Postingstijd interval gedetecteerd van 34.7 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.
▼
[ 86 berichten ]
Kijk, een omwonende... Ik ben nu wel nieuwsgierig. Is de overlast van de snelweg zo dramatisch toegenomen sinds het 130 is (volgens de gemiddelde milieuorganisatie is de omgeving van een 130km snelweg net zo onleefbaar als de omgeving van zeg Tsjernobyl of Fukushima bijvoorbeeld), en verwacht je een enorme overlast vermindering als de trajectcontrole eenmaal aan staat?
Wordt binnenkort korter via de A4
Kwenie wat jouw woon-werkroute is, maar das ech nie korter hoor... Heb t vanmiddag maar weer eens gereden (zou vast hebben gestaan in 2 richtingen), maar je bent zeker een kwartier langer bezig. Wel mooie route, dat weer wel
Verkeer wat "kwijt" is wordt gewoon genegeerd. Kan natuurlijk ook al zo zijn dat als je kenteken binnen 5 minuten niet voorbij het 2e portaal is gekomen ook gezien wordt als gemist.
Zo moeilijk is het niet als je maar genoeg processorkracht hebt.
Goh bedankt voor je berekening. was niet zo letterlijk bedoeld hoor
Is het ook niet zo dat over een langer traject met afslagen en opritten erin, er meerdere terminals staan verspreid over het traject en dat de gemiddelde snelheid van terminal naar terminal wordt berekend. (m.a.w. als je op traject A 140 rijd en op traject B 120 krijg je alsnog een boete vanwege de te hoge snelheid in A?) Meende ooit eens zoiets gehoord te hebben??
Zijn ze ook niet verplicht meerdere snelheidsborden te plaatsen, en waarschuwings borden voor trajectcontrole?
Heb je een bord "Traject-controle" gezien, zo nee, dan niet
Er zijn wegen die een dubbel traject hebben. Dus een portaal voor de eerste 10km en een portaal voor de tweede 10km.
Er wordt daar dan ook per stuk gemeten, als antwoord op je vraag: Ja traject a kan je een boete verwachten met die snelheid.
Waarschuwingsbord voor trajectcontroles is verplicht, snelheidsbord weet ik niet.
Vanmorgen heb ik dat bord gespot toen ik richting R'daal reed. Nog wel onder een zwarte plastic zak.
Die staat er nu hooguit een week volgens mij
Bron
Even zitten zoeken omdat ik hier recent twee keer ben langsgekomen en toch even wat meer informatie nodig had...
Nog eerder van huis
en ik hou van de eerste
Maar ik heb dan ook geen cruise-control en ook nooit boetes
Wat een inkopper, wat was het merk auto ook alweer?
▲
[ 86 berichten ]
RucphenNB
Master
Vanochtend toch de 150km/h kunnen halen, had wel wat groot licht signalen nodig, maar toch. Inderdaad de portalen zien staan. Rijd ik toch voortaan bij Huijbergen er af en via de Nispense Achterhoek binnendoor naar huis.
JPM
Pro
Dat waren ze dus aan het bouwen hier op het viaduct (ik woon daar 150 meter vandaan).
In ieder geval weinig last van de TC, ik ga er altijd via de stok pas op als ik richting randstad ga. En richting BoZ pas bij Heerle, al rij ik die richting misschien maar 3x per jaar.
In ieder geval weinig last van de TC, ik ga er altijd via de stok pas op als ik richting randstad ga. En richting BoZ pas bij Heerle, al rij ik die richting misschien maar 3x per jaar.
dabeetle
Master
joeri8841 schreef:
Dat waren ze dus aan het bouwen hier op het viaduct (ik woon daar 150 meter vandaan).
In ieder geval weinig last van de TC, ik ga er altijd via de stok pas op als ik richting randstad ga. En richting BoZ pas bij Heerle, al rij ik die richting misschien maar 3x per jaar.
In ieder geval weinig last van de TC, ik ga er altijd via de stok pas op als ik richting randstad ga. En richting BoZ pas bij Heerle, al rij ik die richting misschien maar 3x per jaar.
Kijk, een omwonende... Ik ben nu wel nieuwsgierig. Is de overlast van de snelweg zo dramatisch toegenomen sinds het 130 is (volgens de gemiddelde milieuorganisatie is de omgeving van een 130km snelweg net zo onleefbaar als de omgeving van zeg Tsjernobyl of Fukushima bijvoorbeeld), en verwacht je een enorme overlast vermindering als de trajectcontrole eenmaal aan staat?
JPM
Pro
Ik hoor de snelweg niet eens als ik in de tuin zit, heb meer 'last' van het spoor wat op 25 meter van mijn woning ligt.
Al zou het verkeer hier 150km/h langs komen, zal er geen seconde minder om slapen. Vriend van me woont aan de andere kant van het viaduct, en woont op 50 meter van de snelweg, en die hoort de auto's alleen als de wind draait. Lijkt mij dat de trajectcontrole er alleen is gezet om te cashen.
Helaas hebben ze er nog steeds geen plannen om het knooppunt eindelijk eens te gaan verbouwen. Moet iedere ochtend door het stadscentrum om de snelweg te bereiken die 150 meter van mijn huis ligt
Al zou het verkeer hier 150km/h langs komen, zal er geen seconde minder om slapen. Vriend van me woont aan de andere kant van het viaduct, en woont op 50 meter van de snelweg, en die hoort de auto's alleen als de wind draait. Lijkt mij dat de trajectcontrole er alleen is gezet om te cashen.
Helaas hebben ze er nog steeds geen plannen om het knooppunt eindelijk eens te gaan verbouwen. Moet iedere ochtend door het stadscentrum om de snelweg te bereiken die 150 meter van mijn huis ligt
MarcoV
Kentekenspecialist
Cweepz schreef:
Bah, dat wordt dus niet meer van Rotterdam --> BOZ in 23 minuten
Wordt binnenkort korter via de A4
Mr. Rob
Die hard
RucphenNB schreef:
Rijd ik toch voortaan bij Huijbergen er af en via de Nispense Achterhoek binnendoor naar huis.
Kwenie wat jouw woon-werkroute is, maar das ech nie korter hoor... Heb t vanmiddag maar weer eens gereden (zou vast hebben gestaan in 2 richtingen), maar je bent zeker een kwartier langer bezig. Wel mooie route, dat weer wel
hoevenpe
Die hard
Jullie mogen niet klagen hoor, een TC met een vMax van 130 (136). Hier in de randstad is het straks elke dag 30km vv met 100 (108) voortsukkelen op een landingsbaan.
JPM
Pro
Ik mag er dan wonen, maar zal meer last ondervinden van de TC op de A20 - A13 - A4 danwel de TC op de A2.
Daarnaast is elke TC er een teveel, dus klagen zullen we
Daarnaast is elke TC er een teveel, dus klagen zullen we
hoevenpe
Die hard
Waarschijnlijk wordt dit dus een TC op 120, regering is net gevallen dus die 130 zal wel teruggedraaid worden...
JPM
Pro
Waar lees jij dat de regering is gevallen.
CDA + VVD zijn de regering, dat de PVV stopt met gesprekken wil niet zeggen dat de regering valt. Zolang Rutte zijn ontslag niet heeft aangeboden, is er geen regering gevallen. Daarnaast is de verhoging van 130 terug naar 120 niet in 1 dag geregeld, zolang er geen nieuwe regering is.
CDA + VVD zijn de regering, dat de PVV stopt met gesprekken wil niet zeggen dat de regering valt. Zolang Rutte zijn ontslag niet heeft aangeboden, is er geen regering gevallen. Daarnaast is de verhoging van 130 terug naar 120 niet in 1 dag geregeld, zolang er geen nieuwe regering is.
hoevenpe
Die hard
De regering is gevallen, Wilders is geen gedoogpartner meer dat heeft hij zelf gezegd.
De 130 verhoging is niet doorgevoerd en staat voor links nederland symbool voor dit kabinet. Dit zal een van de eerste dingen zijn die straks controversieel verklaard worden. Niet dat ik daar erg rouwig om ben, want het was al met al een gedrocht geworden...
De 130 verhoging is niet doorgevoerd en staat voor links nederland symbool voor dit kabinet. Dit zal een van de eerste dingen zijn die straks controversieel verklaard worden. Niet dat ik daar erg rouwig om ben, want het was al met al een gedrocht geworden...
Qantaqa
Respect
Wat ik alleen niet snap is de locatie van de meet portals... 1 portal staat exact tussen een af- en oprit. Verkeer wat dus daar de snelweg op komt is dus niet gemeten... of staan er ook portals op de op/afrit?
En tussen de portals is nog een leuke afslag halverwege..
Hoe gaan ze dat accuraat meten als een deel van het verkeer opeens zoek is tussen de portals?
En tussen de portals is nog een leuke afslag halverwege..
Hoe gaan ze dat accuraat meten als een deel van het verkeer opeens zoek is tussen de portals?
Tita_NL
Pro
Qantaqa schreef:
Hoe gaan ze dat accuraat meten als een deel van het verkeer opeens zoek is tussen de portals?
Verkeer wat "kwijt" is wordt gewoon genegeerd. Kan natuurlijk ook al zo zijn dat als je kenteken binnen 5 minuten niet voorbij het 2e portaal is gekomen ook gezien wordt als gemist.
Zo moeilijk is het niet als je maar genoeg processorkracht hebt.
ikkeduss
Eendagsvlieg
Iemand een idee wanneer die dingen "live" gaan?
Ik rijd er 5 dagen per week 2x per dag langs, dus wil zo lang mogelijk blijven gassen
Ik rijd er 5 dagen per week 2x per dag langs, dus wil zo lang mogelijk blijven gassen
JPM
Pro
Niet echt te vinden op Internet.
Laatste nieuws is van nov/2011, en dat was dat men de TC ging aanleggen in het voorjaar van 2012.
Ik gok dat het 1/7 of 1/9 live zal gaan.
Laatste nieuws is van nov/2011, en dat was dat men de TC ging aanleggen in het voorjaar van 2012.
Ik gok dat het 1/7 of 1/9 live zal gaan.
ikkeduss
Eendagsvlieg
Zouden ze dat TC ook door gaan trekken op de A17 totaan Moerdijk?
Anders kan ik binnenkort wel 10min vroeger vertrekken van thuis...
Anders kan ik binnenkort wel 10min vroeger vertrekken van thuis...
Wimken
Tour de France kenner '22
Tita_NL
Pro
10 minuten eerder?
in het meest negatieve geval dat ze hem doortrekken naar de moerdijk ( waar niets van bekend is maar goed).
Afstand in de traject controle 25 km ( tot aan afslag moerdijk)
Normaal met 130 km/h ( want als je eerder moet vertrekken kom je geen files tegen omdat je harder kan als Vmax)
12 Km = dan dus 11,5 zeg 11,5 minuten. ok, je gaat op je teller 130 rijden en met 10% verschil is dat 117 Km/h dus een reistijd van 12,8 minuten in de traject controle.
Om een tijdwinst te halen van 10 minuten moet je dus ongeveer met Mach 0.83 over de a17. Maar goed als je dat kan dan hoef je ook niet bang te zijn voor de TC. ( 1024 Km/h = 1.46 min over die afstand)
Edit: van 15 naar 25 km door rekenfoutje
in het meest negatieve geval dat ze hem doortrekken naar de moerdijk ( waar niets van bekend is maar goed).
Afstand in de traject controle 25 km ( tot aan afslag moerdijk)
Normaal met 130 km/h ( want als je eerder moet vertrekken kom je geen files tegen omdat je harder kan als Vmax)
12 Km = dan dus 11,5 zeg 11,5 minuten. ok, je gaat op je teller 130 rijden en met 10% verschil is dat 117 Km/h dus een reistijd van 12,8 minuten in de traject controle.
Om een tijdwinst te halen van 10 minuten moet je dus ongeveer met Mach 0.83 over de a17. Maar goed als je dat kan dan hoef je ook niet bang te zijn voor de TC. ( 1024 Km/h = 1.46 min over die afstand)
Edit: van 15 naar 25 km door rekenfoutje
janus0164
Eendagsvlieg
Dus...even voor de zekerheid/duidelijkheid... Ze zijn nog niet in werking?
Reed vanochtend vanuit BoZ richting Breda en had haast... rond de 150 km/h gemiddeld denk ik en toen vlak voor Rsd toen ik de portals zag dacht ik Shit... laatste 100meter zo langzaam mogelijk gedaan....
Maar zoals ik het hier lees, hoef ik me dus niet druk te maken?
Reed vanochtend vanuit BoZ richting Breda en had haast... rond de 150 km/h gemiddeld denk ik en toen vlak voor Rsd toen ik de portals zag dacht ik Shit... laatste 100meter zo langzaam mogelijk gedaan....
Maar zoals ik het hier lees, hoef ik me dus niet druk te maken?
ikkeduss
Eendagsvlieg
Tita_NL schreef:
Goh bedankt voor je berekening. was niet zo letterlijk bedoeld hoor
Is het ook niet zo dat over een langer traject met afslagen en opritten erin, er meerdere terminals staan verspreid over het traject en dat de gemiddelde snelheid van terminal naar terminal wordt berekend. (m.a.w. als je op traject A 140 rijd en op traject B 120 krijg je alsnog een boete vanwege de te hoge snelheid in A?) Meende ooit eens zoiets gehoord te hebben??
Zijn ze ook niet verplicht meerdere snelheidsborden te plaatsen, en waarschuwings borden voor trajectcontrole?
JPM
Pro
janus0164 schreef:
Dus...even voor de zekerheid/duidelijkheid... Ze zijn nog niet in werking?
Reed vanochtend vanuit BoZ richting Breda en had haast... rond de 150 km/h gemiddeld denk ik en toen vlak voor Rsd toen ik de portals zag dacht ik Shit... laatste 100meter zo langzaam mogelijk gedaan....
Maar zoals ik het hier lees, hoef ik me dus niet druk te maken?
Reed vanochtend vanuit BoZ richting Breda en had haast... rond de 150 km/h gemiddeld denk ik en toen vlak voor Rsd toen ik de portals zag dacht ik Shit... laatste 100meter zo langzaam mogelijk gedaan....
Maar zoals ik het hier lees, hoef ik me dus niet druk te maken?
Heb je een bord "Traject-controle" gezien, zo nee, dan niet
Grande
Master
ikkeduss schreef:
Tita_NL schreef:
Goh bedankt voor je berekening. was niet zo letterlijk bedoeld hoor
Is het ook niet zo dat over een langer traject met afslagen en opritten erin, er meerdere terminals staan verspreid over het traject en dat de gemiddelde snelheid van terminal naar terminal wordt berekend. (m.a.w. als je op traject A 140 rijd en op traject B 120 krijg je alsnog een boete vanwege de te hoge snelheid in A?) Meende ooit eens zoiets gehoord te hebben??
Zijn ze ook niet verplicht meerdere snelheidsborden te plaatsen, en waarschuwings borden voor trajectcontrole?
Goh bedankt voor je berekening. was niet zo letterlijk bedoeld hoor
Is het ook niet zo dat over een langer traject met afslagen en opritten erin, er meerdere terminals staan verspreid over het traject en dat de gemiddelde snelheid van terminal naar terminal wordt berekend. (m.a.w. als je op traject A 140 rijd en op traject B 120 krijg je alsnog een boete vanwege de te hoge snelheid in A?) Meende ooit eens zoiets gehoord te hebben??
Zijn ze ook niet verplicht meerdere snelheidsborden te plaatsen, en waarschuwings borden voor trajectcontrole?
Er zijn wegen die een dubbel traject hebben. Dus een portaal voor de eerste 10km en een portaal voor de tweede 10km.
Er wordt daar dan ook per stuk gemeten, als antwoord op je vraag: Ja traject a kan je een boete verwachten met die snelheid.
Waarschuwingsbord voor trajectcontroles is verplicht, snelheidsbord weet ik niet.
Warmaster
Master
Ik heb vandaag geen bord "trajectcontrole" gezien daar, wel de portalen met camera's (twee meetpunten maar?) is dat ding nog steeds niet actief?
ikkeke
Master
Zolang op de site van KLPD nog geen ijkrapport te vinden is hoef je je m.i. weinig zorgen te maken. Een bord trajectcontrole is tenslotte verplicht. Verder was op de a2 op dat wordt geplakt "actief per 23 juli" dus voor die datum was het duidelijk dat ie nog niet ingeschakeld was
Des te langer het duurt, hoe beter het is
Des te langer het duurt, hoe beter het is
Jappo
Respect
Warmaster schreef:
Ik heb vandaag geen bord "trajectcontrole" gezien daar
Vanmorgen heb ik dat bord gespot toen ik richting R'daal reed. Nog wel onder een zwarte plastic zak.
Die staat er nu hooguit een week volgens mij
JayJay
Master
Citaat:
ROOSENDAAL - De trajectcontrole op de snelweg A58 tussen Roosendaal en Bergen op Zoom gaat naar verwachting begin volgend jaar pas werken. Het systeem dat de snelheid van weggebruikers registreert zou al aan moeten staan, maar is technisch nog niet klaar.
Volgens woordvoerder Ernst Koelman van het Landelijk Parket Team Verkeer werken nog niet alle verbindingen met computers van onder meer de politie en de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW). Als de aansluitingen klaar zijn, wordt het systeem eerst uitvoerig getest. Verwacht wordt dat het nog enkele maanden gaat duren voordat het systeem is goedgekeurd.
Eerder op A12
Het controlesysteem dat nu bij Roosendaal staat, heeft eerder op de snelweg A12 bij Arnhem dienst gedaan. Koelman laat weten dat de invoering van de controle mogelijk wordt vertraagd, doordat de techniek van het systeem is verouderd.
De trajectcontrole wordt straks gehouden tussen knooppunt De Stok bij Roosendaal en de afslag Heerle. Op die twee punten worden de snelheid en het tijdstip van alle passerende weggebruikers vastgelegd. Vervolgens wordt de gemiddelde snelheid over het traject berekend.
Snelheid verlaagd
Tussen Roosendaal en Heerle is de maximum snelheid onlangs verlaagd van 130 naar 120 kilometer per uur. De start van de trajectcontrole wordt van tevoren aangekondigd via onder meer borden langs de weg.
Volgens woordvoerder Ernst Koelman van het Landelijk Parket Team Verkeer werken nog niet alle verbindingen met computers van onder meer de politie en de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW). Als de aansluitingen klaar zijn, wordt het systeem eerst uitvoerig getest. Verwacht wordt dat het nog enkele maanden gaat duren voordat het systeem is goedgekeurd.
Eerder op A12
Het controlesysteem dat nu bij Roosendaal staat, heeft eerder op de snelweg A12 bij Arnhem dienst gedaan. Koelman laat weten dat de invoering van de controle mogelijk wordt vertraagd, doordat de techniek van het systeem is verouderd.
De trajectcontrole wordt straks gehouden tussen knooppunt De Stok bij Roosendaal en de afslag Heerle. Op die twee punten worden de snelheid en het tijdstip van alle passerende weggebruikers vastgelegd. Vervolgens wordt de gemiddelde snelheid over het traject berekend.
Snelheid verlaagd
Tussen Roosendaal en Heerle is de maximum snelheid onlangs verlaagd van 130 naar 120 kilometer per uur. De start van de trajectcontrole wordt van tevoren aangekondigd via onder meer borden langs de weg.
Bron
Even zitten zoeken omdat ik hier recent twee keer ben langsgekomen en toch even wat meer informatie nodig had...
ikkeke
Master
JayJay schreef:
gaat naar verwachting begin volgend jaar pas werken. Het systeem dat de snelheid van weggebruikers registreert zou al aan moeten staan, maar is technisch nog niet klaar.
Van uitstel komt afstel?
Daneron
Eendagsvlieg
5 minuten eerder van huis gaan en de cruise op 100 km/h scheelt een hoop geld op jaar basis, er wordt aangegeven dat 130 niet haalbaar is, vreemd want de meeste zie ik voorbij komen alsof ze de eerste bak koffie uit de automaat willen
Zelf rij ik regelmatig op de motor en heb dan geen last van de drukte want onze sociale medewegebruikers gaan altijd opzij als ze een motor zien niet dus, dan maar rechts er voorbij en een duidelijk gebaar dat ze rechts moeten aanhouden als het kan.
Zelf rij ik regelmatig op de motor en heb dan geen last van de drukte want onze sociale medewegebruikers gaan altijd opzij als ze een motor zien niet dus, dan maar rechts er voorbij en een duidelijk gebaar dat ze rechts moeten aanhouden als het kan.
Wimken
Tour de France kenner '22
Daneron schreef:
5 minuten eerder van huis gaan en de cruise op 100 km/h scheelt een hoop geld op jaar basis, er wordt aangegeven dat 130 niet haalbaar is, vreemd want de meeste zie ik voorbij komen alsof ze de eerste bak koffie uit de automaat willen
Nog eerder van huis
en ik hou van de eerste
Maar ik heb dan ook geen cruise-control en ook nooit boetes
RucphenNB
Master
Wimken schreef:
Maar ik heb dan ook geen cruise-control en ook nooit boetes
Wat een inkopper, wat was het merk auto ook alweer?
Wimken
Tour de France kenner '22
Wie zijn er online
Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum