Pagina 1 van 62  [ 3059 berichten ]
  Bericht 
Raymond
Master
Alweer vol? Nr. 3 dan maar.
Ik zag vandaag rond Amsterdam het een en ander aan motorgroepjes die het niet helemaal hadden begrepen. Later las ik dat de politie ze ook al op de korrel had. Ik ben alleen bang dat ik een motoragent heb lopen zieken op de A9...ik hou er niet zo van om aan de kant geseind te worden. Als je echt haast hebt met een motor kun je er altijd langs.
  Bericht 
Ducantoni
Master
Raymond schreef:
ik hou er niet zo van om aan de kant geseind te worden.

Dat plegen de hh handhavers wel vaker te doen, bijv. in een ongemarkeerde auto als iemand voor ze rijdt of voornemens is in te halen, even de blauwe pitjes gebruiken.
  Bericht 
snovvdog
Master
Wat is er mis met opzij seinen? Werkt prima in DE, mag van Wenen, een wenselijke actie die wat mij betreft ook hier in NL mag plaatsvinden (ik doe het hier niet want grote kans dat je een braketest terug krijgt). In DE geweldig, al die slome idioten opzij seinen of even seinen van ver van tevoren dat je er aan komt.
  Bericht 
jack19
Master
 
Gisteren op de dienstmotort in heerlijk weer een dagje op de Kennemerlandse (snel)wegen gehad, een forse bui rond 1 uur was even balen maar soit.

Viel me weer op hoeveel er zonder motorkleding rijden......
  Bericht 
Fpsdoug
Master
Was gisteren een heerlijke dag om even te rijden. Deze route gedaan, best een aanrader: https://motorroutes.net/routes/rondje-woudenberg/
Vooral het stuk rondom Langbroek is erg mooi. Voor mij onbekend, hoewel om de hoek.
  Bericht 
Raymond
Master
snovvdog schreef:
Wat is er mis met opzij seinen?

Als je opzij kunt wel. Maar ik zat naast iemand. Ik vind dat asociaal overkomen. Gebrek aan inzicht ook. Kom op zeg, je zit op een motor. Automobilisten die je in de weg gaan zitten heb je een kilometer van tevoren al gespot en daar aktie op ondernomen.
jack19 schreef:
Viel me weer op hoeveel er zonder motorkleding rijden......

Viel mij ook op. En dan op de snelweg. :x
  Bericht 
Ducantoni
Master
jack19 schreef:
Viel me weer op hoeveel er zonder motorkleding rijden......

Stuntmannen/vrouwen. :fp:
  Bericht 
Schoenzool
Master
jack19 schreef:
Gisteren op de dienstmotort in heerlijk weer een dagje op de Kennemerlandse (snel)wegen gehad


Politie of wegenwacht?
  Bericht 
snovvdog
Master
Nou onderdeeltjes zijn besteld (oring/pakking, benzineleiding, klemmetjes), alles behalve ev. de spanninsgregelaar of dynamo.

Ik ga hem bij het in elkaar zetten alle stekkertjes even nalopen, en insprayen. Daarna wat meer meten.

Kent iemand een goed trucje om de motor van benzine te voorzien zonder de hele tank te moeten monteren, elke keer dat monteren en demonteren (of erger, tank leeg laten lopen) word ik gek van. Leiding dia de dop van een PET fles (alleen tja, wat doe je dan me tde vacuumleiding?)?
  Bericht 
Raymond
Master
Colafles inderdaad. Of een drinkbeker van 0,5l ombouwen. Check wel even of het kunststof tegen benzine kan. Die vacuumleiding is voor de benzinekraan denk ik? Gewoon even afdoppen, heb je niet nodig voor de colafles truc.
  Bericht 
Christafari
Master
Geen motor meer maar toch even een post om topic te kunnen volgen. Loop al wel weer met plannen rond ...
  Bericht 
Raymond
Master
Goed zo jongen. Ik zag voor 1000 euro een Fireblade staan. Iets voor jou?
  Bericht 
Christafari
Master
Nee man heb mn rbw nodig voor werk. Caféracer was ff leuk maar hart gaat toch uit naar buikschuiver. Dus zit nu te denken om gewoon weer voor een ZXR 400 te gaan. Die had ik nooit weg moeten doen. Gevoel van een racer maar minder rbw-gevaarlijk.
  Bericht 
djee
Tour de France kenner '23
Christafari schreef:
ZXR 400 te gaan. Die had ik nooit weg moeten doen

Die hoor ik vaker, vreemd genoeg.
  Bericht 
Christafari
Master
Ja in dit geval is het nog iets specifieker; de motor die ik had was van iemand van de Kawa-club. Ding was letterlijk als nieuw, nog geen 20 gelopen, al het onderhoud bij de dealert. Als ik die ooit weer tegenkom is ie van mij.
  Bericht 
Raymond
Master
Christafari schreef:
ZXR 400

:applaus:

Da's echt een lekker fietsje. Zeldzaam inmiddels.
  Bericht 
Kami
Master
Paar weken geleden een tripje Noorwegen gehad, en nu een weekje Zwarte Woud /Vogezen achter de rug.

Dn brommert is nu behoorlijk smerig, vooral van de olie van de Scott-Oiler.


Nog tips qau schoonmaakmiddel ? Gebruik zelf wel eens Dasty, maar dat helpt niet zo goed tegen de vette troep van de ketting.
  Bericht 
djee
Tour de France kenner '23
Meer sprayen :-P

Maar lampolie doet het erg goed tegen smeer.
  Bericht 
Scaniafan
Master
Kami schreef:
Gebruik zelf wel eens Dasty, maar dat helpt niet zo goed tegen de vette troep van de ketting.


Wel mee uitkijken, zeker met O-ring kettingen... Dasty tast rubber aan, levensduur van ketting zal er door achteruit gaan.
  Bericht 
snovvdog
Master
De ER5 rijdt weer super!

Oorzaak: connectortjes, geen goed contact bij de rechter bobine, viel dus terug op 1 pit...

Opgeschuurd, ingespoten, nu loopt hij prima 600 rpm stationair, ook warm, net 40 km gereden :). Ben er wel de hele dag mee bezig geweest, ook tijdelijk op bijna 2000 rpm laten draaien stationair (toen ik nog met het defect rondreed), maar dan slaat de fan elke keer aan/wordt hij een stuk warmer, dus ben blij dat hij nu weer rustig draait, ook handig voor het benzinegebruik!

Verder is alles weer in elkaar, nieuwe brandstofleiding, nieuwe pakking bij de overdrukdop, nergens meer lekkages :).
  Bericht 
Raymond
Master
Mooi! En nu hup naar buiten met dat ding, het is mooi weer!
  Bericht 
snovvdog
Master
Hoe proactief is de politie eigenlijk met luisteren naar uitlaten?
Mijn motor heeft niet de originele uitlaat, hij is wat luider dan standaard, zit één of andere ''KTM'' demper (net door de lak zichtbaar) op:




Hij is niet heel luid, dwz. de meeste motoren op de weg zijn nog steeds luider, maar de ER5 is ''standaard'' erg stil.
  Bericht 
Raymond
Master
Is het een open pijp? Dan zou ik er niet mee naar evenementen als Assen rijden. Maar over het algemeen is men in NL vrij mild. In Duitsland zijn ze veel strenger.
  Bericht 
snovvdog
Master
Ik heb geen idee, ik denk het niet, daar is hij te stil voor denk ik. Zal wel een keertje een video opnemen van het geluid.
  Bericht 
Raymond
Master
Ga er mee langs een motorzaak die vertellen je het zo.
  Bericht 
Fpsdoug
Master
Die van mij maakt ook een goede bak herrie, zit ook iets niet origineels onder. Mooi man.

Ben wel eens van de weg gehaald om een bonnetje in ontvangst te nemen, maar over het geluid werd met geen woord gerept.
  Bericht 
rve123
Master
Wat een geluk hebben jullie toch.. Ik ben destijds met de XV950 aan de kant gezet puur vanwege het geluid :duh:.. Oké die maakte meer dan een bak herrie dus misschien was dat wel enigszins terecht.. Overigens wel mee weggekomen zonder WOK/boete.
Africa Twin had een Wings uitlaat en maakte iets meer geluid maar niet overdreven (vooral dieper). Nooit gezeur mee gehad.

KTM is standaard, hoor je wel maar een iets dieper geluid zou niet misstaan. Echter door mijn (afwijkende) werktijden heb ik besloten deze standaard te houden met het oog op de rest van het appartementencomplex.

Enige moment dat je een groter risico loopt zijn algehele controles dan wel specifieke geluidscontroles (; A4 Leiderdorp, Rotterdam centrum n.a.v. de MP3 overlast enz.) en grote motorevenementen, maar ook dan geldt vaak dat als jij je normaal gedraagt en niet nutteloos aan het gas aan het draaien bent dat je weinig last hebt.

Daarnaast is het verder een vrij beschaafd model dus voor de beeldvorming scheelt dat een hoop. Supermotards, MP3's en motorscooters met andere uitlaten trekken vele malen meer de aandacht.
  Bericht 
Fpsdoug
Master
Ik heb nog steeds geen, maar wil wel, een middenbok op mijn motor. Geouwehoer als ie in het grind moet staan etc. ben ik klaar mee.
Deze staat online voor een schappelijke prijs: https://www.boonstraparts.com/nl/onderd ... B10000VUFZ
Hoe is dit te monteren? Ik heb op mijn motor de 'voorbereiding' zitten, want de middenbok was een mee te bestellen accessoire. Moet ik nog iets speciaals aan onderdelen of gereedschap hebben om dat te monteren?

Edit: op een andere website zie ik deze. Lijkt iets meer bij te zitten.
http://www.knalpot.nl/middenbok-672/shopart/3205/
  Bericht 
rve123
Master
Sowieso mis ik de bijbehorende veer op de foto om de standaard omhoog te houden.
Voor montage betreft het vermoedelijk wat bussen en schroeven welke met normaal gereedschap zijn aan te draaien.
Voor de veer is een veertrekker wel handig. Zeer stugge rotdingen die veren namelijk.

Desalniettemin lijkt dit een incomplete set tenzij de veer en bevestigingsmaterialen wel bijgeleverd worden maar niet op de foto's staan.

EDIT: 2e lijkt wel een meer complete set met zowel de middenbok als normale standaard + bevestiging en zijstandaardsensor
  Bericht 
Fpsdoug
Master
Bedankt voor de reactie. Heb even contact opgenomen met die eerste webshop. Die eerste link wordt kaal geleverd, zonder veren etc. Dus daar ga ik niet aan beginnen.

rve123 schreef:
EDIT: 2e lijkt wel een meer complete set met zowel de middenbok als normale standaard + bevestiging en zijstandaardsensor

Die is wel te monteren denk je zonder dat ik de halve BMW-onderdelenlijst leeg moet bestellen?

Overigens is die voor een R1150R en niet voor een R1150R Rockster, maar volgens mij ligt daar hetzelfde blok onder, dus lijkt me dat het moet passen.
  Bericht 
Fpsdoug
Master
Gok het er maar niet op en hou de slopers wel in de gaten voor een ander exemplaar.

De Rockster wou vandaag uitvallen ondanks dat ik nog op de choke reed. En daar straks bij het stoplicht, met warme motor, deed ie ook wat lastig.

Heb 'm volgetankt met 102 octaan benzine, hopelijk helpt dat. Morgen een paar keer het rood in als het blok warm is.
  Bericht 
Fpsdoug
Master
Dat helpt geen reet. Ben het zat. Ding viel vanmiddag 2x na elkaar uit, sta als een aso aan die gashendel te trekken om dat ding aan te houden.
Was hier net weggereden, de choke (toerentalverhoger?) stond aan.

Gaat op deze manier (laatste paar sec. = windherrie):


Youtube video


Ik zie wel dat de toerentalverhoger z'n werk m.i. matig doet, hij zet 'm op 1100. Stationair draait ie 900, dus dat is weinig verschil. Is er ergens iets te prutsen zodat het toerental met de choke aan hoger wordt?
  Bericht 
Raymond
Master
Volgens mij heb ik net de gaskabel in 2 stukken getrokken. Loopt 4000 toeren stationair nu. Remt ook beroerd af op de motor. :[
Even kijken straks.
  Bericht 
Kami
Master
Meestal heeft een motor er twee, een om gas te geven en de ander om het gas dicht te draaien.
Als ie blijft hangen op een bepaald toerental zal het de retourkabel wel zijn.
Maar eigenlijk zou er ook een veer voor moeten zorgen dat het gas naar stationair gaat.
Bij carburatiefietsen dan he, die injectiezooi werkt anders.
  Bericht 
Raymond
Master
Dit is een carburatiehok en er zit een Y-verbinding in de kabel voor beide carbs. Niks retourkabel. De splitter is stuk. Plastic zooi.
  Bericht 
Raymond
Master
Ik ben bang dat ik een serieus issue met de motor heb. Mijn krukas wil niet meer rond. :(
  Bericht 
Kami
Master
ander blok eronder, kan nooit zo duur zijn.
  Bericht 
Fpsdoug
Master
Heb een flesje Forté bij mij erdoorheen gemikt, leek iets te helpen, maar hij loopt nog steeds niet mooi.
Op naar de garage er mee.
  Bericht 
Raymond
Master
De zuiger van de achterste cilinder aan diggelen. Oeps. Het lijkt erop dat de cilinder en de kop gespaard zijn maar dat weet je nooit zeker. Ik ben bang dat ik afscheid moet nemen. Andere blokken zijn er nauwelijks voorhanden of er is wel wat mis mee.
  Bericht 
jack19
Master
 
Auch Ray.....
  Bericht 
Christafari
Master
Gecondoleerd :(
  Bericht 
Fpsdoug
Master
Dat klinkt naar. Je doet veel op de motor toch? Heb je een reserve?
  Bericht 
Raymond
Master
Ik doe alles op de motor. Tussen de 15 en 20k per jaar. Dus het kreng heeft ook geen schuld. Ik had er alleen nog liever een tijdje op gereden. Ik heb geen andere motor en ook geen andere auto (mijn vrouw heeft hem nodig), dus ik zal een tijdje pa's auto misbruiken (die zit toch ergens op een warm eiland). Komende week een C70 onder de bips dus. Hele nare auto, echt.
En maar eens op zoek naar een motor die a) goedkoop is, b) heel blijft en c) bij calamiteiten makkelijk te fiksen is. Vooralsnog schat ik de kansen op een YZF hoog in.
  Bericht 
Fpsdoug
Master
Dan is het inderdaad vervelend als ie stuk is. Succes met je zoektocht naar een vervanger die aan je wensen voldoet.
  Bericht 
Kami
Master
YZF ? Daar zijn veel verschillende types van.

Suzuki SV-650 wat voor je ?
Stuurt leuk, redelijk eenvoudige techniek, en er zijn er veel van gemaakt dus onderdelen genoeg.
  Bericht 
rve123
Master
Zuur Raymond..

In het verlengde van de genoemde SV, een V-Strom? Hoe dan ook, succes met de zoektocht!
  Bericht 
Raymond
Master
SV 650 vind ik zeker leuk. Twins zijn mijn grote liefde. Maar ik wil iets met een kuip nu. Ik rij het liefst naked maar daar blijf je mee aan het schoonmaken, zeker na een ritje door de regen...en ik pak ook rustig een zandpad mee, droog of niet. Bij een model met kuip heb ik het idee dat een flesje glasex voldoet.
Een Vstrom vind ik iets voor zich oud voelende mannen van middelbare leeftijd. Over een jaar of 20 misschien, als ik tegen mijn pensioen aan schuur. Mijn grote liefde is Ducati, maar dat vind ik geen motoren voor dagelijks gebruik. Die wil ik erbij. Ooit.
  Bericht 
033er
Die hard
 
Raymond schreef:
Een Vstrom vind ik iets voor zich oud voelende mannen van middelbare leeftijd.


:dood: :nono:
  Bericht 
rve123
Master
Raymond schreef:
Een Vstrom vind ik iets voor zich oud voelende mannen van middelbare leeftijd.

Gelukkig is die van mij destijds de deur uitgegaan dan maar :[

Begrijp de opmerking overigens wel. Motor is vrij saai maar wel aardig probleemloos en alles aan onderdelen en informatie is goed te vinden door de grote productieaantallen. Hoofdreden om hem te noemen als verlengde van de SV was overigens de kuip en ruit i.v.m. het dagelijkse gebruik.
  Bericht 
Lotus europa
Die hard
Yamaha TDM 850? kilometerstand 45,351 km 1993 €1,995
 Pagina 1 van 62  [ 3059 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy