Pagina 2 van 2  [ 61 berichten ]
  Bericht 
BLikent
Master
Foto uit bovenstaande link (op de vorige pagina onderaan)



Als die camera dit soort foto's maakt, hoe kunnen ze dan zien of je je telefoon op je schoot hebt.
Of mag je daar ook niet meer krabben...
  Bericht 
JonnyJohnson
F1 kenner '21
Bounty schreef:
Volgens mij controleert een agent deze voordat ze doorgezet worden


Ja zeker door ambtenaar 404040
  Bericht 
Pineut207
Die hard
 
Bounty schreef:
Volgens mij controleert een agent deze voordat ze doorgezet worden, ik zie ze wel in de bus zitten bij die viaduct controles.


De handleiding schrijft zelfs voor dat 2 agenten ONAFHANKELIJK van elkaar de overtreding moeten vaststellen.

Kom hier maar op met de op ambsteed opgemaakte PV's per agent.

Ik heb eens een PV gezien waar gewoon instond "na vaststellen gaf ik de foto aan mijn collega ter beoordeling"
  Bericht 
superwormjim
Pro
Maar ik kon mij helemaal niet herinneren dat ik zo snel had gereden op de A2 bij Weert

Deze heeft sowieso mediatraining - en een zware rechtervoet. :lol:

als een ambtenaar die foto te zien krijgt en de AI geeft al mee dat er waarschijnlijk iemand opstaat die belt, kan hij daardoor worden beïnvloed en al snel een verkeerde conclusie trekken

Inderdaad. Beter nog is om de AI zelfs overgevoelig af te stellen, dan blijft die ambtenaar scherp want zijn er *altijd* false positives (net als bij een CAPTCHA). Zijn opdracht moet vervolgens zijn om die eruit te pikken: de foto's waarop *geen telefoon zichtbaar* is, zoals deze.

Dus niet om het werk van de AI of vorige collega nog eens dunnetjes over te doen, daar gaat het meestal fout bij bias.
  Bericht 
bruintje beer
Master
Toevallig werkt Hanssen (34) zelf ook bij een bedrijf dat software (AI) voor dit soort camera’s ontwikkelt
Karma is a bitch.

superwormjim schreef:
Beter nog is om de AI zelfs overgevoelig af te stellen
:nothanks: beter is om AI helemaal overboord te flikkeren.
  Bericht 
superwormjim
Pro
bruintje beer schreef:
:nothanks: beter is om AI helemaal overboord te flikkeren.

Zware camera-apparatuur van viaducten af flikkeren vergroot nou weer niet de verkeersveiligheid. O:)
  Bericht 
Mr.Cabdriver
Master
NOS schreef:
Doordat de beelden vanuit een viaduct of paal schuin worden genomen, is het ook zichtbaar als een bestuurder een mobieltje vasthoudt onder het stuur, of op schoot heeft liggen.

BLikent schreef:
Als die camera dit soort foto's maakt, hoe kunnen ze dan zien of je je telefoon op je schoot hebt.

Idd bizar dat het gevaarlijkste/ het hoofddoel niet geconstateerd wordt.
Nippur

Gratis reclame :D
  Bericht 
Walker
Master
 
Vanochtend stonden ze op de A50 bovenop het viaduct ter hoogte van Vaassen... :zzz:

Over de foto: Systeem zou zo geprogrammeerd moeten zijn dat iedere twijfel een nee is.
  Bericht 
superwormjim
Pro
Walker schreef:
Systeem zou zo geprogrammeerd moeten zijn dat iedere twijfel een nee is.

Maar dan kan je dus inderdaad stoppen met de hele AI, want er is altijd wel 1 % twijfel.

De AI is alleen bedoeld/geschikt als tool om vast voor te filteren, zodat de ambtenaar niet 10 x of 100 x zoveel foto's hoeft te bekijken (daar wordt hij ook niet accurater van :zzz: :koffie: ). Jouw regel "iedere twijfel = nee" is vervolgens absoluut prima toepasbaar op die ambtenaar. :kniktja:
  Bericht 
zadkine
Master
Walker schreef:
Over de foto: Systeem zou zo geprogrammeerd moeten zijn dat iedere twijfel een nee is.


Beter dat 10% foutief is. (false positiv).
En de beoordeling van de controlerende ambtenaar direct koppelen aan de hoeveelheid doorgstuurde false positivs voor een boete.
  Bericht 
Bussloo
Master
zadkine schreef:
En de beoordeling van de controlerende ambtenaar direct koppelen aan de hoeveelheid doorgstuurde false positivs voor een boete.
"Hans Anders, alleen het aantal onterechte boetes is anders."
 Pagina 2 van 2  [ 61 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy