▼
[ 4013 berichten ]
Die was heel de race al aan het consolideren en hopen op iets vanuit strategie.
Kon zich geen dnf permitteren (tenzij samen met LeClerc).
Leek er trouwens op dat ook Sainz liever plek 2 voor het zekere had (na zijn eerdere fouten dit seizoen) dan gaan voor de winst met risico op een DNF (dan mogelijk samen met Perez) .
Behoudens de regen dus een vrij saaie optocht en eigenlijk alleen wat inhaal werk van Ghasly gezien.
Baku bedoel je? Mooi lang recht stuk en altijd feest daaro
Mooie race was het! RB het maximale eruit gehaald, super voor Perez en balen voor Charles
Slechte verliezers. Ze hebben alleen zichzelf ermee. Red Bull gaat nu ook op alle slakken zout leggen.
En RUS weer ruim voor HAM
Dit leest namelijk vrij slecht. Hobbysite hoorde ik laatst.
Ik zie liever dat Max op P1 komt.
Red Bull vindt de constructeurstitel ook erg belangrijk. Dat kan ik me voorstellen want ooit was de constructeurstitel het belangrijkste.
Dat is die oranje bril van je
Voor de teams is dat nog steeds zo. Daar zit het grote geld.
Nou, dat hebben we vorig jaar gezien. Cruisend kampioen geworden.
We gaan dit jaar nog veel strijd met het mes tussen de tanden zien. Maar dat is dan VER tegen LEC.
Laat ik het anders forumuleren: hij heeft het nooit tegen z'n teammaat op hoeven nemen. Hij heeft er meestal ook weinig aan gehad. Totdat Perez in Abu Dabi ineens wat liet zien.
1 keer....eerste seizoen RB. Moets ie het tegen Daniel opnemen.
Hoeft hij toch nog steeds niet? Zie het iig nog niet.
Dat mag hij ieder jaar, denk alleen niet dat hij het red.
Zo lang Russell zijn teammate is gaat dat ook niet meer gebeuren.
De complete afgang van het fashion statement is puur genieten, en dan Toto Wolf die hem maar de hand boven het hoofd blijft houden
Mooie tijden, ideaal om even een koffiepauze te nemen tussen het klussen door.
Bij voorbaat al dank voor de streams Dave.
▲
[ 4013 berichten ]
Dave
Webspecialist
netjes uitgereden. Max ook geen zotte dingen gedaan.. Gewoon LEC achterhouden en klaar, mooi
Dave
Webspecialist
Nette uitslag, aardige laatste aantal rondes maar dit baantje hoeft voor mij niet meer, net zoals al die andere stratencircuits. AZ wordt er ook weer zo eentje.
zadkine
Master
Dave schreef:
Max ook geen zotte dingen gedaan
Die was heel de race al aan het consolideren en hopen op iets vanuit strategie.
Kon zich geen dnf permitteren (tenzij samen met LeClerc).
Leek er trouwens op dat ook Sainz liever plek 2 voor het zekere had (na zijn eerdere fouten dit seizoen) dan gaan voor de winst met risico op een DNF (dan mogelijk samen met Perez) .
Behoudens de regen dus een vrij saaie optocht en eigenlijk alleen wat inhaal werk van Ghasly gezien.
18vti
Master
Dave schreef:
AZ wordt er ook weer zo eentje.
Baku bedoel je? Mooi lang recht stuk en altijd feest daaro
Mooie race was het! RB het maximale eruit gehaald, super voor Perez en balen voor Charles
Morbid Angel
Master
En Ferrari heeft protest ingediend tegen zowel Verstappen als Pérez wegens overschrijden van de lijn van de pit exit...
frankram
Ultimate Master
Morbid Angel schreef:
En Ferrari heeft protest ingediend tegen zowel Verstappen als Pérez wegens overschrijden van de lijn van de pit exit...
Slechte verliezers. Ze hebben alleen zichzelf ermee. Red Bull gaat nu ook op alle slakken zout leggen.
JonnyJohnson
F1 kenner '21
Heb de race niet kunnen zien, was aan het klussen.
Nu net de samenvatting op de NOS gezien, man man man wat slecht, die Dionne van der Graaf heeft er totaal geen verstand van.
Volgende race weer gewoon op SKY kijken.
Nu net de samenvatting op de NOS gezien, man man man wat slecht, die Dionne van der Graaf heeft er totaal geen verstand van.
Volgende race weer gewoon op SKY kijken.
JonnyJohnson
F1 kenner '21
Geen idee, nou eigenlijk wel.
Op sky was de Indy bezig, dus even zappen tijdens het eten, kwamen we bij de NOS.
Ja weet het eens maar nooit meer.
Op sky was de Indy bezig, dus even zappen tijdens het eten, kwamen we bij de NOS.
Ja weet het eens maar nooit meer.
ruitenheer
Master
protest inmiddels afgewezen. Max zat op de lijn met zijn linkerband, dat mag nog net. Sergio bleef volledig aan de rechterkant van de lijn.
zadkine
Master
Bij deze is de uitleg duidelijk. Geen enkele band mag de lijn volledig passeren als er zo'n regel is.
Binotto zei dat ie dat juist wou weten...waar ligt nou echt de grens.
(Misschien iets voor de toekomst als zijn rijder zoiets doet....)
Binotto zei dat ie dat juist wou weten...waar ligt nou echt de grens.
(Misschien iets voor de toekomst als zijn rijder zoiets doet....)
Suggestief
Master
Voor de liefhebbers: https://www.fia.com/sites/default/files ... ar%201.pdf
Citaat:
Article 5 c) of Chapter IV of Appendix L of the Code stipulates that at the pit exit a car “must not cross” the line.
zadkine
Master
Wat ik meer interessant vind is de constatering van de Stewards dat OOK de race director geen strengere regels mag invoeren dan in de code staan beschreven.
Als in de code staat dat je de lijn niet mag "crossen" dan mag je er nog wel op rijden.
Oftewel...pas als je met 1 wiel volledig over die lijn gaat ben je fout.
Hoe is het eigenlijk met het protest tegen Perez?
Ook (al) afgewezen?
Als in de code staat dat je de lijn niet mag "crossen" dan mag je er nog wel op rijden.
Oftewel...pas als je met 1 wiel volledig over die lijn gaat ben je fout.
Hoe is het eigenlijk met het protest tegen Perez?
Ook (al) afgewezen?
Suggestief
Master
Dikke Dakduif
Master
frankram schreef:
Slechte verliezers.
Bijzonder flauw idd. Lijkt Mercedes wel. Over Mercedes gesproken, toch mooi twee auto's in de punten En RUS weer ruim voor HAM
Range Rover Teun
Medewerker
Autoblog schreef:
Ferrari krijgt flinke boete na levensgevaarlijke radiocall aan Sainz
Het ging afgelopen weekend niet zo lekker met Ferrari in Monaco. Het radioverkeer tussen het team en Sainz is in elk geval flink beboet.
Afgelopen weekend in Monaco zagen we voor het eerst dit seizoen het Ferrari dat we de afgelopen jaren zoveel vaker hebben gezien. Daarmee bedoelen we dat er onder druk weer flinke fouten gemaakt werden door het team, met als belangrijkste natuurlijk het nodeloos door de pitsstraat rijden van Leclerc.
Want al rijd je als Charles zijnde in de snelste auto van het veld, als je team je de verkeerde dingen vertelt, kun je nog zo hard rijden, maar het wordt niks meer met een goede eindklassering. En helaas voor Ferrari was dit niet de enige fout die het team maakte dit weekend.
Ferrari laat Sainz bijna stoppen op de racelijn
Er ging namelijk eerder al iets vreselijk mis in de communicatie tussen Ferrari en een coureur, Carlos Sainz in dit geval. Op de derde vrije training zorgde een call van Ferrari namelijk bijna voor een megaklapper.
Sainz was zich aan het voorbereiden op een snelle ronde en liet een gat vallen om wat ruimte te maken. Dat mocht van Ferrari, er zat volgens hen namelijk niemand vlak achter hem. Tegelijkertijd was Stroll al bezig met een snelle ronde en ging Yuki Tsunoda net de pits in. Stroll moest om de Japanner heen en zag toen Sainz vlak voor hem.
Alleen door snel reageren van Stroll ging het toen niet mis. En al kon je Sianz niet eens echt iets verwijten, de FIA is niet blij dat hij bijna stil ging staan op de racelijn. Bovendien was het niet de eerste keer dat zoiets gebeurde, een dag eerder klapte Sebastian Vettel bijna achterop een langzaam rijdende Sainz.
Fia deelt boete en reprimande uit
De stewards waren vanzelfsprekend ‘not amused’ en zagen deze akkefietjes dan ook niet door de vingers. Ferrari kreeg een boete van 25.000 dollar en Carlos Sainz mocht een officiële reprimande in ontvangst nemen. Hiermee moet volgens de stewards duidelijk worden dat stilstaan op de racelijn NIET getolereerd wordt en foute radiocalls al helemaal niet.
Dus. Dat belooft nog wat. Als Ferrari nu al onder de druk lijkt te bezwijken, hoe erg zal het worden als het kampioenschap meer richting de beslissende fase gaat? Laten we in vredesnaam maar hopen dat het falen aan de pitmuur geen gewonden oplevert.
Dat is het ook allemaal niet waard.
Het ging afgelopen weekend niet zo lekker met Ferrari in Monaco. Het radioverkeer tussen het team en Sainz is in elk geval flink beboet.
Afgelopen weekend in Monaco zagen we voor het eerst dit seizoen het Ferrari dat we de afgelopen jaren zoveel vaker hebben gezien. Daarmee bedoelen we dat er onder druk weer flinke fouten gemaakt werden door het team, met als belangrijkste natuurlijk het nodeloos door de pitsstraat rijden van Leclerc.
Want al rijd je als Charles zijnde in de snelste auto van het veld, als je team je de verkeerde dingen vertelt, kun je nog zo hard rijden, maar het wordt niks meer met een goede eindklassering. En helaas voor Ferrari was dit niet de enige fout die het team maakte dit weekend.
Ferrari laat Sainz bijna stoppen op de racelijn
Er ging namelijk eerder al iets vreselijk mis in de communicatie tussen Ferrari en een coureur, Carlos Sainz in dit geval. Op de derde vrije training zorgde een call van Ferrari namelijk bijna voor een megaklapper.
Sainz was zich aan het voorbereiden op een snelle ronde en liet een gat vallen om wat ruimte te maken. Dat mocht van Ferrari, er zat volgens hen namelijk niemand vlak achter hem. Tegelijkertijd was Stroll al bezig met een snelle ronde en ging Yuki Tsunoda net de pits in. Stroll moest om de Japanner heen en zag toen Sainz vlak voor hem.
Alleen door snel reageren van Stroll ging het toen niet mis. En al kon je Sianz niet eens echt iets verwijten, de FIA is niet blij dat hij bijna stil ging staan op de racelijn. Bovendien was het niet de eerste keer dat zoiets gebeurde, een dag eerder klapte Sebastian Vettel bijna achterop een langzaam rijdende Sainz.
Fia deelt boete en reprimande uit
De stewards waren vanzelfsprekend ‘not amused’ en zagen deze akkefietjes dan ook niet door de vingers. Ferrari kreeg een boete van 25.000 dollar en Carlos Sainz mocht een officiële reprimande in ontvangst nemen. Hiermee moet volgens de stewards duidelijk worden dat stilstaan op de racelijn NIET getolereerd wordt en foute radiocalls al helemaal niet.
Dus. Dat belooft nog wat. Als Ferrari nu al onder de druk lijkt te bezwijken, hoe erg zal het worden als het kampioenschap meer richting de beslissende fase gaat? Laten we in vredesnaam maar hopen dat het falen aan de pitmuur geen gewonden oplevert.
Dat is het ook allemaal niet waard.
Dave
Webspecialist
Citaat:
Er ging namelijk .. Ferrari namelijk bijna .. volgens hen namelijk niemand
Dit leest namelijk vrij slecht. Hobbysite hoorde ik laatst.
Range Rover Teun
Medewerker
RTL Nieuws schreef:
Gelijke kansen voor Verstappen en Pérez bij Red Bull
Sergio Pérez mag dit seizoen met teamgenoot Max Verstappen strijden om de wereldtitel in de Formule 1. "Het maakt ons niet uit wie van de twee wereldkampioen wordt", zegt teambaas Christian Horner van Red Bull op motorsport.com.
"Of het Max wordt of Checo, ze zijn allebei coureur van Red Bull en ze krijgen gelijke kansen", aldus Horner. "We vinden dit jaar het wereldkampioenschap bij de constructeurs ook heel belangrijk."
Vorm van zijn leven
Pérez won afgelopen zondag de Grote Prijs van Monaco en had ook al winstkansen in de Grote Prijs van Spanje. In de race in Barcelona moest de Mexicaan nog luisteren naar de teamorders en de zege laten aan regerend wereldkampioen Verstappen.
"We hebben erover gesproken en hij begreep volkomen de teamtactiek in Spanje. Maar het is duidelijk dat Checo in de vorm van zijn leven is en dat is al het hele seizoen zo. Het verschil met Max is echt kleiner geworden", aldus Horner.
De teambaas houdt voor ogen dat het seizoen lang is. "Ook om die reden is het goed om twee coureurs te hebben die het gevecht met Ferrari aankunnen. Want Ferrari is tot nog toe een geduchte concurrent gebleken. We moeten als collectief zorgen dat we voor Ferrari eindigen."
Sterk in Bakoe
Verstappen boekte dit jaar al vier zeges en leidt het kampioenschap met 125 punten. Charles Leclerc van Ferrari volgt met 116 punten en Pérez staat derde met 110 punten. "We moeten Pérez in de gaten houden voor de volgende race in Azerbeidzjan, want op het circuit van Bakoe is hij altijd sterk", aldus Horner.
Sergio Pérez mag dit seizoen met teamgenoot Max Verstappen strijden om de wereldtitel in de Formule 1. "Het maakt ons niet uit wie van de twee wereldkampioen wordt", zegt teambaas Christian Horner van Red Bull op motorsport.com.
"Of het Max wordt of Checo, ze zijn allebei coureur van Red Bull en ze krijgen gelijke kansen", aldus Horner. "We vinden dit jaar het wereldkampioenschap bij de constructeurs ook heel belangrijk."
Vorm van zijn leven
Pérez won afgelopen zondag de Grote Prijs van Monaco en had ook al winstkansen in de Grote Prijs van Spanje. In de race in Barcelona moest de Mexicaan nog luisteren naar de teamorders en de zege laten aan regerend wereldkampioen Verstappen.
"We hebben erover gesproken en hij begreep volkomen de teamtactiek in Spanje. Maar het is duidelijk dat Checo in de vorm van zijn leven is en dat is al het hele seizoen zo. Het verschil met Max is echt kleiner geworden", aldus Horner.
De teambaas houdt voor ogen dat het seizoen lang is. "Ook om die reden is het goed om twee coureurs te hebben die het gevecht met Ferrari aankunnen. Want Ferrari is tot nog toe een geduchte concurrent gebleken. We moeten als collectief zorgen dat we voor Ferrari eindigen."
Sterk in Bakoe
Verstappen boekte dit jaar al vier zeges en leidt het kampioenschap met 125 punten. Charles Leclerc van Ferrari volgt met 116 punten en Pérez staat derde met 110 punten. "We moeten Pérez in de gaten houden voor de volgende race in Azerbeidzjan, want op het circuit van Bakoe is hij altijd sterk", aldus Horner.
Ik zie liever dat Max op P1 komt.
Red Bull vindt de constructeurstitel ook erg belangrijk. Dat kan ik me voorstellen want ooit was de constructeurstitel het belangrijkste.
basjuh1981
Master
Maserati Teun schreef:
Ik zie liever dat Max op P1 komt.
Dat is die oranje bril van je
Maserati Teun schreef:
Dat kan ik me voorstellen want ooit was de constructeurstitel het belangrijkste.
Voor de teams is dat nog steeds zo. Daar zit het grote geld.
djee
Tour de France kenner '23
Max wint nog steeds 9/10x van Checo. Maak mij geen zorgen om Perez, wel goed dat hij nu mee doet en punten weg snoept en RB kan nog betere strategieën toepassen.
Raymond
Master
Ik vind het een goede zet van RB. Max is gewend om met 2 vingers in de neus te racen, nou moet hij aan de bak.
Suggestief
Master
Raymond schreef:
Max is gewend om met 2 vingers in de neus te racen
Nou, dat hebben we vorig jaar gezien. Cruisend kampioen geworden.
Dikke Dakduif
Master
Raymond schreef:
Max is gewend om met 2 vingers in de neus te racen, nou moet hij aan de bak.
Volgens mij gaat hij al jaren vol aan de bak maar meestal niet tegen zijn team maat. In de eerste helft van 2021 was Perez net zo ondermaats als zijn beide voorgangers. Pas later werd hij een beetje nuttig voor het team. Dit jaar zit ie er beter bij maar de belangrijkste reden dat hij niet ver achter Max in het kampioenschap staat, is toch echt een extra DNF.We gaan dit jaar nog veel strijd met het mes tussen de tanden zien. Maar dat is dan VER tegen LEC.
Raymond
Master
Suggestief schreef:
Nou, dat hebben we vorig jaar gezien. Cruisend kampioen geworden.
Laat ik het anders forumuleren: hij heeft het nooit tegen z'n teammaat op hoeven nemen. Hij heeft er meestal ook weinig aan gehad. Totdat Perez in Abu Dabi ineens wat liet zien.
Suggestief
Master
Nee, dat klopt. Voorlopig pakt het voor VER beter uit dat voor HAM.
Het gat tussen PER en LEC is kleiner dan het gat tussen LEC en VER.
PER heeft vast wat vleugels daardoor.
Het gat tussen PER en LEC is kleiner dan het gat tussen LEC en VER.
PER heeft vast wat vleugels daardoor.
zadkine
Master
Raymond schreef:
hij heeft het nooit
1 keer....eerste seizoen RB. Moets ie het tegen Daniel opnemen.
Dave
Webspecialist
djee
Tour de France kenner '23
Raymond schreef:
hij heeft het nooit tegen z'n teammaat op hoeven nemen.
Hoeft hij toch nog steeds niet? Zie het iig nog niet.
djee
Tour de France kenner '23
18vti schreef:
Perez mag 2023 voor de titel.
Dat mag hij ieder jaar, denk alleen niet dat hij het red.
maarten28
Master
Mdw schreef:
Als goed zolang Hamilton maar niet wint of kampioen wordt
Zo lang Russell zijn teammate is gaat dat ook niet meer gebeuren.
Dikke Dakduif
Master
maarten28 schreef:
Zo lang Russell zijn teammate is gaat dat ook niet meer gebeuren.
Spijker, kop De complete afgang van het fashion statement is puur genieten, en dan Toto Wolf die hem maar de hand boven het hoofd blijft houden
Pita
Master
Voor de teams is het constructeurskampioenschap het belangrijkst, de financiële vergoeding van de FOCWA is afhankelijk van het aantal punten.
Piet_Piraat
Master
Suggestief schreef:
De race start om 13:00, opletten dus.
Zo. Da's knap vroeg. Dan moet ik wel heel lang het nieuws ontwijken
JonnyJohnson
F1 kenner '21
Suggestief schreef:
De race start om 13:00
Mooie tijden, ideaal om even een koffiepauze te nemen tussen het klussen door.
Bij voorbaat al dank voor de streams Dave.
Wie zijn er online
Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum