▼
[ 3003 berichten ]
Lees het nu pas, maar dat is inderdaad het geval
Toen ik binnen stapte zei ik "Ah vet man, die W12" zei hij meteen "Oh, die krijg je volgende keer zo mee, hoor"
Ah joh, afgelopen zondag heb ik de MG van de stalling naar huis gereden. Was er prima weer voor en ben onderweg toch een drietal andere oldtimers tegengekomen...
Je koopt zo'n ding toch niet om onder de snelheidslimiet te hangen toch
Alsnog sneller dan 95% van de andere lui op de weg
Hahaha. Nee. Dat gaat slechts voor sommige auto's op. Probeer maar eens geld te verdienen aan een F355 oid.
Je zinsopbouw deed wel heel erg vermoeden dat je het specifiek over de auto van Joel had. En bovendien denk ik dat je beter kan gaan slapen want je lijkt extreem op je lul getrapt.
Dat zegt al genoeg. Waardestijging tussen de 60% en 80% zit er dik in bij die auto.
Hij had het over een BMW. Jij over een Ferrari. Vervolgens is zijn stelling dat je met zo'n auto (jouw hypothetische Ferrari) gratis rijdt door de waardestijging. En dat is pertinent onwaar als algemene stelling. Ik haal een voorbeeld aan waar dat voor opgaat. Voor nu en de eerstvolgende decennia. Daar is niets onduidelijk aan. Als de zinsopbouw te moeilijk voor je is schort het je aan leesvaardigheid. Ik kan daar weinig verzachtende omstandigheden voor verzinnen. Lees het nog maar eens terug en ga zelf slapen. Morgen is wellicht de stront uit je ogen.
Zo'n badge met paardje is echt niet vanzelfsprekend een goede belegging, of zelfs een manier om waarde te behouden. Dus als dat je intentie is, moet je bepaalde modellen voorlopig links laten liggen. Maar ga je er daadwerkelijk veel mee rijden, waar ze voor gemaakt zijn, dan betaal je er ook voor aan onderhoud. En het idee dat je dat geld uiteindelijk weer terugziet door waardevermindering gaat niet echt op voor het gros van de producten uit Maranello. Nogmaals: hoe nieuwer, hoe hogere productieaantallen, hoe minder speciaal. Nog los van de toenemende complexiteit. Je kunt mazzel hebben. Maar er zijn betere dingen om op te gokken.
▲
[ 3003 berichten ]
Pietert
Master
Piet_Piraat schreef:
Of hij staat op bedrijfsvoorraad en wordt enkel selectief als leenauto meegegeven, dan snap ik het.
Lees het nu pas, maar dat is inderdaad het geval
Toen ik binnen stapte zei ik "Ah vet man, die W12" zei hij meteen "Oh, die krijg je volgende keer zo mee, hoor"
Dashcam Drenthe
Master
Ik zie ze vaak op tankwagens. Export is niet groen toch? zie vaak genoeg tijdelijke Duitse platen met zowel gele als rode strip aan de zijkant. (geel mocht toch niet en rood wel ofzo?)
lacheisleuk
Master
Geel is korteduur kenteken, rood is ausfuhrkennzeichen.
Groen is belastingvrij, o.a. bedoelt voor landbouwvoertuigen, maar ook rijdende machines (betonpompen, torenkranen, van die maaidingen waarop Plop rijdt ook geloof ik).
Groen is belastingvrij, o.a. bedoelt voor landbouwvoertuigen, maar ook rijdende machines (betonpompen, torenkranen, van die maaidingen waarop Plop rijdt ook geloof ik).
Joël D.
Master
Geel is een Kurzzeitkennzeichen en rood export. Geel is alleen in Duitsland geldig, rood in heel Europa (eigenlijk niet in NL, maar je kan wel een belastingontheffing aanvragen).
Ducantoni
Master
Afgelopen zaterdag op de A12 bij Utrecht een Morris Minor. Valt misschien niet helemaal onder het begrip wat hier gehanteerd wordt, maar was opvallend genoeg om toch te melden, omdat het "klassiekerseizoen" nog niet echt begonnen is. Kenteken met ZS op het einde deed vermoeden dat die auto ergens uit '72 kwam, maar dat blijkt '66 te zijn.
zandbak
Master
Dan doe ik er ook eentje.
Een beetje moeilijk te zien, zwart monster op rechts met kenteken ar-52-32 levert een Chevrolet Bel Air op, uit 1955.
Zat een aardig geluid in.
Een beetje moeilijk te zien, zwart monster op rechts met kenteken ar-52-32 levert een Chevrolet Bel Air op, uit 1955.
Zat een aardig geluid in.
Griffin
Master
Ducantoni schreef:
opvallend genoeg om toch te melden, omdat het "klassiekerseizoen" nog niet echt begonnen is.
Ah joh, afgelopen zondag heb ik de MG van de stalling naar huis gereden. Was er prima weer voor en ben onderweg toch een drietal andere oldtimers tegengekomen...
Lotus Omega
Master
Ik zag deze week nog een Herbie Kever rijden op de snelweg bij Eindhoven ri. Oirschot. Hij was helemaal in nieuwstaat.
Blaataap
Master
Oh ja, die ga je wel vaker zien. Rijdt ook een M550xd Touring tussen Zwolle en Groningen. Ook zwart natuurlijk.
Dashcam Drenthe
Master
Ik vind ze geweldig. Behoorlijk rappe karren zonder dat ze ook schreeuwen dat ze het zijn.
Dion
Tour de France kenner '18
Zou 'm niet uitkiezen in de showroom. Zou dan überhaupt niet bij een bmw-dealer komen btw.
Piet_Piraat
Master
Zo'n 550d is toch wel dieselporno hoor. Niet zo lomp als de Q7 V12 TDI, maar alsnog 381pk onder de kap. Triturbo, prima chipbaar richting 450pk en een bak Nm's waar je bang van wordt. En dan gewoon nog steeds 1:12 rijden. In de toekomst is zo'n ding echt wel een serieus potentieeltje voor me.
Lotus Omega
Master
Voor dat geld zou ik toch echt voor een 550i of M550i gaan hoor. Die klinken en rijden nog beter en zijn exclusiever.
Dashcam Drenthe
Master
Lotus Omega schreef:
Moet je met een snelle auto per se hard rijden dan?
Je koopt zo'n ding toch niet om onder de snelheidslimiet te hangen toch
Blaataap
Master
Dashcam Drenthe schreef:
Deze reed ook niet echt door...128GPS
Alsnog sneller dan 95% van de andere lui op de weg
Spook
Master
Zo'n wagen heb ik ook gehad. 1 op 3 in de stad. 1 op 9 hooguit met 90 op de cc snelwegverkeer. Gemiddeld 1 op 5 á 6.
File 1 op 1.
File 1 op 1.
Joël D.
Master
Ach... rijdt in principe nog steeds gratis. De waardestijging is nog altijd hoger dan de onderhoudskosten + brandstofkosten + MRB + verzekering.
Spook
Master
Joël D. schreef:
De waardestijging is nog altijd hoger dan de onderhoudskosten + brandstofkosten + MRB + verzekering.
Hahaha. Nee. Dat gaat slechts voor sommige auto's op. Probeer maar eens geld te verdienen aan een F355 oid.
406
Master
Jij weet toch niet voor hoeveel zij die auto gekocht hebben, of wel? Wat ik wel weet is dat zo'n 465 een jaar of 5-6 geleden ongeveer de helft kostte van wat ze er nu voor vragen.
Piet_Piraat
Master
Lotus Omega schreef:
Voor dat geld zou ik toch echt voor een 550i of M550i gaan hoor. Die klinken en rijden nog beter en zijn exclusiever.
Maar dan sta je elle 350km te tanken Ik hoef niet per se exclusief, maar gewoon relatief anoniem doorrijden.
Spook
Master
Welk deel van "'voor sommige auto's" snap je niet?
Er is een reden dat bepaalde modellen niet erg gewild zijn. Onderhoud is lastig en dus duur. De F355 is daar een voorbeeld van. Slechte betrouwbaarheid. Als je denkt dat elke Ferrari ooit miljoenen waard zal zijn, kun je heel lang wachten. Lang genoeg dat inflatie het zware werk moet doen. En hoe nieuwer, hoe meer er van gebouwd zijn. Een 488GTB zal nooit superspeciaal zijn. Zolang een brandblusser aanwezig is dan.
Er is een reden dat bepaalde modellen niet erg gewild zijn. Onderhoud is lastig en dus duur. De F355 is daar een voorbeeld van. Slechte betrouwbaarheid. Als je denkt dat elke Ferrari ooit miljoenen waard zal zijn, kun je heel lang wachten. Lang genoeg dat inflatie het zware werk moet doen. En hoe nieuwer, hoe meer er van gebouwd zijn. Een 488GTB zal nooit superspeciaal zijn. Zolang een brandblusser aanwezig is dan.
406
Master
Spook schreef:
Welk deel van "'voor sommige auto's" snap je niet?
Je zinsopbouw deed wel heel erg vermoeden dat je het specifiek over de auto van Joel had. En bovendien denk ik dat je beter kan gaan slapen want je lijkt extreem op je lul getrapt.
Spook schreef:
post4321365.html#p4321365 schreef: De waardestijging is nog altijd hoger dan de onderhoudskosten + brandstofkosten + MRB + verzekering.
Hahaha. Nee. Dat gaat slechts voor sommige auto's op.
Hahaha. Nee. Dat gaat slechts voor sommige auto's op.
Joël D. schreef:
Citaat:Datum tenaamstelling 08-03-2012
Dat zegt al genoeg. Waardestijging tussen de 60% en 80% zit er dik in bij die auto.
Joël D.
Master
Testarossa zit nu al een tijdje rond de 120k. Die gaat denk ik niet heel veel meer waard worden, denk ik.
406
Master
Dat geldt denk ik ook voor die van jullie. Veel meer zal het niet worden.
Aan de andere kant moet je zo'n ding hebben voor je eigen plezier, niet als beleggingsobject. IMHO.
Aan de andere kant moet je zo'n ding hebben voor je eigen plezier, niet als beleggingsobject. IMHO.
Vroeg op
Master
Koop dan gelijk een Bugatti of pagani. Die dalen nooit in waarde.
Liefst nog van een bekend persoon voor meer waarde.
Liefst nog van een bekend persoon voor meer waarde.
Lotus Omega
Master
Een apart kleurtje of vanuit de fabriek met handbak geleverd wil ook wel helpen. Er stond een tijd terug een zwarte 599 te koop met handbak. Die was daardoor een heel stuk meer waard.
Spook
Master
406 schreef:
Je zinsopbouw deed wel heel erg vermoeden dat je het specifiek over de auto van Joel had.
Hij had het over een BMW. Jij over een Ferrari. Vervolgens is zijn stelling dat je met zo'n auto (jouw hypothetische Ferrari) gratis rijdt door de waardestijging. En dat is pertinent onwaar als algemene stelling. Ik haal een voorbeeld aan waar dat voor opgaat. Voor nu en de eerstvolgende decennia. Daar is niets onduidelijk aan. Als de zinsopbouw te moeilijk voor je is schort het je aan leesvaardigheid. Ik kan daar weinig verzachtende omstandigheden voor verzinnen. Lees het nog maar eens terug en ga zelf slapen. Morgen is wellicht de stront uit je ogen.
Zo'n badge met paardje is echt niet vanzelfsprekend een goede belegging, of zelfs een manier om waarde te behouden. Dus als dat je intentie is, moet je bepaalde modellen voorlopig links laten liggen. Maar ga je er daadwerkelijk veel mee rijden, waar ze voor gemaakt zijn, dan betaal je er ook voor aan onderhoud. En het idee dat je dat geld uiteindelijk weer terugziet door waardevermindering gaat niet echt op voor het gros van de producten uit Maranello. Nogmaals: hoe nieuwer, hoe hogere productieaantallen, hoe minder speciaal. Nog los van de toenemende complexiteit. Je kunt mazzel hebben. Maar er zijn betere dingen om op te gokken.
406
Master
In welk stukje gaat het hier om een freaking BMW???
406: Niet per se maar ik vind een ferrari die 80 rijdt op de A20 wel echt een sneu gezicht.
Joël D.: Weet je wel hoeveel zo'n Ferrari verbruikt.
406: Nee. Vertel eens.
Joël D.: 1:8 als 80 op de A20 rijdt.
406: Boeien doet het je toch niet als je zo'n auto koopt.
Joël D.: Ach... rijdt in principe nog steeds gratis. De waardestijging is nog altijd hoger dan de onderhoudskosten + brandstofkosten + MRB + verzekering.
Spook: Hahaha. Nee.
Ja, de ferrari die in huize Joël D. aanwezig is. Niet ontoevallig precies dezelfde freaking auto als mijn "hypotetische" ferrari.
Ja. Wat niet geheel ontoevallig ook op gaat voor de ferrari in huize Joël D.
Mijn leesvaardigheid?
Jij mocht er de afgelopen dagen zeker niet op of wel?
Klopt. Maar voor de auto waar Joël en ik het over hebben gaat die vlieger wel op.
406: Niet per se maar ik vind een ferrari die 80 rijdt op de A20 wel echt een sneu gezicht.
Joël D.: Weet je wel hoeveel zo'n Ferrari verbruikt.
406: Nee. Vertel eens.
Joël D.: 1:8 als 80 op de A20 rijdt.
406: Boeien doet het je toch niet als je zo'n auto koopt.
Joël D.: Ach... rijdt in principe nog steeds gratis. De waardestijging is nog altijd hoger dan de onderhoudskosten + brandstofkosten + MRB + verzekering.
Spook: Hahaha. Nee.
Spook schreef:
Vervolgens is zijn stelling dat je met zo'n auto (jouw hypothetische Ferrari) gratis rijdt door de waardestijging.
Ja, de ferrari die in huize Joël D. aanwezig is. Niet ontoevallig precies dezelfde freaking auto als mijn "hypotetische" ferrari.
Spook schreef:
Ik haal een voorbeeld aan waar dat voor opgaat. Voor nu en de eerstvolgende decennia.
Ja. Wat niet geheel ontoevallig ook op gaat voor de ferrari in huize Joël D.
Spook schreef:
Als de zinsopbouw te moeilijk voor je is schort het je aan leesvaardigheid.
Mijn leesvaardigheid?
Spook schreef:
Lees het nog maar eens terug en ga zelf slapen. Morgen is wellicht de stront uit je ogen.
Jij mocht er de afgelopen dagen zeker niet op of wel?
Spook schreef:
Zo'n badge met paardje is echt niet vanzelfsprekend een goede belegging, of zelfs een manier om waarde te behouden. Dus als dat je intentie is, moet je bepaalde modellen voorlopig links laten liggen.
Klopt. Maar voor de auto waar Joël en ik het over hebben gaat die vlieger wel op.
Wie zijn er online
Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum