Postingstijd interval gedetecteerd van 559.4 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

 Pagina 1 van 2  [ 82 berichten ]
  Bericht 
willem670
Nieuwkomer
 
Ik ben op een 60km weg (Bubeko)gelaserd en staande gehouden.
Volgens de agent reed ik 96, na correctie 33 te hard.
IK heb reeds Wob aangevraagd.
Wat zijn de beste stappen die ik nu kan nemen.
  Bericht 
viffer
Master
Wat heb je tot nu toe ontvangen?
  Bericht 
willem670
Nieuwkomer
 
Tot nu toe nog niks, woensdag 28 maart heb ik aanvraag verstuurd.
25 maart ben ik staande gehouden.
  Bericht 
RSix
Pro
Niet betalen, en wachten tot je alle documenten mbt tot het WOB-verzoek binnen hebt. (betalen = bekennen, toch?)
  Bericht 
Aanhanger
Master
Voorlopig valt er niets te betalen al zou hij willen. :lol:
  Bericht 
John24
Master
RSix schreef:
Niet betalen, en wachten tot je alle documenten mbt tot het WOB-verzoek binnen hebt. (betalen = bekennen, toch?)

Hangt er vanaf wat onze vrienden van het CJIB sturen.
T = niet betalen en wachten op het om
S = niet betalen en zelf verzet aantekenen binnen twee weken. Doe je dit niet, ben je alsnog schuldig.

Sowieso niet betalen dus als je het wil laten voorkomen. Verder staat WOB los van je beschikking. Dus ook als je nog niet alle documenten van je WOB binnen hebt, maar wel de S van het CJIB is het een goed idee om alvast in verzet te gaan (anders loop je de kans dat de termijn verloopt, en dan ben je dus de sjaak.
  Bericht 
Boland
Master
Dan heb ik altijd de vraag: Wat gebeurt er als je het voor laat komen (omdat je nog geen documenten hebt), maar waar blijkt dat je helemaal niks in hebt te brengen, omdat uit de later ontvangen documenten blijkt dat alles klopt?
  Bericht 
John24
Master
Boland schreef:
Dan heb ik altijd de vraag: Wat gebeurt er als je het voor laat komen (omdat je nog geen documenten hebt), maar waar blijkt dat je helemaal niks in hebt te brengen, omdat uit de later ontvangen documenten blijkt dat alles klopt?

Voordat jij een dagvaarding in de bus tegemoet kan zien, heb je alles al. Een andere optie is dat je aangeeft dat je niet kan op datumX en dan verschuiven ze het gewoon.

Volgens mij staat hier in meerdere topics op het forum dat je het niet voor moet laten komen en dan niets te melden te hebben, want dan ga je in ieder geval geen punten scoren bij de rechter.
  Bericht 
c350cdi
Eendagsvlieg
Hoe kan je nu al WOBben? Je hebt toch nog niets ontvangen?
  Bericht 
John24
Master
c350cdi schreef:
Hoe kan je nu al WOBben? Je hebt toch nog niets ontvangen?

Da's waar. CJIB post dus gewoon afwachten. In verzet gaan en tegelijkertijd wat WOBjes de deur uit doen.
  Bericht 
willem670
Nieuwkomer
 
vandaag de documenten binnen gekregen.
-Ijkrapport (NMI verklaring)
-Akte van aanstelling van verbalisant
-Certificaten van bekwaamheid van verbalisant
-uitdraai procesverbaal.

Kan iemand mij vertellen waar ik nog specifiek naar moet kijken?

nb. hoogte van de te verwachten boete?????
  Bericht 
John24
Master
willem670 schreef:
Kan iemand mij vertellen waar ik nog specifiek naar moet kijken?

Post ze eens hier dan kunnen we allemaal meekijken. Haal wel even e.e.a. aan informatie weg waaruit valt te herleiden dat jij het bent...
  Bericht 
willem670
Nieuwkomer
 
Bij deze de dokumenten.
http://imageshack.us/g/27/wob1.png/

Gisteren bericht gekregen van Cjib 310 euro's :cry:
  Bericht 
John24
Master
Zie ik het nou goed dat het proces verbaal niet is getekend door de verbalisant?
  Bericht 
Bramdaman
Master
Ik zie een UltraLyte als gebruikt meetmiddel en een certificaat voor een (Jenoptik) Laserpatrol uit 2003
Ik weet niet of jij alle verbalisantnummers hebt gewist, maar zo kan niemand zien van wie dit certificaat is.
  Bericht 
John24
Master
Het is in ieder geval een gaatje. Twijfel zaaien is het advies.

Voor het PV, als dat dus niet getekend is, dan geldt dat het een "ander geschrift" is en daar is geen speciale bewijslast aan verbonden. Daar is jurisprudentie over. Overigens is er ook jurisprudentie dat de verbalisant later alsnog het PV kan tekenen. Die hou je dus mooi voor je.

De eisen van het PV Artikel 153 Wetboek van Strafvordering:

Citaat:
Artikel 153
1.
Het proces-verbaal wordt door hen opgemaakt op hun ambtseed of, voor zover zij die niet hebben afgelegd, door hen binnen tweemaal vier en twintig uren beëedigd voor een hulpofficier van justitie die daarvan een verklaring op het proces-verbaal stelt.
2.
Het wordt door hen persoonlijk opgemaakt, gedagtekend en ondertekend; daarbij moeten tevens zoveel mogelijk uitdrukkelijk worden opgegeven de redenen van wetenschap. Met een ondertekend proces-verbaal wordt gelijkgesteld een proces-verbaal dat langs elektronische weg is opgemaakt en verzonden, mits dit voldoet aan de bij of krachtens algemene maatregel van bestuur gestelde eisen.


Hetzelfde gaat op voor wat Bramdaman hierboven ziet. Zo moet je proberen zoveel mogelijk twijfel over de juistheid te laten bestaan, de bewijslast, etc. Elk gaatje wat je schiet in het PV is voordeel voor jou.
  Bericht 
willem670
Nieuwkomer
 
1. proces verbaal is inderdaad niet ondertekend
2.
Citaat:
Ik weet niet of jij alle verbalisantnummers hebt gewist,

heb ik inderdaad gewist en gecontroleerd.
3.
Citaat:
k zie een UltraLyte als gebruikt meetmiddel en een certificaat voor een (Jenoptik) Laserpatrol uit 2003

betekend dit dat de agent niet "bevoegd"was om deze apparatuur te bedienen?


Wat zou jullie mij kunnen adviseren welke stappen in nu het beste kan nemen.
Zijn er gevallen bekend, waarbij dit gunstig is uitgepakt?
  Bericht 
John24
Master
willem670 schreef:
proces verbaal is inderdaad niet ondertekend

Mooi, hier alvast een paar uitspraken van de HR:
http://jure.nl/bh3717
http://jure.nl/bd3439
http://jure.nl/bc9954
http://jure.nl/az2481
http://jure.nl/bh5768

Niets aan de OvJ doorgeven. Geen krabbel = geen wettig en overtuigend bewijs. ( lees: slechts als ander geschrift i.d.z.v. art. 344.1.5 Sv tot het bewijs meewerken, lees: bc9954. Dit PV is enkel en alleen aan te wijzen als "ander geschrift". Zie de eisen die ik hierboven heb gepost (Art 153).
Schiet er nog wat meer gaten in (het geschrift, c.q. PV) b.v. via het meetmiddel, en in theorie ben je klaar. Vooral NIET de OvJ op de hoogte brengen. Dan zouden ze nog achteraf een krabbel kunnen zetten. Heb ik ergens gelezen in jurisprudentie. Dan hang je alsnog. Gewoon rustig op je zaak afwachten, en dan dit geval aan de rechter voorleggen. Neem de uitspraken die ik hierboven zet gewoon mee in je pleidooi. Zorg wel dat dit niet je enige punt is. Het is nu nog mooi voordeel voor je. Pak er je winst mee.

Edit: Wacht nog even op de profs. Ik lul wel vaker wat, maar volgens mij zit ik er niet ver naast deze keer.
  Bericht 
Figlio ideale
Master
Wat betreft het certificaat kan het ook dat per ongeluk het verkeerde is gestuurd. Je kunt een nieuwe wob doen voor specifiek het certificaat van de ultralyte.
  Bericht 
Boland
Master
John24 schreef:
Gewoon rustig op je zaak afwachten

@Willem: Is het een S of een T? Bij een S moet je zelf in verzet gaan. Bij een T kun je rustig wachten op de rechtzaak en hoef je niks te doen.
  Bericht 
John24
Master
Boland schreef:
@Willem: Is het een S of een T? Bij een S moet je zelf in verzet gaan. Bij een T kun je rustig wachten op de rechtzaak en hoef je niks te doen.

Hij heeft nog geen post van het CJIB gehad.

Anders gaat mijn eerdere post op:
John24 schreef:
Hangt er vanaf wat onze vrienden van het CJIB sturen.
T = niet betalen en wachten op het om
S = niet betalen en zelf verzet aantekenen binnen twee weken. Doe je dit niet, ben je alsnog schuldig.

Sowieso niet betalen dus als je het wil laten voorkomen.
  Bericht 
Ch1nnY
Master
Hij heeft bericht gehad om 310 EUR te dokken.
  Bericht 
John24
Master
willem670 schreef:
Gisteren bericht gekregen van Cjib 310 euro's :cry:

Ch1nnY schreef:
Hij heeft bericht gehad om 310 EUR te dokken.

Inderdaad, had het even niet gezien omdat het niet bij de plaatjes zit die TS online heeft gezet.

@TS, wat heb je gekregen van het CJIB? een S of een T?

T = niet betalen en wachten op het om
S = niet betalen en zelf verzet aantekenen binnen twee weken. Doe je dit niet, ben je alsnog schuldig.
  Bericht 
willem670
Nieuwkomer
 
Ik heb een strafbeschikking gekregen en moet dus binnen twee weken reageren
  Bericht 
John24
Master
willem670 schreef:
Ik heb een strafbeschikking gekregen en moet dus binnen twee weken reageren

Duidelijk. Op de achterkant staat waar je dat heen moet sturen. Je mag de bangmakerij dat ze hogere boetes enzo gaan eisen overslaan. Zorg wel dat je absoluut binnen 2 weken dat verzet hebt gedaan, anders ben je alsnog gewoon schuldig en zal je moeten betalen.
  Bericht 
willem670
Nieuwkomer
 
Wat zou er in mij geval uit kunnen komen.
Geen handtekening op de PV lijkt mij geen reden dat de rechter zegt dat ik vrij uit ga.
Of zie ik dit verkeerd.
Als ik wel in verzet ga, wat is dan het vervolg traject (iemand die hier ervaring mee heeft?)
  Bericht 
John24
Master
willem670 schreef:
Wat zou er in mij geval uit kunnen komen.

Als je er verder niet zoveel aan doet zal de rechter daar niet erg blij van worden. Zie het als een huiswerkopdracht toen je nog op de middelbare school zat. Als je in verzet gaat moet je een werkstuk gaan maken. Niet oeverloos in de rondte lullen.

Aan de slag dus: ga eens kijken naar dat certificaat. Is er nog iets anders in het PV waar je wat mee kan, of in de andere stukken? Vergelijk het een en ander. Elk foutje is er een. Datzelfde gaat op voor het PV. Dus schiet er eerst wat gaatjes in, en meld dan doodleuk aan het eind van de zitting dat je de OvJ bedankt voor de vervolging op basis van een ander geschrift.

Je kan het altijd proberen. Mijn instelling bij beroep/verzet is: nee heb je, ja kan je krijgen. Tenzij je er echt niets aan doet en niet komt opdagen gaat de rechter echt niet zeggen "joh, we maken er 600e van". Wat wel kan, als jij een beetje twijfel weet te zaaien is dat de rechter zegt: "nou OvJ, het is wel een beetje een tering zooi, meneer TS heeft zijn huiswerk aardig gedaan, dus u kunt wel 310e eisen, maar ik (doorhalen wat niet van toepassing is:
- ga daarin mee, TS moet 310e aftikken
- ga daar gedeeltelijk in mee, TS moet <310e aftikken
- ga daar helemaal niet in mee, U heeft lopen prutsen. TS mag naar huis gaan.

Maar goed, je moet het zelf afwegen. Je weet nooit van te voren wat er uit gaat komen, hangt van de rechter af, de OvJ en hoe goed jij je huiswerk gaat doen. Je moet er natuurlijk wel tijd insteken, anders is het geen goed idee.


willem670 schreef:
Geen handtekening op de PV lijkt mij geen reden dat de rechter zegt dat ik vrij uit ga.

Dat is dus al een paar keer wel zo geweest, zie de uitspraken die ik hierboven aanhaal.

Als je dus in verzet gaat en de OvJ gaat je dagvaarden kom je bij de rechter uit. Die gaat dan vragen: TS, u bent verdachte van XYZ, klopt dit? Nee dat klopt dus niet. Dan gaat de OvJ een beetje lullen en dan ben jij aan de beurt. Gewoon rustig je beurt afwachten, met een goed verhaal komen en laten zien dat je er wat aan gedaan hebt. Rechters zijn ook mensen, die waarderen dat ook. Nu is het zo dat de OvJ je altijd schuldig zal verklaren. De OvJ is dan ook meteen de rechter. Je krijgt voor deze overtreding ook meteen een strafblad voor 5 jaar. Geen idee wat voor werk je doet, maar soms is dat niet zo handig. Dus als je kans ziet en er zin in hebt, probeer het dan gewoon, maar zoals ik al eerder aangaf, je moet er wel tijd en moeite insteken, anders ben je de lul.
  Bericht 
willem670
Nieuwkomer
 
Zojuist mijn documenten nogmaals doorgelezen, nu blijkt dat op de brief die ik gekregen heb van de verbalisant over mijn zaakgegevens een ander zaaknummer staat dan op het proces verbaal.
Kan ik dit ook meenemen of speelt dit geen rol
  Bericht 
John24
Master
willem670 schreef:
Kan ik dit ook meenemen of speelt dit geen rol

Alles speelt een rol. Al is het alleen maar om aan te tonen dat de politie wat slordig is geweest. Dat is alleen maar voordeel.

Zoals ik hierboven al zei: het is "nee" heb je "ja" kan je krijgen. Je moet je 310e dokken. Stop er wat tijd en moeite in, een beetje geluk, een relaxte rechter een een flut OvJ en je kan er misschien wat vanaf krijgen of vrijspraak. Je weet nooit van te voren hoe dat gaat lopen. Misschien heeft de rechter een klote bui en krijg je alsnog 310e aan je broek. Da's balen dan. Misschien win je wel. Da's mooi.

Een ding is zeker: als je niets doet, moet je 310e dokken en da's balen.
  Bericht 
willem670
Nieuwkomer
 
John24 schreef:


John24 bedankt voor alle adviezen!!
Zijn er meer mensen die hier ervaringen mee hebben?
En wat is de beste manier om in verzet te gaan.
Wat moet ik wel en niet zeggen.
(iemand misschien een voorbeeldbrief?)
  Bericht 
John24
Master
willem670 schreef:
Wat moet ik wel en niet zeggen.

In ieder geval niet toegeven dat je de overtreding hebt begaan.... ;)
  Bericht 
willem670
Nieuwkomer
 
Vandaag verweer aangetekend.
Is het verstandig dat ik nu bij de OVJ ook een WOB aanvraag?
  Bericht 
John24
Master
willem670 schreef:
Is het verstandig dat ik nu bij de OVJ ook een WOB aanvraag?

:kniktja:
  Bericht 
willem670
Nieuwkomer
 
is er op FS ook een voorbeeld van?
  Bericht 
John24
Master
willem670 schreef:
is er op FS ook een voorbeeld van?

WOB onder strafrecht staan voorbeelden van op het forum en de site.
  Bericht 
Veritas
Master
Bij een S kun je de OvJ toch niet wobben, maar alleen onder Art. 30 WvS strafdossier opvragen?
  Bericht 
John24
Master
Sixty9 schreef:
Bij een S kun je de OvJ toch niet wobben, maar alleen onder Art. 30 WvS strafdossier opvragen?

Volgens mij kan je de OvJ altijd WOBben.... waarom niet? WOB onder strafrecht kan gewoon. Art 30 WsV staat alleen in dat jij kennis moet kunnen nemen (als verdachte) van het dossier. Die kan je ook gebruiken.
  Bericht 
Veritas
Master
Volgens mij wordt het strafdossier pas opgemaakt als het bij de rechtbank wordt aangemeld voor behandeling. Bij een S is er geen CJIB zaakoverzicht en wat er niet is kun je niet wobben.

Zo'n soort antwoord heb ik een keer gekregen nav een WOB bij de CVOM betreffende een S
  Bericht 
Hideyoshi
Master
Sixty9 schreef:
Bij een S is er geen CJIB zaakoverzicht

Vreemd, want ik heb er een voor me liggen. Betrof een S en heb een CJIB zaakoverzicht.
  Bericht 
Veritas
Master
Antwoord kwam bij Barbertje vandaan.

Citaat:
Je kunt hier in feite niet wobben bij het OM. Wob art.10 sluit strafrechtelijke zaken uit.
  Bericht 
John24
Master
Waarom zou je de politie niet kunnen WOBben? Het is toch een bestuursorgaan? Er loopt bovendien een topic WOB bij strafrecht...
  Bericht 
Veritas
Master
Politie wel, maar OM niet.

:huh:
  Bericht 
willem670
Nieuwkomer
 
Ik heb bericht gekregen van mijn tweede WOB verzoek.
Hierin heb ik gevraagd voor het juiste certificaat voor een Ultralyte laser.
Doodleuk word aangegeven dat dit niet nodig is omdat het afgegeven certificaat voldoende is.
Kan iemand mij vertellen of er wel een certificaat is voor een Ultralyte laser of hebben ze gelijk dat het afgegeven certificaat voldoende is?
  Bericht 
willem670
Nieuwkomer
 
Brief gekregen dat ik bij de rechter op de koffie mag komen.
Nu even voorbereiden en met een goed verhaal komen.
Heeft iemand nog tips?
Wanneer word een PV gezien als elektronische opgemaakt?
Wat moet ik wel en niet doen?
  Bericht 
svdongen
Master
 
willem670 schreef:
Wanneer word een PV gezien als elektronische opgemaakt?

hoezo?
  Bericht 
willem670
Nieuwkomer
 
Het schijnt zo te zijn dan een PV niet ondertekend hoeft te zijn als deze elektronische is opgemaakt.
Het PV wat ik ontvangen heb na WOB verzoek, staat geen handtekening onder.
  Bericht 
svdongen
Master
 
EDITED

willem670 schreef:

Het schijnt zo te zijn dan een PV niet ondertekend hoeft te zijn als deze elektronische is opgemaakt.
Klopt. Een PV moet in principe ondertekend zijn. Probeer eens in de wetgeschiedenis te kijken?

Ik zou er dan voor gaan dat er geen sprake is van een verklaring op ambtseed omdat niet kan worden geconcludeerd uit de verklaring dat de verklaring daadwerkelijk door de beëdigde ambtenaar is afgelegd. Ook is deze niet geldig als verklaring (speciaal bewijsmiddel).

Maar goed, misschien kan je eens googlen naar 'elektronisch PV'. En inderdaad, zoals fl zegt, even naar de geschiedenis kijken en op jurisprudentie zoeken?
  Bericht 
fl
Master
 
willem670 schreef:
Nu even voorbereiden en met een goed verhaal komen.
Heeft iemand nog tips?


Nu pas? :thumb_d:

Alle gewonnen zaken hier?? hadden al in je hoofd moeten zitten. :kniktja: :kniktja:
  Bericht 
Mikebike
Nieuwkomer
 
Zou mooi zijn,om die te bundelen hier :kniktja:
  Bericht 
John24
Master
willem670 schreef:
Heeft iemand nog tips?

Gedraag je netjes, zorg dat je van alles wat je wil uitreiken 4 kopietjes hebt (1x OvJ, 1x Rechter, 1x Griffie, 1x voor jezelf).

Zorg dat je een simpel en duidelijk verweer hebt. Onderbouw het. Waarom kan jij deze overtreding niet begaan hebben? Hou het kort en bondig. Je hebt geen 3 uur de tijd om verweer te voeren. Kom in het begin van je pleitnota met je punten en werk die helder en duidelijk uit. Zorg dat iedereen in de zaal je kan volgen.

Zorg ervoor dat je een laatste woord klaar hebt wat klopt. Hou je bij je strategie, en oefen een paar keer voordat je gaat, zodat je helder en duidelijk spreekt. Kortom: kom gewoon normaal over met een (goed) verhaal en wacht af wat de rechter zal vinden. Ik zou al je argumenten gebruiken. Post je pleitnota even hier dan kunnen we meelezen.

willem670 schreef:
Wanneer word een PV gezien als elektronische opgemaakt?

Als het uit zo'n bonnenprinter komt.

willem670 schreef:
Wat moet ik wel en niet doen?

Je als een clown gedragen, onbeschoft zijn, door andere mensen heen praten, je stem verheffen, etc. dat soort dingen.
 Pagina 1 van 2  [ 82 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy