Postingstijd interval gedetecteerd van 455.6 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

 Pagina 4 van 4  [ 184 berichten ]
  Bericht 
GGeek
Die hard
 
Juve001, je bent bewust van het feit dat het ongeluk waar aan gerefereerd wordt, reeds in oktober 2010 plaats heeft gevonden?
En dat het OM nu heeft besloten om de chauffeur te vervolgen (ruim 2 jaar na het ongeluk).
  Bericht 
Juve001
Respect
:oops: :oops: niet gezien,.....gelijk aangepast O:) O:)

Wel schande dat het OM zo lang op zich laat wachten :thumb_d:
  Bericht 
18 Wheels
Master
@juve001
ik hoop niet dat je het erg vindt dat je eten voor vanavond ná 20.00 uur bezorgd wordt bij de winkels.... :[ ....want tja.je voorstel om LKW's tussen bepaalde uren NIET te laten rijden, brengt automatisch met zich mee, dat we (ook in woonwijken) 's nachts en op andere rare tijden moeten gaan vervoeren !! :honger:
  Bericht 
Vroeg op
Master
Juve001 schreef:
maar goed als ik elke ochtend de file berichten hoor en ik te vaak vrachtwagen met pech,...ongeluk met een vrachtwagen hoor zou je toch gaan nadenken.

Helaas zie ik bijna dagelijks ongelukken met auto's en elke dag auto's met pech.
Ik ben van mening dat er tijdens de spits geen of zo min mogelijk auto's zouden moeten rijden.
Laten we zeggen van 0600-1000 en van 1600-1900.
  Bericht 
Juve001
Respect
@18 wheels: zou op zich niet uit moeten maken,...iedereen heeft het toch al over een 24uurs economie :kniktja:
  Bericht 
18 Wheels
Master
Juve001 schreef:
iedereen heeft het toch al over een 24uurs economie

Ik hoor je al piepen als de vrachtwagens 'snachts door de woonwijk heen rijden.......
  Bericht 
Scaniafan
Master
Juve001 schreef:
Zelf ben ik van mening dat er tijdens de spits geen of zo min mogelijk vrachtwagens zouden moeten rijden,...laten we zeggen van 0600-1000 en van 1600-1900.

Ik weet zal wel niet realistisch zijn,ivm rij en rust tijden ed. maar goed als ik elke ochtend de file berichten hoor en ik te vaak vrachtwagen met pech,...ongeluk met een vrachtwagen hoor zou je toch gaan nadenken.
Zou het niet zo zijn dat als er geen vrachtwagens in de spits rijden er meer auto's op de weg kunnen en deze ook sneller kunnen doorrijden zodat iedereen sneller op plaats van bestemming is??

In plaats van te gaan wijzen,....kom nu eens met goede oplossingen (ik zeg niet dat de mijne dat is),...een Vmax van 20 lijkt mij er geen een.


Is absoluut niet realistisch inderdaad, blij dat je het zelf al aangeeft :thumb: Veel bedrijven zijn niet tussen 19:00 en 06:00 uur open, dus zullen dan tussen 10:00 uur en 16:00 uur geleverd willen worden. Want met de huidige rij- / rusttijdenregeling is het niet mogelijk om al om 06:00 bij bedrijf x voor de poort te staan om te wachten tot 08:00. Dat kost minimaal 2 van de 15 toegestane werkuren. Als dat als voorziene wachttijd wordt weggeschreven, hoeven deze uren niet bij de arbeidstijd opgeteld te worden. Daardoor zal een chauffeur dus in plaats van 15 uur per dag 17 uur per dag weg zijn van huis :wink: Er zullen dus nog meer chauffeurs nodig zijn. En er zullen meer vrachtwagens tussen 10:00 en 16:00 op de weg gaan zijn...

En dat je dagelijks hoort van vrachtwagens met pech en ongevallen met vrachtwagens komt omdat deze, net als vroeger, dagelijks gebeuren. Alleen heeft de VID een tijd terug besloten om specifiek gevallen met vrachtwagens zo te melden, zodat weggebruikers rekening kunnen gaan houden met meer vertraging dan wanneer het een personenauto geweest zou zijn.

18 Wheels schreef:
je voorstel om LKW's tussen bepaalde uren NIET te laten rijden, brengt automatisch met zich mee, dat we (ook in woonwijken) 's nachts en op andere rare tijden


Heb het ooit al geschreven:
Scaniafan schreef:
Tsja.

Er werd ooit een nieuwbouwwijk neergezet. De mensen in die wijk wilden graag een supermarkt. In het centrum van die wijk, want anders moesten de mensen van de ene kant van de wijk helemaal naar de andere kant van de wijk en dat was te ver.

Zo geschiedde. De supermarkt werd in het midden van de wijk geplaatst. Daarboven werd door de projectontwikkelaar in overleg met de gemeente meteen een appartementencomplex gebouwd. Dat zorgde voor nog meer woonruimte in de gemeente! Geweldig!

De mensen uit de wijk, inclusief de mensen uit het appartementencomplex gingen graag naar de supermarkt. Zo graag zelfs, dat de schappen altijd aan het einde van de dag leeg waren. Dat was echter niet naar de zin van de klanten. Want, deze werkten overdag en wilden graag 's avonds na het werk nog even boodschappen doen.

Dus, werd bij de supermarkt nu ook 's middags aangeleverd. Alleen, van alle bewoners van het appartementencomplex waren er een paar gepensioneerd, en deze hadden geen zin in een vrachtwagen onder hun balkon in de middag terwijl zij van de zon aan het genieten waren.

Dus werden er venstertijden ingesteld. 's ochtends tussen 6 en 8 mocht de supermarkt bevoorraad worden. Daarna niet meer volgens de gemeente. Tot nu toe kreeg de supermarkt 's ochtends en 's avonds een levering, gereden met een bakwagen. Dit zorgde voor weinig verkeershinder, die kleine bakwagen was snel te parkeren en bij de ontwikkeling van het complex was er ruimte voor één bakwagen gerekend om te laden en te lossen.

Nu er niet meer twee keer per dag geleverd mocht worden, moest de supermarkt wel iets anders bedenken. Dus, werden de spullen die 's middags nodig waren ook 's ochtends geleverd. Dit betekende echter dat er niet langer één bakwagen kwam, maar er kwam een trekker met citytrailer. Een citytrailer was noodzakelijk, want de wijk was niet ingericht om met een grote trailer bij de supermarkt te kunnen komen en dit zou veel verkeershinder opleveren. Er zou tenslotte maar één bakwagen per dag hoeven te komen.

Deze trekker met citytrailer paste niet in het losdock van de supermarkt, maar stak een stukje op straat. Aangezien er ook gekoelde producten gebracht werden, stond de koelmotor welke aan de voorzijde van de oplegger zat, af en toe te brommen met de zware dieselmotor die daarvoor nodig was.

Dit was echter tegen het zere been van de mensen in het appartementencomplex die om 7 uur opstonden om naar hun werk te gaan. Om 6 uur zo'n brommende dieselmotor onder je raam, dat kost natuurlijk je nachtrust.

Dus werden er PIEK normen opgelegd aan de vervoerders. De vervoerder had echter een uitgebreid wagenpark met inmiddels onbruikbare bakwagens, citytrailers en grotere trailers. Aangezien de investering in een nieuw wagenpark met alle mogelijke combinaties en dan ook nog PIEK goedgekeurd te veel geld zou kosten, besloot de vervoerder om een paar grote trailers te kopen en dan maar daarmee naar de supermarkt in de wijk te gaan. De klant wilde nou eenmaal de producten in de supermarkt.

Zodoende stond de chauffeur bij de supermarkt, met de achterkant van de trailer tegen hetzelfde dock waar hij ooit met een bakwagentje stond. De voorkant van de trailer en de cabine stonden over het fietspad en voor de helft op de straat. Aan alle kanten waren mensen tegen hem aan het schreeuwen of hij het wel normaal vond. Zij konden nu toch niet naar hun werk?



Juve001 schreef:
zou op zich niet uit moeten maken,...iedereen heeft het toch al over een 24uurs economie


Brr. De woorden "op zich niet" geven al blijk van een echte NIMBY-persoon hier :nah:
  Bericht 
FastForward
Master
@Juve001,

Zeg, heb jij je rijbewijs al? Of ben je zo'n puistige puber die denkt overal verstand van te hebben? Het voorkomen van dit soort ongelukken is eenvoudig, je gaat nooit en te nimmer met je koekblik tussen twee vrachtwagens in rijden. Zowieso is dat al stompzinnig want je hebt totaal geen zicht op de weg voor of achter je en kan dus alleen maar anticiperen op de remacties van de LKW voor je.

Kortom, domme actie van de automobilist, helaas met verstrekkende gevolgen. Sommige keuzes pakken echter slecht uit in 't verkeer, dit is daar zo'n voorbeeld van.
  Bericht 
Juve001
Respect
FastForward schreef:



Heb ik mijn rijbewijs al,....hmmm ehh ja al zo'n 22 jaar,...en ik heb genoeg km in mn leven gereden zowel in binnen als in buitenland om mijzelf een ervaren chauffeur te noemen.
Ik vind je erg kortzichtig om ff te roepen dat je nooit met je koekblik tussen 2 vrachtwagens moet gaan zitten en dat het mevr dr eigen schuld is omdat ze dat wel gedaan heeft.
Vaak als je tussen 2 vrachtwagens zit kom je daar moeilijk of niet tussen uit omdat het overige verkeer je daar geen kans voor geeft.
Daarnaast zijn er ook heel wat asociale vrachtwagenchauffeurs die je gewoon weg de kans niet geven om normaal uit te voegen,...regelmatig meegemaakt dat bestuurder al ruim van te voren richting aangeven dat ze de afslag willen nemen en de vrachtwagens gewoon in een treintje op een meter of 10 van elkaar stug door blijven rijden!
Bijna niemand die je er tussen laat waar door automobilisten halsbrekende toeren moeten uithalen om toch de afslag te kunnen nemen met als gevolg boze vrachtwagenchauffeur die met grootlicht gaan seinen en op hun toeter gaan blazen,....tja gek he dat er verkeersagrssie ontstaat.

Ik ga niet beweren dat ik de wijsheid in pacht heb,...ik gooi alleen een balletje op in de hoop dat er mensen met gezond verstand misschien wel een goede oplossing hebben!
Ga ik er nog 1 proberen,...

Regelmatig in het buitenland gezien dat er verplicht afstanden zijn die vrachtwagens onderling moet aanhouden,zeg een 50/75/100 mtr zou dat iets zijn??
  Bericht 
Scaniafan
Master
Juve001 schreef:
Regelmatig in het buitenland gezien dat er verplicht afstanden zijn die vrachtwagens onderling moet aanhouden,zeg een 50/75/100 mtr zou dat iets zijn??


Als je al 22 jaar je rijbewijs hebt neem ik aan dat je artikel 19 RVV kent?

Citaat:
Artikel 19

De bestuurder moet in staat zijn zijn voertuig tot stilstand te brengen binnen de afstand waarover hij de weg kan overzien en waarover deze vrij is.


Alleen, dat moet men handhaven. En dat wil men niet. Want dat kost namelijk mankracht, en je kan veel meer verdienen door de weg kapot te flitsen :wink:
  Bericht 
FastForward
Master
Scaniafan schreef:
Want dat kost namelijk mankracht, en je kan veel meer verdienen door de weg kapot te flitsen :wink:


+1
  Bericht 
Juve001
Respect
@scaniafan:

en of ik die ken,...in het verre verleden wel eens een aanrijdinkje gehad en als er politie bijkomt is dat de eerste die ze uitschrijven :boos:

Maar wat ik bedoel is doormiddel van tekens op de weg aangeven wat de afstand moet zijn,....net als in de Gottharttunnel en in bv de buurt van Toscane in de bergen heb je ook zoiets,..met daaraan gekoppeld natuurlijk wel weer een videosysteem die bekeurd als je je er niet aanhoud :nono: :thumb_d:
  Bericht 
FastForward
Master
Juve001 schreef:
,..met daaraan gekoppeld natuurlijk wel weer een videosysteem die bekeurd als je je er niet aanhoud :nono: :thumb_d:


Ach kom, wat dacht je van gewoon anticiperend rijden en rekening houden met 't feit dat zo'n LKW niet wijkt voor een koekblik van pakweg 700-1500kg? In heel veel ongelukken waarbij een LKW betrokken is is de automobilist in ieder geval gebrekkig verkeersinzicht te verwijten, dit topic is daar weer een schrijnend voorbeeld van.

Een LKW kan lastig anticiperen op zo'n trut in een Aygo die zonder te spiegelen d'r auto voor een LKW gooit, of remt voor een overstekend konijntje oid. terwijl d'r een trein vrachtwagens achter d'r rijdt. Sommige mensen horen gewoon geen rijbewijs te hebben door totaal gebrek aan verkeersinzicht of 't vermogen correct te anticiperen op situaties in 't verkeer.

Simpel toch? Dan kan je wel de LKW de schuld gaan geven, maar da's te gemakkelijk.
  Bericht 
zadkine
Master
Juve001 schreef:
Vaak als je tussen 2 vrachtwagens zit kom je daar moeilijk of niet tussen uit omdat het overige verkeer je daar geen kans voor geeft.


Noem je je een ervaren chauffeur?
Ik heb nooit problemen om tussen 2 vrachtauto's uit naar de linkerbaan te komen. (Ik rij 40k per jaar, inmiddels ca 35 jaar lang)

O ja...kijk in je spiegel tot er een gaatje aan komt. Geef even voordat dat gaatje je wil passeren vast gas bij op de baan tussen die lkw en schuif moeiteloos met dezelfde snelheid als de linksrijders in die rij er links tussen...dat lukt ook met mijn eco dieseltje....mits je zelf wel afstand genoeg tot je voorligger hebt (50m is zat, met 30 lukt deze manouvre als je goed kunt timen ook)

Juve001 schreef:
Daarnaast zijn er ook heel wat asociale vrachtwagenchauffeurs die je gewoon weg de kans niet geven om normaal uit te voegen,...regelmatig meegemaakt dat bestuurder al ruim van te voren richting aangeven dat ze de afslag willen nemen en de vrachtwagens gewoon in een treintje op een meter of 10 van elkaar stug door blijven rijden!


Je kunt ook tijdig, achter het treintje naar rechts gaan ipv lkw willen blijven inhalen voor een paar seconden winst. En treintjes van kilometers lang zijn er echt hoogst zelden, en al helemaal niet met elke lkw binnen dat treintje op die 10 meter afstand.

Uiteraard wil men geen ruimte maken want ruimte maken betekent afrem actie, kettingremreactie erachter in het treinje als gevolg met JUIST van dit soort ongevallen als gevolg.
  Bericht 
Marten320TD
Master
 
Scaniafan schreef:
De bestuurder moet in staat zijn zijn voertuig tot stilstand te brengen binnen de afstand waarover hij de weg kan overzien en waarover deze vrij is.


Prachtig, idealistisch idee. Het bestaan van voorrangsregels bewijst al dat deze eis onuitvoerbaar is. Tot zo ver het juridische deel. Fysisch gezien houdt deze stelling ook geen stand. a = v^2 / 2*S
a is versnelling [m / s^2] ,
v is snelheid [m/s]
s is afstand (acceleratieafstand) [m]

Waaruit blijkt dat als iemand 50 cm voor jou besluit zijn/haar auto ervoor te gooien de vereiste versnelling (vertraging in dit geval) vrijwel ongeacht je beginsnelheid enorm moet zijn. Doe eens Aygo-achtig: 36kmh @50 toegestaan levert een vertraging op van 100m / s^2 , kortom 10g. Een onrealistische waarde qua remvermogen, maar wel een indicatie hoeveel krachten er bij een botsing op een lichaam werken.

Het probleem van "er niet tussen worden gelaten" heeft m.i. ook te maken met 's Nederlandsch liefde voor brandstoflabel A-klasse koekblikken icm het nieuwe lij...eh.... rijden. Zo KAN je geen snelheid maken en lever je dus een stuk actieve veiligheid in.
  Bericht 
FastForward
Master
Marten320TD schreef:
Het probleem van "er niet tussen worden gelaten" heeft m.i. ook te maken met 's Nederlandsch liefde voor brandstoflabel A-klasse koekblikken icm het nieuwe lij...eh.... rijden. Zo KAN je geen snelheid maken en lever je dus een stuk actieve veiligheid in.


Dat en het feit dat bestuurders van dergelijke koekblikken in de regel het spiegelen nog niet ontdekt hebben en hun hok overal te pas en te onpas, zonder richting aan te geven uiteraard, tussen denken te kunnen proppen. De gedachte die bij dit soort wegmisbruikers speelt is steevast: m'n achterligger die heeft pech en remt maar voor mij, want ik moet erdoor/erlangs/etc.

Uiteraard heeft men geen notie van het feit dat een LKW van tig ton niet even bij kan remmen om een aanrijding te voorkomen, zeker niet als d'r een zware lading achterin ligt, want dat drukt gewoon vrolijk door.

Maar goed, de mensen die dergelijke A-label koekblikken kopen zijn helemaal niet bezig met verkeer, da's een noodzakelijk kwaad om van A naar B te komen, anders had men wel een ander soort auto aangeschaft.
  Bericht 
bruintje beer
Master
FastForward schreef:
Zeg, heb jij je rijbewijs al? Of ben je zo'n puistige puber die denkt overal verstand van te hebben? Het voorkomen van dit soort ongelukken is eenvoudig, je gaat nooit en te nimmer met je koekblik tussen twee vrachtwagens in rijden. Zowieso is dat al stompzinnig want je hebt totaal geen zicht op de weg voor of achter je en kan dus alleen maar anticiperen op de remacties van de LKW voor je.

Kortom, domme actie van de automobilist, helaas met verstrekkende gevolgen. Sommige keuzes pakken echter slecht uit in 't verkeer, dit is daar zo'n voorbeeld van.
Ik vind je weinig genuanceerd voor iemand die zich voor laat staan op een meervoudige academische achtergrond :x

"domme actie van de automobilist"
Ga je 't de nabestaanden even vertellen? Ik denk dat je dat wel aandurft, je staat achter je uitspraak, toch?
Zo'n domme actie van de automobilist dat men nu zelfs besluit de vrachtwagenchauffeur te vervolgen :x
  Bericht 
Juve001
Respect
@Bruintje Beer:

+1
  Bericht 
okkiwokki
Master
Juve001 schreef:
Daarnaast zijn er ook heel wat asociale vrachtwagenchauffeurs die je gewoon weg de kans niet geven om normaal uit te voegen,...regelmatig meegemaakt dat bestuurder al ruim van te voren richting aangeven dat ze de afslag willen nemen en de vrachtwagens gewoon in een treintje op een meter of 10 van elkaar stug door blijven rijden!

Mensen zijn vaak wel bekend op het stuk snelweg waar ze rijden omdat het de woon-werk route is. Zijn ze er onbekend dan begint de navigatie al ruim op tijd met aangeven wanneer de snelwegafrit er is. Ook zijn er nog aankondigingen van de afrit die 1200 meter van te voren beginnen. Mensen die het dan nog niet voor elkaar krijgen om niet tussen LKW's door uit te voegen waar geen ruimte is hebben het niet helemaal begrepen.
  Bericht 
A4
F1 kenner '22
bruintje beer schreef:
Ik vind je weinig genuanceerd

Weinig genuanceerd is het idd, wel heeft ie een zeer goed punt te pakken.
  Bericht 
FastForward
Master
A4 schreef:
Weinig genuanceerd is het idd, wel heeft ie een zeer goed punt te pakken.


+1 :D
  Bericht 
Martijn
Master
Als ik advocaat van deze chauffeur zou zijn zou ik daar ook zeker op wijzen. Dat de overleden dame ook in haar spiegel had kunnen kijken en kunnen uitwijken naar de vluchtstrook. Helaas wordt dat alleen bij de rijlessen erin gepepperd en geeft VVN, politie en al die vinger omhoog clubjes daar nooit aandacht aan.
  Bericht 
Bertjeworld
Weet de weg
 
Ik denk dat vrachtwagen chauffeurs vaak terecht maar zeker ook onterecht worden aangewezen. Misschien heeft ie geremd, maar met x ton sta je dan dus niet meteen stil.

Ik rijd nooooit tussen vrachtwagens, alleen erachter.

Desalniettemin, foto 4 is echt kut... Iets hards nu, maar ze hebben waarschijnlijk er niet veel van gevoeld, behalve de fractie van de seconde dan. :( Maar toch...

En denk ik aan het gezin wat ook crashte met auto tussen vrachtwagens, of werden aangereden, echter toen vloog de auto in de fik... DAT je dan je kinderen niet zou kunnen redden... En levend verbrand...

foh, en ik heb niet eens kinderen.
  Bericht 
lacheisleuk
Master
 
Juve001 schreef:
ongeluk met een vrachtwagen hoor zou je toch gaan nadenken.
En hoe vaak heb jij als autorijder last van iemand die op een compleet andere wereld lijkt te zijn? Juist ja, vrachtwagens nog even vaker. Als een vrachtwagen een rem of uitwijkactie moet maken voor een rare automobilist en daardoor bijv. op zijn kant gaat, is de daadwerkelijke oorzaak, de automobilist, al lang en breed gevlogen.
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
OM: trucker schuldig aan ongeluk met vier doden

Het ongeluk op de A59 bij Sprang-Capelle dat op 1 oktober 2010 een 42-jarige vrouw en drie kinderen (7, 8 en 8 jaar) het leven kostte, is volgens de officier van justitie de schuld van de vrachtwagenchauffeur die achterop de auto in de file reed. Daarom eiste de officier vrijdag in de rechtbank in Breda 228 uur taakstraf en 3 maanden voorwaardelijke celstraf tegen de 32-jarige Rogier van de P..

De vrachtwagen reed volgens justitie te dicht op zijn voorligger, een legervoertuig. Dat kon nog net uitwijken voor de auto met de uiteindelijke slachtoffers voor hem. De vrachtwagen was echter te laat en botste eerst tegen de legerauto en daarna tegen de personenauto.

De kinderen zaten allemaal op een dansschool in Amsterdam en waren onderweg naar de Efteling voor het televisieprogramma Telekids. Daarin zouden ze moeten optreden. Slechts één van de kinderen in de auto overleefde het ongeval. Wel is zij bijna blind aan één oog, liep ze hersenletsel op en heeft ze een litteken in haar gezicht.

Nabestaanden en familie van de slachtoffers lazen bijzonder emotionele verklaringen voor. In de rechtbank toonden ze foto's van hun dierbaren. „Om ze een gezicht te geven”, zei de moeder en oma van twee van de slachtoffers. Wel wensten ze de verdachte sterkte. „Hij heeft dit ook niet gewild.”

De rechtbank doet over twee weken uitspraak.

Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/2225 ... ml?cid=rss
  Bericht 
Martijn
Master
Oh ja, dat ongeval. Dat is de schuld van ook de chauffeuse die bij druk verkeer tussen vrachtwagens rijdt en daarbij bij het remmen niet de spiegels in de gaten heeft gehouden, zoals je geleerd wordt bij je rijlessen. Maw. dit had voorkomen kunnen worden als ze gekeken had en uitgeweken naar de vluchtsrook.
  Bericht 
pevo
Master
Martijn schreef:
Oh ja, dat ongeval. Dat is de schuld van ook de chauffeuse die bij druk verkeer tussen vrachtwagens rijdt en daarbij bij het remmen niet de spiegels in de gaten heeft gehouden, zoals je geleerd wordt bij je rijlessen. Maw. dit had voorkomen kunnen worden als ze gekeken had en uitgeweken naar de vluchtsrook.


Vrachtwagenchauffeur treft geen enkele blaam ?

Wel heel makkelijk he !!!!
  Bericht 
Dion
Tour de France kenner '18
Er staat "ook" in het betoog van Martijn. Toevallig "kende" ik één van de kindje en heb ik de moeder de dag na het ongeval nog gesproken.
  Bericht 
Martijn
Master
lezen is een kunst, ik zeg OOK. Je wilt niet weten hoeveel ongelukken ik heb voorkomen door bij file uit te wijken, ruimte te maken voor achterligger
  Bericht 
HypHyper
Master
En als een vrouw in een vrouwenautootje op de linkerbaan rijdt ipv rechts tussen vrachtwagens, zeuren jullie ook.
  Bericht 
Martijn
Master
Net als ze met minimaal de maximum snelheid inhaalt
  Bericht 
Fopspee(n)
Master
Maserati Teun schreef:
Wel wensten ze de verdachte sterkte. „Hij heeft dit ook niet gewild.”

Zoo....knap hoor!!....je moet het maar kunnen in zo'n situatie
  Bericht 
Guppenklup
Master
Martijn schreef:
lezen is een kunst, ik zeg OOK. Je wilt niet weten hoeveel ongelukken ik heb voorkomen door bij file uit te wijken, ruimte te maken voor achterligger

Veel vrachtwaggels rijden tegenwoordig zó dicht op elkaar dat uitvoegen en invoegen een hachelijke onderneming is geworden. Ik zou graag zien dat, net als in Duitsland, op drukke wegvakken een minimum afstand van 70 meter tussen vrachtwagens wordt ingesteld icm strikte handhaving. Maar de kern van de zaak is natuurlijk dat er veel en veel te weinig snelwegasfalt in NL beschikbaar is.
  Bericht 
Tommie
Master
 
 Pagina 4 van 4  [ 184 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy