Postingstijd interval gedetecteerd van 500.3 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

 Pagina 3 van 4  [ 167 berichten ]
  Bericht 
bruintje beer
Master
Dave schreef:
Is er een probleem dan?
Ja :[
Als ik, zoals vandaag van Schiphol naar huis, met meer dan 150 km/h rij zit ik in de gevarenzone.
Dat drukt de pret.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
A4, hhmm... Mja er zijn tijden geweest dat ik met 200 km/u straffeloos over een afgekruiste spitsstrook heb gekachelt. Toegegeven, was ook wel een beetje extreem. Heb een CO2 compensatieplantje gekocht, groeit als een dolle.
  Bericht 
Lotus Omega
Master
Ik herinner me nog een dashcam filmpje van jou dat je met dik 200 door de Buitenvelderttunnel knalde :roflol:
  Bericht 
Suggestief
Master
Vrachtwagens rijden al jaren met die zooi, zie op transportbedrijven ook vaak monitoren met real time locaties en snelheden van het wagenpark. Ik vind dat al een brug te ver.
  Bericht 
Lotus Omega
Master
Ja, die zouden op 80 afgeregeld moeten zijn, maar ik reed vandaag toch weer achter een vrachtwagen die tegen de 97 km/u reed. Hm..
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Tunnels zijn geweldig, geen bermen :thumb:

Trouwens, ook beroerd signaal. Hoe wordt dat opgelost dan.. 5G steunzenders zeker.
  Bericht 
zadkine
Master
Lotus Omega schreef:
maar ik reed vandaag toch weer achter een vrachtwagen die tegen de 97 km/u reed. Hm..


Toch knap van die vrachtwagen.....of was dat zo' n lichtgewicht die geen begrenzer nodig heeft.

Overigens is geen enkele begrenzer op 80 afgeregeld....de afstelling is 89 km/h...met nog een marge van 3 km....
92 zou dus kunnen in de begrenzer. En als je 97 op je snelheids meter ziet , ongeijkt, dan is het waarschijnlijk die 91-92 km/h afh van de afwijking van jouw eigen meter.
(Is ook de hoogste snelheid die ik transport zie rijden.....
  Bericht 
Lotus Omega
Master
Ik reed 97 op mijn teller ja. Het was een 'normale' vrachtwagen, dus een trekker met oplegger, geen bakwagen. Was er een uit Oost-Europa, geen idee meer welk land.
  Bericht 
NoCashCow
Master
 
Calibratie omzeilen lijkt me redelijk eenvoudig: met lege, versleten of iets kleinere wielen de begrenzer laten afregelen en dan gewoon grotere wielen of hogere bandendruk erop.
Of gewoon een malafide bedrijf/zelfstandige die er even aan weet te draaien. Zolang die dingen niet 100% veilig en via GPS werken, blijven dat soort aanpassingen mogelijk.
Een andere optie is het ingangssignaal van de begrenzer beïnvloeden. Bijvoorbeeld 1 op de 10 pulsen onderdrukken van ABS of andere wielsensor/sensor uitgaande as van de bak. Of compleet vervangen door een aangepast signaal. Kun je ook nog het aantal gereden kilometers en de snelheid die de tacho registreert beïnvloeden.
Zoiets kan in een klein kastje dat makkelijk ergens te verbergen is. Of je gaat zelfs zover dat je de software van de computers aanpast. Net zoals bij chiptuning werk je dan om de beveiliging van de fabrikant heen.
  Bericht 
bruintje beer
Master
NoCashCow schreef:
Of je gaat zelfs zover dat je de software van de computers aanpast.
Afgesloten kastje met zegel; daar kom je niet bij.
Het kan haast niet anders dan dat het op basis van GPS wordt gemaakt. Dan kan 'men' er later ook nog plezier van hebben als er een soort van diftar moet worden ingevoerd, of in het kader van opsporing.
Inpakken in aluminiumfolie dan maar, of is dat te simpel gedacht?
  Bericht 
basjuh1981
Master
bruintje beer schreef:
Dan kan 'men' er later ook nog plezier van hebben als er een soort van diftar moet worden ingevoerd


Het wordt uiteindelijk gekoppeld met je nieuwe Europese identiteit. Dan wordt het automatisch verrekend met je CO2-tegoed.
  Bericht 
NoCashCow
Master
 
bruintje beer schreef:
Afgesloten kastje met zegel; daar kom je niet bij.
Het kan haast niet anders dan dat het op basis van GPS wordt gemaakt.


Afgesloten verzegeld kastje zegt niks. De tijden van van een andere chip erin prikken zijn allang voorbij. Tegenwoordig wordt chiptuning gewoon vanaf buiten via de diagnose aansluiting van het voertuig gedaan. Die begrenzer heeft ook aansluitingen met de buitenwereld. Als een computer nog niet gekraakt is, dan worden gewoon de inputs of de outputs aangepast door er een extra kastje tussen te hangen. Dat werkt met motormanagement zo en kan ook net zo goed met een begrenzer.

Ik blijf erbij dat het technisch best te doen is om die begrenzer (en de tacho) te beïnvloeden. Men begaat dan wel (economische) misdrijven!

Als er GPS gebruikt wordt (wat ik niet verwacht), dan zit er een externe antenne op. Want diep in het voertuig heb je geen betrouwbaar GPS signaal. Maar dan hadden veel chauffeurs die antenne wel onklaar gemaakt.
  Bericht 
bruintje beer
Master
NoCashCow schreef:
Als er GPS gebruikt wordt (wat ik niet verwacht)
Als gezegd, ik kan me niet voorstellen dat er een andere oplossing wordt bedacht. Met GPS zijn de mogelijkheden voor de toekomst immens; totale controle. Welke overheid wil dat nou niet?

En het is niet ingewikkeld om een kastje te maken met alleen een readonly interface, waarbij je voor modificaties het zegel moet verbreken.
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
Security.nl schreef:
Overheid kijkt nog welke instanties toegang krijgen tot data zwarte doos auto

De overheid kijkt op dit moment welke instanties en autoriteiten gegevens kunnen opvragen die via de zwarte doos in auto's worden opgeslagen. Vanaf 6 juli dit jaar moeten nieuwe passagiersauto's en vrachtwagens zijn uitgerust met een Event Data Recorder (EDR) die allerlei gegevens over het rijgedrag opslaat. Twee jaar later, vanaf 7 juli 2024, zullen alle nieuwe voertuigen met een EDR moeten zijn uitgerust (pdf).

In de EDR worden technische zaken zoals snelheid, remkracht, activering van de airbags en toestand van de veiligheidssystemen bij een botsing vastgelegd. "Hierbij worden geen GPS-data of andere identificerende gegevens opgeslagen. De geanonimiseerde EDR-gegevens zullen worden gebruikt voor ongevallenonderzoek en -analyse", zo stelt minister Harbers van Infrastructuur en Waterstaat. De bewindsman reageerde op Kamervragen van DENK-Kamerlid Van Baarle.

Van Baarle had vragen gesteld over zowel de EDR als de Intelligente Snelheidsassistent die vanaf juli dit jaar ook verplicht in nieuwe auto's aanwezig moet zijn. Zo wilde het Kamerlid weten welke gegevens de zwarte doos precies bevat. De EDR bevat in totaal 41 data-elementen die kort voor, tijdens en na een ongeval worden geregistreerd. Dit zijn technische gegevens zoals snelheid, vertraging, stuurhoek, kracht op het stuur, kracht op het rempedaal, of iemand al dan niet een gordel droeg, legt Harbers uit.

De minister stelt dat de zwarte doos geen gegevens bevat waarmee het voertuig, de eigenaar of de bestuurder zijn te identificeren. Van Baarle wilde ook weten welke overheidsinstanties en autoriteiten gegevens van de EDR kunnen opvragen en in welke gevallen. Volgens de minister zijn de EDR-gegevens bedoeld om de verkeersveiligheid te analyseren en de doeltreffendheid van de genomen specifieke maatregelen te evalueren, zonder dat de eigenaar of bezitter van een welbepaald voertuig aan de hand van de opgeslagen gegevens kan worden geïdentificeerd. Daarnaast is de EDR te gebruiken voor het reconstrueren van ongevallen.

Harbers laat niet weten welke overheidsinstanties allemaal toegang tot de data van de zwarte doos krijgen. "Momenteel wordt op nationaal niveau uitgewerkt welke partijen bij die data mogen", aldus de minister. Van Baarle vroeg ook welke waarborgen zijn ingebouwd tegen privacyschendingen en ander oneigenlijk gebruik door de overheid. Daarop herhaalt Harbers dat de EDR geen data-elementen bevat waarmee het voertuig of de eigenaar of bestuurder zijn te identificeren.


Ik ben benieuwd hoelang het geanonimiseerd blijft.
  Bericht 
Robert1
Master
Maserati Teun schreef:
Ik ben benieuwd hoelang het geanonimiseerd blijft.


Plus hoe lang het duurt voordat de initiële lijst met instanties fors wordt uitgebreid ...
  Bericht 
snovvdog
Master
Ik vind dit een slechte zaak, totaal niet in het belang van de automobilist, alleen de verzekeraars krijgen meer excuses (zoals snelheid) om niet te hoeven uitbetalen.
  Bericht 
GerbiE
Master
quote: 'De EDR bevat geen data die auto of bestuurder kan identificeren'

Behalve dat die doos _in_ een auto zit met een bestuurder. En die horen natuurlijk niet bij elkaar, dat zijn écht aparte entiteiten waar geen enkel verband tussen is :fp:
  Bericht 
zadkine
Master
snovvdog schreef:
alleen de verzekeraars krijgen meer excuses (zoals snelheid) om niet te hoeven uitbetalen.


Nee....er is een uitbetalings plicht. Alleen alcohol en drugs gebruik ontslaat verzekeraars van uitbetaling van het casco deel. Mits het in hun voorwaarden staat.
Eerst zullen er een reeks van wetswijzigingen doorheen moeten voordat verzekeraars hier wel op kunnen acteren.


(Andere mogelijkheid bestaat wel...premie individueel fors verhogen of verzekering opzeggen)

GerbiE schreef:
Behalve dat die doos _in_ een auto zit met een bestuurder.


Hm...niet als die bestuurder inmiddels gevlucht is uit de auto na een ongeval....

Waar ik me meer zorgen over zou maken is of die doos ook gegevens doorstuurt als er GEEN ongeval is....

bij ongevallen raak je nl met een zwarte doos wel de discussies kwijt van het soort: Ik had voorrang en de tegenpartij ...maar hij reed veel te hard , daardoor kon ik er niet op anticiperen. In deze gevallen zal de zwarte doos de waarheid bevatten mbt zo'n claim
Denk hierbij ook aan die dodelijk straatrace ongevallen....
  Bericht 
basjuh1981
Master
Robert1 schreef:
Plus hoe lang het duurt voordat de initiële lijst met instanties fors wordt uitgebreid ...


Het wordt uiteindelijk onderdeel van je nieuwe Europese Identiteit. Je bankgegevens worden daar ook onderdeel van. En dan kunnen ze iedereen lekker monitoren.

"Zo zo, twee ritjes van 300 km in een week en ook nog een fiks bedrag bij de slager uitgegeven. De vlucht die volgende week gepland staat naar Spanje gaat in ieder geval niet door vanwege een te laag CO2-saldo"
  Bericht 
18vti
Master
basjuh1981 schreef:
Het wordt uiteindelijk onderdeel van je nieuwe Europese Identiteit. Je bankgegevens worden daar ook onderdeel van. En dan kunnen ze iedereen lekker monitoren


Dat is allemaal goed volgens de overheidtietzuigers.

"You will own nothing and be happy!"

Die nieuwe fijnstof meting voor diesels gaat me ook een drama worden verwacht ik :roflol:
  Bericht 
Robert1
Master
basjuh1981 schreef:
Het wordt uiteindelijk onderdeel van je nieuwe Europese Identiteit. Je bankgegevens worden daar ook onderdeel van. En dan kunnen ze iedereen lekker monitoren


Zou willen dat ik het met een :loco: af kon doen ... maar dat kan ik niet ...

Wordt een soort tachograaf waar je RBW in moet ... direct ook probleem met huurauto's opgelost ... :nothanks:
  Bericht 
Dave
Webspecialist
bruintje beer schreef:
En het is niet ingewikkeld om een kastje te maken met alleen een readonly interface, waarbij je voor modificaties het zegel moet verbreken.


rol aluminiumfolie is weliswaar aan inflatie onderhevig maar kan er nog wel af.
  Bericht 
Raymond
Master
Er zijn hier in het verleden goede resultaten bereikt met aluminiumfolie. :thumb:
  Bericht 
bruintje beer
Master
Dave schreef:
rol aluminiumfolie is weliswaar aan inflatie onderhevig maar kan er nog wel af.
Leuk, maar dan sta je 73x in het ANPR-systeem terwijl je zogenaamd de hele maand niet gereden hebt.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Ik rij al bijna een jaar met fake platen rond. Geen jack die er wat van zegt. Als ik het kan, kan iemand anders dat ook.
  Bericht 
Joël D.
Master
Joh kan prima. Vriend van me heeft een boel oude Citroens en één kenteken met geldige APK. Die kwam laatst aanrijden met een Visa met het kenteken van een BX. Die rijdt al jaren zo rond.
  Bericht 
bruintje beer
Master
@allebei: tot er een sukkel tegen je aanrijdt..
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Tussen fake (nep) en vals zit nog een wereld van verschil. Ik bedoel alleen maar te zeggen dat het nog altijd erg eenvoudig is om met een gekopieerde plaat (dus zonder keurmerkjes) rond te rijden zonder dat iemand het ooit opvalt. Ben er van overtuigd dat er genoeg lui rond rijden met een willekeurig gekopieerde plaat wat geen zuivere koffie betreft.

bruintje beer schreef:
dan sta je 73x in het ANPR-systeem terwijl je zogenaamd de hele maand niet gereden hebt.


dus dan zijn hier nog wel wat juridische haken en ogen aan. Ga maar bewijzen dat het daadwerkelijk mijn auto/kenteken is.

Wat ik wel nog zie gebeuren is dat je kentekenplaat RFID signalen gaat uitzenden en als die van jou dat niet doet bij controle dat je er dan uitgehaald wordt. Daar zijn ze al eerder mee bezig geweest met dat fantastische idee.
  Bericht 
Raymond
Master
Ik ben er ooit mee door de mand gevallen bij de apk. Dat waren toen die niet-reflecterende platen tegen laserguns, in combinatie met een anti-laser. Die plaat is toen in beslag genomen en naar het RDW gestuurd. Ik geb de vermoorde onschuld gespeeld maar dat lukt natuurlijk geen 2 keer.
  Bericht 
Robert1
Master
Vanavond … ergens in Den Haag … kan niet precies terughalen waar een bord ‘5’ stond, maar ben blij dat er geen begrenzer in m’n auto zit (behalve die van luchtweerstand) …


Bijlagen :


  Bericht 
basjuh1981
Master
Robert1 schreef:
ergens in Den Haag


Op de Groot Hertoginnelaan O:)

Ik had eens op de Laan van Meerdervoort dat er [rvv_A1-100] stond op het display. Op deze locatie:



  Bericht 
Robert1
Master
basjuh1981 schreef:
Groot Hertoginnelaan O:)

Je gaat door voor de koelkast! :thumb:

basjuh1981 schreef:
Laan van Meerdervoort dat er [rvv_A1-100]

100 op de Laan van Meerdervoort is op sommige plekken wel te halen, maar dat stukje 100 Vmax :lol:

Wordt allemaal nog heel interessant ...
  Bericht 
Ducantoni
Master
Joël D. schreef:
Vriend van me heeft een boel oude Citroens en één kenteken met geldige APK. Die kwam laatst aanrijden met een Visa met het kenteken van een BX. Die rijdt al jaren zo rond.


Dan heeft hij erg veel geluk. Binnen een maand de Jacques is de andere kant van de medaille.
Op het Alfatreffen was er eens eentje die dat met z'n 90 deed en door een ander forumlid in de kijker liep, omdat hij z'n foto's aan het archiveren was.
  Bericht 
Ducantoni
Master
basjuh1981 schreef:
Ik had eens op de Laan van Meerdervoort dat er [rvv_A1-100] stond op het display. Op deze locatie:


Er zijn imbecielen die er nog in staat toe zijn ook, zelfs op die plek en de situatie op die afbeelding...
  Bericht 
basjuh1981
Master
Robert1 schreef:
Je gaat door voor de koelkast! :thumb:


Ik vond het net wat te overdreven om de SV er bij te plakken :lol:
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
AutoWeek schreef:
VERPLICHTE INTELLIGENT SPEED ASSISTANCE: DIT MOET JE WETEN / NU VOORAL IRRITANT

Wie nu op zoek is naar een nieuwe auto, kan tijdens proefritten zomaar worden opgeschrikt door een onverwachte en luidruchtige waarschuwing. De schuldige is de ‘Intelligent Speed Assistance’ (ISA), een systeem dat sinds kort verplicht is op alle nieuwe auto’s in de EU. Dit is wat het is, wat het kan en wat je erover moet weten. Ook lees je hier onze eerste praktijkervaringen met ISA!

‘Piep, piep, piep!’ De lange lijst met rijhulpjes, assistentiesystemen en andere automobiele bemoeizucht is sinds kort weer een systeem rijker: ‘Intelligent Speed Assistance’. In de gehele EU is zo’n systeem verplicht op alle auto’s die sinds 6 juli 2022 zijn gepresenteerd. Vanaf 7 juli 2024 geldt de maatregel voor álle nieuwe auto’s, dus ook voor bestaande modellen.

In de dagelijkse praktijk merkten we er tot nu toe niet veel van, maar dat begint te veranderen. Bij auto’s ‘vanaf 6 juli 2022’ gaat het immers om auto’s die pas ná die datum hun typegoedkeuring hebben gekregen. Na dat moment gaan er nog minstens meerdere maanden voorbij voordat de auto daadwerkelijk in Nederland arriveert. Een concreet voorbeeld: onze duurtest-Honda Civic van augustus 2022 heeft nog geen ISA, de Honda ZR-V waarin ondergetekende deze week rijdt heeft het wel.

Maar wat houdt het dan in, dat ISA? Wel, dat verschilt per fabrikant. Het idee is natuurlijk wel voor iedereen gelijk: bestuurders erop attenderen dat er te hard wordt gereden. Hoe dat precies gebeurt, mag op verschillende manieren worden ingevuld. De Europese Commissie onderscheidt er vier:

1 Trapsgewijze akoestische waarschuwing
2 Trapsgewijze haptische waarschuwing (trilling)
3 Haptische feedback van het gaspedaal
4 Een snelheidsbegrenzer
Het ISA-systeem kan dus waarschuwen (de eerste twee opties) of daadwerkelijk ingrijpen (de laatste twee), in allerlei gradaties.

Ook de invulling van de verschillende manieren van ingrijpen wordt uitvoerig beschreven. Optie 1 betekent dat er eerst een zichtbare waarschuwing gaat knipperen, waarna er na enkele seconden een akoestische waarschuwing moet gaan klinken. Als die waarschuwingen allemaal worden genegeerd, volgt er een pauze. De trillende waarschuwing werkt identiek, maar dan met een trilling in het gaspedaal in plaats van een piep. Bij de haptische optie moet het gaspedaal als het ware worden teruggeduwd als de auto de geldende limiet overschrijdt, waarbij de bestuurder dat wel altijd kan ‘overrulen’ door simpelweg harder te trappen. Dat kan ook bij optie 4. Hierbij wordt de snelheid daadwerkelijk begrensd op de gelden de snelheid, tenzij de bestuurder dat doelbewust negeert.

De gemene deler tussen alle opties is dat het overduidelijk moet zijn dat er te hard wordt gereden. De informatie over geldende maximumsnelheiden wordt verkregen via het reeds bekende verkeersbordherkenningssysteem, met camera’s, of via navigatie-informatie. Net als bij andere verplichte systemen, zoals lane assist, wordt ISA verplicht bij iedere start ingeschakeld. Uitschakelen kan dus wel, maar moet bij iedere rit opnieuw gebeuren.

De praktijk
In de praktijk blijkt ISA geen feest, in ieder geval niet bij de ZR-V en de Xpeng P7 waarmee we het systeem al mochten ervaren. Beide auto’s kiezen voor de akoestische optie en beginnen al bij één enkele kilometer per uur overschrijding te piepen, meestal binnen enkele seconden. 51 in plaats van 50 betekent dus onherroepelijk een piep, en dat maakt het systeem zo irritant dat uitschakelen al snel gewenst is (zie video hieronder).

Die irritatie-factor wordt door de Europese Commissie overigens wel erkend, maar lijkt in de huidige vormen nog in overvloed aanwezig. Voor het uitschakelen moet net als bij lane assist, start/stopsystemen en vergelijkbare assistenten bovendien niet zelden langdurig in een menu worden gegraven. Het is te hopen dat autofabrikanten daar handiger oplossingen voor bedenken, want gefrustreerd naar een scherm turen bevordert de verkeersveiligheid natuurlijk allerminst. Om de zo gewenste acceptatie te verkrijgen, lijkt het ons bovendien geen gek idee als er een kleine marge wordt ingebouwd voor de tellerafwijking. Dat levert minder irritaties op en vergroot de kans dat het systeem ingeschakeld blijft, aanzienlijk.

De Europese Commissie verzamelt in de komende maanden en jaren informatie over het gebruik van de Intelligent Speed Assist van autofabrikanten. Daarbij wordt er onder meer gekeken naar de mate waarin het systeem wordt uitgeschakeld en de mate waarin de maximumsnelheid (alsnog) wordt overschreden.

Video bij de bron.


Uitschakelen die troep. :dood: :dood:
  Bericht 
basjuh1981
Master
Leuk als je als gevolg van deze ellende een ongeval krijgt.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Raymond schreef:
Ik ben er ooit mee door de mand gevallen bij de apk. Dat waren toen die niet-reflecterende platen tegen laserguns, in combinatie met een anti-laser. Die plaat is toen in beslag genomen en naar het RDW gestuurd. Ik geb de vermoorde onschuld gespeeld maar dat lukt natuurlijk geen 2 keer.
Ik heb dat ook ooit gewild maar het was toen een auto die ik zelf geïmporteerd had. Ik durfde het niet aan want kon me niet verschuilen achter 'vorige eigenaar, ik check de platen toch niet etc etc.'. :/
  Bericht 
dvdouden
Master
video



Youtube video
  Bericht 
Rover
Master
Als ik zie hoe vaak mijn navigatie de verkeerde maximumsnelheid weergeeft, zit ik er echt niet om te springen.
  Bericht 
basjuh1981
Master
En wat te denken van [rvv_A1-100] met onderbord 6:00 - 19:00. Dan zie ik op mijn display [rvv_A1-100] i.p.v. [rvv_A1-130] .
  Bericht 
zadkine
Master
Uitschakelen die troep.


Ik heb al een keurig waarschuwings systeem die aangeeft wat de maximaal toegestane snelheid is volgens het systeem..Hierin ook verkeersbord herkenning.
Grijpt verder niet in en piept ook niet. Slechts de letters in het geprojecteerde A1 bord worden rood.
Deze is instelbaar op 5 of 10 km/h overschrijding accepteren. Uiteraard is deze instelling alleen al noodzakelijk om de afwijking van de snelheidsmeter te compenseren (ca 3 km/h bij 100)

Dit geeft me wel een zeker inzicht in de absoluut waardeloze werking van de verkeersbord herkenning en andere randvoorwaarden vwb snelheids beperkingen
1: Het systeem snapt niet wat de duur is van de beperking (geldig voor een wegvak....dus tot eerstvolgende kruising)
Snapt een zone bord niet.
2: Snapt de Nederlandse matrix borden niet...en ook niet de Duitse....dat uit staan betekent einde beperking.

3: Mist regelmatig verkeersborden.
4: Geeft aan dat op de hoofdbaan ring Utrecht de vmax 80 is omdat die het bord voor de parallelweg verkeerd interpreteert.
5 snapt onderborden niet...Zoals strassenschade, Bei nasse en nog veel andere welke tijds gebonden zijn.

Is nog steeds overkomelijk als het systeem geen ingrepen doet.....
Wat betreft 1 , daarover heb ik een formele klacht ingediend ....nooit wat van gehoord en ook geen update gezien die het oplost (met name in Polen wordt er voorbij kruisingen terecht geen einde 70 bord geplaatst als voor de kruising een 70 beperking staat)
Met dit soort systemen is ingrijpen dermate onwenselijk dat het zelfs verboden zou moeten zijn....zie al voor me dat op de parallelweg gewerkt wordt en de auto op de snelweg geforceerd naar 30 km/h gaat.
  Bericht 
maarten28
Master
Uitschakelen die troep.


De EU bedoel je he?
  Bericht 
RAH
Master
Die als eerste ja. Maar ik kan me niet voorstellen dat er geen handige jongens zijn die dit soort troep er uit kunnen programmeren. Zoals ook een EGR, Roetfilter, start/stop systeem en alles, kunnen worden uit geprogrammeerd.
  Bericht 
Walker
Master
 
Ik denk dat mijn garage/leasebedrijf hier wel aan mee wil gaan werken.
  Bericht 
Griffin
Master
Er komt ongetwijfeld op niet al te lange termijn regulering die autofabrikanten gaat dwingen dit soort dingen niet meer uitschakelbaar te maken. Net zoals dat voor e-bikes al gebeurt en gehandhaafd gaat worden. De nieuwe Bosch aandrijflijnen zijn versleuteld en er zit tegenwoordig software in die gaat zitten pesten als het systeem te lang buiten gestelde parameters opereert.
  Bericht 
zadkine
Master
Walker schreef:
Ik denk dat mijn garage/leasebedrijf hier wel aan mee wil gaan werken.


Zeker als je ze meeneemt naar een punt waar dat ding faliekant verkeerd handelt en aangeeft dat de wagen zo levensgevaarlijk is door onverwachte ingrepen.
  Bericht 
Lotus Omega
Master
Dat wordt dus auto's kopen tot max. 2022. Niet dat ik nieuwere mooi vind, maar goed.
  Bericht 
wildplasser
Die hard
Hier een elektrische 500 waarbij de volgende service beurt 2 maanden over tijd was. En tot mijn verbazing vielen er bepaalde functie uit of werkten minder. Al die elektronika geeft veel te veel storing en is uitermate irritant.
  Bericht 
basjuh1981
Master
En er wordt niet beter door gereden.
 Pagina 3 van 4  [ 167 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy