▼
[ 3003 berichten ]
Nou nee. Niet echt. Ze staan keurig in het vak er 3 auto's naast. Dit was 1 minuutje ofzo.
Ooit alom op de weg vertegenwoordigd, nu eentje uit de buitencategorie:
Rijden hier nog zat van ,Ford Taunis toch ?
Zie bijna elke dag nog een Ford Granada 2.8 rijden
Die had ik aan het begin van mijn "autocarrière" ook nog kunnen kopen, voor weggeefprijs van 400 Florijnen en daar ging het om de stationuitvariant.
Ik heb het niet gedaan, omdat ik niet wist waar ik die zou kunnen stallen, want op dat moment had ik al een dagelijks vervoermiddel plus één of twee auto's op de "reservebank".
Het had nu net zo goed een zeldzame verschijning kunnen zijn, net als twee Innocenti's 90/120 die ik heb laten lopen.
(met werk, uiteraard, want Italiaans en uit een beruchte autoperiode)
Oja, ik zag een paar weken terug ook nog een apart ding. Was een gigantisch grote Tatra vrachtwagen die ook zulke grote banden had. Kwam hem tegen bij het kleine bruggetje bij de Koningshoeven in Tilburg. Ben benieuwd of hij daar nog overheen is gekomen.
Leek hier op maar dan zwart en met een andere opbouw achterop. Had voor zover ik kon zien géén kenteken.
- SUF
- Een gedrocht in de bochten waarschijnlijk
- Geen fatsoenlijk geluid
- Veel te zwaar
Nah, lama
Dat kan een i Pace ook. Maar thuis zit je vast aan 3.7 kW. Kost je 30 uur om de accu op te laden dan.
Precies!
Als het dan energie efficient moet zijn kom dan met een gestroomlijnde sedan/coupe
En max. 150-200 pk. Die 400 pk komt niet zomaar uit de lucht gevallen. Mag stroom misschien schoner zijn dan benzine, als je écht groen wilt doen met een auto maak je hem of niet, of met niet teveel vermogen zoals dat bij zulke auto's hoort.
Die B was onderhuids dan weer wel een Tesla dacht ik
▲
[ 3003 berichten ]
Ducantoni
Master
In Haarlem een auto, die, afgaande op de vormgeving, uit de jaren '80 kan komen.
Iets te ver weg om het kenteken te lezen, de voorkant had wel iets weg van een Vauxhall Chevette, de Britse evenknie van de Opel Kadett C.
Wat het wel was, geen idee, hopelijk en ongetwijfeld heeft iemand anders die auto ooit eens gezien en op de plaat gezet.
Iets te ver weg om het kenteken te lezen, de voorkant had wel iets weg van een Vauxhall Chevette, de Britse evenknie van de Opel Kadett C.
Wat het wel was, geen idee, hopelijk en ongetwijfeld heeft iemand anders die auto ooit eens gezien en op de plaat gezet.
Ducantoni
Master
Het zou best mogelijk zijn dat er een hoop eigen inbreng van de eigenaar aan/op zat. Qua lijnvoering was er net zo goed een stukje Opel Manta in te herkennen als iets van een Japanse coupé uit die tijd.
Archiebald
Master
Ik loop vanmorgen om 5.45u naar de Bora om naar mn werk te gaan. Staat er, onder de goed vogelbomen, een 1969 Porsche 912... apart voor deze buurt, apart dat er IEMAND onder die bomen gaat staan.
Dus ik app mm vrouw 2 foto's van "Hey kijk eens"
Vanavond om 19u kom ik thuis. Ding staat er nog.... loop er een rondje omheen en de bestuurdersdeur zit niet helemaam dicht. Da's gek.
Ik thuis 8844 gebeld. Kenteken doorgegeven. "Nee niet als gestolen geregistreerd meneer. Maar ik zie een 06 nr staan. Ik bel de eigenaar even"
30sec in de wacht. "Hallo, halloooo?"
Krijg ik de eigenaar aan de lijn. Die op vakantie is. Wist van niks. Auto was dus daadwerkelijk gestolen maar niet als zo opgegeven omdat hij niet thuis was.
Onze goede daad dus weer gedaan!
Bijlagen :
Dus ik app mm vrouw 2 foto's van "Hey kijk eens"
Vanavond om 19u kom ik thuis. Ding staat er nog.... loop er een rondje omheen en de bestuurdersdeur zit niet helemaam dicht. Da's gek.
Ik thuis 8844 gebeld. Kenteken doorgegeven. "Nee niet als gestolen geregistreerd meneer. Maar ik zie een 06 nr staan. Ik bel de eigenaar even"
30sec in de wacht. "Hallo, halloooo?"
Krijg ik de eigenaar aan de lijn. Die op vakantie is. Wist van niks. Auto was dus daadwerkelijk gestolen maar niet als zo opgegeven omdat hij niet thuis was.
Onze goede daad dus weer gedaan!
Bijlagen :
Ducantoni
Master
Foto is meteen goed voor de afdeling Furr…
Eigenlijk zouden ze die auto in de gaten moeten houden tot er weer iemand komt opdagen.
Als dit tenminste geen prutser is en heeft moeten afbreken vanwege een lege tank bijvoorbeeld.
Eigenlijk zouden ze die auto in de gaten moeten houden tot er weer iemand komt opdagen.
Als dit tenminste geen prutser is en heeft moeten afbreken vanwege een lege tank bijvoorbeeld.
Archiebald
Master
Ducantoni schreef:
Furr
Nou nee. Niet echt. Ze staan keurig in het vak er 3 auto's naast. Dit was 1 minuutje ofzo.
babsvw
Master
Range Rover Teun schreef:
Goed bezig Archiebald
Dat dus, eigenaar is vast blij dat jij zo oplettend bent.
TommyGun
Master
Goed bezig
Ja precies, maar hij zal nu wel in opslag staan?
Ducantoni schreef:
Eigenlijk zouden ze die auto in de gaten moeten houden tot er weer iemand komt opdagen.
Ja precies, maar hij zal nu wel in opslag staan?
Joël D.
Master
Net hierin gereden. Geniaal, afgesteld voor het circuit, dus onder de 2000 rpm deed hij niets.
Bijlagen :
Bijlagen :
Alexander_B
Master
Heb ik toch liever de motor in m'n eigen racewagen die bij 2000 al bergen koppel heeft, en bij 7000 maximum vermogen. Hoef ik niet terug naar z'n 1 om de bocht uit te komen.
Deze unit (met kenteken '6x6') kwam ik tegen op de snelweg bij Rotterdam. Bazending, maar hier ligt geen ijs, dus waarom ie hier is, geen idee..
Deze unit (met kenteken '6x6') kwam ik tegen op de snelweg bij Rotterdam. Bazending, maar hier ligt geen ijs, dus waarom ie hier is, geen idee..
vw-driver
Master
Ducantoni schreef:
Ooit alom op de weg vertegenwoordigd, nu eentje uit de buitencategorie:
Rijden hier nog zat van ,Ford Taunis toch ?
Ducantoni
Master
Ford Taunus.
Ik zie ze tenminste niet elke dag, het laatste model lijkt een beetje vergeten, de generaties daarvoor lijken iets meer in de schijnwerpers te staan, met name de coupémodellen.
Ik zie ze tenminste niet elke dag, het laatste model lijkt een beetje vergeten, de generaties daarvoor lijken iets meer in de schijnwerpers te staan, met name de coupémodellen.
vw-driver
Master
Ducantoni schreef:
Ik zie ze tenminste niet elke da
Zie bijna elke dag nog een Ford Granada 2.8 rijden
Ducantoni
Master
vw-driver schreef:
Ford Granada 2.8
Die had ik aan het begin van mijn "autocarrière" ook nog kunnen kopen, voor weggeefprijs van 400 Florijnen en daar ging het om de stationuitvariant.
Ik heb het niet gedaan, omdat ik niet wist waar ik die zou kunnen stallen, want op dat moment had ik al een dagelijks vervoermiddel plus één of twee auto's op de "reservebank".
Het had nu net zo goed een zeldzame verschijning kunnen zijn, net als twee Innocenti's 90/120 die ik heb laten lopen.
(met werk, uiteraard, want Italiaans en uit een beruchte autoperiode)
Lotus Omega
Master
Net bij het bruggetje in Postel een knalrode '64 Mustang. Was denk ik een soort restomod, had zwart gespoten bumpers en modernere zwarte velgen met verchroomde rand. Zag er wel strak uit
Lotus Omega
Master
Aan het eind van de middag een hele stoet getunede auto's tussen Olmen en Kwaadmechelen (B). Zat mooi spul tussen waaronder een dikke Audi A5 Coupé. Zullen ergens een meeting hebben gehad denk ik.
Piet_Piraat
Master
Alexander_B schreef:
Deze unit (met kenteken '6x6') kwam ik tegen op de snelweg bij Rotterdam. Bazending, maar hier ligt geen ijs, dus waarom ie hier is, geen idee..
Gaaf ding, maar die verwacht je inderdaad op een poolexpeditie.
Lotus Omega
Master
Oja, gisteren in Belgie ook nog het huidige model Focus RS gezien. Was felblauw met zwarte strepen en had als kenteken ‘RS FOCUS’
Lotus Omega
Master
Alexander_B schreef:
Deze unit (met kenteken '6x6') kwam ik tegen op de snelweg bij Rotterdam. Bazending, maar hier ligt geen ijs, dus waarom ie hier is, geen idee..
Oja, ik zag een paar weken terug ook nog een apart ding. Was een gigantisch grote Tatra vrachtwagen die ook zulke grote banden had. Kwam hem tegen bij het kleine bruggetje bij de Koningshoeven in Tilburg. Ben benieuwd of hij daar nog overheen is gekomen.
Leek hier op maar dan zwart en met een andere opbouw achterop. Had voor zover ik kon zien géén kenteken.
adinsx
Master
Mag ik alvast zeggen dat de EQC waar vanavond het doek vanaf gaat er niet onaardig uit ziet? .
300 kW vermogen
80kWh accucapaciteit
5,1s naar 100
2440 kg
Zal vanavond even een foto plaatsen
300 kW vermogen
80kWh accucapaciteit
5,1s naar 100
2440 kg
Zal vanavond even een foto plaatsen
TommyGun
Master
adinsx schreef:
300 kW vermogen
80kWh accucapaciteit
5,1s naar 100
2440 kg
80kWh accucapaciteit
5,1s naar 100
2440 kg
- SUF
- Een gedrocht in de bochten waarschijnlijk
- Geen fatsoenlijk geluid
- Veel te zwaar
Nah, lama
Piet_Piraat
Master
Lotus Omega schreef:
Leek hier op maar dan zwart en met een andere opbouw achterop. Had voor zover ik kon zien géén kenteken.
Dat zou dan wel eens een Dakartruck kunnen zijn.
Christafari
Master
Die EQC is wel prachtig zeg. Zeg maar dag tegen je Model X, die me altijd doet denken aan een poepende hond.
Lotus Omega
Master
Waarom moet het nou weer een SUV zijn? Er zijn nog niet genoeg van die dingen. Bovendien; een zuinige 'groene' auto willen maken en dan met een elektrische 2200kg SUV op de proppen komen Is een beetje net zoiets als de McSalad.
Joël D.
Master
adinsx schreef:
Meen van wel. Snelladen tot 110kW
Dat kan een i Pace ook. Maar thuis zit je vast aan 3.7 kW. Kost je 30 uur om de accu op te laden dan.
adinsx
Master
Vrij logisch, het is hét populairste model qua segment waar ook nog wat marge te verdienen is.
In 2022 moet onder het EQ label voor elk segment een model zijn.
En eens, hij is best wel gaaf. Achter sowieso, voor afhankelijk van de uitvoering en kleur.
Foto van Zojuist:
In 2022 moet onder het EQ label voor elk segment een model zijn.
En eens, hij is best wel gaaf. Achter sowieso, voor afhankelijk van de uitvoering en kleur.
Foto van Zojuist:
406
Master
Lotus Omega schreef:
Waarom moet het nou weer een SUV zijn? Er zijn nog niet genoeg van die dingen. Bovendien; een zuinige 'groene' auto willen maken en dan met een elektrische 2200kg SUV op de proppen komen
Precies!
Als het dan energie efficient moet zijn kom dan met een gestroomlijnde sedan/coupe
Christafari
Master
Mooi hoor. Technisch heeft Tesla nog wel het nakijken maar goede eerste poging van MB. De B-klasse reken ik niet mee als serieuze poging.
Lotus Omega
Master
406 schreef:
Als het dan energie efficient moet zijn kom dan met een gestroomlijnde sedan/coupe
En max. 150-200 pk. Die 400 pk komt niet zomaar uit de lucht gevallen. Mag stroom misschien schoner zijn dan benzine, als je écht groen wilt doen met een auto maak je hem of niet, of met niet teveel vermogen zoals dat bij zulke auto's hoort.
Rover
Master
Christafari schreef:
Mooi hoor. Technisch heeft Tesla nog wel het nakijken maar goede eerste poging van MB. De B-klasse reken ik niet mee als serieuze poging.
Die B was onderhuids dan weer wel een Tesla dacht ik
Wie zijn er online
Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum