Pagina 7 van 8  [ 390 berichten ]
  Bericht 
zadkine
Master
Piet_Piraat schreef:
En uiteindelijk zal de afschrijving op deze units wel stijgen. Ergens gaat die bel wel uit de markt.


Alleen als er genoeg 2e hands op de markt komt.
Momenteel , met de effecten van corona op onderdelen productie (china) is er vooral een tekort aan nieuwe E auto's....dat gaat zich vertalen naar een wat langer doorlopend tekort op de 2e hands markt.
En Timmerfrans kennende...benzine rijden wordt zo duur gemaakt dat straks de 2e hands waarde van die wagens gaat kelderen....want alleen export naar afrika kan dan nog...en eventueel als er vrede komt zou Rusland een markt voor 2e hands kunnen worden.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Dat duurt nog wel heul lang. Als nu 2-3% van het totale wagenpark elektrisch is, is over vijf jaar echt niet iedereen over.
  Bericht 
basjuh1981
Master
Piet_Piraat schreef:
is over vijf jaar echt niet iedereen over.


Over 50 jaar ook niet. Er zit genoeg olie in de grond. Dat gaat niet op.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Dat weet ik niet. Maar het zal. Ik kom er wel achter, en ergens in de loop van de tijd komt er vast een keer een EV ivm de kosten.
  Bericht 
adinsx
Master
Zakelijk zal het harder gaan omdat bedrijven het verplicht zijn. Per 1 juni moeten ze (bij >100 medewerkers) hun CO2-voetafdruk ook qua vervoer melden volgens mij / bijhouden. Stimulering van EV is dan een gemakkelijke onder de leaseauto's.
  Bericht 
Blaataap
Master
adinsx schreef:
Zakelijk zal het harder gaan omdat bedrijven het verplicht zijn. Per 1 juni moeten ze (bij >100 medewerkers) hun CO2-voetafdruk ook qua vervoer melden volgens mij / bijhouden. Stimulering van EV is dan een gemakkelijke onder de leaseauto's.


Je ziet ook steeds meer mobiliteitsvergoedingen met 100% vergoeding van OV, zelfs 1e klas (Goudappel en RHDHV bijv.) en echt nog maar bij uitzondering een leaseauto of leen-/poolauto.
Gemeente waar ik nu werk, en ook de provincie trouwens, staan alleen zakelijke autoreizen toe als een OV-reis niet haalbaar is.
  Bericht 
adinsx
Master
Tja, waarom zou de huidige werkgever de leaseauto's hebben afgeschaft en krijg je nu een mager mobiliteitsbudget...

Nieuwe baas dan weer wel een leaseauto, mede omdat de standplaats thuis is. Dan is elke kilometer zakelijk en daarmee kom ik boven de drempel uit. Overigens stimuleren ze dan nog steeds om te carpoolen of het OV te pakken waar het kan. Eens kijken wat de spelregels precies zijn. Morgen eerst de laatste werkdag op kantoor in Zeist voltooien. :[
  Bericht 
zadkine
Master
Hier kan de werkgever het zakelijke gebruik van de auto niet afschaffen. Werkt niet echt....met OV naar een spoed patiënt gaan.
Los daarvan..werkgever is vaak tevens gebruiker van het vervoermiddel bij eigen praktijken, zzpérs ed.
Maar ook als er een commercieel bedrijf een huisartsen hoed runt zal die niet kunnen zeggen...artsen , voortaan geen auto meer vanwege CO2 toestanden.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Gelukkig noem je weer een beroepsgroep waarbij het voorbeeld goed te generaliseren is naar de rest van de bevolking.
  Bericht 
zadkine
Master
Piet_Piraat schreef:
Gelukkig noem je weer een beroepsgroep waarbij het voorbeeld goed te generaliseren is naar de rest van de bevolking.


Natuurlijk....hoeveel andere zorgmedewerkers zitten in hetzelfde schuitje?
Hoeveel onderhouds monteurs?
Hoeveel andere buitendienst medewerkers?

Grote voordeel van de groep die ik noemde....iedereen, zelfs de grootste autohater (D66 en GL mensen) snappen dit voorbeeld tenminste nog.
  Bericht 
Blaataap
Master
zadkine schreef:
Natuurlijk....hoeveel andere zorgmedewerkers zitten in hetzelfde schuitje?


Niet zoveel. Vrijwel geen enkele zorginstelling heeft leaseauto's voor haar medewerkers. Dat zijn allemaal privévoertuigen.
  Bericht 
zadkine
Master
Blaataap schreef:
Niet zoveel. Vrijwel geen enkele zorginstelling heeft leaseauto's voor haar medewerkers. Dat zijn allemaal privévoertuigen.


Hm, hier zie ik ze in de regio echt rondrijden met hun bestikkerde kleine auto's naar de hulpbehoevenden. Zakelijke auto's derhalve van bv Carint.

Kan me voorstellen dat in een stad als Amsterdam en Utrecht het weinig nut heeft auto's in te zetten voor zorg aan huis....dat ligt in de buitengebieden echter anders.
  Bericht 
Blaataap
Master
zadkine schreef:
Zakelijke auto's


Maar geen leasers. En ja, daar gaan ook echt wel regels over komen waar deze thuiszorgbedrijven aan worden gebonden.
  Bericht 
zerty
Master
zadkine schreef:
Hm, hier zie ik ze in de regio echt rondrijden


Hier ook,


Bijlagen :


  Bericht 
lacheisleuk
Master
 
Blaataap schreef:
Maar geen leasers. En ja, daar gaan ook echt wel regels over komen waar deze thuiszorgbedrijven aan worden gebonden.

Hier hebben ze ze ook. Een serie elektrische Twingotjes, zie je af en toe aan de laadpalen zo links en rechts staan.
  Bericht 
DidbeZ
Master
adinsx schreef:
Tja, of je nou 500 of 530 euro in de maand betaald. Als je je vier jaar ergert is het die paar tientjes wel waard. :[


7 pagina's vullen om tot deze conclusie te komen over een keuze die je voor het starten van het topic eigenlijk al gemaakt had :lol: :lol:
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Die zeven pagina's zijn voornamelijk door anderen gevuld en je opent vaak een discussie met anderen om je eigen gedachten bevestigd te zien worden of dat er nog andere ideeën zijn waar je zelf niet aan gedacht hebt. Wat is daar lachwekkend aan?
  Bericht 
adinsx
Master
Dave schreef:
opent vaak een discussie met anderen om je eigen gedachten bevestigd te zien worden of dat er nog andere ideeën zijn waar je zelf niet aan gedacht hebt.


Dit. Mijn collega kwam met de Y op de proppen met: Daar moet je echt even in gaan rijden want het is een hele goede aanbieding (en nu nog meer). Ik weet het, lastig te geloven, maar ik was nog nooit zó dichtbij het kiezen van een ander merk.

Enyaq, ID4/5, Cupra Born, BMW iX1, Q4 etron, ze zijn allemaal de revue gepasseerd maar uiteindelijk na vele afwegingen in prijs, benodigde ruimte, design en gevoel, kwam ik bij de voorraad Techno uit.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
zadkine schreef:
Hm, hier zie ik ze in de regio echt rondrijden met hun bestikkerde kleine auto's naar de hulpbehoevenden. Zakelijke auto's derhalve van bv Carint.
Dat is niet per se lease, maar soms gewoon een klein kuthok vol stickers dat eigendom is van de werkgever.
  Bericht 
zadkine
Master
Piet_Piraat schreef:
Dat is niet per se lease, maar soms gewoon een klein kuthok vol stickers dat eigendom is van de werkgever.


Zelfs dan ....Zo'n werkgever kan niet tientallen, mogelijk honderd of meer van die kuthokken zelf investeren.
Maar het zou dus ook financial lease kunnen zijn.
  Bericht 
adinsx
Master
Vandaag de auto bij huis gehad om te puzzelen waar het oplaadpunt moet komen. Ben er nog niet helemaal over uit. Eerst komende week checken of het een wallbox of paal is/moet worden of dat het niet uit maakt. Plan vooralsnog: wallbox met vaste kabel net achter de regenpijp.



Betekent wel voorwaarts parkeren in geval van laden. Links van de oprit komt na de zomer nog een schutting / hekwerk.



Interieur een stuk minder saai dan een Y, maar ook minder ruim uiteraard.






Youtube video
  Bericht 
Blaataap
Master
adinsx schreef:
Betekent wel voorwaarts parkeren in geval van laden.


Nee joh, gebruik een iets langere kabel en klaar ben je.
  Bericht 
Rover
Master
Waarom dan niet de laadpaal plaatsen naast de schutting die gaat komen?
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Zo'n losse paal op m'n oprit zou ik ook niet per se willen. Gewoon een langere kabel inderdaad. Want vooruit inparkeren is voor sukkels.
  Bericht 
Mdw
Ultimate Master
Dat dus , zo’n paal wordt natuurlijk geheid en keer plat gereden ,…. :x
  Bericht 
adinsx
Master
De vrouw rijdt ook in de auto inderdaad... Gistermiddag terug naar de dealer. Man man man... stukje binnenverhoging van de rotonde, lomp de hoek om. Wat is dat toch, zonder enige gevoel een splinternieuwe auto domweg naar de bestemming trappen.

Wordt nog wat met die 20" :fp:
  Bericht 
Raymond
Master
Een met 7 meter kabel nemen. Niet de vrouw maar de wallbox.
  Bericht 
wellproc
Master
Voor de vrouw 2 meter, gemeten vanuit het midden van het aanrecht? :devil:
  Bericht 
zerty
Master
Blaataap schreef:
Nee joh, gebruik een iets langere kabel en klaar ben je.


Lijkt mij dat die al lang genoeg zijn om aan de andere kant van de auto te komen.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Je kan toch zo'n wasbox-arm ophangen? Klaar ben je.
  Bericht 
wellproc
Master
Dave schreef:
Je kan toch zo'n wasbox-arm ophangen? Klaar ben je.


Mooi man, aan je gevel...
Dat gedoe met die kabels is eigenlijk helemaal niets. Laat gewoon een dikke inductieve plaat onder je oprit leggen. :kniktja: 8)
  Bericht 
Dave
Webspecialist
wellproc schreef:
Mooi man, aan je gevel


jah.. regenpijp hept ie al. Ik zie het probleem niet.
  Bericht 
wellproc
Master
Die regenpijp is ook niet mooi.

Dus:
1. Zinken pijp laten plaatsen.
2. Inductielaadunit in de oprit.

Veel mooierder en beterder enzo :P

(FI voor al je onverwachte verbouwingen :woop: )
  Bericht 
adinsx
Master
Zinken pijp(en) komen er zeker. Het huis naast ons waarmee ze komende week beginnen aan de kalkzandsteen krijgt zinken pijpen en dan nemen ze die bij ons ook mee :thumb:

Voor onverwachte verbouwingen heb ik de vrouw al... was de middag bezig met schapjes, fotolijstjes en andere ellende ophangen. Nu maar gezegd dat de klusjeslijst niet langer gaat worden in de resterende 7 vrije dagen. De groeten.

AkuPanels wel binnen, dus dat mot ook nog.
  Bericht 
wellproc
Master
Succes dan maar! :P
  Bericht 
Raymond
Master
wellproc schreef:
Voor de vrouw 2 meter, gemeten vanuit het midden van het aanrecht? :devil:

Ik zou 'm iets langer maken, anders schijt ze de hele keuken onder.
  Bericht 
NoCashCow
Master
 
Nou snap ik wel waarom ze vroeger de plee direct achter de keuken plaatsten. Scheelt aardig in de ketting.
  Bericht 
maarten28
Master
adinsx schreef:
Betekent wel voorwaarts parkeren in geval van laden. Links van de oprit komt na de zomer nog een schutting / hekwerk.


Komen Koot en Bie toch weer om de hoek kijken he? Had je een Tesla gekocht, had je dat probleem niet. :lol:
  Bericht 
Blaataap
Master
Die Tesla parkeert zichzelf in dwars door de schutting heen als je de video's mag geloven :lol: :lol:
  Bericht 
Blaataap
Master
Dat zou ik als wegbeheerder niet toestaan.
  Bericht 
basjuh1981
Master
Want?
  Bericht 
maarten28
Master
Zure mensen zien die kabel liggen en gaan er dan over struikelen.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
daarom moet je ook mijn wasbox-arm nemen
  Bericht 
maarten28
Master
Zure mensen zien die arm hangen en gaan dan hun hoofd eraan stoten. Ook als die 3 meter boven de grond hangt.
Maar verder wel een leuke oplossing. Lelijk ook, want dat ding hangt dus altijd aan de muur.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Ja, heb ik verder toch niets mee te maken. Je zit sowieso binnen, lekker boeiend wat er aan de muur hangt. Anders moet je verhuizen met je elektrohok naar iets met een garage.
  Bericht 
DidbeZ
Master
In welke auto zitten de kinderen het meest / welke rij je het meest alleen in? Die eerste wil je 'vooraan' hebben ivm openen van deuren. De andere kan langs de schutting staan (misschien een heg overwegen ivm deuren?). Dan weet je waar de EV komt en dus je laadoplossing. Een paal in de heg of box aan de muur.
  Bericht 
Raymond
Master
Blaataap schreef:
Dat zou ik als wegbeheerder niet toestaan.

Hij zit toch mooi in de gleuf?
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Ahja, netjes.. Moeilijk te zien op de computer, telefoon maakt het groter.
  Bericht 
Blaataap
Master
Raymond schreef:
Hij zit toch mooi in de gleuf?


Gleuf loopt over trottoir, kans op struikelgevaar/uitglijden/vastraken rollator etc. Dit is een ronduit waardeloze oplossing. Afwerking/aansluiting bij inritblokken is ook om te janken.
 Pagina 7 van 8  [ 390 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy