Postingstijd interval gedetecteerd van 122.2 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

 Pagina 1 van 3  [ 142 berichten ]
  Bericht 
wellproc
Master
Zoals bij zoveel bedrijven wordt ook bij ons de leaseregeling steeds soberder. En waar de nieuwprijzen van auto's door allerlei factoren stijgen (elektrificering, inflatie, extra nutteloze door de EU-verplichtte functies, et cetera), geeft dat de situatie dat de keuze steeds beperkter wordt. Ik kan vanaf november dit jaar een andere auto kiezen, maar denk niet dat ik dat ga doen. Nog een jaartje verlengen dan maar? Geen idee of dat het beter maakt.

Nu rij ik in een Citroën Grand C4 Picasso (heet inmiddels Spacetourer). Zo'n 7-zits gezinsbak met een enorme hoop ruimte.
Standaard business-pakket, trekhaak en verder niet zoveel bijzonders. Spaardiesel erin, 6-versnellingen, kan prima meekomen in NL.

Opties die ik zie:
1. Verlengen met 1 jaar, tot nov 2023. En dan?
2. Andere werkgever zoeken met betere leaseregeling... Dat ga ik niet vanwege een auto doen.
3. Nieuwe auto uitzoeken binnen de leaseregeling:
- Benzine/hybride/elektrisch voor max. € 630 per maand, exclusief brandstof, bij 40.000 km/jaar en 4 jaar. Maximaal 100 euro boven norm, dus ik kan tot € 730 per maand bestellen. Maar: addertje onder het gras is de CO2-uitstoot die gemaximeerd is op 135 gr.
- Diesel voor max. € 750 per maand (zelfde voorwaarden, dus tot max €850). Hier is de CO2-uitstoot gemaximeerd op 115 gr.
4. Zelf een tweedehands auto kopen en met de werkgever onderhandelen over mobiliteitsbudget en/of uitruil leaserecht tegen salaris.

Eisen aan de auto zijn:
* ruim, ruimer, ruimst! :D
* 3 losse stoelen op de 2e zitrij (1 slanke volwassene + 1 kinderstoel op isofix + 1 tiener moeten naast elkaar passen)
* trekhaak (tbv fietsendrager, kar en andere incidentele acties), liefst afneembaar
* vermogen: 120pk of meer (wens: zo veel mogelijk pk's :kniktja: )

Als ik optie 3 bekijk bij deze eisen via directlease.nl, dan kom ik op geen enkele auto die past binnen budget bij zowel diesel als benzine. Ook hybride zie ik geen reële opties.
Bekeken: Citroën Grand C4, Citroën C5 Aircross, Peugeot 5008. Kan allemaal niet.
Ook bekeken: Toyota RAV4, Volvo V60, Opel Grandland, et cetera. Heel veel modellen die geen losse stoelen achterin hebben. Wel 2 stoelen en een tussenheuveltje, maar dat voldoet dus niet... :nothanks:

Als ik optie 4 bekijk dan zijn er meer mogelijkheden, maar de kosten zijn ook fors hoger. Nu ben ik netto ruim 300 euro/maand kwijt (bijtelling, geen eigen bijdrage). Als ik wat reken dan kom ik (inclusief afschrijving en bij veel minder km's) op minimaal het dubbele uit voor een tweedehands auto, nog afgezien van het actuele aanbod en de stijgende prijzen. Er zou dus vanuit de werkgever zeker 300-400 euro netto per maand bij moeten om het enigszins reëel te laten zijn.
Verder kom ik bij een aanschafbudget tot 10.000 euro niet heel interessante opties tegen. De meeste auto's hebben of relatief hoge km-standen (>150.000 km) of zijn behoorlijk op leeftijd (>10 jaar oud). Ik zoek dan op de genoemde Franse modellen, maar ook de Renault Grand Scenic (ooit als lease gereden, kan op zich wel, heeft niet mijn voorkeur want is relatief slecht geïsoleerd en vrij smal van binnen). Verder ook de Ford C-Max/S-Max, waarbij ik uit de familie weet dat de C-Max echt kleiner is dan de Grand Picasso (eigenlijk net zo groot als de Grand Scenic). VAG is vaak erg prijzig en heeft niet de 3 losse stoelen achterin.
Auto's als een Hyundai Matrix vallen bij voorbaat af. :[

De vraag is: zie ik opties of modellen over het hoofd?

Owja: elektrisch is geen optie, ik val nu niet binnen de regels bij deze werkgever om dat aan te vragen (het is allemaal nog erg nieuw bij ons). Bovendien zit ik er zelf helemaal niet op te wachten (geeft nog teveel nadelen in mijn situatie).
  Bericht 
lorat
Master
wellproc schreef:
De vraag is: zie ik opties of modellen over het hoofd?

De regels aanpassen. Je hebt nog even tijd. Druk je werkgever een lijstje onder de neus van vergelijkbare auto's met wat je nu rijdt, en wat die zouden gaan kosten. En vraag hem om dat ff op te lossen. Het kan toch niet zo zijn dat je straks niet meer kunt rijden wat je nu ook rijdt?
En als je nog wat collega's hebt die daar ook over klagen, valt het kwartje wellicht.
Behalve als je werkgever daar te groot voor is waardoor je als individu geen invloed hebt op het budget, dan zou ik een topic op fs openen zodat we je een auto aan kunnen praten waar je niet op zit te wachten. Of eigenlijk wel, diesel en steesjun wil je. (f)
  Bericht 
Walker
Master
 
lorat schreef:
Druk je werkgever een lijstje onder de neus van vergelijkbare auto's met wat je nu rijdt, en wat die zouden gaan kosten. En vraag hem om dat ff op te lossen.


Werkgevers zitten in een spagaat: Autokosten gaan ook voor hun door het dak, zeker bij een flink wagenpark. Ik tank momenteel voor Eur 600,- per maand, bijna een verdubbeling tov de diesel een jaar geleden. En daar komt het leasebedrag nog bij... Maar aan de andere kant zien ze goede werknemers vertrekken als de arbeidsvoorwaarden elders beter zijn.
  Bericht 
wellproc
Master
Werkgever gaat hier niets aan doen. Ik heb bij mijn indiensttreding een eis neergelegd en die is ingewilligd. De werkgever heeft het passend weten te maken (onderhandeling met leasemij+dealer) en dat was prima.
Helaas is werkgever niet bereid om de leasenormen en leaseregels te laten meebewegen met marktontwikkelingen en dat zorgt ervoor dat ik nu scheef uitkom. Dat heeft uiteraard alles met kosten te maken en ik zit zo dicht bij het vuur (lees dichtbij de directie) dat ik wel weet wanneer ik kans maak om buiten de regels te bewegen en wanneer niet. Momenteel is dat niet aan de orde en het hangt van diverse zaken af of het volgend jaar anders is.
Omdat ik op de meeste van die zaken geen invloed heb (of nu kan uitoefenen) kijk ik naar de opties die ik wel heb ;).

Dus begin maar met suggesties die ik niet horen wil.
En liefst ook wat suggesties van modellen of opties die ik over het hoofd heb gezien. :P
  Bericht 
dvdouden
Master
Als je groot en ruim wilt moet je voor een Amerikaan gaan, zoiets bijv: https://link.marktplaats.nl/m1823587149
Maar de combinatie groot, jong, weinig kms en max 10K is niet te doen…
  Bericht 
Walker
Master
 
wellproc schreef:
Dus begin maar met suggesties die ik niet horen wil.


Dacia Jogger. Maar valt niet binnen budget.

Deze wel:
https://www.autoscout24.nl/aanbod/ford- ... rchresults
  Bericht 
lorat
Master
Was @boersma niet van de refoton? Staat me bij dat hij een Zafira had.

Maar 3 losse stoelen op de 2e zitrij? Wat dacht je van 2 stoelen, en nog een 3e zitrij?
  Bericht 
djee
Tour de France kenner '23
wellproc schreef:
ruim, ruimer, ruimst


Busje.
  Bericht 
wellproc
Master
lorat schreef:
Maar 3 losse stoelen op de 2e zitrij? Wat dacht je van 2 stoelen, en nog een 3e zitrij?


Dat kan ook, maar is uiteindelijk niet zo praktisch met bagage.
Het is alleen dat er maar beperkt modellen zijn die 3 stoelen hebben, waarbij sommige dan ook hele smalle stoelen hebben.

Die link van Walker gaat op de 'nadenkenlijst' :thumb:

En Opel is 'nee, tenzij het echt niet anders kan' :[

(Veeleisend he? O:) )

djee schreef:
Busje.

Transporter :woop: :lol:
  Bericht 
lorat
Master
wellproc schreef:
(Veeleisend he? O:) )

Valt wel mee als je Franse auto's als optie ziet. Zolang het maar geen renooit is, dan moet je hier namelijk direct een extra topic openen. ;-) ..

wellproc schreef:
Transporter :woop: :lol:


Ideaal. En het rijdt helemaal niet verkeerd.
  Bericht 
Masterdam
Master
wellproc schreef:
Transporter :woop: :lol:

Kan je wel om lachen, maar is gewoon een goed idee.

Hiero. Okee, 5pk te weinig, maar je krijgt er wel zwaailampen voor terug. 8)
  Bericht 
Blaataap
Master
Heb je zoveel kinderen genomen dat je niet zonder derde zitrij kan? Of is daar wel wat te winnen voor jezelf?

Buiten de busjesdoos om:
E-klasse is geleverd met derde zitrij
V70 is geleverd met derde zitrij

Buiten dat kom je al snel op de bekende busjesachtigen. De (Grand) Scénic, Espace, S-Max, Zafira, Touran etc.
  Bericht 
Masterdam
Master
Blaataap schreef:
Heb je zoveel kinderen genomen dat je niet zonder derde zitrij kan?

Die wil ie juist niet.
  Bericht 
Sander
Medewerker
Hij is natuurlijk al genoemd, maar ik wil nog maar even aangeven dat een S-Max echt een fijne auto is.
  Bericht 
basjuh1981
Master
wellproc schreef:
Transporter :woop: :lol:


Lekker hoor zo'n Turkenbus :lol:
  Bericht 
dvdouden
Master
Chrysler Town & Country
Chrysler (Grand) Voyager
Dodge Grand Caravan
  Bericht 
R
Master
wellproc schreef:
Die link van Walker gaat op de 'nadenkenlijst' :thumb:


Een 1.0?
Die verkoper zingt je de oren van je kop, als je hem zijn gang laat gaan.
  Bericht 
wellproc
Master
R schreef:
Een 1.0?

Nee, niet die motor, wel het idee van zo'n busje.

Kijk: ik zit met een kind met wagenziekte en die zit daarom voorin. Dan gaat het meestal goed.
Uiteraard zijn er armbandjes, pilletjes en andere hulpmiddelen die we bij langere reizen inzetten (of bij fileverwachting), maar dat gaat niet voor ieder ritje. En zolang hij niet in staat is om tijd te waarschuwen (dat is een ander probleem maar maakt het wel complexer), geeft dat als eis: 5 volwaardige stoelen op 2 zitrijen.
De 3e zitrij die ik nu heb is leuk, maar niet nodig.
De ruimte die er in zit is wel geweldig en dat is dan weer mijn eis aan het geheel.

Dan krijg je een combi van 2 eisen die eigenlijk niet zo gek is, behalve in NL waar een auto zo klein mogelijk moet zijn ofzo...
Als het om de auto ging had ik allang naar USA geëmigreerd moeten zijn... :P

Masterdam schreef:
Kan je wel om lachen, maar is gewoon een goed idee.

Dat vind ik ook, zowel lachen als een goed idee.
Oud-collega van me heeft het ooit geroepen, dus ik werd weer even wakker.

Blaataap schreef:
Heb je zoveel kinderen genomen dat je niet zonder derde zitrij kan? Of is daar wel wat te winnen voor jezelf?

Nee, ik hoef geen 3e zitrij. Wellicht niet goed omschreven, maar zie hierboven.

Gewoon 3 kids waarvan 1 met gebruiksaanwijzing.
Ik heb de verwachting dat over een jaar of wat de auto niet meer aan deze eisen hoeft te voldoen, omdat hij dan wel goed communiceren kan over de wagenziekte. Mw. Wellproc had het vroeger ook en is er ook overheen gegroeid.

dvdouden schreef:
Chrysler Town & Country
Chrysler (Grand) Voyager
Dodge Grand Caravan

Ga ik eens bekijken :thumb:
  Bericht 
Blaataap
Master
wellproc schreef:
wagenziekte


Aha. Nu ja, dat maakt wel bijna alle voertuigen mogelijk. Dat scheelt weer. Zit je ook niet vast aan een busje.

Ik zeg, E-klasse, A6. Die zitten goed in elkaar. Goede isolatie, goede onderstellen.
  Bericht 
Masterdam
Master
Blaataap schreef:
A6
Is krap hoor!

Blaataap schreef:
E-klasse
Met weinig kilometers voor 10k? :lol:
  Bericht 
Rover
Master
Mercedes V-klasse
  Bericht 
Blaataap
Master
Masterdam schreef:
Met weinig kilometers voor 10k? :lol:


Import :woop:

Enne, geen bouwjaar gezien O:)
  Bericht 
Raymond
Master
Enyaq. Maar da's vloeken in de kerk hier geloof ik.
  Bericht 
Christafari
Master
Heb je aan de Toyota Proace City Verso gedacht? Drie losse stoelen op de tweede rij, veel ruimte. Ja, er zijn auto's te koop die meer sexy zijn. Maar hey, je rijdt een Picasso.
  Bericht 
maarten28
Master
Rover schreef:
Mercedes V-klasse


R-klasse? Ziet er uit als een lijkenwagen maar goes like stig
  Bericht 
Blaataap
Master
Ik neem aan dat hij niet compleet leeg wil lopen op een auto, dus dan zou ik geen R-klasse aanraden.
  Bericht 
wellproc
Master
Christafari schreef:
Heb je aan de Toyota Proace City Verso gedacht? Drie losse stoelen op de tweede rij, veel ruimte. Ja, er zijn auto's te koop die meer sexy zijn. Maar hey, je rijdt een Picasso.


Ja gast, een Matrix/Pony en dat soort shit is echt teveel van het goede.
Ik aarzel nog of de Proace City Verso ook in dat rijtje hoort. Qua naam wel natuurlijk :devil:

maarten28 schreef:
R-klasse? Ziet er uit als een lijkenwagen maar https://www.autotrader.nl/auto/voertuig ... 7aa8a41e2/

Ha! Die had ik al gevonden. Geen idee wat zo'n R-klasse kost per km, maar mijn beeld is dat ik dan beter een paar duizend euro extra kan neerleggen bij de aanschaf voor iets anders. Terecht? :roll:

Raymond schreef:
Enyaq. Maar da's vloeken in de kerk hier geloof ik.

Binnen de verdere grenzen die ik genoemd heb? Past niet echt volgens mij.
Collega rijdt er een. Ik vind het er wel groot uitzien, maar moet nog een keer proefrijden. En dan blijft het elektrisch (kan voor mij nu niet) en nieuw (kan voor mij nu ook niet of de baas moet meedoen) en tsja...
Private lease ga ik niet aan beginnen. Gewoon niet. Omdat ik het principe hanteer dat ik alles wat ik heb koop en niet huur/lease/uitgesteld betaal/etc. Alles behalve een huis dan, want dat gaat nou eenmaal niet :P

Huidige lijst waar ik nog eens oriënterend naar moet kijken (niet vanavond):
Ford Tourneo
VW Transplofter
Chrysler Town & Country
Chrysler (Grand) Voyager
Dodge Grand Caravan
E-klasse
R-klasse ;)
Toyota-dinghok
Enyaq (gewoon om te weten dat het niet gaat/past/kan)

Niemand die de Mazda 5 noemt trouwens? Die kwam ik zelf nog tegen, heeft een derde zitrij, maar niet 3 losse stoelen achterin. Is te krap denk ik, maar wel goed voor mijn blikverbreding op dit moment.
  Bericht 
Sander
Medewerker
Mocht je niet de hoogte in willen dan kan je toch ook nog eens naar een Mondeo kijken. Ik heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat deze te weinig ruimte had ;)
Ok, ik ben lang en mijn dochter begint de laatste tijd te klagen over beenruimte als ze achter me zit, maar dat is dan ook alles (dus nu gewisseld met zoon, die is nog wat minder lang).

Sterker nog... Als je een diesel steesjen zoekt met veel luxe dan kunnen we wel eens praten O:) O:)
  Bericht 
wellproc
Master
Sander schreef:
Ik heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat deze te weinig ruimte had

3 gelijkwaardige zitplaatsen achterin? :[
  Bericht 
-Joske-
Tour de Fr kenner '19 '20
wellproc schreef:
Momenteel is dat niet aan de orde en het hangt van diverse zaken af of het volgend jaar anders is.
Omdat ik op de meeste van die zaken geen invloed heb (of nu kan uitoefenen) kijk ik naar de opties die ik wel heb ;) .


En....

wellproc schreef:
Ik heb de verwachting dat over een jaar of wat de auto niet meer aan deze eisen hoeft te voldoen, omdat hij dan wel goed communiceren kan over de wagenziekte. Mw. Wellproc had het vroeger ook en is er ook overheen gegroeid.


Is het dan niet logische om voor optie 1 te gaan, een jaar verlenging en dan verder kijken?

Als tegen die tijd een aantal eisen vervallen komen er wellicht wel auto's in beeld wat je voor die prijs kan leasen.

Ook is de 2de hands auto markt vrij aan de prijs nu, dus ook daar kan je beter een jaar mee wachten.
  Bericht 
Sander
Medewerker
wellproc schreef:
3 gelijkwaardige zitplaatsen achterin? :[

Mjah... Niet echt nee... :lol: :oops: (f)
  Bericht 
Superkoe
Master
Je kan ook nog zoeken op VW Routan. Is feitelijk een Chrysler, maar met een ander logo op de grille. En als je kijkt naar een R-klasse, kan een GL ook wel op het lijstje.
  Bericht 
Joël D.
Master
Dit gaat zo de verkeerde kant op. Lekker die bakken die de 1:10 nog niet halen.
  Bericht 
dvdouden
Master
Sja...
wellproc schreef:
(wens: zo veel mogelijk pk's :kniktja: )
  Bericht 
Joël D.
Master
Hier. Je rijdt er nu ook al in, dus opgelost:

https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/cit ... r-compleet
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Dacia Jogger.
Voldoet volgens mij aan al je eisen


Bijlagen :


  Bericht 
wellproc
Master
Joël D. schreef:
Hier. Je rijdt er nu ook al in, dus opgelost:


Correctie: GRAND Picasso.
Anders is het niet groot genoeg :lol:

Dacia Jogger.

Uhm, nee dank je. Dacia heb ik wel eens in gereden, dat is te ver terug in de tijd qua isolatie/uitrusting.

Zeg: zou jij iets kunnen importeren wat in mijn eisenlijstje past en is dat dan serieus voordeliger dan een auto in NL kopen?
Of is de importmarkt niet zo interessant voor deze wensen/eisen?
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
wellproc schreef:
Zeg: zou jij iets kunnen importeren wat in mijn eisenlijstje past en is dat dan serieus voordeliger dan een auto in NL kopen?
Of is de importmarkt niet zo interessant voor deze wensen/eisen?


Doe mij even pb'tje met je eisen budget etc ;)
Dan kan ik ecen voor je kijken.

Kan zeker interessant zijn , helemaal bij jonge auto's. Agelopen najaar opk een Touran 7 zitter diesel geïmporteerd voor een klant. Dat scheelde €6.000 met NL
  Bericht 
wellproc
Master
Aan de eisen wordt niet voldaan, maar deze zou wel leuk zijn :lol:
https://www.autotrack.nl/a/bmw-x5-benzine-2001-51866028
  Bericht 
Walker
Master
 
Hier nog een Tourneo Connect. Blijkbaar zijn deze vooral met de 1.0 geleverd.

Voordeel: Relatief jong en zuinig. En ruim.

https://www.autotrack.nl/a/ford-tourneo ... 09665#null
  Bericht 
snovvdog
Master
Lease gaat idd niet lukken voor dat bedrag kan je met een instap c segmenter nemen.

Collega heeft net voor 630 een occasion c segmenter gekozen... Nieuw kan b segment ook nog wel.

Ik zou de lease verlengen zelf in die situatie, je krijgt gewoon geen chille auto voor die bedragen...

Vanaf 850 a 900 kan je iets leuks en ruims pakken...

Bijtelling is ook een ding, is bij mij verdubbeld voor instap c segment tot hoger eind c segment. ~400 pleuros netto... Het is dat ik primair privé rijd en voor 600 a 700 eu pm tank en laad...
  Bericht 
bert65
Master
Ik val er even in en vraag mij af waarom de C5 Aircross voor jou afvalt. De auto heeft 3 apart te verstellen stoelen op de tweede rij én de leaseprijs (welleswaar privatlease) tussen de € 555 en € 635.-. Zou toch moeten passen...
  Bericht 
Rover
Master
bert65 schreef:
Ik val er even in en vraag mij af waarom de C5 Aircross voor jou afvalt. De auto heeft 3 apart te verstellen stoelen op de tweede rij én de leaseprijs (welleswaar privatlease) tussen de € 555 en € 635.-. Zou toch moeten passen..


Dat is niet de leaseprijs obv 40dkm en 48 maanden, daarnaast is de CO2 te hoog.
  Bericht 
wellproc
Master
Rover schreef:
Dat is niet de leaseprijs obv 40dkm en 48 maanden, daarnaast is de CO2 te hoog.


Exact. Valt voor mij dus niet af, maar wel voor de werkgever die betalen moet :P.
  Bericht 
DidbeZ
Master
Sander schreef:
Hij is natuurlijk al genoemd, maar ik wil nog maar even aangeven dat een S-Max echt een fijne auto is.


+1, of de Ford Galaxy / Seat Alahambra voor nog meer plek..
  Bericht 
basjuh1981
Master
DidbeZ schreef:
Seat Alahambra voor nog meer plek..


Genoeg plek om in te bidden? :lol:
  Bericht 
Masterdam
Master
basjuh1981 schreef:
Genoeg plek om in te bidden? :lol:


:lol:
  Bericht 
wellproc
Master
Zo, zijn we weer. De wereld is wat veranderd, maar nog niet heel veel.
Allereerst is de optie zelf kopen icm voor mezelf beginnen in beeld gekomen. Of dat gaat gebeuren is onzeker, ik ben me aan het oriënteren.

Qua auto's kwam ik deze tegen: https://www.autotrack.nl/a/ford-s-max-d ... 3-52701561
Wellicht ben ik bereid dit bedrag er in te steken, km-stand ziet er netjes uit, auto heeft genoeg ruimte, trekhaak ontbreekt.
Risico's die ik zie:
- Geïmporteerd uit Spanje in 2020, km-stand kan een leugen zijn.
- Relatief oud (bijna 10 jaar), veroudering en slijtage is een dure combi?
- Door leeftijd niet zo modern qua multimedia, dus geen navigatie. Geeft op zich niet (ik heb een telefoon), maar ik aarzel nog of ik dit acceptabel vind.

Omdat ik Ford niet zo goed ken en deze motor (2.0 TDCi) ook niet, ben ik benieuwd naar jullie kennis. Is dit een betrouwbare motor? En hoe goed is de combi met de automaat? Waar moet ik rekening mee houden bij 10 jaar oud? Hoe groot is de kans dat de km-stand niet klopt ivm import uit Spanje?
En wat zie ik verder over het hoofd? :[
  Bericht 
Sander
Medewerker
Ik heb een 2013 Mondeo met een 2.0 TDCI blok. Wel 165 pk maar dat zal wel ongeveer dezelfde zijn.
Met een power shift bak ook. Ik ben alleen maar tevreden. Ik heb die van mij van 112.000 naar nu net 170.000 gedraaid zonder enig probleem.
Een eerdere Mondeo met 140pk 2.0 TDCI heb ik van 180.000 naar 305.000 gedraaid zonder problemen.
Als je ze goed onderhoudt blijven ze gewoon doordraaien.
Een Smax rijdt verder ook erg fijn voor zo'n lel van een auto :-)
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Es effe kijken. Finnik mobiele app zegt 11-11-2020 geimporteerd, 16-06-2021 wordt ie geregistreerd bij een bedrijf. Te koop aangeboden 7-7-2021. Bij de APK 2 meldingen afgelopen maand, weer nieuwe eigenaren. Aantal eigenaren 1 (8 incl autobedrijf). Ik krijg er nou niet direct een Yes! gevoel bij.

73k ook nieuw joh? Wat is dat dan voor waanzin.
 Pagina 1 van 3  [ 142 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy