsluiting rook uit je lader of telefoon. Stekkers zelf zijn ook ruk, slopen je connector.
Baseus levert goede kabels die tegen een stootje kunnen.
Baseus is ook hofleverancier van Amazon. Waarom Jeff Bezos spekken voor doorschuifhandel?
Het gaat mij niet om de goedkoopste maar het is niet meer van deze wereld om een paar retailers te voeden voor nul toegevoegde waarde behalve dat het wat sneller is.
En ook dat is de vraag want "voor 22 uur besteld, morgen in huis" kreten kloppen vaker niet dan wel.
bert65
Master
18vti schreef:
Dat vliegen is blijkbaar lang niet zo belangrijk als altijd gedacht....
Niet zo op de hoogte? Voordat het virus toesloeg was het druk op de luchthaven en niet iedere passagier heeft Nederland als bestemming. Ruim 75% ID transitpassenger.
Veel landen zitten/zaten op slot dus passagiers transporteren was/is niet aan de orde. Vluchten werden geannuleerd en dat leverde weer een overschot aan vracht op (ging met lijnvluchten mee).
Maakt het verschil?
Citaat:
SCHIPHOL - Het aantal passagiers op Schiphol is in april bijna volledig ingestort. Vorige maand reisden 125 duizend passagiers van, naar of via de luchthaven, terwijl dat er in dezelfde maand vorig jaar nog 6,1 miljoen waren: een daling van 98 procent.
Het aantal vluchten van en naar Schiphol daalde tot 4.242: 90 procent minder ten opzichte van april vorig jaar. Volgens Schiphol zijn de cijfers vergelijkbaar met andere landen doordat het mondiale passagiersvervoer in april bijna volledig tot stilstand kwam.
Het aantal vluchten van en naar Schiphol daalde tot 4.242: 90 procent minder ten opzichte van april vorig jaar. Volgens Schiphol zijn de cijfers vergelijkbaar met andere landen doordat het mondiale passagiersvervoer in april bijna volledig tot stilstand kwam.
Dave
Webspecialist
Suggestief schreef:
Wat heb ik aan als mijn kabeltje bij Dave wordt bezorgd?
Het gaat om het principe. Iemand koopt een container van die kabeltjes op, Slaat het ergens op en verstuurd het dan met 1, 2, 3, 4 of 5 Euro bovenop de prijs. Dat komt omdat opslag geld kost, een website geld kost, medewerkers geld kosten .. Hell, het lijkt wel een economie!
En jij denkt dat ze wel effe gratis vliegtuigen in kunnen zetten voor je kabeltje want drie weken is belachelijk. Dan vraag ik me af wat voor werk je zelf doet, zeker ook voor niets.
Ik kan er met mn pet niet bij hoe mensen tegenwoordig denken.. Wat dat betreft mag er wel iets gebeuren zodat mensen weer een beetje hersencellen gaan activeren. Maar wat zou globaal nou zo heftig kunnen zijn om dat te activeren .. Hmm
Walker
Master
Ik zou er een of andere pandemie tegenaan gooien. Dat zal ze leren!
Aan de andere kant: Het produceren kost blijkbaar niets. Kosten zitten idd in opslag, transport af fabrikant (gesubsidieerd?), salariskosten personeel, marketing en distributie.
Milieu is geen issue: Ook de producten van gerenommeerde leveranciers komen uit China. Dus de vervuiling en de slechte arbeidsomstandigheden veranderen daar niet door. Vervuiling blijft daar, en hier wordt het geld verdiend. Win-Win?
Aan de andere kant: Het produceren kost blijkbaar niets. Kosten zitten idd in opslag, transport af fabrikant (gesubsidieerd?), salariskosten personeel, marketing en distributie.
Milieu is geen issue: Ook de producten van gerenommeerde leveranciers komen uit China. Dus de vervuiling en de slechte arbeidsomstandigheden veranderen daar niet door. Vervuiling blijft daar, en hier wordt het geld verdiend. Win-Win?
R
Master
Naast Amazon komt Ali binnenkort ook hier met een distributiecentrum? Ergens in Limburg of één ander land daarom heen.
snovvdog
Master
18vti schreef:
Dat vliegen is blijkbaar lang niet zo belangrijk als altijd gedacht....
Pardon? Het is één van de grote vrijheden. Het is één van de belangrijkste dingen die er zijn mobiliteit in het algemeen.
Het doel waarvoor ik in dit geval (maar ook vele anderen) wil vliegen wordt alleen wereldwijd verboden. Als het gewoon kon zou ik zo op het vliegtuig zitten naar een warm land om daar even vakantie te vieren, maar de boel is aan banden gelegd door paranoia om COVID19.
Ken veel mensen die er ook zo ver denken, dat zodra het weer mogelijk is, ze op het vliegtuig zitten om ergens ver hier vandaan vakantie te vieren.
Walker
Master
Maak vliegen maar lekker duur. Kan iedereen weer klagen dat het een luxe-product is en alleen voor de elite. Net als vroeger.
De paupers mogen dan gewoon op een schip in de 3e klasse naar de overkant.
De paupers mogen dan gewoon op een schip in de 3e klasse naar de overkant.
Suggestief
Master
Dave schreef:
En jij denkt dat ze wel effe gratis vliegtuigen in kunnen zetten voor je kabeltje
Waar staat dat ik denk dat ze gratis vliegtuigen moeten inzetten?
Mijn kabeltje komt al via airmail. Als stilstaande vliegtuigen nu tegen "pakjestarief" ook pakjes gaan vliegen dan levert het nog iets op. Oké, het saldo zal verlies zijn maar beter iets aan inkomsten dan niets.
Daarnaast houd je ook deels een veelvoud aan bedrijven die bestaan van de luchthaven – grondpersoneel, beveiligers, afhandelaars, technici, vrachtverwerkers, etc. aan het werk.
Bijlagen :
Range Rover Teun
Medewerker
NOS schreef:
Fouten bij uitschrijven coronaboetes: 'Deel kan niet geïnd worden'
Een deel van de bekeuringen die zijn uitgeschreven voor te weinig afstand houden, zal vanwege fouten nooit bij overtreders op de mat belanden. Dat zegt vakbond BOA-ACP.
Tot nu toe zijn zeker 10.000 bekeuringen uitgedeeld door de politie en handhavers omdat mensen te weinig afstand hielden. "Hoe is een agent of boa tot de conclusie gekomen dat een iemand geen anderhalve meter uit elkaar staat? Dat moet beschreven worden in een proces-verbaal", zegt vakbondsvoorzitter Richard Gerrits. Zeker toen de coronamaatregelen net van start gingen, is dat volgens hem niet altijd gebeurd.
Ook hebben boa's en agenten niet altijd de noodverordening bij hun proces-verbaal gevoegd, wat wel verplicht is. "Een aantal boetes zal dus niet geïnd kunnen worden", zegt Gerrits. Het Openbaar Ministerie controleert alle ingestuurde processen-verbaal en erkent dat een deel van de boetes vooralsnog is afgekeurd. Om hoeveel boetes het gaat, is nog onduidelijk. Het OM zegt dat nog uit te zoeken.
Willekeur en onbegrip
Op dit moment geldt nog altijd de noodverordening met maatregelen om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Burgemeesters gaan daar in de praktijk wisselend mee om. De ene gemeente treedt strenger op dan de andere gemeente. Advocaten zien dat er ook veel verwarring bestaat over wat wel en niet mag en waarschuwden vandaag voor willekeur bij het uitdelen van boetes.
Taco Nijmans en Lou van Rossum kregen een fikse boete vanwege samenscholing. Dat mag in hun woonplaats Schiedam niet met meer dan twee personen: Video bij de bron.
De handhaving van coronamaatregelen is nu inderdaad erg ingewikkeld, zegt Richard Gerrits van vakbond BOA-ACP. "De regels zijn nu al vijf keer aangepast. Op 1 juni komen er weer nieuwe regels bij en vallen andere regels af."
De boa's willen daarom snel meer duidelijkheid over de handhaving van coronamaatregelen en wachten met smart op een eerder aangekondigde spoedwet. Die moet de noodverordening vervangen en een einde maken aan lokale verschillen. "Boa's krijgen nu veel onbegrip over zich heen."
Komt de opheldering er niet, dan is het volgens Gerrits niet haalbaar om na 1 juni nog op te treden, als de horeca weer open gaat en het weer drukker zal worden op straat. "Dan is het vooral toezicht houden tot we goede afspraken hebben gemaakt."
'Meeste boetes terecht'
Minister Grapperhaus (Justitie en Veiligheid) geeft toe dat er soms verwarring is over wat wel en niet mag, maar over het algemeen valt het wel mee zegt hij. "Er zijn regionale verschillen, maar dat heb je met alle vormen van overtredingen. Ik vind dat het goed werkt. In Nederland zijn ook veel minder boetes nodig dan in andere landen, dus mensen volgen de regels goed."
Hij bestrijdt dat er sprake is van willekeur bij het uitschrijven van boetes, zoals advocaten stellen. Politie en boa's zijn volgens hem al terughoudend met het uitschrijven van bekeuringen. "De keren dat ze het doen, is het in overgrote deel van de gevallen gewoon terecht."
Wel worden er af en toe fouten gemaakt, geeft Grapperhaus toe. "Zeker in het begin is dat gebeurd. Zoals mensen die op een balkon zaten en bij elkaar in huis woonden en toch een bekeuring kregen. Dat had natuurlijk niet mogen gebeuren."
De boa's gaan binnenkort met minister Grapperhaus in gesprek over de verdere handhaving. De minister hoopt dat de spoedwet in juni aangenomen kan worden. "Het belangrijkste van die wet is dat we voor langere duur een wettelijke basis hebben voor bepaalde maatregelen."
Een deel van de bekeuringen die zijn uitgeschreven voor te weinig afstand houden, zal vanwege fouten nooit bij overtreders op de mat belanden. Dat zegt vakbond BOA-ACP.
Tot nu toe zijn zeker 10.000 bekeuringen uitgedeeld door de politie en handhavers omdat mensen te weinig afstand hielden. "Hoe is een agent of boa tot de conclusie gekomen dat een iemand geen anderhalve meter uit elkaar staat? Dat moet beschreven worden in een proces-verbaal", zegt vakbondsvoorzitter Richard Gerrits. Zeker toen de coronamaatregelen net van start gingen, is dat volgens hem niet altijd gebeurd.
Ook hebben boa's en agenten niet altijd de noodverordening bij hun proces-verbaal gevoegd, wat wel verplicht is. "Een aantal boetes zal dus niet geïnd kunnen worden", zegt Gerrits. Het Openbaar Ministerie controleert alle ingestuurde processen-verbaal en erkent dat een deel van de boetes vooralsnog is afgekeurd. Om hoeveel boetes het gaat, is nog onduidelijk. Het OM zegt dat nog uit te zoeken.
Willekeur en onbegrip
Op dit moment geldt nog altijd de noodverordening met maatregelen om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Burgemeesters gaan daar in de praktijk wisselend mee om. De ene gemeente treedt strenger op dan de andere gemeente. Advocaten zien dat er ook veel verwarring bestaat over wat wel en niet mag en waarschuwden vandaag voor willekeur bij het uitdelen van boetes.
Taco Nijmans en Lou van Rossum kregen een fikse boete vanwege samenscholing. Dat mag in hun woonplaats Schiedam niet met meer dan twee personen: Video bij de bron.
De handhaving van coronamaatregelen is nu inderdaad erg ingewikkeld, zegt Richard Gerrits van vakbond BOA-ACP. "De regels zijn nu al vijf keer aangepast. Op 1 juni komen er weer nieuwe regels bij en vallen andere regels af."
De boa's willen daarom snel meer duidelijkheid over de handhaving van coronamaatregelen en wachten met smart op een eerder aangekondigde spoedwet. Die moet de noodverordening vervangen en een einde maken aan lokale verschillen. "Boa's krijgen nu veel onbegrip over zich heen."
Komt de opheldering er niet, dan is het volgens Gerrits niet haalbaar om na 1 juni nog op te treden, als de horeca weer open gaat en het weer drukker zal worden op straat. "Dan is het vooral toezicht houden tot we goede afspraken hebben gemaakt."
'Meeste boetes terecht'
Minister Grapperhaus (Justitie en Veiligheid) geeft toe dat er soms verwarring is over wat wel en niet mag, maar over het algemeen valt het wel mee zegt hij. "Er zijn regionale verschillen, maar dat heb je met alle vormen van overtredingen. Ik vind dat het goed werkt. In Nederland zijn ook veel minder boetes nodig dan in andere landen, dus mensen volgen de regels goed."
Hij bestrijdt dat er sprake is van willekeur bij het uitschrijven van boetes, zoals advocaten stellen. Politie en boa's zijn volgens hem al terughoudend met het uitschrijven van bekeuringen. "De keren dat ze het doen, is het in overgrote deel van de gevallen gewoon terecht."
Wel worden er af en toe fouten gemaakt, geeft Grapperhaus toe. "Zeker in het begin is dat gebeurd. Zoals mensen die op een balkon zaten en bij elkaar in huis woonden en toch een bekeuring kregen. Dat had natuurlijk niet mogen gebeuren."
De boa's gaan binnenkort met minister Grapperhaus in gesprek over de verdere handhaving. De minister hoopt dat de spoedwet in juni aangenomen kan worden. "Het belangrijkste van die wet is dat we voor langere duur een wettelijke basis hebben voor bepaalde maatregelen."
Citaat:
"Er zijn regionale verschillen, maar dat heb je met alle vormen van overtredingen.
Grapperhaus weet ook niet waar hij over zwamt. Volgens mij waren er geen regionale verschillen. Het was overal hetzelfde.
BLikent
Master
Nu er zo weinig nieuwe besmettingen zijn, zou ik wel eens willen weten,
op hoeveel afstand (van de totale landoppervlak in NL) ik ben van de nu nog overgebleven besmetters.
Uiteraard een gemiddelde omdat de overgebleven besmetters niet willekeurig over het land wonen.
Met zulke lage aantallen instroom kunnen ze eigenlijk de contactonderzoeken weer gaan uitvoeren, helaas hoor je hier helemaal niets over.
op hoeveel afstand (van de totale landoppervlak in NL) ik ben van de nu nog overgebleven besmetters.
Uiteraard een gemiddelde omdat de overgebleven besmetters niet willekeurig over het land wonen.
Met zulke lage aantallen instroom kunnen ze eigenlijk de contactonderzoeken weer gaan uitvoeren, helaas hoor je hier helemaal niets over.
Blaataap
Master
Dave
Webspecialist
BLikent schreef:
Uiteraard een gemiddelde omdat de overgebleven besmetters niet willekeurig over het land wonen.
ik weet niet waar je uithangt maar hier meer info; https://smartexit.nu/besmettingsgraad-in-uw-gemeente/
I'm going deeper underground.. There is too much panic in this town ♪ ♫ ♬
Story
Master
Dave schreef:
hier meer info;
Vooral meer besmettingen. een factor 100 verschil met het RIVM. Geleuf ge't zelluf?
Bijlagen :
djee
Tour de France kenner '23
Dikke Dakduif
Master
Blaataap
Master
djee schreef:
Hoe zie je dat voor je dan?
Waarom zou ik dat moeten bepalen? Ik ben geen expert op dit gebied. Het lijkt mij echter wel een opportuun moment om eens kritisch te kijken of en zo ja hoe dit anders kan.
BLikent
Master
Dit is net niet wat ik bedoel, wel bijna.
Kaart 1 de besmettingsgraad wil ik niet cumulatief weten, maar die van de afgelopen week (of 2 à 3 weken).
Cumulatief is misschien leuk om de groepsimmuniteit te meten, maar is alleen interessant voor Rutte.
Dat een gedeelte van Brabant donkerrood is, was al vanaf het begin bekend, het zegt niets over de huidige stand van zaken; de verdeling binnen deze kaart is niet wezenlijk veranderd sinds het begin van de uitbraak. Dat kan ook niet omdat 1 nieuwe besmetting slechts een rimpel op het totaal is.
Kaart 2 cumulatief totaal aantal patiënten per 100.000
Door het totaal aantal te gebruiken zie je maar weinig verandering in kleur. Ook door de range (groep van 135,100,115,130,180,370) zo te kiezen is er weinig verandering te zien. Ik zou graag zien hoeveel nieuwe patiënten (wederom per week of 2 à 3 weken) er zijn. Uiteraard met een passende reeks
Het gaat er mij om, inzichtelijk te maken, waar die mensen (besmetters) zijn die ervoor zorgen dat anderen op de IC belanden. Dit zijn er niet zo heel veel meer. Als je weet (die cijfers worden toch niet vrijgegeven) in welke regio de besmetters wonen, kan je zelf een betere keuze maken om naar buiten te gaan. Bovendien is er dan minder noodzaak voor een app.
Kaart 1 de besmettingsgraad wil ik niet cumulatief weten, maar die van de afgelopen week (of 2 à 3 weken).
Cumulatief is misschien leuk om de groepsimmuniteit te meten, maar is alleen interessant voor Rutte.
Dat een gedeelte van Brabant donkerrood is, was al vanaf het begin bekend, het zegt niets over de huidige stand van zaken; de verdeling binnen deze kaart is niet wezenlijk veranderd sinds het begin van de uitbraak. Dat kan ook niet omdat 1 nieuwe besmetting slechts een rimpel op het totaal is.
Kaart 2 cumulatief totaal aantal patiënten per 100.000
Door het totaal aantal te gebruiken zie je maar weinig verandering in kleur. Ook door de range (groep van 135,100,115,130,180,370) zo te kiezen is er weinig verandering te zien. Ik zou graag zien hoeveel nieuwe patiënten (wederom per week of 2 à 3 weken) er zijn. Uiteraard met een passende reeks
Het gaat er mij om, inzichtelijk te maken, waar die mensen (besmetters) zijn die ervoor zorgen dat anderen op de IC belanden. Dit zijn er niet zo heel veel meer. Als je weet (die cijfers worden toch niet vrijgegeven) in welke regio de besmetters wonen, kan je zelf een betere keuze maken om naar buiten te gaan. Bovendien is er dan minder noodzaak voor een app.
Wie zijn er online
Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast
Leden gezien in dit onderwerp:
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum