Postingstijd interval gedetecteerd van 32.6 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

 Pagina 1 van 2  [ 78 berichten ]
  Bericht 
Tommy14
Nieuwkomer
 
Hallo,

Weliswaar heeft onderstaand verhaal geen betrekking tot een auto of motor maar een fiets. Hopelijk kunnen jullie mij alsnog helpen.

Op 26 februari heeft een vriendin van mij haar fiets geparkeerd bij NS-station Koog a/d Zaan. Bijgevoegd kan je de foto zien hoe en waar de fiets geparkeerd stond. Bij terugkomst was de fiets weg en moest hij worden opgehaald bij het fietsdepot. Hierbij werd door een medewerker van de gemeente gezegd dat de fiets op een "brommer plek" stond. In de omgeving staan er geen enkel bord waarbij wordt gezegd dat de vakken waar de fiets in stond uitsluitend voor brom- en of snorfietsen is bedoeld. Dat lijkt mij meteen al de eerste - en ook meest kansrijke - argument om in beroep te gaan tegen deze uitgeoefende bestuursdwang. Is er voor het aanwijzen van parkeerplekken voor uitsluitend brom- en snorfietsen een aanwijsbesluit nodig? Ik heb deze link nog gevonden

Daarnaast vallen mij ook een paar dingen op aan de beschikking.

Er wordt gezegd dat er sprake was van een overtreding waardoor er gebruik is gemaakt van spoedeisende bestuursdwang. Ze verwijzen hier naar art. 5:24 lid 5 Awb. Dit artikel bestaat niet eens (meer?). Wat ook gek is, is dat er een groene sticker om de fiets is gehangen waarbij staat dat de fiets binnen 1 uur moet worden weggehaald. Dit lijkt mij juist een teken dat er geen spoedeisende bestuursdwang is gebruikt maar een (onredelijk korte) termijn is gegeven. Daarnaast staat er ook geen locatie op de beschikking (klein formeel gebrekje?).

Heb dus wel de foto's opgevraagd maar kan ik buiten dat nog een dossier opvragen (als die er is)?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met bovenstaande zaak.

Alvast hartelijk bedankt voor de hulp!
  Bericht 
Walker
Master
 
Even de zoekfunctie gebruiken... Er is een ander topic hierover.
  Bericht 
Tommy14
Nieuwkomer
 
Die had ik inderdaad al doorgelezen maar daarin werden de exacte bezwaren niet gegeven omdat de starter van het topic deze voor zich wilde houden op afwachting van de reactie gemeente. Daarom toch dit topic gestart..
  Bericht 
Story
Master
 
Tommy14 schreef:
binnen 1 uur moet worden weggehaald. Dit lijkt mij juist een teken dat er geen spoedeisende bestuursdwang is gebruikt maar een (onredelijk korte) termijn is gegeven.

Dat is wel erg kort ja.

Als hij gevaarlijk staat mag hij gelijk weggehaald worden maar 1 uur?

De rechter stelt overigens dat 1 uur niet onredelijk is...

https://uitspraken.rechtspraak.nl/inzie ... :2017:1136
  Bericht 
Spook
Master
Tommy14 schreef:
Bijgevoegd kan je de foto zien hoe en waar de fiets geparkeerd stond.


Ik zie niets bijgevoegd?
  Bericht 
Tommy14
Nieuwkomer
 
Hopelijk lukt het nu wel om de bijlagen bij te voegen.


Bijlagen :
Geanonimiseerde beschikking.pdf [568.34 KiB]
237 keer gedownload
  Bericht 
Tommy14
Nieuwkomer
 
Hierbij ook de foto's van de geparkeerde fiets.


Bijlagen :




  Bericht 
skipper1978
Die hard
Hoe stond die fiets nou? Plaatje 1 en 2 staat fiets anders.
  Bericht 
Story
Master
 
Ik wil de fotos van de bebording wel eens zien.
  Bericht 
Tommy14
Nieuwkomer
 
skipper1978 schreef:
Hoe stond die fiets nou?


De fiets stond als is te zijn op de tweede foto en dus in het vak.
  Bericht 
Tommy14
Nieuwkomer
 
Feitelijk schreef:
Ik wil de fotos van de bebording wel eens zien.


Hierbij de foto's van de omgeving. Op een van de foto's is een bord te zien. Op dat bord staat dat fietsen die buiten de rekken staan worden verwijderd ogv art. 5:12 APV Zaanstad. Zal hier binnenkort ook even een foto van maken. Staat dus nergens een bord waarop staat dat de plekken waar de fiets stond alleen voor snor- en bromfietsen staan.

Heb ook een beleidstuk gevonden van de gemeente (wel wat oud) waarin staat dat bepaalde borden niet echt juridische betekenis hebben: https://zaanstad.raadsinformatie.nl/doc ... type%3Dpdf


Bijlagen :






  Bericht 
Spook
Master
Hebben ze ook haar slot doorgeknipt?
  Bericht 
Tommy14
Nieuwkomer
 
Spook schreef:
Hebben ze ook haar slot doorgeknipt?


Ja, een hangslot was doorgeknipt maar wel dusdanig doorgeknipt dat hij wel nog (met enige moeite) kan worden gebruikt.
  Bericht 
BaasTimo
Master
Tja, die plaatsen zien eruit als bromsnorfietsplaatsen, maar zonder bebording zijn het dat niet natuurlijk
  Bericht 
Story
Master
 
Ik zie hier een :E3:
Dat is een RVV verkeersteken, dan kan je niet zomaar de APV aanpakken om fietsen te gaan verwijderen.



  Bericht 
Story
Master
 
Het besluit: https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... 21325.html

Citaat:
in Koog aan de Zaan rond station Koog aan de Zaan op grond van de Algemeen Plaatselijke Verordening (APV) een besluit is genomen op 3 april 2018 waardoor het verboden is hier (brom)fietsen buiten de aangewezen plekken te parkeren/stallen;

het gebied uit dit besluit aangeduid moet worden met verkeersborden E03zb waardoor dit fietsparkeerverbod geëffectueerd kan worden;


WTF? omdat er APV is besloten moet er een verkeersbesluit worden genomen?


Het aanwijzingsbesluit: https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... 85280.html


Citaat:


BESLUITEN

1. Aan te wijzen het gebied in de omgeving van station Koog aan de Zaan, waarvan de grenzen met rood zijn aangegeven op de bij dit besluit behorende kaart, als plaatsen waar het krachtens artikel 5:12, lid 1 van de Algemene Plaatselijke Verordening verboden is fietsen of (brom-) fietsen onbeheerd buiten de daarvoor bestemde ruimten of plaatsen te laten staan;
2. De onder 1 genoemde gebieden aan te wijzen als openbare (brom)fietsstallingsgebieden, waar het krachtens artikel 5.12 lid 2 van de APV verboden is om een fiets of bromfiets langer dan 4 weken onafgebroken te stallen;
3. Dit verbod tot het langer dan vier weken onafgebroken stallen van fietsen of bromfietsen in te stellen met tekstborden: “verboden fietsen en bromfietsen langer dan 4 weken onafgebroken te stallen”.
4. Een parkeerverbod voor fietsen en bromfietsen in te stellen, waarbij het verboden is fietsen en bromfietsen buiten de daarvoor bestemde ruimten te parkeren, door middel van borden E3 conform het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 met tekstborden:

"(brom-) fietsen worden verwijderd, artikel 5:12 A.P.V ";
5. Te bepalen dat dit besluit in werking treedt op de dag na bekendmaking.


Zonder een Afbeelding zal er toch wel een goede reden moeten zijn om jou fiets binnen een uur lus te knippen.
  Bericht 
Tommy14
Nieuwkomer
 
Is inderdaad geen bord te vinden waarop staat aangegeven dat er alleen snor- en of bromfietsen mogen staan. Enige borden die er staan zijn de volgende twee:


Bijlagen :




  Bericht 
Spook
Master
Tommy14 schreef:
Ja, een hangslot was doorgeknipt maar wel dusdanig doorgeknipt dat hij wel nog (met enige moeite) kan worden gebruikt.


Hoe kun je een doorgeknipt slot nog fatsoenlijk gebruiken dan? Aan een boom knopen?
  Bericht 
Walker
Master
 
1 Schakel minder...
  Bericht 
Spook
Master
Als je die zelf weer vast kunt maken dan kon een ander 'm ook zelf loshalen.

Als blijkt dat de fiets onterecht is verwijderd dan zouden ze van mij ook een rekening gepresenteerd krijgen voor een nieuw slot.
  Bericht 
Tommy14
Nieuwkomer
 
Zojuist bezwaar (net op tijd) ingediend bij de gemeente. Ben benieuwd wat ze zullen gaan beslissen. Zodra ik meer weet zal ik het hier posten!
  Bericht 
gurb
Master
Tommy14 schreef:
Ben benieuwd
We duimen!
  Bericht 
R
Master
Tommy14 schreef:
Ben benieuwd wat ze zullen gaan beslissen. Zodra ik meer weet zal ik het hier posten!

Breng me maar een fles cognac en dan zal dat goed komen. :D
  Bericht 
Tommy14
Nieuwkomer
 
R schreef:
Breng me maar een fles cognac en dan zal dat goed komen. :D


Haha hoe dan? ;)
  Bericht 
snovvdog
Master
Deze wil ik ook even volgen. Ben benieuwd of zo'n gemeente wordt teruggevloten met hun APV bullshit.
  Bericht 
R
Master
Tommy14 schreef:
Haha hoe dan? ;)

Nouja, ik krijg een fles en mocht het bezwaar toch mislopen, zal ik de fles wel weer teruggeven.
  Bericht 
Spook
Master
Wil je een fles cognac of een cognacfles?
  Bericht 
R
Master
Die één wil ik en die ander mag best terug.
  Bericht 
Tommy14
Nieuwkomer
 
Kleine update in deze zaak: vandaag, tegen de verwachting in, een hoorzitting gehad over mijn bezwaarschrift. Duurde maar ongeveer 15 minuten. Over ongeveer 5 weken nemen zij een beslissing op het bezwaar. Zal mij benieuwen!
  Bericht 
Spook
Master
Wat heb je precies gezegd?
  Bericht 
lacheisleuk
Master
 

Youtube video
  Bericht 
Tommy14
Nieuwkomer
 
Spook schreef:
Wat heb je precies gezegd?


Vooral mijn punten uit mijn bezwaarschrift herhaald. Dat nergens uit blijkt dat het alleen een parkeerplek is voor snor- en bromfietsen. Dat er nergens staat aangegeven dat het alleen voor scooters is. Voorbeelden uit dezelfde gemeente genoemd waar wel duidelijk is aangegeven dat die desbetreffende plekken alleen voor scooters zijn bedoeld. Daarnaast gezegd dat de spoedeisendheid totaal ontbrak en dat de meegegeven beslissing en het besluit die om de fiets was gehangen elkaar nogal tegenspraken en dat van de spoedeisende bestuursdwang moet worden uitgegaan. Duurt nu nog eens 5 tot 6 weken tot ze een besluit nemen op mijn bezwaar.
  Bericht 
Spook
Master
Kun je geen spoed eisen? :[
  Bericht 
Tommy14
Nieuwkomer
 
Hahaha :lol: Uiteindelijk hebben zij er dan bijna 12 weken over gedaan en ikzelf 6 weken. Schiet lekker op :D
  Bericht 
Tommy14
Nieuwkomer
 
Update:

Zojuist van 2 verschillende afdelingen binnen de gemeente een brief gekregen. Heb gelijk gekregen en krijg het volledige bedrag (ophaalkosten + schade ketting) uitbetaald. Het grappige is dat de ene afdeling wel al over de IBAN beschikt terwijl de andere afdeling hier maar nog even om vraagt. Ondanks dat ze mij dus gelijk geven heb ik nog geen brief gekregen waarin expliciet staat vermeld dat mijn bezwaar gegrond is verklaard. In ieder geval bedankt voor de hulp!
  Bericht 
Walker
Master
 
Gefeliciteerd!

Is het een idee om de media hiermee te benaderen? Zodat andere slachtoffers hier ook wat mee kunnen?
  Bericht 
snovvdog
Master
Ik zou dit zeker aankaarten in de media, misschien als meer mensen wisten hoe achterlijk vele ambtenaren zich gedroegen zouden ze anders stemmen, voor inperking voor de overheid...
  Bericht 
Tommy14
Nieuwkomer
 
Wellicht zou ik het naar het lokale sufferdje kunnen sturen. Wist wel dat er meerdere fietsen tegelijk waren weggehaald, maar die zijn nu natuurlijk te laat om bezwaar in te dienen. Ben benieuwd of ze nu nog steeds de fietsen daar weghalen of borden hebben geplaatst... Ga binnenkort maar eens kijken..
  Bericht 
regiorunner
Master
Mijn idee is dat er laatste tijd niet meer geruimd wordt. De voetgangers rondom het station hebben als vanouds een hindernisbaan te nemen. Iemand nog wat ventielen nodig?
  Bericht 
R
Master
:lol: Wees eens blij dat mensen nog naar je treinen komen. Klanten!

Het recht viert weer zege.
  Bericht 
snovvdog
Master
regiorunner schreef:
De voetgangers rondom het station hebben als vanouds een hindernisbaan te nemen.

Overdrijven is ook een vak, fietsen horen op het trottoir...
  Bericht 
zadkine
Master
regiorunner schreef:
Mijn idee is dat er laatste tijd niet meer geruimd wordt

Op zich goed dat fietsen na lange tijd roestig worden een keer weg gehaald worden.

Wat lange tijd is kan je over discussiëren.....maar mi. minimaal 2 maanden. (zomervakantie als de studenten/scholieren de "stations fiets" 2 maanden niet gebruiken.)
  Bericht 
regiorunner
Master
Hmm vanmiddag is er toch geruimd.

Fietsen horen in de fietsenstalling snov......
  Bericht 
bruintje beer
Master
Tommy14 schreef:
Heb gelijk gekregen en krijg het volledige bedrag (ophaalkosten + schade ketting) uitbetaald. Het grappige is dat de ene afdeling wel al over de IBAN beschikt terwijl de andere afdeling hier maar nog even om vraagt.
Uuhm, krijg je nou twee keer geld?
  Bericht 
basjuh1981
Master
Hij krijgt een toeslag ;)
  Bericht 
regiorunner
Master
Opgeruimd staat netjes :lief:


Bijlagen :


  Bericht 
Tommy14
Nieuwkomer
 
bruintje beer schreef:
Uuhm, krijg je nou twee keer geld?



Nee, 1x geld voor schade aan het slot en 1x voor de terugstorting van het geld dat je moest betalen bij ophalen van de fiets. Loopt alleen dus via 2 afdelingen..
  Bericht 
Tommy14
Nieuwkomer
 
Daarnaast de laatste brief gekregen van de juridische afdeling. Een beetje ongebruikelijke brief naar mijn mening. Ze hebben namelijk gezegd dat ze er vanuit gaan dat ik mijn bezwaarschrift intrek omdat aan al mijn eisen is voldaan. Terwijl het gebruikelijk is om gewoon het beroep gegrond of ongegrond te verklaren. Wat is de precieze redenen waarom ze deze weg kiezen en niet gewoon het bezwaar gegrond verklaren?
  Bericht 
Blaataap
Master
Geen jurisprudentie laten ontstaan.
  Bericht 
regiorunner
Master
Precies. Precedentwerking
 Pagina 1 van 2  [ 78 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy