Pagina 32 van 81  [ 4013 berichten ]
  Bericht 
Dave
Webspecialist
ohja streams, we mogen weer :woop: (de tweede is 24h@LeMans)
  Bericht 
Dave
Webspecialist
hobbelpaardjes zijn weer terug, al helemaal bij Ferrari. Sainz klagen. Sterkte (f) O:)
  Bericht 
basjuh1981
Master
Mercedes hobbelt ook wel lekker :lol:
  Bericht 
JonnyJohnson
F1 kenner '21
Ja het stuitert alle kanten op.
  Bericht 
basjuh1981
Master
De achtervleugel bij Verstappen lijkt wel een trilplaat als DRS open staat op het lange rechte stuk :|
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Mja maar Max gaat wel als een kogel, dat geeft wel vertrouwen. Als het zo vroeg in het weekend al goed gaat is dat mooi.

Red Bull gives you flappy wings :D
  Bericht 
adinsx
Master
Inderdaad, zou dat een race lang goed gaan? Vooruit, als je op kop rijdt hoeft ie niet zo vaak open, en hij draait zijn rondjes geweldig.

Wordt een mooie kwali morgen.
  Bericht 
JonnyJohnson
F1 kenner '21
basjuh1981 schreef:
trilplaat als DRS open staat


Ja bizar hoeveel het trilt.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Ik heb eens een trillende/beschadigde bodemplaat gehad. Is nog 2500 km goed gegaan. Dat carbon kan zeker wel wat hebben :koffie: (bodemplaat is geen carbon overigens, zou beetje duur zijn)
  Bericht 
Forza!
Master
 
:lol: en toen? zakte je erdoor of kwamen ze erachter bij de apk?
  Bericht 
Dave
Webspecialist
was in RU offroad gegaan, wel een klap gehoord maar door blijven rijden. Pas in NL kwam ik erachter dat de bodemplaat naar de klotah was terwijl ik met 200+ op de A7 aan het knallen was en toch wel extreme schaafgeluiden hoorde. Hing de halve bodemplaat op het asfalt. In al die andere landen rij ik ook niet als een lieverdje maar niets gemerkt. Ik zie bij diverse auto's ook wel eens wat klapperen onder de auto als ik erachter zit van een afstandje. Geen zin om ervoor te waarschuwen, als het goed is hoor je het na verloop van tijd O:)

Uiteindelijk een deel afgescheurd bij een tankstation en door blijven rijden. E90 is nu geëxporteerd dus niet mijn probleem meer.
  Bericht 
basjuh1981
Master
Nu.nl schreef:
Ex-wereldkampioen Rosberg niet welkom bij F1 omdat hij coronavaccin weigert

oormalig wereldkampioen Nico Rosberg is niet welkom bij de Formule 1, omdat hij weigert zich te laten vaccineren tegen corona. Vanaf dit seizoen is een coronavaccinatie verplicht op alle circuits in de koningsklasse in de Formule 1.

De 36-jarige Rosberg werkt als televisieanalyticus voor betaalzender Sky Sports. Bij de Grand Prix van twee weken geleden in Monaco gaf hij vanuit zijn appartement commentaar op de race, die werd gewonnen door Sergio Pérez, terwijl hij normaal gesproken op het circuit aanwezig is.

Rosberg liet aan het Duitse Sport1 weten dat hij zich weigert te laten vaccineren tegen COVID-19. "Ik ben een coronabesmetting goed te boven gekomen en heb daardoor antistoffen opgebouwd. Ik laat mijn antistoffen ook regelmatig testen. Volgens mijn arts heeft het daarom geen zin om een vaccinatie te halen."

Vorig jaar stond de Formule 1 nog toe dat mensen zonder vaccinatie de paddock in kwamen. Toen was een testbewijs nog voldoende. Alleen met een medische uitzondering kunnen ongevaccineerde mensen dit jaar op het circuit komen.

Rosberg diende wel een aanvraag bij de Formule 1 in, maar die werd afgewezen. Volgens Sport1 is de toekomst van de wereldkampioen van 2016 bij Sky Sports daardoor onzeker. Het is niet duidelijk hoe hij komend weekend tijdens de Grand Prix van Azerbeidzjan zijn taken zal uitvoeren.


Ik twijfelde waar te plaatsen. Toch maar hier.
  Bericht 
Forza!
Master
 
Blij dat het goed afgelopen is. Laatst reed er iemand door de wijk met zijn uitlaat over het wegdek (ophangrubbers kapot wrs). Ook ooit gehad en dan stop je wel. Stukkie ijzerdraad erom en naar de garage.

Deze niet hoor.. Had niet eens muziek aan. ;)

Dacht wrs dat ie net getrouwd was.


Maarreh ontopic: heeft zo'n grote firma als Mercedes nou nog dat stuiteren niet onder controle? Ergens wat schuimrubber op plakken tegen resonanties? Werkt iig prima bij m'n NAS, die is muisstil sindsdien.
  Bericht 
basjuh1981
Master
Ze zijn lekker bezig met de achtervleugel van Verstappen.
  Bericht 
adinsx
Master
Forza! schreef:
Ergens wat schuimrubber op plakken tegen resonanties?


Dat gaat niet helpen tegen porpoising. Het is vooral de combinatie van de vloer die meer aero doet, alleen wanneer de vloer dan te dicht bij het asfalt komt, valt de downforce weg, gaat de bodem weer omhoog, en herhaalt de boel zich. Alleen dat op een vrij hoge frequentie :lol:
  Bericht 
Dikke Dakduif
Master
basjuh1981 schreef:
Ik twijfelde waar te plaatsen. Toch maar hier
Kon beide idd. Goed dat ie voet bij stuk houdt maar ik ben op dit gebied erg teleurgesteld in het F1 circus. Die zijn veel te meegaand op dit gebied.

adinsx schreef:
Het is vooral de combinatie van de vloer die meer aero doet, alleen wanneer de vloer dan te dicht bij het asfalt komt, valt de downforce weg, gaat de bodem weer omhoog, en herhaalt de boel zich.
De auto hoger afstellen helpt maar dan raken ze weer een stukje wegligging kwijt. Bij RBR hebben ze er geen last van dus het is oplosbaar.
  Bericht 
wellproc
Master
Dikke Dakduif schreef:
Die zijn veel te meegaand op dit gebied.

En op het gebied van HAM-idioterie. Hoe was die afkorting ook alweer?
LHBQABCDEFGHIJ, nee die niet...
Ow ja: BLM ofwel 'alles is voor Hamilton' :[
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Dikke Dakduif schreef:
De auto hoger afstellen helpt maar dan raken ze weer een stukje wegligging kwijt. Bij RBR hebben ze er geen last van dus het is oplosbaar.
Lijkt ook met design van de sidepods te maken te hebben. Die van MB zijn zo slank, dat er weinig stijfheid vanuit de sidepods aan de vloer geboden kan worden. Die van RB zijn breder, dus die bieden over een breder gedeelte stabiliteit aan de vloer.
  Bericht 
zadkine
Master
Piet_Piraat schreef:
Die van MB zijn zo slank, dat er weinig stijfheid vanuit de sidepods aan de vloer geboden kan worden.


Ook oplosbaar...Vloer zelf stijver maken (nadeel extra gewicht wat tijd kost...hoorde mbt RB dat 10 kg 0,3 sec zou schelen).
Keus is dus: Hoger afstellen, minder gewicht en tijdsverlies door meer drag en lagere downforce (bochten tempo lager)

OF

Stijvere vloer , meer gewicht , geen hogere drag maar wel weer downforce voor in de bochten.

Nu het optimale (minst slechte) compromis zoeken (wat voor elke baan uiteraard ander is)
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Ja, natuurlijk is het oplosbaar. Maar niet 'zomaar'. Ze kunnen er niet effe een centimetertje vloer op plakken hè.
  Bericht 
Forza!
Master
 
adinsx schreef:
Alleen dat op een vrij hoge frequentie


Je zou bijna een vrouwelijke coureur in die auto stoppen ;)

Piet_Piraat schreef:
een centimetertje vloer op plakken hè


Een paar dwarslatjes kan genoeg zijn. Maar plakken laat dan wrs los. Je hebt van dat zwarte dubbelzijdig tape wat er ook weer helemaal af kan. Om te testen zou het kunnen.
  Bericht 
Walker
Master
 
Forza! schreef:
Maar plakken laat dan wrs los.


Met lijm hangen hele vliegtuigen aan elkaar... Dat mag het probleem niet zijn.
  Bericht 
Forza!
Master
 
stukje vliegtuigvloer idd.. honingraat patroon. Wrrd vroeger door de BBC als een van de beste materialen genoemd om speakers te bouwen :)
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Forza! schreef:
Een paar dwarslatjes kan genoeg zijn.
Dat ze daar niet op gekomen zijn zeg. Zal vast niets met de aerodynamica doen.
  Bericht 
Forza!
Master
 
je kunt ze afronden. ;) schuin kruislings natuurlijk.
  Bericht 
VTEC_Driver
Master
Forza! schreef:
Een paar dwarslatjes kan genoeg zijn.


Zoals RedBull ze heeft, met gaatjes omdat het anders een aerodynamisch product zou zijn.
  Bericht 
18vti
Master
Dave schreef:
hobbelpaardjes zijn weer terug, al helemaal bij Ferrari. Sainz klagen. Sterkte (f)


Drammie is bont en blauw :roflol:
  Bericht 
18vti
Master
basjuh1981 schreef:
Vanaf dit seizoen is een coronavaccinatie verplicht op alle circuits in de koningsklasse in de Formule 1.


Je moet er wat voor over hebben om vet geld te krijgen voor een luizenbaantje, he.
Laten ze dan het testen/dagelijks invoeren als alternatief....is ook leuk :roflol:
  Bericht 
dvdouden
Master
Piet_Piraat schreef:
Lijkt ook met design van de sidepods te maken te hebben.
Nadruk op het woordje “óók”.
Alles hangt met elkaar samen en is van invloed op elkaar. Red Bull en Ferarri hebben duidelijk een combinatie gevonden die werkt. MB (nog) niet.
  Bericht 
zadkine
Master
Piet_Piraat schreef:
Ze kunnen er niet effe een centimetertje vloer op plakken hè.


Betekent een andere vloer persen en onder het chassis monteren. En die vloer zal, als ie stijver is, ook behoorlijk meer wegen.
  Bericht 
djee
Tour de France kenner '23
18vti schreef:
Laten ze dan


Gewoon stoppen met die gekkigheid.
  Bericht 
18vti
Master
zadkine schreef:
Betekent een andere vloer persen en onder het chassis monteren. En die vloer zal, als ie stijver is, ook behoorlijk meer wegen.


Ik verwacht dat dit gewoon een product eigenschap blijft gedurende het seizoen.

P3 nu, F1 tv pro commentators zijn ook bezorgd over drammie en zijn stuiterkar.
  Bericht 
Forza!
Master
 
Die NS reclame van vroeger "Ineens weet je het.. je wordt taxichauffeur" en met de foto van Hamilton.. ;)
  Bericht 
yj24tp
Master
 
Citaat:
De FIA laat weten dat de kwalificatie vanmiddag een kwartier later begint. Die staat nu voor 16.15 uur gepland.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Q1 gemist.

Het leeft niet echt meer hier hhmm? :| :[
  Bericht 
Wimken
Tour de France kenner '22
Dave schreef:
Het leeft niet echt meer hier

Jawel hoor. :D
  Bericht 
djee
Tour de France kenner '23
Dave schreef:
Q1 gemist.


Niets gemist, ook niet als je niet gekeken had.
  Bericht 
R
Master
:lol: Klopt wel. Hoop op vuurwerk nu in Q3
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Lijpe tijd van LeClerc, we zien het wel morgen :thumb:
  Bericht 
Suggestief
Master
PER weer sneller dan VER!
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Ja prima toch, prijzen worden morgen verdeeld.
  Bericht 
djee
Tour de France kenner '23
Dave schreef:
Ja prima toch, prijzen worden morgen verdeeld.


Zo is het, bloemen bij de finish, Perez zat echt tegen het randje.
  Bericht 
R
Master
Perez zal daar ook vaker overheen gaan als Verstappen, de komende tijd. Is mijn verwachting.
  Bericht 
JonnyJohnson
F1 kenner '21
djee schreef:
Perez zat echt tegen het randje.


Leclerc ook. Mooi toch.
  Bericht 
18vti
Master
Dave schreef:
Ja prima toch, prijzen worden morgen verdeeld


Blijft Ferrari idd...hahaaa.

Drammie geen straf? Wat een idiot! Snovv had hem eraf getikt.
  Bericht 
djee
Tour de France kenner '23
JonnyJohnson schreef:
Mooi toch


Zeker weten, houdt hij dat morgen ook vol?
  Bericht 
Mdw
Ultimate Master
18vti schreef:
Drammie geen straf? Wat een idiot! Snovv had hem eraf getikt.


:lol: :lol:
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
NU.nl schreef:
Russell vreest dat het kwestie van tijd is tot gestuiter voor ongelukken zorgt

George Russell is bang dat het niet lang meer zal duren totdat het gestuiter van de auto's in de Formule 1 tot ongelukken gaat leiden. Mercedes is een van de teams die zeer veel last heeft van het zogenoemde porpoising.

"Veel coureurs kunnen de auto nauwelijks in een rechte lijn houden op dit hobbelige circuit", zei de Brit nadat hij zaterdag als vijfde was geëindigd in de kwalificatie voor de Grand Prix van Azerbeidzjan.

"Ik denk dat het een kwestie van tijd is tot we een groot ongeluk gaan zien. Alle ingrediënten voor een ramp zijn aanwezig. Dus ja, ik weet echt niet wat de toekomst in petto heeft."

Mercedes heeft het hele seizoen al problemen met het aerodynamisch stuiteren van de auto. Het is een onbedoeld gevolg van het aanpassen van de auto's aan de nieuwe technische reglementen. De resultaten van de Duitse renstal vallen daardoor erg tegen.

Volgens Russell is het levensgevaarlijk dat de bodemplaat van de wagen constant de grond raakt op hoge snelheid. "We worden helemaal door elkaar geschud, waardoor ik nauwelijks de remzone kan zien."

"Met de huidige technologie zou dat niet zo moeten zijn. Het lijkt onnodig om een Formule 1-auto slechts enkele millimeters boven de grond te hebben terwijl we met ruim 300 kilometer per uur over het circuit rijden."

'Ook Ferrari en Red Bull hebben problemen'
Hoewel Mercedes de meeste problemen lijkt de ondervinden, ziet Russell meer teams die met gehobbel van de auto's worstelen. "Ferrari zit in hetzelfde schuitje, maar zij weten het qua snelheid wel werkend te krijgen."

De nummer vier in de WK-stand vindt dat het tijd is om actie te ondernemen. "Het is geen prettige situatie, dus het zou goed zijn om er met z'n allen nog eens naar te kijken. Het is absoluut gevaarlijk."

Ondanks de problemen met porpoising reed Charles Leclerc op het stratencircuit in Bakoe de snelste tijd. De Ferrari-coureur pakte zo voor het vierde raceweekend op rij poleposition. Max Verstappen moest genoegen nemen met de derde tijd.

De Grand Prix van Azerbeidzjan begint zondag om 13.00 uur Nederlandse tijd. Vorig jaar ging de zege naar Verstappens teamgenoot Sergio Pérez, die naast Leclerc start vanaf de eerste startrij.



Als Russel bang is voor ongelukken, moet hij naar de F!-commissie gaan en zorgen dat beide Mercedessen afgekeurd worden. Problem solved.
  Bericht 
18vti
Master
Maserati Teun schreef:
Als Russel bang is voor ongelukken, moet hij naar de F!-commissie gaan en zorgen dat beide Mercedessen afgekeurd worden. Problem solved.


Of ontslag nemen, angsthaas.... ondanks dat sneue drammie er nog zit is het geen baby klasse.
  Bericht 
Suggestief
Master
18vti schreef:
drammie

18vti schreef:
Drammie

18vti schreef:
Drammie

18vti schreef:
drammie


Pff, 1 dag; je hebt wel een complex he :lol:
Dit seizoen heet ie Rammelton.
 Pagina 32 van 81  [ 4013 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy