Postingstijd interval gedetecteerd van 73.5 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

 Pagina 1 van 3  [ 124 berichten ]
  Bericht 
zadkine
Master
Feitelijk schreef:
:kniktja:

Citaat:

Artikel 21
Buiten de bebouwde kom gelden de volgende maximumsnelheden:
a. voor motorvoertuigen op autosnelwegen 130 km per uur, op autowegen 100 km per uur en op andere wegen 80 km per uur;
b. voor bromfietsen en gehandicaptenvoertuigen, uitgerust met een motor:
1. op het fiets/bromfietspad 40 km per uur;
2. op de rijbaan 45 km per uur;
3. op het fietspad, voor de hier bedoelde gehandicaptenvoertuigen, 40 km per uur;
c. voor gehandicaptenvoertuigen, uitgerust met een motor, en snorfietsen als bedoeld in artikel 1, eerste lid, onderdeel e, subonderdeel d, van de wet op het trottoir of het voetpad 6 km per uur.


We kwamen van hier


Tijd dus voor aanvulling van artikel 23 lid b met een 4:
Alle overige plaatsen max 5 km/h

Zodat je op de stoep om je vervoermiddel weg te zetten dus maximaal wandersnelheid mag.
  Bericht 
basgitaar
Master
zadkine schreef:
Tijd dus voor aanvulling van artikel 23 lid b met een 4:
Alle overige plaatsen max 5 km/h
Doe dan gewoon de 6 km/h van punt c, anders hebben we nòg weer een extra verschillende snelheid in de lijst...
  Bericht 
zadkine
Master
basgitaar schreef:
Doe dan gewoon de 6 km/h van punt c

ook goed natuurlijk...
  Bericht 
Story
Master
 
Welja, jij doet niet moeilijk over een 20% verhoging van de maximumsnelheid.

Deed de wetgever ook niet toen ze de :G5: naar 15km/h bracht en een :A1-15: daar toestond. Voorheen mocht je met je gehandicaptenvoertuig dus 6km/h op de stoep in een erf.
Met zo'n :A1-15: mocht je ineens 15km/h, 150% verhoging :o
  Bericht 
zadkine
Master
Feitelijk schreef:
Welja, jij doet niet moeilijk over een 20% verhoging van de maximumsnelheid.

Nee, mag van 120 max ook wel naar 140 max op de snelwegen (ja....is minder dan 20%, weet ik).
gewoon omdat het kan (en dat in Polen de vmax is.....iets met regels gelijk trekken in de EU)
  Bericht 
Story
Master
 
zadkine schreef:
en dat in Polen de vmax is

snovvdogg@keyboard zadkine?
  Bericht 
Exceln00b
Die hard
 
Ho, ja, 140vmax op tolwegen. En op die tolwegen is 0.0 controle.

Do the math. Alleen maar snovvdogs, ik ook wel dan. Het is behoorlijk leeg daar, afgezien van truckers die overal inhalen.

Het is wel chill, die tolwegen in Polen zijn het mooiste stukje asfalt die ik ooit heb gezien. Gewoon strak.
  Bericht 
bruintje beer
Master
Nou, dan is je belastinggeld toch goed besteed :thumb:
We hadden ze nooit bij de EU moeten laten...
  Bericht 
basjuh1981
Master
bruintje beer schreef:
We hadden ze nooit bij de EU moeten laten...

Evenals Griekenland.
  Bericht 
zadkine
Master
Exceln00b schreef:
Ho, ja, 140vmax op tolwegen.

Op autowegen 140, 120 op snelwegen...niet dat ik veel verschil zie tussen de A2 en bv een (nieuw) stukje van de S8
(En net niet elk stukje autoweg is tol...bv het eerste deel van de A2 vanuit Warszawa naar het westen)


ps Er wordt WEL gecontroleerd, soms, op de A2 ter hoogte van Poznan....vanaf een viaduct.
  Bericht 
basjuh1981
Master
zadkine schreef:
Op autowegen 140, 120 op snelwegen

Meestal is het andersom.
  Bericht 
zadkine
Master
basjuh1981 schreef:
Meestal is het andersom.


De definitie wel ja.

In Polen heb je A wegen (auto(snel) wegen) en S wegen (ons bordje autoweg).

(Ik ben dus uitgegaan van de wegaanduidings letters in Polen.....)


Zoals ExcelN00b aangaf zijn de A wegen (voor het grootste deel) tolweg.

Beiden meestal meerdere stroken per richting.
Heb je een S weg met tegenliggers dan is de vmax 100.
De meeste overige wegen 90 km/h. Dit dus ook voor zandwegen en verharde 5-6 meter brede andere wegen buiten bebouwde kom. (Vaak nog met hier en daar gaten in het wegdek...)
Ook op dat soort weggetjes is geen snelheids controle ...het is nagenoeg onmogelijk zonder op te gaan voor de Darwin award om daar harder te rijden dan toegestaan.
  Bericht 
cocodee
Master
"When you speed is higher than 50, the drive license I took it".... :roflol: :roflol: :fp: :fp: :fp:
"The openaar ministerie, eehhhh in 10 days they do a decision" :loco: :loco: :loco:

Patrick Duffy weet overigens ook niet het verschil tussen bezwaar en beroep. ;(
  Bericht 
Ducantoni
Master
Dat klinkt net als die NS'er die in de trein omroept "ladies and gentleman, we are now arriving at Amsterdam WieTieCie. :fp:
  Bericht 
cocodee
Master
Ja ok, die gaat dan ff de mist in met de dabbeljoee, maar van een agent mag je toch wel verwachten, dat er ooit nog een beetje voortgezet onderwijs is gevolgd naast de superman rijopleiding... :fp:
  Bericht 
bruintje beer
Master
Sta ik ook elke keer van te kijken (luisteren), die gebrekkige vreemdetaalbeheersing van die lui. Dat zet je wel aan het denken over de meetmethode voor dit hier.
  Bericht 
Ducantoni
Master
Leuk boekwerkje binnen dat kader:

  Bericht 
18vti
Master
Zo.........Waarom kreeg die witte focus coureur gister geen EMG? Maakte wel 10 fouten achter elkaar....Aan de andere kant was die al aardig de sigaar :[
  Bericht 
Story
Master
 
18vti schreef:
Zo.........Waarom kreeg die witte focus coureur gister geen EMG?

Omdat zijn rijbewijs al was ingevorderd?
  Bericht 
18vti
Master
Feitelijk schreef:
Omdat zijn rijbewijs al was ingevorderd?


Dat wisten die coppers aan het begin nog niet.
Of zijn ze zo geprogrammeerd dat ze het woord "EMG" niet kunnen uitspreken zonder dat ze het pasje fysiek in de handen hebben? O:)
  Bericht 
Story
Master
 
Die gast was wel verstandig om nog even een trekje te nemen trouwens.
  Bericht 
Kenji
Master
18vti schreef:
en uitspreken zonder dat ze het pasje fysiek in de handen hebben?

Bij invorderingen doen ze dat altijd. Eerst het pasje in handen, dan pas zeggen dat ze het invorderen.
Misschien er voorkoming dat de bestuurder ineens het rijbewijs niet bij zich heeft oid?
  Bericht 
18vti
Master
Kenji schreef:
Bij invorderingen doen ze dat altijd. Eerst het pasje in handen, dan pas zeggen dat ze het invorderen.
Misschien er voorkoming dat de bestuurder ineens het rijbewijs niet bij zich heeft oid?


Ok, dan laat ik hem wel thuis in het vervolg O:)
  Bericht 
Pen
Master
Goed Milfje, 7/10, zou doen
  Bericht 
18vti
Master
Pen schreef:
Goed Milfje, 7/10, zou doen


Ruk aflevering zeg.......Zie dagelijks spannendere situaties
  Bericht 
Pen
Master
Ja daarom, hoogtepuntje kwam op het laatst.
  Bericht 
zandbak
Master
Pen schreef:
Ja daarom, hoogtepuntje kwam op het laatst.

Dat is toch standaard met dat soort programma's? Verder is het vrij saai, te hard rijden, bellen etc.
  Bericht 
Story
Master
 
Tweede keer in drie weken dat mijn dorpje er in zit. Hmmm beetje opletten dan maar
  Bericht 
Pen
Master
zandbak schreef:
Dat is toch standaard met dat soort programma's?


Klopt, ik schakel meestal laatste kwartier in.
  Bericht 
KanarieVW
Master
Feitelijk schreef:
Tweede keer in drie weken dat mijn dorpje er in zit. Hmmm beetje opletten dan maar


Ze zijn ook bij mij voor de deur voorbij gekomen zie ik. Toch wel regelmatig beelden bij mij uit de buurt van regio Utrecht.
  Bericht 
BaasTimo
Master
Regio Utrecht, Rotterdam en het hoge noorden komen vaak voorbij ja.
De rest van het land komt maar zelden in de aflevering gek genoeg.
  Bericht 
zandbak
Master
De rest van Nederland rijdt niet zo asociaal :x
  Bericht 
bert65
Master
BaasTimo schreef:
gek genoeg.

De teams uit andere regio's willen niet meewerken aan BODW.
  Bericht 
Story
Master
 
Spee ook niet.
  Bericht 
BaasTimo
Master
bert65 schreef:
De teams uit andere regio's willen niet meewerken aan BODW.

Is dat wel zo? Heel af en toe komt er wel eens een sketch voorbij uit Limburg of Zeeland...
  Bericht 
zandbak
Master
Feitelijk schreef:
Spee ook niet.

Spee is gewoon een mediageile opa die eens wat andere dingen moet gaan doen dan zijn trieste boodschap proberen uit te dragen over hoe slecht het allemaal is op de weg.
  Bericht 
KanarieVW
Master
BaasTimo schreef:
Is dat wel zo? Heel af en toe komt er wel eens een sketch voorbij uit Limburg of Zeeland...


Tegenwoordig met dat hippe speerpunt van de telefoon in de auto hebben ze niet zoveel keus denk ik. In de randstad kom je die nou eenmaal makkelijker tegen dan op een landweg in Limburg of Friesland.
  Bericht 
Fpsdoug
Master
bert65 schreef:
De teams uit andere regio's willen niet meewerken aan BODW.

Volgens mij wilden een hoop juist wel meewerken aan BODW, maar niet aan Wegmisbruikers. Of mocht het niet meer van Spee?

Blik op de Weg was een fijn programma. Niet zo repetitief als Wegmisbruikers.
  Bericht 
bert65
Master
Mijn fout; inderdaad ging het om Wegmisbruikers. BODW moest van het scherm en Wegmisbruikers mocht blijven. Spee was toen al niet meer werkzaam als OVJ maar zijn (oude) functie zou best meegespeeld kunnen hebben. Daar kwam BODW nog wel eens kritisch in ging op overtredingen en dat werd Leo de Haas niet in dank afgenomen.
  Bericht 
BaasTimo
Master
Lol @ die gele Seat met z'n rioolpijpen :applaus:
  Bericht 
zandbak
Master
"Ja maar hoe kom ik dan op mijn werk"
Gegokt en verloren. 2x 370 euro en een wok-status :lol:
  Bericht 
Exceln00b
Die hard
 
Die Leon was een mongool met zijn 'ja, ik weet niks van die auto, zo heb ik hem overgenomen van mijn schoonmoeder'.

Kom op nou, wat voor tokkiewijf moest zijn schoonmoeder wel niet zijn dan dat hij die auto zo van haar heeft overgenomen? Leugen van de bovenste plank. Terwijl er bij die tweede keer toch - een naar mijn mening - net meisje uit die auto kwam om die agent even te woord te staan gezien meneer zichzelf emotioneel niet meer in de hand had nadat er kortsluiting ontstond in zijn hoofd toen die agent hem duidelijk maakte dat het toch allemaal zijn eigen keuze is geweest en hij geen slachtoffer is.

Ik hoop dan maar dat die jongen dit leermomentje pakt en inziet dat hoe kut een consequentie ook is, je gewoon de consequenties aanvaardt van de keuzes die jezelf maakt. Uiteraard kan je proberen met enig redelijkheid de straf te verminderen. Maar een fucking meltdown met zichzelf in een slachtofferrol is niet de wijze in ieder geval.
  Bericht 
BaasTimo
Master
Uit zijn verhaal maakte ik ook al op dat zijn rijbewijs al eens ingevorderd was.
En hij kreeg hem kapot terug van het OM :applaus:

Deze jongen heeft nog veel te leren.
  Bericht 
Signum
Master
Exceln00b schreef:
Ik hoop dan maar dat die jongen dit leermomentje pakt en inziet dat hoe kut een consequentie ook is, je gewoon de consequenties aanvaardt van de keuzes die jezelf maakt.


Ik denk het niet. Logisch nadenken is tegenwoordig ver te zoeken bij sommige mensen. Lekker alles en iedereen de schuld geven en vooral geen zelfreflectie toepassen.

Overigens vind ik € 370 wel erg overdreven. Door rood rijden is goedkoper :x
  Bericht 
zandbak
Master
Signum schreef:
Overigens vind ik € 370 wel erg overdreven.

Eens kijken wat je zegt als dat je buurman is die op tijden thuiskomt dat jij ligt te snurken.
  Bericht 
Archiebald
Master
Ik vind het nogal apart dat ze hem zo kunnen/mogen bekeuren zonder geluidsmeting....
  Bericht 
Kenji
Master
Ze hebben een vermoeden dat hij teveel herrie produceert, daarom de WOK. Mag het RDW het uitzoeken en afkeuren als het inderdaad zo is. Zo doen ze het vaak bij Sjonnies.
  Bericht 
A4
F1 kenner '22
Signum schreef:
Overigens vind ik € 370 wel erg overdreven.

Ik niet. Tokkie.
  Bericht 
Archiebald
Master
Nee hij heeft 2x €370,- boete gekregen EN een wok
  Bericht 
A4
F1 kenner '22
Archiebald schreef:
Nee hij heeft 2x €370,- boete gekregen

Doet ie zelf. Gewoon zorgen dat je de bende voor elkaar hebt.
 Pagina 1 van 3  [ 124 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy