Postingstijd interval gedetecteerd van 228.2 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

 Pagina 1 van 2  [ 73 berichten ]
  Bericht 
Schoenzool
Master
nos schreef:
Het Openbaar Ministerie onderzoekt of de Mensheggerweg bij het Pinkpopterrein in Landgraaf, waar maandagochtend festivalgangers werden aangereden door een busje, te vroeg is opengesteld. Dat heeft een woordvoerder van het OM gezegd tegen dagblad De Limburger.

De woordvoerder benadrukt dat het een breed onderzoek is; er wordt ook naar andere zaken gekeken.

Wegen rond het Pinkpopterrein werden op festivaldagen afgesloten van 18.00 uur tot 06.00 uur. Als er aanleiding voor was, mochten ze eerder worden opengesteld. De Mensheggerweg ging om 04.00 uur weer open; vlak daarna werden de festivalbezoekers aangereden.

Eén bezoeker overleed, drie anderen liggen in kritieke toestand in het ziekenhuis.

Kring
De aangereden bezoekers zaten in een kring op de weg. Het busje ging er na de aanrijding met hoge snelheid vandoor. De 34-jarige bestuurder meldde zich later in de ochtend bij de politie in Amsterdam. Hij wordt verdacht van doodslag en poging tot doodslag.

Pinkpopbaas Jan Smeets zegt tegen De Limburger dat hij niet weet waarom de Mensheggerweg al om 04.00 uur weer openging en de gemeente Landgraaf mag van het OM niets zeggen.


Maandagochtend 4 uur heeft er een vreselijk ongeval plaats gevonden ter hoogte van het pinkpop terrein.
Hierbij is op het moment van schrijven 1 dode gevallen en drie zwaar gewonden welke op dit moment nog in levensgevaar verkeren.
Men zat in een kring op de weg en zijn aangereden door een bestelbusje.

Ik denk dat er nog veel gesproken gaat worden over dit pinkpop drama, daarom een apart topic over dit vreselijk ongeval.
  Bericht 
Schoenzool
Master
De vraag is of deze weg open mocht zijn om 4 uur.
Op de sites staat dat hij iedere dag van 18u tot 6u is gesloten: https://www.landgraaf.nl/dienstverlenin ... 11597.html

Wat ik mij dan ook af vraag:
Als je zo'n weg vrij geeft (al dan niet of het mag/te vroeg is) dan controleer je neem ik aan toch ook of deze weg vrij is van obstakels of groepen mensen?

Deze mensen wat zijn aangereden zaten er namelijk allang aldus getuigen:
https://nos.nl/artikel/2237336-automobi ... ezegd.html
https://nos.nl/artikel/2237208-ooggetui ... e-weg.html
  Bericht 
Signum
Master
Schoenzool schreef:
Men zat in een kring op de weg


Er bekruipt mij toch een sterk Darwin gevoel bij dit hele verhaal, maar we zullen zien wat de uitkomst van het onderzoek is.
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
Schoenzool schreef:
De vraag is of deze weg open mocht zijn om 4 uur.

In het Gemeentebesluit zou staan dat de weg tijdelijk gedegradeerd is als 30 Km/u zone.

https://www.pzc.nl/binnenland/pinkpopdr ... ~a512c82c/
  Bericht 
maarten28
Master
Signum schreef:
post4543520.html#p4543520 schreef: Men zat in een kring op de weg

Er bekruipt mij toch een sterk Darwin gevoel bij dit hele verhaal, maar we zullen zien wat de uitkomst van het onderzoek is.

Temeer daar de auto die deze personen aanreed niet de eerste was die er voorbij kwam. Er zijn eerder auto's langsgekomen die moesten uitwijken.
Dan moet er toch ook een lichtje gaan branden dat het niet zo heel handig is om daar te blijven zitten.
  Bericht 
Schoenzool
Master
Signum schreef:
Er bekruipt mij toch een sterk Darwin gevoel bij dit hele verhaal, maar we zullen zien wat de uitkomst van het onderzoek is.

Wat versta je daar onder?
  Bericht 
shootme
Master
Ik snap niet dat de politie de bestuurder nog steeds verdenkt van doodslag. Wat kon hij eraan doen dat er een stel hippies op een weg zijn gaan zitten? :loco:

https://www.bd.nl/binnenland/eerder-vri ... ~a654645d/
"De bestuurder van de bestelwagen werd enkele uren na het fatale ongeval in Amsterdam aangehouden. De 34-jarige Heerlenaar wordt verdacht van doodslag en poging tot doodslag."
  Bericht 
Schoenzool
Master
shootme schreef:
Ik snap niet dat de politie de bestuurder nog steeds verdenkt van doodslag. Wat kon hij eraan doen dat er een stel hippies op een weg zijn gaan zitten?


Inderdaad. Maar misschien geldt dan ook nog steeds: voetgangers en fietsers zijn beschermd
  Bericht 
shootme
Master
Als je voor een darwin award gaat, verlies je je bescherming wat mij betreft.
  Bericht 
Walker
Master
 
Schoenzool schreef:
post4543542.html#p4543542 schreef: Er bekruipt mij toch een sterk Darwin gevoel bij dit hele verhaal, maar we zullen zien wat de uitkomst van het onderzoek is.
Wat versta je daar onder?


Dat het geen slimme actie is om op een weg te gaan zitten. En de meeste dodelijke slachtoffers te betreuren zijn omdat mensen niet zo slim zijn om over hun eigen veiligheid na te denken.

En volgens de evolutietheorie van Darwin zouden de mensheid als geheel steeds slimmer moeten worden, omdat domme mensen sterven voordat ze zich voortgeplant hebben. But when looking around, I think Darwin was wrong.
  Bericht 
basjuh1981
Master
Walker schreef:
But when looking around, I think Darwin was wrong.

Nee, Darwin was niet wrong. We leven nu in een tijd dat mensen die niet mee kunnen komen gepamperd worden door diverse instellingen.
  Bericht 
jack19
Master
 
Als die verdenking er is zal er vast wel meer zijn.
  Bericht 
Superkoe
Master
Ik denk dat de berichtgeving wat achter loopt.
  Bericht 
Okkie68
Master
Signum schreef:
Er bekruipt mij toch een sterk Darwin gevoel bij dit hele verhaal,

<speculaas>Er bekruipt mij een whatsapp-gevoel bij dit hele verhaal.</speculaas>

Of zou er een andere reden zijn dat een aantal andere bestuurders deze groep wel konden ontwijken, maar deze jongen er zonder vaart te minderen overheen gedenderd is?

Ik snap dat justitie e.e.a. graag even wil uitsluiten voordat ze hém gaan troosten.
  Bericht 
Scaniafan
Master
jack19 schreef:
Als die verdenking er is zal er vast wel meer zijn.


Bestuurder zou volgens buurtbewoners gekend zijn voor drugs / drankgebruik. Zal ook verklaren waarom 'ie gevlucht is. Volgens z'n pa moest ie dringend naar z'n werk. Maar wel nog tijd hebben om de auto te parkeren en naar Amsterdam te gaan :-?
  Bericht 
Schoenzool
Master
basjuh1981 schreef:
We leven nu in een tijd dat mensen die niet mee kunnen komen gepamperd worden door diverse instellingen


Van pamperen is weinig terecht. Juist de mensen die hulp nodig krijgen krijgen de hulp niet die ze zouden moeten krijgen. Fladderen daarom maar wat rond in de maatschappij met alle gevolgen van dien.

Scaniafan schreef:
Bestuurder zou volgens buurtbewoners gekend zijn voor drugs / drankgebruik


Volgens zijn eigen pa niet, maar goed die zal ook niet zeggen dat dat zo is als het berust is op waarheid

Scaniafan schreef:
Volgens z'n pa moest ie dringend naar z'n werk. Maar wel nog tijd hebben om de auto te parkeren en naar Amsterdam te gaan :-?


Dit vind ik het vreemdste verhaal.
Pap zegt: Hij moest iemand op gaan halen van zijn collega's. Dat kan, bv in Landgraaf.
Als je dan terug rijdt naar huis en mensen omver rijdt dan heb je niet alleen in de auto gezeten maar zat die collega misschien naast je. Daarnaast vraag ik me ook af of die vrouw niet thuis was. Mijn vrouw had mij allang gebeld als ik de auto weer op de oprit zou zetten als z wist dat ik moest werken. Zij schijnt later pas van de politie te hebben vernomen dat haar man verdachte is in deze zaak. Dus raar iets
  Bericht 
Ducantoni
Master
maarten28 schreef:
Dan moet er toch ook een lichtje gaan branden dat het niet zo heel handig is om daar te blijven zitten.

Nu is het zitten, maar vul op die plaats lopen in en hetzelfde laken een pak. Dagelijks maak je mensen mee die totaal niet in de gaten hebben waar ze lopen en ander verkeer hinderen. (staat vast nog ergens een filmpje op JijBuis van een festival ergens in D waar mensen in de wijde omgeving nog midden op de rijbaan lopen)
Idem voor mensen die elkaar op de fiets tegenkomen en gezellig een praatje met elkaar maken en totaal niet in de gaten hebben dat ze een kruising deels blokkeren.
  Bericht 
shootme
Master
Ducantoni schreef:
Idem voor mensen die elkaar op de fiets tegenkomen en gezellig een praatje met elkaar maken en totaal niet in de gaten hebben dat ze een kruising deels blokkeren.

Supermarkt met boodschappenwagentjes :dood:
  Bericht 
Raaf
Master
Ducantoni schreef:
Nu is het zitten, maar vul op die plaats lopen in en hetzelfde laken een pak

Bij festivalgangers lijkt het in een eigen wereld leven wat vaker voor te komen dan "normaal". Elk jaar is het ook met Rock am Ring weer raak. Vorig jaar zelfs mensen die op het geopende circuit liepen. Dit jaar waren de openingstijden dus maar aangepast.
  Bericht 
Schoenzool
Master
feit blijft ..... waarom is die weg niet gecontroleerd toen de borden weggehaald werden om 4 uur?
dus mijn inziens mag degene die de weg vrij heeft gegeven ook eens op het matje komen.
  Bericht 
Oldskool
Master
Schoenzool schreef:
feit blijft ..... waarom is die weg niet gecontroleerd toen de borden weggehaald werden om 4 uur?

Dat is geen feit, dat is een aanname. Als die mensen daar om 04:15 zijn gaan zitten was de weg om 04:00 dus wel gewoon vrij. Misschien is dat toen ook wel gecontroleerd. Maar om dat na te gaan kan zeker geen kwaad.
  Bericht 
maarten28
Master
Wie verhindert dan dat er mensen weer gaan zitten nadat de weg is vrijgegeven?
  Bericht 
Schoenzool
Master
maarten28 schreef:
Wie verhindert dan dat er mensen weer gaan zitten nadat de weg is vrijgegeven?


Oldskool schreef:
Dat is geen feit, dat is een aanname. Als die mensen daar om 04:15 zijn gaan zitten was de weg om 04:00 dus wel gewoon vrij. Misschien is dat toen ook wel gecontroleerd. Maar om dat na te gaan kan zeker geen kwaad.


Getuigen hebben die mensen al ver voor 4 uur daar zien zitten. Zelfs nog een minuut voor de fatale klap.
Die getuigen zaten er al bij en verklaarden dat ze er al lange tijd zaten muziek te maken
  Bericht 
basjuh1981
Master
En ze hebben ook al af en toe een auto voorbij zien rijden.
  Bericht 
Mattinus
Pro
 
Die wegzitters verdienen absoluut de Darwin-award.. Maar waarom rijd je vervolgens (zo lang) door? Mij bekruipt toch het gevoel dat die persoon niet nuchter aan het sturen was..
  Bericht 
WimLex
F1 kenner '20
nos schreef:
Rechter-commissaris: aanhouding voor ongeluk Pinkpop terecht
Vandaag, 16:57 - Aangepast om 19:19

Hulpdiensten op de plek van de aanrijding ANP

De man die verdacht wordt van de dodelijke aanrijding maandagochtend bij Pinkpop is de afgelopen dagen terecht vastgehouden. Dat heeft de rechter-commissaris, voor wie de 34-jarige Danny S. is voorgeleid, verklaard.

Morgen wordt duidelijk of het voorarrest van de verdachte wordt verlengd met twee weken. Volgens het Openbaar Ministerie is die beslissing afhankelijk van het technisch onderzoek dat nog steeds gaande is.

Bij de aanrijding overleed een man van 35 uit Heerlen. Drie andere festivalgangers raakten zwaargewond: een 30-jarige man uit Landgraaf, een 26-jarige man uit Heerlen en een vrouw van 23 uit Heerlen. Enkele uren na de aanrijding meldde de bestuurder zichzelf bij de politie in Amsterdam.

Hij wordt verdacht van doodslag en poging tot doodslag. Het is nog altijd niet duidelijk waarom S. op de bezoekers inreed. Het OM liet eerder weten dat er geen terroristisch motief is.


Gezien de foto zou je toch denken dat er voldoende (straat)verlichting was ...
  Bericht 
Turkosariba
Master
Signum schreef:
Er bekruipt mij toch een sterk Darwin gevoel bij dit hele verhaal, maar we zullen zien wat de uitkomst van het onderzoek is.
Mij ook... onlangs maakte ik ook zo'n situatie mee op de speed pedelec...
https://www.youtube.com/watch?v=3TMIZdAIZsY&t=5s
  Bericht 
WimLex
F1 kenner '20
Turkosariba schreef:
onlangs maakte ik ook zo'n situatie mee op de speed pedelec

zo te zien was er 1 tegen zo'n paaltje opgeklapt en zaten er 2 anderen bij om te kijken of er assistentie nodig was
  Bericht 
bert65
Master
maarten28 schreef:
Wie verhindert dan dat er mensen weer gaan zitten nadat de weg is vrijgegeven?

Dat is ook mijn idee. Opperhoofd wegvrijmaker komt langs en waarschuwt de asfaltzitters dat de rijbaan zo wee opengesteld wordt.
"Top man! Wel thuis" krijgt hij misschien als antwoord en alles leek te blijven zoals het was...
  Bericht 
NoCashCow
Master
 
Gemeente is zichzelf al aan het indekken: de Vmax was 30 en de borden stonden er (nog).
  Bericht 
shootme
Master
WimLex schreef:
Gezien de foto zou je toch denken dat er voldoende (straat)verlichting was ...

Was het ingeschakeld? Vaak gaan ze toch uit in de nacht?
  Bericht 
djee
Tour de France kenner '23
WimLex schreef:
zo te zien was er 1 tegen zo'n paaltje opgeklapt en zaten er 2 anderen bij om te kijken of er assistentie nodig was

En al was de elektrische fiets op zijn eigen weghelft gebleven was er helemaal niets aan de hand geweest. Maar waarom wordt er niet gestopt om te kijken wat er aan de hand is en wordt er niet geholpen om de situatie juist wel veiliger te maken?
  Bericht 
R
Master
Turkosariba schreef:
speed pedelec

Heb je de ST5 al?
  Bericht 
Oldskool
Master
NOS schreef:
geen terroristisch motief

Hier wordt ik ook altijd zo moe van. Elke aanrijding is tegenwoordig in de media een terroristische daad totdat het tegendeel bewezen is, in plaats van andersom. Stop eens met die paniekzaaierij. :thumb_d:
  Bericht 
Raaf
Master
djee schreef:
Maar waarom wordt er niet gestopt om te kijken wat er aan de hand is en wordt er niet geholpen om de situatie juist wel veiliger te maken?

Omdat de snelheid veel te hoog was om tijdig te kunnen stoppen?
  Bericht 
djee
Tour de France kenner '23
Terug rijden dan :hug:
  Bericht 
Schoenzool
Master
Oldskool schreef:
Hier wordt ik ook altijd zo moe van. Elke aanrijding is tegenwoordig in de media een terroristische daad totdat het tegendeel bewezen is, in plaats van andersom. Stop eens met die paniekzaaierij

Juist, had je maandag in de auto eens moeten horen. Ik volgde de lokale nieuwszender om half zes in de ochtend. Het woord aanslag vloog je toen al om de oren. Anderhalf uur na het ongeval.

Mattinus schreef:
Maar waarom rijd je vervolgens (zo lang) door? Mij bekruipt toch het gevoel dat die persoon niet nuchter aan het sturen was..

Is niet zo gek. Je kan door stress heel gekke dingen gaan doen. Zelfs gewoon je routine oppakken en er dan uren later achter komen dat je wat fout hebt gedaan. Daarom mag je na 12 uur jezelf nog aangeven.
https://www.advocaat-verkeersstrafrecht ... rsongeval/
  Bericht 
Schoenzool
Master
De chauffeur is vrij: https://www.1limburg.nl/verdachte-pinkp ... ije-voeten
Zal nog wel verdachte in de zaak zijn en geen vrije vogel ..... maar mooi dat hij weer naar zijn gezin kan
  Bericht 
Turkosariba
Master
R schreef:
post4544004.html#p4544004 schreef: speed pedelec
Heb je de ST5 al?
Nope, er was wat vertraging met het gelijkvormigheidsattest. Deze week is echter de levering van de ST5 aan Nederlandse dealers alsnog begonnen, dus ik verwacht de fiets binnen 1-2 weken.
  Bericht 
WimLex
F1 kenner '20
nos schreef:
Politie laat eigen rol onderzoeken bij Pinkpop-drama
Vandaag, 11:32

De politie laat onderzoeken hoe agenten gehandeld hebben in de nacht dat een automobilist in Landgraaf een groepje festivalgangers van Pinkpop aanreed. Daarbij viel een dode en raakten mensen gewond.

Politieagenten die op de bewuste nacht dienst hadden, is gevraagd om aan te geven waar ze precies gepatrouilleerd hebben. Ook wordt onderzocht wat ze eventueel hebben gezien en of ze goed genoeg actie hebben ondernomen.

De informatie van de agenten kan mogelijk meer duidelijkheid geven over de aanrijding. De politie was in groten getale aanwezig tijdens het driedaagse festival in Landgraaf.

"Hebben wij ons werk goed gedaan? Dat wil ik van de eigen mensen weten", vertelt Hans van den Heuvel van de politie Zuid-West-Limburg aan L1. Hij had dienst in de nacht van de aanrijding.

Van den Heuvel gaat ervan uit dat de resultaten van het interne onderzoek in de loop van volgende week bekend zijn.


Bron L1: https://www.1limburg.nl/intern-onderzoe ... =section-1
  Bericht 
Schoenzool
Master
Netjes van de politie. Zo moet het
  Bericht 
Signum
Master
Schoenzool schreef:
Netjes van de politie. Zo moet het


Heel mooi natuurlijk, maar dit soort dingen worden alleen gedaan voor zaken die veel media aandacht krijgen. Dan kan de politie zichzelf weer een klop op de borst geven en zeggen dat ze zo goed bezig zijn :fp:
  Bericht 
Olds 76
Master
Ik zal wel simpel denken, maar zou het niet gewoon zo kunnen zijn: Vent moet naar zijn werk, rijdt daar harder dan op dat moment toegestaan, groepje zit op de weg, hij ziet ze te laat, raakt ze, raakt in paniek en rijdt door. Zet auto in woonplaats neer en vertrekt naar werk. Onderweg in trein realiseert hij zich dat er iets heel ergs gebeurd is, dat hijzelf helemaal fout bezig is en stapt in A'dam naar de politie. Daar wordt hem duidelijk hoe erg het is afgelopen, hij wordt gecontroleerd op alcohol, dat is negatief en hij wordt logischerwijs vastgezet. Na een aantal dagen onderzoek en gesprekken wordt bovenstaande echt duidelijk en hij wordt vrijgelaten. Later zal hij zich moeten verantwoorden voor dit ongeluk waar hij echt wel (misschien alleen deels) verantwoordelijk voor is.
  Bericht 
WimLex
F1 kenner '20
nos schreef:
Bestuurder dodelijk ongeval Pinkpop 'zag slachtoffers te laat'
Vandaag, 14:39 - Aangepast om 15:21

Danny S., de man die vastzat voor de dodelijke aanrijding bij Pinkpop in Landgraaf, zegt dat hij pas merkte dat er mensen op de weg zaten toen hij ze aanreed. Omdat hij ze niet had gezien, kon hij ook niet meer remmen of uitwijken. Dat staat in een verklaring die zijn advocaat heeft verspreid.

Na de aanrijding was S. naar eigen zeggen in shock en is hij in een waas naar huis gereden. Hij kan zich verder niets herinneren van wat er is gebeurd. Wel betreurt hij het achteraf dat hij niet is gestopt. Toen hij eenmaal weer bij zinnen was, heeft hij zich vrijwillig gemeld bij de politie.

Getraumatiseerd
Volgens zijn advocaat had S. geen enkele intentie anderen in gevaar te brengen en is hij zelf ook getraumatiseerd. S. zegt dat hij de afgelopen week meer dan tien uur is verhoord en dat hij zijn volledige medewerking heeft gegeven.

De bestuurder zegt dat de Mensheggerweg, waar het ongeluk gebeurde, open was toen hij er reed. "Cliënt heeft uitsluitend op de weg gereden, had verlichting aan en benadrukt geen mensen op de doorgaande weg te hebben zien zitten", staat in de verklaring.

"Cliënt werd, nietsvermoedend, plots opgeschrikt door de aanrijding die zich vervolgens voltrok. Hij heeft niet kunnen ingrijpen, door bijvoorbeeld te remmen of uit te wijken, doordat hij de slachtoffers niet op de weg heeft zien zitten.

Vrijgelaten
Bij de aanrijding op de weg naast het Pinkpopterrein in Landgraaf viel een dode en raakten drie festivalgangers zwaargewond. Zij liggen nog altijd in kritieke toestand in het ziekenhuis.

S. is vrijdag vrijgelaten. Volgens het OM zijn er geen indicaties waaruit blijkt dat hij met opzet handelde.


Google maps


Citaat:
De bestuurder zegt dat de Mensheggerweg, waar het ongeluk gebeurde, open was toen hij er reed.

Als het pinkpopkaartje klopt, dan kon je daar idd komen zonder een afzetting tegen te komen :o
  Bericht 
R
Master
Olds 76 schreef:
Ik zal wel

Klinkt aannemelijk al denk ik dat hij al eerder wist dat het niet in de haak was.

Een goede reden om later te melden kan een shock zijn, een enorm schuldgevoel waar hij niet mee om kon gaan maar ook nog wat alcohol of wat anders. Hij was immers ook op hetzelfde festival geweest.

Ik zie geen reden dat hij niet voor de rechter hoeft te komen.
  Bericht 
Masterdam
Master
WimLex schreef:
Als het https://www.pinkpop.nl/2017/wp-content/ ... errein.jpg klopt, dan kon je daar idd komen zonder een afzetting tegen te komen :o

Dat kan je op die kaart niet zien.
  Bericht 
Schoenzool
Master
Citaat:
Politieagenten hebben voorafgaand aan het Pinkpop-drama geen opvallende dingen gezien.

Dat meldt de politie na een evaluatie van de fatale aanrijding. Daarbij kwam één festivalbezoeker om het leven. Drie anderen raakten zeer ernstig gewond.

Sfeer meebewegen
'Op basis van de situatie ter plaatse, ervaringen en handelend in de sfeer die bij een festival als Pinkpop hoort, was er voor de agenten geen reden om anders te acteren dan zij hebben gedaan tijdens dit evenement', zo staat in een verklaring. Een woordvoerder zegt tegen de NOS dat drie patrouilles een groepje mensen op de weg hebben zien zitten. "Alle drie hebben ze dezelfde afweging gemaakt. Dat het geen situatie was die dermate anders was dan wat ze in andere jaren hadden gezien. Bij de sfeer van een festival hoort dat mensen door elkaar zitten en lopen. Wij proberen als politie in die sfeer mee te bewegen. "

Op de vlucht
De festivalgangers werden op de Mensheggerweg, nabij camping B, aangereden door een automobilist uit Heerlen. Hij sloeg na de aanrijding op de vlucht, maar meldde zich later zelf bij de politie. Na onderzoek bleek dat er sprake was van een ongeluk.

Op de weg
De slachtoffers zaten op de weg, terwijl deze al een tijdje was vrijgegeven voor het verkeer. 'Op basis van de inzichten van nu is er voor de politie vooralsnog geen reden om maatregelen te nemen', aldus de verklaring. Conform de vergunning en het verkeersbesluit van de gemeente hoefde de weg ook niet afgesloten te zijn. Wel mocht het verkeer er maar 30 kilometer per uur rijden in plaats van 80.

Het onderzoek door de politie werd gestart om te kijken hoe agenten hebben gehandeld voorafgaand aan het ongeluk.

Bron 1limburg
https://www.1limburg.nl/onderzoek-polit ... =section-1
  Bericht 
Spook
Master
Los van of de conclusie correct is, is dit wel een geval van wij van WC-Eend hebben WC-Eend onderzocht, en geen onoverkomelijkheden gevonden.
  Bericht 
Schoenzool
Master
Toch vind ik het vreemd. Drie wagens hebben gezien dat de heren en dame op de weg zaten maar grepen niet in.
Dan zou je zeggen dat hun niet wisten dat de weg om vier uur geopend zou worden voor verkeer.
Daar is het ergens mis gegaan. Ik vrees dat iemand nu heel hard roept: My name is rabbit .... oftewel mijn naam is haas
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
Bestuurder Pinkpop-drama wordt vervolgd: ‘hij reed vlak voor de crash de groep nog voorbij’

De Heerlenaar die vorig jaar na Pinkpop een groep festivalbezoekers aanreed, wordt vervolgd voor het veroorzaken van de dodelijke aanrijding en het doorrijden na de crash, meldt het OM. Opvallend detail: hij reed vlak voor de aanrijding het groepje op dezelfde weg nog voorbij, blijkt nu. ‘Hij zag ze op twéé momenten niet’.

De politie deed maandenlang onderzoek naar de aanrijding waarbij een man overleed en drie anderen zwaargewond raakten. De rechtszaak zal waarschijnlijk rond de zomer plaatsvinden.

Danny S. schepte in de vroege ochtend van 18 juni na afloop van Pinkpop vier festivalgangers bij de ingang van camping B in Landgraaf. Een 35-jarige Heerlenaar, zelf Pinkpopvrijwilliger, overleed. Drie anderen - een 30-jarige man uit Landgraaf, een 26-jarige man uit Heerlen en een 23-jarige vrouw uit Heerlen - raakten zwaargewond. Zij zijn inmiddels aan de beterende hand. De slachtoffers zaten met z’n allen in een kring op de weg, de bestuurder zou hen niet gezien hebben.

Geen opzet, wel onvoorzichtig rijgedrag
,,De verdachte is te verwijten dat het ongeluk is ontstaan door onvoorzichtig of onoplettend rijgedrag’’, schrijft het OM in een toelichting. Eerder bleek volgens justitie dat van kwade opzet geen sprake was.

Advocaat Nino Pennino staat de gewonde slachtoffers bij en vindt het goed dat de rechter gaat oordelen in de zaak waarover mensen ‘allerlei meningen’ hebben: ,,Dan komt er eindelijk duidelijkheid. Er wordt zo stigmatiserend gesproken, met teksten als: ‘de groep had niet op de weg moeten zitten, hoe kun je dat nou doen?’’’ Advocaat van de verdachte Raimon Maessen zal in de rechtszaal zijn inhoudelijke reactie geven, maar benadrukt dat de impact van de zaak ‘enorm’ is op het leven van alle betrokkenen, dus ook dat van Danny S. ,,Het onderzoek en deze vervolgingsbeslissing hebben ook lang op zich laten wachten.’’


Dus de chauffeur is de klos omdat idioten midden op de weg gaan zitten.

Zie ook: https://www.om.nl/actueel/nieuwsbericht ... dodelijke/
 Pagina 1 van 2  [ 73 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy