Pagina 52 van 61  [ 3003 berichten ]
  Bericht 
Spook
Master
Gey niet. Maar ook niet alledaags: een MG TD. Knalrood.

Zo'n geval:

  Bericht 
Lotus Omega
Master
Laatst nog een volledig originele Honda CRX gezien. Was zwart en had zelfs nog de originele velgen en uitlaat. Zijn ook flink in waarde gestegen in de youngtimer hype.
  Bericht 
Christafari
Master
Volgens mij loont het zelfs om sommige omgebouwde youngtimers weer origineel te maken. Originele Golf II, Opel Kadett, E30 etc gaan op den duur ook stijgen.
  Bericht 
R
Master
Werken de Roverheidsmaatregelen niet tegen? Verboden in steden en wat al niet meer verzonnen zal worden? Alhoewel, niet iedereen hoeft in zo'n stad te zijn.
  Bericht 
Raaf
Master
Christafari schreef:
Volgens mij loont het zelfs om sommige omgebouwde youngtimers weer origineel te maken.

Dat is de reden dat ik alle onderdelen van Schnitzel bewaar.

R schreef:
Werken de Roverheidsmaatregelen niet tegen?

Valt vooralsnog reuze mee. Ze hebben een dipje gehad omdat ze niet meer belastingvrij zijn op 25 jaar, maar zie nu nog maar eens een goede E36 M3 te vinden voor onder de 10-15k.
E46's zitten nu ongeveer op hun dieptepunt. Die worden nu bijvoorbeeld veel gesloopt voor de 3.0 motoren en de 6 bak.
  Bericht 
Ducantoni
Master
Spook schreef:
een MG TD.

Iets te ver uit het zicht voor mij, maar het leek dat er net zo'n exemplaar in het Utrechtse rondtufte, gisteren.
Doet me denken aan Q & Q, volgens mij had opa Quarles van Ispen net zo'n exemplaar.
(UK-84-18, staat als T.D. Midget geregistreerd)

Christafari schreef:
Volgens mij loont het zelfs om sommige omgebouwde youngtimers weer origineel te maken. Originele Golf II, Opel Kadett, E30 etc gaan op den duur ook stijgen.

Ik denk dat het merendeel van de auto- annex klassiekerliefhebbers die mening wel deelt, het ziet er in elk geval beter uit. Originele kentekens (bouwjaar is gelijk aan DET in NL) worden vaak ook hoger gewaardeerd.

Raaf schreef:
Valt vooralsnog reuze mee. Ze hebben een dipje gehad omdat ze niet meer belastingvrij zijn op 25 jaar, maar zie nu nog maar eens een goede E36 M3 te vinden voor onder de 10-15k.

Meestal ligt het kritieke punt rond de 15 jaar. Vaak zijn auto's dan niet interessant meer vanwege hun leeftijd en worden ze vaak opgereden door jonge mensen die net hun rijbewijs hebben. Alleen de exemplaren die in handen van liefhebbers zijn, ontspringen de (sloop)dans.
Goed voorbeeld is de Alfa 156. Door veel Alfisti niet voor vol aangezien, aangezien er (te) veel Fiat in verwerkt is.
Toch zijn er kenners die verwachten dat op termijn deze auto wel interessant wordt. De GTA versie uiteraard voorop, net zoals dezelfde versie van de 147.
  Bericht 
Lotus Omega
Master
Oh dat wist ik niet. Ik dacht dat de 156 wel gewardeerd werd maar de 159 juist niet. De 156 had nog wel die Busso V6 toch?
  Bericht 
Ducantoni
Master
Lotus Omega schreef:
De 156 had nog wel die Busso V6 toch?

Volgens wiki wel. De diesels waren ontwikkelingen van Fiat en Bosch, dus daar kun je als purist laatdunkend over doen.
Volgens sommigen hoort een diesel helemaal niet thuis in een Alfa, hoor de reacties maar als je begint over een Giulia Nuova met een zelfontsteker in het vooronder.
Die stamt nog uit de tijd dat diesels helemaal niet vooruit te branden waren...
  Bericht 
DikkeDiesel
Master
Ducantoni schreef:
De diesels waren ontwikkelingen van Fiat en Bosch
Common rail is ontwikkeld door Fiat, Bosch heeft de technologie van Fiat gekocht.
  Bericht 
Vroeg op
Master
Ducantoni schreef:
Volgens wiki wel. De diesels waren ontwikkelingen van Fiat en Bosch, dus daar kun je als purist laatdunkend over doen.
Volgens sommigen hoort een diesel helemaal niet thuis in een Alfa, hoor de reacties maar als je begint over een Giulia Nuova met een zelfontsteker in het vooronder.
Die stamt nog uit de tijd dat diesels helemaal niet vooruit te branden waren...

Hetzelfe knakenvolk als bij Porsche. Niet rijden of kopen wel zeiken dat een type auto niet echt is. Zoals bij Porsche de Cajenne en de Macan en in mindere mate de Panamera.
Nou zonder die koetsen bestond het merk niet meer.
  Bericht 
Schep
Master
Vroeg op schreef:
Hetzelfe knakenvolk als bij Porsche

Die puristen die niet doorhebben dat er wel auto's verkocht moeten worden om de pareltjes te behouden, en zelf ook de financiële ruimte niet hebben om bij het merk een auto te kopen, bedoel je?
Net als bij Saab, Lancia, BMW (FWD) enz?

Vergeet bij de redding van Porsche niet de 996 en de Boxster te noemen. Ook die Porsches wil(de) geen purist hebben, maar hebben er wel voor gezorgd dat het merk er nog is.
  Bericht 
406
Master
De 996 mag dan ook gewoon niet in de schaduw staan van de 993 en alle andere voorgangers.
De 997 was weer een stapje vooruit en de 991 leek ook weer een verbetering op de 997 totdat alle motoren werden vervangen door turbokrengen. Sterker, er is nog maar 1 non-turbo model in de hele porsche line up.
  Bericht 
Spook
Master
En de Taycan.
  Bericht 
406
Master
True, die heeft de motor uit mijn Samsung Stofzuiger. En geloof me, dat ding zuigt.
  Bericht 
Vroeg op
Master
406 schreef:
totdat alle motoren werden vervangen door turbokrengen.

Nou zo'n beetje alles wordt verturboot. iets met meleu eisen. :duh:
  Bericht 
Vroeg op
Master
Spook schreef:
Taycan.

mooie bak. :kniktja:
  Bericht 
Schep
Master
406 schreef:
De 996 mag dan ook gewoon niet in de schaduw staan van de 993 en alle andere voorgangers.

Ik vind het onzin. De 996 was een bijzonder vooruitstrevende auto die daarnaast cost-cutting heeft toegelaten die het merk heeft gered.
En ondertussen zoek ik lekker verder naar een geschikte 997 :lol:
406 schreef:
Sterker, er is nog maar 1 non-turbo model in de hele porsche line up.

Ik ben er op papier ook geen fan van, maar pas geleden mocht ik een weekendje met een 991.2 GTS Cabrio sturen, en die turbo's vergroten de dagelijkse bruikbaarheid wel enorm.
En ondertussen zoek ik lekker verder naar een geschikte 997 :lol:
  Bericht 
Ducantoni
Master
Schep schreef:
Vroeg op schreef: Hetzelfde knakenvolk als bij Porsche
Die puristen die niet doorhebben dat er wel auto's verkocht moeten worden om de pareltjes te behouden, en zelf ook de financiële ruimte niet hebben om bij het merk een auto te kopen, bedoel je?
Net als bij Saab, Lancia, BMW (FWD) enz?

Vergeet bij de redding van Porsche niet de 996 en de Boxster te noemen. Ook die Porsches wil(de) geen purist hebben, maar hebben er wel voor gezorgd dat het merk er nog is.

Als je ziet welk aandeel de verkopen van de 911 hebben in de totalen van alle modellen zie je dat dat een betrekkelijk klein aandeel is. Wiedeking heeft wat dat aangaat op tijd de koers aangepast/omgezet.
Ik ben er redelijk neutraal in wat Alfa aangaat, maar er zijn inderdaad genoeg puristen die hun neus ophalen voor wat er na de 75 verschenen is.
De Stelvio en de nieuwe Juul zijn mooie auto's en dat de tweezitter zijn platform deelt met een Japanner, moeten we maar voor lief nemen.
Lancia heeft wat mij betreft net zo goed bestaansrecht, het merk is onderscheidend genoeg, maaar daar heeft men besloten zich meer op de thuismarkt te richten.
Voor Saab zijn er trouwens net zo goed liefhebbers, getuige het feit dat eigenaren hun huidige model naar hoge kilometerstanden jagen.
Een tijdje terug was er een kleine hoeveelheid koetsen beschikbaar die niet als Saab verkocht mochten worden (verbeter me even als ik er naast zit) en die waren binnen de kortste keren verkocht. Auto's waren niet door de importeur naar ons land gehaald, maar door een garagebedrijf annex Saab-vertegenwoordiging.
  Bericht 
Injectie
F1 kenner '22
Ducantoni schreef:
Voor Saab zijn er trouwens net zo goed liefhebbers, Een tijdje terug was er een kleine hoeveelheid koetsen beschikbaar die niet als Saab verkocht mochten worden (verbeter me even als ik er naast zit) en die waren binnen de kortste keren verkocht. Auto's waren niet door de importeur naar ons land gehaald, maar door een garagebedrijf annex Saab-vertegenwoordiging.

in 2014 zijn er nog een 300 Saabs geproduceerd onder de Naam Saab. Allemaal verkocht via internet rechtstreeks bij de Fabriek. Alleen bedoeld voor de zweedse markt. Er zijn Diverse ex dealers geweest die er in totaal 14 naar Nederland hebben weten te krijgen. bij mijn weten.

Van de Laatste 9-5 zijn er 27 prototype Estates overgebleven die wel verkocht zijn door de curator. Met de melding dat ze nooit een geldig kenteken zouden krijgen. Via een duitse dealer zijn ze alle 27 gekentekend. En toen over de wereld verspreid. Je moet er toch niet aan denken dat je achterschade gaat krijgen aan zo'n ding.


Citaat:
getuige het feit dat eigenaren hun huidige model naar hoge kilometerstanden jagen.
Valt mee. Ik zit pas op 483.000 km. Mijn vorige ging weg bij 5,5 ton. Ook dat is een reden voor het Saab faillissement. Die dingen gingen niet stuk.....
  Bericht 
Spook
Master
Ik snap het probleem niet. Elke Cayenne die Porsche verkoopt is weer een paar euro R&D-geld die ze aan een nieuwe GT2 kunnen spenderen. Wat kan jou het boeien wat dat met 'het merk' doet? Gelul. Als je een auto koopt voor de badge is er toch al iets goed mis met je. Belangrijk door voor je buurman, je maten, en je collega's. Wat zielig zeg. Je koopt binnen een merk het model dat je graag wilt en kunt betalen, omdat ie snel is. Of mooi. Of wat dan ook. Als een merk veel van dat soort auto's heeft, krijgt het vanzelf een reputatie als 'goed' of 'snel'. Als ze dan een SUV bouwen maakt dat de modellen die je graag wilt hebben er niet minder om imo.

Man, ik heb jaren Corvette gereden. Het zal me een rotzorg zijn dat GM ook de Aztek heeft gemaakt. Of de Citation. Of de Chevette. Ik kocht 'm omdat *ik* 'm gaaf vond. Niet om wat de buren ervan vonden. Of de mensen op de parkeerplaats van mijn werk destijds. Zelfs toen Daewoo's verschenen met Chevrolet-badge lag ik daar niet wakker van. En als GM niet elke 10 seconden een pick-up verkocht, maakten ze ook geen sportwagens meer. Zo simpel is het.
  Bericht 
Ducantoni
Master
Spook schreef:
Je koopt binnen een merk het model dat je graag wilt en kunt betalen

Daar komt het bij mij wel op neer. Ik heb tot nu toe altijd tweedehands gekocht en er waren verschillende redenen dat ik een bepaald model kocht.
Soms was de techniek de doorslaggevende reden, soms de vormgeving.
Als je echt voor het merk gaat, zou je bedrogen uitkomen, gezien de kruisbestuiving bij elk merk.
Geen enkele autobouwer heeft alles nog in eigen beheer.
  Bericht 
Spook
Master
Een van de weinige serieuze overwegingen die ik maak mbt merk is afschrijving. En dat is deels bepaald door hoe het merk staat aangeschreven en hoe andere mensen erover denken. Daar moet je rationeel in zijn. Als merk A waardevast is en merk B na een paar jaar niks meer opbrengt, sja dan moet je dat wel meenemen. Maar dat imago kan veranderen. Audi of Skoda staan nu anders in de markt dan 30 jaar geleden.

Andersom kun je daar je voordeel ook mee doen. Tweedehands is de kop er dikker af bij merken die minder hoog op het verlanglijstje staan. Als dat dan voornamelijk door badgesnobbisme komt ben je de lanchende derde.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Injectie schreef:
Van de Laatste 9-5 zijn er 27 prototype Estates overgebleven die wel verkocht zijn door de curator. Met de melding dat ze nooit een geldig kenteken zouden krijgen. Via een duitse dealer zijn ze alle 27 gekentekend. En toen over de wereld verspreid. Je moet er toch niet aan denken dat je achterschade gaat krijgen aan zo'n ding.
Dan is ie meteen total loss. Ook van de sedan zijn er weinig exemplaren verkocht volgens mij, je ziet ze praktisch nooit.
  Bericht 
Christafari
Master
Maar als ik 'm zie baal ik er van dat dat merk ter ziele is gegaan. Prachtige auto!
  Bericht 
Fpsdoug
Master
Gisteren en vandaag in Monaco geweest.
Ga geeneens foto's uploaden, geen beginnen aan. Wat een achterlijke hoeveelheid Lamborghini's, Ferrari's, Porsches, Rolls-Royce's, Bentleys, Maybachs, etc etc. Ik zou niet weten wat je daar zou moeten kopen om nog een beetje op te vallen. Koenigsegg of zo.

Werd er wel een klein beetje jaloers van :[
  Bericht 
Griffin
Master
Ik kan je uit ervaring vertellen dat je er (in 2005 of daaromtrent) enorm opviel met... een saab 9-3 OG :lol:

Die zelfde vakantie kwam de (Italiaanse) valet met het schaamrood op de kaken vragen hoe'ie de sleutel (die hij na lang zoeken toch wel zelf had gevonden :[ ) uit het contact kon krijgen O:)
  Bericht 
Injectie
F1 kenner '22
:[ :[ :[
  Bericht 
Raaf
Master
Injectie schreef:
Die dingen gingen niet stuk.....

Nou... Eeeh, ik ken iemand O:)
Maar die ken jij ondertussen ook
  Bericht 
lacheisleuk
Master
 
Fpsdoug schreef:
Gisteren en vandaag in Monaco geweest.
Ga geeneens foto's uploaden, geen beginnen aan. Wat een achterlijke hoeveelheid Lamborghini's, Ferrari's, Porsches, Rolls-Royce's, Bentleys, Maybachs, etc etc. Ik zou niet weten wat je daar zou moeten kopen om nog een beetje op te vallen. Koenigsegg of zo.
In hartje Londen moet je ook al aardig moeite doen.
  Bericht 
bx gek
Master
Fpsdoug schreef:
k zou niet weten wat je daar zou moeten kopen om nog een beetje op te vallen. Koenigsegg of zo.

Een Dacia. :[
  Bericht 
406
Master
Een jetpack. De keren dat ik er ben geweest was het hele land 1 grote file.

Sowieso is een deel ook gewoon fake. Zitten een aantal verhuurbedrijven voor Ferrari's en Lambo's, de meeste boten die er liggen zijn gewoon huur dingen.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Is ook fake. Anderzijds: als je de huurprijzen van zo'n bak of boot kan betalen, heb je ook wel iets van geld.

Wat ik dan weer niet snap, is dat je dan zo'n bak huurt, en vervolgens door Monaco gaat flaneren. Ga dan lekker trappen in de bergen...
  Bericht 
basjuh1981
Master
Fpsdoug schreef:
Gisteren en vandaag in Monaco geweest.Ga geeneens foto's uploaden, geen beginnen aan. Wat een achterlijke hoeveelheid Lamborghini's, Ferrari's, Porsches, Rolls-Royce's, Bentleys, Maybachs, etc etc. Ik zou niet weten wat je daar zou moeten kopen om nog een beetje op te vallen.

Dan moet je er gaan rijden met een Clio ofzo. Dat heb ik gedaan in 2006 :lol:
  Bericht 
Schep
Master
406 schreef:
de meeste boten die er liggen zijn gewoon huur dingen.

If it flies, floats or fornicates, always rent - it's cheaper in the long run.

Enneh, 6 ton voor een weekje is natuurlijk hartstikke fake.
  Bericht 
Griffin
Master
Piet_Piraat schreef:
Wat ik dan weer niet snap, is dat je dan zo'n bak huurt, en vervolgens door Monaco gaat flaneren.

Zelfs als je dat doet moet je 's avonds toch door zo'n durrep heen heh... (f)
  Bericht 
406
Master
Piet_Piraat schreef:
Anderzijds: als je de huurprijzen van zo'n bak of boot kan betalen, heb je ook wel iets van geld.

Oh absoluut, Jan met de pet kan dat inderdaad niet betalen.

Schep schreef:
nneh, https://www.212-yachts.com/yacht-charte ... ellence-v/ is natuurlijk hartstikke fake.

En dan een kruissnelheid van 13 knopen :rofl:
  Bericht 
Fpsdoug
Master
406 schreef:
De keren dat ik er ben geweest was het hele land 1 grote file.

Toen we er eergisteren zelf doorheen reden was er weinig aan de hand. Stukje circuit gedaan zodat we kunnen zeggen dat we dat gedaan hebben en toen door naar Frankrijk.

Gisteren was het wel één grote bende. Stond vast in een tunnel en heel Monaco was één file. En dan sta je met je Rolls net zo vast als met je Up!.

Hoop Midden-Oosten figuren in de duurste auto's. Geen verrassing daar.
  Bericht 
lacheisleuk
Master
 
Maar zit je in je Rolls toch echt wel flink beter. :lol:
  Bericht 
Lotus Omega
Master
Zondag in tilburg nog een bruine Honda Prelude gezien uit ongeveer 1980. Zag er nog goed uit! Was een origineel NL exemplaar aan het kenteken te zien.
  Bericht 
Ducantoni
Master
bx gek schreef:
Fpsdoug schreef: k zou niet weten wat je daar zou moeten kopen om nog een beetje op te vallen. Koenigsegg of zo.
Een Dacia. :[

Een Daf 33. ;)

Hoewel een DS ook een goede keuze is.
Deze zag ik gisteren:
  Bericht 
bx gek
Master
Die DS :kwijl:
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
En gewoon 170 ermee rijden :respect:
  Bericht 
bx gek
Master
Mooi
  Bericht 
Lotus Omega
Master
En

In zo’n bak had hij het waarschijnlijk niet eens door 8)

Ik zie tegenwoordig helaas maar weinig bijzondere auto’s. Net nog een S8 V10 maar dat was het wel. En gisteren nog een Mercedes Vito 122 CDI van onze blauwe vrienden :lol:
  Bericht 
Raaf
Master
Schep schreef:
If it flies, floats or fornicates, always rent - it's cheaper in the long run.

Ik ken een andere die op hetzelfde neerkomt...
If it fucks, flies or floats; rent it don't buy it

En gewoon 170 ermee rijden

Tuurlijk. Lekker rustig toeren.
  Bericht 
lacheisleuk
Master
 
Ik was in Londen. Genoeg moois. De leukste was toch wel deze:


Deze was ook leuk:


Deed ook hard broembroem


Maakte ook een hoop herrie





V8 BiTurbo. 8)

Een paar toevallige spots. Gros lekker laten rijden. S350's, 7-series, A8'n, XJ's, RR's, Bentleys e.d. word je compleet mee dood gegooid.
  Bericht 
Joël D.
Master
lacheisleuk schreef:
Ik was in Londen. Genoeg moois. De leukste was toch wel deze:
Afbeelding


Geen DB4 GT Zagato helaas. Nog steeds wel bijzonder, is op basis van een DB7 met een ingekort chasis.
  Bericht 
VTEC_Driver
Master
Vanavond bij Intratuin Sliedrecht een BMW M550xD X drive, ging plantjes voor de helft van de prijs scoren...
  Bericht 
basjuh1981
Master
Compensatiegedrag hè :lol:
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
VTEC_Driver schreef:
Vanavond bij Intratuin Sliedrecht een BMW M550xD X drive, ging plantjes voor de helft van de prijs scoren...
Nouja, zo'n ding is tegenwoordig tweedehands al best betaalbaar. Juist om zo'n hobby te bekostigen moet je keuzes maken :D. Ik zou met een dikke bak ook nog steeds naar de Lidl gaan.
 Pagina 52 van 61  [ 3003 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy