Pagina 21 van 73  [ 3607 berichten ]
  Bericht 
Ducantoni
Master
Over de DS gesproken; vanmiddag eentje met de beginletters ED gezien, gevolgd door 4 cijfers.
Dat moet zo'n beetje de oudste, nog bestaande, in ons land nieuw geleverde DS zijn.
  Bericht 
maarten28
Master
Ducantoni schreef:
Dat moet zo'n beetje de oudste, nog bestaande, in ons land nieuw geleverde DS zijn.

Niet waarschijnlijk. ED zat niet vooraan in de uitgifte van de eerste serie, ND werd als eerste uitgegeven in 1951.
ED kwam pas in 1960. En DS'en kwamen vanaf 1955.
  Bericht 
Ducantoni
Master
Ik ga ervan uit dat de DS niet direct vanaf nieuw in ons land geleverd is, maar pas later. Sowieso werden de eerste auto's pas in '56 geleverd en toen moest er nog aardig doorgewerkt worden om de achterstand in te lopen, net als met de 2CV, trouwens.
Volgens het DS/ID register bestaan er 39 wagens met een bouwjaar tot 1960, maar er wordt geen onderscheid gemaakt tussen later geïmporteerde exemplaren of een heel autoleven in ons land.
Jammer genoeg is er dit jaar geen Citromobile, of Citroexpo zoals het gaat heten, want daar is vast iemand die het antwoord heeft.

En dan terug naar het hoofdonderwerp:

  Bericht 
406
Master
De oudste origineel Nederlandse komt van 18 april 1959 met het kenteken AD-04-74. De ED-07-10 welke Ducantoni heeft gezien is de op 2 na oudste origineel NL, datum 14 december 1960.*
De oudste in NL is de AL-95-93, eerste registratie 28 december 1956 maar die is pas in 2005 in NL gekomen.

Handig, dat RDW opendata.

*=De op twee na oudste nog bestaande
Ducantoni schreef:
Volgens het DS/ID register bestaan er 39 wagens met een bouwjaar tot 1960, maar er wordt geen onderscheid gemaakt tussen later geïmporteerde exemplaren

41 inmiddels.
  Bericht 
dvdouden
Master
  Bericht 
Morbid Angel
Master
Ducantoni schreef:
Helaas wel verpest met die verlaging. :nothanks:

Het lijkt er meer op dat er grotere steelies op liggen dan dat die verlaagd is...
  Bericht 
Joël D.
Master
Toch maar even omgedraaid om foto's te maken. Lang geleden dat ik een 75 heb gezien, laat staan in deze staat.


Bijlagen :




  Bericht 
Lotus Omega
Master
:applaus:
  Bericht 
Ducantoni
Master
406 schreef:
is de op 2 na oudste origineel NL,

:thumb:
Redelijk ingeschat, toch?

Joël D. schreef:
Lang geleden dat ik een 75 heb gezien

Laatst nog een zwarte gezien, aan de Westerweg in Heiloo, niet ver van de Kerkelaan.
  Bericht 
DikkeDiesel
Master
Joël D. schreef:
Toch maar even omgedraaid om foto's te maken. Lang geleden dat ik een 75 heb gezien, laat staan in deze staat.
:respect: :respect: :respect:
  Bericht 
Ducantoni
Master
De laatste echte Alfa, volgens sommigen.
  Bericht 
Raymond
Master
Ducantoni schreef:
De laatste echte Alfa, volgens sommigen.

Levensgevaarlijke auto's. Heb er een gehad. Iets te vroeg op het gas in een natte bocht stond garant voor een 270. Lift off oversteer zijn ze ook erg goed in. Je leert er wel van rijden. :lol: Heb nog steeds dat als ik een BMW dingen zie doen op een natte weg dat ik denk: jij hebt geen Alfa 75 gehad, dan had je dit uit je hoofd gelaten.
  Bericht 
406
Master
:lol:
  Bericht 
Ducantoni
Master
Raymond schreef:
Heb er een gehad. Iets te vroeg op het gas in een natte bocht stond garant voor een 270. Lift off oversteer zijn ze ook erg goed in. Je leert er wel van rijden. :lol: Heb nog steeds dat als ik een BMW dingen zie doen op een natte weg dat ik denk: jij hebt geen Alfa 75 gehad, dan had je dit uit je hoofd gelaten.

Ik ben op een droge weg en met lage snelheid eens verrast door een E28. Bandjes waren wat zacht, dat was zichtbaar, maar die verrassing had achterwege mogen blijven.
Overigens hebben de oude Juultjes (Giulia dus) met een opgepepte motor hetzelfde karakter als de 75, zoals jij het omschrijft.
Redenatie van de kenners is dan ook: als je daarmee weet om te gaan, dan kun je alles.
  Bericht 
Karbargenbok
Master
Gisteren op één avond twee Carvers gezien. De eerste was het oermodel zoals ik hem kende (met Daihatsu-turbomotortje), daar heb ik zelf nog eens een rondje mee gestuurd. De tweede had een nieuwer frontje.

Even gecheckt, want ik had ergens wel vernomen dat het autootje recent een ‘doorstart’ had gemaakt. Dat klopt, het is nu een elektrische brommobiel. :/
  Bericht 
DikkeDiesel
Master
Ducantoni schreef:
De laatste echte Alfa, volgens sommigen
De Giulia is ook wel een echte hoor.
  Bericht 
Ducantoni
Master
De nieuwe of de oude?
Op zich mag het al bijzonder heten dat Alfa voor de nieuwe ook/ weer voor achterwielaandrijving heeft gekozen, in een tijd dat het grootste deel van de auto's het nu op de voorwielen heeft.
  Bericht 
DikkeDiesel
Master
Ik bedoel de nieuwe :D
  Bericht 
Raymond
Master
Ducantoni schreef:
Op zich mag het al bijzonder heten dat Alfa voor de nieuwe ook/ weer voor achterwielaandrijving heeft gekozen, in een tijd dat het grootste deel van de auto's het nu op de voorwielen heeft.

Dat heeft ook veel meer charme voor iemand die van sturen houdt. En tegenwoordig heb je elektronica en slimme diffs die je op de weg houden.
  Bericht 
Forza!
Master
 
Hihi :) bron: NOS


Bijlagen :




  Bericht 
Forza!
Master
 
19-LYR-1 die erachter rijdt geeft geen vermelding bij de RDW.
Misschien zo'n Russische plaat :lol:
  Bericht 
DikkeDiesel
Master
Is toch zo’n Lightyear?
  Bericht 
maarten28
Master
Lightyear one. Die Michelotti is van het koningshuis zelf. Of was iig.
  Bericht 
Forza!
Master
 
klopt ja. die lijkt wat op de oude DS. Maar dit dingetje van DAF is wel heel erg leuk ;) Heeft ie als kind in gezeten. Ik had dat met een ouwe 2CV, dak open in de zomer en met de vriendjes naar het bos. Kan me zijn herinneringen zo inbeelden ;)
  Bericht 
Ducantoni
Master
  Bericht 
Forza!
Master
 
hebben ze in de 74 oranje geverfd? oh nee 73. vooruitziende blik van de Duitsers.. Jammer alleen dat ze nog net gewonnen hebben.


Youtube video
  Bericht 
dvdouden
Master
Een Model T :lief:
  Bericht 
Ducantoni
Master
Ik zag vanmiddag ook nog een Jeep. Probeer van een afstand maar eens het onderscheid te maken tussen een echte (oorlogsveteraan) en een Nekaf..
  Bericht 
Forza!
Master
 
benzinedoppie zit hoger idd
  Bericht 
maarten28
Master
Forza! schreef:
Youtube video met de titel: Classic in every detail -The 1973 Passat B1 | Volkswagen

Dat is een Audi op dat plaatje.
Of misschien een Polo.
  Bericht 
babsvw
Master
maarten28 schreef:
Dat is een Audi op dat plaatje.
Of misschien een Polo.
Mee eens. Polo 1 er staat Volkswagen Polo op ;)


Edit even in Polo 86c register gekeken, denk dat het de 58-PS-98 is.
  Bericht 
18vti
Master
Een donker rode lambo Countach ........... :applaus:
  Bericht 
Raaf
Master
Raymond schreef:
Je leert er wel van rijden. :lol:

In die krengen heb ik les gehad op de nurburgring.. Je leert echt enorm veel :woop:
Was wel heerlijk toen je eenmaal wat controle kreeg.
  Bericht 
Fpsdoug
Master
18vti schreef:
Een donker rode lambo Countach ........... :applaus:


Gaaf!
  Bericht 
Lotus Omega
Master
18vti schreef:
Een donker rode lambo Countach ........... :applaus:

Waar reed die? :D
  Bericht 
Forza!
Master
 
fotoooooohhooo...!
  Bericht 
18vti
Master
Lotus Omega schreef:
Waar reed die? :D


Op de N18 richting Varsseveld vanuit Groenlo gezien.
Geen foto helaas, ik stond met de mond open toen ik hem zag (hoorde) aankomen.
  Bericht 
Ducantoni
Master
Een Ferrari, voorzien van een plaat met de combinatie KN-288-S.
Dat je als eigenaar stomtoevallig die cijfers in je kenteken krijgt toegewezen..
  Bericht 
Lotus Omega
Master
Ik zag deze week op de snelweg nog een Volvo FH16 750 rijden met 4 assen achter. Een van de dikkere vrachtwagens met 750 pk en 3550 Nm. Schiet tenminste een beetje op :[
  Bericht 
Joël D.
Master
Ducantoni schreef:
Een Ferrari, voorzien van een plaat met de combinatie KN-288-S.
Dat je als eigenaar stomtoevallig die cijfers in je kenteken krijgt toegewezen..


Ik ken ze mooier, er rijdt in Nederland een Porsche 911 (991) Carrera T rond met het kenteken RV-991-T. Of een Datsun 240Z met het kenteken DZ-24-01.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
En de inmiddels geëxporteerde Citroën XM, 3.0 V6, met kenteken 30-LTR-6?
  Bericht 
Lotus Omega
Master
Ik zag lang geleden een keer een Opel Astra met kenteken **-HT-LR was volgens mij nog in de 40-reeks ook :x
  Bericht 
Joël D.
Master
Piet_Piraat schreef:
En de inmiddels geëxporteerde Citroën XM, 3.0 V6, met kenteken 30-LTR-6?


Ohja, die was ook wel mooi!

Of deze:



Rolls-Royce Phantom 8.
  Bericht 
Lotus Omega
Master
Ik zag vanochtend bij Eindhoven een oude Ford Fiesta rijden uit ongeveer 1985. Zag er nog goed uit
  Bericht 
bruintje beer
Master
Lotus Omega schreef:
Ik zag lang geleden een keer een Opel Astra met kenteken **-HT-LR was volgens mij nog in de 40-reeks ook :x
88?
  Bericht 
Lotus Omega
Master
Nee, weet ik niet meer. Vond het al grappig genoeg dat **-HT-LR was uitgegeven.
  Bericht 
Christafari
Master
bruintje beer schreef:
88?

:[ een kenner.
  Bericht 
basjuh1981
Master
Lotus Omega schreef:
Vond het al grappig genoeg dat **-HT-LR was uitgegeven.

Die is van Edward.
  Bericht 
LucF
Die hard
18vti schreef:
Een donker rode lambo Countach ........... :applaus:

Het is alweer een paar jaartjes geleden, maar misschien dezelfde. Voor wat ik zo in RDW kan vinden zijn er nog maar 5 rode Countaches in NL die ook de weg op mogen.
https://www.youtube.com/watch?v=yDQYEvXvCWE
  Bericht 
DikkeDiesel
Master
 Pagina 21 van 73  [ 3607 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy