▼
[ 390 berichten ]
Wat details wrappen kan ook nog een goed resultaat geven!
Zei ik toch!
Tja, ik was nog nieuwsgierig of het gevalletje import en al half jaar oud veel effect zou hebben in negatieve zin. Viel mee dus. Hij is gewoon nieuw natuurlijk (18km op de klok), maar fabrieksgarantie e.d. loopt al wel een half jaar.
Wat is daar mis mee dan van de Y?
Hoeveel km's heb je in beiden erop zitten?
Die garantie boeit me weinig inderdaad, behalve dat het effect had kunnen hebben op de leaseprijs en dus mijn eigen bijdrage.
Die is nu 242 euro geworden (incl. bijdrage voor privé rijden), maar met de huidige stroomprijs (66 cent) kan ik mooi wat terugsnoepen met de zonnepanelen-stroom.
Over de Y, tja, ik voelde me er gewoon niet in thuis. Zonder meer is de Y qua ruimte en rijden écht een heel goed aanbod. Misschien wel beter dan de Megane Electric. Maar om me dan vier/vijf jaar te vermaken in een interieur en exterieur waar ik van denk: mwaa...
Dan maar zo, want voor de ruimte blijft de station natuurlijk.
Is het ruimteaanbod in de Mégane Electric zo slecht dan? Ik heb er bij de dealer ingezeten bij introductie (mede omdat ze een belachelijk hoge inruilprijs boden voor de Scénic) en vond het alleszins prima eigenlijk. Beetje tussen een hatch en een station in qua ruimte. Maar dat is gebaseerd op er even in zitten. Ik heb het ding niet meegenomen voor een proefrit want ik ga geen 35k stukslaan op een Renault.
Gesproken als en echte fan van het merk
Kreeg vandaag deze mail
FTFY
Denk het niet. Dit heeft vooral effect op de prijs van zeer jonge 2e hands wagens. Niet zoveel op die van 5 jaar oud (einde lease termijn).
(En model 3 is nog niet eens 5 jaar oud trouwens..laat staan de Y....dus nog nauwelijks 2e hands verkopen vanuit de lease)
Tesla heeft vorig jaar 1,3 miljoen auto's verkocht, 40% meer dan 2021. Q4 2022 was 18% meer dan Q3.
Natuurlijk is Tesla maar klein, maar ik denk dat menig fabrikant dat soort groeicijfers zou willen hebben.
Geleverd. Leveren cq produceren en verkopen zijn twee verschillende zaken.
DIE hangt van belastingregels aan elkaar.
Met als gevolg dat nieuwe tesla's te duur zijn (bijtelling) agv hoge cataloguswaarde voor de lease....en dat is nog altijd de markt waar de meeste nieuwe auto's aan verkocht worden.
Particulier maakt het veel minder uit of de auto ietsje duurder is of juist ietsje goedkoper zolang de tco maar gelijk blijft. En daarbij speelt ook restwaarde een grote rol.
▲
[ 390 berichten ]
Piet_Piraat
Master
adinsx schreef:
En heel eerlijk, het deed me toch minder dan gedacht/gehoopt. Dat rood staat hem stiekem erg goed, jammer dat er een gele kentekenplaat op moet straks
De keuze is gemaakt dus
adinsx
Master
483 of 525 euro bijtelling in de maand voor leer, elektrisch verstelbare stoelen (incl. geheugen) en wat luxer dashboard/sierstrip en betere audio. Hmm... keer 12 maanden is dat toch 3/4 benzine voor de zomervakantie.
Ik heb net Athlon weer gespamd. Die zullen inmiddels denken: wat is dit voor een figuur
Ik heb net Athlon weer gespamd. Die zullen inmiddels denken: wat is dit voor een figuur
Blaataap
Master
Rouge Flammé is dan ook gewoon een hele goede kleur. Staat zelfs goed op een Captur.
adinsx
Master
Zelfs op een Clio IV...
Kopûh? Komend weekend maar eens uitmesten, wassen en nette foto's maken voor de verkoop.
Kopûh? Komend weekend maar eens uitmesten, wassen en nette foto's maken voor de verkoop.
DidbeZ
Master
adinsx schreef:
Dat rood staat hem stiekem erg goed
Wat details wrappen kan ook nog een goed resultaat geven!
adinsx
Master
Het kostte wat rekenslagen en overal achteraan bellen, maar vanmorgen akkoord gegeven op de offerte van de rode Techno bij mijn huisdealer.
https://occasions.renaultkleine.nl/s43e ... armtepomp/
De fiscale waarde is gebaseerd op de historische 2022 prijs, de bijtelling is van 2022 ook net wat gunstiger met 16% tot 35.000 ipv 30.000. Het leasetarief tenslotte pakt ook gunstiger uit dan eenzelfde auto nieuw bestellen. Acht tientjes netto per maand besparen is gewoon serieus geld. Lees: ruim de branstofkosten naar Kroatië met de privé-auto.
Dus tja, rode Clio eruit, rode EV er in per 15 maart (iets met subsidie Duitsland en kenteken pas na half jaar)
Voorzien van:
-Two-tone speciaalmetaal lak
-Warmtepomp (voor batterij conditionering en range verlenging bij kou)
-Pack Advanced Drive Assist (Blind Sport warning, Lane Departure precention, Intelligent Adaptive Cruise Control, Active Driver assist (zelfsturend e.d.), Safety Exit)
- Pack Augmented Vision (Smart Rear View Mirror, 360* camera, Full Park Assist)
Die laatste was zeker geen must, maar een bak camera's rondom is wel zo prettig met een kleine achterruit. *zwaait naar vrouw*
Verder zit er nog genoeg op natuurlijk met:
220pk / 300 Nm elektromotor | 60kWh accupakket. AC-laden: 22 kW, DC-laden: tot 130 kW
Adaptive Vision led-koplampen, grootlichtassistent, Regen-lichtsensor, Multisense, Climate Control, Elektrisch verwarmbare stoelen en stuur (lekker!)
Inklapbare, verstelbare, verwarmbare binnenspiegels met geheugenfunctie en projectie Renault-logo bij de deuren
12" OpenRLink met Google integratie, 20" wielen, Led-achterlichten met 'Moire'effect, Privacyglass, Sharkfin antenne, keyless,
En een hele bak aan ADAS-systemen die in de toekomst mogelijk in de APK gecontroleerd moeten worden.
Topic mag op slot
Nou, dat staat zeker nog open inderdaad om eens te proberen. De rode 'blade' in de achterbumper staat me niet aan.
https://occasions.renaultkleine.nl/s43e ... armtepomp/
De fiscale waarde is gebaseerd op de historische 2022 prijs, de bijtelling is van 2022 ook net wat gunstiger met 16% tot 35.000 ipv 30.000. Het leasetarief tenslotte pakt ook gunstiger uit dan eenzelfde auto nieuw bestellen. Acht tientjes netto per maand besparen is gewoon serieus geld. Lees: ruim de branstofkosten naar Kroatië met de privé-auto.
Dus tja, rode Clio eruit, rode EV er in per 15 maart (iets met subsidie Duitsland en kenteken pas na half jaar)
Voorzien van:
-Two-tone speciaalmetaal lak
-Warmtepomp (voor batterij conditionering en range verlenging bij kou)
-Pack Advanced Drive Assist (Blind Sport warning, Lane Departure precention, Intelligent Adaptive Cruise Control, Active Driver assist (zelfsturend e.d.), Safety Exit)
- Pack Augmented Vision (Smart Rear View Mirror, 360* camera, Full Park Assist)
Die laatste was zeker geen must, maar een bak camera's rondom is wel zo prettig met een kleine achterruit. *zwaait naar vrouw*
Verder zit er nog genoeg op natuurlijk met:
220pk / 300 Nm elektromotor | 60kWh accupakket. AC-laden: 22 kW, DC-laden: tot 130 kW
Adaptive Vision led-koplampen, grootlichtassistent, Regen-lichtsensor, Multisense, Climate Control, Elektrisch verwarmbare stoelen en stuur (lekker!)
Inklapbare, verstelbare, verwarmbare binnenspiegels met geheugenfunctie en projectie Renault-logo bij de deuren
12" OpenRLink met Google integratie, 20" wielen, Led-achterlichten met 'Moire'effect, Privacyglass, Sharkfin antenne, keyless,
En een hele bak aan ADAS-systemen die in de toekomst mogelijk in de APK gecontroleerd moeten worden.
Topic mag op slot
DidbeZ schreef:
Wat details wrappen kan ook nog een goed resultaat geven!
Nou, dat staat zeker nog open inderdaad om eens te proberen. De rode 'blade' in de achterbumper staat me niet aan.
Raaf
Master
Gefeliciteerd!
In een Tesla was je je hopeloos gaan ergeren aan de afwerking, en in een renault is zoiets mantel der liefde bij jou.. Dus genieten maar!
In een Tesla was je je hopeloos gaan ergeren aan de afwerking, en in een renault is zoiets mantel der liefde bij jou.. Dus genieten maar!
adinsx
Master
Haha, scherp punt Raaf. Ik denk dat je daar gelijk in hebt. En... het is een heerlijke poetskleur
Walker
Master
Walker schreef:
op 31-12 dat adinsx schreef: met korting scheelt het 5k tov een nieuwe in aanschaf voor de leasemij, en voor mij dan natuurlijk in de eigen bijdrage en fiscale waarde.
Nou, klaar dus. Gefeliciteerd!
Nou, klaar dus. Gefeliciteerd!
Zei ik toch!
adinsx
Master
Walker schreef:
Zei ik toch!
Tja, ik was nog nieuwsgierig of het gevalletje import en al half jaar oud veel effect zou hebben in negatieve zin. Viel mee dus. Hij is gewoon nieuw natuurlijk (18km op de klok), maar fabrieksgarantie e.d. loopt al wel een half jaar.
snovvdog
Master
Het is niet mijn soort auto maar ik vind hem alsnog best mooi, zeker mooier dan de Y. Congrats!
zerty
Master
Raaf schreef:
In een Tesla was je je hopeloos gaan ergeren aan de afwerking
Wat is daar mis mee dan van de Y?
Piet_Piraat schreef:
Beter dan de Y
Hoeveel km's heb je in beiden erop zitten?
adinsx
Master
Piet_Piraat schreef:
Lease, dus maakt jou die garantie uit.
Verder prima keuze. Beter dan de Y
Verder prima keuze. Beter dan de Y
Die garantie boeit me weinig inderdaad, behalve dat het effect had kunnen hebben op de leaseprijs en dus mijn eigen bijdrage.
Die is nu 242 euro geworden (incl. bijdrage voor privé rijden), maar met de huidige stroomprijs (66 cent) kan ik mooi wat terugsnoepen met de zonnepanelen-stroom.
Over de Y, tja, ik voelde me er gewoon niet in thuis. Zonder meer is de Y qua ruimte en rijden écht een heel goed aanbod. Misschien wel beter dan de Megane Electric. Maar om me dan vier/vijf jaar te vermaken in een interieur en exterieur waar ik van denk: mwaa...
Dan maar zo, want voor de ruimte blijft de station natuurlijk.
Blaataap
Master
adinsx schreef:
Dan maar zo, want voor de ruimte blijft de station natuurlijk.
Is het ruimteaanbod in de Mégane Electric zo slecht dan? Ik heb er bij de dealer ingezeten bij introductie (mede omdat ze een belachelijk hoge inruilprijs boden voor de Scénic) en vond het alleszins prima eigenlijk. Beetje tussen een hatch en een station in qua ruimte. Maar dat is gebaseerd op er even in zitten. Ik heb het ding niet meegenomen voor een proefrit want ik ga geen 35k stukslaan op een Renault.
adinsx
Master
Qua bagageruimte vergelijkbaar met de Clio IV Estate, dus het valt mee. Het interieur is natuurlijk ruimer omdat de wielbasis langer is. Voor ons (ik ben 1,76) ruim genoeg evenals de kinderen. Maar als je echt een weekend weggaat (dan zit de station vol) wordt het krapper. Maar er hangt nog een mooie Renault-dakkoffer in de garage. Alleen heeft de Electric geen dakrails, dus heb er andere voetjes voor nodig.
Zat wel te denken dat ik van de zomer lekker een dag eerder met de hut kan gaan rijden. Kan de vrouw met de EV en kinderen er achteraan komen
Al vraag ik me af of ze dat ziet zitten, stekkeren tot aan Porec-Kroatië
Zat wel te denken dat ik van de zomer lekker een dag eerder met de hut kan gaan rijden. Kan de vrouw met de EV en kinderen er achteraan komen
Al vraag ik me af of ze dat ziet zitten, stekkeren tot aan Porec-Kroatië
Dikke Dakduif
Master
adinsx schreef:
Topic mag op slot
Tesla heeft zojuist de prijzen voor model 3 en model Y radicaal verlaagd
snovvdog
Master
Ja bizar, goede zet wel!
Daarmee is het fiscaal gelijk een veel betere keuze dan alle alternatieven weer!
Daarmee is het fiscaal gelijk een veel betere keuze dan alle alternatieven weer!
adinsx
Master
Uiteraard heb ik de prijsontwikkeling de laatste weken (na de verlaging in China en overvolle parkeerplaatsen in Berlijn) gevolgd, maar alsnog blijft de keuze staan uiteraard. De prijzen lagen al dicht bij elkaar en vooruit de Tesla is nu iets minder duur. Maar nog net zo klinisch en minder mooi.
Ik zou zelfs de Mégane kiezen als ie duurder was dan de Y.
Ik zou zelfs de Mégane kiezen als ie duurder was dan de Y.
Blaataap
Master
adinsx schreef:
Ik zou zelfs de Mégane kiezen als ie duurder was dan de Y.
Gesproken als en echte fan van het merk
adinsx
Master
Tja, of je nou 500 of 530 euro in de maand betaald. Als je je vier jaar ergert is het die paar tientjes wel waard.
zerty
Master
Dikke Dakduif schreef:
Tesla heeft zojuist de prijzen voor model 3 en model Y radicaal verlaagd
Kreeg vandaag deze mail
Citaat:
Ons doel bij Tesla is de transitie naar duurzame energie versnellen.
Naarmate de productie in onze Gigafactories toeneemt, kunnen we onze voertuigen betaalbaarder maken. De prijs voor Model 3 begint nu vanaf 45.993 € en Model Y vanaf 47.993 €.
Naarmate de productie in onze Gigafactories toeneemt, kunnen we onze voertuigen betaalbaarder maken. De prijs voor Model 3 begint nu vanaf 45.993 € en Model Y vanaf 47.993 €.
mr. mcduc
Master
De prijs zakt inderdaad steeds meer naar wat zo’n ding eigenlijk werkelijk waard zou moeten zijn. Die van mij koste zo’n 60k, maar eigenlijk zou dat 40k moeten zijn.
Het was een leuke gadget, maar dat effect is weg.
Het was een leuke gadget, maar dat effect is weg.
Walker
Master
zerty schreef:
Naarmate de leegloop in de productie in onze Gigafactories toeneemt, moeten we meer van onze voertuigen op de markt dumpen. De prijs voor Model 3 begint nu vanaf 45.993 € en Model Y vanaf 47.993 €.
FTFY
NoCashCow
Master
Gefeliciteerd. Nog ff wachten en dan lekker rijden. Kleurtje is perfect. Heb zo eens een 307 gehad. Ok, de kleur was ook het enige dat goed was..
adinsx
Master
Oei, de 307. Die was net als de Laguna II, niet best…
Die andere rooie, de Clio, trouwens verkocht aan een neefje. Die wil hem graag overnemen begin februari. Mooi
Die andere rooie, de Clio, trouwens verkocht aan een neefje. Die wil hem graag overnemen begin februari. Mooi
Piet_Piraat
Master
Suggestief schreef:
De verkoop stort een beetje in bedoelen ze.
Dat dus. Leasemij's zullen ook blij zijn met dat cadeautje van extra afschrijving.
bruintje beer
Master
Piet_Piraat schreef:
Leasemij's zullen ook blij zijn met dat cadeautje van extra afschrijving.
Is dat zo? Auto's zijn tweedehands onverminderd duur..
zadkine
Master
Piet_Piraat schreef:
Leasemij's zullen ook blij zijn met dat cadeautje van extra afschrijving.
Denk het niet. Dit heeft vooral effect op de prijs van zeer jonge 2e hands wagens. Niet zoveel op die van 5 jaar oud (einde lease termijn).
(En model 3 is nog niet eens 5 jaar oud trouwens..laat staan de Y....dus nog nauwelijks 2e hands verkopen vanuit de lease)
maarten28
Master
Suggestief schreef:
De verkoop stort een beetje in bedoelen ze.
Tesla heeft vorig jaar 1,3 miljoen auto's verkocht, 40% meer dan 2021. Q4 2022 was 18% meer dan Q3.
Natuurlijk is Tesla maar klein, maar ik denk dat menig fabrikant dat soort groeicijfers zou willen hebben.
Suggestief
Master
NL markt heb ik het over.
Citaat:
De Tesla Model 3, die in 2021 nog goed was voor 2.566 registraties, kwam in 2022 niet verder dan 824 verkochte exemplaren.
Raaf
Master
Joh, ben zelf ook bezig met een nieuwe leaseauto.. Had mijn zinnen gezet op een bmw 320e, past in budget maar mag niet.
Nu mijn zinnen gezet op Alfa Giulia, ook met het idee laatste kans om een speeltje te leasen, daarna is het toch echt elektrisch als je de ideeen mag geloven vanaf 2025. Kan Alfa geen offerte uitbrengen omdat ze nog geen prijslijst hebben voor 2023
Ik rij nu tijdelijk in een Kia hok dat afgelopen woensdag met wat tegenwind max 147 km/h haalde bij 5k+ rpm in de 4. Als de batterij leeg was dan was het klaar.
Nu mijn zinnen gezet op Alfa Giulia, ook met het idee laatste kans om een speeltje te leasen, daarna is het toch echt elektrisch als je de ideeen mag geloven vanaf 2025. Kan Alfa geen offerte uitbrengen omdat ze nog geen prijslijst hebben voor 2023
Ik rij nu tijdelijk in een Kia hok dat afgelopen woensdag met wat tegenwind max 147 km/h haalde bij 5k+ rpm in de 4. Als de batterij leeg was dan was het klaar.
snovvdog
Master
Klinkt als hetzelfde lijstje als ik had in 2021...
Afla Guilia was toen net duurder en buiten budget, en energielabel moest A of B , 320E was alleen kaal haalbaar...
Eigenlijk bleef alleen C segment over, Cupra of A250E...
Het extra vermogen bij Cupra en de moose test op km77.com deed het hem ( de A klasse en CLA zijn onderstuurkannonnen).
Weet vrij zeker dat ik de Cupra hierna nog ga verlengen, zo lang mogelijk, ik kan geen enkele auto vinden die in 6.7s naar de 100 gaat en 239 haalt voor deze prijs! Ik heb eigenlijk maar 1 groot kritiekpuntje van deze auto en dat is de FWD+DSG, dit zou zo veel leuker als handbak zijn (+ elektromotor direct op de achterwielen), i.p.v. een compelxe dsg die niet doet wat je wil en met 3 koppelingen...
Model 3 zou ik echt niet erg vinden als ik echt elektrisch moet, maar dat is 1 van de weinigen, moet wel gewoon 200 halen vind ik!
Afla Guilia was toen net duurder en buiten budget, en energielabel moest A of B , 320E was alleen kaal haalbaar...
Eigenlijk bleef alleen C segment over, Cupra of A250E...
Het extra vermogen bij Cupra en de moose test op km77.com deed het hem ( de A klasse en CLA zijn onderstuurkannonnen).
Weet vrij zeker dat ik de Cupra hierna nog ga verlengen, zo lang mogelijk, ik kan geen enkele auto vinden die in 6.7s naar de 100 gaat en 239 haalt voor deze prijs! Ik heb eigenlijk maar 1 groot kritiekpuntje van deze auto en dat is de FWD+DSG, dit zou zo veel leuker als handbak zijn (+ elektromotor direct op de achterwielen), i.p.v. een compelxe dsg die niet doet wat je wil en met 3 koppelingen...
Model 3 zou ik echt niet erg vinden als ik echt elektrisch moet, maar dat is 1 van de weinigen, moet wel gewoon 200 halen vind ik!
Dave
Webspecialist
maarten28 schreef:
Tesla heeft vorig jaar 1,3 miljoen auto's verkocht,
Geleverd. Leveren cq produceren en verkopen zijn twee verschillende zaken.
zadkine
Master
Suggestief schreef:
NL markt heb ik het over.
DIE hangt van belastingregels aan elkaar.
Met als gevolg dat nieuwe tesla's te duur zijn (bijtelling) agv hoge cataloguswaarde voor de lease....en dat is nog altijd de markt waar de meeste nieuwe auto's aan verkocht worden.
Particulier maakt het veel minder uit of de auto ietsje duurder is of juist ietsje goedkoper zolang de tco maar gelijk blijft. En daarbij speelt ook restwaarde een grote rol.
Piet_Piraat
Master
bruintje beer schreef:
Is dat zo? Auto's zijn tweedehands onverminderd duur..
Dat klopt. Maar er zal geen hond zijn die nu een jong gebruikte zal kopen. En uiteindelijk zal de afschrijving op deze units wel stijgen. Ergens gaat die bel wel uit de markt.
Wie zijn er online
Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum