Postingstijd interval gedetecteerd van 1162.9 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

 Pagina 2 van 2  [ 82 berichten ]
  Bericht 
Story
Master
 
John24 schreef:
Gedraag je netjes, zorg dat je van alles wat je wil uitreiken 4 kopietjes hebt (1x OvJ, 1x Rechter, 1x Griffie, 1x voor jezelf).

Omdat ik ook een keer die kant op mag. Wat wil je uitreiken? Alle verzonden stukken zodat men de termijnen kan berekenen?
In mijn geval waarschijnlijk niets over de inhoudelijke zaak dus die hou ik achter de hand.
  Bericht 
Bramdaman
Master
de pleitnota
  Bericht 
svdongen
Master
 
Natuurlijk zul je producties ook moeten laten toevoegen aan het dossier ;)
  Bericht 
willem670
Nieuwkomer
 
Bij deze een stuk uit mijn pleitnota.

-----inleiding etc......

Vervolgens heb ik via een WOB verzoek diverse documenten opgevraagd.
Deze heb ik thuis gestuurd gekregen en zijn door mij doorgenomen.

 De meting is uitgevoerd met een lasergun, type Laser Ultralyte 100 LR. Nu blijkt de
verbalisant niet gecertificeerd te zijn om deze meting met een Laser Utralyte 100 LR uit te
voeren. De verbalisant heeft een certificaat voor een Laser patrol, dit type laser kan tot
maximaal 400 mtr meten en hierop is ook het certificaat afgegeven. De meting die bij mij is
uitgevoerd ligt echter boven de 400mtr.

 Ook staan er op de verschillende documenten die ik heb ontvangen andere
zaaknummers. (deze komen niet overeen zie bijlage 1.2 en 1.3)

 Tenslotte het proces-verbaal zelf, dit proces verbaal is door de verbalisant niet ondertekend
(zie bijlage 1.3).
Volgens het wetboek artikel 153 moet dit wel, anders wordt het gezien als een “ander”
geschrift (zie bijlage 1.1)

Bovengenoemde punten in acht nemende kan er geen sprake zijn van een betrouwbare meting.
Mijn conclusie is dat op grond van het geen ik bij u, Edelachtbare, onder de aandacht heb gebracht
voldoende aangetoond heb waarom deze bekeuring niet in stand kan blijven.
Ik verzoek u dan ook om de vermeende snelheidsovertreding niet wettig en overtuigend bewezen te
verklaren en de bekeuring te vernietigen.

Tot slot, Edelachtbare, wil ik u danken voor uw aandacht.
  Bericht 
svdongen
Master
 
willem670 schreef:
anders wordt het gezien als een “ander”
geschrift

dus ...
--> geef even duidelijk aan wat daarvan de gevolgen zijn en waarom dit jouw conclusie ondersteunt.
  Bericht 
John24
Master
De gevolgen zijn volgens TS dus: er ligt geen wettig en ook geen overtuigend bewijs.

Het is niet wettig omdat: er is geen proces verbaal, slechts een ander geschrift waar een en ander op is gebaseerd.
Het is niet overtuigend omdat: de verbalisant heeft gemeten ver boven de 400 meter, hij heeft gemeten met een laserpistool waar hij geen certificaat voor had.

Haal ook even voor de gein aan hoeveel het verschilt. Dus als je de verbalisant er 2cm naast meet, over 400 meter, hoe ver zit ie er dan vanaf?
  Bericht 
willem670
Nieuwkomer
 
Als ik deze deze uitspraak van de Hoge Raad doorlees:
http://jure.nl/bc9954
Staat er op pagina 11 dat het "middel" faalt.

Is er iemand die mij kan uitleggen welk "middel"ze hier bedoelen.?
  Bericht 
Uwe Alzaligheid
Master
In de uitspraak van de Hoge Raad kom ik geen paginering tegen, ik weet dus niet zeker op welk 'middel' in de tekst jij doelt. Als juridisch leek meen ik echter te weten dat met het 'middel' in uitspraken van de Hoge Raad wordt verwezen naar het 'middel' van cassatie. Het schriftuur middels welke een beroep gedaan wordt op de Hoge Raad is het 'middel' van cassatie.
  Bericht 
willem670
Nieuwkomer
 
Heeft er iemand toevallig de specificaties van een Laserpatrol?
  Bericht 
willem670
Nieuwkomer
 
Vandaag op de zitting geweest.
De zaak is aangehouden, de OVJ wil uitzoeken of de beambte het juiste certificaat heeft.....
Wat betreft de handtekening op het procesverbaal, de OVJ had wel een PV dat ondertekend was, daar ga ik het dus niet op winnen :nah:
  Bericht 
willem670
Nieuwkomer
 
Mijn zaak is afgelopen jaar aangehouden door de rechter, omdat de OVJ nog iets moet uitzoeken.
Weet iemand hoe lang een zaak mag worden aangehouden?
Zou het ook verstandig zijn om zelf eens te gaan informeren?
  Bericht 
willem670
Nieuwkomer
 
Is er niemand die mij een advies kan geven of hier ervaring mee heeft?
  Bericht 
rolfv
Die hard
 
willem670 schreef:
Weet iemand hoe lang een zaak mag worden aangehouden?
Zou het ook verstandig zijn om zelf eens te gaan informeren?

Een zaak mag zo lang aangehouden worden als nodig geacht wordt. Wel moet de rechtbank een redelijke termijn in acht nemen. (Wat die termijn is hangt geheel van de reden van aanhouding af)
Als je het te lang vindt duren moet je gewoon even contact opnemen met de griffie van de betreffende rechtbank en vragen hoe lang dat nog gaat duren en eventueel verzoeken om toch maar weer eens verder te gaan.

Vaak is dit overigens een indicatie dat de OvJ niet hetgeen kan of wil leveren waar de rechter om gevraagd heeft.
Bij de hervatting van de zaak dan ook verzoeken om gegrond verklaring van dan wel seponering, en de rechter verzoeken de OvJ in de door jou gemaakte kosten (even specificeren) te veroordelen.
  Bericht 
Royke
Nieuwkomer
Wat voor tegenargumenten ga je in de zitting geven dan? (niet dat het me perse uitmaakt, maar ik ben gewoon benieuwd hoe je onder zo'n boete uit zou kunnen komen)
  Bericht 
willem670
Nieuwkomer
 
Mijn zaak is in februari 2014 aangehouden door de rechter.
Nu meer dan 1 1/2 jaar later nog niks weer gehoord.
Weet iemand hoe lang de rechter een zaak mag aanhouden?
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
Zo ver ik weet hebben 3 jaar de tijd.
  Bericht 
TMFKAV
Master
willem670 schreef:
Mijn zaak is in februari 2014 aangehouden door de rechter.
Nu meer dan 1 1/2 jaar later nog niks weer gehoord.
Weet iemand hoe lang de rechter een zaak mag aanhouden?


1 1/2 jaar is belachelijk ...........
  Bericht 
Uwe Alzaligheid
Master
Maserati Teun schreef:
Zo ver ik weet hebben 3 jaar de tijd.

Justitie heeft drie jaar de tijd om met vervolging te beginnen (= een dagvaarding uit te brengen). De vervolging is tijdig begonnen, dus daar kun je je niet zomaar op beroepen.

Het is wel zo dat 1,5 jaar voor het 'aanhouden' van een zaak nogal lang is. Omdat jij, voor zover ik het in dit topic kan zien, in deze zaak weinig te winnen hebt en wel veel te verliezen zou mijn lekenadvies zijn om stil te blijven, op je handen te zitten en vooral niets te doen. Hoe langer het duurt, hoe groter de kans dat een rechter, zelfs als de OvJ de gevraagde informatie alsnog zou produceren, jou een forse 'korting' op de strafmaatregelen toekent. Rechters houden rekening met de verlopen tijd sinds de overtreding.

Attentie: Dit is juridisch lekenadvies. Een jurist kan je hier ongetwijfeld beter over informeren.

Sterkte ermee.
  Bericht 
TMFKAV
Master
Voor boetes onder de €1000 wordt er op grond van 6 EVRM geen "korting" gegeven.

De enkele constatering dat de redelijke termijn is overschreden wordt als voldoende compensatie gezien (ECLI:NL:HR:2008:BD2578)

Wat je wel kunt doen is de rechtbank verzoeken obv de nu beschikbare stukken uitspraak te doen. En dan hopen dat het (juiste) certificaat nog niet is verstrekt door de OvJ ....... :wink:
  Bericht 
Uwe Alzaligheid
Master
TMFKAV schreef:
Voor boetes onder de €1000 wordt er op grond van 6 EVRM geen "korting" gegeven.

Dat verbaast mij. Uit meerdere topics op dit forum meen ik nu juist begrepen te hebben dat de rechter bij een vervolging meer dan 24 maanden na pleegdatum genegen is zowel de OBM (rij-ontzegging) als de financiële sanctie te matigen.

Maar goed. Ik heb er dus niet voor doorgeleerd.
  Bericht 
TMFKAV
Master
Die bevoegdheid hebben ze, maar ze hoeven het niet te doen. In het kader van de start van een recidivetermijn lijkt het mij zelfs redelijk.
  Bericht 
willem670
Nieuwkomer
 
februari 2014 bij de rechtbank geweest, mijn zaak is aangehouden door de rechter.
Weer een jaar verder en nog steeds niks gehoord. :huh:
  Bericht 
hoevenpe
Die hard
 
Half jaartje wachten zou ik zeggen, na 3 jaar hebben ze weinig meer in handen...
  Bericht 
A4
F1 kenner '22
Idd, maak asjeblieft geen slapende honden wakker!
  Bericht 
willem670
Nieuwkomer
 
Weer twee jaar verder en nog niks gehoord :D
Moest in 2014 voorkomen, de zaak is aangehouden waarschijnlijk weet de OVJ niet wat hij ermee aan moet....
  Bericht 
dikkydik
Master
willem670 schreef:
Weer twee jaar verder en nog niks gehoord :D

Geen nieuws is goed nieuws :thumb:
Laat ook vooral niets van je horen, tenzij je bent verhuisd, die informatie dien je wel door te geven.
  Bericht 
bruintje beer
Master
dikkydik schreef:
die informatie dien je wel door te geven.
Bij de gemeente ja, niet bij het cjib of de ovj.
  Bericht 
TMFKAV
Master
bruintje beer schreef:
Bij de gemeente ja, niet bij het cjib of de ovj.


Echt wel ....... CVOM
  Bericht 
bruintje beer
Master
Waarom zou je daar een verhuisbericht heen sturen? Als ze jou moeten hebben snorren ze je maar op via de gba.
  Bericht 
willem670
Nieuwkomer
 
In 2014 ben ik bij de rechtbank geweest ivm een snelheidsovertreding van meer dan 30 km te hard.
De agent had een licentie voor het gebruik van een laser die tot maximaal 300 meter kan meten.
Ik ben dus gelaserd op een afstand van meer dan 300 meter met een andere type laser , volgens mij had de agent deze niet mogen gebruiken en is de meting niet rechtsgeldig.
Dit heb ik aan de rechter uitgelegd, hierdoor is de zaak aangehouden en moet de OVJ dit uitzoeken.
Hier moeten ze nog op terug komen (na 7 jaar )
Misschien dat er meer mensen zijn dit hebben meegemaakt
  Bericht 
Fpsdoug
Master
willem670 schreef:
Hier moeten ze nog op terug komen (na 7 jaar )

:applaus:
  Bericht 
R
Master
Heb je geld gereserveerd? (Voor op terras)

Je kan er nu wel een boos briefje op wagen of 'ze' je niet belangrijk genoeg vonden ofzo :woop: .
 Pagina 2 van 2  [ 82 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy