Pagina 15 van 61  [ 3003 berichten ]
  Bericht 
Story
Master
 
Toyota C-HR
  Bericht 
Masterdam
Master
Toyota CH-R
  Bericht 
babsvw
Master
[url]toyota.nl/c-hr[/url]
  Bericht 
Black98
Master
Ik heb zo'n ding nou ook al een paar keer gezien, maar kan toch niet zeggen dat ie lelijk is.
Sterker, ik vind hem toch wel gaaf, zeker in het wit.
  Bericht 
Ducantoni
Master
Toyota CHR

:dood:

Een gedeelde eerste plaats met de BMW X6. :fp:
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
De BMW X6 is er een beauty bij :x
  Bericht 
bernardo A.
Master
 
Ik ben geen Toyotamensch, maar bij deze auto is dat sterk een kwestie van persoonlijke smaak. In die 2 kleuren op de parkeerplaats vind ik m ronduit lelijk, maar ik zag een andere kleurstelling, of in 1 kleur en toen vond ik het model wel te pruimen.
  Bericht 
Lotus Omega
Master
Ik was het weer helemaal vergeten maar ik zag een paar weken terug in België een spiksplinternieuwe Honda Civic Type-R in het donkerblauw. De eigenaar had gekozen voor zwarte velgen met rode rand. Best mooi en niet libidoverlagend maar hij had ook gekozen voor de Union Jack op het dak. Whut? Honda's zijn toch Japans? Vond het maar vreemd staan. Of is het ondat ze misschien daar worden gebouwd?? Ik weet het niet hoor. Hij stond op Belgisch kenteken dus geen brit. Of misschien was de eigenaar zelf Brits? Pfff...

Vorige week voor het eerst en hopelijk voor het laatst de nieuwe Audi Q1 gezien. Was een rode dat wel, ipv saai zwart of grijs. Lijkt van achter net een VW Polo met die achterlichten. Ziet er zo budget-achtig uit. Koop alsjeblieft een A3 voor dat geld of helemaal niets.
  Bericht 
Spook
Master
Lotus Omega schreef:
Honda's zijn toch Japans?


https://en.wikipedia.org/wiki/Rover_400_/_45

Nouja..
  Bericht 
Lotus Omega
Master
Ik heb het nagezocht, de huidige Civics worden in Engelanf gebouwd maar dan vind ik het nog niet logisch. Je zet toch ook geen Nederlandse vlag op het dak van een Mini?
  Bericht 
Pen
Master
Lotus Omega schreef:
Je zet toch ook geen Nederlandse vlag op het dak van een Mini?


Oh nee?

  Bericht 
JeffreyM
Master
Dat is de Franse vlag, dat zie je toch! O:) :lol: :lol:
  Bericht 
Spook
Master
Een Franse vlag op een BMW blijft raar.
  Bericht 
Griffin
Master
Nee, dan maar een Japanse ondergaande zon op het dak? :lol:
  Bericht 
Spook
Master
Banzai!
  Bericht 
Lotus Omega
Master
Pen schreef:
Oh nee?

He nee dat staat niet. Daar hoort gewoon de Union Jack op, niet de Luxemburgse vlag.
  Bericht 
406
Master
Daar hoort een Duitse, Nederlandse of Griekse vlag op. Dat ding is alles behalve brits.
  Bericht 
Lotus Omega
Master
Waarom zijn fabrikanten zo aan het klooien met de uitlaatsierstukken? Bij BMW was het tot voor kort bijv. zo dat 1 uitlaat betekende dat het een 4-cilinder was. 2 uitlaten links betekende 6 cilinder 25i/d, 30i/d. 1 uitlaat aan elke kant was voorbehouden aan de 35i/d motoriseringen. De 50i had als enige rechthoekige uitlaten. Nu zag ik deze week 2 nieuwe BMW 3 Serie Tourings rijden met dubbele uitlaat linksachter. Bij de eerste dacht ik nog van 'wow, dikke 3er, zie je niet veel zo hier in NL' maar na een kentekencheck (ik stond toch in de file) bleek het een 320d EfficientDynamics te zijn met 163 pk. Een speciale lease-versie. Nouja, misschien kan dat nog omdat de eigenaar dat zo besteld heeft maar ik zag er vanochtend nog zo een rijden. Hebben ze dan nu ook 4-cilinders van zo'n sierstuk voorzien? Beetje verwarrend zo.

En gisterochtend zag ik ook nog een hele dikke Passat Variant (B7) rijden met 1 uitlaat links en 1 rechts. Normaal is dat dan de 3.6 V6 maar dat bleek een 2.0 TDI 170pk 4Motion te zijn. Ook leuk en zeldzaam (in NL) maar toch een heel stuk minder spectaculair dan een 3.6 V6 benzine met 300 pk :roll:
  Bericht 
406
Master
Lotus Omega schreef:
Hebben ze dan nu ook 4-cilinders van zo'n sierstuk voorzien? Beetje verwarrend zo.

Enkel op de 4 pitters. De 3 pitter heeft een enkele links, de 4 pitters (m.u.v 316d) een dubbele links en de 6 pitter een enkele aan weerszijde.
Het is veel verwarredder dat de 318i een 1.5 is, zowel de 320i als 330i 2 liters zijn en de 340i een 3 liter. Om over de diesels nog maar te zwijgen; de 316d, 318d en 320d zijn 2 liter blokken waar de 330d daadwerkelijk een 3 liter blok is.

Bij andere modellen is het weer anders, de 740e is een 2 liter 4 pitter en de 7xxd zijn allemaal 3 liter diesels. De tijd dat je bij BMW of Mercedes de motor kon aflezen aan het typeplaatje is echt al tijden verleden tijd.
  Bericht 
Lotus Omega
Master
Hm ok, heb het niet meer zo bijgehouden.

Over de typeaanduiding: Dat is in de loop der tijd veranderd van 'motorinhoud' naar 'motor presteert als zijnde een ...'. Het gaat dus niet meer om de fysieke motor die erin ligt maar dat een 316i/d presteert als een motor met 1.6 liter inhoud. Dat die motor een 1.5 of 2.0 is maakt niet uit, het gaat om het vermogen/koppel. De 330i heeft nu een 2.0 turbo met 252 pk. Ongeveer het vermogen van een 3.0-liter motor. Daarnaast is het ook puur marketing. Anders zouden ze alles 316i of 320i moeten noemen en dat bekt niet zo lekker als ze nu doen.
  Bericht 
Raaf
Master
Lotus Omega schreef:
Anders zouden ze alles 316i of 320i moeten noemen en dat bekt niet zo lekker als ze nu doen

Dat is inderdaad de reden dat ze er vanaf zijn gaan wijken. Hoewel een E36 323i ook al gewoon een geknepen 2,5 liter was. En een E36 320i een 6 cilinder met een enkele uitlaat.

Zal ik dan maar 327i achterop de Schnitzel plakken? De M batches zijn er al af :lol:
  Bericht 
Pietert
Master
Ja, vermoeiend is dat inderdaad. Vroeger wist je gewoon waar je dan aan toe was. Daarom heb ik mijn typeaanduiding er ook maar afgehaald :)
  Bericht 
lacheisleuk
Master
 
Raaf schreef:
Zal ik dan maar 327i achterop de Schnitzel plakken? De M batches zijn er al af :lol:
Logotjes combineren? 114 en 3xx en dan 314i achterop plakken? :lol: :lol:
  Bericht 
406
Master
Ik zag vandaag een audi Q2, wat hondslelijke bak is dat zeg...
  Bericht 
Pietert
Master
Yep. Net als de BMW X1 en Mercedes GLA.. Kut hokken.
  Bericht 
KanarieVW
Master
406 schreef:
Ik zag vandaag een audi Q2, wat hondslelijke bak is dat zeg...


In mijn zoektocht naar een opvolger voor de Golf heb ik daar een paar weken geleden een dagje in proefgereden. Wist eigenlijk al dat hij te klein voor me is, maar toch. Hij zit wel erg goed in elkaar hoor. Het interieur is echt weer een stapje hoger dan de vorige generaties Audi en de S-line in het wit die ik had zag er op 18" helemaal niet slecht uit! Het nieuwe MMI systeem met Google Maps en active display voor je neus werkt wel echt briljant. Moet toegeven dat het instap model geen gezicht is.

Maar zoals gezegd, hij is niet groot genoeg. Ook gekeken naar de Q3, maar die is aardig verouderd van binnen. De Q5 wordt me te duur als ik alle gadgets aankruis die ik wil.
  Bericht 
RRL
Master
Knotsgek en niet geyl, dus maar hier: Range Rover Evoque cabrio.

Hoe krijg je het überhaupt verzonnen...
  Bericht 
Pen
Master
Nieuwe Suzuki Ignis. Snap niet dat je als ontwerper een model op papier krijgt dat zo slecht in proportie is.
  Bericht 
033er
Die hard
 
Pen schreef:
Nieuwe Suzuki Ignis. Snap niet dat je als ontwerper een model op papier krijgt dat zo slecht in proportie is.


En dat er dan ook mensen zijn die in de showroom zeggen: wow, doe die maar. :lol:
  Bericht 
Vroeg op
Master
Lotus Omega schreef:
En gisterochtend zag ik ook nog een hele dikke Passat Variant (B7) rijden met 1 uitlaat links en 1 rechts. Normaal is dat dan de 3.6 V6 maar dat bleek een 2.0 TDI 170pk 4Motion te zijn.

dat heet tjoening
  Bericht 
406
Master
KanarieVW schreef:
de S-line in het wit die ik had zag er op 18" helemaal niet slecht uit! Het nieuwe MMI systeem met Google Maps en active display voor je neus

Even kijken. Wit, S-line, 1.4 torretje, automaatje, 18" velgjes, google maps voor je bakkes, climate control en wat nep koe. Wááát?? €50k voor een 1.4 VW polo met een bigmac koets en een pretentieus interieur, doe es effe gezond.

Pen schreef:
Nieuwe Suzuki Ignis. Snap niet dat je als ontwerper een model op papier krijgt dat zo slecht in proportie is.

Eensch. Ik denk echter dat het op de initiële schetsen een best leuk gebakje was maar dat er gaande weg met kostenbesparingen enzo steeds minder van overbleef met dit gedrocht als eindresultaat. In dat geval is het wel frappant dat gedurende het proces niemand een stapje naar achteren nam en de rest vertelde dat het ondertussen een hok was geworden.
  Bericht 
Lotus Omega
Master
406 schreef:
Ik zag vandaag een audi Q2, wat hondslelijke bak is dat zeg...

Wacht maar tot je de Q1 ziet :x

RRL schreef:
Knotsgek en niet geyl, dus maar hier: Range Rover Evoque cabrio.

Hoe krijg je het überhaupt verzonnen...

Dat vind ik dan wel weer grappig, gewoon omdat het zo bizar is; een SUV/terreinwagen als cabriolet.

Vroeg op schreef:
dat heet tjoening

Nee, dat is standaard zo, heb al eerder een dikke Passat gezien met uitlaten op de hoeken, en na kentekenchecks bleek dat ook steeds een 2.0 TDI met 170 pk te zijn. Ik heb tot nu toe nog maar 1 echte Passat 3.6 V6 gezien en die zag ik in Bussum. De andere keren dat ik een 3.6 V6 zag was het steeds de Passat CC of lag die in een Superb.
  Bericht 
Pen
Master
Lotus Omega schreef:
tot nu toe nog maar 1 echte Passat 3.6 V6 gezien


Paar straten verderop hier staat er eentje. Ik heb me er aardig in verslikt, de eerste keer dat ik hem zag O:)
  Bericht 
406
Master
Lotus Omega schreef:
Wacht maar tot je de Q1 ziet :x

Bestaat die dan?
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Pietert schreef:
BMW X1

:nono:

zet maar neer hoor :jaja:
  Bericht 
Ducantoni
Master
033er schreef:
Pen schreef: Nieuwe Suzuki Ignis. Snap niet dat je als ontwerper een model op papier krijgt dat zo slecht in proportie is.

En dat er dan ook mensen zijn die in de showroom zeggen: wow, doe die maar. :lol:

Dat zijn de mensen die het echt geen bal kan schelen, als het maar goedkoop is, een dak heeft en vier wielen. Geen autobeleving, als ze zich maar droog van A naar B kunnen verplaatsen.
  Bericht 
Raymond
Master
Heb je wel eens in een Splash gereden? Manmanman.
  Bericht 
Spook
Master
Lotus Omega schreef:
Wacht maar tot je de Q1 ziet


Die vind ik best guitig.

Groter ook dan een Q2. Dat ding wiebelt heen en weer als je de ruitenwissers gebruikt.
  Bericht 
Story
Master
 
Raymond schreef:
Heb je wel eens in een Splash gereden?

Ja, proefritje. en toen koos ik de Ka
  Bericht 
Spook
Master
  Bericht 
babsvw
Master
Ssangyong rodius :fp:
  Bericht 
Blaataap
Master
Je moet ze ook niet opzoeken op je telefoon babs :lol: :lol:
  Bericht 
babsvw
Master
Blaataap schreef:
Je moet ze ook niet opzoeken op je telefoon babs [emoji38] [emoji38]

Kwam serieus 1 tegen op de A28 een donkerblauwe taxi.
  Bericht 
Karbargenbok
Master
Die nieuwe Renooit Scénic heeft standaard 20 inch. Blijkbaar is dat op de instapper gewoon een stalen wiel, zag er gisteren eentje op winterbanden zonder doppen. Wat een pannenkoeken.
  Bericht 
Blaataap
Master
Karbargenbok schreef:
Blijkbaar is dat op de instapper gewoon een stalen wiel,


Klopt. Daar hebben ze ook standaard wieldoppen bij maar dan moet je die wel op je stalen velg drukken :lol: :lol:
  Bericht 
keokiracer
Master
babsvw schreef:
Kwam serieus 1 tegen op de A28 een donkerblauwe taxi.

Lekker zeldzaam. Ik geloof dat Ssangyong ongeveer 10 modellen per jaar verkoopt in NL.
  Bericht 
Blaataap
Master
Nah, in de omgeving van Zwolle rijdt al een paar jaar een Ssangyong taxi. Geen idee waarom want het zijn waardeloos oncomfortabele auto's. Zal wel goedkoop zijn.
  Bericht 
babsvw
Master
Ik moest ook serieus via het kenteken opzoeken wat voor auto het was.
  Bericht 
Masterdam
Master
keokiracer schreef:
Ik geloof dat Ssangyong ongeveer 10 modellen per jaar verkoopt in NL.

10 modellen? Dat zullen alle andere merken ook wel zo ongeveer doen lijkt mij?
  Bericht 
keokiracer
Master
10 auto's in totaal verspreid over al hun modellen.

Zo beter masterdammie?
 Pagina 15 van 61  [ 3003 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy