▼
[ 3057 berichten ]
Check even je verzekering, mocht die kar losschieten.
Misschien goedkoper met 2 auto's en 2 aanhangers? Nu vind ik al die huur aanhangers echt schofterig duur. Ik zou er bijna nog een paar aanschaffen om te verhuren...
Ja. Ik vraag me trouwens af hoe dat gaat als je in Duitsland met een aanhanger van <750 kg achter de auto rond gaat rijden...
100euro erbij en dat was de aanschaf prijs van mijn kar
Laatste keer gaven ze vooral veel lichtsignalen toen we op de binnenwegen gingen inhalen
Betreft het trekkende voertuig een zakelijke of grijskenteken auto? Dan kan je wel eens wat extra aandacht krijgen op zon en feestdagen. Maar zolang het geen zakelijke rit betreft zal het wel goedkomen.
We hebben er wat jankerds bij die liever niet op de snelweg rijden, maar als die ook gaan janken dat ze een aanhanger niet zien zitten en transport te duur is dan regel het zelf maar.
GSXR1000 schreef:
Betreft het trekkende voertuig een zakelijke of grijskenteken auto?
Nee joh, een hoerbusje. 5 Männer in einem schwarzen Van, ohne Scheiben...
Gezellig.
Ja, d'r zit een nogal stugge boer bij. 'Doe ik niet'. Prima zulke mensen hoor, ga maar bier halen dan. Maar ik ga daar niet mee in discussie. Ik ziet uren te puzzelen om mogelijkheden uit te zoeken en dan krijg je zo'n antwoord. Niet onderbouwd, gewoon 'doe ik niet'. Dan ga het maar lekker zelf regelen.
okay, dan laat je er toch nieuwe banden opzetten, kost alsnog minder dan al dat andere geregel. Weet je hoe kut het rijden is met een aanhanger, laat staan zo'n mammoetgeval. Ben met de boot erachter naar HR de laatste keer 130/140 wezen rijden maar is wel wat risky
Duitsers toeteren, een ging een braketest doen manmanman. Klap op de vuurpijl Polizei langszij met ter plekke op de passagiersstoel/raam een zelfgeschreven A4'tje met 80 bord erop getekend en uitroepteken.
Ja zo'n mammoetgeval is wel 100 certified maar alsnog kut hoor.
'vreet ik niet'
Een motorband gaat een factor 10 minder mee dan een autoband. Een weekje gummen in de Alpen is toch al einde band.
Daarom kun je je beter gewoon aan de regels houden. Ook beter voor het milieu én de portemonnee!
Nou, dat heb ik dus niet gedaan. Motor heb ik gewoon laten lopen. En toen ik ging rijden verzoop ik ‘m (waarschijnlijk). Dat vind ik wel opmerkelijk.
https://motortrailerhuren.com/geremde-m ... 00-kg.html
Heb je wel een sterke trekker nodig he. Met een 'standaard' auto gaat dit niet mogen.
Met 5 motoren blijf je waarschijnlijk wel onder totaalgewicht van 2000kg.
Gebeurt mij ook regelmatig, vooral als ik door de file rij. Ik denk dat net iets te veel bestuurders vaker op de phone kijken dan in de zijspiegels
Met de motor kan je dat altijd gemakkelijk observeren.
Snap ik ook niet helaas. Maar goed elke fietser zie ik zowat met een telefoon in de hand
▲
[ 3057 berichten ]
GSXR1000
Master
Raymond schreef:
aanhanger voor 5 motoren?
Check even je verzekering, mocht die kar losschieten.
Misschien goedkoper met 2 auto's en 2 aanhangers? Nu vind ik al die huur aanhangers echt schofterig duur. Ik zou er bijna nog een paar aanschaffen om te verhuren...
Walker
Master
Raymond schreef:
Mag dat eigenlijk?
Ja. Ik vraag me trouwens af hoe dat gaat als je in Duitsland met een aanhanger van <750 kg achter de auto rond gaat rijden...
Dave
Webspecialist
Hetzelfde, al kan je het kenteken dan wel vervangen voor een Nederlands witje maar waarom zou je. Ik heb het niet gedaan, was ook totaal onnodig vond de verhuurder. Geflitst wordt er sowieso van voren, kan nog een dingetje zijn mbt tot CJIB verzendadres als je in NL rond gaat racen maar ach wie maakt zich daar druk over.
Raymond
Master
Heb nog even naar vrachtwagentransport gekeken maar dat is ook redelijk aan de prijs. 1 van de jongens wil z'n motor niet op een aanhanger dus ik heb hem gevraagd naar een alternatief te zoeken. Ik zie aankomen dat het gewoon 800 kilometer Autobahn wordt.
Ik vind het meevallen. 250-350 euro voor een weekje.
GSXR1000 schreef:
Nu vind ik al die huur aanhangers echt schofterig duur.
Ik vind het meevallen. 250-350 euro voor een weekje.
Dave
Webspecialist
GSXR1000
Master
Raymond schreef:
meevallen. 250-350 euro voor een weekje.
100euro erbij en dat was de aanschaf prijs van mijn kar
Walker schreef:
Ik vraag me trouwens af hoe dat gaat als je in Duitsland met een aanhanger van <750 kg achter de auto rond gaat rijden...
Laatste keer gaven ze vooral veel lichtsignalen toen we op de binnenwegen gingen inhalen
Betreft het trekkende voertuig een zakelijke of grijskenteken auto? Dan kan je wel eens wat extra aandacht krijgen op zon en feestdagen. Maar zolang het geen zakelijke rit betreft zal het wel goedkomen.
Raymond
Master
Dave schreef:
is dat zo erg dan
We hebben er wat jankerds bij die liever niet op de snelweg rijden, maar als die ook gaan janken dat ze een aanhanger niet zien zitten en transport te duur is dan regel het zelf maar.
GSXR1000 schreef:
Betreft het trekkende voertuig een zakelijke of grijskenteken auto?
Nee joh, een hoerbusje. 5 Männer in einem schwarzen Van, ohne Scheiben...
djee
Tour de France kenner '23
Raymond schreef:
We hebben er wat jankerds bij die liever niet op de snelweg rijden, maar als die ook gaan janken dat ze een aanhanger niet zien zitten en transport te duur is dan regel het zelf maar.
Gezellig.
Raymond
Master
djee schreef:
Gezellig.
Ja, d'r zit een nogal stugge boer bij. 'Doe ik niet'. Prima zulke mensen hoor, ga maar bier halen dan. Maar ik ga daar niet mee in discussie. Ik ziet uren te puzzelen om mogelijkheden uit te zoeken en dan krijg je zo'n antwoord. Niet onderbouwd, gewoon 'doe ik niet'. Dan ga het maar lekker zelf regelen.
Dave
Webspecialist
bruintje beer schreef:
krijg je een platte band
okay, dan laat je er toch nieuwe banden opzetten, kost alsnog minder dan al dat andere geregel. Weet je hoe kut het rijden is met een aanhanger, laat staan zo'n mammoetgeval. Ben met de boot erachter naar HR de laatste keer 130/140 wezen rijden maar is wel wat risky
Duitsers toeteren, een ging een braketest doen manmanman. Klap op de vuurpijl Polizei langszij met ter plekke op de passagiersstoel/raam een zelfgeschreven A4'tje met 80 bord erop getekend en uitroepteken.
Ja zo'n mammoetgeval is wel 100 certified maar alsnog kut hoor.
Raymond schreef:
stugge boer bij. 'Doe ik niet'.
'vreet ik niet'
Raymond
Master
bruintje beer schreef:
Ja, dan krijg je een platte band.
Een motorband gaat een factor 10 minder mee dan een autoband. Een weekje gummen in de Alpen is toch al einde band.
Christafari
Master
Raymond schreef:
gummen
Daarom kun je je beter gewoon aan de regels houden. Ook beter voor het milieu én de portemonnee!
Karbargenbok
Master
Leuk is anders maar twee jaar terug heb ik de 1.600 km vanuit Italië ook in twee dagen snelweg naar huis getrapt. Soms komt het gewoon beter uit. Scheelt wel dat je nu een ST hebt Raymond
Ja, dat kan, en wel zoals jij beschrijft: koud starten (dus rijk mengsel dus extra benzine), snel uitzetten, en weer starten. Er zit dan nog te veel onverbrande benzine in die je niet ‘weggestookt’ krijgt. Even een bakkie koffie halen, daarna opnieuw proberen en dan komt-ie wel weer tot leven (QED).
Christafari schreef:
Kun je een injectiemotor verzuipen?
Ja, dat kan, en wel zoals jij beschrijft: koud starten (dus rijk mengsel dus extra benzine), snel uitzetten, en weer starten. Er zit dan nog te veel onverbrande benzine in die je niet ‘weggestookt’ krijgt. Even een bakkie koffie halen, daarna opnieuw proberen en dan komt-ie wel weer tot leven (QED).
Christafari
Master
Karbargenbok schreef:
snel uitzetten, en weer starten
Nou, dat heb ik dus niet gedaan. Motor heb ik gewoon laten lopen. En toen ik ging rijden verzoop ik ‘m (waarschijnlijk). Dat vind ik wel opmerkelijk.
bruintje beer
Master
Misschien moet je maar niet mee met die motortoertocht naar Sauerland. De andere mannen willen wel graag een beetje doorrijden natuurlijk.
Christafari
Master
Oh maar ik ga ook niet óp de motor hoor, veel te veel gedoe. Die gaat mooi op de aanhanger achter de auto.
Kami
Master
Raymond schreef:
Iemand hier ervaring met het huren van een aanhanger voor 5 motoren?
https://motortrailerhuren.com/geremde-m ... 00-kg.html
Heb je wel een sterke trekker nodig he. Met een 'standaard' auto gaat dit niet mogen.
Met 5 motoren blijf je waarschijnlijk wel onder totaalgewicht van 2000kg.
Christafari
Master
Nog een 'technisch' vraagje: omdat bij het stallen van een motor altijd wordt gezegd dat je de tank zo vol mogelijk moet gooien, heb ik een soort dwangneurose ontwikkeld om de motor altijd met volle tank weg te zetten Met de temperaturen van nu (de motor staat onder een wegrijdbare motorberging), is het nou echt nodig om de tank steeds vol te gooien als 'ie daarna bijvoorbeeld drie weken niet rijdt?
Of, simpeler gevraagd: tot wanneer is er kans op corrosievorming in de tank door vocht dat zich afzet tegen de wanden van de benzinetank?
Of, simpeler gevraagd: tot wanneer is er kans op corrosievorming in de tank door vocht dat zich afzet tegen de wanden van de benzinetank?
Dave
Webspecialist
https://www.kawasakininja300.com/thread ... stic.2982/
Citaat:
It's ferrous metal. Magnets work on it just fine.
Raymond
Master
Ik vul 'm wel af. Heb ook een metalen tank. Ik flikker er meestal de Duitse 98 of 102 in, zeker geen E10.
Christafari
Master
Altijd na het rijden afvullen? Maar is dat dan uit gemak voor de volgende keer dat je 'm pakt of om corrosie te voorkomen?
Raymond
Master
Nja, ik rij er best vaak mee. Hij staat geen weken stil. Ik ben meer bang voor die biorommel die m'n leidingen molt dan voor de tankcorrosie, hoewel ik mijn tank nog wel wil laten coaten. Misschien is dat laatste voor jou ook een optie.
Christafari
Master
Vandaag kreeg ik een mail van Kawasaki. Een terugroepactie vanwege een mogelijke beschadiging van de bougies tijdens fabricage, waardoor (ik citeer) "in het ergste geval de motor zelfs uit kan vallen" . Dat verklaart hoogstwaarschijnlijk mijn ervaring van zondag en mijn sterke vermoeden dat de motor verzopen was.
Met E5 ben ik daar wat minder bang voor, maar wel bizar dat je daar rekening mee moet houden.
Mja, zou kunnen. Ik denk meer dat ik het tussen de oren even moet 'coaten' om er gerust over te zijn als de motor met een halfvolle tank twee/drie weekjes stilstaat.
Raymond schreef:
Ik ben meer bang voor die biorommel die m'n leidingen molt dan voor de tankcorrosie, hoewel ik mijn tank nog wel wil laten coaten. Misschien is dat laatste voor jou ook een optie.
Met E5 ben ik daar wat minder bang voor, maar wel bizar dat je daar rekening mee moet houden.
Mja, zou kunnen. Ik denk meer dat ik het tussen de oren even moet 'coaten' om er gerust over te zijn als de motor met een halfvolle tank twee/drie weekjes stilstaat.
Raaf
Master
Hier in de regio heb je vrij veel OK tankstations. Hun 98 heeft gegarandeerd geen bio meuk erin zitten.
Dat gaat dus altijd in mijn auto's en brommer.
Volledig aftanken doe ik niet altijd, maar wel als ik hem weken niet ga gebruiken. Als ik maar 50 km heb gereden sinds laatste keer tanken gaat er 2-3 liter in, dat betekent ook weinig lucht die kan oxideren.
*Maakt wel veel verschil of de meid achter me gereden heeft, indien niet kan het na 50 km ook 4-5 liter zijn.
Dat gaat dus altijd in mijn auto's en brommer.
Volledig aftanken doe ik niet altijd, maar wel als ik hem weken niet ga gebruiken. Als ik maar 50 km heb gereden sinds laatste keer tanken gaat er 2-3 liter in, dat betekent ook weinig lucht die kan oxideren.
*Maakt wel veel verschil of de meid achter me gereden heeft, indien niet kan het na 50 km ook 4-5 liter zijn.
Raymond
Master
Ik was laatst even snel onderweg, vond het wel lekker gaan. Er is door 2 auto's en 1 vrachtwagen naar me getoeterd op een stuk van 2 kilometer. Kan iets met de manier van inhalen te maken gehad hebben.
GSXR1000
Master
Misschien volgende keer iets dichter langs de spiegels rijden?
Deze week even met de TLR naar kantoor. Maar wat een getreuzel op de snelweg zeg. Allemaal op links met een snelheid van 95-105km/h.... Staat er ergens nog een ex politie motor te koop...
Deze week even met de TLR naar kantoor. Maar wat een getreuzel op de snelweg zeg. Allemaal op links met een snelheid van 95-105km/h.... Staat er ergens nog een ex politie motor te koop...
Raymond
Master
Dat getreuzel was ook mijn ergernis. Remmen om niks. Ik denk dat het het geluid was want zo onbeschoft reed ik niet. Misschien schrokken ze gewoon een beetje.
basjuh1981
Master
GerbiE
Master
Raymond schreef:
Misschien schrokken ze gewoon een beetje
Gebeurt mij ook regelmatig, vooral als ik door de file rij. Ik denk dat net iets te veel bestuurders vaker op de phone kijken dan in de zijspiegels
GSXR1000
Master
GerbiE schreef:
bestuurders vaker op de phone
Met de motor kan je dat altijd gemakkelijk observeren.
Raymond
Master
Klopt. En als wij dat weten, dan weten motoragenten dat ook. Dus waarom zie ik die lui niet bij bosjes op de weg om die fautomobilisten 400 euro aan te naaien.
GSXR1000
Master
Raymond schreef:
niet bij bosjes op de weg om die fautomobilisten 400 euro aan te naaien.
Snap ik ook niet helaas. Maar goed elke fietser zie ik zowat met een telefoon in de hand
Raymond
Master
Gisteren 700 kilometer onder de wielen. 5 merenroute in het Sauerland gereden. Erg leuk en nog uitdagend ook kwam ik achter. Geen beginnersroute. Ik schrok nog even toen ik stopte bij de Möhnesee om met de navi te pielen en er ineens een motoragent voor me stopte en afstapte. Maar die moest niet mij mij wezen. Dat betekent dat hij niet achter me heeft gereden tot aan de Möhnesee.
En de transparantjes van de Duitse politie Transporters laten ook niks aan duidelijkheid te wensen over. Niet zo'n klein bordje als ze hier hebben maar de complete achterruit vol: BITTE FOLGEN Gelukkig weer niet voor mij.
En de transparantjes van de Duitse politie Transporters laten ook niks aan duidelijkheid te wensen over. Niet zo'n klein bordje als ze hier hebben maar de complete achterruit vol: BITTE FOLGEN Gelukkig weer niet voor mij.
Raymond
Master
Ja daar verbaasde ik me over. Ik dacht meer aan FOLGEN! SOFORT! En in het Engels ook, zie plaatje onder. Eerst Duuts, dan Engels. Ik dacht dat dat was omdat ze een Pool aan de kant zetten maar misschien is het standaard.
bruintje beer
Master
Niet in z'n eentje nee, maar in een groepje rijdt 'ie blindelings achter je aan.
Raymond
Master
Mjah. Mwoh. Er is zoveel mooi spul te krijgen op motorgebied dat ik niet zoiets heb van die AM moet ‘m worden.
Wie zijn er online
Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum