Pagina 1 van 3  [ 111 berichten ]
  Bericht 
CRXed
Eendagsvlieg
Hallo

Daar ik nog niks op het forum vond over de Lage Emissie Zone in Antwerpen, zou ik graag weten wat jullie ervaringen daarmee zijn?

Heeft het zin om bezwaar te maken?
  Bericht 
CRXed
Eendagsvlieg


Dit is de enige aanwijzing die ik kan vinden op de betreffende weg dat je een Lage Emissie Zone in rijdt.

Dit bord moet daar "zichtbaar" zijn: https://www.vroom.be/nl/nieuws/antwerpe ... ez-02-2017
  Bericht 
cocodee
Master
Dat bord is daar toch ook zichtbaar? :huh:
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Bezwaar? Hebben ze überhaupt al een werkend systeem dan?
  Bericht 
Walker
Master
 
Is er een koppeling met de RDW-database in NL? Naar verwachting niet...
  Bericht 
CRXed
Eendagsvlieg
cocodee schreef:
Dat bord is daar toch ook zichtbaar? :huh:

Heel makkelijk te missen als je daar een keer in je leven komt.
En hoe moet ik weten wat dat bord betekent zonder uitleg?

Citaat:
Bezwaar? Hebben ze überhaupt al een werkend systeem dan?

Blijkbaar wel, via aangetekende brief binnen gekomen en je kan alleen via aangetekende brief bezwaar maken.


Citaat:
Is er een koppeling met de RDW-database in NL? Naar verwachting niet...

In de brief staat dat mijn gegevens uit de RDW database komen.


Boete is 150 euro voor een stukje door de binnenstad om file te ontwijken op de ring...
  Bericht 
GerbiE
Master
Bord is zichtbaar, dat wel.
Maar hoe moet je weten of jouw voertuig voldoet of niet, dat staat namelijk niet op dit bord aangegeven.....
  Bericht 
zadkine
Master
GerbiE schreef:
Bord is zichtbaar, dat wel.
Maar hoe moet je weten of jouw voertuig voldoet of niet, dat staat namelijk niet op dit bord aangegeven.....

Behoor je niet alle verkeersregels van het land waar je door rijdt vooraf door te nemen?

Maar het zou kunnen dat dit bord niet in internationale verdragen staat en dat die dwingens zijn.....hoewel ik dat betwijfel.
Een andere vraag is of dat bord in de belgische regelgeving voorkomt.....
Zie bv deze site.
En dat doet dat bord. Helaas zijn in Belgie de regels per lage emissie zonde weer verschillend.....

Ze noemen het een aanwijzings bord, en het staat op een rare plek (F117) terwijl je kan gaan stellen dat je netjes alle verbods en gebods borden wel bekeken heb.
Daar staat ie niet tussen namelijk terwijl het wel een rond bord met rode rand is.

En uiteraard zou het logisch zijn als er , net als in Nederland, ook bij zou staan wanneer je aan de voorwaarden voor dit bord voldoet om verder te mogen. Euro 4 meen ik gelezen te hebben of vooraf dagpas kopen...eventueel op dezelfde dag alsnog. En buitenlanders (weer niet nederlandse wagens) moeten elke auto registreren vooraf, ook als ze voldoen aan de norm.

En als laatste: Als die foto inderdaad de enige plek is waar de borden staan, waar is dan de keerlus zodat je kunt omdraaien? Die moet er dan uiteraard ook zijn.


Overigens verwacht ik dat de belgische wetgeving zodanig is dat je bezwaar sowieso verliest....en ik heb weinig vertrouwen in het europese hof...die beschermen de burger ook nooit tegen idiote regelgeving.
  Bericht 
Raaf
Master
Zelfs als je auto met NL platen wel toegelaten is in de LEZ zal je hem toch moeten aanmelden. Niet aanmelden is automatisch een boete.
Ze kunnen namelijk wel boetes sturen, maar geen geautomatiseerde kentekencheck uitvoeren, dus het probleem bij de automobilist uit het buitenland neergelegd.
  Bericht 
zadkine
Master
Raaf schreef:
Zelfs als je auto met NL platen wel toegelaten is in de LEZ zal je hem toch moeten aanmelden. Niet aanmelden is automatisch een boete.
Ze kunnen namelijk wel boetes sturen, maar geen geautomatiseerde kentekencheck uitvoeren, dus het probleem bij de automobilist uit het buitenland neergelegd.


Ik las dat Nederlandse automobilisten als enige buitenlanders zijn vrijgesteld van de meldingsplicht vooraf als de auto aan de normen voldoet.
https://www.autogids.be/auto-advies/ben ... n-lez.html

https://www.slimnaarantwerpen.be/nl/lez ... s-voertuig


Zal wel te maken hebben dat onze RDW ook de euronorm van een auto openbaar opvraagbaar heeft.
  Bericht 
Raaf
Master
Ah, was Brussel die aan het klooien was: https://www.brussel.be/lez
En dan het knopje buitenlandse voertuigen.
  Bericht 
p.lankhaar
Nieuwkomer
 
Walker schreef:

Is er een koppeling met de RDW-database in NL? Naar verwachting niet...


Ik kan je dus vertellen dat er inderdaad een werkend systeem is. Vanaf vandaag weet ik daarvan.
Vanmorgen PostNL aan de deur met een aangetekende brief. Lage Emissiezone Antwerpen. Aha!

Zit met exact dezelfde situatie als CRXED:
Een twee of drie maanden geleden was ik een keer op een vrijdag in België. Het was bar en boos op de snelwegen, dus ik besloot om een stukje binnendoor te gaan. Slecht idee met mijn dieseltje uit 1998.
Ik knorde op mijn gemak over een weg, en daar kwam ik onverwacht ook dat bord tegen. Geen mogelijkheid meer om links of rechts te gaan. Je kunt alleen maar rechtdoor de fuik in. Op de foto zie je dat trouwens ook heel goed. Zoals zadkine ook aangeeft.
Verder weet je dus ook niet welke auto's wel en welke niet naar binnen mogen. Daar staat niets van aangegeven.

Last but not least: hoe kan ik als buitenlander weten dat ik mijn auto aan moet melden, als ik door de omstandigheden eigenlijk gedwongen word om een andere route te nemen.

Ik had toen zoiets van: "we wachten het maar even af". Maar nu dus PostNL aan de deur. Om te beginnen heb ik de brief maar eens niet aangenomen. De automobiel waarmee ik gepakt ben, staat kapot in de garage en het is zeer de vraag of die nog weer gaat rijden. De overtreding zal wel op kenteken geregistreerd gaan worden. Maar ik ben toch al aan het kijken naar een andere auto. Dus dat valt nog wel mee.
Ik vraag me nu alleen af hoeveel moeite de Belgische Justitie gaat doen om die 150 Euro te gaan innen.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Heeft me wat moeite gekost om die bordjes te ontdekken maar hier dus;





Waar de camera's staan weet ik niet..

Dit kan 'm niet zijn;





Is een Gatso snelheidscamera op lussen. Maar camera's zijn misschien later geplaatst nadat de Google auto voorbij is gekomen. Er is inderdaad geen mogelijkheid tot keren.
  Bericht 
Scaniafan
Master
Dave schreef:
Er is inderdaad geen mogelijkheid tot keren.


Mwah...

Als je op de kruising rechtdoor bent gereden heb je deze gemist
Als je op de kruising linksaf bent geslagen heb je deze gemist
en als je op de kruising rechtsaf geslagen bent heb je deze gemist.

Lijkt mij dat je dan gewoon hebt zitten slapen als je dit als excuus wil gebruiken:

p.lankhaar schreef:
Ik knorde op mijn gemak over een weg, en daar kwam ik onverwacht ook dat bord tegen. Geen mogelijkheid meer om links of rechts te gaan. Je kunt alleen maar rechtdoor de fuik in. Op de foto zie je dat trouwens ook heel goed.


En dan heb je (theoretisch) nog alle tijd om even een veilige plek te zoeken om na te gaan of je die zone überhaupt in zou mogen, of de beslissing te nemen om het niet te riskeren.

p.lankhaar schreef:
hoe kan ik als buitenlander weten dat ik mijn auto aan moet melden, als ik door de omstandigheden eigenlijk gedwongen word om een andere route te nemen.


Als je echt niet anders had gekunt dan het viaduct over dan zijn dat gronden voor bezwaar. En dat mag je dan in Antwerpen bij de politierechtbank komen uitleggen :thumb:

p.lankhaar schreef:
Ik vraag me nu alleen af hoeveel moeite de Belgische Justitie gaat doen om die 150 Euro te gaan innen.


Hoeven ze niet veel moeite voor te doen. https://www.cjib.nl/europese-boete. En ik verwacht dat ze dat voor de LEZ dit traject echt wel in gang zullen zetten.


---- edit ----

En hier hangen de camera's, volgens een bericht van 23/01/2017 in de Gazet van Antwerpen. Geel: reeds in gebruik, blauw: nieuwe camera’s. Dus dat zullen deze dan wel geweest zijn.



Ohja... de boetes worden wel steeds duurder:

Citaat:
De verkeersboetes verschillen per stad. Wie een eerste overtreding begaat in Antwerpen mag zich verwachten aan een boete van €150. Een tweede overtredingen binnen hetzelfde jaar kost je €250 en een derde overtreding €350. In Brussel krijg je onmiddellijk een boete van €350. Je kan er echter pas 3 maanden later opnieuw een boete krijgen van hetzelfde bedrag.


https://www.boetecalculator.be/boetes-lez.php
  Bericht 
NoCashCow
Master
 
Scaniafan schreef:

Citaat:
Stap 5: We vragen de officier van justitie om u in de gevangenis te zetten
Hebt u het hele bedrag niet betaald aan de deurwaarder? Dan kan de officier van justitie aan de politie de opdracht geven om u in de gevangenis te zetten. In de beslissing van de rechter staat hoeveel dagen u de gevangenis in moet. Als u in de gevangenis hebt gezeten, hoeft u niet meer te betalen.

Opvallend dat het hier wel vervangende hechtenis betreft en meteen geëist wordt na weigering van betaling aan deurwaarder. Bij een binnenlandse boete volgt inbeslagneming van bezittingen en inkomsten, gevolgd door gijzeling en uiteindelijk zoveel verhogingen dat je makkelijk in de schuldsanering kunt belanden. Zou me niks verbazen als dat Europees niet wordt gedaan omdat er maar weinig landen zo hardnekkig en gewetenloos zijn met uitkleden van de eigen burger als Nederland.
  Bericht 
zadkine
Master
@ Scania: De eerste staat te ver rechts, is geen normaal verkeersbord en rijdend op de linkerstrook met vrachtwagen op rechts mis je die.
De 2e staat een geel tekstbord half voor, ook een wonder van slecht aangeven,.
De 3e , als je rechtsaf slaat zal je inderdaad moeten zien want je wordt verondersteld rechts te rijden om rechtsaf te gaan.


Oftewel...als je in verzet gaat beroepen op geen keer mogelijkheid en de incorrecte/slechte bord opstelling daarvoor waardoor je die , onghetwijfeld wegens vrachtauto, gemist hebt.
  Bericht 
Scaniafan
Master
zadkine schreef:
@ Scania: De eerste staat te ver rechts, is geen normaal verkeersbord en rijdend op de linkerstrook met vrachtwagen op rechts mis je die.
De 2e staat een geel tekstbord half voor, ook een wonder van slecht aangeven,.
De 3e , als je rechtsaf slaat zal je inderdaad moeten zien want je wordt verondersteld rechts te rijden om rechtsaf te gaan.


Oftewel...als je in verzet gaat beroepen op geen keer mogelijkheid en de incorrecte/slechte bord opstelling daarvoor waardoor je die , onghetwijfeld wegens vrachtauto, gemist hebt.
Het is Nederland niet...
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Bananenrepubliek inderdaad. Ik zou er werk van maken, de bebording is van lik me vestje.
  Bericht 
NoCashCow
Master
 
In de belgische bananenrepubliek moet je wel bij het niet accepteren van een minnelijke schikking en het waarschijnlijk verliezen van de rechtzaak rekening houden met het opgelegd krijgen van een bijdrage aan het slachtofferfonds van € 200.
  Bericht 
CRXed
Eendagsvlieg
p.lankhaar schreef:
Ik vraag me nu alleen af hoeveel moeite de Belgische Justitie gaat doen om die 150 Euro te gaan innen.

Dat vraag ik me dus ook af.
Er staat niet, zoals normaal bij het CJIB, dat bij niet betalen de boete verhoogd wordt.

Wat zullen ze dan doen?

Raaf schreef:
Ze kunnen namelijk wel boetes sturen, maar geen geautomatiseerde kentekencheck uitvoeren, dus het probleem bij de automobilist uit het buitenland neergelegd.

Hoe bedoel je, geen automatische kentekencheck? Mijn kenteken is toch geregistreerd door camera's?

NoCashCow schreef:
Dan kan de officier van justitie aan de politie de opdracht geven om u in de gevangenis te zetten. In de beslissing van de rechter staat hoeveel dagen u de gevangenis in moet.

Hoeveel dagen zou dat zijn? Is dat het waard? :lol:
  Bericht 
p.lankhaar
Nieuwkomer
 
Aan iedereen die de moeite heeft genomen om te reageren, dank!

Ik kan me niet helemaal aan de indruk onttrekken dat je met die milieuzones toch wel een beetje gen**id wordt.
Zo ben ik een keer bij Amsterdam ook in een fuik gereden. Ik had vooraf nog aan mijn klant gevraagd: "zit u in een milieuzone"? Antwoord: "denk het, weet het niet precies"! Ik goed opletten, hangt er bovenaan de afrit een klein bordje. Soort formaat als bij ons in het toilet hangt met die wijze spreuken erop. Dikke tak en een paar bladeren ervoor. Niet te lezen, ook niet als je er met 20 voorbij knort.
Ik wachten op de tweede kans. Die kwam ook wel. Een enorm bord met de camera er recht boven op de weg (kentekens) gericht. Geen mogelijkheid meer om links te gaan of rechts te gaan....
De enige manier dat ik er toen mee weg ben gekomen, is dat er file stond en ik mijn voorganger zo kort gevolgd heb dat de camera mij niet kon registreren.

Daar in Antwerpen overkomt mij iets dergelijks. Ik ben daar totaal niet bekend en kan ook weinig zeggen over welke weg het precies was. Tja, die staat op de beschikking, maar die heb ik nu nog niet :lol:
Het lijkt een beetje op de tweede foto die Dave postte. Maar dan wel met een andere camera in ieder geval. En echt geen mogelijkheid meer om nog stappen te nemen. Je mocht daar 70 km/u en stilstaan / keren / wat dan ook was gewoonweg niet mogelijk.

En natuurlijk kan ik dat allemaal bij de politierechter uit gaan leggen, maar dat kost een hoop tijd. Tijd die ik als ondernemer beter kan steken in het terugverdienen van die 150 Euro.

Ik ben wel even benieuwd wat ze nu gaan doen. Ze zullen de beschikking wel bij het CBR neerleggen en als ik die krijg, betaal ik hem denk ik gewoon en dan ben ik ervan af. Of ik dien een bezwaarschrift in, dat zal er nog even van afhangen.

@CRXed, kun jij niet een afschrift posten van die brief die jij gehad hebt? Ik neem aan dat jij wel getekend hebt en in ontvangst genomen? Wat ben jij nu van plan te doen?
Het zal wel weer even gaan duren, maar als ik weer iets gehoord of gezien heb, zal ik dat hier even posten.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
p.lankhaar schreef:
die staat op de beschikking, maar die heb ik nu nog niet :lol:

Ooohh.. Hoe ben je er zeker van dat die komt dan?
  Bericht 
Fpsdoug
Master
Die brief was er al als ik het zo lees.
p.lankhaar schreef:
Maar nu dus PostNL aan de deur. Om te beginnen heb ik de brief maar eens niet aangenomen.


p.lankhaar schreef:
Ze zullen de beschikking wel bij het CBR neerleggen en als ik die krijg, betaal ik hem denk ik gewoon en dan ben ik ervan af.

CJIB.

Ik wist van het hele bestaan van die emissie-zone niet af. Had mij ook kunnen overkomen, zeker met zulke belabberde bebording.
Je kunt er een bezwaar aan wagen, maar ben bang dat het een hoop gelazer oplevert zonder succes.
  Bericht 
p.lankhaar
Nieuwkomer
 
Correct, kleine spelfout. Het gaat om het CJIB ipv het CBR.
En dat is maar gelukkig ook.

Inderdaad, PostNL kwam hier om de brief af te leveren. Ik weet van vroeger, in de tijd dat nog alles beter was, dat je zo'n aangetekende brief uit het buitenland standaard niet aan moest nemen. Dan wist je in ieder geval van niets. Wel zorgen dat je niet nog een keer met hetzelfde kenteken aangehouden werd. Dan was het vanzelf wel prijs.
Maar met de huidige uitwisselverdragen zal ik daar wel niet mee wegkomen. Ondanks dat kan niemand mij verplichten om een brief aan te pakken of om hem te lezen. Dus ze gaan er daar maar wat meer moeite voor doen om hem geïnd te krijgen. Soort van een heel klein beetje terugpesten.

Nee, ik wist van de emissiezone ook niet af. Er zou op de snelweg maar een ongeluk gebeurd zijn. Dan moet je toch iets?
  Bericht 
snovvdog
Master
Ik ben ergens in april 2018 in Antwerpen geweest, niet eens aan gedacht dat er zo'n onzin zou bestaan. Vooralsnog niks gehoord van de leasmij (ik heb echt dwars door het centrum gereden, en via de tunnel vanuit Doel binnen gereden).

Wie verzint er nou zoiets dat je je auto moet registeren? Die site van Brussel, ook drama, moet kentekenbewijs insturen. Alsof ik die bij de hand heb (ligt ergens begraven in het handschoenvakje).

Beetje hetzelfde verhaal zoals in DE met die onzinnige stickers. Heb je een gloednieuwe auto, moet je nog een sticker kopen zodat die mongooltjes makkelijk kunnen zien of je auto aan de norm voldoet of niet.

De EU zou juist moeten ingrijpen bij dit soort verschillend onzinbeleid per land. :fp:
  Bericht 
NoCashCow
Master
 
Heb je dan een auto met een ander kenteken dan NL (of B)? Dan hoef je niet eens te registreren.
(los daarvan is het onzin dat je zoveel werk moet doen om alleen even over een stuk weg te rijden)
  Bericht 
BLikent
Master
Antwerpen, Brussel, Gent (2020), Mechelen en Willebroek (1 januari 2021) en
in 2020 het centrum van Luik. Weliswaar met vignetten in plaats van nummerplaatherkenning.
Bron: Boetecalculator

Daar is toch geen touw meer aan vast te knopen, allerlei verschillende steden met evenzoveel verschillende systemen.
  Bericht 
NoCashCow
Master
 
BLikent schreef:
Daar is toch geen touw meer aan vast te knopen, allerlei verschillende steden met evenzoveel verschillende systemen.

Allemaal het gevolg van zwakke centrale overheden (zowel landelijk als Europa) om dit te verbieden danwel te reguleren. Nu gaat iedereen maar wat doen en wordt het een rotzooi met gedoe en hoge kosten voor de burger.
  Bericht 
makila
Master
 
NoCashCow schreef:
Allemaal het gevolg van zwakke centrale overheden (zowel landelijk als Europa) om dit te verbieden danwel te reguleren. Nu gaat iedereen maar wat doen en wordt het een rotzooi met gedoe en hoge kosten voor de burger.
Ja inderdaad en het kan nog erger:
Sommige wagens voldoen aan de norm, echter worden door een foutje in het systeem toch beboet (in Antwerpen).
https://www.hln.be/regio/antwerpen/-aut ... a9e0164a9/

Quote:
Het is aan de eigenaar van het kenteken om in de databank de norm te laten aanpassen die de stad heeft geregistreerd. Dit moet gebeuren binnen de 24 uur na het rijden in de LEZ-zone. De eigenaar moet bewijsstukken van de effectieve euronorm voorleggen. De euronorm wordt dan gecorrigeerd en het voertuig krijgt een toelating. “Het probleem is dat een eigenaar pas kennis krijgt van de ‘verkeerde’ registratie als hij de boete ontvangt. Uiteraard doet hij meteen het nodige en wordt de euronorm gecorrigeerd. Het frustrerende is dat de boete behouden blijft”, zo klinkt het bij verzekeraar Euromex. :huh:

Ik heb trouwens géén idee hoe bovenstaande zaak is afgelopen.

Dus tip: Ook al voldoet je wagen aan de norm, het beste is om toch altijd te registreren. Dan ben je pas 100% zeker dat je geen boete krijgt.
  Bericht 
NoCashCow
Master
 
Tja, Belgen zijn best ok, maar ze laten die ettergezwellen van de diverse overheden maar groeien en groeien. Het is 1 grote bananenrepubliek. GAS boetes zijn erger dan een strafbeschikking. Ik denk dat ze juridisch het beste te vergelijken zijn met een CBR maatregel die, indien onterecht uitgevaardigd, slechts met hele grote moeite en geringe slagingskans is om te buigen via bestuursrecht.
  Bericht 
Ogre
Master
makila schreef:
Het probleem is dat een eigenaar pas kennis krijgt van de ‘verkeerde’ registratie als hij de boete ontvangt

Informatieplicht AVG (art 13 'Wanneer persoonsgegevens betreffende een betrokkene bij die persoon worden verzameld, verstrekt de verwerkingsverantwoordelijke de betrokkene bij de verkrijging van de persoonsgegevens al de volgende informatie: [..]") is dan zeker niet van toepassing hier ?
  Bericht 
NoCashCow
Master
 
België?
  Bericht 
Ogre
Master
NoCashCow schreef:
België?

Zal dezelfde regels moeten hebben op basis van de EU verordening waar ook de AVG op gebaseerd is.
  Bericht 
CRXed
Eendagsvlieg
p.lankhaar schreef:
@CRXed, kun jij niet een afschrift posten van die brief die jij gehad hebt? Ik neem aan dat jij wel getekend hebt en in ontvangst genomen? Wat ben jij nu van plan te doen?


Nooit bij stilgestaan dat het een LEZ-boete was, ik dacht eerder een parkeerboete ofzo :roll:
Ook omdat ik in Nederland nog gewoon alle zones in mag.

Ik denk dat ik afwacht tot de boete via CJIB binnen komt https://www.cjib.nl/europese-boete.
Want er staat niet op de brief dat de boete verhoogd wordt bij niet betalen, hooguit dat je binnen 30 dagen moet betalen.
  Bericht 
CRXed
Eendagsvlieg




  Bericht 
p.lankhaar
Nieuwkomer
 
CRXed schreef:
p.lankhaar schreef: @CRXed, kun jij niet een afschrift posten van die brief die jij gehad hebt? Ik neem aan dat jij wel getekend hebt en in ontvangst genomen? Wat ben jij nu van plan te doen?

Nooit bij stilgestaan dat het een LEZ-boete was, ik dacht eerder een parkeerboete ofzo :roll:
Ook omdat ik in Nederland nog gewoon alle zones in mag.

Ik denk dat ik afwacht tot de boete via CJIB binnen komt https://www.cjib.nl/europese-boete.
Want er staat niet op de brief dat de boete verhoogd wordt bij niet betalen, hooguit dat je binnen 30 dagen moet betalen.


Hmm, weet niet of je daarbij in het nadeel bent? Je hebt immers wel getekend voor ontvangst. Dus ze weten dat je hem ontvangen hebt. Dat is natuurlijk aan de andere kant niet hetzelfde dat je m ook gelezen zal hebben. Niemand kan jou verplichten om een aangetekende brief in ontvangst te nemen. Maar ook niemand kan jou verplichten om de brief te lezen.
Misschien kan iemand anders hier daar juridisch nog iets mer over zeggen?

Voor mij was het heel makkelijk. De brief had een vrij grote ruit, en ik zag de tekst die ook netjes op jouw eerste blad staat: "Overtreding lage emissiezone Antwerpen". Toen wist ik al hoe laat het was. Ik zei tegen de postbode: "stop die maar weer in je tas" :D
Vind trouwens dat ze wel een heel werk van de brief gemaakt hebben.

Ergens weet ik al langer dat ik een keer last zou krijgen met mijn Caddy uit 1998. Alleen zakelijk is het ding voor mij geweldig vanwege de youngtimer regeling. Zo hoef ik zakelijk voor een auto van 15 jaar en ouder nog maar 35% van de dagwaarde aan bijtelling te betalen. Dus ik rijd zowat voor niets het hele jaar rond.
Ik moet dus nu op zoek naar een wat jongere auto, maar als ik dezelfde regeling wil blijven gebruiken, en dat wil ik, moet ik dus nu een auto kopen van 2004.
En als ik even pech heb, zit ik met ingang van 1 januari 2020 weer met hetzelfde probleem. En ja, dat is in minder dan een jaar tijd.
Kortom, als dieselrijder ben je steeds meer de grote boeman. En dat vind ik toch niet terecht. Maar ja, wie ben ik :-?
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Sowieso hilarisch om een lage emissiezone in te stellen in een van de smerigste havens van west Europa. Ik had een paar hele grote boten getekend, zware industriecomplexen en dan een heel klein autootje op de voorgrond met een verbodsbord erbij. Ik bezit helaas echter geen cartoonist eigenschappen.
  Bericht 
CRXed
Eendagsvlieg
p.lankhaar schreef:
Kortom, als dieselrijder ben je steeds meer de grote boeman.


Dat is het dus, ik rij niet eens een diesel auto....
  Bericht 
Toontje
Die hard
 
Net voor de grap even gekeken of ik de LEZ inmag met mijn mijn 21 jaar oude benzine V8.
Volgens de site mag dat :lol:

Wel raar is dat volgens diezelfde site (https://www.slimnaarantwerpen.be/nl/lez) gekeken wordt naar het veld 'V.9 Millieuklasse EG' in de RDW registratie en die is bij mij niet ingevuld....... (Niet geregistreerd).
Aan de andere kant, ik heb ook een groene millieusticker voor Duitsland.
  Bericht 
NoCashCow
Master
 
Meteen uitprinten en goed bewaren. Staat er ook bij tot hoeveel jaar je auto nog toegang heeft.
  Bericht 
Toontje
Die hard
 


  Bericht 
snovvdog
Master
Ik schrok al:
Citaat:
Resultaat nummerplaatcheck*
Uw voertuig heeft toegang tot de LEZ.

U hoeft verder niets te doen om de LEZ binnen te rijden.

Periode toegang:


Vanaf Tot en met
- een nog onbepaalde datum na 31/12/2027
*Belangrijke info voor Belgische en Nederlandse nummerplaten

De nummerplaatcheck voor Belgische nummerplaten gebeurt automatisch op basis van de gegevens van de DIV (Directie Inschrijvingen van Voertuigen) aan de hand van de nummerplaat en datum eerste inschrijving.

Voor voertuigen met Nederlandse nummerplaat gebeurt deze controle automatisch op basis van de databank van RDW.

Ofwel ik hoef geen boete te verwachten?

Vooral dat laatste stukkie, Hollanders worden automatisch gechecked o.b.v. RDW gegevens?
Prima toch? Geldt dit voor Brussel ook?



Mijn Corolla:
Citaat:
Resultaat en mogelijkheden op basis van uw voertuiggegevens
Uw voertuig mag in de lage-emissiezone rijden.




Wat moet u doen?

Niets, uw voertuig heeft automatisch toegang tot en met 31/12/2019.
.
  Bericht 
Alexander_B
Master
Niet dat ik ooit in Mierengooien kom, maar mijn auto's mogen er in ieder geval tot eind dit jaar in. (En daarna? Who knows.)
  Bericht 
ultimate-tester
Weet de weg
 
Word de rest van Nederland ook automatisch gecheckt?
  Bericht 
Bussloo
Master
snovvdog schreef:
Prima toch? Geldt dit voor Brussel ook?

Nee.
LEZ Brussel schreef:
De voertuigen met een buitenlandse nummerplaat moeten geregistreerd zijn vooraleer ze het Brussels grondgebied binnenkomen (te vermelden informatie: soort van voertuig, Euronorm en brandstof).
De registratie is kosteloos.
De registratie moet plaatsvinden via de officiële website  Lez.brussels (mogelijk vanaf deze zomer).
Elk niet-geregistreerd voertuig kan een boete van 150 euro krijgen.
Momenteel is de registratie van een voertuig voor toegang tot de stad Antwerpen niet geldig in Brussel. Er is dus een afzonderlijke registratie nodig.
  Bericht 
snovvdog
Master
Wat een triestelingen, waarom 2 verschillende systemen voor 2 verschillende steden?

Achterlijke incompetente debielen in de politiek ten top, en dan vinden ze het gek dat mensen zich afzetten tegen die pennenlikkers.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Dat is bij ons net zo hoor.

Schuld is de klimaathysterie van de laatste jaren. Wappies hebben een akkoord getekend en jaaaaa dat gáan we doen..

Dream on. Ondertussen lachen Rusland en inmiddels Trump/VS zich de ballen uit de broek.
  Bericht 
snovvdog
Master
Ik ken geen enkele stad in NL waar je je auto via een site moet registeren?

Ja Vlieland, maar dat is geen milieuzone, maar autoluw.

Dave schreef:
Ondertussen lachen Rusland en inmiddels Trump/VS zich de ballen uit de broek.

Yep... :fp:
  Bericht 
cocodee
Master
snovvdog schreef:
Ik ken geen enkele stad in NL

BXL ligt in BE, en het is geen stad, maar een freakshow, stelletje arrogante kwasten die het verdommen om NL's te spreken.
  Bericht 
CRXed
Eendagsvlieg
Toontje schreef:
Net voor de grap even gekeken of ik de LEZ inmag met mijn mijn 21 jaar oude benzine V8.
Volgens de site mag dat :lol:

Ja en alleen omdat mijn auto ouder is, mag ik er niet in.
Durf te wedden dat mijn 1500 minder "schadelijk" is dan de jouwe....
 Pagina 1 van 3  [ 111 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy