Postingstijd interval gedetecteerd van 93.2 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

 Pagina 2 van 2  [ 78 berichten ]
  Bericht 
KanarieVW
Master
vind het zeker wel een excuus. kom ook veel in Italië zomers, maar er is nog geen italiaan die mij exact heeft kunnen uitleggen hoe het nou zit. Dit soort borden staan in binnensteden in eens langs de weg en terwijl de rest van het verkeer er gewoon voorbij vliegt, moet jij dan beslissen of het wel mag? idd, dan ga je ook gewoon.

Je hebt geloof ik een aantal catagorieen en daarop zijn dan ook weer verschillende uitzonderingen op onderborden mogelijk. voor een buitenlander is dat echt niet te begrijpen. Want het is op de meeste plaatsen niet zo dat je er niet in mag, maar op bepaalde tijden met bepaalde voertuigen niet. Ondertussen moet je toch gewoon naar je bestemming (hotel oid) dan rij je echt gewoon door hoor.

Van de zomer in Milaan ook 1x voor zo'n bord gestopt, maar toen ik links en rechts voorbij gevlogen werd ben ik gewoon doorgereden. je hebt mogelijkheid om iets anders te beslissen tussen 100 scooters en auto's . En dan ben ik heeeeel wat gewent .

niks van gehoord (nog).
  Bericht 
flipjevandejam
Laat zich horen
 
Ik kreeg zojuist de volgende vragen:
1. hebt U dan de bekeuringen betaald of niet?
2. zoniet, hebt U er sindsdien nog iets van gehoord?

1 Nee, ik heb hem niet betaald.

2 Nee ook nooit meer wat van gehoord

Ik word waarschijnlijk gekielhaald als ik ooit nog voet op Italiaanse bodem zet ;). Nee dit is gewoon een kwestie van een paar keer proberen vanuit deze EMO NIVI organisatie. Het gros van de mensen zal wel betalen en de marge die dat niet doet, laten ze gaan. Dat kost teveel moeite/tijd/geld om te incasseren.

Het zijn gewoon een stel struikrovers, sterker nog, in deze steden (Florance, Pisa, etc) baseren ze zelfs de jaarlijkse begroting op de miljoenen die via deze boetes binnenstromen, zie hier: http://www.bella-toscana.com/traffic_vi ... _italy.htm
  Bericht 
Walker
Master
flipjevandejam schreef:
in deze steden (Florance, Pisa, etc) baseren ze zelfs de jaarlijkse begroting op de miljoenen die via deze boetes binnenstromen


What's new? In Nederland doet onze graaiende overheid dit al jaren.
  Bericht 
flipjevandejam
Laat zich horen
 
Klopt, maar in NL komen ze iig niet met onbegrijpelijke bordjes in het Italiaans, met bovendien Italiaanse sub-bordjes..

Hier staan ze als echt struickrovers met camera's in de bosjes.
  Bericht 
Koekman
Die hard
 
flipjevandejam schreef:
Klopt, maar in NL komen ze iig niet met onbegrijpelijke bordjes in het Italiaans, met bovendien Italiaanse sub-bordjes..


Nee, maar andersom wel: Voor Italianen in Nederland geldt exact hetzelfde alleen dan met Nederlandse onderborden in Nederland.
  Bericht 
S60
Master
Komt bij dat in mijn geliefde Italië :-) elke controle van-te-voren moet worden aangekondigd.
En: 99% van alle Agenten spreekt hier (ja, hier :-)) geen woord over de grens (en laat je dus meestal lopen :-))

Fred :glaasje:
  Bericht 
Zeeegel
Eendagsvlieg
 
Is er nu eigenlijk al iemand geweest die na het niet betalen wederom in Italie geweest is (heb er ook een na 9 maanden ontvangen) maar denk er sterk aan om niet te dokken, maar kom zeker nog wel eens in IT.
)heb de brief btw nooit ontvangen, niet aangetekend.(

Hoor het graag
  Bericht 
flipjevandejam
Laat zich horen
 
Ik heb er iig nooit meer wat van gehoord en ga ongetwijfeld binnen nu en 5 jaar nog wel eens op vakantie die kant op.

Je gaat hier nooit meer wat van horen, aangezien dit gewoon in de grote hoop van administratie bij de betreffende gemeente terecht komt. De kans dat je hier nog mee geconfronteerd wordt, zelfs als je daar in de plaats rond rijd is 0,0.

De enige die het mogelijk nog op z'n netvlies heeft, is emo nivi. Ik vermoed dat doordat het bedrag niet hoog genoeg is, het teveel tijd/geld kost om dit te gaan achterhalen en zij het ook laten zitten..
  Bericht 
Zeeegel
Eendagsvlieg
 
Ok thanks, *BTW het volgende is van eerste hand.

Heb wel een duitse collega gehad die in NL wat snelheidsboetes had verzameld (met duits kenteken). Die werd staande gehouden toen hij op schiphol door de paspoort controle ging. Even aftikken graag anders haalt u het vliegtuig niet.

Daar heb ik geen zin in als ik in Italie sta.
  Bericht 
Zeeegel
Eendagsvlieg
 
hmm, heb nu een envelop van NIVI bij het postkantoor liggen AANGETEKEND!! gelukkig was ik niet thuis.

nog 14 dagen dan is het een jaar geleden dat ik daar was.

Heeft iemand nou enig idee wat voor rechten nivi heeft aangaande incasso en dergelijke??

begin me steeds meer zorgen te maken.
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
Zeeegel schreef:
Heeft iemand nou enig idee wat voor rechten nivi heeft aangaande incasso en dergelijke??


Vragen van de leden Teeven en Aptroot (beiden VVD) aan de ministers van Justitie en Verkeer en Waterstaat inzake het incassobureau EMO NIVI (24 december 2009)

Antwoorden van minister Eurlings en minister Hirsch Ballin ontvangen op 15 maart 2010

1) Bent u bekend met het incassobureau EMO NIVI[1]?

Ja

2) Kunt u aangeven waarom dit buitenlandse incassobureau persoonlijke gegevens van eigenaren van Nederlandse auto's krijgt van de Nederlandse overheid (namelijk: naam- en adresgegevens) krijgt?

Artikel 43 van de Wegenverkeerswet en artikel 8a lid 2 van het Kentekenreglement geven de RDW de mogelijkheid om naam- en adresgegevens te verstrekken aan autoriteiten buiten Nederland die zijn belast met de handhaving van verkeersregels, de opsporing van verkeersovertredingen en de heffing van parkeerbelasting of andere heffingen inzake het gebruik van de weg. Het is mogelijk dat buitenlandse autoriteiten het aanvragen van gegevens bij de RDW en de inning van boetegelden mandateren aan private partijen. In het onderhavige geval betreft het verstrekking van dergelijke informatie aan een Italiaanse autoriteit. Omdat in Italië als lidstaat van de Europese Unie de Europese privacyrichtlijn (Richtlijn 95/46/EG) geldt, is de privacy in beginsel voldoende gewaarborgd.

3) Klopt het dat de Duitse wet EMO NIVI niet toestaat Duitse automobilisten te vervolgen?

4) Staat de Nederlandse wet dit voor Nederlandse automobilisten wel toe? Kunt u uitleggen waarom deze standpunten verschillen?

2&3 Uit navraag is gebleken dat Duitsland dergelijke gegevens in principe alleen verstrekt als er een bilaterale overeenkomst bestaat met het land waarin de overtreding is begaan. Duitsland heeft nog geen bilaterale overeenkomst met Italië. Daarom int EMO NIVI geen boetes van Duitse automobilisten voor overtredingen begaan in Italië. Zie verder mijn antwoord op vraag 2.

5) Bent u bekend met de werkwijze van dit bureau?

6) Uit correspondentie en op de website blijkt dat dit bedrijf het Nederlands niet goed beheerst en ook versturen zij brieven die onvoldoende gefrankeerd zijn. Bent u het met de VVD eens dat een dergelijke organisatie onbetrouwbaar overkomt bij de mensen die zij aanschrijven?

5&6 Hoewel het ongewenst is, betekent het feit dat een buitenlandse organisatie het Nederlands niet goed beheerst niet dat deze organisaties daarmee onbetrouwbaar zijn. Relevant voor de betrouwbaarheid is of EMO NIVI een eigenaar van een auto aanschrijft voor een overtreding die daadwerkelijk is begaan. Het zijn de Italiaanse autoriteiten die beslissen aan welke organisatie zij het innen van boetes mandateren.

7) Wat gaat u aan deze situatie doen?

Samen met de RDW en andere ketenpartners onderzoek ik in hoeverre er een betere structuur en stroomlijning kan komen in het verstrekken van dergelijke gegevens aan buitenlandse autoriteiten. Ook ben ik met een aantal Europese landen in gesprek om afspraken te maken op bilateraal niveau om de grensoverschrijdende handhaving van de verkeersveiligheid te waarborgen. Dergelijke afspraken bestaan al met Duitsland en Zwitserland. Zoals de Minister van Justitie u eerder in zijn antwoord op Kamervragen (Tweede Kamer, vergaderjaar 2009-2010, aanhangsel 1025) heeft bericht, onderzoekt de Europese Commissie de mogelijkheden voor een Richtlijn over de grensoverschrijdende handhaving van verkeersregels. Europese afspraken hebben de voorkeur.

[1] http://www.emo.nivi.it/

BRON http://charlieaptroot.vvd.nl/incassobur ... ivi_12359/
  Bericht 
Rens
Master
 
Ben benieuwd van welke datum die bekeuring is. Ben hier afgelopen zomer ook in Italie geweest, dus zou hier ook nog wel eens op de mat kunnen vallen :x

edit: nvm, over 14 dagen een jaar zei je. Nog paar maanden wachten voor mij dan :) Wel benieuwd of het zo'n traject controle is geweest. Dat tutor systeem hoorde ik pas na de zomer over helaas :fp:
  Bericht 
Zeeegel
Eendagsvlieg
 
Hallo Teun, bedankt voor de info het lijkt er dus weer op dat nederland weer eens voorop moet lopen met 'europese samenwerking'.

@ rens de boete is van 26-03-2010. en kost 105.20

Ik ga geen actie ondernemen, ik heb nog niks gezien.... en dan is ie meer als een jaar oud en ga ik bezwaar aantekenen.

houd FS op de hoogte
  Bericht 
Rens
Master
 
Wat voor meting/bekeuring is het zeeegel? Van het tutor systeem (traject controle) of iets anders?
  Bericht 
kooistra38
Laat zich horen
 
Boete in NL voor overtreding van inrijverbod volgens bord C1 is 60 euro.
De borden in Italie zien er niet anders uit dan in NL. Dan is het toch logisch dat je bekeurd wordt als je dit verbod negeert, zowel in NL als in Italie.

Tuurlijk is het altijd aan te raden om bezwaar aan te tekenen tegen de bekeuring, mits je gegronde redenen hebt. Dat je geen Italiaans kan lezen, is natuurlijk geen reden.
  Bericht 
Dubrock
Eendagsvlieg
 
Ik vond gisteren een mooi briefje van de tnt. Een aangetekende brief van Nivi Credit uit Italie. Ik was gisteren niet thuis en heb de brief dus ook niet ontvangen. Vandaag zijn ze weer langsgeweest, weer niet thuis. Wie heeft er ervaring met het niet aannemen van een brief van Nivi Credit en hoe lang is dit geleden? Geven ze het op wordt het inmiddels doorgegeven aan het CJIB?
  Bericht 
Figlio ideale
Master
Ik zou hem uberhaupt niet ophalen, dan gaat ie uiteindelijk terug naar italie en denken ze misschien dat je verhuist bent.

Of als de postbode aan je deur staat, niet ervoor tekenen en zeggen dat jij niet degene bent voor wie die brief is (dat is je broer die bij je woonde en nu weet je niet waar hij woont aangezien hij ineens vertrokken is ofzo).
  Bericht 
Zeeegel
Eendagsvlieg
 
@Rens, het was voor het rijden op een busbaan waar dat niet toegestaan is?? echt zelf nooit gemerkt of gezien.

@Dubrock, ik heb dus precies het zelfde gehad en heb nu (circa 3 maanden later) een laatse waarschuwing op de mat liggen (niet aangetekend)

Achter op de brief staat vermeld "Wij wijzen u er op dat een uitblijvende respons op deze brief tot gevolg heeft dat de gerechtelijke procedures in gang zullen worden gezet, die voorzien zijn in de internationale akkoorden, tussen italie en het land waar u woonachting bent, betreffende de 'betekening van administratieve sancties in het buitenland' alle onkosten hiervoor zullen aan u worden doorberekend, krachtens art. 201 van de italiaanse wegcode.

Iemand nu enig idee of italie nu het nederlandse justitieële stelsel in werking kan zetten?

hoor graag de ervaringen van mensen die dit eerder hebben gehad.

Mvg
  Bericht 
chezjosee
Eendagsvlieg
 
Wij hebben deze week ook een hele reeks boetes gekregen voor onze vakantie in Italië van juli vorig jaar. 4 boetes in totaal op 1 week tijd! We wisten wel al dat er iets aan zat te komen aangezien huurmaatschappij Avis plots 3 keer 30 euro van onze Visa-kaart had afgehouden wegens "administratiekosten voor opzoeken gegevens ivm een verkeersboete". We hebben 3 boetes uit Rome gekregen via gewone post met NIVI als tussenpersoon en 1 boete aangetekend vanuit Pisa. In totaal 3x voor het binnenrijden van zone waar we niet mochten en 1x voor het rijden op de busstrook (wat we ons dus ook niet meer herinneren), kostprijs: nog eens een dikke 400 euro erbij voor de 4 boetes samen. Ik heb met NIVI gebeld (ze spreken daar gewoon nederlands) omwille van het feit dat er maar een half uur tussen 2 dezelfde boetes zit voor overtreding in een zone in Rome waar we niet mochten rijden. Ze zeiden dat dat toch 2 aparte boetes waren, maar dat ik kon proberen te reclammeren op de 2de boete voor dezelfde overtreding op korte tijd als ik met het bezwaar 1 bewijs van betaling meestuurde. Gaan we dus proberen. Voor de rest heb ik ook een bewijs van hotelreservatie doorgestuurd in Rome, dat kon eventueel ook nog helpen. Al de andere boetes betalen we gewoon, we willen nog eens terug naar Italië. Mijn man is ooit tegengehouden voor een niet betaalde verkeersboete van enkele jaren terug (waar hij zich niks van herinnerde, maar ze toverde toch wat bewijzen tevoorschijn) en hij mocht pas verder als hij die met bankcontact betaalde. Het was in ieder geval een dure vakantie achteraf gezien !
  Bericht 
Noodles
Eendagsvlieg
 
Welnu! In Italie heeft men inmiddels wat trucjes gevonden om de 360 dagen verjaringsregel te omzeilen.

Ik kreeg gisteren een boete vanuit Florence (rijden in verkeersluwe zone) daterende van 27-8-2011. Het proces verbaal was getekend op 30-8-2012 dus ik dacht aanvankelijk mooi, die is verjaard. Helaas niet dus.

Hoewel ik op 27-8-2011 was 'betrapt' zijn de camerabeelden pas op 7-10-2011 bekeken waarbij mijn kenteken is geregistreerd. Vervolgens heeft men mijn gegevens bij de RDW opgevraagd en die heeft men (volgens het proces verbaal) op 23-4-2012 (dus 8 maanden na de overtreding) ontvangen. Op die datum begint de teller pas te lopen en de boete verjaart dus pas op 23-4-2013, 20 maanden na de overtreding.

In verband met bovenstaande heb ik de EMO (NIVI) in Firenze gebeld. Die vertelde dat de rechter vorig jaar heeft besloten om pas de datum te laten ingaan wanneer de bestuurder bekend is. Men mag hier max. anderhalf jaar over doen, na het vaststellen van het kenteken. Dit betekent dus was, met incl de periode van uitlezen van de beelden (vaststellen kenteken) en incl de 360 dagen verjaring, je tot meer dan 3 jaar na dato nog boetes uit Italie kan ontvangen, en dus moet betalen.

Waarom men in mijn geval zolang heeft gedaan om mijn gegevens te achterhalen (ik was gewoon met mijn eigen auto, dus geen huurauto) kon men mij niet echt vertellen. Wel stelde de EMO dat wsch. de RDW zo lang doet over het sturen van gegevens. Daarop heb ik de RDW gebeld, maar kwam daar, zoals bij een overheids instelling hoort, niet echt verder ("kan idd 1 week maar ook 10 maanden duren"..). Met deze regel zal men in Italie ook niet echt haast maken om persoonsgegevens te achterhalen, dan maken ze het zichzelf alleen moeilijk.
  Bericht 
Noodles
Eendagsvlieg
 
Welnu! In Italie heeft men inmiddels wat trucjes gevonden om de 360 dagen verjaringsregel te omzeilen.

Ik kreeg gisteren een boete vanuit Florence (rijden in verkeersluwe zone) daterende van 27-8-2011. Het proces verbaal was getekend op 30-8-2012 dus ik dacht aanvankelijk mooi, die is verjaard. Helaas niet dus.

Hoewel ik op 27-8-2011 was 'betrapt' zijn de camerabeelden pas op 7-10-2011 bekeken waarbij mijn kenteken is geregistreerd. Vervolgens heeft men mijn gegevens bij de RDW opgevraagd en die heeft men (volgens het proces verbaal) op 23-4-2012 (dus 8 maanden na de overtreding) ontvangen. Op die datum begint de teller pas te lopen en de boete verjaart dus pas op 23-4-2013, 20 maanden na de overtreding.

In verband met bovenstaande heb ik de EMO (NIVI) in Firenze gebeld. Die vertelde dat de rechter vorig jaar heeft besloten om pas de datum te laten ingaan wanneer de bestuurder bekend is. Men mag hier max. anderhalf jaar over doen, na het vaststellen van het kenteken. Dit betekent dus dat, incl de periode van uitlezen van de beelden (vaststellen kenteken) en incl de 360 dagen verjaring, je tot meer dan 3 jaar na dato nog boetes uit Italie kan ontvangen, en dus moet betalen.

Waarom men in mijn geval zolang heeft gedaan om mijn gegevens te achterhalen (ik was gewoon met mijn eigen auto, dus geen huurauto) kon men mij niet echt vertellen. Wel stelde de EMO dat wsch. de RDW zo lang doet over het sturen van gegevens. Daarop heb ik de RDW gebeld, maar kwam daar, zoals bij een overheids instelling hoort, niet echt verder ("kan idd 1 week maar ook 10 maanden duren"..). Met deze regel zal men in Italie ook niet echt haast maken om persoonsgegevens te achterhalen, dan maken ze het zichzelf alleen moeilijk
  Bericht 
superskunkie
Nieuwkomer
 
Had in 2009 ook 2 bekeuringen toegestuurd gekregen van elk iets van 101 euro.
Over verkeerluwe in firenze.
Onaangetekende brief was 2 maanden voor het verstrijken van de 360 dagen.
Aangetekende brief was erna. Je kon ook met een code inloggen op een spreciale site van de stadspolitie. Had ze uiteindelijk betaald, maar heb ook wel verhalen gelezen van mensen die wachten met reargeren op de "normale" brieven (die nog binnen de 360 dagen zij), en uiteindelijk pas reargeren op de 1ste "aangetekende brieven" die net de 360 dagen gepasseerd zijn. Gewoon een email sturen in het nederlands dat de aangetekende brief de 360 dagen gepasseeerd zijn, en dat dat je eerste brief was. Dan krijg je gewoon in het nederlands antwoord. (was bij mij ook zo)
De andere mensne kregen een email terug met dat de bekeuring gesponeerd werd.
In mijn geval heb ik braaf betaald, had alleen een email gestuurd met de vraag of het boetebedrag goed is aangekomen (EN NOG STEEDS SPIJT VAN) met de gedachte van, ik kom vaker in italie en wil daar geen problemen krijgen.
  Bericht 
Zoef
Master
Het proces?verbaal P0xxxxxxx betreft een boete voor ingang in de verkeersluwe zone van de stad van Firenze.

Het betreft de stad Firenze.

Maar op het onderste onderbord staat o.a. dat het verbod betrekking heeft op voertuigen van buiten de provincie Palermo. :huh:
Dit was trouwens het bord:
Afbeelding


Palermo en Firenze liggen dik duizend kilometer van elkaar verwijderd. :[
  Bericht 
Postduif
Master
Noodles schreef:
Hoewel ik op 27-8-2011 was 'betrapt' zijn de camerabeelden pas op 7-10-2011 bekeken waarbij mijn kenteken is geregistreerd. Vervolgens heeft men mijn gegevens bij de RDW opgevraagd en die heeft men (volgens het proces verbaal) op 23-4-2012 (dus 8 maanden na de overtreding) ontvangen. Op die datum begint de teller pas te lopen en de boete verjaart dus pas op 23-4-2013, 20 maanden na de overtreding.


Die 23-4 is een bulk actie geweest volgens mij. Collega heeft er ook 1 binnen voor 22 juni 2011, op 11 augustus vastgesteld en dat de politiepost op 23-04 in de mogelijkheid werd gesteld de dader aan te geven.

Is er nu eigenlijk nog een ontkomen aan?

Auto van de collega gaat er begin volgend jaar uit (lease), brief is ook gestuurd aan Alphabet.
  Bericht 
ericj
Die hard
Zoef schreef:
Palermo en Firenze


Misschien omdat TS een voorbeeld van het bord van Wikipedia gehaald heeft?

Het zou ook wel erg toevallig zijn als hij het door hem overtreden bord had gefotografeerd. Tenzij hij familie van Geelhoed is natuurlijk, waar de vakantiekiekjes uitsluitend van verkeersborden zijn ;-)
  Bericht 
Zoef
Master
Ah, OK. Ik dacht dat hij knippen/plakken uit een streetview had gedaan.
  Bericht 
Sietse
Die hard
Die traffico limitato borden waren mij bekend. In Milaan pakken ze dit iets anders aan... Voor een ieder die met de auto naar Milaan gaat, let op deze borden:
Afbeelding

Met mijn gehuurde fiat 500 was de boete 76 euro + 60 euro administratiekosten van de autoverhuurder. Bij een auto met een hogere CO2-uitstoot kan dit oplopen tot bijna 300 euro. Beetje jammer dat dit kan in de EU zonder verbodsbord...

Blijkt nu dat ik ergens een dagvergunning van 5 euro had kunnen aanschaffen...
  Bericht 
flozzy
Die hard
 
Wat een verhalen allemaal. Ben deze zomer op zondagmiddag door Rome gereden. Ik wist dat je op zondag vrij kunt rijden door Rome zonder enige ZTL-beperking. Toch ben ik ergens een straat ingereden waar ik op korte afstand ineens een grote lichtkrant zag met de tekst "VARCO ATTIVO". Ik wist meteen dat het om een actieve ZTL-bewaking ging, maar ik kon helaas geen kant meer op (veel verkeer achter me en niet echt een mogelijkheid om te keren). Ben er maar gewoon doorheen gereden. Nou, ben benieuwd of er wat op de deurmat valt. Mocht dat zo zijn, dan zet ik alles op alles om niet te betalen. Ze kunnen me wat. :nothanks: Prachtig land, maar dit bevalt me niet :thumb_d:

Afbeelding
 Pagina 2 van 2  [ 78 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy