Pagina 2 van 4  [ 167 berichten ]
  Bericht 
RRL
Master
Piet_Piraat schreef:
snap niet dat RRL de begrenzer gebruikt, maar soit.

Had geen zin in de cruise en de N65 staat vol flitsers, dan is de begrenzer een mooie uitkomst.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
ACC is ook gewoon kut. Gat te groot, gat te klein, abrupt op 't gas of remmen omdat het ding maar één auto vooruit kan kijken ipv vier... ik heb het misschien 0,1% van de tijd aan staan (langdurig provinciaal verkeer).
  Bericht 
Raymond
Master
Ik heb het niet eens als optie meegenomen op m'n nieuwe auto. Ik vind het vooral een kutsysteem omdat het geen rekening houdt met het verkeer naast je. Zo'n acc hangt rustig bij iemand in de blinde hoek zodat de bestuurder druk bezig kan met z'n handsfreegesprekje. In de fik met dat systeem.
  Bericht 
Lotus Omega
Master
De enige wegen waar ik CC gebruik zijn de N65 en A2 Utrecht - Amsterdam. Daarbuiten doe ik alles liever zelf
  Bericht 
zadkine
Master
Ik rij juist graag op ascc....vooral langere ritten.
Maakt me comfortabeler. Gewoon omdat ik de rechtervoet niet in 1 positie hoef te houden.

Nou werkt de ascc behoorlijk goed in de hyundai, ook qua afstand houden (niet te veel). En als het wel nodig is kan ik altijd even stroom bijgeven via het pedaal.
  Bericht 
406
Master
Piet_Piraat schreef:
ACC is ook gewoon kut. Gat te groot, gat te klein, abrupt op 't gas of remmen omdat het ding maar één auto vooruit kan kijken ipv vier...

Er zit wel een fors verschil in tussen de fabrikanten. De ACC systemen van VW en Lexus waar ik mee heb gereden waren volledig kut omdat ze zo abrubt reageren. De Mazda en de Jag doen dat een stuk beter, die gooien niet meteen de rem er op bij een voorgooier maar laten iets inlopen wel toe. Waar zo ver mijn ervaring reikt wel alle systemen last van hebben is de enorme vertraging met gas geven wanneer degene voor je weer naar rechts gaat.

Moet ik wel zeggen dat ik de ACC een stuk minder gebruik dan toen ik nog normale CC had.
  Bericht 
Ducantoni
Master
Piet_Piraat schreef:
Hoezo? Het is RRL met 87 gelukt, dan kan zo'n vrachtwagen het ook.


Dat hangt er helemaal vanaf hoe de begrenzer is ingesteld. Plus het feit dat een beetje zware combinatie niet bepaald een vlotte acceleratie heeft en dan moet je nog maar hopen dat die automobilist niet zo'n kleuter is die het gaspedaal tijdens het inhalen opeens wel weet te vinden.
  Bericht 
zadkine
Master
Ducantoni schreef:
en dan moet je nog maar hopen dat die automobilist niet zo'n kleuter is die het gaspedaal tijdens het inhalen opeens wel weet te vinden.


Heb ik idd 1 keer gehad , toen nog rijdend met een 65 pk 1.9 diesel....
Heb mijn wagen toen naar rechts gestuurd terwijl ik er nog niet voorbij was..... :x :x :x :[
Op de Jeffrey manier .....toeterend dus.

Is al erg lang geleden dat ik nog met een wagen zonder acceleratie en bovendien niet in Nederland.reed....tegenwoordig boeit zo iemand me nauwelijks meer.
Ben er nu gewoonlijk al voorbij voordat die zijn voet ingetrapt heeft.
  Bericht 
NoCashCow
Master
 
Piet_Piraat schreef:
Je kunt toch gewoon gas bijgeven als de CC loopt?
Daarna zakt ie wel weer terug.


Het is vooral het gas loslaten wat ik dan mis. Heb geen auto met adaptieve CC en ook die kunnen niet anticiperen op invoegen op de linker baan door even wat gas los te laten en dan weer naar de ingestelde snelheid te gaan. Ik vind de begrenzer echt veel relaxter rijden.
  Bericht 
dvdouden
Master
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/241410 ... sch-schild
Citaat:
Maximaal 30 kilometer per uur door 'magisch schild'

Als het aan Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht ligt, mag er in die steden straks overal nog maximaal 30 kilometer per uur gereden worden. En er is al een nieuwe techniek waardoor auto's automatisch begrensd kunnen worden. Maar juridisch zijn er nog veel drempels. Daarom schreven de burgemeesters in december een brandbrief naar de Tweede Kamer.

Elke dag vallen er twee doden en 70 zwaargewonden in het verkeer. 80 procent van de verkeerongelukken gebeurt op wegen waar de maximumsnelheid 50 kilometer is.

Drempels niet altijd wenselijk

Nu is het juridisch zo geregeld dat een weg waar de maximumsnelheid 30 kilometer per uur is, daar dan ook op aangepast moet worden met bijvoorbeeld versmallingen, drempels of klinkers. "Dat is natuurlijk ondoenlijk om in de hele stad door te voeren", zegt Judith Bokhove, wethouder vervoer in Rotterdam.

Op de Coolsingel in Rotterdam geldt daarom nu bijvoorbeeld alleen een 'adviessnelheid' van 30 kilometer per uur. "Het liefst zou ik dit de verplichte maximumsnelheid maken, maar dit is ook een belangrijke aanrijroute voor de politie, brandweer en ambulance die wil je niet helemaal vol leggen met drempels."

Verkeersonderzoeker Geert Kloppenburg leest niet alleen rapporten, maar filmde ook twaalf dagen lang op straat en legde elke dag tientallen verkeersongelukken vast. Hij schrikt zich dan vaak kapot. "Mijn gescheld moet ik er later uitknippen": <filmpje bij bron>

'En dan vragen ze zich af waarom er zoveel ongelukken gebeuren'

Volgens Marco te Brömmelstroet, professor stedelijke mobiliteit, moet het probleem in de auto zelf opgelost worden. "In plaats van dat we al decennialang de snelheid van die auto voor lief nemen en de omgeving aanpassen, zouden we de snelheid uit de auto moeten halen", vindt hij.

Dat kan met ISA, de Intelligente Snelheid Assistent. ISA is een slimme camera op de voorruit die verkeersborden scant en de auto automatisch afremt tot de maximum snelheid. Vanaf 1 juli dit jaar moet in alle nieuwe modellen het ISA-systeem worden gebouwd. En vanaf 2024 moet het zelfs in elke nieuwe auto die van de band komt rollen zitten.

'Magisch schild' om de stad

ISA werkt ook op basis van GPS. Gemeenten kunnen dan zelf virtuele zones instellen. "Een soort magisch schild", noemt Sander Buning het, manager mobiliteit bij BAM. "Op sommige drukke verkeerskruispunten, waar bijvoorbeeld trams, fietsers en auto's samenkomen zijn drempels of verkeerslichten geen optie", legt hij uit. "Op dat soort plaatsen heb je deze nieuwe techniek echt nodig om de snelheid omlaag te brengen."

Een virtuele zone kan ook heel lokaal worden ingesteld. "Je kunt bijvoorbeeld een blokje rond een school of een kruispunt leggen", vertelt Buning. "Voertuigen die binnen die zone komen krijgen een signaal. Dat kan zijn dat de auto meteen wordt afgeremd, maar het kan ook alleen een waarschuwing zijn, dat kan flexibel worden ingesteld."

Meerderheid in Tweede Kamer

Inmiddels wordt het voorstel van de gemeenten om het makkelijker te maken om de maximumsnelheid naar 30 kilometer per uur te krijgen, bekeken door de minister van Infrastructuur en Waterstaat. Een meerderheid van de Tweede Kamer vindt dat gemeenten meer mogelijkheden moeten krijgen, maar de VVD twijfelt nog.

Daar gaan we al :fp:
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Citaat:
Geert Kloppenburg


autohater, fietsterrorist (Geert Kloppenburg - Dutch Cycling Embassy).

kijk dat filmpje maar even waar die klaagt dat er niet doorheen te komen is. nogal logisch met zo'n agressieve "ik eerst, hier kom ik uit een hoek die je niet verwacht" fietshouding.

Hieronder issie wat redelijker maar dat NOS videootje waar die zelf demonstreert hoe ie door het verkeer heen gaat, is ook niet oké.


Youtube video


Haarlem is ook wel een van de topsteden waar het verkeer extreem slecht georganiseerd is. Altijd vervelend geweest om te buitendiensten.
  Bericht 
shootme
Master
dvdouden schreef:
Maximaal 30 kilometer per uur door 'magisch schild'

Gaan hulpdiensten blij mee zijn. :thumb:
  Bericht 
NoCashCow
Master
 
En dan janken dat alle fietsers met 30 plat gereden worden omdat helemaal niemand meer uit zijn doppen kijkt. Allemaal lekker film/app/slaaprijder, dat is de oplossing...
  Bericht 
Suggestief
Master
Gps jammer voor een paar euro uit china over laten komen
  Bericht 
Raymond
Master
Het echte punt is dat dit soort volk eigenlijk geen podium moet krijgen. Er is geen belangenclub die opkomt voor de automobilist en zegt 'Ben je helemaal van de pot gerukt?'
Die lui doen net alsof elk ongeluk voorkomen kan worden met langzamer rijden maar als je kijkt naar de laatste 30 jaar is de tendens alleen maar langzamer, langzamer en langzamer. En wat gebeurt er? Het aantal ongevallen stijgt alleen maar. Dus moet het nog langzamer. :roll: We hadden een doos van een verkeersminister die riep 'op naar de 0 verkeersdoden'. Wees eens reëel, er vallen gewoon verkeersdoden en die gaan blijven vallen. En als je daar echt iets aan wil doen zal je iets aan het totaalplaatje moeten doen en niet alleen maar aan de snelheid van auto's.
  Bericht 
NoCashCow
Master
 
Tja, als je tegenwoordig gezond tegengas geeft, ben je zo een extremist, wappie, terrorist of erger. Dus iedereen met een beetje gezond verstand houdt zijn mond. In de tijden van de koude oorlog hadden we hier de mond vol over wat er met de dissidenten gebeurde in het Oostblok. Nu is het de norm in het Westen. In de VS heeft de cancel-cultuur al pandemische proporties aangenomen.
  Bericht 
basjuh1981
Master
Dave schreef:
kijk dat filmpje maar even waar die klaagt dat er niet doorheen te komen is. nogal logisch met zo'n agressieve "ik eerst, hier kom ik uit een hoek die je niet verwacht" fietshouding.


Ik heb net de moeite genomen om het filmpje te bekijken, maar de meeste fouten worden gemaakt door fietsers.
  Bericht 
Lotus Omega
Master
Zucht @ filmpjes :fp:
  Bericht 
bruintje beer
Master
"Meneer komt er niet doorheen als 'ie naar huis fietst"
Hij dweilt maar een beetje over de weg, links, rechts, maakt niet uit. Verkeersregels gelden niet voor fietsers?
Hij lijkt wel een beetje op mij als ik in de auto zit: iedereen oprotten, ik kom eraan O:)
  Bericht 
18vti
Master
bruintje beer schreef:
Hij lijkt wel een beetje op mij als ik in de auto zit: iedereen oprotten, ik kom eraan O:)


Ja.........en op de fiets haat ik auto's........Het ligt aan ons brein :woop:
  Bericht 
Raymond
Master
Het ligt aan onze tolerantie naar anderen.
  Bericht 
snovvdog
Master
Raymond schreef:
Het ligt aan onze tolerantie naar anderen.

Tolerantie voor mensen die mobiliteit willen beperken heb ik niet. Dat soort mensen liever kwijt dan rijk.

Raymond schreef:
Er is geen belangenclub die opkomt voor de automobilist en zegt 'Ben je helemaal van de pot gerukt?'

Precies dit, volledig onbegrijpelijk. ;(
  Bericht 
Scaniafan
Master
Raymond schreef:
Er is geen belangenclub die opkomt voor de automobilist en zegt 'Ben je helemaal van de pot gerukt?'


snovvdog schreef:
Precies dit, volledig onbegrijpelijk.


https://www.notaris.nl/stichting-en-ver ... vereniging
  Bericht 
RRL
Master
Dave schreef:
Hieronder issie wat redelijker

Heh, daar al redelijk? Man wat een tenenkrommende vertoning dit.
  Bericht 
VTEC_Driver
Master
Raymond schreef:
Er is geen belangenclub die opkomt voor de automobilist


Die is er wel:

https://pro-auto.nl/

Maar die zegt niet:

Raymond schreef:
'Ben je helemaal van de pot gerukt?'


Wat Hans Grashoff tegenwoordig doet weet ik niet maar in 1997 had hij grootse plannen:

https://www.trouw.nl/nieuws/de-dag-van- ... gle.com%2F

Ze hebben het ook nog als politieke partij geprobeerd:

https://dnpp.nl/pp/nm
  Bericht 
Ducantoni
Master
Er wordt een ding wel duidelijk in die opnames; de manier waarop fietsers zich met ware doodsverachting over de weg heen bewegen, vooral tijdens het oversteken.
Maar de vraag over wie er voorrang moet krijgen wil ik alvast beantwoorden: de auto boven de fietser, want als het andersom zou zijn en er komt een bijna onafgebroken stoet fietsers aan, dan sta je behoorlijk lang stil.
  Bericht 
Raymond
Master
Hoelang bestaat de Fietsersbond al? Je zou toch verwachten dat met die inspanning van tientallen jaren ze nu de fietsers wel onder de duim zouden hebben? Juiste kant van de weg rijden, uberhaupt op het fietspad fietsen, hand uitsteken, licht aan, voorrang verlenen, stoppen voor rood...of was dat hun bedoeling niet.
  Bericht 
Ducantoni
Master
Misschien de naam lichtelijk aanpassen in fietsersbont.
(Eventueel tussenvoegen: maken het te)
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
Security.nl schreef:
Minister: verplichte snelheidsbegrenzer nieuwe auto's slaat geen data op

De snelheidsbegrenzer die vanaf juli dit jaar in nieuwe auto's verplicht is slaat geen data op en is ook niet door verzekeraars te gebruiken voor het berekenen van de premie, zo laat minister Harbers van Infrastructuur en Waterstaat weten. De Intelligent Speed Assistant (ISA) waarschuwt bestuurders wanneer ze de maximumsnelheid overschrijden. Dit zou mogelijk duizenden doden per jaar voorkomen.

Verschillende organisaties hebben in de media kritiek op het systeem geuit. Aanleiding voor de PVV om Kamervragen te stellen. Zo wilde PVV-Kamerlid Madlener onder andere weten wat de privacygevolgen van het nieuwe systeem zijn en wie de voertuigdata ontvangt. "Voor de Snelheidsassistent geldt dat er geen data worden opgeslagen. De snelheid van het voertuig wordt vergeleken met de snelheid die je volgens de assistent daar mag rijden. Er is geen derde partij die data krijgt en er wordt niks opgeslagen in het voertuig", reageert Harbers.

De minister merkt op dat het systeem standaard bij het starten van de auto staat ingeschakeld, maar bestuurders de snelheidsbegrenzer kunnen uitschakelen. Madlener vroeg Harbers ook of verzekeraars straks hun premie op de verzamelde data kunnen baseren en of dat een wenselijke situatie is. Volgens de minister is dat op basis van het ISA-systeem niet mogelijk. Wel zijn er verzekeraars die het rijgedrag via een dongel monitoren, maar dit is iets waar verzekerden zelf voor kiezen.

Event Data Recorder
Naast het ISA-systeem zal ook de Event Data Recorder (EDR) in Europa worden ingevoerd. Dit systeem slaat geen gps-data of andere identificeren gegevens van de auto op, wel technische zaken zoals snelheid, remkracht, activering van de airbags en toestand van de veiligheidssystemen bij een botsing, stelt de minister. De geanonimiseerde EDR-gegevens zullen worden gebruikt voor ongevallenonderzoek en -analyse.

De EDR is niet uit te schakelen omdat deze volgens Harbers bijdraagt aan het kunnen uitvoeren van ongevalsanalyses of verkeersveiligheidsanalyses. Zowel de ISA en EDR moeten aan de GDPR-privacywetgeving voldoen, voegt de minister toe.


De kop had moeten luiden: "Minister: verplichte snelheidsbegrenzer nieuwe auto's slaat geen nog data op"
  Bericht 
Ducantoni
Master
Wel zijn er verzekeraars die het rijgedrag via een dongel monitoren, maar dit is iets waar verzekerden zelf voor kiezen.


Wacht maar tot de premie daarop afgestemd wordt.
  Bericht 
Olds 76
Master
"Poing! You are driving too fast! This vehicle will destroy itself (and you) in 10 seconds if you do not reduce your speed immediately: 10 - 9 - 8 - 7........"

Om dit soort gekkigheid te voorkomen, kijk naar het plaatje links: A4-B5-V6. Die communiceert alleen met mij. En zo hoort het.
  Bericht 
Lotus Omega
Master
Dat systeem moet wel enorm goed zijn want dan moet hij overal de actuele Vmax weten en dat is in het geval van wwzh een beetje lastig. Onnodig systeem wat mij betreft maar ik heb er helaas geen invloed op
  Bericht 
NoCashCow
Master
 
Dat is slechts een definitieprobleem: de juiste snelheid is het minimum van wat de auto denkt en wat er op de bordjes staat. In het geval dat er minder op de bordjes staat, ben je nog steeds de lul uiteraard.
  Bericht 
zadkine
Master
Vooralsnog werkt eea bar slecht.
Het systeem in mijn wagen herkent bv niet een kruising als einde geldigheid van een snelheid beperkende maatregel (verkeersbord herkenning...alleen een F8 of een einde snelheids beperking heft dat verkeersbord in de auto op.....
En er zal maar net een andere wagen het zicht beperken bij zo' n einde bord. Kan je "eeuwig" langzaam blijven rijden tot gevaar van velen.


Op zich heb ik niks tegen dit soort verkeersbord herkennings systemen mits ze zich niet bezig houden met beinvloeden van mijn rijgedrag....of makkelijk te overrulen zijn.


Bovenstaande maakt ook al duidelijk dat je uit die systemen nooit kan afleiden of je daadwerkelijk sneller reed dan toegestaan.
  Bericht 
dvdouden
Master
Ik ga denk ik maar zo'n ding op m'n achterruit plakken, gewoon, omdat het kan O:)


Bijlagen :


  Bericht 
Griffin
Master
Snelheden op kaartmateriaal of mbv road 2 vehicle communicatie zal het wel worden. Of inductief. Mogelijkheden zat om dat behoorlijk goed nauwkeurig te krijgen, het kost alleen een boel centen.
  Bericht 
NoCashCow
Master
 
Grootste probleem is hoe je voor de buhne zoiets invoert, zonder de melkkoe te slachten. Dus er blijven mogelijkheden over om te kunnen flitsen.
Of had er iemand gedacht dat je gratis in je elektrische auto kon blijven karren?
  Bericht 
zadkine
Master
NoCashCow schreef:
Dus er blijven mogelijkheden over om te kunnen flitsen.


Lijkt me heel goed mogelijk om een camera systeem te verzinnen dat automatisch verkeerd richting aangeven (net name op rotondes) in beeld gaat brengen en beboeten.....inderdaad alternatieven zat. En wat ik hier noem komt zowel veiligheid als doorstroming ten goede.
  Bericht 
NoCashCow
Master
 
Het gaat erom dat de staatskas gevuld blijft. Anders zouden er al lang effectieve maatregelen genomen zijn om het aantal ongelukken te verminderen. Maar de centjes en het electorale gewin staan dat in de weg.
  Bericht 
Ducantoni
Master
zadkine schreef:
Lijkt me heel goed mogelijk om een camera systeem te verzinnen dat automatisch verkeerd richting aangeven (net name op rotondes) in beeld gaat brengen en beboeten


Daar valt misschien nog veel meer mee te verdienen.
Voor snelheidscontrole wordt nu al veel gewaarschuwd, mensen die te bedonderd zijn om hun knippertje te gebruiken zijn een goed alternatief.
En leren ze er wel van, scheelt het een (of de nummer een? )ergernis uit de top 10.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Ducantoni schreef:
de nummer een?


:schudnee:
  Bericht 
BLikent
Master
AD schreef:
Minister: ‘Verplichte snelheidsbegrenzer auto zal niet fysiek ingrijpen’

De ‘Intelligent Speed Assistant’ (ISA) is vanaf juli verplicht in nieuwe auto’s en komt in actie wanneer je te hard rijdt. Over de mate waarop de ISA mag ingrijpen, zijn Kamervragen gesteld. De redactie van Autoweek bekeek de antwoorden.

Onlangs werd in Europese wetgeving vastgelegd dat nieuwe auto’s vanaf 6 juli 2022 met een Intelligent Speed Assistant moeten zijn uitgerust. Daarbij gaat het om auto's die compleet nieuw ontwikkeld zijn. Vanaf 7 juli 2024, dus over iets meer dan twee jaar, moeten zelfs alle nieuw verkochte voertuigen een ISA aan boord hebben. Auto’s met zo’n systeem moeten de bestuurder alert maken op het overschrijden van de maximumsnelheid.

‘Bestuurder bepaalt zelf snelheid’
JA21-kamerlid Nicki Pouw-Verweij stelde een reeks Kamervragen over ISA aan minister Mark Harbers (Infrastructuur & Waterstaat) om duidelijkheid te krijgen over de werking. Je krijgt volgens Harbers een hoorbaar en/of visueel signaal, maar de bestuurder bepaalt zelf de snelheid. Auto’s van vóór de invoering van ISA hoeven volgens de minister niet alsnog met zo’n systeem te worden uitgerust.

‘Geen heffing voor mensen die te hard rijden’
Of ISA goed werkt, hangt onder meer af van de registratie van verkeersborden en/of juiste data in navigatiesystemen. ,,Samen met de industrie is gesteld dat ISA voor ten minste 90 procent van de tijd de juiste limiet moet hanteren", zegt Harbers. ,,Het is aan de industrie om te bepalen of zij dit realiseren met camera’s en softwarematige bordenherkenning, een digitale snelhedenkaart of een combinatie daarvan.” Volgens Harbers wordt ook geen data verzameld voor andere doeleinden en is een extra heffing als mensen te hard rijden evenmin aan de orde.
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
Ik geloof geen letter van hetgeen Harbers zegt. Politici liegen alsof het gedrukt staat. Oh wacht, het staat al gedrukt.
  Bericht 
NoCashCow
Master
 
Jaja, en de corona app was alleen voor corona. Onderhand kun je beter Putin geloven. Die doet tenminste wat hij zegt...
  Bericht 
zadkine
Master
BLikent schreef:
Of ISA goed werkt, hangt onder meer af van de registratie van verkeersborden en/of juiste data in navigatiesystemen. ,,Samen met de industrie is gesteld dat ISA voor ten minste 90 procent van de tijd de juiste limiet moet hanteren", zegt Harbers.


10% van de meldingen mag dus fout zijn.
Ik merkte in mijn wagen dat op de A12 hoofdrijbaan de 80 van de parallelbaan gedetecteerd werd en doorgegeven als vmax (op de display).
Wil je dit goed laten werken dan moet de weginrichting op de schop. Borden mogen nog uitsluitend waargenomen kunnen worden vanaf de rijstroken waarvoor ze bedoeld zijn.
Dit nog los van de onderbord beperkingen (bei Nasse in Duitsland bv of 60 met vrachtwagen symbool eronder...maar ook de Nederlandse beperkingen op basis uur van de dag en die voor nat wegdek). Kunnen de systemen ook nog niet mee omgaan en dat is echt niet opgelost in enkele maanden. Betekent dus dat die systemen niet 90% goed weergeven maar 90% foutief in Nederland vanwege de idioterie van 100 overdag en 130 / 120 's avonds.
Is eigenlijk alleen op te lossen door de borden als kantelbord uit te voeren.
  Bericht 
NoCashCow
Master
 
De oplossing is 50/80/130/onbegrensd als enige maximum snelheden. Dat geneuzel over 5, 10, 20, 25 (bep. voertuigen), 30, 40, 45 (bep. voertuigen), 50, 60, 70, 80, 90, 100, 110, 120, 130 in europa is gewoon belachelijk. Een paar basis snelheden en klaar. Als het druk is, zakt de snelheid vanzelf.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Oplossing?

Is er een probleem dan?
  Bericht 
basjuh1981
Master
Dave schreef:
Is er een probleem dan?


Alleen voor politici.
  Bericht 
18vti
Master
BLikent schreef:
‘Verplichte snelheidsbegrenzer


Dat uit de muilen van de politici.................100% zeker weten we al wat dat gaat betekenen!
MINDER VRIJHEID voor de slaven. :roflol: :roflol:

Goed voor de deugridders die hier toch al niet meer komen met hun skelters of pis nissan...als ze al niet gebanned waren.
  Bericht 
Bambi killer
Master
Feitelijk is gebannen dat zou jammer zijn, vond zijn tweets over de handhaving echt leuk.
 Pagina 2 van 4  [ 167 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy