Pagina 34 van 81  [ 4013 berichten ]
  Bericht 
Peter.B
Master
Verstappen moest toch juist rustiger aan doen?
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Nee moest 1min47 rond gaan rijden.. Deed 1min47,3 (of ik moet het verkeerd begrepen hebben, zal later eens terugluisteren)

maar maakt niet uit, idd gratis pitstop
  Bericht 
Peter.B
Master
Ik dacht 1min 48 te horen
  Bericht 
Dave
Webspecialist
okay kan.. ik zit er niet vol meer in :x :| => :koffie:
  Bericht 
Peter.B
Master
Nu sowieso wel 1:47 voor Verstappen
  Bericht 
Dave
Webspecialist
roflol.. ducktape

beetje traag met die actie vond ik. En niet rondom, houdt niet echt heel goed.
  Bericht 
djee
Tour de France kenner '23
Dave schreef:
roflol.. ducktape

Als het werkt....
  Bericht 
Peter.B
Master
:lol: Ok, target toch nog hoger, dan toch maar niet voor de banden temperatuur
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Ook geen DRS meer voor Verstappen.. Zou het zusterteam hetzelfde principe gebruiken
  Bericht 
maarten28
Master
Oh wat heb ik een teringhekel aan dat streamgebeuren. Steeds maar weer bufferingen of gewoon stoppen zodat ik de stream opnieuw moet starten.
Sterf NENT, sterf een gruwelijke dood.
  Bericht 
djee
Tour de France kenner '23
maarten28 schreef:
Steeds maar weer bufferingen of gewoon stoppen zodat ik de stream opnieuw moet starten.


Geen last mee met ace linkje.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Ik ook niet, hij heeft het over Viaplay :koffie:

---
mooi uitgereden :applaus:
  Bericht 
Peter.B
Master
F1 tv geen problemen
  Bericht 
Suggestief
Master
HAM driver of the day; hoezo dan?

Gaat ie ook nog zielig naar z'n rug grijpen en aandacht vragen. FIA wordt weer onder druk gezet.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Haal de rolstoel er maar bij
  Bericht 
djee
Tour de France kenner '23
Dave schreef:
Ik ook niet, hij heeft het over Viaplay


Daarom vermeld ik de acestream
  Bericht 
maarten28
Master
Dave schreef:
Ik ook niet, hij heeft het over Viaplay


Nee, helaas niet. Ik zit ook die acestream te kijken. Normaal doet die het wel goed maar ik weet niet wat er aan de hand is vandaag. Okee, mijn computer is ook andere dingen aan het doen, maar dat zou toch geen invloed mogen hebben.

Mijn rant is meer dat dit nodig moet zijn omdat NENT de rechten heeft gekocht. :boos:
  Bericht 
adinsx
Master
De Acestream werkte weer perfect. Thanks [~Dave] :thumb:
  Bericht 
djee
Tour de France kenner '23
Suggestief schreef:
Gaat ie ook nog zielig naar z'n rug grijpen


Als hij te oud voor F1 wordt/is moet hij stoppen.
  Bericht 
Suggestief
Master
djee schreef:
Als hij te oud voor F1 wordt/is moet hij stoppen.

Het zal mij niets verbazen als rugproblemen de smoes gaat worden om uit de F1 te stappen.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Totoloco die zn eigen product een shitbox noemt. Mooi.
  Bericht 
18vti
Master
Dave schreef:
roflol.. ducktape


Nascar!!

Mooie race! Ferrari vet probleem...ouch
  Bericht 
zadkine
Master
18vti schreef:
Ferrari vet probleem..


Zaten toch al aan tegen gridstraffen? (teveel onderdelen vervangen)
  Bericht 
ruitenheer
Master
 
Motorrijders rijden met een band om hun rug, misschien moet Lewis dat ook gaan proberen.
  Bericht 
Suggestief
Master
Citaat:
Hamilton in extreme pijn: "Heb er alles voor over om dit niet nog eens mee te maken"

Lewis Hamilton had een zware middag in Bakoe, waar hij met rugproblemen als vierde over de finish kwam. De Brit spreekt na afloop over zijn rugproblemen.

Door het gestuiter van de Mercedes-bolide werd Lewis Hamilton 55 ronden lang door elkaar geschud in de straten van de Azerbeidzjaanse hoofdstad Bakoe. De Brit wist de finish te halen en als vierde te eindigen, maar af en toe had hij zijn twijfels of hij de finish wel ging halen.

"M'n rug doet pijn. Dat was de meest pijnlijke race die ik heb meegemaakt", zucht hij voor de microfoon van onder meer RacingNews365. "De zwaarste race die ik ooit heb meegemaakt. Er waren heel veel momenten waarop ik twijfelde of ik het ging redden tot het einde van de race."

"Verder vroeg ik me ook regelmatig af of ik de auto wel op het circuit kon houden, want meerdere keren verloor ik bijna de controle op de snelle stukken. De strijd met de auto was intens. De laatste tien ronden deed mijn rug zoveel pijn... Ik zou er alles voor doen om dit niet nog eens mee te moeten maken..."

Hamilton maakt zich zorgen om de veiligheid van zijn bolide. "Het stuiteren was vaak zo erg. Ik reed bijna de muur in, dus dat was een zorg qua veiligheid. Ik denk niet dat ik daar ooit over na heb moeten denken als coureur, dat je er zo actief mee bezig moet zijn om de auto uit de muur te houden."

"Ik moest op mijn tanden door de pijn bijten en er op adrenaline doorheen komen. Ik kan niet uitleggen hoe veel pijn het doet, zeker op het rechte stuk. Aan het einde bid je gewoon dat het stopt", aldus de gehavende zevenvoudig kampioen.

"Toch was het een goede finishpositie, derde en vierde, dus het team heeft het geweldig gedaan. We verliezen een seconde door het stuiteren. Op maandag ben ik in de fabriek en we gaan blijven pushen."


Bijlagen :


  Bericht 
Suggestief
Master
Citaat:
Russell wil veranderingen aan het F1-reglement: 'Kan zo niet langer'

George Russell heeft onthuld dat er discussies gaande zijn over de toekomst van het F1-reglement, omdat de porpoising problemen de coureurs pijn doen. Mercedes lijkt er het meest mee te worstelen, met Lewis Hamilton die aan het eind van de Grand Prix van Azerbeidzjan moeite had om uit de auto te komen.

Het circuit van Azerbeidzjan heeft een extreem lang recht stuk, wat betekent dat de coureurs elke ronde lang stuiteren. Russell legt uit hoe zwaar het is en bevestigt dat er gesprekken gaande zijn om de reglementen aan te passen.

"Ik ben blij dat ik op het podium sta, want aan het eind moet je de restjes oprapen. Dat is wat we hebben gedaan. Het is gewoon waar we op dit moment mee te maken hebben en wij als coureurs moeten dat accepteren. Er komen geen veranderingen op korte termijn, maar er zijn discussies gaande over de toekomst op lange termijn van dit reglement. Laten we eens kijken. We hebben een heleboel briljante ingenieurs en mensen in deze sport en zij zullen een oplossing vinden", vertelde Russell aan Sky Sports.

"Ik weet niet wat op dit moment de oplossing is, maar uiteindelijk zit de meerderheid in hetzelfde schuitje als wij.''


Russell eindigde opnieuw in de top vijf en behield daarmee zijn 100 procent reeks van dit seizoen. De Brit verzekerde zich opnieuw van een podiumplaats terwijl hij weer profiteert van de betrouwbaarheidsproblemen voor hem. De jonge Brit heeft Charles Leclerc in het vizier en was Sainz al voor toen hij het weekend inging.


https://www.gpblog.com/nl/nieuws/112793 ... anger.html
  Bericht 
dvdouden
Master
Rammelton schreef:
Ik zou er alles voor doen om dit niet nog eens mee te moeten maken...
De oplossing ligt zó voor de hand :koffie:
  Bericht 
djee
Tour de France kenner '23
dvdouden schreef:
De oplossing ligt zó voor de hand


Idd zo moeilijk is dat niet, staan er genoeg klaar die er bijna alles voor zouden geven om zijn plekje over te nemen.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Citaat:
zucht hij voor de microfoon van onder meer RacingNews365


nog nooit gezien, hoe ziet die eruit dan, laat eens horen ook
  Bericht 
Abel1
Master
Maar hoe komt het dat de auto's nou dit seizoen zo stuiteren? daar moet toch wel wat aan te doen zijn?
  Bericht 
Suggestief
Master
Dave schreef:
nog nooit gezien, hoe ziet die eruit dan, laat eens horen ook

Die gasten schrijven altijd "van onder meer RacingNews365".
Dat is de microfoon die ze voor de TV houden bij de nabeschouwing van Sky.
  Bericht 
dvdouden
Master
Abel1 schreef:
Maar hoe komt het dat de auto's nou dit seizoen zo stuiteren?
Doordat ze vanaf dit seizoen gebruik mogen maken van ground effect. De bodem fungeert als een soort vleugel en genereert nu een bak downforce wat de auto naar de grond trekt, maar als de auto te dicht bij de grond komt valt dit effect weg en veert de auto weer omhoog, waarna de downforce weer opbouwt enz enz enz
  Bericht 
R
Master
Extra hoogte is snelheidsverlies maar minder gestuiter. kan Lewis gezellig op hoogte strijden met Latifi.
  Bericht 
zadkine
Master
dvdouden schreef:
maar als de auto te dicht bij de grond komt valt dit effect weg en veert de auto weer omhoog,


Als de luchtstroom onder de auto geblokkeerd wordt ...ongeacht hoe dicht de auto daarbij bij de grond is....
En dus vooral als de achterzijde van de auto meer naar beneden gezogen wordt als de voorzijde.

Oplossingen: Meer hoogte (zoals je zelf als zei)

Zorgen dat de auto technisch gezien niet meer omlaag kan aan de achterkant dan aan de voorkant (stijvere achterwiel ophanging dus) met als nadeel minder grip bij elke oneffenheid van het asfalt.
Of meer downforce VOOR genereren met de voorvleugel.....nadeel : Toename drag dus strijden met Latifi voor de laatste plekken.

Downforce achter verminderen (kleine achtervleugel): Nadeel: banden slijtage in de bochten, lagere bochten snelheden....voordeel : Hoge topsnelheid op rechte stukken.

En veel teams hebben dit dus wel voldoende voor elkaar gekregen....
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
Nieuws.nl schreef:
Hamilton door rugpijn onzeker voor Grote Prijs van Canada

Mercedes vreest dat Lewis Hamilton de Grote Prijs van Canada van volgend weekend moet missen vanwege rugklachten. De zevenvoudig wereldkampioen eindigde zondag op de vierde plek in de Grote Prijs van Azerbeidzjan, die gewonnen werd door Max Verstappen, en klaagde vanuit zijn stuiterende auto over zijn zere rug. “My back is killing me man'”, riep hij via de boordradio.

“Hij is er slecht aan toe”, zei Mercedes-teambaas Toto Wolff na afloop van de race. “We moeten zo snel mogelijk een oplossing vinden. Wellicht is die oplossing wel dat we een van onze reserverijders moeten gaan klaarstomen”, vervolgde Wolff. “Het is niet alleen Lewis’ probleem, ook George Russell heeft er last van. En coureurs van andere teams klagen er ook over. Voor zover ik weet, vinden bijna alle rijders dat er iets moet gebeuren.”

“Het was de meest pijnlijke race, de zwaarste race die ik heb meegemaakt”, zei Hamilton. “Er waren verschillende momenten waarop ik dacht dat ik de race niet kon uitrijden. Het was moeilijk om de auto überhaupt op de baan te houden.”

De Grote Prijs van Canada staat volgend weekend op het programma.


HAM is een zielig oud mannetje geworden. Dus stoppen met racen en de jeugd een kans te geven.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Suggestief schreef:
Dat is de microfoon die ze voor de TV houden bij de nabeschouwing van Sky.


die indruk kreeg ik al, had er nog even op gezocht maar kon niets vinden, Fijn dat je het bevestigd (f)

Maserati Teun schreef:
HAM is een zielig oud mannetje geworden. Dus stoppen met racen


Het gaat 'm niet meer worden dit jaar dat ziet ie zelf ook wel in, dus komt de theatershow weer om de hoek kijken. De bedoeling van dat laag bij de grond was dat auto's dichterbij elkaar zouden komen en minder last hadden van slechte lucht. In hoeverre men daarmee geslaagd is, is me nog steeds niet duidelijk. Het lijkt wel beter.
  Bericht 
basjuh1981
Master
zadkine schreef:
Oplossingen: Meer hoogte (zoals je zelf als zei)

Zorgen dat de auto technisch gezien niet meer omlaag kan aan de achterkant dan aan de voorkant (stijvere achterwiel ophanging dus) met als nadeel minder grip bij elke oneffenheid van het asfalt.
Of meer downforce VOOR genereren met de voorvleugel.....nadeel : Toename drag dus strijden met Latifi voor de laatste plekken.


Bij Sky lieten ze het verschil zien tussen de vloer van Red Bull en Mercedes. Conclusie: Bij Red Bull is de vloer iets hoger en stijver dan die van Mercedes.
  Bericht 
Abel1
Master
nou als ietsje meer hoogte de oplossing is, dan doe je dat als mercedes toch?

Trouwens hoor die lui in de rally sport nooit klagen over stuiteren en last van de rug, en uh die maken soms aardige sprongen.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Peter.B schreef:
Ik kijk nu via F1TV maar dan met het Nederlands commentaar van viaplay, ik snap nu de kritiek :x
Oh dat was van Viaplay? Ik heb net teruggekeken en durfde het niet op te zoeken, maar na ongeveer drie woorden was ik al geswitcht naar Engels. Blij toe, zo te horen.
  Bericht 
Dikke Dakduif
Master
Zou het kampioenschap nog spannend gaan worden? Ferrari gaat binnenkort tegen gridstraffen aanlopen en moet uberhaupt nog zien of ze de betrouwbaarheid op orde krijgen.
  Bericht 
ruitenheer
Master
 
Citaat:
"Hij is er slecht aan toe”, zei Mercedes-teambaas Toto Wolff na afloop van de race. “We moeten zo snel mogelijk een oplossing vinden. Wellicht is die oplossing wel dat we een van onze reserverijders moeten gaan klaarstomen”, vervolgde Wolff. “Het is niet alleen Lewis’ probleem, ook George Russell heeft er last van. En coureurs van andere teams klagen er ook over. Voor zover ik weet, vinden bijna alle rijders dat er iets moet gebeuren.”

Lewis zal zijn stoeltje niet afstaan voor 1 race. Hij is veel te bang dat zijn vervanger weer beter met zijn auto kan omgaan dan hijzelf. :lol:
  Bericht 
djee
Tour de France kenner '23
ruitenheer schreef:
Lewis zal zijn stoeltje niet afstaan voor 1 race. Hij is veel te bang dat zijn vervanger weer beter met zijn auto kan omgaan dan hijzelf.


Zoals Russell.

Dikke Dakduif schreef:
Zou het kampioenschap nog spannend gaan worden?


Ik hoop het, maar ben bang van niet. Aan de andere kant twee keer dnf voor Max en de spanning is weer terug.
  Bericht 
maarten28
Master
ruitenheer schreef:
Lewis zal zijn stoeltje niet afstaan voor 1 race. Hij is veel te bang dat zijn vervanger weer beter met zijn auto kan omgaan dan hijzelf. :lol:


Ook al ben ik geen fan van Lulu, ik denk niet dat Nyck sneller is.
Maar hij mag het van mij wel bewijzen hoor.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
We zijn op 1/3, laten we het niet hebben over het kampioenschap. RB gaat ook nog wel wat fuckups maken.
  Bericht 
Suggestief
Master
En hij heeft op twitter gereageerd.


Lewis Hamilton
@LewisHamilton Jun 12, 2022
Even when it’s painful, still we rise. Thanks for the love, see you all next week ❤️
  Bericht 
Dikke Dakduif
Master
djee schreef:
Aan de andere kant twee keer dnf voor Max en de spanning is weer terug.
Piet_Piraat schreef:
We zijn op 1/3, laten we het niet hebben over het kampioenschap. RB gaat ook nog wel wat fuckups maken.
Welbeschouwd kan het idd nog alle kanten op en moet je Mercedes nog steeds niet uitvlakken, zij rijden namelijk wel iedere race uit met twee wagens en Russel is super constant in zijn prestaties. Ik snap dus eigenlijk niet zo goed waar ze zo over lopen te zeiken, de concurrentie heeft de ene DNF na de andere terwijl ze zelf een super betrouwbare auto hebben.
  Bericht 
basjuh1981
Master
ruitenheer schreef:
Lewis zal zijn stoeltje niet afstaan voor 1 race.


Het zou ook kunnen zijn dat hij aan het acteren is om wat regelwijzigingen er door te krijgen bij de FIA. Iets waar Russell ook al op hintte.
  Bericht 
Blaataap
Master
Sappig gerucht:

Latifi rijdt in Canada voor het laatst voor Williams. Piastri vanaf Silverstone in de auto.
  Bericht 
maarten28
Master
Het zal niet meehelpen dat hij puntloos laatste is achter een coureur zonder punten die twee races gereden heeft.
  Bericht 
Mr.Cabdriver
Master
basjuh1981 schreef:
Het zou ook kunnen zijn dat hij aan het acteren is

als excuus dat hij weer achter zijn teammaatje eindigt.
Hij is was immers GOAT :lol:
Russel leek nergens last van te hebben.
Dat ook hij die regels hekelt is omdat die statistische P5 wat tegenvalt.
 Pagina 34 van 81  [ 4013 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy