▼
[ 3003 berichten ]
Voor een normaal huis-tuin-en-keuken-model is 160-180 pk voor een 1.8 turbo tegenwoordig heel normaal. GTI's e.d. hebben idd. meer.
Ik liep laatst een sporttest op de leeftijd van een 30-jarige.
Dan lijkt ie sneller. Of er is gewoon nog geen ST met achterschade gevonden waar de voorkant van gejat kan worden
Toch vervelend als je 24 ben.
Omdat iemand dat mooi vindt?
Ik snap nog steeds niet dat mensen zich daar druk over kunnen maken.
De eerste serie S3 had al 210 paarden uit de 1.8. Wel met een K04 turbo. Alle 1.8 turbo's daaronder hadden een K03 turbo. Mij passat was gechipt naar 200PK.
De S3 kon vrij simpel naar de 270PK gechipt worden zonder extra motorische aanpassingen.
Dan kunnen we dit topic net zo goed sluiten.
Alleen de koplampen? Die voorkant moet denk ik een beetje Audi 200-achtig zijn. Maar wat is daar aan de achterkant aan de hand?
Heb je het verhaal erbij ook gelezen?
- De prijs van meer dan een miljoen euro voor is zelfs voor deze overdreven wagen idioot hoog, het is het dubbele van de catalogusprijs.
- De auto kwam rechtstreeks uit de fabriek en is tevens het laatste nieuwe model van de G650 Landaulet, de overige 98 exemplaren hadden al een huis gevonden.
- De opbrengst van de veiling van de auto zou ten goede komen aan het goede doel Laureus for Sport.
Als je nu van gekkigheid niet weet wat je met je geld moet, dan geef je het weg aan een goed doel. Leuk is dat je er dan een auto voor terugkrijgt
http://www.bonhams.com/auctions/24130/l ... =90&page=1
1995 1.8 NA, zonder turbo/charger met 200pk is pas leuk
De voorkant is juist erg Chrysler met die koplampen.. Chrysler 300m?!
▲
[ 3003 berichten ]
Lotus Omega
Master
M'n vader had eens gekeken naar een Audi A4 1.8 TFSI als leaseauto. De versie die hij kon leasen had 120 pk (1.8 turbo!). Toen ik zij dat VAG auto's met behoud van garantie kunnen worden getuned informeerde hij en zeiden ze dat de 1.8 TFSI naar maar liefst 210 pk kon worden getuned. Vond ik een behoorlijke toename. Maar zou niets voor mij zijn, tenzij het een privé auto is, dan is het misschien wel leuk maar de boel moet nog wel heel blijven dus eerder 160-180 pk ofzo.
snovvdog
Master
160-180 pk is redelijk lui voor een 1.8-je vind ik.
Volvo rijdt al sinds wat, '96, rond met 1.9 200pk-tjes t4's.
1.8 tsi is nu standaard 180, 2.0tsi is nu standaard 300pk .
Ook leuk, Leon Cupra VK: 34k Euro
Leon Cupra NL: 42K Euro
En daar hebben ze volgens mij ook belasting adhv. CO2 meuk.
Volvo rijdt al sinds wat, '96, rond met 1.9 200pk-tjes t4's.
1.8 tsi is nu standaard 180, 2.0tsi is nu standaard 300pk .
Ook leuk, Leon Cupra VK: 34k Euro
Leon Cupra NL: 42K Euro
En daar hebben ze volgens mij ook belasting adhv. CO2 meuk.
Kenji
Master
Alles wat je aan een auto doet is nutteloos (en dan doel ik op tuning & styling), afgezien van het plezier dat het oplevert.
Was mijn stock 5.7 zuinig? Nee. 1 op 8 was normaal.
Is het plaatsen van een procharger dan handig? Nee.
Hij is wel safe getuned, en zal nu op zijn zuinigst 1 op 7 rijden.
Boeit me dat? Nee, want met het verkregen vermogen heb ik wel plezier.
En dat is als autoliefhebber genieten.
Was mijn stock 5.7 zuinig? Nee. 1 op 8 was normaal.
Is het plaatsen van een procharger dan handig? Nee.
Hij is wel safe getuned, en zal nu op zijn zuinigst 1 op 7 rijden.
Boeit me dat? Nee, want met het verkregen vermogen heb ik wel plezier.
En dat is als autoliefhebber genieten.
Fpsdoug
Master
Precies. Ik vond mijn 159 met 150 pk / 280 nm veel te traag voor het soort auto, dus laten chippen. Nog steeds geen raket daarna, maar paste beter bij de auto.
Mijn Nissan heeft (had ooit, misschien) 90 pk, maar dat past prima bij het zaaddodende en oogtyfus opleverende model, dus lekker zo laten.
Overigens had de 159 wel iets meer te lijden met de hoeveelheid toegenomen koppel. Koppeling, banden, etc. alles krijgt meer te verduren. Maar dat weet je van tevoren.
Ontopic: Zag een BMW 5-serie vorige model (F10 is dat?) met M-achtige bodykit en bordeauxrode velgen in maatje 20+ inch. Smaakvol
Mijn Nissan heeft (had ooit, misschien) 90 pk, maar dat past prima bij het zaaddodende en oogtyfus opleverende model, dus lekker zo laten.
Overigens had de 159 wel iets meer te lijden met de hoeveelheid toegenomen koppel. Koppeling, banden, etc. alles krijgt meer te verduren. Maar dat weet je van tevoren.
Ontopic: Zag een BMW 5-serie vorige model (F10 is dat?) met M-achtige bodykit en bordeauxrode velgen in maatje 20+ inch. Smaakvol
A4
F1 kenner '22
Fpsdoug schreef:
maar dat past prima bij het zaaddodende en oogtyfus opleverende model, dus lekker zo laten.
Lotus Omega
Master
snovvdog schreef:
160-180 pk is redelijk lui voor een 1.8-je vind ik.
Voor een normaal huis-tuin-en-keuken-model is 160-180 pk voor een 1.8 turbo tegenwoordig heel normaal. GTI's e.d. hebben idd. meer.
Kenji
Master
406
Master
1.3 is gewoon de maximale grootte van de aanzuigkamerxaantal rotors. Het klinkt als weinig maar met 3 arbeidsslagen per rotor per rotatie is dat geen eerlijk vergelijk. Maar je kan het dan ook weer niet x3 doen want een een rotorrotatie is dan weer niet gelijk aan een rotatie van de aandrijfas....
Nee, neem dan gewoon een 12 rotor:
▶ Youtube video
Kenji schreef:
Ik had graag een quadrotor gehad, maar duuuuuuuuur.
Nee, neem dan gewoon een 12 rotor:
▶ Youtube video
Raymond
Master
Masterdam schreef:
Nee, jíj bent een lekkere jonge god!
Ik liep laatst een sporttest op de leeftijd van een 30-jarige.
Lotus Omega
Master
Een wel heel vreemde Ford Focus vandaag. Was een gloednieuwe Focus ST in donkerblauw. Van achter althans want de rest was standaard en hij had zelfs goedkope wieldopjes van de Action. Was toch wel benieuwd wat het precies was dus het kenteken ff opgezocht (PB-362-*) en blijkt een Focus 1.6 TDCi leasewagen te zijn. Waarom dan een ST achterbumper, uitlaat en typeaanduiding op de klep maar de rest standaard?? Er reed overigens een vrouw in, niet dat het er iets mee te maken heeft maar toch
Scaniafan
Master
Lotus Omega schreef:
Waarom dan een ST achterbumper, uitlaat en typeaanduiding op de klep maar de rest standaard??
Dan lijkt ie sneller. Of er is gewoon nog geen ST met achterschade gevonden waar de voorkant van gejat kan worden
TommyGun
Master
Toontje schreef:
Die Spaanse Audi A9 van Bambi killer, is dat een creatie van Leepu of zo
Kenji
Master
Raymond schreef:
Ik liep laatst een sporttest op de leeftijd van een 30-jarige.
Toch vervelend als je 24 ben.
Existenz
Die hard
Ik ben zo snel, ik rende laatst de Coopertest nog in 12 minuten!
Existenz
(nog altijd bloedsnel)
Existenz
(nog altijd bloedsnel)
Masterdam
Master
Lotus Omega schreef:
Waarom dan een ST achterbumper, uitlaat en typeaanduiding op de klep maar de rest standaard??
Omdat iemand dat mooi vindt?
Ik snap nog steeds niet dat mensen zich daar druk over kunnen maken.
Vroeg op
Master
Lotus Omega schreef:
en zeiden ze dat de 1.8 TFSI naar maar liefst 210 pk kon worden getuned.
De eerste serie S3 had al 210 paarden uit de 1.8. Wel met een K04 turbo. Alle 1.8 turbo's daaronder hadden een K03 turbo. Mij passat was gechipt naar 200PK.
De S3 kon vrij simpel naar de 270PK gechipt worden zonder extra motorische aanpassingen.
Lotus Omega
Master
Masterdam schreef:
Omdat iemand dat mooi vindt?
Ik snap nog steeds niet dat mensen zich daar druk over kunnen maken.
Ik snap nog steeds niet dat mensen zich daar druk over kunnen maken.
Dan kunnen we dit topic net zo goed sluiten.
Masterdam
Master
Oh ik had begrepen dat er gewoon gereageerd mocht worden op wat iemand lelijk vindt.
Spook
Master
https://www.autobahn.eu/5910/belg-betaa ... landaulet/
Wat een lelijk hok. En dan moet ie 1,2 miljoen kosten?
Wat een lelijk hok. En dan moet ie 1,2 miljoen kosten?
bruintje beer
Master
Spook schreef:
Wat een lelijk hok.
Ouwe GD van domeinen kopen en dan de motor en het interieur van die Landaulet overlepelen; dan heb je wat leuks
maarten28
Master
Fpsdoug schreef:
Zonde van de koplampen
Alleen de koplampen? Die voorkant moet denk ik een beetje Audi 200-achtig zijn. Maar wat is daar aan de achterkant aan de hand?
Toontje
Die hard
Spook schreef:
Wat een lelijk hok. En dan moet ie 1,2 miljoen kosten?
Heb je het verhaal erbij ook gelezen?
- De prijs van meer dan een miljoen euro voor is zelfs voor deze overdreven wagen idioot hoog, het is het dubbele van de catalogusprijs.
- De auto kwam rechtstreeks uit de fabriek en is tevens het laatste nieuwe model van de G650 Landaulet, de overige 98 exemplaren hadden al een huis gevonden.
- De opbrengst van de veiling van de auto zou ten goede komen aan het goede doel Laureus for Sport.
Als je nu van gekkigheid niet weet wat je met je geld moet, dan geef je het weg aan een goed doel. Leuk is dat je er dan een auto voor terugkrijgt
http://www.bonhams.com/auctions/24130/l ... =90&page=1
Fpsdoug
Master
Superkoe
Master
Ik zag gisteren een rode Ford Scorpio facelift. Dat er ooit iemand die auto nieuw heeft gekocht.
Dennis_on_the_road
Master
snovvdog schreef:
Volvo rijdt al sinds wat, '96, rond met 1.9 200pk-tjes t4's.
1995 1.8 NA, zonder turbo/charger met 200pk is pas leuk
Spook
Master
I just threw up a little.
Het was ooit een 914. Deze is gang raped door een Camaro en een Testarossa.
Het was ooit een 914. Deze is gang raped door een Camaro en een Testarossa.
Gaiajohan
Master
Spook schreef:
s gang raped door een Camaro en een Testarossa.
De voorkant is juist erg Chrysler met die koplampen.. Chrysler 300m?!
Lotus Omega
Master
In Tilburg stond bij mijn ouders in de buurt altijd een zwarte Scorpio met Cosworth velgen. Was toepasselijk de 2.9 V6 24V. Vond dat altijd wel een mooie bak. Stond helaas jaren later bij Domeinen.
Lotus Omega
Master
Ik neem je niet serieus als je in zo’n luxe Range Rover rubberen vloermatten legt.
Wie zijn er online
Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum