Pagina 2 van 2  [ 65 berichten ]
  Bericht 
Griffin
Master
Zo vanaf de specs te zien:

Pro:
80 Nm Yamaha motor (proprietary, dus wellicht wel problematisch bij reparatie)
Shimano derailleur
Shimano remmerij
Console integratie

Con:
Geen verende voorvork
Geen verende zadelpen
Bedrading niet netjes weggewerkt
Knoppen console wel erg cheap uitgevoerd (kans op lekkage)
Console zonder navigatie

Ga 'm vooral een keertje uitproberen. Vooral vering is wel een dingetje als je er veel km's op gaat maken.
En als je er zo af en toe ook een fietstas op wil gebruiken loont het de moeite daar even goed naar te kijken. Er lijkt geen MIK systeem op te zitten.
  Bericht 
flitsgevaar
Master
 
Vering op voorvork kost je juist toch veel energie?
Sowieso snap ik het idee van E-bikes voor sport sowieso niet. Laatst in de duinen ook allemaal MTB'ers op een accu? Wel lycra aan, maar niet willen trappen :lol:
  Bericht 
lorat
Master
Werd deze week ook weer een paar keer ingehaald op de mountainbikeroute.
Ze zitten er hetzelfde op als pizzabezorgers op hun elektrische fiets. Ver naar achteren geleund, en die trappers gaan langzamer rond dan het klokje thuis. Maar het gaat wel ongelooflijk hard over die mountainbikeroutes.
Maar inderdaad, als je niet wilt trappen kun je beter een motor kopen. Dan kun je pas echt hard de bocht om.
  Bericht 
Walker
Master
 
flitsgevaar schreef:
Vering op voorvork kost je juist toch veel energie?


Lock op asfalt, demping op onverhard.
  Bericht 
Raymond
Master
flitsgevaar schreef:
Laatst in de duinen ook allemaal MTB'ers op een accu? Wel lycra aan, maar niet willen trappen :lol:

Het maakt mountainbiken mogelijk voor mensen die normaal gesproken die fysieke inspanning niet aankunnen.
  Bericht 
NoCashCow
Master
 
De vraag is bij alle elektrische fietsen meer en meer of die mensen ook de besturing wel aankunnen. De ongevallencijfers laten duidelijk zien dat er een oververtegenwoordiging is van elektrische fietsen... Onfitte mensen die dan onverhard wel met grote snelheid kunnen rijden zijn dan ook goede kandidaten voor de lijst..
  Bericht 
Mr.Cabdriver
Master
Voor wie sterke benen heeft:


Youtube video


On topic:


Youtube video
  Bericht 
Walker
Master
 
NoCashCow schreef:
De vraag is bij alle elektrische fietsen meer en meer of die mensen ook de besturing wel aankunnen


Sturen op een fiets werkt net als bij een brommer of motor: Je moet je gewicht verplaatsen om de bocht door te komen. Doe je dat niet, en stuur je net als in een auto door enkel te 'draaien' dan gaat het fout.
  Bericht 
Raymond
Master
NoCashCow schreef:
De vraag is bij alle elektrische fietsen meer en meer of die mensen ook de besturing wel aankunnen. De ongevallencijfers laten duidelijk zien dat er een oververtegenwoordiging is van elektrische fietsen... Onfitte mensen die dan onverhard wel met grote snelheid kunnen rijden zijn dan ook goede kandidaten voor de lijst..

Zeker waar. Maar zolang daar nog geen regels aan verbonden zijn...
  Bericht 
Griffin
Master
Walker schreef:
Sturen op een fiets werkt net als bij een brommer of motor


Klopt natuurlijk, maar er is wat dat betreft geen verschil tussen een normale fiets en een e-bike.

De oorzaak van de stuurproblemen zitten 'm in gewicht (beperkt), snelheid en vooral ook in de lengte van de fiets. Die laatste heeft een verrassend groot aandeel in het stuurgedrag.
  Bericht 
Raymond
Master
Die voorwielmotoren op volle ondersteuning zijn ook gewoon eng op nat wegdek.
  Bericht 
flitsgevaar
Master
 
Raymond schreef:
Het maakt mountainbiken mogelijk voor mensen die normaal gesproken die fysieke inspanning niet aankunnen


Eens. Maar lijkt meer dat electrische fiets steeds meer gebruikt wordt door mensen die dat andere wel konden(trainen) maar lui worden. Neem al die studenten die nu wel op de ebike moeten. Want is zeker wel 20 minuten fietsen :-) bouwen helemaal geen standaard basis conditie meer op. Hoe dan ook. Prima. Maar denk oprecht dat ebikes meer mensen een slechtere conditie heeft gegeven dan mensen die normaal niks konden en nu juist wel.
  Bericht 
zadkine
Master
Walker schreef:
625 Ah accu,


?
Dat zou bij 12Volt al gelijk staan aan 8 redelijk zware startaccu's (80AH voor diesels)
Vzv ik weet gebruiken fietsen geen 3,7V accu's, eerder 36 volt of meer...

(Ik neem aan dat je 625 Wh bedoeld.... O:) )
  Bericht 
Walker
Master
 
Eh... ja.
  Bericht 
Walker
Master
 
flitsgevaar schreef:
Eens. Maar lijkt meer dat electrische fiets steeds meer gebruikt wordt door mensen die dat andere wel konden(trainen) maar lui worden.


Ik kan prima 100 km fietsen, ook wel verder na enige training. Maar ben dan altijd wel doorweekt van het zweet. Met mijn e-bike heb ik daar geen last van, en rij ik toch die 25-26 km/u, ook heuvel op. Dat maakt een keer fietsen naar het werk een prima oplossing.
 Pagina 2 van 2  [ 65 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy