▼
[ 3003 berichten ]
Ja en Ard van der Steur vond overnachtingen in het Amstelhotel met Champagne ontbijt ook maar een middenklasse bedrijfsoverleg met bovengemiddelde cateringvoorzieningen.
Alle bedrijven verkopen als het goed is hun producten voor een te hoog bedrag, dat noemen ze winstmarge. Altijd goed om kritisch te zijn op de inkopen, jouw bedrijf moet immers ook winst maken. Gelukkig staat het bedrijven geheel vrij om elders producten te betrekken als de prijs-kwaliteit verhouding daar beter is dan bij het bedrijf dat geld over de balk smijt. De markt straft die geldverslinders dan vanzelf wel af.
En wat is geld over de balk smijten? Relatief veel "premium" merken op de parkeerplaats? Misschien betalen de medewerkers wel een stevige eigen bijdrage op die leasebakken. Iedereen heeft (dure) hobby's, sommigen betalen nou eenmaal graag extra voor een duurdere auto. Sowieso dan maar geen zaken meer doen met bedrijven op de Zuidas omdat de huur daar extreme hoog is?
Goedkoop kan ook duurkoop zijn. If you pay peanuts... Diensten/producten afnemen bij een bedrijf waar alle personeelsleden worden uitgeknepen is over het algemeen ook niet echt een garantie voor kwaliteit en service. Als je zaken doet met dienstverleners is het prettig om niet elke keer een nieuwe contractpersoon te hebben omdat de vorige weer is overgestapt naar een beter betalende concurrent.
Die zijn voor een bedrijf dan ook stukken goedkoper dan een normale middenklasser als je alle lulieu- en andere voordelen binnenhengelt; netto nog geen €30k in aanschaf en in onderhoud zijn ze veel goedkoper dan een vergelijkbare Teutoon.
Ergo, als de keuze is tussen drie Tesla's of drie A6'en, dan zijn die Tesla's financieel interessanter voor het bedrijf dan 15 jaar oude bureau's te vervangen die nog makkelijk 20 jaar mee kunnen (in de 20 jaar dat ik voor mijn huidige werkgever werk heb ik nog steeds het zelfde bureau en daar is niks mis mee).
Anyway, persoonlijk heb ik er geen enkel probleem mee als er een of andere ervaren consultant bij ons binnenwandelt die een leukere bak rijdt dan ik (niet dat dat zo moeilijk is...). Prima! Maar als er een jongetje van net an 23 jaar, vers van school, voor komt rijden in een hagelnieuwe poenerige wagen, dan gaan de wenkbrauwen toch wel even omhoog: "laat 'm z'n geld maar waard zijn", is dan al snel de gedachte. Dan gaan alle alarmbellen af en staat'ie al met 1-0 achter voordat'ie de deur ook maar binnengelopen is.
In de PR is zo'n clash tussen identiteit en imago slecht voor de business. Als dan vervolgens die beginnende consultant een steek laat vallen is de kans groot dat ook de reputatie van zijn werkgever een knauw krijgt...
Ja, dat is een beetje waar je vergelijking mank gaat Qua autokeuze Tesla heb je inderdaad gelijk.
Ik werk in de haven, vaak op de meest onmogelijke uren op verschillende terreinen zijn en ik draag dan een lekkere warme capuchontrui en rij in een dikke BMW. Ben al meer dan eens quasi achtervolgd door die securityautootjes die druk waren met bellen en foto's nemen
Je kunt het ook omdraaien: waarom wel met die op de Zuidas en niet ergens anders? Volgens mij is de ligging van het kantoor niet bepalend voor de werkkwaliteit. Een optimist kan zeggen dat kwaliteit elkaar opzoekt, een pessimist kan zeggen dat je bij gebrek aan kwaliteit op de Zuidas gaat zitten omdat je dan de 'schwung' al mee hebt.
Jij had wel echt problemen he
Daarom rij ik een Up. Vergroot de gunfactor
Afgunst en Nederlanders, gaan hand in hand. Zelfs op die auto van mij heb ik al opmerkingen gehad, zou nergens op slaan dat ik een leaseauto heb. Opmerking uit pure afgunst.
Gesprek onderweg in een A7 tijdens het chauffeuren was ook een keer duidelijk. Reden achter een Ghibli: "Wist je dat die Ghibli even duur is in de lease als deze A7? Toch kan ik het niet maken om daarmee aan te komen..."
Vind de eerste juist echt een brute bak. Deze nieuwe voorkant ziet er veel te laf uit.
Dat precies.
Er was ooit inderdaad nog geen vereiste voor een verhoogd dak, en kon je dus van praktisch elke station en hatchback een grijs-kentekenversie kopen (of zelf maken.), zolang er een vlakke laadvloer in zat ipv een achterbank.
Dat zit met dat matbruin wel goed. Zag net een 4-serie Gran Coupé, met M-pakket en in het matbruin. Zag er erg gaaf uit.
Maar dat het ook anders uit kan pakken bewijst de 308sw wel. Vriend van me reed er een in die kleur als voorloper, de opmerking poepkleur was een zeer terechte. Soms maakt een bewolkte of zonnige dag nog het verschil, maar bij die tint bruin niet.
Dat is een speciale versie, de G 500 4x4². Kost in Nederland meer dan € 300.000
Staan er hier paar van in de straat. Doen t erg goed in de zandduinen. Paar huizen verder staat ook zo'n 6 wiel uitvoering: die is pas groot
▲
[ 3003 berichten ]
Pietert
Master
Ik vind een 7 dik. De rest zijn gewone middenklassers met soms bovengemiddeld vermogen
Geen idee. Hier 3 splinternieuwe hele dikke Tesla's van het management voor de deur. Maar er was geen ruimte voor nieuwe bureau's na 15 jaar.
Piet_Piraat schreef:
Als het maar op daadwerkelijk kloppende informatie gebaseerd is.
Geen idee. Hier 3 splinternieuwe hele dikke Tesla's van het management voor de deur. Maar er was geen ruimte voor nieuwe bureau's na 15 jaar.
406
Master
Pietert schreef:
Ik vind een 7 dik. De rest zijn gewone middenklassers met soms bovengemiddeld vermogen
Ja en Ard van der Steur vond overnachtingen in het Amstelhotel met Champagne ontbijt ook maar een middenklasse bedrijfsoverleg met bovengemiddelde cateringvoorzieningen.
Sietse
Die hard
Piet_Piraat schreef:
Ik vind het lastig. Enerzijds moet iedereen lekker zelf weten wat ie rijdt. Anderzijds getuigen sommige zaken er wel van dat je als bedrijf geld over de balk smijt. En als je dat doet, verkoop je je product dus waarschijnlijk voor een te hoog bedrag. Het is zaak om niet af te gaan op allerlei veronderstellingen en aannames, maar kritisch zijn is mijns inziens niet verkeerd. Als het maar op daadwerkelijk kloppende informatie gebaseerd is.
Alle bedrijven verkopen als het goed is hun producten voor een te hoog bedrag, dat noemen ze winstmarge. Altijd goed om kritisch te zijn op de inkopen, jouw bedrijf moet immers ook winst maken. Gelukkig staat het bedrijven geheel vrij om elders producten te betrekken als de prijs-kwaliteit verhouding daar beter is dan bij het bedrijf dat geld over de balk smijt. De markt straft die geldverslinders dan vanzelf wel af.
En wat is geld over de balk smijten? Relatief veel "premium" merken op de parkeerplaats? Misschien betalen de medewerkers wel een stevige eigen bijdrage op die leasebakken. Iedereen heeft (dure) hobby's, sommigen betalen nou eenmaal graag extra voor een duurdere auto. Sowieso dan maar geen zaken meer doen met bedrijven op de Zuidas omdat de huur daar extreme hoog is?
Goedkoop kan ook duurkoop zijn. If you pay peanuts... Diensten/producten afnemen bij een bedrijf waar alle personeelsleden worden uitgeknepen is over het algemeen ook niet echt een garantie voor kwaliteit en service. Als je zaken doet met dienstverleners is het prettig om niet elke keer een nieuwe contractpersoon te hebben omdat de vorige weer is overgestapt naar een beter betalende concurrent.
Griffin
Master
Pietert schreef:
Hier 3 splinternieuwe hele dikke Tesla's van het management voor de deur.
Die zijn voor een bedrijf dan ook stukken goedkoper dan een normale middenklasser als je alle lulieu- en andere voordelen binnenhengelt; netto nog geen €30k in aanschaf en in onderhoud zijn ze veel goedkoper dan een vergelijkbare Teutoon.
Ergo, als de keuze is tussen drie Tesla's of drie A6'en, dan zijn die Tesla's financieel interessanter voor het bedrijf dan 15 jaar oude bureau's te vervangen die nog makkelijk 20 jaar mee kunnen (in de 20 jaar dat ik voor mijn huidige werkgever werk heb ik nog steeds het zelfde bureau en daar is niks mis mee).
Anyway, persoonlijk heb ik er geen enkel probleem mee als er een of andere ervaren consultant bij ons binnenwandelt die een leukere bak rijdt dan ik (niet dat dat zo moeilijk is...). Prima! Maar als er een jongetje van net an 23 jaar, vers van school, voor komt rijden in een hagelnieuwe poenerige wagen, dan gaan de wenkbrauwen toch wel even omhoog: "laat 'm z'n geld maar waard zijn", is dan al snel de gedachte. Dan gaan alle alarmbellen af en staat'ie al met 1-0 achter voordat'ie de deur ook maar binnengelopen is.
In de PR is zo'n clash tussen identiteit en imago slecht voor de business. Als dan vervolgens die beginnende consultant een steek laat vallen is de kans groot dat ook de reputatie van zijn werkgever een knauw krijgt...
Pietert
Master
Griffin schreef:
niks mis mee
Ja, dat is een beetje waar je vergelijking mank gaat Qua autokeuze Tesla heb je inderdaad gelijk.
Ik werk in de haven, vaak op de meest onmogelijke uren op verschillende terreinen zijn en ik draag dan een lekkere warme capuchontrui en rij in een dikke BMW. Ben al meer dan eens quasi achtervolgd door die securityautootjes die druk waren met bellen en foto's nemen
dolphin
Master
Typisch Nederlands chauvinistisch gepiep. Ben blij dat ik me 's-morgens niet meer hoef af te vragen welke auto t best past bij de afspraak die ik heb.
Niet dat ik dat in NL wel deed overigens Heb een redelijke teflon laag ontwikkeld voor opmerkingen over de auto waar ik mee reed....
Niet dat ik dat in NL wel deed overigens Heb een redelijke teflon laag ontwikkeld voor opmerkingen over de auto waar ik mee reed....
Piet_Piraat
Master
Sietse schreef:
Sowieso dan maar geen zaken meer doen met bedrijven op de Zuidas omdat de huur daar extreme hoog is?
Je kunt het ook omdraaien: waarom wel met die op de Zuidas en niet ergens anders? Volgens mij is de ligging van het kantoor niet bepalend voor de werkkwaliteit. Een optimist kan zeggen dat kwaliteit elkaar opzoekt, een pessimist kan zeggen dat je bij gebrek aan kwaliteit op de Zuidas gaat zitten omdat je dan de 'schwung' al mee hebt.
TommyGun
Master
dolphin schreef:
Typisch Nederlands chauvinistisch gepiep. Ben blij dat ik me 's-morgens niet meer hoef af te vragen welke auto t best past bij de afspraak die ik heb.
406
Master
dolphin schreef:
Ben blij dat ik me 's-morgens niet meer hoef af te vragen welke auto t best past bij de afspraak die ik heb.
Jij had wel echt problemen he
Story
Master
RRL
Master
Griffin schreef:
Maar als er een jongetje van net an 23 jaar, vers van school, voor komt rijden in een hagelnieuwe poenerige wagen, dan gaan de wenkbrauwen toch wel even omhoog: "laat 'm z'n geld maar waard zijn", is dan al snel de gedachte. Dan gaan alle alarmbellen af en staat'ie al met 1-0 achter voordat'ie de deur ook maar binnengelopen is.
Daarom rij ik een Up. Vergroot de gunfactor
dolphin schreef:
Typisch Nederlands chauvinistisch gepiep. Ben blij dat ik me 's-morgens niet meer hoef af te vragen welke auto t best past bij de afspraak die ik heb.
Afgunst en Nederlanders, gaan hand in hand. Zelfs op die auto van mij heb ik al opmerkingen gehad, zou nergens op slaan dat ik een leaseauto heb. Opmerking uit pure afgunst.
Gesprek onderweg in een A7 tijdens het chauffeuren was ook een keer duidelijk. Reden achter een Ghibli: "Wist je dat die Ghibli even duur is in de lease als deze A7? Toch kan ik het niet maken om daarmee aan te komen..."
Ducantoni
Master
Binnen een kwartier tijd: een Ford Capri uit '83, een jaren '70 Amerikaan en een Citroën SM. Ze zouden het goed doen op het Nationaal Oldtimer Festival.
Lotus Omega
Master
Oja ik zag laatst nog een oude Ford Escort op de A58 tussen Tilburg en Eindhoven. Was een lichtblauwe in zeer goede staat
Edit: Het was er een Mk1 uit 1978 zie ik nu op Google, dus geen Escort uit 1992 ofzo
Edit: Het was er een Mk1 uit 1978 zie ik nu op Google, dus geen Escort uit 1992 ofzo
Lotus Omega
Master
Zo lelijk vind ik de 6 Serie Gran Coupé niet, vind het best een fraaie auto zelfs. Hij moet wel een mooie kleur hebben en ik ben niet zo overtuigd van dat bruine. Heb btw een keer in een matbruine 640d Gran Coupé mogen rijden, was in het echt toch stiekem wel leuk
Piet_Piraat
Master
Ik vind die neus inderdaad niet zo briljant en het interieur is me te bruin. Witte stoelen zijn dan wel weer baas.
Spook
Master
De juiste tint bruinmetallic is goed te pruimen op een auto met wat strakke lijnen. Deze kleur op deze auto werkt niet echt. Sowieso vind ik het een lelijke wagen. Niet zo lelijk als de 1e generatie, maar toch.
Bruin met beige/wit vind ik dan weer een goede combinatie voor een interieur.
Bruin met beige/wit vind ik dan weer een goede combinatie voor een interieur.
Fpsdoug
Master
Spook schreef:
Sowieso vind ik het een lelijke wagen. Niet zo lelijk als de 1e generatie, maar toch.
Vind de eerste juist echt een brute bak. Deze nieuwe voorkant ziet er veel te laf uit.
Piet_Piraat schreef:
Ik vind die neus inderdaad niet zo briljant en het interieur is me te bruin. Witte stoelen zijn dan wel weer baas
Dat precies.
Piet_Piraat
Master
Spook schreef:
De juiste tint bruinmetallic is goed te pruimen op een auto met wat strakke lijnen. Deze kleur op deze auto werkt niet echt. Sowieso vind ik het een lelijke wagen. Niet zo lelijk als de 1e generatie, maar toch.
Exterieur kan het top zijn. Maar dan eigenlijk op een 5 serie touring.
406
Master
Doe mij maar zo'n gran coupésedan hoor
In mondstein metallic met amaro bruin leer en styling 365 velgen bitte.
In mondstein metallic met amaro bruin leer en styling 365 velgen bitte.
Ducantoni
Master
Opvallend is meer het woord dat van toepassing is; een VW Passat (gokje: mk. 2) uit de tijd dat je nog zo'n beetje elke auto op grijs kenteken kon zetten. Eerste letters waren BK.
Blaataap
Master
Alexander_B
Master
Ducantoni schreef:
uit de tijd dat je nog zo'n beetje elke auto op grijs kenteken kon zetten.
Er was ooit inderdaad nog geen vereiste voor een verhoogd dak, en kon je dus van praktisch elke station en hatchback een grijs-kentekenversie kopen (of zelf maken.), zolang er een vlakke laadvloer in zat ipv een achterbank.
Jack.Ryan
Master
RRL
Master
Spook schreef:
De juiste tint bruinmetallic is goed te pruimen op een auto met wat strakke lijnen.
Dat zit met dat matbruin wel goed. Zag net een 4-serie Gran Coupé, met M-pakket en in het matbruin. Zag er erg gaaf uit.
Maar dat het ook anders uit kan pakken bewijst de 308sw wel. Vriend van me reed er een in die kleur als voorloper, de opmerking poepkleur was een zeer terechte. Soms maakt een bewolkte of zonnige dag nog het verschil, maar bij die tint bruin niet.
Story
Master
En Ik maar denken dat ik de enige was die 's winters open reed.
▶ Youtube video
Kleine heeft er ook al kijk op!
▶ Youtube video
Kleine heeft er ook al kijk op!
Lotus Omega
Master
Joël D. schreef:
Wat een bizar apparaat joh.
Dat is een speciale versie, de G 500 4x4². Kost in Nederland meer dan € 300.000
dolphin
Master
Lotus Omega schreef:
Dat is een speciale versie, de G 500 4x4². Kost in Nederland meer dan € 300.000
Staan er hier paar van in de straat. Doen t erg goed in de zandduinen. Paar huizen verder staat ook zo'n 6 wiel uitvoering: die is pas groot
Piet_Piraat
Master
Maar goed, jouw straat is ook niet heel representatief voor hoe de wereld werkt
Wel bizar dat zo'n G500 4x4 meer dan een ton meer kost dan een normale 500. De prijsverhouding in de hogere categorieën is wel aardig zoek.
Wel bizar dat zo'n G500 4x4 meer dan een ton meer kost dan een normale 500. De prijsverhouding in de hogere categorieën is wel aardig zoek.
zandbak
Master
Als je geld hebt voor zo'n dergelijk gedrocht maakt die ton extra ook niet meer uit. De prijs voor exclusiviteit
Wie zijn er online
Leden op dit forum: Joël D. en 4 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum