▼
[ 390 berichten ]
Alleen als er genoeg 2e hands op de markt komt.
Momenteel , met de effecten van corona op onderdelen productie (china) is er vooral een tekort aan nieuwe E auto's....dat gaat zich vertalen naar een wat langer doorlopend tekort op de 2e hands markt.
En Timmerfrans kennende...benzine rijden wordt zo duur gemaakt dat straks de 2e hands waarde van die wagens gaat kelderen....want alleen export naar afrika kan dan nog...en eventueel als er vrede komt zou Rusland een markt voor 2e hands kunnen worden.
Over 50 jaar ook niet. Er zit genoeg olie in de grond. Dat gaat niet op.
Je ziet ook steeds meer mobiliteitsvergoedingen met 100% vergoeding van OV, zelfs 1e klas (Goudappel en RHDHV bijv.) en echt nog maar bij uitzondering een leaseauto of leen-/poolauto.
Gemeente waar ik nu werk, en ook de provincie trouwens, staan alleen zakelijke autoreizen toe als een OV-reis niet haalbaar is.
Natuurlijk....hoeveel andere zorgmedewerkers zitten in hetzelfde schuitje?
Hoeveel onderhouds monteurs?
Hoeveel andere buitendienst medewerkers?
Grote voordeel van de groep die ik noemde....iedereen, zelfs de grootste autohater (D66 en GL mensen) snappen dit voorbeeld tenminste nog.
Niet zoveel. Vrijwel geen enkele zorginstelling heeft leaseauto's voor haar medewerkers. Dat zijn allemaal privévoertuigen.
Hm, hier zie ik ze in de regio echt rondrijden met hun bestikkerde kleine auto's naar de hulpbehoevenden. Zakelijke auto's derhalve van bv Carint.
Kan me voorstellen dat in een stad als Amsterdam en Utrecht het weinig nut heeft auto's in te zetten voor zorg aan huis....dat ligt in de buitengebieden echter anders.
Maar geen leasers. En ja, daar gaan ook echt wel regels over komen waar deze thuiszorgbedrijven aan worden gebonden.
Hier hebben ze ze ook. Een serie elektrische Twingotjes, zie je af en toe aan de laadpalen zo links en rechts staan.
7 pagina's vullen om tot deze conclusie te komen over een keuze die je voor het starten van het topic eigenlijk al gemaakt had
Dit. Mijn collega kwam met de Y op de proppen met: Daar moet je echt even in gaan rijden want het is een hele goede aanbieding (en nu nog meer). Ik weet het, lastig te geloven, maar ik was nog nooit zó dichtbij het kiezen van een ander merk.
Enyaq, ID4/5, Cupra Born, BMW iX1, Q4 etron, ze zijn allemaal de revue gepasseerd maar uiteindelijk na vele afwegingen in prijs, benodigde ruimte, design en gevoel, kwam ik bij de voorraad Techno uit.
Zelfs dan ....Zo'n werkgever kan niet tientallen, mogelijk honderd of meer van die kuthokken zelf investeren.
Maar het zou dus ook financial lease kunnen zijn.
Nee joh, gebruik een iets langere kabel en klaar ben je.
Lijkt mij dat die al lang genoeg zijn om aan de andere kant van de auto te komen.
Mooi man, aan je gevel...
Dat gedoe met die kabels is eigenlijk helemaal niets. Laat gewoon een dikke inductieve plaat onder je oprit leggen.
Ik zou 'm iets langer maken, anders schijt ze de hele keuken onder.
Komen Koot en Bie toch weer om de hoek kijken he? Had je een Tesla gekocht, had je dat probleem niet.
Gleuf loopt over trottoir, kans op struikelgevaar/uitglijden/vastraken rollator etc. Dit is een ronduit waardeloze oplossing. Afwerking/aansluiting bij inritblokken is ook om te janken.
▲
[ 390 berichten ]
zadkine
Master
Piet_Piraat schreef:
En uiteindelijk zal de afschrijving op deze units wel stijgen. Ergens gaat die bel wel uit de markt.
Alleen als er genoeg 2e hands op de markt komt.
Momenteel , met de effecten van corona op onderdelen productie (china) is er vooral een tekort aan nieuwe E auto's....dat gaat zich vertalen naar een wat langer doorlopend tekort op de 2e hands markt.
En Timmerfrans kennende...benzine rijden wordt zo duur gemaakt dat straks de 2e hands waarde van die wagens gaat kelderen....want alleen export naar afrika kan dan nog...en eventueel als er vrede komt zou Rusland een markt voor 2e hands kunnen worden.
Piet_Piraat
Master
Dat duurt nog wel heul lang. Als nu 2-3% van het totale wagenpark elektrisch is, is over vijf jaar echt niet iedereen over.
basjuh1981
Master
Piet_Piraat schreef:
is over vijf jaar echt niet iedereen over.
Over 50 jaar ook niet. Er zit genoeg olie in de grond. Dat gaat niet op.
Piet_Piraat
Master
Dat weet ik niet. Maar het zal. Ik kom er wel achter, en ergens in de loop van de tijd komt er vast een keer een EV ivm de kosten.
adinsx
Master
Zakelijk zal het harder gaan omdat bedrijven het verplicht zijn. Per 1 juni moeten ze (bij >100 medewerkers) hun CO2-voetafdruk ook qua vervoer melden volgens mij / bijhouden. Stimulering van EV is dan een gemakkelijke onder de leaseauto's.
Blaataap
Master
adinsx schreef:
Zakelijk zal het harder gaan omdat bedrijven het verplicht zijn. Per 1 juni moeten ze (bij >100 medewerkers) hun CO2-voetafdruk ook qua vervoer melden volgens mij / bijhouden. Stimulering van EV is dan een gemakkelijke onder de leaseauto's.
Je ziet ook steeds meer mobiliteitsvergoedingen met 100% vergoeding van OV, zelfs 1e klas (Goudappel en RHDHV bijv.) en echt nog maar bij uitzondering een leaseauto of leen-/poolauto.
Gemeente waar ik nu werk, en ook de provincie trouwens, staan alleen zakelijke autoreizen toe als een OV-reis niet haalbaar is.
adinsx
Master
Tja, waarom zou de huidige werkgever de leaseauto's hebben afgeschaft en krijg je nu een mager mobiliteitsbudget...
Nieuwe baas dan weer wel een leaseauto, mede omdat de standplaats thuis is. Dan is elke kilometer zakelijk en daarmee kom ik boven de drempel uit. Overigens stimuleren ze dan nog steeds om te carpoolen of het OV te pakken waar het kan. Eens kijken wat de spelregels precies zijn. Morgen eerst de laatste werkdag op kantoor in Zeist voltooien.
Nieuwe baas dan weer wel een leaseauto, mede omdat de standplaats thuis is. Dan is elke kilometer zakelijk en daarmee kom ik boven de drempel uit. Overigens stimuleren ze dan nog steeds om te carpoolen of het OV te pakken waar het kan. Eens kijken wat de spelregels precies zijn. Morgen eerst de laatste werkdag op kantoor in Zeist voltooien.
zadkine
Master
Hier kan de werkgever het zakelijke gebruik van de auto niet afschaffen. Werkt niet echt....met OV naar een spoed patiënt gaan.
Los daarvan..werkgever is vaak tevens gebruiker van het vervoermiddel bij eigen praktijken, zzpérs ed.
Maar ook als er een commercieel bedrijf een huisartsen hoed runt zal die niet kunnen zeggen...artsen , voortaan geen auto meer vanwege CO2 toestanden.
Los daarvan..werkgever is vaak tevens gebruiker van het vervoermiddel bij eigen praktijken, zzpérs ed.
Maar ook als er een commercieel bedrijf een huisartsen hoed runt zal die niet kunnen zeggen...artsen , voortaan geen auto meer vanwege CO2 toestanden.
Piet_Piraat
Master
Gelukkig noem je weer een beroepsgroep waarbij het voorbeeld goed te generaliseren is naar de rest van de bevolking.
zadkine
Master
Piet_Piraat schreef:
Gelukkig noem je weer een beroepsgroep waarbij het voorbeeld goed te generaliseren is naar de rest van de bevolking.
Natuurlijk....hoeveel andere zorgmedewerkers zitten in hetzelfde schuitje?
Hoeveel onderhouds monteurs?
Hoeveel andere buitendienst medewerkers?
Grote voordeel van de groep die ik noemde....iedereen, zelfs de grootste autohater (D66 en GL mensen) snappen dit voorbeeld tenminste nog.
Blaataap
Master
zadkine schreef:
Natuurlijk....hoeveel andere zorgmedewerkers zitten in hetzelfde schuitje?
Niet zoveel. Vrijwel geen enkele zorginstelling heeft leaseauto's voor haar medewerkers. Dat zijn allemaal privévoertuigen.
zadkine
Master
Blaataap schreef:
Niet zoveel. Vrijwel geen enkele zorginstelling heeft leaseauto's voor haar medewerkers. Dat zijn allemaal privévoertuigen.
Hm, hier zie ik ze in de regio echt rondrijden met hun bestikkerde kleine auto's naar de hulpbehoevenden. Zakelijke auto's derhalve van bv Carint.
Kan me voorstellen dat in een stad als Amsterdam en Utrecht het weinig nut heeft auto's in te zetten voor zorg aan huis....dat ligt in de buitengebieden echter anders.
Blaataap
Master
zadkine schreef:
Zakelijke auto's
Maar geen leasers. En ja, daar gaan ook echt wel regels over komen waar deze thuiszorgbedrijven aan worden gebonden.
lacheisleuk
Master
Blaataap schreef:
Maar geen leasers. En ja, daar gaan ook echt wel regels over komen waar deze thuiszorgbedrijven aan worden gebonden.
Hier hebben ze ze ook. Een serie elektrische Twingotjes, zie je af en toe aan de laadpalen zo links en rechts staan.
DidbeZ
Master
adinsx schreef:
Tja, of je nou 500 of 530 euro in de maand betaald. Als je je vier jaar ergert is het die paar tientjes wel waard.
7 pagina's vullen om tot deze conclusie te komen over een keuze die je voor het starten van het topic eigenlijk al gemaakt had
Dave
Webspecialist
Die zeven pagina's zijn voornamelijk door anderen gevuld en je opent vaak een discussie met anderen om je eigen gedachten bevestigd te zien worden of dat er nog andere ideeën zijn waar je zelf niet aan gedacht hebt. Wat is daar lachwekkend aan?
adinsx
Master
Dave schreef:
opent vaak een discussie met anderen om je eigen gedachten bevestigd te zien worden of dat er nog andere ideeën zijn waar je zelf niet aan gedacht hebt.
Dit. Mijn collega kwam met de Y op de proppen met: Daar moet je echt even in gaan rijden want het is een hele goede aanbieding (en nu nog meer). Ik weet het, lastig te geloven, maar ik was nog nooit zó dichtbij het kiezen van een ander merk.
Enyaq, ID4/5, Cupra Born, BMW iX1, Q4 etron, ze zijn allemaal de revue gepasseerd maar uiteindelijk na vele afwegingen in prijs, benodigde ruimte, design en gevoel, kwam ik bij de voorraad Techno uit.
Piet_Piraat
Master
zadkine schreef:
Hm, hier zie ik ze in de regio echt rondrijden met hun bestikkerde kleine auto's naar de hulpbehoevenden. Zakelijke auto's derhalve van bv Carint.
Dat is niet per se lease, maar soms gewoon een klein kuthok vol stickers dat eigendom is van de werkgever.
zadkine
Master
Piet_Piraat schreef:
Dat is niet per se lease, maar soms gewoon een klein kuthok vol stickers dat eigendom is van de werkgever.
Zelfs dan ....Zo'n werkgever kan niet tientallen, mogelijk honderd of meer van die kuthokken zelf investeren.
Maar het zou dus ook financial lease kunnen zijn.
adinsx
Master
Vandaag de auto bij huis gehad om te puzzelen waar het oplaadpunt moet komen. Ben er nog niet helemaal over uit. Eerst komende week checken of het een wallbox of paal is/moet worden of dat het niet uit maakt. Plan vooralsnog: wallbox met vaste kabel net achter de regenpijp.
Betekent wel voorwaarts parkeren in geval van laden. Links van de oprit komt na de zomer nog een schutting / hekwerk.
Interieur een stuk minder saai dan een Y, maar ook minder ruim uiteraard.
▶ Youtube video
Betekent wel voorwaarts parkeren in geval van laden. Links van de oprit komt na de zomer nog een schutting / hekwerk.
Interieur een stuk minder saai dan een Y, maar ook minder ruim uiteraard.
▶ Youtube video
Blaataap
Master
adinsx schreef:
Betekent wel voorwaarts parkeren in geval van laden.
Nee joh, gebruik een iets langere kabel en klaar ben je.
Piet_Piraat
Master
Zo'n losse paal op m'n oprit zou ik ook niet per se willen. Gewoon een langere kabel inderdaad. Want vooruit inparkeren is voor sukkels.
adinsx
Master
De vrouw rijdt ook in de auto inderdaad... Gistermiddag terug naar de dealer. Man man man... stukje binnenverhoging van de rotonde, lomp de hoek om. Wat is dat toch, zonder enige gevoel een splinternieuwe auto domweg naar de bestemming trappen.
Wordt nog wat met die 20"
Wordt nog wat met die 20"
zerty
Master
Blaataap schreef:
Nee joh, gebruik een iets langere kabel en klaar ben je.
Lijkt mij dat die al lang genoeg zijn om aan de andere kant van de auto te komen.
wellproc
Master
Dave schreef:
Je kan toch zo'n wasbox-arm ophangen? Klaar ben je.
Mooi man, aan je gevel...
Dat gedoe met die kabels is eigenlijk helemaal niets. Laat gewoon een dikke inductieve plaat onder je oprit leggen.
Dave
Webspecialist
wellproc
Master
Die regenpijp is ook niet mooi.
Dus:
1. Zinken pijp laten plaatsen.
2. Inductielaadunit in de oprit.
Veel mooierder en beterder enzo
(FI voor al je onverwachte verbouwingen )
Dus:
1. Zinken pijp laten plaatsen.
2. Inductielaadunit in de oprit.
Veel mooierder en beterder enzo
(FI voor al je onverwachte verbouwingen )
adinsx
Master
Zinken pijp(en) komen er zeker. Het huis naast ons waarmee ze komende week beginnen aan de kalkzandsteen krijgt zinken pijpen en dan nemen ze die bij ons ook mee
Voor onverwachte verbouwingen heb ik de vrouw al... was de middag bezig met schapjes, fotolijstjes en andere ellende ophangen. Nu maar gezegd dat de klusjeslijst niet langer gaat worden in de resterende 7 vrije dagen. De groeten.
AkuPanels wel binnen, dus dat mot ook nog.
Voor onverwachte verbouwingen heb ik de vrouw al... was de middag bezig met schapjes, fotolijstjes en andere ellende ophangen. Nu maar gezegd dat de klusjeslijst niet langer gaat worden in de resterende 7 vrije dagen. De groeten.
AkuPanels wel binnen, dus dat mot ook nog.
Raymond
Master
wellproc schreef:
Voor de vrouw 2 meter, gemeten vanuit het midden van het aanrecht?
Ik zou 'm iets langer maken, anders schijt ze de hele keuken onder.
NoCashCow
Master
Nou snap ik wel waarom ze vroeger de plee direct achter de keuken plaatsten. Scheelt aardig in de ketting.
maarten28
Master
adinsx schreef:
Betekent wel voorwaarts parkeren in geval van laden. Links van de oprit komt na de zomer nog een schutting / hekwerk.
Komen Koot en Bie toch weer om de hoek kijken he? Had je een Tesla gekocht, had je dat probleem niet.
Blaataap
Master
Die Tesla parkeert zichzelf in dwars door de schutting heen als je de video's mag geloven
Walker
Master
maarten28
Master
Zure mensen zien die arm hangen en gaan dan hun hoofd eraan stoten. Ook als die 3 meter boven de grond hangt.
Maar verder wel een leuke oplossing. Lelijk ook, want dat ding hangt dus altijd aan de muur.
Maar verder wel een leuke oplossing. Lelijk ook, want dat ding hangt dus altijd aan de muur.
Dave
Webspecialist
Ja, heb ik verder toch niets mee te maken. Je zit sowieso binnen, lekker boeiend wat er aan de muur hangt. Anders moet je verhuizen met je elektrohok naar iets met een garage.
DidbeZ
Master
In welke auto zitten de kinderen het meest / welke rij je het meest alleen in? Die eerste wil je 'vooraan' hebben ivm openen van deuren. De andere kan langs de schutting staan (misschien een heg overwegen ivm deuren?). Dan weet je waar de EV komt en dus je laadoplossing. Een paal in de heg of box aan de muur.
Raymond
Master
Blaataap
Master
Raymond schreef:
Hij zit toch mooi in de gleuf?
Gleuf loopt over trottoir, kans op struikelgevaar/uitglijden/vastraken rollator etc. Dit is een ronduit waardeloze oplossing. Afwerking/aansluiting bij inritblokken is ook om te janken.
Wie zijn er online
Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum