Pagina 1 van 2  [ 89 berichten ]
  Bericht 
Walker
Master
 
nu.nl schreef:
Vier mensen zijn om het leven gekomen bij een verkeersongeluk met drie Porsches vlak over de Duitse grens. De sportauto's hadden een Nederlands kenteken. Dat melden Duitse media.

De drie Porsches reden met hoge snelheid de grens tussen Nederland en Duitsland over terwijl het regende. Op de A3 verloor een van de bestuurders waarschijnlijk de macht over het stuur. Daardoor ontstond een fatale botsing.

De auto's hadden een Nederlands kenteken, maar het is nog niet bekend of de bestuurders ook de Nederlandse nationaliteit hadden.

De plaatselijke politie vermoedt dat de drie auto's samen onderweg waren toen het ongeluk bij de afslag Elten - Beek gebeurde, aldus de krant Bild.

De snelweg is in de richting van Oberhausen tot aan het begin van de avond afgesloten op het traject waar de botsing gebeurde. De Nederlandse A12 gaat op de grens over in de Duitse A3, die na 769 kilometer de Oostenrijkse grens bij Passau bereikt.
  Bericht 
Walker
Master
 
Bild.de schreef:
Verheerender Unfall auf der A3Vier Tote bei Porsche-Drama in NRW!

Polizisten inspizieren einen schwer beschädigten Porsche auf der A 3 bei Emmerich (NRW), hinten rechts steht ein weiteres Auto der Nobelmarke


Emmerich (NRW) – Verheerender Porsche-Unfall auf der A 3 bei Emmerich. Vier Menschen verloren dabei ihr Leben.

Es ist das tragische Ende eines vermutlich gemeinsamen Ausflugs mit insgesamt drei Porsche.
Ein weiterer Porsche rauschte in die Böschung neben der Autobahn

Die Sportwagen mit niederländischen Kennzeichen waren am Sonntagmorgen auf der Autobahn Richtung Köln unterwegs. Sie hatten gerade die Grenze nach NRW passiert, als gegen 10.45 Uhr einer der Fahrer offenbar die Kontrolle über sein Nobelauto verlor und in die Leitplanke krachte.

Ein Polizeisprecher zu BILD: „Es war zunächst ein Alleinunfall, der vermutlich wegen des starken Regens und nicht angepasster Geschwindigkeit geschah.”

Ein anderer der drei Porsche-Fahrer hatte den Unfall beobachtet und wollte den Insassen helfen. In dem Moment krachte offenbar der dritte Porsche in das Unfallwrack. Bei dem heftigen Zusammenstoß wurden nach bisherigem Stand der Ersthelfer und drei Insassen der Autos getötet, ein weiterer schwer verletzt.

Angaben zum Alter und Geschlecht der Opfer machte die Polizei bislang nicht.
  Bericht 
Mdw
Ultimate Master
De NOS heeft meer info >

Citaat:
NOS Nieuws

Vandaag, 17:22

Aangepast vandaag, 17:41
Vier doden op Duitse snelweg A3 bij ongeluk met Nederlandse Porsches

Bij een ernstig ongeluk op de Duitse snelweg A3 bij Emmerich, vlak over de Duits-Nederlandse grens, zijn vier mensen omgekomen, naar alle waarschijnlijkheid Nederlanders. Bij het ongeval waren volgens de Duitse krant Bild drie Porsches met een Nederlands kenteken betrokken.

Ze reden vanochtend rond 10.45 uur op de A3 richting Keulen toen de bestuurder van een van de auto's in de stromende regen de macht over het stuur verloor en in de vangrail terechtkwam. In die auto zaten twee mensen.

Een van de andere twee bestuurders zag het gebeuren en hij stopte om hulp te bieden, maar op dat moment knalde de derde Porsche op de auto die in de vangrail stond.

Daardoor kwamen de bestuurder van de derde auto, de automobilist die probeerde te helpen en de twee inzittenden van de Porsche die als eerste was gecrasht om het leven. Een passagier is gewond geraakt.

Geen aanwijzingen voor straatrace
Over de identiteit van de slachtoffers is nog niets bekendgemaakt. De A3 naar Keulen is tot het begin van de avond afgesloten.

Een politiewoordvoerder zegt tegen de krant dat het ongeluk mogelijk is ontstaan doordat de wagens hun snelheid niet hadden aangepast aan de zware regenval. De Porsches maakten vermoedelijk deel uit van een groep, maar er zijn geen aanwijzingen dat ze aan een straatrace bezig waren.


Bron > https://nos.nl/artikel/2468975-vier-dod ... e-porsches
  Bericht 
Lotus Omega
Master
NRZ.de schreef:
EMMERICH. Tragischer Verkehrsunfall auf der A3 bei Emmerich, an dem zwei Porsche beteiligt waren. Vier Niederländer sterben, darunter auch ein Ersthelfer.

Schwerer und tragischer Verkehrsunfall mit vier Toten und einem Leichtverletzten auf der Autobahn A3 bei Emmerich: Kurz vor 11 Uhr am Sonntag geriet laut der zuständigen Autobahnpolizei in Düsseldorf ein Porsche-Fahrer (42), der aus den Niederlanden kam, vermutlich wegen Aquaplaning kurz vor dem Autobahnanschluss Emmerich-Elten nach rechts von der Straße ab und landete im Graben. Die beiden Insassen konnten sich selbst aus dem Wagen befreien und begaben sich auf den Standstreifen.

Ein Ersthelfer wollte sich um die beiden kümmern. Er stieg aus seinem Auto und ging zu den besagten Personen. Laut Polizeibericht wurden die drei dann tragischerweise von einem weiteren Porsche erfasst, dessen Fahrer (56) wohl ebenfalls wegen der nassen Fahrbahn die Kontrolle über sein Fahrzeug verloren hatte. Der Ersthelfer (39) wurde sofort getötet, die Beifahrerin (37) des Porsche-Fahrers auch.

Eine Person stirbt auf dem Weg ins Krankenhaus, eine weitere im Hospital

Wie die Autobahnpolizei mitteilt, wurden zwei weitere Unfallbeteiligte zum Krankenhaus nach Nimwegen gebracht. Ein Niederländer verstarb auf dem Weg dorthin, der andere im Krankenhaus. Auch ein Hubschrauber war im Einsatz. Die A3 zwischen der niederländischen Grenze und dem Autobahnanschluss Elten war den ganzen Tag über gesperrt und sollte am frühen Abend wieder freigegeben werden.

Die Unfallaufnahme dauerte den ganzen Tag. Hinweise auf ein Autorennen gab es wohl nicht. Da alle drei Fahrzeuge niederländische Kennzeichen haben, wurde nicht ausgeschlossen, dass es sich um eine Gruppe gehandelt haben könnte.


Foto’s bij artikel
  Bericht 
Walker
Master
 
Of het was rustig op de snelweg, of ze reden toch vrij dicht achter elkaar aan. Maar de laatste heeft zich er dus met volle snelheid ingeboord. :x
  Bericht 
Dave
Webspecialist
nu.nl schreef:
maar het is nog niet bekend of de bestuurders ook de Nederlandse nationaliteit hadden.


ethniciteit natuurlijk, foutje van nuzondag.

Ik zet in op bloedsuikerspiegeltjes.


Duitse artikelen gelezen, oh ze reden niet met elkaar in een groepje. Er stopte iemand om te helpen en werd vervolgens doodgereden door een andere aquaplaningende Porsche. Ppff.. :roll:
  Bericht 
bruintje beer
Master
In Porsches? Dat verwacht ik niet. Die zouden in (gehuurde) BMW's, Audi's of Mercs rijden. Hoogstens een Porsche voor Argrarische Doeleinden; geen 911-achtigen. Leeftijden kloppen ook niet met dat beeld.
(Het gedeelte 'schromelijke zelfoverschatting' zou dan weer wel kunnen klopppen..)
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Mja had eerst alleen het eerste bericht gelezen, wel mooi om het kwaliteitsverschil zo te zien
  Bericht 
Christafari
Master
Zo dan, bizar ongeluk. Sta je dan op de vluchtstrook ...
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
Christafari schreef:
Sta je dan op de vluchtstrook ...


Het is weer gebleken dat je niet op de vluchtstrook moet blijven staan. Direct achter de vangrails gaan staan.
  Bericht 
Christafari
Master
Altijd, ja.
  Bericht 
Schoenzool
Master
Het is weer gebleken dat je niet op de vluchtstrook moet blijven staan. Direct achter de vangrails gaan staan


Hoe zou het in mijn geval moeten:
Zelf rijden doe ik niet maar zit vaak genoeg als passagier in een "vrienden-taxi" of de regiotaxi.
Ik kan met geen mogelijkheid over een vangrail klimmen, en dragen zal ook niet zo makkelijk zijn.

Bel je dan als chauffeur 112?
  Bericht 
Dave
Webspecialist
voorin een voertuig zit je relatief veilig, het gaat om buiten een auto

mensen gaan relatief snel buiten een auto lopen dartelen terwijl er nog snelrijdend verkeer achterop komt (ik dus in dit geval);


Youtube video


aquaplaning
  Bericht 
Walker
Master
 
Als je kunt lopen: Leg een tas op de vangrail thv een dwarsverbinding en ga hier met je billen op zitten. Laat iemand je lichaam 180 graden draaien en naar de berm trekken.

NB: Ik heb zelfs iemand met een volledige dwarsleasie in en uit de bijrijdersstoel gekregen. Samen kun je meer dan je denkt.
  Bericht 
Schoenzool
Master
Walker schreef:
Als je kunt lopen


(nu nog) stapje voor stapje
te langzaam in geval van nood

Walker schreef:
Leg een tas op de vangrail thv een dwarsverbinding en ga hier met je billen op zitten. Laat iemand je lichaam 180 graden draaien en naar de berm trekken


Hele goeie tip als die stapjes dadelijk weer stappen worden :thumb:
Dankjewel.

Walker schreef:
NB: Ik heb zelfs iemand met een volledige dwarsleasie in en uit de bijrijdersstoel gekregen. Samen kun je meer dan je denkt.


:respect: :respect: :respect:
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
  Bericht 
bert65
Master
Schoenzool schreef:
Bel je dan als chauffeur 112?

Met zo'n klap én een beetje knappe auto, belt de auto zelf naar 112 O:)
  Bericht 
18vti
Master
Damn....dit is wel een hele nare!

Dikke kans dat ze elkander ook nog kenden zegt mijn onderbuik :(

Ken iemand met zo'n donkere Porsche.......zal wel niet zo zijn hoop ik!
  Bericht 
Schoenzool
Master
Telegraaf schreef:
AMSTERDAM - Dag met een lach, een stichting met vrijwilligers die met zieke kinderen ritjes maken in sportauto's, is in rouw gedompeld. Twee vrijwilligers genomen tot de vier Nederlanders sterven zondag omgekomen bij een zware crash met drie Porsches op de Autobahn net over de Duitse grens.

De Porsches waren onderdeel van een grote groep bolides die meededen aan een toertocht van 9Miles, een organisatie uit Purmerend die geschreven uitzet voor mensen met sportieve auto's: 'Een reisorganisatie voor supercars', zoals 9Miles afzonderlijk omschrijft op de website.
De lenterit 'SpringDrive 2023' van 9Miles is begonnen in Doetinchem. 'De bloemetjes gaan weer groeien en bandjes mogen opgewarmd worden.' Het heeft een heerlijke voorjaarsrit te worden, zo aangekondigd dat de organisatie vooraf is uitgelaten aan. Na een stukje door Duitsland zou er een lunch klaarstaan in een hotel bij Cuijk en zou de rit vervolgd worden naar de Veluwe. Zo ver kwam het niet. Vlak over de grens op de A3 gaat het mis.

In de regen verliest een 42-jarige man uit Voorhout de controle over zijn zilvergrijze Porsche in de buurt van Elten. Samen met zijn 37-jarige bijrijdster belandde hij tegen de vangrail. "Vermoedelijk was het natte wegdek de oorzaak", aldus een politiewoordvoerder. Een 39-jarige man uit Nieuwegein stopte zijn lichtblauwe Porsche GT4 en hielp het duo, op de vluchtstrook.
Toen zag het noodlot toe. Een 56-jarige man uit Waterland overweegt ook de controle over zijn wagen en ramde de wachtende mensen. De snelheid van deze donkerblauwe Porsche cabriolet is niet onbekend. De vrouw en de hulpverlenende man waren volgens de Duitse politie op slag dood, de beide bestuurders van de Porsches overleden later in het ziekenhuis aan hun verwondingen.

„Het is verschrikkelijk”, zegt voorzitter Jacco Brand van Stichting Dag met een lach. De 42-jarige Voorhouter en de 39-jarige man uit Nieuwegein als vrijwilliger ritjes met zieke kinderen. „Een van de mannen had onlangs nog twee keer meegedaan aan een Opkikkerdag. Hij zou later meedoen aan 'Make a wish'. Het is tragisch dat zij nu zijn overleden. Het is niet te bevatten.” Brand spreekt van een 'gitzwarte dag voor onze stichting'. De man uit Nieuwegein had twee kinderen.

Ook een andere vrijwilliger van Dag met een lach, die niet bij naam genoemd zal worden, was deelnemer aan de 9Miles-rit. Hij zat in een deel achter de drie gecrashte Porsches, vertelt hij aan De Telegraaf. „Ik kende die mannen, een was een goede vriend van mij. Je hebt in elke groep wel belhamels die een beetje met zo'n auto willen spelen, maar daar hoorden zij allen niet bij. Ook niet de bestuurder van de derde auto. Stuk voor stuk verantwoordelijke chauffeurs. Het weer leende zich niet voor hard rijden. Het was nat, er was veel spray. Er is daar geen zoab, zoals bij ons. Het water blijft liggen.”
Mogelijk, zo zegt hij, waren de banden ongeschikt voor het natte wegdek. „Veel van die auto's staan op semi-slicks. Die hebben op een droge weg enorm veel grip, maar bij regen moet je oppassen. Maar wat er precies is gebeurd, zullen we moeten verwachten.”

Volgens de Duitse politie zijn er geen aanwijzingen dat de auto's aan het racen waren. De zware regenval kan een rol hebben gespeeld, maar naar de onderliggende oorzaak wordt nog onderzoek gedaan. „Ik heb nog nooit zo'n heftig ongeval meegemaakt”, verzucht de verklaring.
Bij 9Miles was zondag niemand bereikbaar voor commentaar.


Tragisch ongeluk dus
  Bericht 
Christafari
Master
Even hoor, heeft de Telegraaf dit zo gepubliceerd? Slechte Google Translate ofzo?
  Bericht 
Schoenzool
Master
Christafari schreef:
Even hoor, heeft de Telegraaf dit zo gepubliceerd? Slechte Google Translate ofzo?


Ja artikel van telegraaf.
  Bericht 
Christafari
Master
Ja, dat snap ik. Maar man, man dit is door een slechte vertaalmachine gegaan. Teveel om op te noemen.
  Bericht 
bruintje beer
Master
Een 56-jarige man uit Waterland overweegt ook de controle over zijn wagen en ramde de wachtende mensen.
Nou ja, deze wil ik toch even benoemen.. "Eh laat eens even kijken.."
De snelheid van deze donkerblauwe Porsche cabriolet is niet onbekend.
ZEG DAN!
  Bericht 
basjuh1981
Master
bruintje beer schreef:
ZEG DAN!


Rustig Bruin, denk aan Anger Management :[
  Bericht 
Bussloo
Master
Dave schreef:
aquaplaning

En maar eentje die de juiste jas aan heeft.
Is dat Duitse asfalt nu echt zo anders dan onze ZOAB?
  Bericht 
bruintje beer
Master
Waarom schrijft 'iedereen' aquaplanning? Op GS heeft ook iedereen het erover. Het is geen waterontwerp ofzo..
  Bericht 
Schoenzool
Master
18vti schreef:
Ken iemand met zo'n donkere Porsche.......zal wel niet zo zijn hoop ik


Laten we hopen dat je hem/haar niet kent [~18vti]
In het artikel van de telegraaf staat wat meer info over de bestuurders

-----

Op hun FB (9miles) zie je de auto's die vandaag mee reden, ook de verongelukte staan er vast tussen :schudnee:
  Bericht 
NoCashCow
Master
 
Tja, in Duitsland heb je wel vaker superglad asfalt. Met regen is dat listig. Zag in Duitsland regelmatig een E46 in de vangrail staan. Met mijn brave auto's met conservatieve banden (dus geen "sportief" profiel) nooit in de problemen gekomen. Maar met 130 ook wel eens een hoeveelheid water in de wielkast gekregen dat ik me afvroeg of de bekleding er nog in zat. Was ook wel ff schrikken.
De wegen in Duitsland zijn vergeleken met die van ons echt veel slechter. Zeker waar veel vrachtverkeer is.
  Bericht 
bert65
Master
NoCashCow schreef:
De wegen in Duitsland zijn vergeleken met die van ons echt veel slechter. Zeker waar veel vrachtverkeer is.

Inderdaad en in Duitsland heb je ook nog stukken die uit beton bestaan. Als je daar een plens water opgooit heb je al snel het idee dat de auto wordt opgetild.
  Bericht 
NoCashCow
Master
 
In het begin dat ik in D werkte vroeg ik me altijd af waarom Duitsers zo traag waren in de regen. Na wat E46's in de vangrail en schoongespoelde wielkasten heb ik het tempo her en der op de route ook maar aangepast.
  Bericht 
18vti
Master
Schoenzool schreef:
Laten we hopen dat je hem/haar niet kent [~18vti]
In het artikel van de telegraaf staat wat meer info over de bestuurders


Gelukkig niet.

Maar idd....in Duitsland moet je het in de regen ECHT kalm aan doen.
Tragisch dit.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
bruintje beer schreef:
Waarom schrijft 'iedereen' aquaplanning?


Iedereen? Kan je een voorbeeld geven?
  Bericht 
adinsx
Master
bert65 schreef:
Met zo'n klap én een beetje knappe auto, belt de auto zelf naar 112


Of je hebt nieuwsgierige kinderen... Papa wat is dat, klik. Grr.

Maar goed, het regende enorm vandaag hier, en het stukje A3 ken ik er goed. Tijdje terug zelfs met de Kia traagceed gas teruggenomen want het water blijft er serieus op de weg staan. Als je dat niet verwacht is 130 ook domweg te hard, en wellicht reden ze er nog wat vlotter. Je bent tenslotte net goed en wel de grens over.

Triest, dat zondermeer...
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
18vti schreef:
Dikke kans dat ze elkander ook nog kenden zegt mijn onderbuik :(


Citaat:
https://www.facebook.com/dagmeteenlach

DAG MET EEN LACH

Een paar uur geleden werd zondag 26 maart een gitzwarte dag voor onze stichting. Bij een noodlottig ongeval op de A3 in Duitsland zijn vanochtend twee van onze vrijwilligers verongelukt. Dit gebeurde tijdens een toertocht die werd georganiseerd door een andere organisatie.
Onze gedachten zijn bij alle families en naasten van de slachtoffers.


Heel triest. :cry: :cry:

Ik heb regelmatig, met deze club, een prachtige dag bezorgd aan zieke kinderen. Ik had eens een zwaar gehandicapt jochie in de auto. Tijdens de rit over het circuit van Zandvoort reden we ruim 200 Km/u. Mag je raden wat dat jochie vroeg; "Kan die harder."
  Bericht 
Schoenzool
Master
Ik heb regelmatig, met deze club, een prachtige dag bezorgd aan zieke kinderen


Helden :respect:
Ken je de mannen en vrouw die zijn overleden Teun?
  Bericht 
bruintje beer
Master
Dave schreef:
Kan je een voorbeeld geven?
-Schoorvoetend- nee :oops:
  Bericht 
GSXR1000
Master
adinsx schreef:
wellicht reden ze er nog wat vlotter


Ik ben ter plaatse niet bekend; maar laatste keer wou ik snel terug naar huis vanuit duitsland. De GSXR1000 wou niet harder dan ~220kmh in de regen; wat ik ook probeerde achter kreeg ik wheelspin. Zelfs met gas rustig opendraaien in de 6. Als je nederlands asfalt gewend bent en je komt ineens op dit terecht en je rijdt met brede zomerbanden. Sneu en rip.

Ik lees nu dit op geenstijl
Citaat:
UPDATE - "De Porsches waren onderdeel van een grote groep bolides die meededen aan een toertocht van 9Miles, een organisatie uit Purmerend die ritten uitzet voor mensen met sportieve auto’s." Mogelijk stonden de auto's op semi-slicks. "Die hebben op een droge weg enorm veel grip, maar bij regen moet je oppassen."
  Bericht 
maarten28
Master
Banden met 1,5 mm profiel of zo? Nee, daar moet je niet hard mee gaan rijden.

Triest, wat de oorzaak ook is. Vooral ook omdat "achter de vangrail gaan staan" ook niet veel zou helpen als je de foto's ziet (vangrail ligt krom en daarachter is al geen plek om te staan).
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
Schoenzool schreef:
Ken je de mannen en vrouw die zijn overleden Teun?


Nee, ik kende ze niet.
  Bericht 
Joël D.
Master
Sneu. Wel een tricky stuk. Vriend van me heeft daar met 130 km/h in de regen daar ook al eens een momentje gehad op 'gewone' banden in zijn 718 Cayman.
  Bericht 
GSXR1000
Master
maarten28 schreef:
Banden met 1,5 mm profiel of zo? Nee, daar moet je niet hard mee gaan rijden.


Citaat:
Measuring 265/35 ZR 20 at the front and 325/30 ZR 21 at the rear, they are the widest tires that Porsche currently mounts on the 911.


Citaat:
Michelin makes the Pilot Sport 4S NAO specifically for the 992 generation of the Porsche 911 Carrera. The standard setup has 19-inch diameter rubber in front and a 20-inch size at the back.


265 20 is natuurlijk wel groot voor een voorband. Maar de Pilot Sport 4S lijkt me niet super extreem?

Desalniettemin is de rubber soort ontworpen voor een bepaalde wegdektemperatuur.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
bruintje beer schreef:
-Schoorvoetend- nee :oops:


O:) :lol:
  Bericht 
Schoenzool
Master
RTL Nieuws schreef:
De Duitse politie onderzoekt nog hoe het kon dat gisteren twee auto's op dezelfde plek van de weg raakten op de A3 bij Elten in Duitsland. Vier Nederlanders kwamen daarbij om het leven, onder wie twee leden van stichting Dag met een Lach: "We zijn diep geschokt."

Wat de oorzaak van het grote ongeluk was, is dus nog een vraag. Toch wordt er wel steeds meer duidelijk over wat er zich gisteren op de Autobahn heeft afgespeeld.
Verschillende Nederlanders deden gisteren namelijk mee aan een tocht van 9 Miles: een organisatie die tourritten organiseert voor eigenaren van sportwagens om de mooiste wegen van de wereld te ontdekken. Gisteren gingen de deelnemers van start bij Villa Ruimzicht in Doetinchem. Vanuit daar trok de groep richting Duitsland: "Even de motoren goed doorspoelen en klaarmaken voor het seizoen", was de bedoeling.
Maar wat een mooie start van het tourseizoen moest worden, werd een nachtmerrie voor alle betrokkenen. Een 42-jarige deelnemer van de tour, die samen met zijn 37-jarige vrouw in een Porsche Cayman reed, verloor de macht over het stuur. Hij kwam met zijn auto in een sloot terecht.

Een enorme klap, zo is op foto's te zien. En toch overleefden ze dat wel. De man en vrouw wisten namelijk zelf uit de auto te komen. Daar was ook een toegesnelde 39-jarige man bij aanwezig, eveneens deelnemer van de tocht. Hij zag het ongeluk gebeuren en zette zijn auto langs de kant om eerste hulp te verlenen.

De drie Nederlanders stonden uiteindelijk op de vluchtstrook toen, hoe bizar ook, nóg een deelnemer van de tourtocht de macht over het stuur verloor. Precies op dezelfde plek als waar de eerste auto ook crashte.
Een 56-jarige Nederlander raakte met zijn Porsche 911 van de weg en botste frontaal op de drie andere Nederlanders die net geschrokken stonden bij te komen. De vrouw en de toegesnelde man bezweken direct aan hun verwondingen, de bestuurders van de twee gecrashte auto's overleden later in het ziekenhuis.

Twee van de vier slachtoffers waren, naast hun betrokkenheid bij 9 Miles, ook vrijwilliger bij stichting Dag met een Lach: een stichting die wensen van zieke en gehandicapte kinderen waarmaakt door onder meer sportwagens in te zetten voor een dagje uit.
"Wij zijn diep geschokt en hebben nog veel gevoelens van ongeloof", reageert Jacco Brand tegen RTL Nieuws. "Drie gezinnen zijn compleet ontwricht. Het echtpaar uit de eerste auto laat kinderen na. Twee andere jonge kinderen - van de hulpverlenende man - zijn hun vader verloren. Een zoon - die naast zijn vader in de derde auto zat - ligt gewond in het ziekenhuis en heeft dit drama als enige overleefd. Dit is vreselijk."

Volgens de politie kan regen de oorzaak zijn van het ongeluk, maar dat wordt nog onderzocht. Brand rijdt zelf vaak op het Duitse stuk snelweg, waar water slecht wegloopt als het flink regent. Hij vertelt hoe gevaarlijk het dan kan zijn: "Als het regent mag je daar 80 kilometer per uur rijden. Maar als je te maken hebt met aquaplaning, dan word je auto bij 60 kilometer per uur al een ongeleid projectiel. Dan word je in plaats van bestuurder een passagier in je eigen auto."

Brand wacht het politieonderzoek af, en hoopt vooral dat anderen dat ook doen voor er conclusies worden getrokken. "Ik lees de reacties ook op Facebook", zegt hij, doelend op mensen die stellen dat de Porsches 'waarschijnlijk veel te hard hebben gereden'. "Zij zijn er niet eens bij geweest. Daarnaast zijn drie van de vier mensen overleden op de vluchtstrook, dat had sowieso niets met rijgedrag te maken. Ik kan het maar moeilijk verkroppen als iemand dan zoiets schrijft."



Nog wat info.

Hoe triest is het? Je stapt redelijk oké uit na een crash in de greppel, en luttele seconden later nog een keer bam.
En dan wel met fatale afloop.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Hoeveel mensen denken dat de snelweg/Autobahn een speeltuin is waar je zomaar even langs de kant van de weg, vóór de geleiderail kan staan, is onmeetbaar veel. Een campagne daarover kan geen kwaad.
  Bericht 
Schoenzool
Master
Omroep West schreef:
VOORHOUT - De 42-jarige man uit Voorhout die zondag is omgekomen bij een groot auto-ongeluk in Duitsland is Floris van Dam. Veel inwoners in Voorhout kenden het slachtoffer. 'Hij laat twee kinderen achter', vertelt een vrouw op straat in Voorhout. Bij het ongeluk kwamen ook zijn 37-jarige vriendin en twee mannen van 39 en 56 jaar om het leven.
In de straten van Voorhout wordt maandag aangeslagen gereageerd op het overlijden van Van Dam. 'Hij is geboren en getogen in Voorhout, veel mensen kenden hem', vertelt een vrouw op straat in Voorhout. 'Mijn zoon heeft nog met hem op school gezeten', voegt ze toe. 'Hij zit in mijn vriendengroep', vertelt een andere voorbijganger. 'De groepsapp ontplofte gisteren toen het nieuws bekend werd.'
Volgens de inwoners van Voorhout deed de vader van twee kinderen veel vrijwilligerswerk. Zo was hij lid van de sponsorcommissie van de plaatselijke voetbalvereniging Foreholte. Ook stelde hij zijn Porsche regelmatig beschikbaar voor ritjes met zieke kinderen, net zoals de 39-jarige man die omkwam bij het auto-ongeluk in Duitsland. 'We zijn enorm geschrokken', zegt voorzitter Jacco Brand van stichting Dag met een Lach. 'Het waren allebei autoliefhebbers in de bloei van hun leven', vertelt de voorzitter.

Daarnaast had Van Dam zijn eigen verzekeringsadviseursbedrijf in Voorhout. 'Floris was voor mij niet alleen een fantastische werkgever, maar ook een dierbare vriend geworden in de vijf jaar die ik voor hem heb gewerkt', vertelt een collega van hem op LinkedIn. 'Voor klanten ging hij door het vuur', gaat haar verhaal verder. 'Zijn plan was om gelijk met mij met pensioen te gaan. Wat had ik hem dat graag gegund!'
Op de A3 bij Elten in Duitsland ging het zondagochtend mis. De man uit Voorhout raakte de macht over het stuur kwijt en belandde met zijn Porsche in een greppel. Zijn 37-jarige vriendin zat bij hem in de auto. De bestuurder van de Porsche erachter zag het ongeluk gebeuren en stopte om hulp te bieden. Toen de drie inzittenden van de eerste en tweede auto op de vluchtstrook stonden, raakte de bestuurder van een derde Porsche ook de macht over het stuur kwijt en ramde met zijn auto de anderen.

De vriendin van Van Dam en de bestuurder van de tweede Porsche kwamen op slag om het leven. Van Dam en de bestuurder van de derde Porsche bezweken later aan hun verwondingen.
Hoe het fatale auto-ongeluk kon gebeuren, wordt nog onderzocht door de Duitse politie. De politie zei wel dat de twee auto's mogelijk hun snelheid niet hebben aangepast aan het natte wegdek en dat er waarschijnlijk sprake is geweest van 'aquaplaning'. Er zijn geen aanwijzingen voor een race, of drank- of drugsgebruik. Nog een andere Nederlandse persoon raakte lichtgewond bij het ongeval. Het gaat om de bijrijder van de auto die als laatste is gecrasht. De hoop bestaat dat deze persoon meer kan vertellen over de toedracht.


Eén van de slachtoffers.
Foto in bron.
  Bericht 
Masterdam
Master
Dave schreef:
Hoeveel mensen denken dat de snelweg/Autobahn een speeltuin is waar je zomaar even langs de kant van de weg, vóór de geleiderail kan staan, is onmeetbaar veel.

Guilty!! :dag:
  Bericht 
NoCashCow
Master
 
Zeer triest. Helaas ook was veel of alle leed te voorkomen geweest door je aan de basisregels van veiligheid te houden...
  Bericht 
basjuh1981
Master
Masterdam schreef:
Guilty!! :dag:


Ja, maar jij hebt speciale lampies 8)
  Bericht 
djee
Tour de France kenner '23
Het is weer gebleken dat je niet op de vluchtstrook moet blijven staan. Direct achter de vangrails gaan staan.


Zondag ook een vrouw (in het zwart achter een zwarte auto) die de op de vluchtstrook de overige weggebruikers wilde waarschuwen dat ze daar met pech stonden :loco:
Het zeggen dat ze achter de vangrails moest gaan staan werkte niet......
  Bericht 
Dave
Webspecialist
basjuh1981 schreef:
speciale lampies


wat het niet minder gevaarlijk hoeft te maken maar mijn epiloog ging over een voorstel. Om daar iets uit te halen voor zelflikkerij is wat egoistisch.
 Pagina 1 van 2  [ 89 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy