▼
[ 3003 berichten ]
Dat is dus niet waar. Ze zijn juist heel goed betaalbaar. Heb een offerte liggen van 45k, maar dan heb ik echt bijna alle kruisjes gezet die ik erop zou willen op een S-line diesel automaat.
Een benzine versie begint al met 32k en ze zijn behoorlijk compleet. Maar zoals gezegd. Klein.
Bijna goed
2014: 1.825
2015: 1.668
Hoe dan, dat is gewoon de configurator.
Ik ben geen rijke jongen. Je wil niet weten hoe ongelooflijk idioot dit op mij overkomt.
32k voor een 1 liter driecilinder zonder enige vorm van luxe die je voor dat bedrag mag verwachten. Ál vanaf en behoorlijk compleet? Jij bulkt echt van de centen of niet soms?
Als je 45k kan stukslaan op een auto zou ik eerlijk gezegd een alfa giulia of jaguar XE kopen. Een 190pk A4 tdi kan ook nog maar ik weet niet wat dat wordt nadat je de optielijst van de vier ringen hebt aangekruist.
De Q2 heeft exact dezelfde wielbasis als de A3 en Q3. De vergelijking met een Polo slaat dus nergens op.
Een 1.0 benzine begint bij 30K. Deze uitvoering is niet zo karig als je normaal bij Audi als instapper ziet.
Ik snap hoe het over kan komen, maar zo bedoel ik het niet. Jouw mening is dat je bij Audi volledig leeg loopt als je een beetje normale opties wilt (toch?). Ik geef alleen maar aan de het me bij de Q2 meeviel. Heel veel opties zitten gewoon in de vanaf prijs. Die offerte van 45K is van een Q2 die bijna alle opties heeft, automaat en niet eens de lichtste diesel. Het is dus een bijna 'full option' wagen. Tuurlijk is 45K (te)veel geld voor zo'n auto, maar dat hoeft dus niet per se. Als je het vergelijkt met een polo is het inderdaad helemaal bizar, maar de Q2 heeft helemaal niks met de Polo te maken.
Voor 45k heb je inderdaad een Giulia of een XE. Giulia 46K voor de lichtste diesel automaat zonder opties en de XE begint de benzine al bij 45K. Geen vergelijkingen dus.
Ik probeer voor dat geld een compromis te vinden tussen ruimte, vermogen en uitrusting. ik leef bijna in mijn auto dus wil daar een weloverwogen beslissing in nemen. Ik heb dus best wel wat uiteenlopende offertes liggen van verschillende merken en types.
Je noemt allemaal benzine auto's. Niet zo handig als je 75dKM per jaar moet rijden. Ook 2e hands valt dan wel af.
Mag je mij wel uitleggen hoe je dan een offerte van 45k hebt. Als ik op de configurator kijk is de op 1 na lichtste diesel ook meteen de zwaarste (de 2.0TDI). Met S-Line zonder verdere opties zit die al op 54k.
Wat ik overigens heel bijzonder vind, een Q3 S-Line 2.0 TDI automaat zonder verdere opties kost 52k. Is daarnaast ook nog eens rijker uitgerust, climatecontrol is bijvoorbeeld standaard waar dit op de Q2 S-line nog een optionele extra is.
Dit klinkt karig maar voor 46k heb je 180pk diesel en opties zijn er nauwelijks (zonnedak, leer en daar houdt het wel een beetje op), zaken die bij de audi optioneel zijn zitten er standaard al op.
I know. Het gaat er meer om dat je probeerde te verdedigen dat 45k weliswaar stevig maar rationeel te verantwoorden was. Iets wat IMHO onmogelijk is.
Uiteindelijk gaat het er om waar je je prettig bij voelt. Of dat nu een veel te dure Q2 is of niet. Mensen zouden mij ook voor gek verklaren als ze het bedrag horen wat ik in de 406 coupe heb gestoken. Maar ik zal nooit zeggen dat het mij meevalt of dat het niet duurder is dan andere opties.
En dan geen leashok?
Hm ja ik dacht even aan mijn eigen situatie qua kilometrage.
De giulia waar ik van het weekend meer reed was een 180pk business ding. Zit onder die 46k, maar wel met leer, automaat, achterwielaandrijving, zeer fijn sturend ding. Zou ik elk moment boven vrijwel alles van VAG kiezen.
Enige nadeel was dat de traction control niet uit kan. Was leuker geweest in de sneeuw rond de nurburgring.
Is helemaal zo verkeerd nog niet.
http://www.twike.com/de_DE/fahrzeuge/twike-5/konzept/
Dat is al een stuk minder dan 5 jaar geleden. Toen zette ik er per jaar 120dkm bij. Toen besloten meer te gaan vliegen. Dat scheelt aanzienlijk.
De leasemij's die ik benaderd heb gaan dan absurde bedragen vragen en heb ze nog niet boven de 70dkm zien gaan. Het is dan (gek genoeg) voordeliger lager te leasen en de extra KM's bij te betalen bij het inleveren.
Kanarie en ik hebben het erover dat je je scheel gaat betalen als je zelf degene bent die het leasebedrag (+ eventuele bijtelling) mag aftikken.
Weinig info
Motorrijder onderuit door botsing met opvallend vehikel
ANGERLO - Op de Ganzenpoelweg in Angerlo is zaterdagmiddag een motor in botsing gekomen met een auto. De motorrijder viel daardoor met zijn voertuig.
Hij is ter plekke nagekeken door ambulancepersoneel. De bestuurder van de – overigens zeer opvallende – auto, bleef ongedeerd.
De oorzaak van het ongeval wordt onderzocht.
Gaat wel netjes rechts staan bij de verkeerslichten.
▲
[ 3003 berichten ]
KanarieVW
Master
406 schreef:
Even kijken. Wit, S-line, 1.4 torretje, automaatje, 18" velgjes, google maps voor je bakkes, climate control en wat nep koe. Wááát?? €50k voor een 1.4 VW polo met een bigmac koets en een pretentieus interieur, doe es effe gezond.
Dat is dus niet waar. Ze zijn juist heel goed betaalbaar. Heb een offerte liggen van 45k, maar dan heb ik echt bijna alle kruisjes gezet die ik erop zou willen op een S-line diesel automaat.
Een benzine versie begint al met 32k en ze zijn behoorlijk compleet. Maar zoals gezegd. Klein.
Middle
Master
keokiracer schreef:
10 auto's in totaal verspreid over al hun modellen.
Bijna goed
2014: 1.825
2015: 1.668
keokiracer
Master
?
http://www.autoweek.nl/verkoopcijfers/ssangyong/
Goed, zijn er 14, maar dan zat ik er niet zo ver naast.
http://www.autoweek.nl/verkoopcijfers/ssangyong/
Goed, zijn er 14, maar dan zat ik er niet zo ver naast.
Middle
Master
406
Master
KanarieVW schreef:
Dat is dus niet waar.
Hoe dan, dat is gewoon de configurator.
KanarieVW schreef:
Ze zijn juist heel goed betaalbaar. Heb een offerte liggen van 45k
Ik ben geen rijke jongen. Je wil niet weten hoe ongelooflijk idioot dit op mij overkomt.
KanarieVW schreef:
Een benzine versie begint al met 32k en ze zijn behoorlijk compleet
32k voor een 1 liter driecilinder zonder enige vorm van luxe die je voor dat bedrag mag verwachten. Ál vanaf en behoorlijk compleet? Jij bulkt echt van de centen of niet soms?
Als je 45k kan stukslaan op een auto zou ik eerlijk gezegd een alfa giulia of jaguar XE kopen. Een 190pk A4 tdi kan ook nog maar ik weet niet wat dat wordt nadat je de optielijst van de vier ringen hebt aangekruist.
Lotus Omega
Master
Pfff voor 45k zou ik ook echt wel wat anders kopen hoor. Een BMW 320i met een paar leuke opties, Ford Focus ST, Mercedes-Benz CLA 200, Mini Cooper S JCW, Volvo S40 T4, of tweedehands helemaal los gaan op een mooie Mercedes 500 E of Lotus Omega
DikkeDiesel
Master
KanarieVW
Master
406 schreef:
32k voor een 1 liter driecilinder zonder enige vorm van luxe die je voor dat bedrag mag verwachten. Ál vanaf en behoorlijk compleet? Jij bulkt echt van de centen of niet soms?
Als je 45k kan stukslaan op een auto zou ik eerlijk gezegd een alfa giulia of jaguar XE kopen. Een 190pk A4 tdi kan ook nog maar ik weet niet wat dat wordt nadat je de optielijst van de vier ringen hebt aangekruist.
Als je 45k kan stukslaan op een auto zou ik eerlijk gezegd een alfa giulia of jaguar XE kopen. Een 190pk A4 tdi kan ook nog maar ik weet niet wat dat wordt nadat je de optielijst van de vier ringen hebt aangekruist.
Joël D. schreef:
Voor een Polo.
De Q2 heeft exact dezelfde wielbasis als de A3 en Q3. De vergelijking met een Polo slaat dus nergens op.
Een 1.0 benzine begint bij 30K. Deze uitvoering is niet zo karig als je normaal bij Audi als instapper ziet.
406 schreef:
Ik ben geen rijke jongen. Je wil niet weten hoe ongelooflijk idioot dit op mij overkomt.
Ik snap hoe het over kan komen, maar zo bedoel ik het niet. Jouw mening is dat je bij Audi volledig leeg loopt als je een beetje normale opties wilt (toch?). Ik geef alleen maar aan de het me bij de Q2 meeviel. Heel veel opties zitten gewoon in de vanaf prijs. Die offerte van 45K is van een Q2 die bijna alle opties heeft, automaat en niet eens de lichtste diesel. Het is dus een bijna 'full option' wagen. Tuurlijk is 45K (te)veel geld voor zo'n auto, maar dat hoeft dus niet per se. Als je het vergelijkt met een polo is het inderdaad helemaal bizar, maar de Q2 heeft helemaal niks met de Polo te maken.
Voor 45k heb je inderdaad een Giulia of een XE. Giulia 46K voor de lichtste diesel automaat zonder opties en de XE begint de benzine al bij 45K. Geen vergelijkingen dus.
Ik probeer voor dat geld een compromis te vinden tussen ruimte, vermogen en uitrusting. ik leef bijna in mijn auto dus wil daar een weloverwogen beslissing in nemen. Ik heb dus best wel wat uiteenlopende offertes liggen van verschillende merken en types.
Lotus Omega schreef:
Pfff voor 45k zou ik ook echt wel wat anders kopen hoor. Een BMW 320i met een paar leuke opties, Ford Focus ST, Mercedes-Benz CLA 200, Mini Cooper S JCW, Volvo S40 T4, of tweedehands helemaal los gaan op een mooie Mercedes 500 E of Lotus Omega
Je noemt allemaal benzine auto's. Niet zo handig als je 75dKM per jaar moet rijden. Ook 2e hands valt dan wel af.
406
Master
KanarieVW schreef:
Die offerte van 45K is van een Q2 die bijna alle opties heeft, automaat en niet eens de lichtste diesel.
Mag je mij wel uitleggen hoe je dan een offerte van 45k hebt. Als ik op de configurator kijk is de op 1 na lichtste diesel ook meteen de zwaarste (de 2.0TDI). Met S-Line zonder verdere opties zit die al op 54k.
Wat ik overigens heel bijzonder vind, een Q3 S-Line 2.0 TDI automaat zonder verdere opties kost 52k. Is daarnaast ook nog eens rijker uitgerust, climatecontrol is bijvoorbeeld standaard waar dit op de Q2 S-line nog een optionele extra is.
KanarieVW schreef:
Giulia 46K voor de lichtste diesel automaat zonder opties
Dit klinkt karig maar voor 46k heb je 180pk diesel en opties zijn er nauwelijks (zonnedak, leer en daar houdt het wel een beetje op), zaken die bij de audi optioneel zijn zitten er standaard al op.
KanarieVW schreef:
maar zo bedoel ik het niet.
I know. Het gaat er meer om dat je probeerde te verdedigen dat 45k weliswaar stevig maar rationeel te verantwoorden was. Iets wat IMHO onmogelijk is.
Uiteindelijk gaat het er om waar je je prettig bij voelt. Of dat nu een veel te dure Q2 is of niet. Mensen zouden mij ook voor gek verklaren als ze het bedrag horen wat ik in de 406 coupe heb gestoken. Maar ik zal nooit zeggen dat het mij meevalt of dat het niet duurder is dan andere opties.
KanarieVW schreef:
75dKM per jaar
En dan geen leashok?
KanarieVW
Master
Ik zie denk ik waar het mis gaat. De 2.0TDI staat nu alleen als quattro in de configurator. Er is blijkbaar het een en ander veranderd sinds januari. Probleem met de Q3 is dat het een model en dus ook techniek van 2011 is. Dash, MMI en dergelijken is allemaal verouderd. Heeft wel een kleine facelift gehad, maar niet alle opties van deze tijd zijn te krijgen op de Q3. Daarom viel die bij mij al gelijk af. Hou wel van een beetje nieuwe gadgets .
De huidige Golf is een leasehok, maar die kon ik maar leasen tot 60k per jaar. Daar ga ik dus altijd (dik) overheen wat een dure hobby is. Er zijn geen leasemij's die voor een fatsoenlijk bedrag meer dan 60k per jaar willen leasen. Dus ik ga maar weer kopen. Opzich ook niks mis mee. Neig nu naar een goed aangeklede Tiguan.
De huidige Golf is een leasehok, maar die kon ik maar leasen tot 60k per jaar. Daar ga ik dus altijd (dik) overheen wat een dure hobby is. Er zijn geen leasemij's die voor een fatsoenlijk bedrag meer dan 60k per jaar willen leasen. Dus ik ga maar weer kopen. Opzich ook niks mis mee. Neig nu naar een goed aangeklede Tiguan.
Lotus Omega
Master
KanarieVW schreef:
Je noemt allemaal benzine auto's. Niet zo handig als je 75dKM per jaar moet rijden. Ook 2e hands valt dan wel af.
Hm ja ik dacht even aan mijn eigen situatie qua kilometrage.
Raaf
Master
KanarieVW schreef:
Giulia 46K voor de lichtste diesel automaat zonder opties
De giulia waar ik van het weekend meer reed was een 180pk business ding. Zit onder die 46k, maar wel met leer, automaat, achterwielaandrijving, zeer fijn sturend ding. Zou ik elk moment boven vrijwel alles van VAG kiezen.
Enige nadeel was dat de traction control niet uit kan. Was leuker geweest in de sneeuw rond de nurburgring.
Masterdam
Master
KanarieVW schreef:
Niet zo handig als je 75dKM per jaar moet rijden. Ook 2e hands valt dan wel af.
KanarieVW schreef:
Er zijn geen leasemij's die voor een fatsoenlijk bedrag meer dan 60k per jaar willen leasen.
Daar loop ik ook tegenaan. Lease is op die manier echt geen optie.DikkeDiesel schreef:
Toch ben je denk ik bij het VAG concern altijd te duur af.
Ik vind een Skoda niet te duur. Zeker niet als je een zwaar aangeklede Octavia of Super-B kiest.
406
Master
bernardo A.
Master
Black98 schreef:
Vanmorgen op de A15 reed zo'n hok
Is helemaal zo verkeerd nog niet.
http://www.twike.com/de_DE/fahrzeuge/twike-5/konzept/
KanarieVW
Master
Pen schreef:
Tering janken... Dik 75dkm per jaar.
Dat is al een stuk minder dan 5 jaar geleden. Toen zette ik er per jaar 120dkm bij. Toen besloten meer te gaan vliegen. Dat scheelt aanzienlijk.
406 schreef:
Ik kan mij niet herinneren dat mijn pa daar zoveel last van had met zijn periodes van 90k/jaar.
De leasemij's die ik benaderd heb gaan dan absurde bedragen vragen en heb ze nog niet boven de 70dkm zien gaan. Het is dan (gek genoeg) voordeliger lager te leasen en de extra KM's bij te betalen bij het inleveren.
Masterdam
Master
406 schreef:
Ik kan mij niet herinneren dat mijn pa daar zoveel last van had met zijn periodes van 90k/jaar.
Jouw pa betaalde waarschijnlijk alleen bijtelling en was zelf niet degene die de auto leaste?Kanarie en ik hebben het erover dat je je scheel gaat betalen als je zelf degene bent die het leasebedrag (+ eventuele bijtelling) mag aftikken.
406
Master
Nee, alles boven een x leasbedrag wat de werkgever vergoedde mocht hij zelf aftikken. Zijn laatste leasehok is wel 4 jaar terug, misschien dat dat er wat mee te maken heeft?
Spook
Master
10K/maand. Die tijden heb ik ook gehad. In een bestelwagen zonder enig comfort zelfs. Geen airco bij 35C en dan verplicht lange broek aan. Dat soort gedoe. Gelukkig wel met verklaring geen eigen gebruik. Elke dag een tank diesel volgooien en opstoken is niet grappig meer. Zeker niet als je niet eens rijdt om het rijden, maar om op lokatie te komen voor werkzaamheden. Plankgas in een turboloos hok met baksteenprofiel en dan de 140 niet eens aan kunnen tikken. Geen tussenschot en dan met regen niet eens kunnen bellen omdat het zo'n herrie is. Lange dagen.
Als je zeurt dat je het moet doen in een leuke 3-serie oid: het kan dus altijd erger
Als je zeurt dat je het moet doen in een leuke 3-serie oid: het kan dus altijd erger
406
Master
Mijn pa deed die 90k/jaar in een megane, civic en 2x een 2e generatie prius. Die stoelen van de prius zijn denk ik slechter dan die van die bestelwagen
Spook
Master
Nog nooit in een Prius gezeten gelukkig. Dus ik kan niet vergelijken. Maar zo'n bestelwagen is op alle fronten kut.
Wel weer leuk om dan van die slaperige boerendorpjes binnen te rijden in je hok met de ramen open en keihard metal draaien. White Van Man stereotypebevestiging +10, en een setje tweeters opgeblazen.
Wel weer leuk om dan van die slaperige boerendorpjes binnen te rijden in je hok met de ramen open en keihard metal draaien. White Van Man stereotypebevestiging +10, en een setje tweeters opgeblazen.
Lotus Omega
Master
Vandaag in Son een oranje Opel Calibra met witte bumper, achterbumper met racegaas en scheve uitlaten (ze zaten écht heel scheef) en een spoiler. Er kwam nogal een luid geluid uit maar klonk natuurlijk niet echt mooi. Ik snapte deze niet echt. Dan steek je zoveel geld in een auto en dan nog zit alles schots en scheef :s
406
Master
Ik wil best weten hoe dat ongeluk plaatsvond en het verhaal achter dat hokkie wil ik ook best horen
zandbak
Master
406 schreef:
Ik wil best weten hoe dat ongeluk plaatsvond en het verhaal achter dat hokkie wil ik ook best horen
Weinig info
Motorrijder onderuit door botsing met opvallend vehikel
ANGERLO - Op de Ganzenpoelweg in Angerlo is zaterdagmiddag een motor in botsing gekomen met een auto. De motorrijder viel daardoor met zijn voertuig.
Hij is ter plekke nagekeken door ambulancepersoneel. De bestuurder van de – overigens zeer opvallende – auto, bleef ongedeerd.
De oorzaak van het ongeval wordt onderzocht.
zandbak
Master
Zal wel weer in het verkeerde topic staan....... voor 2 ton zou ik toch niet zoiets kopen.
AMG GLE 63 S
AMG GLE 63 S
Story
Master
zandbak schreef:
Zal wel weer in het verkeerde topic staan....... voor 2 ton zou ik toch niet zoiets kopen.
AMG GLE 63 S
AMG GLE 63 S
Gaat wel netjes rechts staan bij de verkeerslichten.
zandbak
Master
Ik was eerder weg! Voor zolang het duurde
Hij moest ook rechtsaf bij de volgende stoplichten.
Hij moest ook rechtsaf bij de volgende stoplichten.
Wie zijn er online
Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum