Postingstijd interval gedetecteerd van 339.9 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.
▼
[ 65 berichten ]
Klopt, die 7-versnellingennaaf van Nexus is niet alles.
Ja, ook kwetsbaarder (onderhoud) dan bv de 3 versnellingen naaf.
Heb zelf gekozen voor een stadsfiets model met 3 versnelling ipv de 7 op de fiets daarvoor.
Als je wat hoger budget had kon je op de fiets van minister president los gaan: https://www.profiledefietsspecialist.nl ... bsQAvD_BwE
Deze had ik, was geen verkeerde fiets (tot hij gestolen werd):
https://fietsenconcurrent.nl/products/g ... ckQAvD_BwE
Drie versnellingen prima te doen.
Giant altijd wel goed. Was nooit wat aan die fiets.
Dat heb ik nu. Maar 2 is vaak te licht, 3 net te zwaar. Maar werkt verder prima idd
Iets rustiger fietsen in de twee is dan een optie
Toen ik nog fietste deed ik dat wel eens in de 1 haha. Lekker even die benen los draaien in die heupkoppen
Verstanden!
Dat heb ik gedaan. Alleen is dat iets wat je ook in de praktijk zo ervaart. Zo zouden veel auto’s volgens journalisten niet lekker rijden in bochten etc. In de praktijk rijden de auto’s voor iedereen (Okee behalve jullie als echte coureurs) prima.
Daarom heb ik een azor gekozen (samengesteld naar wens dus).
Deze heeft (als 1 van de zeer weinigen) de geometrie en constructie methode van wat vroeger de gazelle sport speciaal was, toendertijd (1970) hun topmodel stads fiets...een echt nederlandse fiets nog uit Dieren.
Ps , Die Gazelle sport speciaal is helaas een keer gestolen.....na meer ca 35 jaar gebruik.
Is niet de lichtste fiets, die Azor, zoals ik hem heb samengesteld maar dat komt ook omdat het ding opgebouwd is om zwaardere boodschappen in /op mee te kunnen nemen. Dus extra zware spaken, bagage drager en frame gemonteerde bagagedrager voor met mand houder.
Loopt wel soepel qua rol weerstand op vlakke weg.
In 50 jaar tijd is een beste progressie gemaakt in frame geometrie. Ik zeg niet dat dat oude frame slecht was, maar in vergelijking met moderne frames hebben ze zo hun tekortkomingen.
Moderne fietsen hebben een duidelijk betere stabiliteit, ze zijn gemiddeld genomen wat langer en je zit meer tussen de wielen dan vroeger (meer naar voren t.o.v. de trapas). Frames zijn over het algemeen wat stijver zijn geworden (maar wel lichter), shimmy zie je stukken minder (behalve in sommige goedkope modellen en dan voornamelijk in dedames lage instap frames...). De extra stijfheid van moderne frames wordt dan wel vaker gecompenseerd door meer vering; verende voorvorken zijn behoorlijk populair geworden, ook in stadsfietsen. De horizontale buis (bij een herenframe) loopt tegenwoordig wat schuin weg en damesframes hebben tegenwoordig ook vaak een extra buis. Zadelpennen en voorvorken zijn wat anders gepositioneerd. Achtervork is soms totaal anders. En let eens op de doorsnede van buizen; die zijn behoorlijk veranderd (zowel in vorm als in absolute maten); dat is niet voor niks (want een stuk moeilijker te maken dan gewoon rond).
Constructiemethodes zijn ook behoorlijk veranderd. Andere materialen natuurlijk, maar ook zie je dat lasnaden op andere plekken worden gezet. Vaak uit kostenoverwegingen (een frame uit 1 stuk is veel te duur voor de gemiddelde fiets), maar ook als gevolg van onderzoek naar krachtenverdelingen. En helaas zie je steeds meer merken waarbij die lasrupsen buitengewoon lelijk aanwezig zijn, wegslijpen is duur en verzwakt de naden is vaak het idee. Blijkbaar is de lak tegenwoordig zo hard dat dat weinig meer uitmaakt.
Dat klopt....gold for vrijwel alle andere fietsen uit die tijd welke ik voor aanschaf geprobeerd heb.
Dit was dus al zo bij die Gazelle...Het ding was wel roestvrij (verbazend aangezien ik geen lak onderhoud deed) en behoorlijk stijf...maar wel van staal.
Indertijd constructie met hardsoldeer en hoekstukken waar de buizen ingeschoven waren. Geen kwetsbare lasnaad derhalve, Wel relatief zware constructie methode.
ps De fiets welke ik na diefstal van die Gazelle had, is gewoon op het hoofdframe (horizontale stangmidden door gebroken)....en het was wel een a-merk. Is maar 15 jaar meegegaan. Kan dus niet zeggen dat ik altijd sta te juichen over zogenaamd betere nieuwe methoden. Zal erg belangrijk zijn als je het laatste restje snelheid eruit wil persen (wielrenners voor tour de france bv) maar niet voor een standaard stads-transport fiets. De laatste moet degelijk zijn.
Hoop voor je dat die de 15 jaar ook haalt (en verder).
Ik kreeg er een gebroken frame mee....(zoals eerder neergezet zonder merknaam)...na ca 15 jaar.
Er zijn fietsenmerken die niet overal onderdelen inkopen en daar een fiets van assembleren maar in ieder geval de belangrijkste delen zelf ontwerpen en maken: frame, voorvork, zadel, stuur, dat soort zaken. Bij e-bikes gaat het dan ook om bijv. consoles, batterijen en zelfs motoren. Dat je onderdelen elders inkoopt is tot daar aan toe, maar als je de belangrijkste onderdelen inkoopt ipv zelf ontwerpt ben je een systeemintegrator. Het hoeft allemaal niet slecht te zijn heh; Pegasus is verder een prima fiets. Veel plezier er mee!
Lijkt mij ook niet.
Mountainbike-zit denk ik. Niet om lekker even rustig te cruisen.
Ik heb gekozen voor het vorige model. Schijnt dat bij de 2023 versie enkel een andere kleur erop zit. Vond de oudere versie nog mooier ook. Dus mazzeltje
precies dan wil je niet steeds wat voorover zitten, maar lekker recht op, steun je ook een stuk minder op je polsen, wat erg vermoeiend is.
Dat vond ik dus ook. Heb zwakke polsjes . Kreeg na 20 minuten al ‘last’. Bij de Pegasus zit je nog wel recht. Alleen geen oma stuur idd
Niet op mijn motor gaan zitten dan.
Bij hard rijden hoort ook hard remmen
▲
[ 65 berichten ]
flitsgevaar
Master
Op zoek naar een andere fiets. Eigenlijk wil ik teveel functies (sportief, onderhoudsvrij,bakbeest). Ik ga na afwegingen dan voor een wat sportievere stadsfiets (denk ik:-))
Je hebt de Shimano Nexus versnellingen in de naaf. 3,7,8 of 11.
Klopt het volgens jullie ook in de praktijk, dat 7 versnellingen waardeloos is. Veel verlies, en de versnellingen die je wilt zitten er net niet op.
Budget: 800-1000
Staat thuis onder afdak. Zal niet vaak met pekel en sneeuw gebruikt worden
Tips welkom.
Je hebt de Shimano Nexus versnellingen in de naaf. 3,7,8 of 11.
Klopt het volgens jullie ook in de praktijk, dat 7 versnellingen waardeloos is. Veel verlies, en de versnellingen die je wilt zitten er net niet op.
Budget: 800-1000
Staat thuis onder afdak. Zal niet vaak met pekel en sneeuw gebruikt worden
Tips welkom.
Walker
Master
flitsgevaar schreef:
Klopt het volgens jullie ook in de praktijk, dat 7 versnellingen waardeloos is. Veel verlies, en de versnellingen die je wilt zitten er net ni
Klopt, die 7-versnellingennaaf van Nexus is niet alles.
Rover
Master
Ik was altijd prima tevreden met 7/8 versnellingen.
Nu niet meer, maar dat heeft met mijn woonplaats te maken
Nu niet meer, maar dat heeft met mijn woonplaats te maken
zadkine
Master
flitsgevaar schreef:
Klopt het volgens jullie ook in de praktijk, dat 7 versnellingen waardeloos is.
Ja, ook kwetsbaarder (onderhoud) dan bv de 3 versnellingen naaf.
Heb zelf gekozen voor een stadsfiets model met 3 versnelling ipv de 7 op de fiets daarvoor.
Schoenzool
Master
flitsgevaar schreef:
Ik ga na afwegingen dan voor een wat sportievere stadsfiets
Als je wat hoger budget had kon je op de fiets van minister president los gaan: https://www.profiledefietsspecialist.nl ... bsQAvD_BwE
Deze had ik, was geen verkeerde fiets (tot hij gestolen werd):
https://fietsenconcurrent.nl/products/g ... ckQAvD_BwE
Drie versnellingen prima te doen.
Giant altijd wel goed. Was nooit wat aan die fiets.
bruintje beer
Master
Schoenzool schreef:
Deze had ik, was geen verkeerde fiets (tot hij gestolen werd):
Is nog steeds een prima fiets hoor
flitsgevaar
Master
zadkine schreef:
model met 3
Dat heb ik nu. Maar 2 is vaak te licht, 3 net te zwaar. Maar werkt verder prima idd
NoCashCow
Master
Volgens het internet is de 7 een miskleun in overbrenging en levensduur. De 8 zou wel goed zijn en zelf een 1:1 hebben in 1 van de standen. Ik heb de 8, bevalt goed. Maar dat zegt weinig want ik gebruik hem weinig en alleen voor korte ritjes binnen het dorp.
NoCashCow
Master
https://www.fietsersbond.nl/de-fiets/on ... re-factor/
https://www.fietsersbond.nl/de-fiets/ko ... nellingen/
Met 2 minuten googlen denk ik dat je 90% van de benodigde kennis wel hebt.
https://www.fietsersbond.nl/de-fiets/ko ... nellingen/
Met 2 minuten googlen denk ik dat je 90% van de benodigde kennis wel hebt.
wernert
Die hard
Geen verstand van fietsversnellingen. Wel van de Engelse spatieziekte, zie dagelijks de vreselijke gevolgen.
modedit: titel van het onderwerp "gerepareerd"
Bijlagen :
modedit: titel van het onderwerp "gerepareerd"
Bijlagen :
Schoenzool
Master
flitsgevaar schreef:
Dat heb ik nu. Maar 2 is vaak te licht, 3 net te zwaar. Maar werkt verder prima idd
Iets rustiger fietsen in de twee is dan een optie
Toen ik nog fietste deed ik dat wel eens in de 1 haha. Lekker even die benen los draaien in die heupkoppen
R
Master
wernert schreef:
Geen verstand van fietsversnellingen. Wel van de Engelse spatieziekte, zie dagelijks de vreselijke gevolgen.
Verstanden!
flitsgevaar
Master
NoCashCow schreef:
90% van de benodigde kennis wel hebt.
Dat heb ik gedaan. Alleen is dat iets wat je ook in de praktijk zo ervaart. Zo zouden veel auto’s volgens journalisten niet lekker rijden in bochten etc. In de praktijk rijden de auto’s voor iedereen (Okee behalve jullie als echte coureurs) prima.
Griffin
Master
Persoonlijk denk ik dat je met de Shimano Nexus 7 niks te kort komt in het dagelijks verkeer in Nederland. Ga gewoon een keer naar een experience-center of een goede fietsenwinkel en probeer een paar modelletjes uit.
In de prijscategorie die je zelf aangeeft zijn prima fietsen te krijgen met die versnellingsnaaf. Een gazelle C7+ bijvoorbeeld is een uitstekende fiets.
Er zijn veel belangrijker parameters dan alleen de versnellingsnaaf. Frame geometrie, vering (zadel zowel als voorvork), remmen en gewicht zijn meer van invloed op hoe de fiets voelt dan de weerstand in de versnelling.
In de prijscategorie die je zelf aangeeft zijn prima fietsen te krijgen met die versnellingsnaaf. Een gazelle C7+ bijvoorbeeld is een uitstekende fiets.
Er zijn veel belangrijker parameters dan alleen de versnellingsnaaf. Frame geometrie, vering (zadel zowel als voorvork), remmen en gewicht zijn meer van invloed op hoe de fiets voelt dan de weerstand in de versnelling.
zadkine
Master
Griffin schreef:
Er zijn veel belangrijker parameters dan alleen de versnellingsnaaf. Frame geometrie, vering (zadel zowel als voorvork), remmen e
Daarom heb ik een azor gekozen (samengesteld naar wens dus).
Deze heeft (als 1 van de zeer weinigen) de geometrie en constructie methode van wat vroeger de gazelle sport speciaal was, toendertijd (1970) hun topmodel stads fiets...een echt nederlandse fiets nog uit Dieren.
Ps , Die Gazelle sport speciaal is helaas een keer gestolen.....na meer ca 35 jaar gebruik.
Is niet de lichtste fiets, die Azor, zoals ik hem heb samengesteld maar dat komt ook omdat het ding opgebouwd is om zwaardere boodschappen in /op mee te kunnen nemen. Dus extra zware spaken, bagage drager en frame gemonteerde bagagedrager voor met mand houder.
Loopt wel soepel qua rol weerstand op vlakke weg.
Griffin
Master
zadkine schreef:
toendertijd (1970) hun topmodel stads fiets...
In 50 jaar tijd is een beste progressie gemaakt in frame geometrie. Ik zeg niet dat dat oude frame slecht was, maar in vergelijking met moderne frames hebben ze zo hun tekortkomingen.
Moderne fietsen hebben een duidelijk betere stabiliteit, ze zijn gemiddeld genomen wat langer en je zit meer tussen de wielen dan vroeger (meer naar voren t.o.v. de trapas). Frames zijn over het algemeen wat stijver zijn geworden (maar wel lichter), shimmy zie je stukken minder (behalve in sommige goedkope modellen en dan voornamelijk in de
Constructiemethodes zijn ook behoorlijk veranderd. Andere materialen natuurlijk, maar ook zie je dat lasnaden op andere plekken worden gezet. Vaak uit kostenoverwegingen (een frame uit 1 stuk is veel te duur voor de gemiddelde fiets), maar ook als gevolg van onderzoek naar krachtenverdelingen. En helaas zie je steeds meer merken waarbij die lasrupsen buitengewoon lelijk aanwezig zijn, wegslijpen is duur en verzwakt de naden is vaak het idee. Blijkbaar is de lak tegenwoordig zo hard dat dat weinig meer uitmaakt.
zadkine
Master
Griffin schreef:
In 50 jaar tijd is een beste progressie gemaakt in frame geometrie. Ik zeg niet dat dat oude frame slecht was, maar in vergelijking met moderne frames hebben ze zo hun tekortkomingen.
Dat klopt....gold for vrijwel alle andere fietsen uit die tijd welke ik voor aanschaf geprobeerd heb.
Griffin schreef:
ze zijn gemiddeld genomen wat langer en je zit meer tussen de wielen dan vroeger (meer naar voren t.o.v. de trapas).
Dit was dus al zo bij die Gazelle...Het ding was wel roestvrij (verbazend aangezien ik geen lak onderhoud deed) en behoorlijk stijf...maar wel van staal.
Griffin schreef:
Constructiemethodes zijn ook behoorlijk veranderd. Andere materialen natuurlijk, maar ook zie je dat lasnaden op andere plekken worden gezet.
Indertijd constructie met hardsoldeer en hoekstukken waar de buizen ingeschoven waren. Geen kwetsbare lasnaad derhalve, Wel relatief zware constructie methode.
ps De fiets welke ik na diefstal van die Gazelle had, is gewoon op het hoofdframe (horizontale stangmidden door gebroken)....en het was wel een a-merk. Is maar 15 jaar meegegaan. Kan dus niet zeggen dat ik altijd sta te juichen over zogenaamd betere nieuwe methoden. Zal erg belangrijk zijn als je het laatste restje snelheid eruit wil persen (wielrenners voor tour de france bv) maar niet voor een standaard stads-transport fiets. De laatste moet degelijk zijn.
flitsgevaar
Master
Vandaag de Azor aluminium hydro lifestyle jeker bekeken met de Nexus 8. 16.8kg.
Leek een redelijke no nonsense fiets. En een showmodel ipv 1294 nu 750 Inc wat extra accessoires.
De Batavus dinsdag Belt 7 fietste ook erg lekker. Maar is wel een stuk duurder. Niet de nieuwprijs. Maar die is er niet als goedkoop showmodel.
Even nachtje over slapen.
Leek een redelijke no nonsense fiets. En een showmodel ipv 1294 nu 750 Inc wat extra accessoires.
De Batavus dinsdag Belt 7 fietste ook erg lekker. Maar is wel een stuk duurder. Niet de nieuwprijs. Maar die is er niet als goedkoop showmodel.
Even nachtje over slapen.
Raymond
Master
Mosterd na de maaltijd wellicht, maar ik had een nexus 7. Die is kut tussen de 4 (licht) en 5 (zwaar). Nu heb ik een nexus 8. Toppie.
Broadie
Master
Geniet al meer dan 10 jaar van mijn Koga Miyata met 8-Nexus en trommelremmen. Helemaal prima. Lichtgewicht vliegtuig-aluminium, en toch stijf genoeg. Ik trap er zo menige e-bike toerist mee voorbij, zonder veel extra inspanning.
Het enige wat ik onlangs aan onderhoud heb gedaan is het vervangen van de ketting (scheelt echt in de trap-beleving, dat had ik voorheen niet verwacht) en de trommelremmen. Verder is dit gewoon een kwalitatief hoogwaardige standaard-fiets, die niet onder doet voor een e-bike, behalve als het hard waait.
Voor mijn vrouw kocht ik recentelijk een e-bike bij UpWay. Een tweedehandsje, maar wel een goede (zo hoop ik): een Kalkhoff met riem-aandrijving. Daarvan moet ik wel nog uitzoeken hoe ik de versnellingsbak (NuVinci continu-variabele transmissie) anders kan instellen, want hij lijkt nu nog voor de Franse Alpen ingesteld te zijn.
Het enige wat ik onlangs aan onderhoud heb gedaan is het vervangen van de ketting (scheelt echt in de trap-beleving, dat had ik voorheen niet verwacht) en de trommelremmen. Verder is dit gewoon een kwalitatief hoogwaardige standaard-fiets, die niet onder doet voor een e-bike, behalve als het hard waait.
Voor mijn vrouw kocht ik recentelijk een e-bike bij UpWay. Een tweedehandsje, maar wel een goede (zo hoop ik): een Kalkhoff met riem-aandrijving. Daarvan moet ik wel nog uitzoeken hoe ik de versnellingsbak (NuVinci continu-variabele transmissie) anders kan instellen, want hij lijkt nu nog voor de Franse Alpen ingesteld te zijn.
zadkine
Master
Broadie schreef:
Geniet al meer dan 10 jaar van mijn Koga Miyata
Hoop voor je dat die de 15 jaar ook haalt (en verder).
Ik kreeg er een gebroken frame mee....(zoals eerder neergezet zonder merknaam)...na ca 15 jaar.
flitsgevaar
Master
Vond de riem met Alfine 8 erg tegenvallen. De eerste 4 waren sowieso te licht voor mij. Blijven er effectief 4 over.
Binnenkort toch maar eens een derailleur fiets proberen weer. Pegasus (goedkoper) en RIH.
Binnenkort toch maar eens een derailleur fiets proberen weer. Pegasus (goedkoper) en RIH.
Achiel
Master
Prijs kwaliteit gewicht etc niks beters kunnen vinden dan een Sensa Gent https://www.sensabikes.com/bikes/trekki ... -disc-gent
Griffin
Master
Pegasus? Hm.... mixed bag. 't Is geen super innovatief merk, maar dat hoeft niet slecht te zijn natuurlijk. Maar de kwaliteitsbewaking is een dingetje bij ze. Roest, soms slechte lasnaden, afdichtingen die net niet helemaal passen of net niet helemaal op z'n plek zitten. En natuurlijk waar de hele industrie last van heeft (Pegasus is een systeem-integrator): verkrijgbaarheid van onderdelen. Een voorvork kost gewoon een half jaar in enkelstuks nabestelling, in productie gaat dat inmiddels rustig richting de 4 tot zelfs 5 jaar.
Controleer wel heel goed bij de dealer of de fiets die je hebben wil bij de fabrikant op voorraad is. Er zijn een boel merken die met veel te grote voorraden zitten (Stella, Giant, Cowboy maar ook Gazelle bijvoorbeeld) maar er zijn er ook die nog steeds met voorraden zitten van modellen die niet afgebouwd kunnen worden.
Controleer wel heel goed bij de dealer of de fiets die je hebben wil bij de fabrikant op voorraad is. Er zijn een boel merken die met veel te grote voorraden zitten (Stella, Giant, Cowboy maar ook Gazelle bijvoorbeeld) maar er zijn er ook die nog steeds met voorraden zitten van modellen die niet afgebouwd kunnen worden.
flitsgevaar
Master
Alle fietsenmerken zijn toch veelal onderdelen van anderen in elkaar zetters? Of bedoel je het anders?
Roest is wel een dingetje aan de kust. Toch wat zilter. Is dat specifiek Pegasus. Of zeg je. Kan je ook bij RIH of Giant hebben.
Roest is wel een dingetje aan de kust. Toch wat zilter. Is dat specifiek Pegasus. Of zeg je. Kan je ook bij RIH of Giant hebben.
flitsgevaar
Master
Keuze gemaakt. Toch gekozen voor Pegasus. Was nu ‘slechts’ 700 euro en ringslot erbij. (Zit er niet standard bij bij Pegasus). Showmodel.
Nog eens de helft terug via Fietsplan. Leek me prima deal. Vond 8 versnellingen te weinig(in bruikbare range).
Het is de Pegasus Premio SL disc 27 geworden.
Nog eens de helft terug via Fietsplan. Leek me prima deal. Vond 8 versnellingen te weinig(in bruikbare range).
Het is de Pegasus Premio SL disc 27 geworden.
Griffin
Master
flitsgevaar schreef:
Alle fietsenmerken zijn toch veelal onderdelen van anderen in elkaar zetters? Of bedoel je het anders?
Er zijn fietsenmerken die niet overal onderdelen inkopen en daar een fiets van assembleren maar in ieder geval de belangrijkste delen zelf ontwerpen en maken: frame, voorvork, zadel, stuur, dat soort zaken. Bij e-bikes gaat het dan ook om bijv. consoles, batterijen en zelfs motoren. Dat je onderdelen elders inkoopt is tot daar aan toe, maar als je de belangrijkste onderdelen inkoopt ipv zelf ontwerpt ben je een systeemintegrator. Het hoeft allemaal niet slecht te zijn heh; Pegasus is verder een prima fiets. Veel plezier er mee!
flitsgevaar
Master
Dankjewel. Zijn vast betere idd. Maar voor de 700 euro. (Lokale FM 1050) Als we over een paar jaar toch denken we gebruiken ze zo vaak, moet beter, dan tegen die tijd maar.
Bedankt in ieder geval 👍 wie weet de volgende keer wel een RIH. Die maken frames idd zelf en nog wel meer basis zaken.
Bedankt in ieder geval 👍 wie weet de volgende keer wel een RIH. Die maken frames idd zelf en nog wel meer basis zaken.
Joël D.
Master
Goed topic dit.
Ik ga binnenkort denk ik ook die fiets kopen. Ik had nog 60 vakantiedagen open staan die ik nooit op krijg en met het fietsenplan kan inzetten.
Ik ga binnenkort denk ik ook die fiets kopen. Ik had nog 60 vakantiedagen open staan die ik nooit op krijg en met het fietsenplan kan inzetten.
Abel1
Master
Niet kapot van die moderne sturen op de fietsen, zo'n rechte balk voor je, doe mij maar die ouderwetse oma fiets sturen, zijn ook fijner als je met maar 1 hand aan het stuur fietst, wat ik altijd doe, want andere hand heeft de honden vast.
flitsgevaar
Master
Ik vond dit stuur een mooie combinatie van stadsfiets en sportief. Bij de kalkhoff was de zit nog sportiever. Niet voor mij geschikt.
Schoenzool
Master
Abel1 schreef:
Niet kapot van die moderne sturen op de fietsen, zo'n rechte balk voor je
Lijkt mij ook niet.
Mountainbike-zit denk ik. Niet om lekker even rustig te cruisen.
flitsgevaar
Master
Joël D. schreef:
Ik ga binnenkort denk ik ook die fiets kopen. Ik had nog 60 vakantiedagen open staan die ik nooit op krijg en met het fietsenplan kan inzetten.
Ik heb gekozen voor het vorige model. Schijnt dat bij de 2023 versie enkel een andere kleur erop zit. Vond de oudere versie nog mooier ook. Dus mazzeltje
Abel1
Master
Schoenzool schreef:
even rustig te cruisen.
precies dan wil je niet steeds wat voorover zitten, maar lekker recht op, steun je ook een stuk minder op je polsen, wat erg vermoeiend is.
Schoenzool
Master
flitsgevaar
Master
Abel1 schreef:
vermoeiend
Dat vond ik dus ook. Heb zwakke polsjes . Kreeg na 20 minuten al ‘last’. Bij de Pegasus zit je nog wel recht. Alleen geen oma stuur idd
Raymond
Master
flitsgevaar schreef:
Dat vond ik dus ook. Heb zwakke polsjes . Kreeg na 20 minuten al ‘last’.
Niet op mijn motor gaan zitten dan.
maarten28
Master
Ik had altijd begrepen dat je met die dingen zo hard rijdt dat je door de rijwind naar boven gedrukt wordt?
mr. mcduc
Master
maarten28 schreef:
Ik had altijd begrepen dat je met die dingen zo hard rijdt dat je door de rijwind naar boven gedrukt wordt?
Bij hard rijden hoort ook hard remmen
Walker
Master
*schop*
gisteren mijn nieuwe trekkingfiets opgehaald. Deze moet mij de bergen wel over krijgen: 625 Ah accu, 85 Nm motor, 1x12 Shimano versnelling en schijfremmen.
Bijlagen :
gisteren mijn nieuwe trekkingfiets opgehaald. Deze moet mij de bergen wel over krijgen: 625 Ah accu, 85 Nm motor, 1x12 Shimano versnelling en schijfremmen.
Bijlagen :
Walker
Master
Prijzen verschillen nogal... Bruto prijs 4700. Maar er zijn partijen met flink wat voorraad. Dus voor 3200 kon deze mee. Frame is net zo sterk als dat van een speed-pedelec.
Mdw
Ultimate Master
Oh dat valt mij heel erg mee , ik kijk ook naar leuke e-bike maar werkelijk geen idee wat nu goed of slecht is .....
Heb vroeger en Giant mtb gehad en die beviel mij heel erg goed maar geen idee of Giant nog steeds zo is als vroeger.
Dit vind ik wel en mooie fiets https://www.giant-bicycles.com/nl/fastr ... x-evo-2022
Heb vroeger en Giant mtb gehad en die beviel mij heel erg goed maar geen idee of Giant nog steeds zo is als vroeger.
Dit vind ik wel en mooie fiets https://www.giant-bicycles.com/nl/fastr ... x-evo-2022
Wie zijn er online
Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum