Postingstijd interval gedetecteerd van 546.5 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

 Pagina 2 van 2  [ 95 berichten ]
  Bericht 
Masterdam
Master
Walker schreef:
Maar wellicht is hij wel zo geflipt dat hij al langer de gedachte had "de eerste motoragent die mij aan wil houden rij ik voor zijn flikker".


Had ie volgens mij al uitgesproken toch?
  Bericht 
A4
F1 kenner '22
Ja volgens mij ook. Binnen het korps was toch ook bekend dat je als motoragent deze knakker eigenlijk niet staande moest willen houden vanwege de gevaarzetting?
  Bericht 
bruintje beer
Master
Okee, voorbedachte rade dus. Nog steeds geen moord?
  Bericht 
Scaniafan
Master
Ducantoni schreef:
Vallen die beelden nog onder de bewaartermijn?


Als de beelden binnen 28 dagen na opname zijn bekeken en veiliggesteld als bewijsmateriaal is er volgens mij geen enkel probleem.
  Bericht 
Walker
Master
 
bruintje beer schreef:
voorbedachte rade dus. Nog steeds geen moord?


"Doodslag met voorbedachte rade" kennen we toch niet als term?

Moord is het opzettelijk én met voorbedachten raad het beroven van het leven van een ander. Voorbedachte rade wijst op een moment van kalm overleg, van bedaard nadenken voorafgaand aan de uitvoering. Indien iemand daadwerkelijk een plan heeft om een ander van het leven te beroven en dit vervolgens ook doet kan gesproken worden van moord. Als iemand daarentegen een ander in een opwelling doodt, zal geen sprake zijn van moord. Moord is dus doodslag met voorbedachten rade.

http://www.vangesseladvocaten.nl/expert ... -van-moord


het is (in "opbouwende" volgorde)
- dood door schuld
- doodslag
- moord (met voorbedachte rade)

Moord is strafbaar gesteld in artikel 289 Wetboek van Strafrecht:

“Hij die opzettelijk en met voorbedachten rade een ander van het leven berooft, wordt, als schuldig aan moord, gestraft met levenslange gevangenisstraf of tijdelijke van ten hoogste dertig jaren of geldboete van de vijfde categorie.”

Opzettelijk lijkt hier zeker van toepassing.
Maar of het doordacht was? Uiteindelijk heeft men hier wel voor gekozen in de tenlastelegging.
  Bericht 
rcs89
Eendagsvlieg
 
VTEC_Driver schreef:
Maar waarom heeft die laatste motoragent dat dan toch willen doen?

omdat die door rood reed

maarten28 schreef:
Die had niet door dat hij het was.

Dat wist die dondersgoed.
De motoragent gaf motor les op Goeree Overflakkee.
automatische kenteken check
Het bedrijf heeft 3 wagens.

bruintje beer schreef:
Iedereen heet daar Mijnders; Zeeuwse inteeltbende.

Terug naar school. Flakkee hoort niet bij Zeeland.

maarten28 schreef:
dan begin je wel een beetje een rotte politie te zien. Er was pas toch ook een bericht waar politie op de motor anoniem iemand intimideerde?

Na het ongeluk 2015 kwam de politie in eens heel vaak door het dorp rijden met ongebruikelijke route. Ook werd vaak op het terrein naast het bedrijf vaak gekeerd / gestopt. Ook was bekent dat leden van het korps het niet konden verkroppen betreft de strafmaat. Of het intentie was om de chauffeur dicht bij huis te controleren of intimidatie? Dat laat ik in het midden.

Situaties 2015 en 2020 waren al door rechters beoordeelt, waarbij enkel 2015 straf opgelegd is vanwege onoplettendheid van de chauffeur. Daar getuigeverklaringen ander beeld schetsen, en juist het ongeval de betreffende motoragent was aan te rekenen.

Maserati Teun schreef:
Ik kende dat hele bedrijf niet.” Als rij-instructeur deed hij het dorp vaak aan en reed hij ook langs het huis van de trucker. „Met mijn motorrijschool reed ik sinds 2012 een bepaalde route, ook door Melissant.

Zeer dubieus. Woont op het eiland, waar het ons kent ons is.
Gaf op zijn laatst vanaf 2008 al les op het eiland en het gebruikelijk was door de straat waar het bedrijf is gelegen te rijden. Dat hij het bedrijf niet zou kennen lijkt mij zeer stug.
  Bericht 
bruintje beer
Master
rcs89 schreef:
motor les
kenteken check
Ook was bekent
beoordeelt
Terug naar school zei je?
  Bericht 
Walker
Master
 
rcs89 schreef:
Terug naar school. Flakkee hoort niet bij Zeeland.


Dat is gewoon een foutje op de kaart. De lijn tussen Zeeland en Zuid-Holland had men over het Haringvliet moeten trekken. Of over de Oude Maas...
  Bericht 
rcs89
Eendagsvlieg
 
bruintje beer schreef:
Terug naar school zei je?


Ja dat zei ik. Verschil is dat mijn type fouten niks afdoen aan feiten, die van u is niet correct.
  Bericht 
rcs89
Eendagsvlieg
 
Walker schreef:
Dat is gewoon een foutje op de kaart. De lijn tussen Zeeland en Zuid-Holland had men over het Haringvliet moeten trekken. Of over de Oude Maas...


Zo lust ik er nog wel een paar.
Voorne Putten, Hoekschewaard en Goeree Overflakkee worden Zuid Hollandse eilanden genoemd
  Bericht 
bruintje beer
Master
rcs89 schreef:
u
:respect:
Okee, sorry. Flakkee is Zuid-Holland.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Alleen in postzegel-Nederland wordt moelek gedaan over een Oblast. :lol:
  Bericht 
Robert1
Master
Feiten? Wat zonder twijfel vaststaat is dat die vrachtwagen kerel een motormuis in de kist heeft gereden. En dat eerder ook deed, toen met zwaar lichamelijk letsel. Nu mag de rechter zich erover buigen.

En idd … lekker belangrijk bij welk sub-deel van Nederland Flakkee hoort …
  Bericht 
basjuh1981
Master
Robert1 schreef:
Wat zonder twijfel vaststaat is dat die vrachtwagen kerel een motormuis in de kist heeft gereden. En dat eerder ook deed, toen met zwaar lichamelijk letsel.


Dus een dood en de ander dood plus zwaar lichamelijk letsel?
  Bericht 
Robert1
Master
Jajaja :-P Een dood, andere zwaar letsel …
  Bericht 
bert65
Master
basjuh1981 schreef:
Dus een dood en de ander dood plus zwaar lichamelijk letsel?

Klopt ook nog :thumb:
Citaat:
Dus een dood.
De dame met de fiets
Citaat:
en de ander dood
de laatste motoragent
Citaat:
plus zwaar lichamelijk letsel?
de eerste motoragent
  Bericht 
basjuh1981
Master
Robert1 schreef:
Jajaja :-P


Ik was flauw bezig :hug:

bert65 schreef:
Klopt ook nog :thumb:


Het is maar hoe je het uitlegt :lol:
  Bericht 
Robert1
Master
basjuh1981 schreef:
Ik was flauw bezig :hug:


No worries ... ik weet wie het zei :thumb:
  Bericht 
basjuh1981
Master
Je neemt het als een compliment dus O:)
  Bericht 
Robert1
Master
basjuh1981 schreef:
Je neemt het als een compliment dus O:)


:lol:

Zou teleurgesteld zijn als je het niet had gedaan ;) (f)
  Bericht 
basjuh1981
Master
8) :lol:
  Bericht 
Ducantoni
Master
Citaat:
Fouten bij aanpak rijgedrag vrachtwagenchauffeur die agent doodreed
Mar 4, 2022 - 16:05

Fouten bij aanpak rijgedrag vrachtwagenchauffeur die agent doodreed
De politie is jarenlang tekortgeschoten bij de aanpak van vrachtwagenchauffeur Edwin M. uit Melissant, die vorig jaar juli een motoragent doodreed. Dat komt naar voren uit onderzoek door een commissie onder leiding van voormalig landelijk verkeersofficier Koos Spee. Een van de kritiekpunten is dat er geen gecoördineerde aanpak was van M., van wie bekend was dat hij agressief en onberekenbaar in het verkeer was.
Op 7 juli vorig jaar werd M. in Rotterdam met zijn truck voor een controle aan de kant gezet door de 47-jarige motoragent Arno de Korte. Hij reed de agent aan en sleurde hem honderden meters mee. De Korte overleed ter plekke. Pas later op de dag werd M. aangehouden. Sindsdien zit hij vast op verdenking van moord en/of doodslag. Volgens het Openbaar Ministerie had M. al langere tijd "gevoelens van rancune" jegens de politie. In de jaren voor het fatale incident werd M. geregeld aan de kant gezet, onder meer vanwege structurele overbelading van zijn vrachtwagen. Bij een van die controles, in 2015, reed hij een motoragent aan, die daarbij zijn arm verloor. Bij een ander incident, in 2020, kwam een vrouw in Rockanje om het leven toen M. haar aanreed. Na de dood van De Korte vroeg de korpsleiding van de politie aan de commissie-Spee om onderzoek te doen. Er moest onder meer worden onderzocht hoe de politie is omgegaan met alle informatie en signalen over het rijgedrag van de vrachtwagenchauffeur uit Melissant.

50 procent te veel lading
Voor het onderzoek heeft de commissie alle incidenten onderzocht waarbij M. betrokken was. Ook is gesproken met vijftien politiemensen, onder wie de motoragent die in 2015 werd aangereden. Er doemt een beeld op van een "onberekenbare en verbaal agressieve chauffeur", aldus de onderzoekers. Edwin M. en zijn broer, die ook vrachtwagenchauffeur is, reden structureel in te zwaar beladen vrachtwagens, met 40 tot 50 procent meer lading dan is toegestaan. Ook na te zijn beboet, gaven ze aan dat ze gewoon zouden doorrijden met te zwaar beladen wagens. Volgens de commissie zijn alle staandehoudingen en processen-verbaal "te afzonderlijk behandeld", waardoor de politie geen totaaloverzicht had van alle incidenten waarvoor Edwin M. was gecontroleerd. Daardoor bleef een onderzoek naar onder meer zijn geestelijke gesteldheid uit.

Oproep tot terughoudendheid
Bovendien was de interne communicatie bij de politie niet goed en was de aanpak niet gecoördineerd. Verder werd informatie niet of onvoldoende gedeeld met het OM en de Inspectie Leefomgeving en Transport. Twee meldingen aan het CBR om M.'s rijvaardigheid opnieuw te onderzoeken blijken niet goed te zijn doorgegeven. Overigens kreeg de verkeerspolitie na de aanrijding in 2015 al de opdracht van de leiding om "terughoudend" op te treden bij het controleren en beboeten van M. Doel was om de rechtszaak die toen speelde niet te frustreren. De commissie-Spee begrijpt die afweging, maar de oproep leidde er wel toe dat de meeste politiemedewerkers er vervolgens voor kozen om M. dan maar ongemoeid te laten.

'Lessen trekken'
De commissie beveelt in het algemeen aan om meer aandacht te schenken aan de controle op te zwaar beladen vrachtwagens. Ook moet er volgens de commissie meer oog komen voor de geestelijke gezondheid van chauffeurs van zware vrachtwagens. De familie van de doodgereden Arno de Korte is vanochtend van de uitkomst van het onderzoek op de hoogte gesteld. Verder zegt de korpsleiding van de politie het te betreuren dat M. niet goed blijkt te zijn aangepakt. Korpschef Van Essen zegt lessen te willen trekken uit de conclusies in het rapport.


https://varone.nl/fouten-bij-aanpak-rij ... t-doodreed
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
Ducantoni schreef:
De commissie beveelt in het algemeen aan om meer aandacht te schenken aan de controle op te zwaar beladen vrachtwagens.


Niet te zwaar beladen vrachtwagens voorkomen dit soort "ongelukken"? :fp: :fp:
  Bericht 
shootme
Master
Mooi gevalletje voor de GGZ dus.
  Bericht 
Abel1
Master
Die gast en zijn broer hadden al jaren terug hun rijbewijs kwijt moeten zijn, 3x gepakt met te zware lading is rijbewijs kwijt en nooit meer terug, want dan wil je dus gewoon niet aan de wet houden.
  Bericht 
Ducantoni
Master
Als het maar geen overeenkomsten gaat krijgen met dit incident:
nieuws/bewoner-haelen-gevlucht-voor-politie-t74419.html?
Waar de politie bij één persoon de maat neemt en anderen (vrijwel) ongemoeid laat.
  Bericht 
Gerrit
Die hard
 
https://www.rijnmond.nl/nieuws/1509969/extra-deskundige-bekijkt-dodelijk-ongeval-motoragent-arno-de-korte

De soap duurt voort. Nog een keer een onderzoek? Deze man is imho schuldig aan doodslag.
  Bericht 
bruintje beer
Master
nos.nl schreef:
Vrachtwagenchauffeur die politieagent doodreed: hij pikte mijn remweg in

De man die vorig jaar in Rotterdam politieagent Arno de Korte doodreed, zegt dat hij zich de aanrijding niet goed kan herinneren. De motoragent wilde de verdachte en zijn vrachtwagen tot stoppen dwingen door voor hem te gaan rijden en een stopteken te geven. Verdachte Willem M. stopte niet en reed de agent aan, die honderden meters werd meegesleurd.

M. zei in de rechtbank in Rotterdam dat hij nog weet dat het een ongeluk was. Hij zou de agent pas hebben gezien toen die vlak voor de vrachtwagen kwam rijden. Hij zou een aanrijding hebben willen vermijden, maar een fatale gok hebben gemaakt. "Als ik volop in de remmen was gegaan, had ik hem ook geraakt. Het stoplicht voor rechtdoor was groen, dus heb ik daarvoor gekozen in de hoop dat het goed zou gaan. Als ik had geremd, had ik het achteropkomend verkeer gehinderd. Die man pikte mijn remweg in naar mijn gevoel", vertelde de chauffeur.

Het Openbaar Ministerie denkt dat M. de motoragent met opzet heeft geraakt. Getuigen hoorden dat hij gas gaf en schakelde, nadat hij een volgteken had gekregen. "Ze zagen dat hij geen enkele poging deed om uit te wijken, de motorrijder frontaal aanreed en vervolgens doorreed", zei de officier van justitie eerder.

Niet herinneren
M. zei vandaag dat hij zich de aanrijding niet goed kan herinneren en ook niet weet waarom hij doorreed, nadat hij De Korte had geraakt. Hij moet iets hebben gemerkt. Op beelden was te zien dat hij kort na de aanrijding stopte om de schade aan de vrachtwagen op te nemen. Nadat hij de container die hij vervoerde had afgeleverd, reed hij meerdere keren langs de plaats van de aanrijding, maar ook daarvan zou hij zich niets kunnen herinneren.

M. handelde uit rancune tegen de politie, denkt het OM. In 2015 reed M. bij Rotterdam ook een motoragent aan. Die mist als gevolg daarvan een arm. Volgens de agent deed M. het met opzet, maar de rechter achtte alleen onvoorzichtig rijgedrag bewezen. Wel was zijn vrachtwagen te zwaar beladen. M. werd veroordeeld tot 240 uur werkstraf, een voorwaardelijke celstraf en rij-ontzegging.

In 2020 reed hij in Rockanje een bejaarde vrouw dood. Politieonderzoek wees toen uit dat hij dat niet had kunnen voorkomen, hoewel ook nu zijn truck te zwaar beladen was.

Het Openbaar Ministerie komt morgen met de strafeis in de nieuwe zaak.
Wat een slap smoesje. Ik hoop dat 'ie flink nat gaat.
  Bericht 
no justice
Master
destentor schreef:
Twaalf jaar celstraf en tbs voor opzettelijk doodrijden motoragent Arno de Korte

MET VIDEOVrachtwagenchauffeur Edwin M. is veroordeeld tot twaalf jaar celstraf en tbs voor het ‘welbewust’ en ‘opzettelijk’ doodrijden van motoragent Arno de Korte. Dit is gelijk aan de eis van het OM. M. heeft altijd gezegd dat hij niet op tijd kon remmen. ,,Verdachte heeft op brute wijze het leven van motoragent Arno de Korte ontnomen’’, meent de rechter echter.

Adrianne de Koning 12 okt. 2022 Laatste update: 15:45
,,Je bent nooit tevreden’’, zegt moeder Joke de Korte, die voor de eerste keer haar tranen liet lopen in de rechtszaal. ,,Het was moeilijk, moeilijk om dit aan te horen. We zijn blij dat de straf niet lager is geworden en dat mijn Arno geen enkele blaam treft.’’

Niet geremd en snelheid niet verminderd
Volgens de rechter gaf de motoragent M., niet aanwezig bij de uitspraak, vorig jaar juli een stopteken in het Rotterdamse Waalhavengebied. Twintig seconden lang reed hij voor de vrachtwagen. Dit had hij moeten zien. De agent had immers ‘zijn opvallende politie-uniform aan.’

Dat hij hem pas later zag, is ‘ongeloofwaardig’. Mede omdat M. altijd zeer gespitst is op de aanwezigheid van de politie. Na twee eerdere aanrijdingen - waarbij een andere agent zijn arm verloor en een fietser overleed - meende hij dat de politie het op hem gemunt had. Volgens de rechter is daar echter geen bewijs voor.

Zijn stuurbeweging past niet bij de wens de agent te willen ontwijken, maar wel bij de wens de agent te willen aanrijden

Na het stopteken heeft de vrachtwagenchauffeur niet geremd en niet zijn snelheid verminderd, maar gaf hij zelfs gas, zo stelt de rechter. Dit terwijl hij ook wist dat hij een haakse bocht wilde nemen én op een rood licht afreed. ,,Zijn stuurbeweging past ook niet bij de wens de agent te willen ontwijken, maar wel bij de wens de agent te willen aanrijden’’, aldus de uitspraak.

Honderden meters sleurde de vrachtwagen het slachtoffer mee. M. stopte even, maar reed daarna verder om zijn vracht af te leveren. Twee keer reed hij langs de motor van de agent voor hij huiswaarts reed. Al deze handelingen zijn niet te rijmen met de verklaring van M. dat hij een blackout had. Dus ook voor het doorrijden na een ongeval krijgt M. straf.

Straf: tbs met dwangverpleging
Tijdens de aanrijding was M. verminderd toerekeningsvatbaar. Hij heeft stoornissen en er is een kans op herhaling. Daarom krijgt hij ook tbs met dwangverpleging.

Aan de nabestaanden moet M. een schadevergoeding betalen van in totaal 250.000 euro. Onder andere voor emotionele schade en kosten die zij hebben gemaakt voor de uitvaart. Ook aan de politie moet de verdachte schadevergoeding betalen.


Ik vraag me dan toch af welke stoornissen die man heeft?
  Bericht 
Abel1
Master
de ik wil me niet aan de wet houden stoornis, en de ik haat politie dus rijd ik ze kapot stoornis.

straf is weer veel te laag, niet de eerste keer dat die een agent opzettelijk aan rijd, en ook niet de eerste keer dat die iemand doodrijd. minstens 24 jaar met tbs moeten krijgen.
  Bericht 
no justice
Master
Abel1 schreef:
de ik wil me niet aan de wet houden stoornis, en de ik haat politie dus rijd ik ze kapot stoornis.


Die kent het DSM-5 niet. Hij is verminderd toerekeningsvatbaar dus er moet iets zijn. Narcistische persoonlijkheidsstoornis?
  Bericht 
Abel1
Master
schizofreen? dan heb je ook achtervolgings waanzin toch?
  Bericht 
no justice
Master
Kan. Hoeft niet.
  Bericht 
djee
Tour de France kenner '23
Abel1 schreef:
straf is weer veel te laag


Hoezo? Het is met tbs, dat kan heel lang duren.
  Bericht 
bruintje beer
Master
Ik lees niets over een rijontzegging en een beroepsverbod :[
  Bericht 
Bussloo
Master
Er ontbreekt wel meer. De vrachtwagen was ook in beslag genomen en als het aan de OvJ lag, dan kregen ze die niet terug. Zie: Twaalf jaar cel met tbs geëist voor doodrijden agent, familie van slachtoffer: ‘Het is altijd te weinig’

In de Uitspraak staat meer informatie:

Citaat:
ontzegt de verdachte de bevoegdheid motorrijtuigen te besturen voor de tijd van 10 (tien) jaren;

bepaalt dat de duur van de ontzegging van de bevoegdheid motorrijtuigen te besturen, wordt verminderd met de duur van de invordering en inhouding van het rijbewijs op grond van artikel 164 van de Wegenverkeerswet 1994;

wijst af de vordering tot ontzetting uit het recht om het beroep uit te oefenen van beroepschauffeur ;

beslist ten aanzien van de voorwerpen, geplaatst op de lijst van inbeslaggenomen en nog niet teruggegeven voorwerpen, als volgt:- gelast de teruggave aan de rechthebbende [naam persoon] van: vrachtauto merk [merk/type voertuig] , gekentekend [kentekennummer] ;


Ik vraag me nu wel af wanneer die 10 jaar dan ingaan.
  Bericht 
bruintje beer
Master
Na de bajes natuurlijk, anders heeft het geen nut
  Bericht 
Walker
Master
 
Ik hoop pas na de TBS met dwang. Maar zijn code 95 zal ondertussen vast verlopen, dus ook zijn C-rijbewijs. En die gaat ie niet terugkrijgen...
  Bericht 
Bussloo
Master
Hier staat dat het na detentie ingaat. Helaas geen wetsartikelen erbij. Of TBS daarbij hoort? Dan is hij in de 70 als hij weer mag rijden. En dan loop je risico dat je niet eens door de keuring voor het B rijbewijs heen komt.
  Bericht 
FocusWagon
Master
Ik heb niet het idee dat deze persoon niet meer gaat rijden als de rijbewijskeuring negatief uitvalt….
  Bericht 
R
Master
TBS is voor onbepaalde tijd en hij heeft politieagenten wat aan gedaan.
Duurt wel even.
  Bericht 
bert65
Master
FocusWagon schreef:
Ik heb niet het idee dat deze persoon niet meer gaat rijden als de rijbewijskeuring negatief uitvalt….

Zo sta ik er ook in. Hij heeft maling aan regeltjes dus hier zal hij zich ook niet druk om maken. Het zal alleen even duren eer hij TBS heeft afgerond.
  Bericht 
Black98
Master
Citaat:
Vrachtwagenchauffeur wil lagere straf voor doodrijden motoragent
Aangepast: 27 min geleden1 uur geledenin BINNENLAND

DEN HAAG - De vrachtwagenchauffeur die in 2021 een motoragent doodreed op de Waalhaven in Rotterdam wil zo snel mogelijk uit de gevangenis en naar een psychiatrische kliniek. Dat bleek donderdag tijdens een zitting bij het gerechtshof in Den Haag, ter voorbereiding op het hoger beroep in juni.

De 48-jarige Willem M. uit Melissant is in 2022 veroordeeld tot twaalf jaar celstraf en tbs met dwangverpleging voor doodslag. Hij reed motoragent Arno de Korte aan nadat deze hem een volgteken had gegeven, sleurde hem honderden meters mee en reed vervolgens door naar de plek waar hij zijn vrachtwagen moest lossen.
Volgens de advocaat van Willem M. was er sprake van een ongeluk. Hij wil in hoger beroep deskundigen horen om meer duidelijkheid te krijgen over de psyche van zijn cliënt. Dat maakt uit voor de hoogte van de straf. Als M. sterk verminderd toerekeningsvatbaar was tijdens de aanrijding en de kans op herhaling klein is, kan de straf volgens zijn advocaat worden verminderd tot 5 jaar cel en tbs met voorwaarden.

Verminderde toerekeningsvatbaarheid
De vrachtwagenchauffeur zit nu bijna drie jaar vast. Zijn advocaat wil dat alvast een plek voor hem wordt geregeld bij een forensisch psychiatrische kliniek. Het Openbaar Ministerie noemt dit „op de muziek vooruitlopen” en stelt dat er in de straf al rekening is gehouden met zijn verminderde toerekeningsvatbaarheid.
Willem M. is autistisch en heeft een posttraumatische stressstoornis. „Wat heb ik verkeerd gedaan, waarom moest dit allemaal gebeuren?”, snikte hij tijdens de zitting. Bij de aanrijding zou hij flashbacks hebben gehad naar eerdere ernstige aanrijdingen.

Taakstraf
In 2020 reed de vrachtwagenchauffeur een 79-jarige vrouw uit Hellevoetsluis dood en in 2015 verloor een andere motoragent zijn arm bij een ongeluk op de A15. Voor het doodrijden van de Hellevoetse werd hij niet vervolgd. Voor het verwonden van de eerste motoragent kreeg hij onder meer een taakstraf.

Collega’s en familie van Arno de Korte waren aanwezig bij de regiezitting. De moeder van de motoragent zette een ingelijste foto van hem voor zich neer in de rechtszaal. „We willen dat er aandacht blijft voor deze zaak”, vertelde zijn schoonzus. „Er is zoveel geweld tegen hulpverleners, daar moet tegen worden opgetreden. Deze man mag er niet opnieuw mee wegkomen.”
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2080927 ... motoragent

Autistisch en ptss... echt een ideale combinatie om dan een truck te gaan besturen.
Laat maar lekker vastzitten voorlopig hoor :dag:
  Bericht 
bruintje beer
Master
Wat redeneert die advocaat krom. Enerzijds is het 'een ongeluk', anderzijds zou het een rol moeten spelen in hoeverre Willem (on-)toerekeningsvatbaar was.
:-?

Black98 schreef:
Laat maar lekker vastzitten voorlopig hoor :dag:
Dat dus, want:
Willem M schreef:
Wat heb ik verkeerd gedaan, waarom moest dit allemaal gebeuren?
..van enige zelfreflectie is kennelijk geen enkele sprake.
  Bericht 
maarten28
Master
De maatschappij moet tegen dit soort mensen in bescherming genomen worden. Een gevangenisstraf is daar wel het effectiefste voor, TBS is ook weer zoiets. Nu is het niet erg als hij wegrent, maar hij moet wel ergens voor behandeld worden.
En vooralsnog maar eens zijn rijbewijs intrekken. Of zelfs een beroepsverbod. Plantsoenen schoffelen is ook heel dankbaar werk.
 Pagina 2 van 2  [ 95 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy